abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_345198
Dit mag van mij wel een apart topic hebben, gezien de grote Nederlandse inbreng en de enorme spanning en topprestaties zijn.

Wie de beelden van afgelopen nacht/ochtend nog niet gezien heeft: Jullie hebben echt 1 van de mooiste stukjes topsport van dit jaar tot nu toe gemist, in mijn ogen dan.

Inge de Bruijn die zich met een Olympisch record kwalificeerde voor de finale 100 meter vlinder. Geweldige prestatie en ze moet goud kunnen halen(ze was bijna een seconde sneller dan de nummer 2), ik hoop van harte dat het haar lukt. Voornaamste tegenstand zal komen uit Australie (Susan O'Neill en Petria Thomas) en de USA (Jenny Thompson en Dara Torres).

De mannen op de 4 x 100 werden helaas gediskwalificeerd vanwege een foutieve wissel. Dood en doodzonde, want het Nederlands record was goed geweest voor plek 3. Die finale zelf was memorabel. Michael Flin, als 1e zwemmer van Australie, zwom een tijd die op de 100 m individueel goed geweest was voor een wereldrecord (en wordt dus een geduchte concurrent voor Van Den Hoogenband straks op het individuele nummer). Daarna kwam de VS sterk opzetten, nam de leiding en met nog 50 meter te gaan leek de zege ze niet meer te kunnen ontglippen, ze lagen bijna een lichaamslengte voor op de Australiers namelijk.. Maar toen was Thorpe opgewarmd, ontketend gewoon en met een super eindsprint tikte hij uiteindelijk als 1e aan. Zelden zo'n mooie spannende race gezienen de ontlading bij de 'Aussies' was enorm en ook schitterend om te zien. De winnende tijd was ook goed voor een wereldrecord trouwens.

De vrouwenrace op diezelfde afstand was schitterend. de USA won dan wel, in een nieuw wereldrecord, met overmacht, maar het zilver voor de Nederlandse dames was prachtig. Inge de Bruijn sprong als laatste Nederlandste zwemster het water in vanop plek 7, had op haar keerpunt nog veel achterstand (net plek 4) maar middels een werkelijk fenomenale eindsprint kwamen de dames op zilver uit. De tijd die Inge de Bruijn zwom was van ongekende klasse, sneller dan iedereen.

Dan was er nog de 400 meter vrij voor mannen, waar 1 iemand met kop en schouders boven de rest van het veld uitstak: Ian Thorpe. Met een voorsprong van 3 lichaamslengtes won hij in een wereldrecordtijd.

op de 400 meter wisselslag bij de dames won de Oekraiense Jana Klotsjkova. Ze lag vanaf de start al aan kop en won met afstand in (het begint gewoontjes te worden) een wereldrecordtijd.

Ik heb werkelijk genoten van het zwemmen, de topsport, de spanning maar ook zeker de sfeer. Een absoluut gekkenhuis, toen Thorpe zijn eindsprint inzetten op zijn laatste meters in de 4 x 100 vrij ging het dak er haast af, wat een orkaan van lawaai, aanmoedigingen, gejuich.

Vannacht (zondagochtend vanaf 1 uur) worden er weer series gezommen. oa met Kirsten Vlieghuis, mogelijk kanshebster voor eremetaal, op de 400 meter vrij, Pieter van den Hoogenband, een van de favorieten voor het goud, op de 200 meter vrij.

Vervolgens zijn er zondagochtend vanaf 10 uur een aantal halve finales, oa de 200 meter vrij bij de mannen met Van Den Hoogenband (de series komt ie makkelijk door).

Verder zijn er 4 finales: de 100 meter vlinder bij de vrouwen, waar de Bruijn dus voor goud gaat (en mijn gevoel zegt dat ze gewoon een wereldrecord zwemt en goud pakt), De 100 meter schoolslag bij mannen (helaas wist Wouda die niet te halen, ondanks een Nederlands Record in de halve finale), De 400 meter vrij voor vrouwen, met hopelijk Vlieghuis in de finale (ik verwacht iig van wel), en de 400 meter wissel voor mannen.

Kortom, weer een lekker nachtje en ochtendje zwemmen.

Post hier maar verder voorspellingen, verslagen, meningen etc over het zwemmen en hopelijk heeft Nederland morgenochtend haar 1e goud te pakken middels De Bruijn.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 september 2000 @ 00:25:41 #2
862 Arcee
Look closer
pi_345208
quote:
Op 17 september 2000 00:18 schreef DIGGER het volgende:
Ik heb werkelijk genoten van het zwemmen, de topsport, de spanning maar ook zeker de sfeer. Een absoluut gekkenhuis, toen Thorpe zijn eindsprint inzetten op zijn laatste meters in de 4 x 100 vrij ging het dak er haast af, wat een orkaan van lawaai, aanmoedigingen, gejuich.
Ja, shit, dat had ik net ff gemist die race. Uitgerekend die race

De Bruijn was fantastisch inderdaad. Alleen een valse start kan haar van het goud afhouden. Hoe laat moet ze trouwens? Na 10:00 uur neem ik aan?

VdH gaat het moeilijk krijgen denk ik. Een medaille zit er zeker in, maar ik betwijfel of het goud zal zijn... naja, des te spannender wordt 't natuurlijk.

Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 17 september 2000 @ 00:28:59 #3
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_345211
Hulde! Mooi en interresant topic met zo'n opener al helemaal

Ik hoop idd heel erg dat Inge goud pakt, iemand in #fok zette in het topic dat dat op zeker ging gebeuren misschien een goed teken? Ze is zeker de favoriet en is volgens mij iemand die goed met druk omgaat dus heb er zeker veel vertrouwen in!

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_345224
quote:
Op 17 september 2000 00:25 schreef Arcee het volgende:

De Bruijn was fantastisch inderdaad. Alleen een valse start kan haar van het goud afhouden. Hoe laat moet ze trouwens? Na 10:00 uur neem ik aan?

Speciaal voor de race van De Bruijn dan even het schema:
vanaf morgenochtend (zondag 10 uur dus) wordt achtereenvolgens gezwommen:
-100 m rug vrouwen Halve finales
-200 m vrij mannen Halve finales (met Pieter dus)
-en dan vervolgens de 100 m vlinderslag, met de Bruijn dus. Zal dus ca 10.15 a 10.30 zijn schat ik.
-100 m school mannen finale
-100 m school vrouwen Halve finale
-100 m rug mannen Halve finale
-400 m vrij vrouwen finale (met hopelijk Vlieghuis)
-400 m wissel mannen finale

VdH gaat het moeilijk krijgen denk ik. Een medaille zit er zeker in, maar ik betwijfel of het goud zal zijn... naja, des te spannender wordt 't natuurlijk.

De 200 is niet zijn sterkste nummer. Hij krijgt daar te maken met Thorpe ook oa, en die blaakt natuurlijk van het zelfvertrouwen nu. VdH gaat meer voor de 100 en 50 meter. Goud halen zie ik hem op deze afstand nog niet, maar eremetaal moet goed mogelijk zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 17-09-2000 00:41]

FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 september 2000 @ 00:44:16 #5
862 Arcee
Look closer
pi_345233
Okee, bedankt, DIGGER. Heb je ook een totaaloverzicht ergens van tijdschema's?
quote:
Op 17 september 2000 00:39 schreef DIGGER het volgende:
VdH gaat meer voor de 100 en 50 meter. Goud halen zie ik hem op deze afstand nog niet, maar eremetaal moet goed mogelijk zijn.
Exact, dat bedoelde ik dus ook.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 17 september 2000 @ 00:58:27 #6
4657 Fok.r
Ben weer aan de zomer toe...
pi_345247
quote:
Op 17 september 2000 00:18 schreef DIGGER het volgende:

De mannen op de 4 x 100 werden helaas gediskwalificeerd vanwege een foutieve wissel. Dood en doodzonde, want het Nederlands record was goed geweest voor plek 3.

Mijn mening over de diskwalificatie is op deze site (Frontpage Fok!zine) te lezen. Het blijft jammer van de diskwalificatie, maar de maatregelen vind ik ronduit triest!
pi_345295
Dat was een soepele strakke, relaxte race zojuist van VdH, 0.01 boven het oude Olympische record. Alleen zijn start was niet echt goed, is voor verbetering vatbaar. Thorpe was iets sneller, zat er net onder door een hele snelle laatste 50 meter en was derhalve de snelste in de series.

Het zal in de finale gaan tussen deze 2.

de tijden:
1. Thorpe 1.46.56
2. VdH 1.46.71
3. Rossolino (een outsider) 1.47.37

Martijn Zuijdweg redde het net niet kwa tijd, was 19e

Gezien de tijden nu is er in de finale een wereldrecord te verwachten.

pi_345358
Even een update weer nu de ochtendseries geweest zijn.

Op de 200 meter vrije slag bij de Mannen was VdH dus 2e. Hij was zelf tevreden, behalve over zijn start dus. Hij gaf verder aan het moeilijk gevonden te hebben zich in te houden, zijn krachten te sparen.

Martijd Zuidweg werd in dezelfde series uitgeschakeld, de 19e tijd was niet goed genoeg voor een plek in de halve finale.

Op de 400 meter vrije slag plaatste Carla Geurst zich redelijk verrassend voor de finale, later op de ochtend. Ze eindigde op de 8e plek. Kirsten Vlieghuis, die in de 2e halve finale zwom, welke langzamer ging dan de 1e, liet mede daardoor een voor haar teleurstellende 10e tijd noteren en is dus uitgeschakeld. In Atlanta won ze nog brons op dit nummer maar nu haalde ze dus zelfs de finale niet, waarover ze zelf ook flink teleurgesteld was.

Op de 100 meter schoolslag voor vrouwen liet Madelon Baans de 16e tijd noteren waarmee ze zich als laatste kwalificeerde voor de halve finale.

De sfeer was weer geweldig, erg leuk om zo'n sfeer te zien bij de series, want het echte werk begint straks om 10 uur pas als er in totaal 4 finales zijn (zie voor het programma een post van me ergens hierboven).

Ik ga nu zo slapen, dan kan ik die races straks nog enigzins uitgerust bekijken.

pi_345384
200 meter
pieter van de hoogeband wordt in de eerste race eerste ver voor de rest,
in de 2e race wint thorpe Aus.
verder heb ik niet kunnen kijken
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 september 2000 @ 10:17:23 #10
862 Arcee
Look closer
pi_345413
quote:
Op 17 september 2000 07:48 schreef scarefreak het volgende:
200 meter
pieter van de hoogeband wordt in de eerste race eerste ver voor de rest,
Klopt, hij zwom zelfs een wereldrecord!!!
pi_345418
VdH: 1.45.35
Thorpe: 1.45.37

Halverwege lag Thorpe nog 0.91 achter op VdH zijn tijd, maar Thorpe moet het hebben van het laatste stuk. Die Rossolino zwom trouwens bijzonder goed met Thorpe mee.

Bij de start kan VdH nog steeds beter, maar hij neemt tot nu toe iig geen risico. Ik vond VdH nog niet eens volluit zwemmen en heel ontspannen. Dit wordt morgenochtend een superspannende finale en ws gaat de winnaar er weer met een WR vandoor ook.

Goud voor Inge de Bruijn op de 100 meter vlinderslag in een nieuw wereldrecord!!!!!!!!! 56.61!!!
De hele race op kop gelegen!!
Yes Yes yes! ik zei het ik wist het!

FOK!-Schrikkelbaas zondag 17 september 2000 @ 10:29:56 #12
862 Arcee
Look closer
pi_345419
En de Bruijn wint GOUD in een wereldrecord! Woooooohoooooo!

GOUD!!!

100 vlinder dus

edit: ff plaatje toegevoegd

[Dit bericht is gewijzigd door Arcee op 17-09-2000 12:17]

pi_345423
En de 100 meter schoolslag werd na een spannende race gewonnen door de Italiaan Avanti in een Olympisch record die de favoriet Moses klopte door een schitterende 2e 50 meter te zwemmen.
pi_345501
Wauw Wauw Wauw die Tom Dolan zeg, wat een overmacht, wat een zwemgeweld. Hij verbeterde ook nog eens zijn eigen wereldrecord op de 400 wissel.
De ene wedstrijd bij het zwemmen deze OS is nog mooier dan de ander, fantastisch gewoon..
pi_345509
Idd prachtige zwemwedstrijden!

Inge de Bruijn met goud en wereldrecord, fantastisch!!
En natuurlijk Pieter v/d Hoogenband met een topprestatie en Tom Dolan zojuist in topvorm!
Geweldige spanning!

zondag 17 september 2000 @ 14:18:29 #16
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_345675
Even mugge(n)ziften voor Digger:
Michael Flin = Michael Klim
Avanti = Fioravanti

Qua schema, hier even de finales voor de komende week:
Maandag 18 september:
200 vrij mannen
100 rug vrouwen
100 rug mannen
100 schoolslag vrouwen

Dinsdag 19 september:
200 wissel vrouwen
200 vlinder mannen
200 vrij vrouwen
4x200 vrij mannen

Woensdag 20 september:
200 vlinder vrouwen
200 schoolslag mannen
100 vrij mannen
4x200 vrij vrouwen

Donderdag 21 september:
100 vrij vrouwen
200 rug mannen
200 schoolslag vrouwen
200 wissel mannen

Vrijdag 22 september:
200 rug vrouwen
100 vlinder mannen
800 vrij vrouwen
50 vrij mannen

Zaterdag 23 september:
50 vrij vrouwen
1500 vrij mannen
4x100 wissel vrouwen
4x100 wissel mannen

We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  zondag 17 september 2000 @ 14:18:56 #17
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_345676
De finales worden overigens steeds tussen 10.00 en 12.30 gezwommen, behalve op zaterdag 23 september, dat is van 6.30 tot 8.15 (alles Ned. tijd).

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 17-09-2000 14:21]

We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_345709
quote:
Op 17 september 2000 14:18 schreef Mark het volgende:
Even mugge(n)ziften voor Digger:
Michael Flin = Michael Klim
Avanti = Fioravanti
O dat mag hoor, en gelijk heb je. Ik zat vannacht alleen met zo veel spanning te kijken, maar ivm met nogal heftige afstudeerborrel en weinig slaap de afgelopen paar dagen en zo kon ik vannacht om 6.30 m'n ogen niet meer open houden en moest ik ff slapen voordat het gezwem weer zou starten om 10 uur. Dus door vermoeidheid (en ook door snel dingen tikken omdat de uitslagen zo snel verdwijnen en pas een stukje later op NOS TT verschijnen) wil er nog wel eens een foutje inzitten ja.
Hoop dat je het verder allemaal waarderen kunt Mark
je waterpolodames zijn btw nog niet echt hot, jij als kenner, wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?

En verder bedankt voor het schema (Ikzelf heb het wel hoor, die OS uitgave van Sport International heeft een leuk lijstje).

O en voor Mark nog: Wat vond je tot op heden de mooiste race om te zien en wat verwacht je van morgen, de 200 m vrij? Ikzelf ben toch bang dat Thorpe het kunstje net kan flikken. Ik tip dan ook 1: Thorpe, 2 vdH, 3 Rossolino, maar hoop natuurlijk dat VdH gewoon 1e wordt (en het WR gaat er op zeker weer aan morgen)

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 17-09-2000 14:32]

zondag 17 september 2000 @ 15:00:43 #19
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_345766
quote:
Op 17 september 2000 14:30 schreef DIGGER het volgende:
je waterpolodames zijn btw nog niet echt hot, jij als kenner, wat zou daar de oorzaak van kunnen zijn?
Volledig off-topic! Bannen die man!
Ik heb er maar een eigen topic over geopend:
http://www.fokforum.nl/showtopic/18741
quote:
O en voor Mark nog: Wat vond je tot op heden de mooiste race om te zien en wat verwacht je van morgen, de 200 m vrij?
Natuurlijk was de race van Inky erg mooi, maar echt spektakel verwacht ik idd morgen op de 200 vrij. Rosolini is gedoodverfde favoriet voor het brons, maar ja: wij willen weten of het goud of zilver wordt voor Thorpedo of VDH... Het is natuurlijk koffiedik kijken, met een onderling verschil van 0,02 sec, en je weet van beiden niet in hoeverre ze diep zijn gegaan. Pieter zei, dat hij nog overhad, het lijkt me dat Thorpe dat ook wel zou kunnen hebben. Een voorspelling? Tja, Thorpe zwemt altijd erg hard, maar Pieter kan enorm goed pieken. Het is dus meer een kwestie van gevoel en hoop dan van wetenschap, het zal in ieder geval erg close worden, maar natuurlijk hopen we op het Wilhelmus.
Verder kijk ik erg uit naar de 100 vrij. Ik denk dat dit de allersnelste race ooit wordt, met waarschijnlijk een een nieuw wereldrecord. Er komen erg veel snelle jongens aan de start (ovb, natuurlijk), zoals VDH, Popov, Klim, Hall jr. dus dat beloofd wat
Dommage arachide-fromage
pi_346719
Zowel Carla Geurts (in 2.00.60 een persoonlijk record) als Stefan Aartsen (in 1.58.89)zwommen zich in de series naar de halve finale, later deze ochtend, op respectievelijk de 200 meter vrij en de 200 meter vlinder. Grote favoriete bij de 200 meter vrij voor vrouwen is de Australische Susan O'Neill. Op de 200 meter vlinder bij de mannen is dat Tom Malchow, die een Olympisch record zwom: 1.56.25

Opvallend nieuws verder: Dennis Rijnbeek, die bij de 4 x 100 vrij de diskwalicatie veroorzaakte middels een foutieve wissel zal niet meer in actie komen op de Spelen heeft de technische staf besloten. In de series van de 4 x 200 vrij zal hij worden vervangen door Johan Kenkhuis. Zijn PR op de 200 meter is 2 sec sneller dan dat van Kenkhuis, maar het betekent wel een extra belasting voor hem daar hij ook al de 100 meter vrij zwemt deze Spelen.
Kenkhuis zal de series zwemmen samen met Martijn Zuidweg, Mark van der Zijnder en Marcel Wouda. Die moeten Nederland naar de finale zwemmen, alwaar dan VdH de rol van Kenkhuis zal overnemen.

pi_346813
Haha, weg met die Thorpe. Hoogenband goud!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 september 2000 @ 10:17:03 #22
862 Arcee
Look closer
pi_346814
Van Den Hoogenband wint GOUD!

WOOOHOOOO!

Geen moment vormde Thorpe een bedreiging. Men rekende op een eindsprint van Thorpe, maar die kwam niet.

VdH evenaarde z'n WR.

YAY!

maandag 18 september 2000 @ 13:25:55 #23
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_347033
FANTASTISCH!!!!!!!!!!

Ik heb genoten van die race die van begin tot eind spannend was!. En zijn reaktie vond ik zo mooi helemaal ondersteboven maar heel blij, heerlijk om te zien trots ben ik op hem

Dat ie Thorpe hier in het hol van de leeuw verslaat en goud pakt is echt heel bijzonder, het is namelijk de eerste medaille bij de mannen sinds 1960!

maandag 18 september 2000 @ 13:28:21 #24
3878 Vork
Manisch creatief
pi_347038
en da's goude medaille nummertje 3
pi_347081
Geweldige race maar toch wel verrassend. Met 50 meter te gaan lagen VdH en Thorpe gelijk, dan verwacht je de betere eindsprint van Thorpe, die toch beter uit de voet kan op de langere zwemnummers. Nu lukte het niet, wellicht doordat hij zijn race nu anders opgebouwd heeft. Sneller van start, dichter bij VdH blijven (gisteren had ie na 100 meter 0.91 achterstand) en dat ie daardoor op het beslissende moment niet dat extra kon geven. Dus Thorpe heeft zijn tactiek aangepast en verloren, niet zijn eigen race gezwommen. Dan was ie dus van te voren toch onzeker kennelijk.
VdH had wel de goeie eindsprint en won dus dik verdiend. Het was wel mooi zo om te zien hoe ie de Aussies op de tribune stil kreeg.

Goeie zaak dit voor de 100 meter vrij (maandag nacht series, dinsdagochtend Halve finale, donderdagochtend finale) want dit is toch een mentale tik die VdH uitdeeld aan Thorpe.

Nog ff ter ere van VdH:

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 18-09-2000 14:06]

pi_347151
Ik heb de race zelf niet gezien want ik zat op school

Maar het is natuurlijk fantastisch

Wat zal volgen??

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 september 2000 @ 10:14:41 #27
862 Arcee
Look closer
pi_348733
Pieter van den Hoogenband verbreekt in de HALVE finale het wereldrecord op de 100 meter vrij! 47'84!

Dat belooft dus heel veel goeds voor de finale van morgen...

Zevenenveertig vierentachtig! Als eerste man onder de 48 seconden.

VdH rules!

dinsdag 19 september 2000 @ 10:20:07 #28
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_348743
En dan het verschil met Popov en Klim: een seconde!
Dat is gewoon een volle lengte, in een directe confrontatie. Al weet je van Popov dat hij alles bewaart voor de finale.... Maar dit MOET goud worden!
Dommage arachide-fromage
pi_348949
Het moet goud worden ja, helemaal mee eens, al heeft VdH ook de 4 x 200 vrij van vanmiddag in de benen. Maar wat was ie daar ook weer goed zeg, als slotzwemmer. Resultaat: brons
0.06 te kort voor zilver maar plek 5 zat slechts 3 tiende of zo achter plek 2, dus zeer zeer close.

En die Aussie's wat een machtig mooi wereldrecord op die afstand! 3e goud dus al voor Thorpe ook.

De finale van de 100 meter vrij is trouwens voor alle duidelijkheid woensdagochtend rond 10.30 uur

dinsdag 19 september 2000 @ 13:16:26 #30
3878 Vork
Manisch creatief
pi_348953
ik ben ineens spontaan voor zwemmers uit Burundhi!
pi_349672
Nee, uit Equatoriaal Guinea!
Lachen man, die 100 meter (de eerste in zijn leven!) die hij helemaal in zijn eentje moest zwemmen, omdat de anderen vals gestart waren.
En zo razendsnel ook!
En die techniek!
pi_349685
quote:
Op 19 september 2000 21:01 schreef Beatrice het volgende:
Nee, uit Equatoriaal Guinea!

Ook goed. Zijn baantjes trekt ie iig altijd in een hotelbad of de plaatselijke dorpsput

Lachen man, die 100 meter (de eerste in zijn leven!) die hij helemaal in zijn eentje moest zwemmen, omdat de anderen vals gestart waren.

Lees: ze stonden klaar voor de start en konden simpelweg hun evenwicht niet bewaren, dus valse start, dus diskwalificatie.

En zo razendsnel ook!

Sja ach, VdH had in diezelfde tijd al 215 meter afgelegd

En die techniek!

Dat leek meer op een zwemstel zoals je die ziet bij waterpolo ja, alsof ie een bal tussen de armen moest houden zo krom had ie z'n armen.

Over waterpolo gesproken, kun je je voorstellen hoe de waterpolo competitie in Equatoriaal Guinea eruit moet zien? Elke week moet je als club weer een nieuw team kopen, omdat het oude naar de bodem was afgezonken na 3 minuten in de 1e periode.
En zelf bij het schoonspringen schijnen sporters uit Equatoriaal Guinea dik 2 keer zo lang te doen over de tijd van afzetten tot het moment dat ze het water raken.

dinsdag 19 september 2000 @ 23:29:45 #33
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_349951
quote:
Op 19 september 2000 21:13 schreef DIGGER het volgende:
En zelf bij het schoonspringen schijnen sporters uit Equatoriaal Guinea dik 2 keer zo lang te doen over de tijd van afzetten tot het moment dat ze het water raken.
Stelletje lamzakken zijn het!
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 19 september 2000 @ 23:38:28 #34
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_349977
quote:
Op 19 september 2000 13:15 schreef DIGGER het volgende:
Het moet goud worden ja, helemaal mee eens, al heeft VdH ook de 4 x 200 vrij van vanmiddag in de benen. Maar wat was ie daar ook weer goed zeg, als slotzwemmer.

En dan ook nogeens de snelste wisseltijd ooit! Al telt volgens mij alleen de eerste wisseltijd, dat hoorde ik de commentator zeggen dacht ik.

Resultaat: brons

De finale van de 100 meter vrij is trouwens voor alle duidelijkheid woensdagochtend rond 10.30 uur!

In tegenstelling tot wat Umberto in het sportjournaal zei 10:50 ?

woensdag 20 september 2000 @ 09:08:57 #35
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_350252
Alleen de eerste wisseltijd telt inderdaad, waarschijnlijk omdat de enige tijd is met een "normaal" begin (dwz stilstaan). Als 2e, 3e of 4e zwemmer mag je in principe zoveel bewegen als je wil, zolang je maar contact houdt met je startblok.

In de krant staat overigens ook 10:53 uur, maar ik neem geen risico!

Dommage arachide-fromage
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 september 2000 @ 11:06:08 #36
862 Arcee
Look closer
pi_350373
En het VIERDE goud is binnen!

Van Den Hoogenband won de 100 meter vrij. Prachtige race trouwens!

Holland kicks ass!

[Dit bericht is gewijzigd door Arcee op 20-09-2000 11:18]

woensdag 20 september 2000 @ 13:10:52 #37
791 jantje
de trotste pappa
pi_350658
soms is het niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan het nooit hebben gehad
  woensdag 20 september 2000 @ 13:15:03 #38
791 jantje
de trotste pappa
pi_350668
KEIZER PIETER RULES!!
soms is het niet erg iets moois te verliezen, beter verliezen dan het nooit hebben gehad
  woensdag 20 september 2000 @ 16:44:31 #39
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_351045
Ik heb echt met open mond gezeten van verbazing dat ie t toch weer flikte, het verschil was tot een aantal meter voor het eind nauwelijks waarneembaar, de andere kanshebbers hadden een betere start maar dat maakte Hogenband niet uit, wat een sportman!.

Alleen jammer dat ie bij PSV vandaan komt Nee hoor boeit niet!

pi_351144
Nounou, wat een enthousiasme. Normaal wordt het zwemmen (NK's ofzo) nauwelijks het uitzenden en kijken waard gevonden, maar als er dan zoiets gebeurt is iedereen in euforie!!

Nou, en dan kent iedereen twee namen. De andere namen jongens, ooit van gehoord?? Manon van Rooijen, Haike van Stralen, Benno Kuipers, Madelon Baans?? Om er maar een paar te noemen.

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_351153
Uitslag 100 meter vrije slag, series
....
46) 52.22 Paul A. Kutscher,77,URU
47) 52.24 Mark Chay,82,SIN
48) 52.24 Fernando Jacome,80,COL
49) 52.40 Zeljko Panic,76,BIH
50) 52.43 Francisco Sanchez,76,VEN
51) 52.52 Howard Hinds,78,AHO
....

De LMK was, als hij zijn beste tijd had gezwommen en mee had gedaan aan de olympische spelen, 49e geworden met zijn 52.39.

Nou, toch niet zo slecht toch??

donderdag 21 september 2000 @ 09:14:04 #42
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_352277
quote:
Op 20 september 2000 17:49 schreef Love Mae King het volgende:
Nou, en dan kent iedereen twee namen. De andere namen jongens, ooit van gehoord?? Manon van Rooijen, Haike van Stralen, Benno Kuipers, Madelon Baans?? Om er maar een paar te noemen.
Ja hoor!
* Mark kreeg deze week de laatste Zwemkroniek in de bus
Dommage arachide-fromage
pi_352641
En inmiddels het 2e goud voor 'Inky' De Bruijn, deze op de 100 meter vrij. En de 50 meter vrij moet nog komen, alhoewel daar de concurrentie wat groter is waarschijnlijk.

VdH gaat zeker ook voor een medaille op zijn 50 meter vrij in de finale morgen, maar daarvoor zal hij toch extreem goed zijn best moeten doen, want zijn relatief trage stars zijn lastig goed te maken omp 50 meter als je toch ook vele toppers naast je hebt zwemmen...

Jammer voor Wouda dat ie slechts 5e werd op de 200 wissel, ik vond met name dat hij bij de wissel van rugslag naar schoolslag niet goed uitkwam en daar veel tijd op verloor, anders had er wellicht brons ingezeten voor hem.

pi_354451
Zow, vannacht Inky de Bruijn ff zomaar een Olympisch record zien zwemmen in de series van de 50 m vrij notabene, alsof het niks was. Die is weer helemaal scherp voor haar 3e goud, zometeen de Halve finale daar.

In het begin, de 1e serie waren weer 2 van de drenkelingen bezig, was wel weer lachwekkend om te zien...

Opmerkelijk: de dames 4 x 100 werd in de series uitgeschakeld nadat de 1e zwemster, naam weet ik ff niet meer uit me hoofd, maar ze zwom de rugslag, haar keerpunt volledig miste en met haar kop tegen de wand aanknalde....

pi_354461
Wat een spannende finale op de 50 vrij zeg! op 5 honderste haalt VdH het niet, 3e plek, achter de Amerikanen Ervin en Gary Hall junior, die in dezelfde tijd finishten, dus beiden goud haalden.

Jammer van VdH zijn start, dat is toch zijn enige zwakke plek, maar wel mooi weer een medaille in de pocket....

pi_354509
50 meter vrij voor de dames, halve finales:

Wilma van Rijn haalde de finale niet, maar Inge de Bruijn uiteraard wel, en dat in een nieuw wereldrecord van 24.13. De hele concurrentie zwom ze op minimaal 1 lengte, dus dat kan haast niet anders als een 3e gouden medaille worden.....

Go Inky!!!

*edit* de afstand tot de nummer 2 was 0.67 seconde...en dat op 50 meter...

De finale is morgenochtend om 6.30, vroeg opstaan of doorhalen dus....

[Dit bericht is gewijzigd door DIGGER op 22-09-2000 11:26]

pi_354853
quote:
Op 22 september 2000 10:53 schreef DIGGER het volgende:

Opmerkelijk: de dames 4 x 100 werd in de series uitgeschakeld nadat de 1e zwemster, naam weet ik ff niet meer uit me hoofd, maar ze zwom de rugslag, haar keerpunt volledig miste en met haar kop tegen de wand aanknalde....

Brenda Starink
  vrijdag 22 september 2000 @ 14:30:54 #48
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_354868
Het zal erom spannen denk ik morgen, ik heb nu van tevoren het zelfde gevoel als met PvdH vanmorgen dat het net wel net niet zal worden ze heeft weer heel veel gegeven anders zwem je geen WR. Maar voor het zelfde geld zwemt Inge de Bruijnvis alle concurenten er gewoon weer uit! Aan haar start zal het iig niet liggen want die is tot nu toe altijd aardig sterk geweest
pi_356316
Lekker tijdstip nu, dat zwemmen, NOT maar goed, wel gave spannende race net. Inge was niet supergoed weg, maar ook niet slecht en haar eindsprint kwam relatief laat en ook met niet zo veel overmacht, maarrrrrrrrrrr Inge completeerde haar hattrick, won haar 3e goud in 24.32 en zorgde er voor dat Deze OS kwa aantal malen goud nu al de succesvolste ooit zijn in de Nederlandse geschiedenis.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 september 2000 @ 10:32:27 #50
862 Arcee
Look closer
pi_356393
quote:
Op 23 september 2000 06:50 schreef DIGGER het volgende:
zorgde er voor dat Deze OS kwa aantal malen goud nu al de succesvolste ooit zijn in de Nederlandse geschiedenis.
Naja, op een paar figuurzaag medailles in de jaren 30 na..
  zaterdag 23 september 2000 @ 10:54:42 #51
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_356408
Nee, zelfs meer dan de figuurzagers uit de jaren '30 (6 om 7). Alleen het totaal aantal moet nog naar de 20.
Dommage arachide-fromage
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 23 september 2000 @ 13:31:46 #52
862 Arcee
Look closer
pi_356550
quote:
Op 23 september 2000 10:54 schreef Mark het volgende:
Nee, zelfs meer dan de figuurzagers uit de jaren '30 (6 om 7).
Nee, want toen hadden ze 8 maal goud, waaronder 2 knutselsporten. Daar doelde ik dus op.
  zaterdag 23 september 2000 @ 15:25:24 #53
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_356694
* Mark wil Arcee wel eens een topic zien openen over knutselsporten

<EDIT> oeps! een verkeerde accolade

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 23-09-2000 15:26]

Dommage arachide-fromage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')