Dan moet ik dat album zeker gaan checken! Tommy vind ik al geweldig...quote:Op zondag 16 september 2012 17:30 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ja, maar veel beter dan "Tommy", in mijn ogen.
Ziet er goed uit!quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:42 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Deze dagen komen een aantal leuke Who-items uit:
De DVD "Live In Texas '75" bijvoorbeeld. Al een aantal jaren op bootleg uit, maar nu dan officieel uitgegeven. Een knallend Who-concert in de originele bezetting, dus met John Entwistle en Keith Moon op volle oorlogssterkte. Super-concert!
Die live cd zat toch ook al in de Live at Leeds superduper box van een paar jaar terug? Dus die gaan ze nu nog eens los uitbrengen... :/quote:Op maandag 8 oktober 2012 16:42 schreef Baba-O-Riley het volgende:
De live-CD "Live At Hull". The Who maakte op 14 en 15 februari 1970 opnames voor een live-plaat. De opnames van 14 februari werden uitgebracht als "Live At Leeds". De tapes van de 15e lagen jarenlang stof te happen, omdat men dacht dat de basgitaar niet goed opgenomen was. Toen ze de tapes een paar jaar geleden eens hélemaal gingen beluisteren, kwamen ze er achter dat het alleen bij de eerste 5 nummers was. Ze hebben een beetje geknipt en geplakt en nu komt dus ook dit concert officieel uit. Net zo woest rockend als "Leeds". De "My Generation"-medley is wederom weergaloos!
Klopt! Met alle respect, maar niet iedereen heeft het geld om zo'n duur bakbeest te kopen. Ik heb 'm destijds niet gekocht, dus ik vind dit wel een prettig alternatief. Ik heb overigens wél die superdeluxe uitgave van "Quadrophenia".quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:14 schreef RonB79 het volgende:
Die live cd zat toch ook al in de Live at Leeds superduper box van een paar jaar terug? Dus die gaan ze nu nog eens los uitbrengen... :/
Van beide albums is wel al een "Deluxe Edition" verschenen. Op die van "Who's Next" staan een rammel extra tracks plus een live-concert (Young Vic Londen, 1971). Op die van "Tommy" staan een aantal "outtakes", onuitgebrachte nummers en studiogeklets. Hier had ik graag meer van gehoord, van The Who die aan het werk is met "Tommy".quote:Op maandag 8 oktober 2012 19:46 schreef PimD het volgende:
Dat ze maar een deluxe box van Who's Next en/of Tommy uitbrengen
Bestel "Live At Hull" (de dag ná Leeds opgenomen; komt volgende week uit) er ook maar bij danquote:Op zondag 11 november 2012 16:28 schreef Gewas het volgende:
Ik ben weer into The Who. Vandaag Who's Next geluisterd, en de bonustracks die er (op mijn versie) op staan zijn toch ook best lekker. Ook nog Live at Leeds besteld. Wat ik daarvan gehoord heb klonk super!
Dit wist ik helemaal niet. Die wil ik ook hebben als ie uitkomt.quote:Op zondag 11 november 2012 17:41 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Bestel "Live At Hull" (de dag ná Leeds opgenomen; komt volgende week uit) er ook maar bij dan![]()
Deze muziek klinkt inderdaad het best als je hem hard zet.quote:Op maandag 12 november 2012 16:20 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Zet 'm maar lekker hard!
Of deze, "Heaven & Hell" van Hull. Die drums!![]()
Als jij het zegt geloof ik dat meteen!quote:Op dinsdag 13 november 2012 16:44 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ook een steengoed album, wat mij betreft het beste van The Who. Iedereen speelt op de top van zijn kunnen, de muziek is prachtig en de teksten gaan diep.
De hoofdpersoon in het verhaal, Jimmy, is dubbel-schizofreen. Hij heeft vier persoonlijkheden. Voor elke persoonlijkheid staat een lid van The Who. De romanticus (John Entwistle), de gek (Keith Moon), de stoere vent die niet kan dansen (Roger Daltrey) en de hypocriet (Pete Townshend). Een van de nummers die uiteindelijk niet op "Quadrophenia" is beland, "Four Faces" gaf dit heel duidelijk weer.quote:Op woensdag 14 november 2012 13:51 schreef Gewas het volgende:
Dat verhaal in het boekje heb ik al even snel doorgelezen. Gaat ook over schizofrenie dus. Laat ik daar nou juist veel vanaf weten.![]()
Klopt. Ik vind het album ook vooral tekstueel zo sterk. De demo's die Pete Townshend maakte voor het album zijn ook érg de moeite waard. De synthesizerpartijen en een aantal gitaarpartijen op de uitgebrachte versie van "Quadrophenia" komen rechtstreeks van zijn demo's af. Als je de demo-versie van de titeltrack beluistert, en je beluistert hetzelfde nummer daarna op de uitgebrachte CD, hoor je vrij weinig verschil - met uitzondering van de drums. Een uitstekend voorbeeld van de muzikale genialiteit van Townshend.quote:Op vrijdag 16 november 2012 18:07 schreef PimD het volgende:
Met als pluspunt dat Quadrophenia nauwelijks "fillers" heeft
Het verhaal gaat dat John Entwistle het basstukje uit My Generation aan Pete Townsend voordeed (met de bedoeling dat die het op gitaar zou spelen), maar dat Pete zoiets had van, ehhmmm, nou doe jij het zelf maar. 'k Weet niet of dat klopt, maar klinkt wel aannemelijk.quote:Op zondag 16 september 2012 17:32 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[ afbeelding ]
Door basgitarist John Entwistle werd de rol van de basgitaar radicaal veranderd.
Dat lijkt me een oh god not that shit again-blik.quote:Op vrijdag 23 november 2012 16:40 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..] Kijk ook even zijn gezichtsuitdrukking op 2'48![]()
quote:Op vrijdag 23 november 2012 17:15 schreef Philosocles het volgende:
Ik herinnerde me van vroegâh alleen het refreintje, nu eens helemaal geluisterd, en het blijkt in het echt nog een stuk mooier dan in m'n herinnering.
Bij deze:quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:04 schreef PimD het volgende:
Iedere keer als dit topic is gekicked hoop ik dat er een Nederlandse datum is voor Quadrophenia
Geen idee of het snel uitverkocht zal zijn... misschien iemand voor de zekerheid vragen om voor jou te reserveren?quote:Op maandag 28 januari 2013 13:14 schreef Peter88Online het volgende:
Zou dat snel uitverkocht zijn? Ik wil er ook best heen, maar moet tijdens de vvk werken.
Daar staat slechts dat je in de presale alleen rang 1-zitplaatsen kunt bestellen. Waarbj een fanclublidmaatschap à ¤ 45 verplicht is. Ik sla even over.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:09 schreef MrBadGuy het volgende:
Zijn het trouwens alleen maar zitplaatsen? Dat zie ik hier, dat zou toch wel jammer zijn
Dat was ook wat ik zag... ik hoop dat er toch staplaatsen zijn, maar ik ben bang dat ze het vol gaan gooien met stoelen idd. Nou ja, we zien het morgen wel, hopelijk kan ik wat goede kaarten te pakken krijgenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:29 schreef Gert het volgende:
-edit- ik zie nu het overzicht van álle prijzen, dus ook los van dat fanclubgedoe, en daar staan inderdaad alleen zitplaatsen bij! Zouden ze het complete sta-veld met stoelen vol gaan gooien?
Ik had geen idee, maar ze doen het bij Ziggodome vaker:quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:19 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat was ook wat ik zag... ik hoop dat er toch staplaatsen zijn, maar ik ben bang dat ze het vol gaan gooien met stoelen idd. Nou ja, we zien het morgen wel, hopelijk kan ik wat goede kaarten te pakken krijgen
Achter middenin dus maar zien te voorkomen inderdaadquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:23 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik had geen idee, maar ze doen het bij Ziggodome vaker:
[ afbeelding ]
Ik zie daar trouwens ook een stel stoelen waar je echt niet terecht moet komen.![]()
Er komen inderdaad ook nog 10% servicekosten bovenop. Want voor een duur kaartje moet de ticketboer meer moeite doen dan voor een goedkoper kaartje, vandaar dat het middels een percentage gaat.quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:38 schreef PimD het volgende:
Mijn hemel, 75 euro voor een goede zitplek. Plus servicekosten enzo ben je 85 euro kwijt. Quadrophenia is een van m'n favoriete albums ooit, maar dit soort bedragen voor een concert durven te vragen...
Hier hetzelfdequote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:03 schreef Peter88Online het volgende:
Ik sta nu in de virtuele wachtrij
Niet handig dat ze het tegelijkertijd met System of the Down en North Sea Jazz in de verkoop doen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:08 schreef Piethur het volgende:
[..]
Gedeelde smart is halve smart, Ticketservice is ook helemaal overbelast
Tja, planning is ontwikkelpunt van zequote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:09 schreef Peter88Online het volgende:
[..]
Niet handig dat ze het tegelijkertijd met System of the Down en North Sea Jazz in de verkoop doen.
B is volgens mij nog beter, heb de plattegrond niet helemaal in het hoofd zitten.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:26 schreef Gert het volgende:
Dat ging verrassend simpel. Bij ticketservice was er om 09:50 al een wachtrij. Paar keer ververst. Toen even na tienen even via livenation geprobeerd en ik kon meteen doorlopen. Eerste keer kreeg ik kaarten van A aangeboden, ik druk op nogmaals zoeken en krijg vak B. Perfect!
Oh dat is toch wel netjesquote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:26 schreef Gert het volgende:
Dat ging verrassend simpel. Bij ticketservice was er om 09:50 al een wachtrij. Paar keer ververst. Toen even na tienen even via livenation geprobeerd en ik kon meteen doorlopen. Eerste keer kreeg ik kaarten van A aangeboden, ik druk op nogmaals zoeken en krijg vak B. Perfect!
[ afbeelding ]
Ik had verwacht dat dit vak wel uitverkocht zou zijn vanwege de presale via die fanclub. Blijkbaar hebben die ook geen duizenden leden meer. Of ze hebben een ander vak toegewezen gekregen.quote:
Moet zeggen dat nu ik even kijk naar hoe snel de verkoop gaat, vind ik altijd wel even leuk om te kijken. Op het veld is alles volgens mij uitverkocht en de eerste ring ook bijna.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:30 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik had verwacht dat dit vak wel uitverkocht zou zijn vanwege de presale via die fanclub. Blijkbaar hebben die ook geen duizenden leden meer. Of ze hebben een ander vak toegewezen gekregen.
Heb ook even een paar opties geprobeerd. Er zijn nog veel vakken beschikbaar. ABC lukt niet meer maar de vakken daar achter nog wel, en er zijn ook nog prima vakken op de eerste ring.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:41 schreef Piethur het volgende:
[..]
Moet zeggen dat nu ik even kijk naar hoe snel de verkoop gaat, vind ik altijd wel even leuk om te kijken. Op het veld is alles volgens mij uitverkocht en de eerste ring ook bijna.
Toen bij Mark Knopfler was alles binnen 5 dagen redelijk uitverkocht (op paar klote plekken na), dat moet The Who toch wel kunnen winnen
Ooh oke, had het ook steeksproefgewijs even gecontroleerdquote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:55 schreef Gert het volgende:
[..]
Heb ook even een paar opties geprobeerd. Er zijn nog veel vakken beschikbaar. ABC lukt niet meer maar de rij erachter nog wel, en er zijn ook nog prima vakken op de eerste ring.
103 is een mooi vak, g-b.
Die sluit ik nooit af. Als je in de voorwaarden leest wanneer er uitgekeerd wordt.. de kans op zo'n ernstige gebeurtenis is gelukkig niet zo groot, en mocht het toch gebeuren dan heb ik wel wat anders aan mijn hoofd. Het ticket verpats ik dan wel of ik geef het weg.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:56 schreef Piethur het volgende:
[..]
Ooh oke, had het ook steeksproefgewijs even gecontroleerd, vind het wel altijd erg duur. Hebben jullie ook nog zo'n annuleringsverzekering?
Goed gedaanquote:Op vrijdag 1 februari 2013 10:26 schreef Gert het volgende:
Dat ging verrassend simpel. Bij ticketservice was er om 09:50 al een wachtrij. Paar keer ververst. Toen even na tienen even via livenation geprobeerd en ik kon meteen doorlopen. Eerste keer kreeg ik kaarten vak A aangeboden, ik druk enigszins gewaagd op nogmaals zoeken en krijg vak B. Perfect!
[ afbeelding ]
Tuurlijk. "Wel tevreden"? Topcategorie!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:27 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Goed gedaanIk heb vak A, maar ben daar ook wel tevreden mee
Ok, ok, ik ben superblijquote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:04 schreef Gert het volgende:
[..]
Tuurlijk. "Wel tevreden"? Topcategorie!
Klinkt zeer interessant!quote:Op donderdag 28 februari 2013 21:58 schreef Peter88Online het volgende:
Zaterdagavond op ned3 vanaf 20:55 t/m 22:00:
http://programma.ntr.nl/2(...)e-Who---Quadrophenia
Jaaaaaa! Tuurlijk hebben we er zin in! We zijn nu bezig met de voorbereiding: paar keer de film bekijken bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 2 juli 2013 22:45 schreef gothic-blackie het volgende:
En hebben we er al allemaal zin aan? Vrijdag komt toch snel dichtbij. Zat vandaag even te kijken en hij is nog steeds niet uitverkocht (toch best bizar) en de support act is Vintage Trouble. zegt mij zo niet maar ik ga even via spotify kijken of ik ze kan vinden en of het wat is.
De helft is nog over toch?quote:Op woensdag 3 juli 2013 05:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
Idd bizar dat het niet uitverkocht is!!
En je kan volgens mij niet zien hoeveel plekken er in het vak vrij zijn, misschien zijn dat maar twee of drie plekken per vak dus kan heel erg meevallenquote:Op woensdag 3 juli 2013 08:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
nou zo erg is het ook nog niet.....zeg maar 1/5
Kun je wel zien.. .net doen alsof je een kaartje koopt en dan bij het selecteren inzoomen..quote:Op woensdag 3 juli 2013 08:57 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
En je kan volgens mij niet zien hoeveel plekken er in het vak vrij zijn, misschien zijn dat maar twee of drie plekken per vak dus kan heel erg meevallen
Je kunt het wel zien als je inzoomt. De stoelen in de vakken schuin achterin op de de tweede ring zijn grotendeels nog leeg. De overige vakken waarin nog stoelen vrij zijn, zijn voor 60 tot 90 procent bezet. In totaal is denk ik toch wel ruim 90% van de kaarten verkocht hoor.quote:Op woensdag 3 juli 2013 08:57 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
En je kan volgens mij niet zien hoeveel plekken er in het vak vrij zijn, misschien zijn dat maar twee of drie plekken per vak dus kan heel erg meevallen
Dat heb ik nou ook. Heb geen idee maar gok dat daar rekening mee gehouden word. Ik moet in ieder geval terug met de stoptrein naar rotterdamquote:Op woensdag 3 juli 2013 11:27 schreef Peter88Online het volgende:
Vrijdag![]()
Iemand een idee hoe laat het afgelopen zal zijn? Gezien ik wel mijn trein naderhand weer moet halen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Enquote:
Scott wie?quote:Op donderdag 4 juli 2013 18:21 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
EnSimon. Te gekke gast!
Zak speelt overigens niet mee. Hij heeft een peesontsteking. Tijdens de Europese tour wordt hij vervangen door Scott Devours.
We gaan het meemakenquote:Op donderdag 4 juli 2013 20:05 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Devours. Goeie drummer. Speelde al eerder in Roger Daltrey's band in 2009 en 2011.
[ afbeelding ]
staat dit ergens online?quote:Op donderdag 4 juli 2013 17:22 schreef Peter88Online het volgende:
Ik had van Mojo dit tijdschema doorgekregen:
18.30u Deuren open
19.45u Vintage Trouble
20.15u Pauze/change over
20.45u The Who
23.00u Verwacht einde concert
Let op: dit tijdschema is onder voorbehoud en hiervan kan worden afgeweken door de artiesten.
Nee, maar ik had even gemaild met de vraag naar het Ziggo Dome zelf. En dit gaven zij als antwoord.quote:
ah, thx.quote:Op donderdag 4 juli 2013 21:25 schreef Peter88Online het volgende:
[..]
Nee, maar ik had even gemaild met de vraag naar het Ziggo Dome zelf. En dit gaven zij als antwoord.
ook vinyl singles?quote:Op donderdag 4 juli 2013 11:00 schreef div-er het volgende:
Hallo, ik ben normal actief in andere fora van FOK, maar wil hier nu een berichtje achterlaten.
Ik heb een enorme collectie cd's van The Who/PT/RD/KM uit een nalatenschap. Teveel voor mijzelf. Materiaal voor de echte fans. Zijn hier liefhebbers die willen weten wat ik op korte termijn in de verkoop ga gooien? Zo ja, DM mij je emailadres, dan krijg je binnenkort een lijstje.
En voor iedereen die morgen naar A'dam afreist, have fun! Lijkt me echt een fantastisch concert.
Nee helaas, enkel cd's. Maar daar zitten ook promo's tussen, en bootlegs, en nog veel meer.quote:
Pfff zijn vader was ook al ziek toen zijn bandje Nederland aandeedquote:Op donderdag 4 juli 2013 18:21 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
EnSimon. Te gekke gast!
Zak speelt overigens niet mee. Hij heeft een peesontsteking. Tijdens de Europese tour wordt hij vervangen door Scott Devours.
Heb er ook zin inquote:Op vrijdag 5 juli 2013 02:00 schreef Braddie het volgende:
We vertrekken morgen rond 4 uur!
Ik ken eigenlijk niet veel van Quadrophenia (Bellboy/The Real Me/Love Reign on me) maar het is gewoon fantastisch om ze live te zien, en ze geven een super show.
HEB ER ZIN IN![]()
Snel "Quadrophenia" op repeat zetten en de nummers in je hoofd laten nestelen.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 02:00 schreef Braddie het volgende:
Ik ken eigenlijk niet veel van Quadrophenia (Bellboy/The Real Me/Love Reign on me)
Ja, dat doen we in de autoquote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:47 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Snel "Quadrophenia" op repeat zetten en de nummers in je hoofd laten nestelen.
Wel een beetje een pretentieuze en saaie plaat. Ik loop gewoon om een uurtje of 10 binnen, voor de lekkere hits.quote:Op vrijdag 5 juli 2013 12:47 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Snel "Quadrophenia" op repeat zetten en de nummers in je hoofd laten nestelen.
Ik zat op de 2e ring en ik kon eigenlijk weinig van de tekst verstaan...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:54 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Niemand die zich gestoord heeft aan het gekanker van Pete?
Ja, het was wel behoorlijk over de top. Wat 9/11 of de dood van Princess Diana nou te maken heeft met het "verhaal" van Quadrophenia is mij ook niet helemaal duidelijk. Maar het was nog altijd beter dan wat willekeurige slow-motion beelden van een oude show uit 1966 ofzoquote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:45 schreef Hankster het volgende:
En ik vond juist de beelden bij the rock een beetje overdreven. Zeker de nadruk op de beelden van 9/11 vond ik te.
Inderdaadquote:Echte minpunt vond ik simon tijdens the dirty jobs. Flikker toch op kerel.. Je bent enkel de broer van
Dat het een teaparty was. Dat die fucking mensen fucking moesten gaan staan; Daarnaast nog gedesinteresseerd verkeerde lyrics zingen. Ik vond het maar raar. Was denk ik op 1/3e van de show.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik zat op de 2e ring en ik kon eigenlijk weinig van de tekst verstaan...![]()
Wat zei ie dan en wanneer ongeveer?
Ja oke... dat van die teaparty heb ik wel zoiets gehoord... en aan het einde geloof ik ook van dat soort opmerkingen dat mensen uit hun stoel moesten of zoiets..quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:02 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
[..]
Dat het een teaparty was. Dat die fucking mensen fucking moesten gaan staan; Daarnaast nog gedesinteresseerd verkeerde lyrics zingen. Ik vond het maar raar. Was denk ik op 1/3e van de show.
Vond ik toch wel goed hoor! Ok dat amen enzo, maar er zat wel power in en die gast ging de zaal in enzo..... vond het niet slechtquote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:01 schreef PimD het volgende:
Voorprogramma was ook tamelijk bizar trouwens, het leek wel een kerkbijeenkomst zowat met al die AAAMEN!'s
nou ken ik quadrophenia niet heel goed maar volgens mij hoort dat zelfs in de opera zelf maar past hij het aan de zaal aan. zou alleen nog een keer de hele cd moeten luisteren om het te achterhalen maar misschien dat een van de kennis dat zo weet?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:02 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
[..]
Dat het een teaparty was. Dat die fucking mensen fucking moesten gaan staan; Daarnaast nog gedesinteresseerd verkeerde lyrics zingen. Ik vond het maar raar. Was denk ik op 1/3e van de show.
maar volgens mij wel het 'bashen' dat je een ticket koopt voor een plek en dat dat toch echt not done is (of zoiets), het is laat etc etc etc.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:09 schreef PimD het volgende:
Nee, dat teaparty gedoe zit echt niet in Quadrophenia hoor
Moeten ze geen stoelen neerzettenquote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:11 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
maar volgens mij wel het 'bashen' dat je een ticket koopt voor een plek en dat dat toch echt not done is (of zoiets), het is laat etc etc etc.
zo die gast in dat blauwe shirt in de hoek van vak A die ging het halve concert uit zn dak (hadden mooi uitzicht vanaf vak 103quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:13 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Moeten ze geen stoelen neerzetten
Mensen waren echt wel enthousiast voorin!
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:14 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
zo die gast in dat blauwe shirt in de hoek van vak A die ging het halve concert uit zn dak (hadden mooi uitzicht vanaf vak 103(sorry als ik nu iemand beledig
)
dat zeker, jammer dat alleen de beveiliging ook om de zoveel tijd langs kwam (waarom begreep ik dan weer niet maar je zag ze om de zoveel tijd iemand wegsturen)quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]![]()
Is leuk toch?! Ik zat dus op de 2e ring wat verder naar achteren dus ik kon niet echt mensen onderscheiden, maar ik zat echt te genieten van hoe de mensen in het 1e vak voor het podium een feestje bouwden!
Zat ook in 103quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:14 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
zo die gast in dat blauwe shirt in de hoek van vak A die ging het halve concert uit zn dak (hadden mooi uitzicht vanaf vak 103(sorry als ik nu iemand beledig
)
hier rij 12 stoel ehhh 87 uit mijn hoofd)quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:19 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
[..]
Zat ook in 103
Wel heel vet vind ik die bassolo van Entwistle die er in zat.
Aardig eind de andere kant op. Rij 4 stoel 60 ofzo.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:20 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
hier rij 12 stoel ehhh 87 uit mijn hoofd)
Ja dan krijg je vanzelf een 'tea party'quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:18 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
dat zeker, jammer dat alleen de beveiliging ook om de zoveel tijd langs kwam (waarom begreep ik dan weer niet maar je zag ze om de zoveel tijd iemand wegsturen)
ja bij ons ook zoiets....quote:ohhh en eerste ring ging men pas staan toen de ze 'and more' starten
uiteindelijk vond ik het hele concert wel sterk al heb ik zelf het gevoel dat Ahoy een paar jaar terug beter was, ook qua geluid maar dat kan een gevoelskwestie zijn. het was in ieder geval een super avond, ze mogen wel eens wat vaker komen van mijquote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:23 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ja dan krijg je vanzelf een 'tea party'
[..]
ja bij ons ook zoiets....
O en ik vond ook 'You better you bet' een hoogtepuntje! Had ik niet verwacht... maar is gewoon een erg sterk nummer! (ik was alleen zo'n beetje de enige in mijn buurt die mee zat te schreeuwen![]()
)
Ja hoor! Geen probleem!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:25 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
uiteindelijk vond ik het hele concert wel sterk al heb ik zelf het gevoel dat Ahoy een paar jaar terug beter was, ook qua geluid maar dat kan een gevoelskwestie zijn. het was in ieder geval een super avond, ze mogen wel eens wat vaker komen van mij
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:12 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat er al aan youtube beelden is!
En een mooie opname die lekker lang is
Edit: Pinball Wizzard
Can you see the real me
Ja, ik hoorde vooraf al dat dit concert op DVD zou komen...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 02:42 schreef Braddie het volgende:
Hoorde Pete op het laatst iets zeggen over een DVD in Amsterdam "Amsterdam Atmosphere" Zou het echt?!
http://programma.ntr.nl/2(...)e-Who---Quadropheniaquote:Gids 6 Jul 2013, 23:30 - 00:35, 3Doc: The Who - Quadrophenia (HH)
Na het succesvolle Tommy maakte The Who in 1973 nog een tweede ‘rockopera’: Quadrophenia. Pete Townshend, het brein achter dit album, spreekt in deze documentaire vrijuit en opent zijn persoonlijke archief om het verhaal achter dit naar eigen zeggen ‘laatste grootse album van The Who’ te vertellen. Uit de unieke beelden blijkt hoe de band kampte met geldproblemen, een onaffe studio en een cultuur van zwaar drankmisbruik en heroïneverslaving. Maar meer nog blijkt de creatieve energie van de vier totaal verschillende individuen, die The Who tot een van de meest invloedrijke bands van de vorige eeuw maakten.
http://www.nu.nl/muziek/3(...)r-in-ziggo-dome.htmlquote:The Who zet glorieuze rockshow neer in Ziggo Dome
De befaamde rockopera Quadrophenia van The Who is inmiddels veertig jaar oud en de band viert dat door middel van een tournee, waarbij vrijdagavond de Ziggo Dome aangedaan werd.
De laatste keer dat zanger Roger Daltrey en gitarist Pete Townshend in Nederland te zien waren, was in de Rotterdamse Ahoy, in juni 2007. Ook is het alweer de derde keer dat The Who op tournee gaat met het meesterwerk Quadrophenia, dat in 1973 werd uitgebracht.
Quadrophenia gaat over de einzelgänger Jimmy, een jongen met een gespleten persoonlijkheid die graag deel uit wil maken van een slinkende subcultuur. Aangekomen in de badplaats Brighton is de protagonist zo uit het veld geslagen dat hij met het idee speelt zichzelf in zee te verdrinken.
Slingerend
De integrale uitvoering van Quadrophenia neemt anderhalf uur in beslag van de ruim twee uur durende show van The Who, die na het inleidende I Am The Sea van start gaat met een microfoon slingerende Roger Daltrey tijdens The Real Me. Townshend zwaait wild met zijn gitaar, alsof het weer 1973 is.
De heren lijken er niet bij stil te staan dat er inmiddels veertig jaar verstreken zijn, al kan dat niet geheel onopgemerkt blijven. Daltrey is nog goed bij stem, hoewel hij er een paar keer flink naast zit vocaal. Ook het gemis van drummer Keith Moon en bassist John Entwistle is na al die tijd nog voelbaar.
Pompeus
Nu hebben Daltrey en Townshend uitstekende vervangers gevonden in Scott Devours (op zijn beurt weer invaller voor Zak Starkey, zoon van Ringo Starr) en Pino Palladino, aangevuld met nog diverse instrumentalisten. Met een elftal aan muzikanten op het podium is het geluid vol, robuust en pompeus.
Townsends broer Simon, die de rol van slaggitarist vervult, verzorgt de vocalen op The Dirty Jobs, terwijl Keith Moon via een videoscherm zijn partijen zingt op Bell Boy. Iets soortgelijks wordt gedaan met een uitvoerige bassolo van Entwistle op de hitsingle 5.15.
Archiefbeelden
Nadat The Who zich door Quadrophenia heen heeft gewerkt, vergezeld van diverse archiefbeelden en graphics op de videoschermen, komt de groep toe aan een handvol hits afkomstig van andere albums. Zo wordt een vlammende versie van Pinball Wizard uit de rockopera Tommy vertolkt.
Met de nodige ijdeltuiterij van Daltrey en Townshend, met name tijdens rockklassiekers als Baba O’Riley en Who Are You, zet The Who een glorieuze rockshow neer, die geheel past bij de deuntjes van deze muzikale krachtpatsers. Dat staat haaks op de akoestische afsluiter Tea & Theatre.
Dat is toch wel een fijne verassing denk ikquote:Op zaterdag 6 juli 2013 09:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ja, ik hoorde vooraf al dat dit concert op DVD zou komen...
quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:54 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Niemand die zich gestoord heeft aan het gekanker van Pete?
Verdiep je aub in de geschiedenis van The Who. Dit is de manier waarop Pete Townshend zijn liefde uit voor zijn fans. Klinkt gek, maar het is zo. "I only swear at the audience, because I love them". Tijdens de show zit hij in een roes en dan flipt hij vaak. Aan het einde van de show merkte je juist dat Pete met veel liefde tegen het publiek sprak en ook dankbaar was dat iedereen gekomen was. Maar als je uitgemaakt wordt voor "FUCKING CUNTS" door Pete, dan weet je dat het goed zit!!quote:Op vrijdag 5 juli 2013 23:52 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Mooie show; Wel vreemd hoe Pete Townshend zijn publiek meermaal minachtte.
Simon is een prima aanvulling op de band, al sinds 1996! Prima aanvullend gitaarwerk en smaakvolle backing vocals. Plus een hartstikke sympathieke vent die de tijd neemt om na de optredens nog even met fans te kletsen!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 00:45 schreef Hankster het volgende:
Echte minpunt vond ik simon tijdens the dirty jobs. Flikker toch op kerel.. Je bent enkel de broer van
Heb ik helaas al jaren last van..quote:Op zaterdag 6 juli 2013 09:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
Ik heb wel suizen in mijn oren nu..... jullie ook?
The Who speelt niet mee met het truukje "van het podium af lopen en weer terug komen". Ze hebben anderhalf uur "Quadrophenia" gespeeld. De meeste bands zouden het dan voor gezien houden. Dan krijg je nog 3 kwartier een set "greatest hits" voor de CSI-fans (quote:Op zaterdag 6 juli 2013 01:09 schreef RobertoCarlos het volgende:
O ja... de afknapper van de avond was voor mij toch wel dat echt de hele zaal schreeuwde om een toegifte, echt oprecht ook....... en dat gebeurt dan niet.... nee, hoor gewoon de lichten aanknallen... waar is de spontane band gebleven?..............jammer!
Vond de hele gedachte van Zitplaatsen bij The Who al raar.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:57 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Ik vond het een geweldig concert. Punt. Voor een zanger van 69 en een gitarist van 68 gingen ze nog behoorlijk tekeer. Pete had het vuur in zijn ogen.
Hier moet ik dan ook om lachen:Rebels publiek bij The Who
Pete schreeuwde tijdens de bas-solo juist dat de mensen moesten gaan staan. "Watch the fucking concert or go fucking home!". Maar zal wel aan de beveiliging gelegen hebben..
[..]
[..]
Verdiep je aub in de geschiedenis van The Who. Dit is de manier waarop Pete Townshend zijn liefde uit voor zijn fans. Klinkt gek, maar het is zo. "I only swear at the audience, because I love them". Tijdens de show zit hij in een roes en dan flipt hij vaak. Aan het einde van de show merkte je juist dat Pete met veel liefde tegen het publiek sprak en ook dankbaar was dat iedereen gekomen was. Maar als je uitgemaakt wordt voor "FUCKING CUNTS" door Pete, dan weet je dat het goed zit!!![]()
De Nederlandse fanclub ("The Dutch Mob") zal dit bevestigen.
[..]
Simon is een prima aanvulling op de band, al sinds 1996! Prima aanvullend gitaarwerk en smaakvolle backing vocals. Plus een hartstikke sympathieke vent die de tijd neemt om na de optredens nog even met fans te kletsen!
[..]
The Who speelt niet mee met het truukje "van het podium af lopen en weer terug komen". Ze hebben anderhalf uur "Quadrophenia" gespeeld. De meeste bands zouden het dan voor gezien houden. Dan krijg je nog 3 kwartier een set "greatest hits" voor de CSI-fans (), en dán nog een keer "Tea & Theatre". Dus in feite al 2 toegiften.
Ik ook.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:07 schreef Braddie het volgende:
Vond de hele gedachte van Zitplaatsen bij The Who al raar.
Zal wel komen door "Quadrophenia" omdat ze dat integraal gingen spelen.quote:
Klopt. Maar voor de "casual CSI-fans" zaten er al behoorlijk veel obscure dingen in de set, zeker als je "Quadrophenia" niet goed kent. Ik bedoel, ik vind een nummer als "Is It In My Head?" echt schitterend, maar 70 procent van de mensen in de zaal had het volgens mij nog nooit gehoord. Om die mensen te plezieren, spelen ze na afloop nog even de allerbekendste tracks.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:10 schreef PimD het volgende:
Volgens mij hebben ze een paar jaar geleden in Australie bijvoorbeeld nog Sister Disco gespeeld, die zou ik ook graag hebben gehoord.
Dat zie je ook nietquote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:10 schreef PimD het volgende:
Ik vond het trouwens schrikbarend hoeveel lege plekken er op het veld waren, terwijl er volgens mij al maanden geen tickets meer te krijgen waren voor het veld... Achteraf blij dat ik een kaartje op de eerste rang had, want volgens mij zie je geen fuck als je achterop het veld op een stoeltje zit te kijken.
En van die toegift, dat is natuurlijk gewoon onzin. Net wat iemand anders al zei, ze hebben bijna 2 uur en een kwartier gespeeld - wat wil je nog meer. Wel jammer (maar uiteraard heel goed te begrijpen) dat ze niet een wat obscuurder ding in de toegift deden. Volgens mij hebben ze een paar jaar geleden in Australie bijvoorbeeld nog Sister Disco gespeeld, die zou ik ook graag hebben gehoord. Sowieso een supergave plaat, Who Are You
Toegegeven, ik ken maar 4 nummers van Quadrophenia. Maar ik ga er heen met de instelling The Who te zien, en via hun de rest van de nummers van Quadrophenia te leren kennen, hoe raar het ook mogen klinken.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:12 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Klopt. Maar voor de "casual CSI-fans" zaten er al behoorlijk veel obscure dingen in de set, zeker als je "Quadrophenia" niet goed kent. Ik bedoel, ik vind een nummer als "Is It In My Head?" echt schitterend, maar 70 procent van de mensen in de zaal had het volgens mij nog nooit gehoord. Om die mensen te plezieren, spelen ze na afloop nog even de allerbekendste tracks.
Ik vind het een beetje kortzichtig om te zeggen dat je alleen maar van een show geniet als je staat. Die (zittende) mensen genieten met elke vezel in hun lijf. Alleen hebben die helaas niet meer de energie om 3 uur lang te staan. Mijn vader is meegeweest, al 45 jaar Who-fan, maar die trekt het echt niet meer om 3 uur te staan. Heeft hij er minder van genoten? Absoluut niet!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:13 schreef Braddie het volgende:
Snap ook niet wat mensen moeten bij concerten als ze op de 2e ring gaan zitten, of ergens helemaal achter in de zaal in de ring... koop dan een DVD.
"My Generation" en "Anyway Anyhow Anywhere" hebben ze tijdens de vorige tours voortdurend gespeeld. "My Generation" wordt élke tour gespeeld, behalve - grappigerwijs - tijdens de twee "Quadrophenia'-tours (1996/1997 en de huidige).quote:Ik miste zelf My Generation en Anyway anyhow anywhere eigenlijk wel een beetje tijdens de "Toegift" Maar die spelen ze vast al een hele tijd niet meer. (Al kwam de 2e wel héel kort langs tijdens de muziek die ze afspeelde tijdens het wachten)
Prima instelling!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:15 schreef Braddie het volgende:
Maar ik ga er heen met de instelling The Who te zien, en via hun de rest van de nummers van Quadrophenia te leren kennen, hoe raar het ook mogen klinken.
Ja, misschien wat maf, om geld te betalen voor een concertkaartje terwijl je maar 7 nummers kent, maar het is fijn om zo muziek te leren kennen via een live ervaringquote:
Wat een gelul zeg. Hoe dan ook, ik zat 2e ring en ik heb genoten!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:13 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat zie je ook niet
Snap ook niet wat mensen moeten bij concerten als ze op de 2e ring gaan zitten, of ergens helemaal achter in de zaal in de ring... koop dan een DVD.
Nja, volgens mij krijg je dan niet heel veel mee van de ervaring...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat een gelul zeg. Hoe dan ook, ik zat 2e ring en ik heb genoten!
Heb je niet gezien hoezeer iedereen uit zijn dak ging aan het einde? Wat is het probleem om dan nog ff 1 nummer te doen? Het gaat mij erom dat het alles geregiseerd was. Ik begrijp het wel, want het is een grote toer met veel organisatie enzo..... maar kom op zeg... iedereen in de zaal was echt dolenthousiast...quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:10 schreef PimD het volgende:
En van die toegift, dat is natuurlijk gewoon onzin. Net wat iemand anders al zei, ze hebben bijna 2 uur en een kwartier gespeeld - wat wil je nog meer.
Heb je in de Ziggo-dome dan wel eens achterin op de 2e ring gezeten?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:29 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nja, volgens mij krijg je dan niet heel veel mee van de ervaring...
Ja, de lichtshow, en de sfeer van het publiek.. maar je ziet amper wat op het podium en moet het grotendeels volgen d.m.v. videobeelden aan het podium.
Er zat voor ons een man die had z`n verre kijker meegenomen
Nee, maar je zit zo ver weg..quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Heb je in de Ziggo-dome dan wel eens achterin op de 2e ring gezeten?
Treurig... leuk dat je ze wilt leren kennen, maar dat kan net zo goed via Wikipedia en wat youtube filmpjes... je hebt dus bij het concert niet meegekregen waar het om gaat... waarom ga je er dan naar toe?? Respectloos.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
Toegegeven, ik ken maar 4 nummers van Quadrophenia.
Wel eerlijk dat je zelf zegt dat je niet weet hoe goed je het kunt zien op de 2e ring..quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:33 schreef Braddie het volgende:
[..]
Nee, maar je zit zo ver weg..
Wel eens in het Gelredome op de 2e ring gezeten, tijden Eric Clapton, niks van de show meegekregen
De toegiften zijn inderdaad strak gepland. Als je de setlists bekijkt, zie je dat af en toe You Better You Bet wordt afgewisseld met Behind Blue Eyes. Maar dat is het wel, qua variatie. Vind ik niet erg, het was een prachtig concert en we verlieten de zaal volledig voldaan en gelukkig.quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:30 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Heb je niet gezien hoezeer iedereen uit zijn dak ging aan het einde? Wat is het probleem om dan nog ff 1 nummer te doen? Het gaat mij erom dat het alles geregiseerd was. Ik begrijp het wel, want het is een grote toer met veel organisatie enzo..... maar kom op zeg... iedereen in de zaal was echt dolenthousiast...
O ja hoor! Heb genoten!!quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:38 schreef Gert het volgende:
[..]
De toegiften zijn inderdaad strak gepland. Als je de setlists bekijkt, zie je dat af en toe You Better You Bet wordt afgewisseld met Behind Blue Eyes. Maar dat is het wel, qua variatie. Vind ik niet erg, het was een prachtig concert en we verlieten de zaal volledig voldaan en gelukkig.
Nee, ik vind het niet respectloos. Ik ga er heen om Roger en Pete te zien, en natuurlijk de nummers te zien/horen. Dat ik het verhaal er niet achter ken is mijn probleem toch?quote:Op zaterdag 6 juli 2013 13:36 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Treurig... leuk dat je ze wilt leren kennen, maar dat kan net zo goed via Wikipedia en wat youtube filmpjes... je hebt dus bij het concert niet meegekregen waar het om gaat... waarom ga je er dan naar toe?? Respectloos.
Maar goed... er waren wel meer die niet wisten waar ze naar keken.... Naast me zat een soort student die alleen maar zat te gapen en vaag om zich heen... om vervolgens op een heel rustig moment ineens hard te gaan klappen
I know, maar als ik naar een optreden van david gilmour of roger waters ga, zit ik ook niet te wachten op een geforceerd spotlight momentje van jon carin, ondanks dat hij al ruim 20 jaar met beiden samenwerkt. Simon is geen The Who, net zo min Jon onderdeel is van Pink Floyd (of The Who ;-) ).quote:Op zaterdag 6 juli 2013 12:57 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Simon is een prima aanvulling op de band, al sinds 1996! Prima aanvullend gitaarwerk en smaakvolle backing vocals. Plus een hartstikke sympathieke vent die de tijd neemt om na de optredens nog even met fans te kletsen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |