Patroon | zondag 16 september 2012 @ 17:16 |
![]() Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Vaste klasbakken: Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - eentwee] - Kanovinnie] - KnutdeIJsbeer] - ThePlaneteer Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrenner in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje [html-edit-me]<iframe height='454' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=true'></iframe>[/html] [html-edit-me]<iframe height='160' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=false'></iframe>[/html] De marmotte in 2013?
| |
Swaytje | zondag 16 september 2012 @ 17:36 |
Werd vandaag op een gegeven moment voorbij gereden door iemand die toch zeker 50kg meer woog dan ik. Op zo'n moment is het toch wel lastig om dat stuk rustig in D1 te blijven fietsen moet ik zeggen.. Al met al wel een lekker rondje van 82km gefietst, super weer om te fietsen. | |
kaasplankje | zondag 16 september 2012 @ 18:12 |
B1 is idd bij sloping frames een virtuele lengte. Maar wel jouw goede aanknopingspunt om frames te vergelijken waarvan de een een niet of een klein beetje aflopende buis heeft en een ander juist veel meer. Tuurlijk kan je dat wel meten, gewoon tot het hart van de zadelpen en dan waterpas. | |
eentwee | zondag 16 september 2012 @ 18:18 |
Mijn punt was dat je het niet moet wíllen meten omdat het gewoon in de tabel staat ![]() De effectieve/horizontale bovenbuislengte (=B1) is natuurlijk wel een belangrijke lengte voor het vergelijken van frames zoals gezegd, volgens mij zijn we het wel eens.. ![]() | |
Oksel | zondag 16 september 2012 @ 19:06 |
Ingewikkeld, dat is zeker. Mijn balhoofdbuis is 14,5 cm van mijn Bianchi. | |
Oksel | zondag 16 september 2012 @ 19:08 |
En die staat niet eens in de tabel.. ![]() B1 is bij mij 55cm. | |
Oksel | zondag 16 september 2012 @ 19:13 |
Vandaag dus die koers gereden. Met man of 100 van de start, eerste paar km bleven we achter de motoren, toen niet meer. En toen ging 't hard. Continue > 40km/u. Kon goed (heel goed) bij blijven, elke keer mooi voorin, kon mooi de bochten scherp pakken en zo weer wat verder voorin komen. Na 70km was er een waterstop, hard nodig. Daarna viel 't helemaal stil. Behalve in de heuvels, daar werd flink doorgetrokken. Deed pijn. We waren toen nog met 20 man over, na 85km nog met 10 man. Zat nog keurig erbij, maar toen was 't vol wind tegen en continue interval.. sprintjes, elkaar verrot fietsen, etc. Moest er dus af, samen met ploegmaatje. Die zat helemaal kapot, nog geprobeerd terug te komen maar in m'n eentje lukte dat niet. De laatste 15km dus alleen gefietst. Nog gestopt voor een flesje cola. Niet meer ingehaald. Uiteindelijk met ruim 100km en 33,6km/h gemiddeld (volgens Strava) op de klok aangekomen. Pijn in m'n poten.. auch. Vooral 't laatste stuk, alleen, wind tegen.. pff. http://app.strava.com/rides/22145309 | |
kaasplankje | zondag 16 september 2012 @ 19:31 |
Toch maar een licentie aan gaan vragen dan? | |
Oksel | zondag 16 september 2012 @ 19:39 |
Geen idee hoe hard 't gaat bij andere koersen. Zolang 't vlak is kan ik eenvoudig mee komen. Merk dat ik goed bochten neem en als 'r waaier wordt gereden maak ik er gebruik van door mooi in te halen en voorin er weer tussen te kruipen. Als ik geen kopwerk doe heb ik nog over voor wat (korte) klimmetjes die ik op macht pak. Als d'r niet zo gek werd gereden aan 't eind had ik bij de kopgroep kunnen blijven. Geen sprint meer, dat zat d'r echt niet meer in. Heb af en toe nog wat mensen teruggehaald. Dat nekte me ook waardoor ik er af moest. En die kutwind ![]() | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 19:40 |
In de koers wordt er zo'n 40+ gem. gereden. Begin vaak 50+. 33 gem. valt me nog wel mee. De elfstedentocht dit jaar hebben we met 34gem gereden in een groep van zo'n 20-30 man. Na 230km was ik helemaal kapot. De 8km naar huis waren de langste uit mijn leven. | |
kaasplankje | zondag 16 september 2012 @ 19:42 |
Probeer het eens op een wielerclub. Bij regionale competitie (clubwedstrijden) valt het best mee met de snelheid. Nationale competitie (criteriums en klassiekers) gaat een stuk harder. Ja, Patroon, zo Okselachtig was dat gemiddelde niet vandaag. | |
dop | zondag 16 september 2012 @ 19:48 |
maar hoe lang is heer oksel , het lijkt er op dat je best op een 52 ridley x fire past. | |
Oksel | zondag 16 september 2012 @ 19:49 |
Gemiddelde op m'n teller stond na 70km op 36km/h. ![]() | |
kanovinnie | zondag 16 september 2012 @ 20:13 |
Zo, tweede geworden in mijn klasse op het NK. In een sport die niemand kent ![]() | |
MarcoD | zondag 16 september 2012 @ 20:21 |
Kanopolo? Ga ik nu door voor de koelkast? | |
kanovinnie | zondag 16 september 2012 @ 20:22 |
Juist. | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 20:25 |
Toch nog knap dat je tweede wordt in een sport die niemand kent, nummer 1 was de kano? ![]() | |
MarcoD | zondag 16 september 2012 @ 20:27 |
Ik moest even lachen ![]() Bijna vergeten, gefeliciteerd kano! | |
Yankee | zondag 16 september 2012 @ 20:28 |
![]() ![]() | |
buzz1291 | zondag 16 september 2012 @ 20:31 |
Nog nooit van tea tree zalf gehoord maar je bedoelt dit.......? http://www.jumbopet.nl/tea-tree-zalf-50gr.html Ik hou het maar gewoon bij een lik uiercreme, en dan niet eens op mijn edele delen maar uitsluitend op de grens tussen benen en billen zeg maar. | |
kanovinnie | zondag 16 september 2012 @ 20:32 |
![]() Onze strijd tegen de nummer 1. Geel zwemvest, donker shirt en witte peddel=ik
![]() | |
buzz1291 | zondag 16 september 2012 @ 20:34 |
Een oud gezegde is dat als je er wind op afgereden wordt dat je niet goed kunt linkeballen of dat je meer moet trainen. Of zat je te veel te linkeballen en hebben ze je op het kantje gezet? Want ik heb een beetje het idee dat je wel hard kunt fietsen maar niet altijd even slim. Overigens toch nog een beste prestatie. Ik doe het je niet (meer) na. | |
Tommeke | zondag 16 september 2012 @ 20:41 |
Kanopolo lijkt me tof ![]() Puike prestatie Okkie! Volgend jaar sta ik je bij! | |
kanovinnie | zondag 16 september 2012 @ 20:45 |
Was in Harkstede trouwens. Het is tof, maar anders dan fietsen. In 20 minuten vaar je jezelf helemaal kapot. Het is ook veel fysieker, hier is het gewoon duwen, trekken en beuken. Goed om de aggressie kwijt te raken. En natuurlijk is het belangrijk om andere mensen flink te lopen irriteren voor/tijdens de wedstrijd om vervolgens te zien hoe mensen extreem pissed worden. En dan nog even een vuile overtreding maken waardoor je een scheldpartij over je heen krijgt. Huppa, kaartje voor hun ![]() | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 20:45 |
Oja gefeliciteerd Kano en Oksel, ik ben trots op jullie! | |
eentwee | zondag 16 september 2012 @ 20:50 |
Zoek dan ff het goede plaatje erbij luilak ![]() ![]() Overigens is jouw fiets zeker 1 maat te klein als je naar dit plaatje kijkt. | |
Oksel | zondag 16 september 2012 @ 21:00 |
Want? En ja, hij's klein. Maar niet te klein, lekker fietsje man. Kan d'r alles op en zit lekker. Mooi stijf en strak in de bocht. En ik moet gewoon meer trainen, meer inhoud krijgen. Weinig kopwerk gedaan en er op 't vlakke afmoeten door een paar sprintjes en wat wind is gewoon matig. | |
Oksel | zondag 16 september 2012 @ 21:01 |
En eentwee, waar baseer je dat op? Je weet mijn lengte toch.niet? | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 21:18 |
Denk niet alleen meer, maar ook gerichter (interval etc) alleen wat koersen met groepjes krijg je geen inhoud van, omdat je lichaam gaat wennen aan de inspanning. Variëren! | |
eentwee | zondag 16 september 2012 @ 21:20 |
Ik weet hoe je fiets is afgesteld. Met teveel spacers enzo. Met een maat groter kun je exact dezelfde afstelling bereiken maar dan met een betere verhouding in de afmontage ![]() | |
kaasplankje | zondag 16 september 2012 @ 21:23 |
Der mot babyvet af vooral. Door training welteverstaan. | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 21:24 |
Teveel spacers is altijd te klein frame idd. Eentwee: wanneer een maat groter niet kan ivm lengte bovenbuis, maar je nog wel 2,5cm spacers hebt, past dan de geometry van het frame niet bij de berijder? | |
kaasplankje | zondag 16 september 2012 @ 21:26 |
Ik praat even voor mijn beurt: Als je 25mm aan spacers teveel vind wel ja. | |
kanovinnie | zondag 16 september 2012 @ 21:26 |
Is je stuur ook niet van belang? Dan doel ik op het verschil tussen op de shifters fietsen en in de beugels? | |
eentwee | zondag 16 september 2012 @ 21:27 |
Inderdaad, maar 2.5cm is eerder normaal dan teveel. | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 21:28 |
Of is dat niet teveel? Heb er geen last van...maar bij nieuwe fiets graag zo weinig mogelijk. Zou het afbreuk doen aan de stijfheid? | |
kaasplankje | zondag 16 september 2012 @ 21:30 |
Nee, ik denk van niet. Het staat wel wat mooier. | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 21:30 |
Je zou kunnen kiezen voor een compact stuur, waardoor de drop in de stuurbocht minder is. Maar dit zal niet meer dan 1cm schelen volgens mij. | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 21:32 |
Er zijn ook maar verdomd weinig frames waar ik een 11+ pen op kan monteren én het balhoofd lang genoeg is. | |
kanovinnie | zondag 16 september 2012 @ 21:33 |
Ik heb nu 10 mm onder en 20 mm boven aan spacers. Op de shifters heb ik geen probleem met mijn houding, onderin de beugels hou ik hooguit 15 min achter elkaar door. Aangezien ik toch liever op de shifters fiets dan in de beugels vind ik mijn houding tot nu toe wel prima, of raden jullie aan om toch het stuur wat hoger te zetten? /Ik ga alleen in de beugels als ik een keer een sprintje trek of op kop tegen wind in fiets als we rap gaan. | |
kaasplankje | zondag 16 september 2012 @ 21:35 |
Nee, dat is wel goed. Als je met de punt van je tong op de stuurnok zit ga je vanzelf onderin de bocht rijden. Niet bij gewoon toeren. | |
kanovinnie | zondag 16 september 2012 @ 21:35 |
Waarom kan je op een frame geen andere/langere pen monteren? | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 21:42 |
Uh ik bedoel te zeggen: als ik dan een maat groter neem, het balhoofd lang genoeg is maar de bovenbuis weer te lang en ik geen 11cm+ pen kan monteren ivm te lang voor mij. Ik heb voorkeur aan lange pen omdat dit zorgt voor een fijner stuurgedrag en wendbaarder in criteriums, vind ik | |
kanovinnie | zondag 16 september 2012 @ 21:44 |
Ik moest het drie keer lezen, maar ik snap 'm. Heb je dit probleem bij alle merken/modellen? | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 21:45 |
Klopt, maar ik kan ook zo tijdens een training wel een uur in de beugel rijden. Misschien zit je op de shifter ook wel te diep Kano. Diep is wel aero maar kan ook belemmeren in de kracht overbreng. | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 21:46 |
Nee, vooral bij de merken met lange frames. Canyon zou mij goed passen. Maar 1cm spacer zou ik niet erg vinden hoor. Cervelo frames hebben perfecte balhoofd lengtes voor mij. Maar niet te betalen. Ik moet zeggen dat ik het ook leuk vindt om uit te zoeken welke frames mij goed passen ![]() | |
Oksel | zondag 16 september 2012 @ 21:47 |
4cm aan spacers. Ach. Zit lekker, nergens last van.. enigzins stijve rug, maar dat hoort imho bij de inspanning die je levert. Volgende fiets maatje groter. | |
kanovinnie | zondag 16 september 2012 @ 21:49 |
Zolang ik er uren op kan rijden (na een uur of 4/5 krijg ik wel een beetje een stijve rug) zal het toch wel goed zitten? Geen bianchi? Die zijn toch juist korter? Zoeken is idd leuk, maar op een gegeven moment zie je de bomen ook niet meer door het bos? Dat heb ik iig altijd met dat soort zoektochten. | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 21:49 |
Had ook altijd wel stijve rug. Maar sinds ik iets hoger zit nooit meer. 4cm is nogal wat | |
kanovinnie | zondag 16 september 2012 @ 21:51 |
Toppunt van wat ik heb gezien was een cm of acht/10 denk ik. Geen pan was dat. | |
kaasplankje | zondag 16 september 2012 @ 21:53 |
Gios anders? | |
kanovinnie | zondag 16 september 2012 @ 21:54 |
Of een custom frame laten bouwen! | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 21:55 |
Ja, als goed voelt prima toch? Na 5uren heb je altijd wel last. Bianchi heeft weer vrij laag balhoofd. Specialized is ook wel wat voor me, vooral de comfortframes. De Roubaix SL4 2013 is de combi comfort en prestaties nog beter op elkaar afgestemd. Eerder was het vooral comfort en niet dynamisch. Boonen won op dat frame PR 2012 ![]() | |
kanovinnie | zondag 16 september 2012 @ 21:55 |
Roubaix, das toch emt die dempers in de achterbrug? | |
Oksel | zondag 16 september 2012 @ 21:57 |
Jongen die met ons meefietst heeft een fiets op maat. Via Jan Glorie. Z'n fiets staat ook op de bikemotion in de stand van Glorie. De eerste die Glorie heeft geleverd. Ben d'r niet weg van. Hoop geld voor een simpel frame. | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 21:58 |
Jep, maar ze worden dus iets minder comfort en meer prestatie. Maar ik zit ff door de Grinta te bladeren en eigenlijk heeft iedereen wel 1-2cm spacers | |
kanovinnie | zondag 16 september 2012 @ 21:58 |
Hand/maatwerk=duur. Maar als je zo een frame hebt waar je helemaal bij je past. Maar daar moet je wel voor in de buidel tasten. | |
Oksel | zondag 16 september 2012 @ 21:58 |
En ik moet inderdaad lichter worden, maar een tocht als vandaag motiveert zeker. Ondanks dat ik slechts 4 jaar fiets heb ik veel kracht en kan ik goed meekomen met de mensen die al veel langer (en meer) fietsen. Als ik min. 5 kg lichter ben heb ik veel meer vermogen per kg, en dus veel minder moeite met wat heuveltjes. Ga gewoon door met minder eten, wat ik de laatste weken al doe. | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 21:58 |
Ja klopt, weinig spannends. Zou het alleen doen als ik echt een rare verhouding in mijn lichaam had. | |
Oksel | zondag 16 september 2012 @ 21:59 |
Wtf is grinta. | |
kaasplankje | zondag 16 september 2012 @ 21:59 |
Ga dat maar eens goegelen. | |
MarcoD | zondag 16 september 2012 @ 22:00 |
Ik kan eigenlijk ook niet lang in de beugels rijden, gewoon omdat het een oncomfortabel gevoel geeft op m'n zak. Zit ik dan te diep? | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 22:02 |
Volle zak, meer neuken. | |
eentwee | zondag 16 september 2012 @ 22:02 |
Kan, of je hebt een zadel dat meer geschikt is voor rechtop zitten of teveel achterover afgesteld is. Ik stel mijn fietsen altijd zo af dat ik wel een half uur in de beugels kan als het moet. Bij een afdaling van een lange col moet het. Op de crosser heb ik weinig drop (8cm ofzo) en kan ik uren in de beugels. Ideaal aangezien stuurprecisie in het bos belangrijk is. | |
Narcotical | zondag 16 september 2012 @ 22:02 |
Of je zadel is te smal of verkeerd afgesteld? Ik had namelijk ook altijd pijn aan de zak tot ik naar een breder zadel ging en nu nergens meer last van | |
Narcotical | zondag 16 september 2012 @ 22:04 |
Ik rij eigenlijk altijd op de shifters, haast nooit in de beugels. Heb wel het gevoel dat ik wat lang zit, zou wellicht een 10 cm pen kunnen monteren ipv een 11 cm, maar of dat nou zoveel uithaalt.. ![]() Heb trouwens wel het idee dat als mn stuur iets dichterbij zou komen, hij wellicht ook iets omlaag zou kunnen. Klinkt dat logisch? | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 22:09 |
Te smal zou heel goed kunnen omdat wanneer je in de beugel gaat rijden, kantel je je bekken. Waardoor de afstand tussen je zitbotjes groter wordt. Je zakt dan om het zadel = last van de zak en rest. | |
Oksel | zondag 16 september 2012 @ 22:09 |
Ik zit prima in de beugels tegenwoordig. Maar eigenlijk alleen nodig voor 't sprinten, heuvelaf en stuurprecisie. Zit diep genoeg op de shifters. Maar ik ben dan ook koning Drop. ![]() ![]() | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 22:09 |
Ja dat klinkt logisch. | |
Narcotical | zondag 16 september 2012 @ 22:10 |
In dat geval is een 10 cm pen dus wel het overwegen waard. 10 of 11 cm scheelt niet heel veel in stuur gedrag toch? Zou wel leuk zijn als ik van 30mm naar 20mm spacers kon daardoor ![]() | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 22:11 |
In het peloton moet je eigenlijk zoveel mogelijk de in de beugels rijden. Hierdoor kan je veel beter kracht zetten en is je reactievermogen een stuk sneller bij plotseling remmen. Ook stuur je dan veel scherper dan op de shifters. Heb het hier wel over een peloton van 100+ man die een stuk nerveuzer is dan een groep van 50 fietsers. | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 22:12 |
Nee 11 naar 10 ga je in stuurgedrag niet echt merken. Natuurlijk zal het iets gevoeliger sturen, maar nog steeds acceptabel. Onder de 9 wordt het kritisch ![]() | |
MarcoD | zondag 16 september 2012 @ 22:18 |
Working on it ![]() Ik ga nog eens goed naar het zadel kijken, had eigenlijk meer het idee dat die iets te breed is. Misschien een ander zadel proberen of een iets andere stand. | |
Oksel | zondag 16 september 2012 @ 22:22 |
PIJN AAN MN OGEN JONGEN!![]() | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 22:23 |
Uitgangspunt zadel moet zoveel mogelijk horizontaal zijn. Wanneer je de punt iets omhoog doet, krijg je nog meer last van je zak en wanneer je de punt iets naar beneden doet, ga je ongemerkt schuiven wat schouderklachten (meer druk op het stuur) kan veroorzaken. | |
kanovinnie | zondag 16 september 2012 @ 22:25 |
De dura ace die er op zit bedoel je? | |
Oksel | zondag 16 september 2012 @ 22:25 |
Ook. Maar jezus, wat een kleuren allemaal. Dan liever dees, ookal is dat een 'goedkoop' frame. ![]() | |
MarcoD | zondag 16 september 2012 @ 22:27 |
Ok, zadel staat redelijk horizontaal en zeker niet met de punt iets omhoog. Ik ga morgen even wat dingen proberen. Zonder die rode letters op die velgen zou het al een stuk beter zijn, beetje overkill zo. | |
Oksel | zondag 16 september 2012 @ 22:28 |
Fuck, wat lelijk. Wat doen mensen met hun fietsen. Schaam je, Sven Vrindts, whoever you might be!!![]() | |
kanovinnie | zondag 16 september 2012 @ 22:29 |
Wat ik daar niet zo mooi aan vind is de dikke stuurbuis met dan zo'n dun stuurpennetje er uit. | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 22:31 |
Waarom googled u enkel op Bianchi? Er zijn meer standjes, vindt je vriendin ook vast leuk ![]() | |
Oksel | zondag 16 september 2012 @ 22:33 |
Ja, zoals? Wil Italiaans, geen Duits of Amerikaans. Zet eens wat moois voor me neer hier..? Je moet wat te dromen hebben tenslotte. | |
eentwee | zondag 16 september 2012 @ 22:37 |
DeRosa King RS, Wilier Cento Uno. | |
Narcotical | zondag 16 september 2012 @ 22:37 |
Colnago, Pinarello bv? | |
cafca | zondag 16 september 2012 @ 22:39 |
Cervelo! | |
Oksel | zondag 16 september 2012 @ 22:40 |
Wilier kan tof zijn, Pina en Colnago vind ik ouwelullenmerken. | |
Oksel | zondag 16 september 2012 @ 22:40 |
Enigszins saai. | |
cafca | zondag 16 september 2012 @ 22:41 |
Nee, dat heet strak. Maar smaken verschillen ![]() | |
Oksel | zondag 16 september 2012 @ 22:42 |
Fietsen zijn niet strak. Vrouwen soms wel. | |
Oksel | zondag 16 september 2012 @ 22:47 |
http://link.marktplaats.nl/592668906 Mooi | |
Tommeke | zondag 16 september 2012 @ 23:21 |
Zo voetbalde ik ook altijd. De hele wedstrijd zuigen, etteren en provoceren. Een beetje zoals Mark van Bommel ![]() Met koersen ben ik liever. Hoewel ik niet vies ben van het flikken van mensen en vaak m'n mond opentrek. Toch is er keihard inknallen het mooist. Op de roeibaan in Harkstede? Had ik moeten weten. Dan was ik er ff langsgefietst. | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 23:28 |
Maar als het wel perfect bij je zit past (bij Bianchi heb je veel spacers nodig) kan dat wel veel goedmaken. Let wel een groter frame van Bianchi is ook automatisch een langere bovenbuis, dus kortere stuurpen..hoe lang is je stuurpen nu? | |
Tommeke | zondag 16 september 2012 @ 23:30 |
Held ![]() Ik vind dat Oksel een Wilier of De Rosa moet kopen. Verder moet je in de beugels rijden gewoon veel oefenen. Dan went dat wel. | |
marcodej | zondag 16 september 2012 @ 23:32 |
De Rosa vind ik supercheap met dat goedkope hartje. Weinig uitstraling. Rij eigenlijk nooit in de beugels. Gevoel alsof mijn buikje in de weg zit, en ik heb niet eens een buikje. | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 23:39 |
Wat zijn we eigenlijk ook allemaal een stel wijven he! Echt iedereen heeft wel een afwijking ![]() | |
Patroon | zondag 16 september 2012 @ 23:53 |
![]() Strakker qua frame vind je ze niet snel. Verre van comfortabel, maar wel zo strak als een snaar. Eentwee, wat maakt zo'n KOM nou eigenlijk zo strak en minder comfortabel? Komt dat door de korte achtervork? | |
eentwee | maandag 17 september 2012 @ 00:41 |
Jij zegt toch dat-ie strak en oncomfortabel is? ![]() ![]() Comfortverschillen hebben denk ik te maken met de dempingseigenschappen in verticale richting. Als ik naar die fiets kijk en aanneem dat-ie oncomfortabel is, dan zou ik me voor kunnen stellen dat het met de stijfheid te maken heeft, a.g.v. de dikte van de buizen. Bijv. de staande achtervork is hartstikke dik. Misschien de rechte voorvork? Maar dat is gissen. | |
kanovinnie | maandag 17 september 2012 @ 06:36 |
Ik dacht idd nog dat ik het wel ff had kunnen melden. Volgend jaar vast weer, misschien nog in leeuwarden een toernooi maar ik denk het niet. | |
kaasplankje | maandag 17 september 2012 @ 07:01 |
Fietslampjes maar weer eens op gaan snorren. Ik moet zo de deur al uit en het is amper licht buiten. | |
kaasplankje | maandag 17 september 2012 @ 07:13 |
Ik heb een keer op een Kuota full carbon een testritje gemaakt en ik vond 't maar een slap ding. Nu zegt dat niks over dit frame natuurlijk. | |
CyclingGirl | maandag 17 september 2012 @ 07:40 |
Gewoon licentie aanvragen volgens mij moet je dat best kunnen. | |
CyclingGirl | maandag 17 september 2012 @ 07:41 |
Gefeliciteerd, het ziet er leuk uit! | |
CyclingGirl | maandag 17 september 2012 @ 07:43 |
Ik vind m wel erg mooi ![]() | |
cafca | maandag 17 september 2012 @ 07:50 |
Niet Italiaans maar misschien toch iets voor Oksel: ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 17 september 2012 @ 09:03 |
Au au m'n hamstrings ![]() | |
Oksel | maandag 17 september 2012 @ 09:28 |
Kaas, wanneer gaat die fopnegert weg? | |
Captain_Fabulous | maandag 17 september 2012 @ 09:52 |
Advertentie blokkeert het reageer knopje, was het janatwork?Ik koop m'n spullen niet bij de dierenarts, maar bij de Tuinen ![]() maar verder hetzelfde denk ik. Aangezien ik me niet scheer, vind ik het een goede voorzorg tegen onstoken wondjes of haarzakjes rd. Misschien volkomen overbodig, maar het is ook wel pretig om je na een dag op de fiets en je tent opzetten en eten scoren etc, even jezelf lekker te verwennen ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 17 september 2012 @ 09:58 |
Zo lelijk, zo'n isp. Deze nu uit: ![]() Wel aardig. Weinig nieuwe info. Eigenlijk alleen het gedeelte over ademhaling en nog een claim dat je met de juiste traptechniek (die van Armstrong) zo 3 tot 4 km per uur harder gaat... Klinkt niet echt geloofwaardig ![]() | |
Oksel | maandag 17 september 2012 @ 10:07 |
Tering, stijf. | |
Oksel | maandag 17 september 2012 @ 10:20 |
Praktische tips. Pff. Daarvoor hebben we Kaas. En voor technische tips Eentwee. En voor medische tips C_F. En voor lange-afstand-tips Ivo. En voor menstruatietips Cyclingirl. ![]() | |
ThePlaneteer | maandag 17 september 2012 @ 10:25 |
![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 17 september 2012 @ 10:35 |
Nieuwe Canyon Ultimate CF SLX is mooi zeg ![]() ![]() Niet meer van die achterlijke dikke buizen ![]() | |
Oksel | maandag 17 september 2012 @ 10:37 |
Pics or it didn't happen. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 17 september 2012 @ 10:42 |
![]() Maar dit is voor Katusha, nog ff afwachten wat de consumentenkleuren worden. Iig een groenige versie: | |
Oksel | maandag 17 september 2012 @ 11:10 |
Vet ding. Uit Koblenz. Daar heb ik nog gewoond. Ben d'r een paar keer geweest, bij de Canyon fabriek. Is leuk. | |
Captain_Fabulous | maandag 17 september 2012 @ 11:37 |
Maar het blijft moeilijk... | |
KnutdeIJsbeer | maandag 17 september 2012 @ 11:54 |
Volgend weekend 4 daagjes fietsen in de Eifel vlakbij Koblenz. Misschien wel een idee om die Canyon fabriek te bezoeken als het slecht weer is. | |
CyclingGirl | maandag 17 september 2012 @ 11:54 |
Ik menstrueer al een hele tijd niet meer dus die kun je schrappen ![]() ![]() | |
Oksel | maandag 17 september 2012 @ 11:55 |
Fijn om te weten. | |
kanovinnie | maandag 17 september 2012 @ 12:04 |
Je begon er zelf over. Hoe zat dat nou met Giro helmen? Als ze gebarsten zijn? Collega heeft/had een giro helm. Volgens mij krijg je 50% korting als je de bon nog hebt op een nieuw exemplaar. Weet iemand dat zo? | |
eentwee | maandag 17 september 2012 @ 12:05 |
Ja die Canyon is mooi, mooie vorm. Zo in het zwart zie je de lelijke logo's wat minder goed. Groen is ook hip. | |
Oksel | maandag 17 september 2012 @ 12:22 |
Ik hou niet van hip. Betekent dat je na een jaar op een ouderwetse fiets fietst. | |
eentwee | maandag 17 september 2012 @ 12:38 |
Welke kleur had jouw vouwfiets ook alweer? ![]()
| |
Oksel | maandag 17 september 2012 @ 13:11 |
Ik wou net zeggen.. ![]() | |
Oksel | maandag 17 september 2012 @ 13:11 |
Matzwart is vet. Voor een jaar. | |
Patroon | maandag 17 september 2012 @ 13:45 |
Net lekker 2uren getraind met 2 blokjes van 10min D2. Gisteren einde middag ook een interval training gedaan van 1,5uur met 5x4min D3 (tegen omslagpunt) zwaar! | |
Oksel | maandag 17 september 2012 @ 13:49 |
Ik ga strax nog ff uurtje losfietsen. Pijn in m'n reetspieren. | |
Tommeke | maandag 17 september 2012 @ 14:07 |
Ik ga zo 8 keer op de 12 een viaduct opsprinten ![]() | |
#ANONIEM | maandag 17 september 2012 @ 14:12 |
Welk viaduct in Groningen gebruik je daarvoor? ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2012 14:12:20 ] | |
janatwork | maandag 17 september 2012 @ 14:29 |
Blijf je dat soort krachttraining de hele winter door doen? zo ja: hoevaak? | |
kaasplankje | maandag 17 september 2012 @ 14:38 |
Chique hoor. en @Oksel: Mijn bad-ass bazenavatar blijft nog wel even. | |
Oksel | maandag 17 september 2012 @ 14:39 |
Wat is daar Bad-ass aan dan? Een of andere zielige relnegert. | |
kaasplankje | maandag 17 september 2012 @ 14:40 |
Psst hash, coke, xtc | |
KnutdeIJsbeer | maandag 17 september 2012 @ 14:42 |
Epo? | |
Oksel | maandag 17 september 2012 @ 14:43 |
GHB en LCD aub. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 17 september 2012 @ 14:43 |
LCD ja? Wordt steeds gekker in dit land. | |
Captain_Fabulous | maandag 17 september 2012 @ 14:46 |
Doe mij maar wat HGH, heb daar goede dingen over gelezen ![]() | |
Captain_Fabulous | maandag 17 september 2012 @ 14:50 |
Als ik relnegert in Google gooi krijg ik dit: ![]() Misschien wil kaas ons op subtiele wijze wat over zichzelf vertellen? | |
kaasplankje | maandag 17 september 2012 @ 14:54 |
Welke? Ik heb Eprex, Aranesp en Mircera. | |
kaasplankje | maandag 17 september 2012 @ 14:57 |
Nee, dat zijn je cookies. Misschien wil jij ons iets over jezelf vertellen? | |
Patroon | maandag 17 september 2012 @ 14:57 |
Oege gaat altijd naar een rondje met viaduct bij Marum. Heb ik vroeger met de club ook wel getraind. [ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 17-09-2012 15:04:11 ] | |
janatwork | maandag 17 september 2012 @ 14:57 |
Wat kost een epo kuurtje eigenlijk? | |
KnutdeIJsbeer | maandag 17 september 2012 @ 14:57 |
Mircera natuurlijk ![]() | |
CyclingGirl | maandag 17 september 2012 @ 14:57 |
eprex | |
CyclingGirl | maandag 17 september 2012 @ 14:58 |
Waarom eprex weet ik niet maar klonk schimmig. Heeft iemamd een morfinepomp zit weer bij de tandarts. Heb nog pijn en hij gaat checken of er geen ontsteking zit. MEH. | |
kaasplankje | maandag 17 september 2012 @ 14:59 |
Werkt wel het beste in combinatie met groeihormoon hoor. Beetje Ritalin erbij om de vetverbranding te stimuleren. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 17 september 2012 @ 15:00 |
ff tramadol ophalen bij de apotheek dan, wat je over hebt verkoop je binnen no time, zeker in dordt. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 17 september 2012 @ 15:01 |
Hmm, dat sla ik weer ff over dan. | |
Patroon | maandag 17 september 2012 @ 15:05 |
Vertel eens wat over die ademhaling. Ik merk tijdens het klimmen en interval dat wanneer ik op mijn ademhaling let en gecontroleerd uitvoer mijn hartslag een paar slagen zakt. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 17 september 2012 @ 15:07 |
Dat is inderdaad ook het verhaal uit dat boek. Door ademshaling oefeningen zou je harstlag bij zelfde inspanning kunnen laten zakken (en dus hogere inspanning weer langer volhouden.) Zal vanavond ff wat posten. | |
Captain_Fabulous | maandag 17 september 2012 @ 15:10 |
Nou, ik ben zekers nooit op zoek geweest naar homo melk, en ik zit hier op m'n werk, dus de betere leernichten sites sla ik hier ook maar over ![]() | |
Patroon | maandag 17 september 2012 @ 15:10 |
Interessant. Vaak begin je alsware te hyperventileren. Korte adem teugjes snel achter elkaar. De key is diep in en uitademen in een constant tempo, zodat je spieren worden voorzien van voldoende nieuw zuurstof. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 17 september 2012 @ 15:12 |
Je zou zelfs het effect van je training verhogen, een beter herstel hebben en een goede nachtrust door een oefening van 10 minuten voor het slapen gaan. Echt iets voor jou patroon ![]() | |
kaasplankje | maandag 17 september 2012 @ 15:15 |
Liedje neuriën, dat doe ik altijd als ik niet in 't ritme kom. | |
Patroon | maandag 17 september 2012 @ 15:15 |
Klinkt goed. 10min voor het slapen doen wij vaak iets anders ![]() Maar kan mooi tijdens een college. Ben benieuw naar je verhaal. | |
Patroon | maandag 17 september 2012 @ 15:18 |
Ik bedoel niet echt ritme qua fietsen, maar meer te korte en ongecontroleerde ademhaling als ik rond omslagpunt zit. Ademhalen dan controleren werkt goed en zie ik terug in lagere hartslag. Ik let er in D1 en D2 niet echt op trouwens. Alleen wanneer ik echt diep ga. | |
kaasplankje | maandag 17 september 2012 @ 15:20 |
Ja, 't is ook meer bedoelt je ademhaling met je cadans in harmonie te krijgen. | |
Oksel | maandag 17 september 2012 @ 15:23 |
Beetje ephadrine erbij voor mij aub. | |
Oksel | maandag 17 september 2012 @ 15:24 |
Ik let wel ergens anders op als ik met 1000km/h aan 't achtervolgen ben en kapot aan 't gaan ben. | |
Patroon | maandag 17 september 2012 @ 15:26 |
Zou ik eens gaan letten op dingen die er toe doen. Goed ademhaling zorgt ervoor dat je minder stuk gaat. | |
kaasplankje | maandag 17 september 2012 @ 15:26 |
http://link.marktplaats.nl/1001811897 Net prijsje voor een Super Record groep incl montage. | |
eentwee | maandag 17 september 2012 @ 15:28 |
Ik laat geen oostblokkers aan mijn fiets sleutelen ![]() | |
kaasplankje | maandag 17 september 2012 @ 15:31 |
Werken daar Polen ofzo? Ik ben er nooit geweest. http://link.marktplaats.nl/595999146 Leuke 54 crosser voor 350.- | |
KnutdeIJsbeer | maandag 17 september 2012 @ 15:32 |
Uit Letland geloof ik. | |
Oksel | maandag 17 september 2012 @ 15:34 |
Ga ik kopen. | |
eentwee | maandag 17 september 2012 @ 15:34 |
Te klein. | |
kaasplankje | maandag 17 september 2012 @ 15:35 |
Doe dedees er ook bij. http://link.marktplaats.nl/595975390 Een Klein 57 quantum race voor 550.- Jammer van de triple alleen. | |
Oksel | maandag 17 september 2012 @ 15:36 |
Voor mij he? Ik ben 1m80. | |
Tommeke | maandag 17 september 2012 @ 15:37 |
Vandaag die aan de Bornholmstraat omdat ik geen tijd/zin heb om langer te fietsen. Plus dat die aan een kant goed steil is, vanuit stilstand is dat echt zwaar. Meestal ga ik naar Hoogkerk of als ik langer wil fietsen verder de provincie in. Ja, een keer per week. Vaak doe ik tijdens het koerieren ook krachtblokjes ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 17 september 2012 @ 15:37 |
Wordt er doping gebruikt in het amateurcircuit Kaas? Moet je wel plassen als je in de prijzen fietst? | |
Oksel | maandag 17 september 2012 @ 15:37 |
Slechte wielen. En triple. Da's voor mietjes schijnt. Zoek maar leuke crosser voor me die wel past. | |
Tommeke | maandag 17 september 2012 @ 15:38 |
Lekker langs de Woeste Hoeve? | |
Oksel | maandag 17 september 2012 @ 15:38 |
Kaas de fopneger fietst geen prijzen. | |
kaasplankje | maandag 17 september 2012 @ 15:38 |
54cc zou wel kunnen misschien. Is ie 54ct dan wel te klein. Btw: van welke vrachtwagen zou deze gevallen zijn? http://link.marktplaats.nl/595951669 | |
kaasplankje | maandag 17 september 2012 @ 15:38 |
Nauwelijks. Ik denk dat iedereen doping gebruikt behalve ik. | |
eentwee | maandag 17 september 2012 @ 15:39 |
En van de saaie kleur. Die Kleins hadden zulke gave kleuren! Zijn heel lange frames trouwens, Trek heeft die traditie een tijdje voortgezet nadat Klein was ingelijfd. @Oksel: zal m'n ogen open houden voor je. Kom regelmatig aardige crossers tegen voor niet teveel. Wat wil je eraan uitgeven? En neem je genoegen met een Red Bull oid? | |
KnutdeIJsbeer | maandag 17 september 2012 @ 15:40 |
Vos verkoopt ze voor 1800. Denk dat bij garantiegeval je moeilijk hoofdprijs kan gaan vragen. | |
Tommeke | maandag 17 september 2012 @ 15:40 |
Oksel, hoe lang ben jij? | |
eentwee | maandag 17 september 2012 @ 15:42 |
Dat balhoofd is 10cm ofzo? Echt heel klein. Die Cervelo is inderdaad een garantieframe. Zie topic op WT. Edit: oh is niet dezelfde verkoper zo te zien.. | |
Oksel | maandag 17 september 2012 @ 15:42 |
1m80. En een leuke crosser voor max. 500 EUR, maar liever 400 EUR. Merk maakt niet uit, als 'ie maar fatsoenlijk is (goede wielen, ben een dik zwaar manneke tenslotte). | |
Tommeke | maandag 17 september 2012 @ 15:44 |
Dan kan een 54 toch wel? Ik reed laatst een stukje op een Ridley crosser, die was volgens mij ook 54. Was iets kort, maar het wou wel. | |
Mani89 | maandag 17 september 2012 @ 16:07 |
Mijn nieuwe wielershirt is binnen ![]() ![]() | |
Patroon | maandag 17 september 2012 @ 16:11 |
Hangt er vanaf hoe hoog je zit. Op een crosser zit je nog hoger dan normaal. Dus meer spacers waar Oksel al genoeg van heeft op zijn eigen fiets. | |
eentwee | maandag 17 september 2012 @ 16:28 |
Shirts van dopingploegen ![]() ![]()
| |
Captain_Fabulous | maandag 17 september 2012 @ 16:36 |
Ik wil een Polti lol | |
Patroon | maandag 17 september 2012 @ 17:38 |
Bij Grou heb je 2 van die aquaducten. Zo'n 700m lang. Wanneer je daar 8x maximaal omhoog knalt ga je wel stuk. Hartslag had ik boven steeds rond de 190 ![]() Doe daar meestal 2x 4 herhalingen met 20min rust er tussen. [ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 17-09-2012 17:53:26 ] | |
SjaakVilleneuve | maandag 17 september 2012 @ 18:42 |
Na al die pech van het weekend met mijn fiets, Via het werk, VIP kaartjes gekregen voor het WK in Valkenburg ![]() ![]() | |
kaasplankje | maandag 17 september 2012 @ 19:01 |
Ik zou dan toch iets groter zoeken, 57ct of 58ct. Deze staat er op sinds 25-8-12. Als ie nog te koop staat kan je mss voor 500.- wel wat regelen. Er zit Campa op en dat is wel handig want dan kan je spullen uitwisselen omdat je al Campa rijdt. http://link.marktplaats.nl/588759078 Verder zie ik niet zo heel veel, maar wellicht dat er binnenkort wat voorbij komt anders. Ik help je wel zoeken. | |
eentwee | maandag 17 september 2012 @ 19:37 |
Mooi ding!! Zoiets moet Okkie hebben ja ![]() Van Tuyl: http://link.marktplaats.nl/595782266 [ Bericht 5% gewijzigd door eentwee op 17-09-2012 19:42:32 ] | |
KnutdeIJsbeer | maandag 17 september 2012 @ 19:46 |
Crossfiets moet toch wel 1 of 2 maatjes kleiner zijn dan je racefiets? | |
Swaytje | maandag 17 september 2012 @ 19:52 |
Wat is nou het voordeel van zon crossfiets t.o.v. een mountainbike? | |
KnutdeIJsbeer | maandag 17 september 2012 @ 19:56 |
Op MTB-parcoursen niet veel. Dan is een MTB zelfs in het voordeel. Maar voor mij is het 20 km fietsen naar zo'n baan en ook weer 20 km terug en op die stukken fiets je met een crossfiets veel harder en fijner. Al zou een 29-er zelfs daar nog in het voordeel zijn, maar dan komen we bij punt 2 van waarom een crosser: die zijn veel goedkoper dan een 29-er ![]() | |
dop | maandag 17 september 2012 @ 19:56 |
je kan ook gewoon een shotje ventolin nemen veel wielrenners hebben een attest voor inspannings astma | |
eentwee | maandag 17 september 2012 @ 19:58 |
Het is handig om iets korter te zitten, dus beginnen met een bovenbuis van 1 a 1,5cm minder is wel aan te raden. Balhoofdbuis is meestal ook iets korter, bij mij 1cm. Door de hogere vork (ca. 3cm) win je daarmee netto 2cm hoogte. Heb dan ook nog wat extra spacers. Al met al zit ik zo'n 2cm korter en 3,5cm minder diep op de crosser dan op de racefiets. Voordeel t.o.v. een mountainbike? Tja.. sneller op goede ondergrond. Het is technisch lastiger door het totale gebrek aan comfort en de relatief diepe houding met smal stuur. Je moet echt om obstakels heen sturen i.p.v. dat je eroverheen kunt denderen. Voordelen zijn wel: eenvoudig in te zetten als racefiets of commuter. Je kunt er brede banden in kwijt en veel crossers hebben ook oogjes voor spatborden of bagagedragers. Wel opletten dat er ook nokjes in zitten voor bidonhouders. Traditionele merken als Empella hebben/hadden dit niet omdat crosswedstrijden zo kort zijn dat je niet drinkt. Bovendien zitten bidonhouders in de weg bij het dragen van de fiets. Voor de simpele toerder is het echter een nadeel. | |
eentwee | maandag 17 september 2012 @ 20:02 |
Op mijn cx zitten nokjes voor slechts 1 bidonhouder. Laatst heb ik ermee op de weg gefietst en extra houders moeten monteren. Met een cm langere stuurpen en spacers erboven kwam ik op dezelfde zitlengte als mijn racefiets:![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 17 september 2012 @ 20:12 |
Blijven toffe fietsen, die BMCs. | |
Patroon | maandag 17 september 2012 @ 20:21 |
Waar blijft de ademshaling oefeningen? Ik zit hier te hyperventileren van spanning.. | |
kaasplankje | maandag 17 september 2012 @ 20:22 |
Hij is sneller, in Nederland dan want hier zijn eigenlijk gene bergskes. Het lijkt meer op een koersfiets dus als je 't voor wintertraining gebruikt is het iets meer relevant. Andersom heeft een mtb ook weer zijn voordelen. Beter op zeer lastige passages, steile stukken of mul zand bijvoorbeeld. | |
kaasplankje | maandag 17 september 2012 @ 20:25 |
Ja he? Ik zag die tica ook wel maar ik dacht dattem wel meer wilde hebben dan 500.- Ook lijkt ze erg klein, die 56 is vast ct gemeten. Er zit trouwens wel een allegaartje aan onderdelen op die Empella maar als 't bolt dan bolt 't. | |
MarcoD | maandag 17 september 2012 @ 20:31 |
Vanmiddag m'n zadel een tikje (5 mm) naar voren gezet, de punt een heel klein beetje naar beneden (nihil) en daarna 3 uur gefietst. Zat een stukje beter en in de beugels niet meer zon druk op me zak, zag dat het zadel aan de voorkant een klein beetje omhoog loopt dus waarschijnlijk gaf dat een drukkend gevoel. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 17 september 2012 @ 20:35 |
| |
Patroon | maandag 17 september 2012 @ 20:36 |
Dat zou goed kunnen. Vaak staat een zadel niet altijd goed qua afstand bij zadelklachten, dus goed dat je hier naar hebt gekeken. Maar setback wordt eigenlijk bepaald door stand knieën tov pedalen. | |
MarcoD | maandag 17 september 2012 @ 20:42 |
Ik ga stand knieën tov pedalen nog wel keer bekijken, maar feit is dat ik nergens last van had in die 3 uur dus zal wel goed zijn. Bedenk me ook net dat ik vaak een beetje naar voren ging zitten om goed te zitten dus super veel invloed gaat die 5 mm niet hebben denk ik. | |
Patroon | maandag 17 september 2012 @ 21:06 |
![]() | |
Patroon | maandag 17 september 2012 @ 21:08 |
Kijk, now we are talking! ![]() Wanneer je merkt dat je lichaam iets naar voren gaat zitten, geeft dat eigenlijk al aan dat je zadel iets te ver naar achteren stond. Het is belangrijk dat je zitbotjes op het achterste brede stuk van het zadel kunnen rusten. Voel dus maar eens tijdens het fietsen of je niet nog teveel zadel achter je kont hebt zitten. Je steunt dan namelijk met je edele delen op het smalste stuk van het zadel, logisch dat je daar last van gaat krijgen. Dus ook bij diep in de beugels moet je achterop het zadel blijven zitten en niet naar voren kruipen. | |
kanovinnie | maandag 17 september 2012 @ 21:16 |
Wat is teveel? | |
Patroon | maandag 17 september 2012 @ 21:19 |
Dat geef ik eigenlijk al aan door te zeggen "dat het belangrijk is dat je zitbotjes goed op de brede stukken van het zadel rusten". Je voelt het wel als je iets naar achteren gaat schuiven. Is ook veel beter voor de doorbloeding van je "kleine" vriend. Het is moeilijk om aan te geven hoeveel of weinig zadel er achter uit mag steken, omdat niet elk zadel gelijk is. Vaak zie je renners naar voren zakken op het zadel zodra het wat harder gaat of wanneer ze in de beugels rijden. | |
kanovinnie | maandag 17 september 2012 @ 21:20 |
Ik ga der is op letten. Volgens mij schuifel ik wel eens een beetje heen en weer enzo. Thanks. | |
kaasplankje | maandag 17 september 2012 @ 21:21 |
Als je prostaatklachten krijgt. | |
kanovinnie | maandag 17 september 2012 @ 21:22 |
Oksel, je vergeet hier Patroon. De man van de houdingen. | |
kanovinnie | maandag 17 september 2012 @ 21:23 |
Nog geen last van, dus ik hou het gewoon zo. | |
Narcotical | maandag 17 september 2012 @ 21:24 |
Zolang de jongeheer het gewoon nog doet zou ik me er niet al te druk om maken | |
Patroon | maandag 17 september 2012 @ 21:25 |
Je hoeft ook niet iets te veranderen, gewoon eens even kijken hoe je zit. Misschien zit je al goed. Ik heb vaak tijdens het fietsen een gevoelloze zwans, maar volgens mij heeft iedereen dat, heb er geen last van maar wil ook niet onvruchtbaar worden. Al zou dat misschien wel goed zijn voor de maatschappij ![]() | |
Narcotical | maandag 17 september 2012 @ 21:26 |
Als ik heel eerlijk ben heb ik ook daar geen last van sinds mn nieuwe zadel. Heb alleen weleens dat ik wat zit te schuiven, dus wellicht zou mijn zadel ietsje naar voren kunnen nog ![]() | |
kanovinnie | maandag 17 september 2012 @ 21:26 |
In mijn geval is de wereld denk ik ook beter af zonder kleintjes kano's. Ik was wel enigzins sarcastisch tegen heer Kaas heur. | |
Patroon | maandag 17 september 2012 @ 21:26 |
gvd Vinnie je hebt 70km gefietst! ![]() Was je verdwaald? ![]() | |
kanovinnie | maandag 17 september 2012 @ 21:27 |
Ja, ik weet ook nie wat er gebeurde. Was wel even schrikken toen ik opeens langer dan een half uur in het zadel zat. ![]() | |
Patroon | maandag 17 september 2012 @ 21:39 |
Dit is toch een prachtig uitgevoerde interval training?![]() | |
cafca | maandag 17 september 2012 @ 22:01 |
Morgen de laatste helft van de Waalse Pijl fietsen, Durf alleen geen Strava te gebuiken, Ben bang dat ik de KOM van Laurens ten D. afpak ![]() | |
Tommeke | maandag 17 september 2012 @ 22:18 |
Crossen is ook gewoon veel leuker dan ATB'en. Je ziet tijdens toertochten ook bijna nooit pannenkoeken op crossers. Goed voor de wintertraining idd! Je hebt btw al nieuwe 29'ers voor net geen 500 piek. Van Specialized! | |
kanovinnie | maandag 17 september 2012 @ 22:20 |
Ja, 29". En de afmontage? | |
KnutdeIJsbeer | maandag 17 september 2012 @ 22:28 |
Laten we hopen dat we weer kunnen schaatsen deze winter ![]() | |
kanovinnie | maandag 17 september 2012 @ 22:33 |
Je bedoelt spikebanden kopen en over het ijs gaan MTB'en zeker? ![]() | |
Narcotical | maandag 17 september 2012 @ 22:36 |
Kan ik niet en ik heb ook geen MTB ![]() | |
Oksel | maandag 17 september 2012 @ 23:15 |
![]() | |
Oksel | maandag 17 september 2012 @ 23:20 |
Eentwee, de fiets van m'n vrouw is niet goed, 't zadel kan niet meer naar voren maar toch zit ze te uitgestrekt. Wat is de kortste stuurpending wat er is en wat nog fatsoenlijk stuurt? | |
Oksel | maandag 17 september 2012 @ 23:20 |
en Kaashaas, die Empella is wel vet ja. En heb nog een setje mooiere crosswielen staan ook. En dezelfde groep. Kom maar op met dat ding ![]() Of deze? http://fietsen-brommers.m(...)r-van-tuyl-tica.html | |
Oksel | maandag 17 september 2012 @ 23:23 |
Ik heb rondje met de vrouw gefietst, lekker uitfietsen. Heb echt spierpijn in m'n bilspieren, auch. Lamp net in de oplader gedaan, morgen weer in 't donker fietsen ![]() | |
Patroon | maandag 17 september 2012 @ 23:24 |
Ik praat voor mijn beurt, maar een zadel naar voren schuiven om de te gestrekte zit te compenseren is geen goede oplossing. De setback van het zadel hangt af van de bovenbeen lengte. Zadel te ver na voren zorgt ervoor dat knieën over de pedalen komen, is overbelasting. Zitlengte afstellen doe je dus alleen met de stuurpen. Ik denk een 9cm pen. | |
Oksel | maandag 17 september 2012 @ 23:25 |
Ja, het is allemaal heel fijn, maar ik moet met middelen die voor handen zijn dat meiske enigszins fatsoenlijk op de fiets krijgen. | |
Patroon | maandag 17 september 2012 @ 23:29 |
Dat is zo, maar als je zadel naar voren schuift moet je er voor zorgen dat het midden van de knie precies boven middel van de pedaal komt. Verneukte knieën ben je niet zomaar vanaf. Dus eerst setback bepalen, zoals hierboven. Daarna zitlengte dmv stuurpen. Of is dit niet helemaal wat je wil horen? ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Patroon op 17-09-2012 23:35:19 ] | |
Patroon | maandag 17 september 2012 @ 23:31 |
En daarbij, het fiets voor geen meter met het zadel te ver naar voren. Gewicht verdeling komt teveel voorop de fiets te liggen wat het sturen erg nerveus maakt. | |
eentwee | dinsdag 18 september 2012 @ 00:05 |
Je verneukt echt niet zomaar je knieen met een beetje andere setback. Tijdrit- en triathlonfietsen hebben ook een positie veel verder naar voren. Zeker voor een beginner kun je best een beetje schuiven, die heeft nog geen ideale positie waar je beter niet aan kunt sleutelen. Bovendien, is haar zitpositie nu überhaupt goed? Het is een tweedehands fiets. Misschien heeft ze sowieso wel een zadelpen zonder setback nodig. De gewichtsverdeling is wel een punt maar ook daar zou ik me niet direct teveel zorgen over maken. Bij kleine framematen wordt dit al deels gecompenseerd door een scherpere balhoofdhoek (stuurt slomer) en daarnaast zorgt de korte stuurpen voor minder druk op het voorwiel. @Oksel: in welke positie zit ze te gestrekt? Ook bovenop het stuur? Dan is een kortere stuurpen logisch. Je kunt de stuurpen alvast omkeren, scheelt ook een stukje en is gratis. 8cm kan nog wel maar 9 is beter. Als het alleen in de beugels en op de shifters is zou je een stuur met minder reach kunnen monteren. Weet alleen niet wat er nu op zit. Ook niet hoeveel setback de zadelpen heeft. Maak anders eens een duidelijke foto van de zijkant. [ Bericht 0% gewijzigd door eentwee op 18-09-2012 00:16:39 ] | |
dop | dinsdag 18 september 2012 @ 05:04 |
is volgens mij nooit in 57 gemaakt , en te groot voor oksel als hij wel 57 zou zijn | |
Tommeke | dinsdag 18 september 2012 @ 06:41 |
Acera of Alivio ofzo ![]() | |
CyclingGirl | dinsdag 18 september 2012 @ 07:40 |
Helaas geen tramadol voor mij maar gewoon ibu bruis en een spuitje om het te spoelen. | |
CyclingGirl | dinsdag 18 september 2012 @ 07:42 |
Gisteren nieuwe wielen gekocht. Simpele. Witte Shimano RS30. Ik had Mavic Cosmics waarvan ik van het voorwiel de velg kapot gereden had. Mavid levert geen nieuwe velgen meer en heeft ook geen los voorwiel meer. Mocht er nog iemand interesse hebben in een achterwiel van Mavic Cosmic. Zeg maar wat je ervoor wil geven. | |
kaasplankje | dinsdag 18 september 2012 @ 07:48 |
Shimano 9 speed body? | |
CyclingGirl | dinsdag 18 september 2012 @ 07:52 |
Volgens mij een 10 speed | |
kaasplankje | dinsdag 18 september 2012 @ 08:14 |
Dat is dezelfde body toch? | |
CyclingGirl | dinsdag 18 september 2012 @ 08:19 |
Eh dat weet ik niet precies volgens mij wel. Weet iemand dit hier in het forum voor zeker? | |
kaasplankje | dinsdag 18 september 2012 @ 08:27 |
Tommeke weet dat vast wel. Ik heb ze zelf eigenlijk niet echt nodig, maar kan eens rond vragen. Is ie nog helemaal goed qua naaf en velg? | |
JohnDDD | dinsdag 18 september 2012 @ 08:35 |
Ik ga geen ademhalingsoefeningen doen. Toen ik terugkwam uit Mallorca had ik een rusthartslag van 41. Lijkt me verdomme rustig genoeg. :| Wellicht een beetje overtraind? Anyway, ik heb jarenlang ademoefeningen gedaan. Elke dag tweemaal 45 minuten. Een soort therapie was dat. Ik ben dankzij de oefeningen uit een depressie gekomen en heb een universitaire studie afgemaakt (met een 9,5 gemiddeld ![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 18 september 2012 @ 08:41 |
Klopt. | |
CyclingGirl | dinsdag 18 september 2012 @ 09:18 |
Die wielen zijn net een jaar oud. Niet heel het seizoen opgereden omdat het voorwiel nu al bijna 6 maanden bij Mavic ligt. De naaf en velg zijn nog helemaal goed. Het is echt een fijn wiel, het is erg jammer dat de service van Mavic pet is. Nu ga ik vannacht wel op vakantie. Ben de 29e terug. Als je dan nog interesse heb PM dan maar en wat je ervoor wil geven. Dan zorg ik ervoor dat de kransen er dan af zijn en dat ie dan gepoetst is ![]() | |
SuperWeber | dinsdag 18 september 2012 @ 11:23 |
Max. hartslag 250? Bovendien is de d3 zone een wel erg "kleine" zone. Of heb je ingevoerd dat je één of andere topatleet bent? | |
Oksel | dinsdag 18 september 2012 @ 12:26 |
Ik wil die Empella. Mag dat? | |
Tommeke | dinsdag 18 september 2012 @ 12:36 |
Dat weet ik idd! 9 en 10 speed is hetzelfde. Bij 10 moet er een spacertje tussen. En bij mavic nog een extra spacer ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 18 september 2012 @ 12:47 |
Als de maat goed is en je hebt je verzekerd dmv een grondige inspectie en een proefrit dat je geen kat in de zak koopt: Ja. Eventuele mankementen kan je gebruiken om wat van de prijs af te krijgen. [ Bericht 7% gewijzigd door kaasplankje op 18-09-2012 12:55:33 ] | |
eentwee | dinsdag 18 september 2012 @ 12:53 |
Neem je Tommeke mee, hij staat in Grun ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 18 september 2012 @ 13:04 |
Leesvoer op verzoek voor Patroon en ieder die hierin geïnteresseerd is. Ik moet wel toevoegen dit niet tot op de letter in de praktijk te brengen maar de grote lijnen volg ik wel, al heb ik er een beetje een eigen receptuur van gebrouwen. Krachttraining 1 ![]() 2 ![]() 3 ![]() 4 ![]() 5 ![]() 6 ![]() 7 ![]() 8 ![]() 9 ![]() 10 ![]() 11 ![]() 12 ![]() 13 ![]() 14 ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door kaasplankje op 18-09-2012 13:10:22 ] | |
No-P | dinsdag 18 september 2012 @ 13:10 |
Ik ga zo ook lekker krachttraining doen. | |
Patroon | dinsdag 18 september 2012 @ 13:15 |
Die groene getallen is geen hartslag maar cadans ![]() Op basis van omslagpunt: Herstel: 65%-75% D1: 75%-85% D2: 85%-95% D3: 95%-100% (voor mij: 176-185) Weerstand: 100% - maximum Het is normaal dat D3 een kleinere zone is. Wanneer je namelijk 10% onder je omslagpunt gaat fietsen, zit je te ver van omslagpunt af en is het geen D3 meer. Bron http://doefiets.nl/training/basisprincipes/hartslagzones [ Bericht 5% gewijzigd door Patroon op 18-09-2012 13:36:54 ] | |
Pritt | dinsdag 18 september 2012 @ 13:44 |
Zou sex eigenlijk een duur of een krachttraining zijn? Benen zijn wel altijd moe na afloop. | |
Oksel | dinsdag 18 september 2012 @ 13:50 |
Alsof jij sex hebt! Tom, wil jij wellicht die fiets uitchecken, kopen en vervolgens hierheen fietsen voor mij in Grunn? | |
Oksel | dinsdag 18 september 2012 @ 13:50 |
![]() | |
muzas | dinsdag 18 september 2012 @ 13:54 |
Ok, kopje van bloemendaal is toch echt nog een brug te ver. Ben blij dat ik een triple heb. | |
Patroon | dinsdag 18 september 2012 @ 13:55 |
Hangt er vanaf of je er in kleine snelle stoten overheen vliegt, of dat je met lage hartslag en lange halen een uur bezig bent. ![]() | |
Patroon | dinsdag 18 september 2012 @ 13:55 |
Ben je nou werkelijk in NL een berg met triple opgereden? ![]() | |
muzas | dinsdag 18 september 2012 @ 13:56 |
Ja. En het was me nog een partij zwaar ook. | |
Pritt | dinsdag 18 september 2012 @ 13:58 |
LOL het kopje ram je met buitenblad op man. | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 18 september 2012 @ 13:58 |
Boeiend. Gasten die stoer doen over verzetten ![]() ![]() | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 18 september 2012 @ 13:58 |
| |
SuperWeber | dinsdag 18 september 2012 @ 13:59 |
Hmmm... Het viel me eigenlijk gewoon op. Polar denkt daar blijkbaar anders over, ik heb nl. een D3 zone van 20 slagen... Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat nu correct is. Het heeft misschien ook wel met je aerobe drempel te maken. | |
eentwee | dinsdag 18 september 2012 @ 13:59 |
Wat is er daar zo gek aan? Ik rijd alle bergen in NL met een triple op ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 18 september 2012 @ 14:00 |
Jij rijd ook alles in NL met een triple PAtroon ![]() | |
Patroon | dinsdag 18 september 2012 @ 14:05 |
Ik weet niet wat goed is. Maar het viel mij ook al op dat de zones van Polar iets verschillen. Zo gebruiken ze ook de max hartslag om de zones te bepalen en niet het (meer nauwkeurige) omslagpunt. D2 begint bij Polar voor mij al op 143. Wanneer ik met hartslag 143 fiets, dan heb ik nog nauwelijks een verhoogde ademhaling en kan ik een compleet gesprek voeren. Echt iets wat hoort bij D1 (zoals ook blijkt uit de zones van zitvlees.nl. mede daarom heb ik het gevoel dat de zones van Polar niet helemaal met de werkelijkheid stroken. Volgens zitvlees zou ik met 143 nog in D1 zitten (139-156) en dat klopt ook qua wat ik voel ![]() Ik ga uit van die van zitvlees.nl (nu doefiets) omdat Adri van Diemen deze ook gebruikt. AvD heeft zijn strepen wel verdient in de wieler wereld en is nog steeds actief als trainer van Garmin. Ik ga dus simpelweg uit van zijn expertise. [ Bericht 13% gewijzigd door Patroon op 18-09-2012 14:10:29 ] | |
dop | dinsdag 18 september 2012 @ 14:08 |
volgens mij kun je onderscheid maken op in zones op basis van Lactate threshold heart-rate en Max Heart rate. 20 lijkt me in beide gevallen een wat ruime spreiding voor d3 10 komt volgens mij teller ook redelijk in de buurt (bryton) alleen als afgeleide van max hr zit je dan een paar slagen hoger | |
Oksel | dinsdag 18 september 2012 @ 14:10 |
Wat een wetenschap hier. | |
Patroon | dinsdag 18 september 2012 @ 14:12 |
Ja klopt, heb ik er nog even bij gezet als toevoeging. Polar D3 zone zou voor mij tussen de 164 en 184 liggen. Nou kan ik je vertellen dat hartslag 164 heeeel anders voelt dan 184. | |
SuperWeber | dinsdag 18 september 2012 @ 14:13 |
Het is natuurlijk (misschien ook wel helaas) ook geen exacte wetenschap. 1 slag harder fietsen en daardoor ga je van een D2 naar een D3 training. De grenzen van alle zone's blijven natuurlijk een grijs gebied... | |
Oksel | dinsdag 18 september 2012 @ 14:14 |
Ik heb m'n bouwlamp in de oplader voor vanavond. | |
Patroon | dinsdag 18 september 2012 @ 14:14 |
Daar heb je gelijk in. Het zijn geen harde grenzen...ik zie het als "ze overlappen elkaar". Herstel gaat bovin langzaam over in D1, D1 gaat bovenaan weer geleidelijk over in D2 etc. | |
Patroon | dinsdag 18 september 2012 @ 14:15 |
Wat bedoel je hier precies mee? | |
dop | dinsdag 18 september 2012 @ 14:16 |
voor mij zeker ben 41 max hr 192 184 is voor mij dus ver boven de verzuring | |
Patroon | dinsdag 18 september 2012 @ 14:18 |
Voor jou zou het dus zijn: 153-172 ![]() | |
SuperWeber | dinsdag 18 september 2012 @ 14:19 |
Ik zie het eigenlijk als een soort Toyota Prius (met enorme accu en kleine benzinetank). Eerst heb je de accu (vetverbranding), daar kom je heel ver op zo lang je niet al te hard gaat. Wil je dat wel, dan springt de benzinemotor (koolhydraten) bij, waardoor je kunt blijven gaan. Het enige nadeel is dat je vanwege je kleine benzinetank niet heel veel actieradius op dit systeem hebt. Door slim te trainen kun je de accu efficientie en koolhydraatefficientie verbeteren ![]() | |
dop | dinsdag 18 september 2012 @ 14:20 |
dat er verschil is tussen de manier waarop je de zones bepaald, en dat je door de meest simpele methode (max hr) vaak op getallen uit komt die net wat hoger zijn | |
Oksel | dinsdag 18 september 2012 @ 14:24 |
Ga toch fietsen man! * Oksel zet Strava aan. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 18 september 2012 @ 15:50 |
Dus wij zijn eigenlijk allemaal gigantisch lelijke excuusbakken, waar niemand eigenlijk mee wil rijden, maar tolereert omdat we belastingtechnisch zo lekker aftrekken? | |
Patroon | dinsdag 18 september 2012 @ 16:06 |
Als ik de zones met max hf vergelijk met zones op omslagpunt, kom ik idd wat verschillen tegen. Alle zones zijn met max hf hoger, behalve D2 die is vrijwel gelijk. Gebasseerd op omslagpunt Gebasseerd op max hartslag en rustpols (Karvonen) Nuttige info Bij zones bepaald adhv omslagpunt, wordt er rekening gehouden met de MLSS (Maximale Lactaat Steady State). D3 gaat tot die drempel en niet verder. Bij de zones gebasseerd op max hf wordt er geen rekening gehouden met die drempel dus kom je met D3 eroverheen, waardoor je dus eigenlijk in de Weerstand aan het fietsen bent ipv D3. Daarom is zones gebasseerd op omslagpunt of MLSS (zelfde) nauwkeuriger. | |
Patroon | dinsdag 18 september 2012 @ 16:07 |
Ik was ook altijd wat sceptisch over een Prius, maar eigenlijk rijdt zo'n stille auto heel fijn. Moet er wel bij zeggen dat in de heuvels de motor aardig begint te brommen, maar dit kan ook aan een automaat liggen. | |
dop | dinsdag 18 september 2012 @ 16:42 |
klinkt plausibel in de praktijk moet je er ook mee spelen denk ik. ik rij voor de lol met hartslagmeter en train er niet echt serieus mee . ik kan me altijd moeilijk houden aan een vooraf gemaakt plan voor een training / ritje. maar probeer de getallen wel te gebruiken om tijdens een rit een beter resultaat te halen. je kan op een lang stuk een bepaald gemiddelde snelheid proberen te houden/halen ,maar vind het ook wel prettig om te proberen om lang onderin d3 te rijden om uiteindelijk een mooie gemiddelde te rijden | |
kanovinnie | dinsdag 18 september 2012 @ 17:08 |
Volgens mij heb ik 2 standen met mijn hartslag. Rust voordat ik begin en vervolgens d3 ![]() | |
dop | dinsdag 18 september 2012 @ 17:10 |
als in elke rit is een wedstrijd en overal liggen Kom's op de loer ![]() | |
Swaytje | dinsdag 18 september 2012 @ 17:12 |
Haha, die strava segmenten zijn wel dodelijk om rustig D1 te blijven rijden. | |
kanovinnie | dinsdag 18 september 2012 @ 17:13 |
Juist. Ooit wordt ik wijzer. | |
dop | dinsdag 18 september 2012 @ 17:20 |
ik ben 41 en kan ook nog steeds geen lange d1 training rijden, kom altijd wel iets of iemand tegen waar ik achteraan moet. boeit ook niet lol in het fietsen is het belangerijkste ,en ik kan op talent en kracht nog steeds aardig mee komen. | |
kanovinnie | dinsdag 18 september 2012 @ 17:22 |
![]() Straks ff met vrienden fietsen. Dan weet ik het ook wel, lekker doortrappen. Efficiënt? Nee. Leuk? Zeker. | |
Ambrosius | dinsdag 18 september 2012 @ 17:22 |
Dat mag ik hopen ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 18 september 2012 @ 17:24 |
Hey, met mijn mismaakte spelling ben ik mooi wel mot op FOK! geworden. | |
eentwee | dinsdag 18 september 2012 @ 17:59 |
Wat mot je? Mooi crossfilmpje ![]() ![]() [ Bericht 96% gewijzigd door eentwee op 18-09-2012 18:15:47 ] | |
Patroon | dinsdag 18 september 2012 @ 18:30 |
Bedankt Kaas! ![]() | |
janatwork | dinsdag 18 september 2012 @ 18:41 |
Mooi filmpje! Die kan wel een aardig bakje fietsen. Respect | |
kaasplankje | dinsdag 18 september 2012 @ 19:22 |
Graag gedaan hoor, sla het maar op dan kan je het eens rustig lezen. Het boek is ook wel het bestellen waard, ISBN staat op de achterflap. Ieder zijn niveau hé? ![]() | |
Tommeke | dinsdag 18 september 2012 @ 19:55 |
Ik ga die crosser niet voor je ophalen Ok! | |
kaasplankje | dinsdag 18 september 2012 @ 19:57 |
Nys doet ook core. http://www.sporza.be/cm/s(...)weet_Nys_Stabiliteit Maarre jij bent toch fietskoerier? Aan het werk! ![]() | |
MarcoD | dinsdag 18 september 2012 @ 20:03 |
Ik moest toch een boek bestellen maar bij bol.com en op een andere site hadden ze hem niet meer (niet te bestellen) ![]() Van het weekend trouwens deze gelezen: ![]() Wel geinig om te lezen ![]() | |
Tommeke | dinsdag 18 september 2012 @ 20:16 |
We zijn wel eens gebeld door iemand die vroeg of we een fiets konden verschepen naar Utreg ![]() Die dacht dat wij fietsen bezorgden ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 18 september 2012 @ 21:34 |
Waarom niet? Op die fiets naar Utreg, daarna met de trein terug ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 18 september 2012 @ 21:41 |
Ik wil Okkies fiets wel bezorgen. Ik heb het even uitgerekend, kost 338.20 excl BTW voor de bezorging. Ik schiet het geld voor de fiets alleen niet voor. |