http://www.nu.nl/buitenla(...)-anti-islamfilm.htmlquote:SANAA - Ongeveer 2000 betogers in de stad Sanaa in Jemen hebben vrijdag geprobeerd op te rukken naar de ambassade van de Verenigde Staten. Ook in Sudan wordt geprotesteerd en in Libanon is één persoon omgekomen bij onlusten.
Opnieuw protesten in verschillende landen Fotoserie
In Jemen vuurden veiligheidstroepen waarschuwingsschoten af. Zij zetten een waterkanon in om de menigte te verspreiden.
De betogers, woedend over de in de VS geproduceerde antimoslimfilm, schreeuwden dat de Amerikaanse ambassadeur het land moet worden uitgezet en verbrandden een Amerikaanse vlag.
Veiligheidstroepen blokkeerden alle wegen naar de ambassade. De politie schoot donderdag zeker vier demonstranten dood in de buurt van de Amerikaanse ambassade.
Sudan
In de Sudanese hoofdstad Khartoum proberen betogers de Britse en Duitse ambassades te bestormen, meldt een ooggetuige aan persbureau Reuters. De ruiten van de ambassade zouden zijn ingegooid en er zou geschoten zijn. Daarnaast zou er brand zijn gesticht bij de hoofdingang.
De Duitse minister van Buitenlandse Zaken, Guido Westerwelle, zei dat het personeel van de ambassade veilig is. De regering in Berlijn had volgens de Duitse publieke zender ARD de veiligheidsmaatregelen rond het gebouw al versterkt. Om wat voor maatregelen het gaat, is niet gezegd.
Sommige betogers trokken de Duitse vlag van het gebouw en vervingen hem door een zwarte islamitische vlag. Ook werden stenen naar het gebouw geworpen. Ook de nabijgelegen Britse ambassade was het doelwit van betogers. In totaal waren er naar schatting 5000 demonstranten op de been.
Libanon
In Libanon zou één persoon bij gewelddadige protesten om het leven zijn gekomen. Tenminste 25 personen zouden gewond zijn geraakt. Dat melden internationale persbureaus.
Honderden betogers hebben in de stad Tripoli, in het noorden van Libanon, een restaurant van fastfoodketen Kentucky Fried Chicken in brand gestoken. Zij schreeuwden leuzen tegen het bezoek van paus Benedictus XVI en tegen de Amerikanen.
Dat hebben getuigen gezegd. Zij zagen sommige mensen die riepen 'Wij willen de paus niet' en 'Niet meer beledigingen (tegen de islam)'.
De paus is vrijdagmiddag in de hoofdstad Beiroet aangekomen voor een bezoek van 3 dagen.
Pakistan
Ook in de Pakistaanse stad Islamabad werd vrijdag geprotesteerd, meldt het Franse persbureau AFP. Bij de Amerikaanse ambassade werden door honderden islamisten anti-Amerikaanse leuzen gescandeerd.
Omdat het geen religieuze oorlog-(en) is voor kamp Amerika, hooguit de politiek moet zich verantwoorden, en daar scheidt het net zich tussen de VS regering en een simpele nederlander zonder enige politieke of geloofsovertuiging.quote:Op zondag 16 september 2012 15:19 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
De achtergronden doen er niet toe en voor Irak is het eigenlijk niet eens aan te geven, maar je ontwijkt mijn vraag.
Waarom hoeven wij ons niet te verantwoorden voor de acties van onze geloofsgenoten de Amerikanen terwijl wij het andersom stiekem wel verwachten?
Dus het feit dat de moslims onder het mom van religie gaan rellen moeten miljoenen moslims hun eigen verantwoordelijk voelen voor de daden van hun geloofsgenoten? Ik vind dat maar een vreemde gedachtegang, ik hoef mij toch ook niet te verantwoorden voor het misbruik van kleine kinderen door de kathotlieke kerk?quote:Op zondag 16 september 2012 15:23 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Omdat het geen religieuze oorlog-(en) is voor kamp Amerika, hooguit de politiek moet zich verantwoorden, en daar scheidt het net zich tussen de VS regering en een simpele nederlander zonder enige politieke of geloofsovertuiging.
Dus de achtergronden doen er wel degelijk toe, ook al verkies jij persoonlijk om deze buiten de zijlijn te laten.
Niet gezien, mooi zegquote:Op zondag 16 september 2012 15:24 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bijna ja, idd.quote:Op zondag 16 september 2012 15:26 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Niet gezien, mooi zeg
Dit is toch ook de insteek die we zo nu en dan toch ook willen zien.
Dan ben je toch bijna bereid om alles te vergeven
Hier zijn er nog meer: 99,999% van de moslims hebben niet gedemonstreerd tegen videoquote:Op zondag 16 september 2012 15:26 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Niet gezien, mooi zeg
Dit is toch ook de insteek die we zo nu en dan toch ook willen zien.
Dan ben je toch bijna bereid om alles te vergeven
Dus het feit dat de moslims onder het mom van religie gaan rellen moeten miljoenen moslims hun eigen verantwoordelijk voelenquote:Op zondag 16 september 2012 15:26 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dus het feit dat de moslims onder het mom van religie gaan rellen moeten miljoenen moslims hun eigen verantwoordelijk voelen voor de daden van hun geloofsgenoten? Ik vind dat maar een vreemde gedachtegang, ik hoef mij toch ook niet te verantwoorden voor het misbruik van kleine kinderen door de kathotlieke kerk?
Ik vind dit hypocritie ten top en het zou een hoop mensen sieren om op te houden met dat gezeur dat andere moslims ineens verplicht worden om de zaak te veroordelen om hun eigen straatje schoon te vegen.
quote:Op zondag 16 september 2012 15:27 schreef Jellereppe het volgende:
Het is harstikke triest dat Chris Stevens is omgekomen. Rust zacht.
Niet huilen dan volgende keer he als die moslims ineens 200 mensen opblazen die geen drol te maken hebben met de bombardementen in Irak of Afghanistan. Want zo consequent moet je dan wel zijn natuurlijk want die mensen zijn ook blank en vaak christelijk dus het maakt geen donder uit. We zijn allemaal verantwoordelijk voor die bombardementen waar onderhand al meer dan een half miljoen mensen zijn gestorven dus.......quote:Op zondag 16 september 2012 15:28 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Dus het feit dat de moslims onder het mom van religie gaan rellen moeten miljoenen moslims hun eigen verantwoordelijk voelen
Prachtige zin, ik hoef er niks meer aan te doen, je aanvulling was helaas wat minder
Nope..... beter voorbeeld helemaal voor jouquote:Op zondag 16 september 2012 15:32 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Niet huilen dan volgende keer he als die moslims ineens 200 mensen opblazen die geen drol te maken hebben met de bombardementen in Irak of Afghanistan. Want zo consequent moet je dan wel zijn natuurlijk want die mensen zijn ook blank en vaak christelijk dus het maakt geen donder uit. We zijn allemaal verantwoordelijk voor die bombardementen waar onderhand al meer dan een half miljoen mensen zijn gestorven dus.......
nee joh het is een vredelief geloof en ja zo als zo vaak het geval is theorie en praktijk liggen vaak mijlen ver van elkaar vandaanquote:Op zondag 16 september 2012 15:36 schreef NaturalScience het volgende:
Het is echt ongelofelijk.... er wordt een filmpje online gezet en er breken direct weer rellen uit.
Hebben die Islamieten dan geen enkele vorm van zelfrespect? Hebben ze uberhaupt wel wat te doen? Of hebben ze uberhaupt het filmpje wel gezien?
Door alle geweld bevestigen ze alleen maar weer de vooroordelen uit het filmpje. Het is echt te gek voor woorden. Ik kan er oprecht niet bij in wat voor vreemde wereld deze mensen moeten leven.....
Erg jammer......
Nee natuurlijk hoef je je eigen daar niet verantwoordelijk voor te voelen, net zoals de huidige generatie Nederlanders hun eigen ook niet verantwoordelijk hoeven te voelen voor de slavernij.quote:Op zondag 16 september 2012 15:38 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Nope..... beter voorbeeld helemaal voor jou
Moet je je als Wehrmachtsoldaat verantwoordelijk voelen voor wat de Gestapo in WO2 heeft uitgevreten?
Mijn antwoord daarop is ja, want hoe je het ook wend of keert, verplicht of niet, want ze ondersteunden allebei hetzelfde regime.
Kun je het mee oneens zijn, best, maar mijn gedachten verander je er niet mee, en datzelfde heb ik dus met die acties van de moslims.
????doe ik iets verkeerd?quote:Op zondag 16 september 2012 15:41 schreef Re het volgende:
Ahhhh even nuance de kop in drukken want dat kunnen we niet hebben
Dat is wel heel erg makkelijk hoor. een voorbeeld erbijhalven van 250 jaar terug, die ik ook nog eens niet ondersteun, of ik me daar wel of niet verantwoordelijk moet voelen.quote:Op zondag 16 september 2012 15:40 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Nee natuurlijk hoef je je eigen daar niet verantwoordelijk voor te voelen, net zoals de huidige generatie Nederlanders hun eigen ook niet verantwoordelijk hoeven te voelen voor de slavernij.
Je kan alleen verantwoordelijk worden gesteld voor je eigen daden, wat een ander doet staat compleet buiten jou macht.
Aldus de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten van de Verenigde Naties.quote:Volgens Pillay schetst de film 'een schandelijk verstoord beeld van moslims'. De film is een bewuste poging om protesten zoals die vrijdag in zo'n vijftien landen ontstonden te veroorzaken.
hoe kom je bij die insinuatie???quote:Op zondag 16 september 2012 15:47 schreef sonnyspek het volgende:
@dutchreality
Vlucht AF80 van Parijs naar San Franscisco keert terug naar #parijs#kaping ? http://www.flightradar24.com/AFR080
Ik had ook al een voorbeeld van de katholieke kerk gegeven maar ook dat vond je blijkbaar niet relevant terwijl dat toch echt het meeste van toepassing is op jou standpunten.quote:Op zondag 16 september 2012 15:47 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg makkelijk hoor. een voorbeeld erbijhalven van 250 jaar terug, die ik ook nog eens niet ondersteun, of ik me daar wel of niet verantwoordelijk moet voelen.
Of iets wat VANDAAG DE DAG speelt in een geloofsgroep.
btw, ooit al eens van het wetsbegrip "Heling" gehoord?, die mensen steelden ook niets, moeten we die ook allemaal voortaan maar vrijstellen van veroordeling?
yupquote:Op zondag 16 september 2012 15:50 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik had ook al een voorbeeld van de katholieke kerk gegeven maar ook dat vond je blijkbaar niet relevant terwijl dat toch echt het meeste van toepassing is op jou standpunten.
Maar goed ik zie al hoe het is en het is pijnlijk duidelijk geworden, hypocritie viert hoogtij tegenwoordig.
Heb je de Moslims op Fok! al gevraagd om uitleg over wat er is gebeurd en hebben ze al hun excuses aangeboden? Want dat zijn ze wel verplicht hoor omdat andere moslims iets kuts hebben gedaan.
Ik denk dat ik dat eerder tegen jou moet zeggen en je medestanders op FOK!. Als niemand de hypocritie kan inzien van het verantwoording vragen van Moslims die geen zak met de rellen te maken hebben dan denk je gewoon niet helder na.quote:Op zondag 16 september 2012 15:53 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
yup
tip: denk eens wat meer met je kop en wat minder met je hart
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |