Daar ben ik het mee eens. Een film mag inderdaad geen reden zijn om mensen te vermoorden. Demonstreren heb ik geen problemen mee. Dat recht heeft iedereen. Maar geweld slaat nergens op.quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:53 schreef erikkll het volgende:
Fijn dat er ook moslims zijn tégen het zinloos vermoorden van mensen om een beledigend filmpje. Geen enkel filmpje, hoe beledigend ook, kan namelijk reden zijn om andere mensen te vermoorden
Laat ze gewoon demonstreren. Dat is ieders democratisch recht. Als ze maar geen geweld gaan gebruiken.quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:57 schreef Flurry het volgende:
Fijn dat die mensen van zich laten horen ook en het veroordelen dat een stel idiote geloofsgenoten op de Dam staan te demonsteren. Oh wacht...
Of de VS dat daadwerkelijk voor de olie gedaan hebben of dat ze inherent goede bedoelingen hadden valt over te discussieren, natuurlijk. Maar zelfs áls dat ging om de olie dan is het nog geen reden om andere mensen te vermoorden.quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:58 schreef polderturk het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Een film mag inderdaad geen reden zijn om mensen te vermoorden. Demonstreren heb ik geen problemen mee. Dat recht heeft iedereen. Maar geweld slaat nergens op.
Geld en olie mogen overigens ook geen redenen zijn om mensen te vermoorden. De VS heeft miljoenen vermoord voor olie en geld. Laten we dat ook niet vergeten. Laat het moorden op aarde ophouden.
Niet noodzakelijkerwijs tegenover Nederlanders, maar gewoon in het algemeen. Mensen vinden het fijn om te weten dat mede-leden van de groep (moslims, in dit geval) het gedrag van andere groepleden afkeuren. Hoe vreemd dat ook mag klinken, het lijkt me iets menselijks. Gewoon, zeker weten dat je de medemens nog kunt vertrouwen zal deel uitmaken van het oerinstinct.quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:00 schreef PKRChamp het volgende:
Ik vind het altijd een bizarre gedachte dat er verwacht word dat moslims die zich niet bemoeien met dit soort barbaars gedrag hun eigen moeten verantwoorden tegenover de Nederlander.
Waar komt die behoefte toch altijd vandaan om dit te verwachten?
Geen recht...wel een reden.quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:05 schreef erikkll het volgende:
[..]
Als persoon X iemand vermoordt, geeft dat niet persoon Y het recht om ook iemand te vermoorden.
Was laatst nog een leuke serie over op tvquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:06 schreef cherrycoke het volgende:
fijn om te weten dat iedere moslim op aarde internet heeft.
Ik vind dat nog al een rare gedachtegang, ik voelde ook niet dat de Belgen mij verantwoording verschuldigd waren omdat hij die kinderen op had gesloten.quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:07 schreef erikkll het volgende:
[..]
Niet noodzakelijkerwijs tegenover Nederlanders, maar gewoon in het algemeen. Mensen vinden het fijn om te weten dat mede-leden van de groep (moslims, in dit geval) het gedrag van andere groepleden afkeuren. Hoe vreemd dat ook mag klinken, het lijkt me iets menselijks. Gewoon, zeker weten dat je de medemens nog kunt vertrouwen zal deel uitmaken van het oerinstinct.
Als je een statement wilt maken zorg er dan op z'n minst voor dat je alles correct spelt (eerste foto van de link)quote:Op zaterdag 15 september 2012 21:39 schreef polderturk het volgende:
Laten we dit niet vergeten mensen. Er zijn 1,3 miljard moslims op aarde. Stel 10.000 moslims hebben gedemonstreerd. Dat betekent dat maar 10000/1300000000=0,000008 = 0,0008% heeft gedemonstreerd. Dus 99,9992% heeft niet gedemonstreerd. Het percentage moslims dat geweld heeft gebruikt is nog minder.
Er zijn overigens ook demonstraties door moslims TEGEN de geweldadige protesten geweest:
http://imgur.com/a/tlCyI
Dat had ie gedaan, maar toen gingen alle mensen op de interwebz huilie doen dat ze geen Arabisch kunnen lezen. Dus, nog best goed, vergeleken bij Roemer bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 15 september 2012 23:41 schreef BaBy-G het volgende:
[..]
Als je een statement wilt maken zorg er dan op z'n minst voor dat je alles correct spelt
Krommer kun je de vergelijking niet maken.quote:Op zaterdag 15 september 2012 22:14 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Ik vind dat nog al een rare gedachtegang, ik voelde ook niet dat de Belgen mij verantwoording verschuldigd waren omdat hij die kinderen op had gesloten.
Dat komt toch op hetzelfde neer, we kijken bewust of onbewust allemaal alle moslims aan en we verwachten dat de groep moslims die helemaal niets te maken heeft met die rellende moslims op het geloof na dat hun zich van dat gedrag afstand doen.quote:Op zondag 16 september 2012 00:59 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Krommer kun je de vergelijking niet maken.Het gaat om het aangesloten zijn bij bepaalde groepen. Daarom heb je ook bijna altijd bij conflicten van groepsaard dat er iemand komt zeggen dat ze zeer betreuren dat een kleine groep het verpest voor de rest. Dit gebeurt bij elk voorval tussen groepen, behalve als mensen 't eigenlijk wel best vinden wat er gebeurt.
Nooit geweten dat Hitler en Stalin moslim waren.quote:Op zondag 16 september 2012 00:48 schreef ellevehC86 het volgende:
Zonder moslims, geen doden, zo makkelijk
Als je lid bent van de KKK moet je je verantwoorden voor de daden van gewelddadige leden ja.quote:Op zondag 16 september 2012 01:06 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Dat komt toch op hetzelfde neer, we kijken bewust of onbewust allemaal alle moslims aan en we verwachten dat de groep moslims die helemaal niets te maken heeft met die rellende moslims op het geloof na dat hun zich van dat gedrag afstand doen.
Een ander mischien beter voorbeeld, als de Ku Klux Klan weer in het nieuws komt moeten we dan een of andere blanke Amerikaan op TV verwachten die zijn eigen gaat verantwoorden voor het gedrag van zijn landgenoten?
Maar hier maak je het onderscheid wel, en wanneer het gaat om moslims dan is dat onderscheid er ineens niet meer. Dus nogmaals waarom zou iemand die er geen zak mee te maken heeft zijn eigen moeten verantwoorden voor de daden van een ander al delen ze hetzelfde geloof.quote:Op zondag 16 september 2012 01:21 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Als je lid bent van de KKK moet je je verantwoorden voor de daden van gewelddadige leden ja.
Waarom zou ik moslims wel onderscheiden en KKK niet? Ik heb 't toch niet over "bruine" mensen? Maar jij wil 't wel op "blanken" gooien. Apart dat je denkt dat een geloof een ras is.quote:Op zondag 16 september 2012 01:25 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Maar hier maak je het onderscheid wel, en wanneer het gaat om moslims dan is dat onderscheid er ineens niet meer. Dus nogmaals waarom zou iemand die er geen zak mee te maken heeft zijn eigen moeten verantwoorden voor de daden van een ander al delen ze hetzelfde geloof.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |