abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117247927
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 20:18 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat lag en ligt natuurlijk iets anders. Zo kort mogelijk willen studeren (wat tegenwoordig nominaal heet) werd en wordt inderdaad gezien als onverstandig. Dat is voor arbeiders die zo snel mogelijk de fabriek in willen en het studentenleven niet begrijpen of niet kunnen betalen. Als student, met wat geld vanuit huis, moet je juist de tijd nemen om jezelf te ontplooien en om een periode flink te zuipen en achter de dames aan te gaan.

Maar geen punten halen is nooit 'stoer' geweest. Natuurlijk deed je nog een jaartje bestuur zonder punten te halen (waardoor je een jaar 'vertraging' had) maar uiteindelijk was en is het wel de bedoeling dat je met mooie cijfers en met meer/zwaardere vakken dan gemiddeld een resultaat neerzet. Als je ook een beetje 'prominent' wil zijn na je studententijd is het wel belangrijk dat je over de juiste kennis, ontwikkeling en ervaring beschikt. Die doe je gedeeltelijk ook op binnen de alma mater.
Eerste jaren was alleen maar zuipen. Liepen mensen brakend bij college weg. Gek genoeg zijn het de mensen die na hun studie toch het best bezig zijn.
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_117248021
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 20:24 schreef Sophie94 het volgende:

[..]

Erg achterhaalde reactie, ik sluit mij bij deze aan wat Ryon in de bovengenoemde reactie opgesomd heeft.
Jij zit nog op de middelbare school? 94?
pi_117248047
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 september 2012 20:27 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dit snap ik niet.
Naar mijn inziens doelt Ryon op het jaar bestuur of comissie. Het heeft natuurlijk ontzettende meerwaarde als jij je ontwikkeld doormiddel van netwerken, bestuur en dergelijken. Als jij snel je studie af wilt maken, perfect maar ik denk dat je dan toch wat mist teruggekoppelt aan de ontzettende gave tijd die je terugkrijgt doormiddel van een jaar bestuur.

edit; en natuurlijk de ervaring die je opdoet en de mensen die je leert kennen kunnnen uitermate geschikt zijn voor in het werkveld.
pi_117248124
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 20:31 schreef ssebass het volgende:

[..]

Jij zit nog op de middelbare school? 94?
Jan 94. Ik heb afgelopen jaar mijn vwo gehaald en ben momenteel bezig met mijn studie.
pi_117248506
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 20:33 schreef Sophie94 het volgende:

[..]

Jan 94. Ik heb afgelopen jaar mijn vwo gehaald en ben momenteel bezig met mijn studie.
Pff ik word oud. De mensen die nu studeren zaten in groep 4-5 van de basisschool toen ik op de uni begon.... Voor mijn gevoel is het niet eens zo lang geleden.
  dinsdag 25 september 2012 @ 20:43:59 #276
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117248676
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 september 2012 20:27 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Dit snap ik niet.
Door een groot deel van Nederland is scholing (en universitair onderwijs) van oudsher al nooit echt begrepen. Om financiële of culturele redenen zien en zagen veel Nederlanders (hoger) onderwijs alleen maar als een verplichte drempel die genomen moet worden om arbeid te kunnen verkrijgen. Vroeger in de fabriek, tegenwoordig op kantoor. Hoe sneller, hoe beter. Als je al van je zestiende centen kon verdienen was dat beter dan dat je pas op je 25ste aan de slag kon. Veel jongeren uit met name de lagere en middenklassen gedijden ook niet heel erg goed binnen het onderwijssysteem. Maakt niet veel uit, die gaan toch zo snel mogelijk de praktijk in was vroeger de gedachte.

Onderwijs is echter meer dan dat. Het is ook een tijd van culturele ontwikkeling en zelfontplooiing. Tot je 24ste heeft dat nog een behoorlijk groot effect op de manier hoe je jezelf ontwikkelt op allerlei gebieden en veel studenten (met steun van hun ouders) kiezen er dan ook bewust voor om hun studententijd tot hun 24/25ste te rekken. Daar heeft niet iedereen behoefte aan en dat is prima, want daar hebben wij ook helemaal geen geld voor maar degene die daar wel behoefte aan hebben alloceren vaak na hun studententijd op iets meer uitdagende posities. Met bijbehorende status en mogelijkheden.

Dankzij de sociaal-democratische revolte van 1968 is op dat gebied voor veel Nederlanders een boel veranderd (de invoering van studiefinanciering) om academisch onderwijs en het bijbehorende leven voor alle klassen toegankelijk te maken. Daar was niet iedereen blij mee, maar door de jaren heen heeft het redelijk goed gewerkt met het onstaan van een grotere intellectuele bovenlaag. Ironisch genoeg is na 30 jaar juist onder druk van de oorspronkelijke doelgroep deze regeling versoberd. Wat waarschijnlijk al over een decennium effect zal hebben op de sociale stratificatie.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 25 september 2012 @ 20:49:07 #277
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_117248978
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 20:30 schreef ssebass het volgende:

[..]

Eerste jaren was alleen maar zuipen. Liepen mensen brakend bij college weg. Gek genoeg zijn het de mensen die na hun studie toch het best bezig zijn.
Pff.. In mijn eerste jaar zat ik ook knetterlam in college omdat een borrelavondje mij toen nog wat zwaar viel. Kom je over als de typische kudtstudent en werd je niet heel populair mee bij de docenten, maar dat boeit op dat moment toch geen punt. Je bent jaars, je weet nog te weinig want je komt net kijken en je moet gewoon tentamens binnenkoppen zodat je lekker door kan studeren. Als de eerste wilde haren er af zijn, je een paar jaar ouder bent en je inmiddels hebt uitgevogeld waar je heen wilt in het leven komt het punten knallen van zelf wel. Vroeg pieken in het studentenleven als je nog jong en onbezonnen bent en het leven een beetje wil mee maken en wat later pieken in het academisch leven als je wat ouder en verstandiger bent levert over het algemeen goede resultaten op en kan ik dan ook iedereen aanraden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_117250067
Ryon, je klinkt geloofwaardig op sommige punten maar ik snap dat bestuurgebeuren nog steeds niet echt. Wat doen die 'bestuurders' dan in dat jaartje dat zoveel meerwaarde heeft? :P
#freefrederike
pi_117250611
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2012 20:43 schreef Ryon het volgende:

[..]

Door een groot deel van Nederland is scholing (en universitair onderwijs) van oudsher al nooit echt begrepen. Om financiële of culturele redenen zien en zagen veel Nederlanders (hoger) onderwijs alleen maar als een verplichte drempel die genomen moet worden om arbeid te kunnen verkrijgen. Vroeger in de fabriek, tegenwoordig op kantoor. Hoe sneller, hoe beter. Als je al van je zestiende centen kon verdienen was dat beter dan dat je pas op je 25ste aan de slag kon. Veel jongeren uit met name de lagere en middenklassen gedijden ook niet heel erg goed binnen het onderwijssysteem. Maakt niet veel uit, die gaan toch zo snel mogelijk de praktijk in was vroeger de gedachte.

Onderwijs is echter meer dan dat. Het is ook een tijd van culturele ontwikkeling en zelfontplooiing. Tot je 24ste heeft dat nog een behoorlijk groot effect op de manier hoe je jezelf ontwikkelt op allerlei gebieden en veel studenten (met steun van hun ouders) kiezen er dan ook bewust voor om hun studententijd tot hun 24/25ste te rekken. Daar heeft niet iedereen behoefte aan en dat is prima, want daar hebben wij ook helemaal geen geld voor maar degene die daar wel behoefte aan hebben alloceren vaak na hun studententijd op iets meer uitdagende posities. Met bijbehorende status en mogelijkheden.

Dankzij de sociaal-democratische revolte van 1968 is op dat gebied voor veel Nederlanders een boel veranderd (de invoering van studiefinanciering) om academisch onderwijs en het bijbehorende leven voor alle klassen toegankelijk te maken. Daar was niet iedereen blij mee, maar door de jaren heen heeft het redelijk goed gewerkt met het onstaan van een grotere intellectuele bovenlaag. Ironisch genoeg is na 30 jaar juist onder druk van de oorspronkelijke doelgroep deze regeling versoberd. Wat waarschijnlijk al over een decennium effect zal hebben op de sociale stratificatie.
Tja het hele idee van "academisch" verdwijnt ook steeds meer. Het wordt steeds schoolser, wat ik zeer betreur. Hoeveel van de mensen die op de uni zijn willen daadwerkelijk de wetenschap in en onderzoek doen? Meesten willen alleen een papiertje om een betere baan te krijgen of puur voor de status. Kijk maar naar die mensen die na hbo per se een eenjarige universitaire master willen.
pi_117251026
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 september 2012 20:43 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ik heb echt oprecht nog nooit zo'n slecht betoog gelezen.
pi_117252714
Ryon _O_

Echt zo'n Beets type.
pi_117252776
Overdag ben ik een stille serieuze HBO'er, maar 's avonds en in het weekend komt de VMBO'er in mij los en blaas ik J en feun ik in mijn huurbak.
pi_117253206
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:57 schreef Bananenman het volgende:
Ryon _O_

Echt zo'n Beets type.
Asc boys op het fok forum, dat verwacht je ook niet :'(
pi_117253687
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:20 schreef ssebass het volgende:

[..]

Tja het hele idee van "academisch" verdwijnt ook steeds meer. Het wordt steeds schoolser, wat ik zeer betreur. Hoeveel van de mensen die op de uni zijn willen daadwerkelijk de wetenschap in en onderzoek doen? Meesten willen alleen een papiertje om een betere baan te krijgen of puur voor de status. Kijk maar naar die mensen die na hbo per se een eenjarige universitaire master willen.
Dat is meer omdat er geen hbo masters zijn
pi_117254768
Achtencultuur
pi_117258079
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:14 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat is meer omdat er geen hbo masters zijn
Die zijn er wel toch?
#freefrederike
pi_117258117
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:38 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Die zijn er wel toch?
Ja, ongeveer 4. En daarvan zijn er 3 mba's.
pi_117258701
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 23:38 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja, ongeveer 4. En daarvan zijn er 3 mba's.
Nou ik zie op hbo sites zelf meerdere hoor, ligt er maar net aan wat je studeert. Dat terzijde, een wo master is sowieso meer waard dan een hbo master dus die keuze is al snel gemaakt.
#freefrederike
pi_117260785
quote:
10s.gif Op dinsdag 25 september 2012 20:49 schreef Ryon het volgende:

[..]

Pff.. In mijn eerste jaar zat ik ook knetterlam in college omdat een borrelavondje mij toen nog wat zwaar viel. Kom je over als de typische kudtstudent en werd je niet heel populair mee bij de docenten, maar dat boeit op dat moment toch geen punt. Je bent jaars, je weet nog te weinig want je komt net kijken en je moet gewoon tentamens binnenkoppen zodat je lekker door kan studeren. Als de eerste wilde haren er af zijn, je een paar jaar ouder bent en je inmiddels hebt uitgevogeld waar je heen wilt in het leven komt het punten knallen van zelf wel. Vroeg pieken in het studentenleven als je nog jong en onbezonnen bent en het leven een beetje wil mee maken en wat later pieken in het academisch leven als je wat ouder en verstandiger bent levert over het algemeen goede resultaten op en kan ik dan ook iedereen aanraden.
Een klein probleem is wel dat er steeds met opleidingen op wo niveau zijn die "nominaal is normaal" hanteren, waardoor je je dus nauwelijks (of helemaal geen) misstappen kan veroorloven.

Als ik brak ben ga ik sowieso eigenlijk nooit naar college :')
pi_117261000
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:05 schreef Mister_Bojangles het volgende:

[..]

Asc boys op het fok forum, dat verwacht je ook niet :'(
AHC-mensen _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')