abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 15 september 2012 @ 21:28:48 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_116828612

quote:
PVV-leider Geert Wilders heeft zaterdag het anti-islamfilmpje Innocence of Muslims op zijn eigen site gezet. De film veroorzaakt wereldwijd commotie.

"Verdedigen van de vrijheid van meningsuiting is het grootste goed. Ook tegen hen die er met geweld op reageren. Dus publiceren en linken", aldus Wilders zaterdag tegen het ANP. "En iedereen zou dat moeten doen als signaal dat geweld niet wordt geaccepteerd en niet werkt."

"Om dezelfde reden heb ik jaren geleden op mijn website Mohammed-cartoons gepubliceerd", vult hij aan.

Update 21.10 uur
Zowel de PVV-site als www.geertwilders.nl ligt plat, maar uit de cache van de wilders site blijkt hij simpelweg te linken naar de ondersttaande youtube-link.
[Upd] Wilders zet anti-islamfilm online
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_116828679
Vrijheid van meningsuiting is iets anders dan een belangrijk persoon voor Moslims belachelijk maken/uitbeelden.
If not now, then when.
pi_116828695
Godverdomme krijgen we dit weer :N
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 15 september 2012 @ 21:32:55 #4
80791 crew  Paul
pi_116828787
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:30 schreef Nestalgie het volgende:
Godverdomme krijgen we dit weer :N
pi_116828790
Principieel ben ik met hem eens dat vrijheid van meningsuiting niet onder mag doen voor geweld, maar verdomme ik hoop dat er hierdoor geen Nederlanders in het Midden-Oosten belaagd worden... :{
pi_116829045
Goh wat zijn Nederlanders bang voor die haatbaarden, bah bah en nog eens bah.
pi_116829051
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:32 schreef _dirkjan_ het volgende:
Principieel ben ik met hem eens dat vrijheid van meningsuiting niet onder mag doen voor geweld, maar verdomme ik hoop dat er hierdoor geen Nederlanders in het Midden-Oosten belaagd worden... :{
Is het wel ethisch om deze film online te houden terwijl de cast geeneens wist dat dit het eindresultaat zou zijn en hier mogelijk om bedreigd kunnen worden?
http://nos.nl/op3/artikel(...)mfilm-zijn-boos.html
pi_116829091
Het zou mij niets verbazen als dit de zoveelste poging is om Moslims in een kwaad daglicht te zetten. De makers van het filmpje weten hartstikke goed dat dit absoluut niet wordt getolereerd. Beetje ernaar vragen.
If not now, then when.
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:42:09 #9
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_116829127
Dus omdat een stel barbaren op bloed uit zijn omdat er een filmpje is waar ze boos over worden, moet dat filmpje geboycot worden?
In dit geval sta ik vierkant achter Geert.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_116829148
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:40 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Is het wel ethisch om deze film online te houden terwijl de cast geeneens wist dat dit het eindresultaat zou zijn, hier mogelijk om bedreigd kunnen worden?
http://nos.nl/op3/artikel(...)mfilm-zijn-boos.html
Dat is een ander punt. Dan heb je het over portretrecht, en daarin heb je waarschijnlijk gelijk. Ik had het over vrijheid van meningsuiting :)

Ik vind de film verwerpelijk, maar vrijheid van meningsuiting bestaat niet om te kunnen vertellen dat het zo'n lekker weer is, maar _juist_ voor controversiële uitingen.

Om Voltaire te citeren: "I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it."
pi_116829203
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:42 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Dat is een ander punt. Dan heb je het over portretrecht, en daarin heb je waarschijnlijk gelijk. Ik had het over vrijheid van meningsuiting :)

Ik vind de film verwerpelijk, maar vrijheid van meningsuiting bestaat niet om te kunnen vertellen dat het zo'n lekker weer is, maar _juist_ voor controversiële uitingen.
Maar er zitten meningen in die film die de acteurs in de mond gelegd worden zonder dat ze het zelf weten. :P
pi_116829233
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:44 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Maar er zitten meningen in die film die de acteurs in de mond gelegd worden zonder dat ze het zelf weten. :P
Snap ik wel, en daarom is dit een ander geval. Maar als de auteurs er achter staan, zijn ze vrij om zich zo te uiten - hoe fel ik er ook mee oneens ben.
pi_116829285
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:45 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

Snap ik wel, en daarom is dit een ander geval. Maar als de auteurs er achter staan, zijn ze vrij om zich zo te uiten - hoe fel ik er ook mee oneens ben.
dan zoek je acteurs die wel zo'n rol op zich willen nemen of je schrijft een boek, maak er een tekenfilm over :7
pi_116829326
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:42 schreef mazaru het volgende:
Dus omdat een stel barbaren op bloed uit zijn omdat er een filmpje is waar ze boos over worden, moet dat filmpje geboycot worden?
In dit geval sta ik vierkant achter Geert.
Jij bent anders geen haar beter van die barbaren.
If not now, then when.
pi_116829356
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:39 schreef erik666 het volgende:
Dit is gwn haatzaaien, niks meer of minder. Dient wat mij betreft dus ook strafrechtelijk te worden vervolgd.
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:48:50 #16
38396 mazaru
pi_116829358
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:47 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Jij bent anders geen haar beter van die barbaren.
Wie ben jij om dat te beoordelen?
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:48:57 #17
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_116829361
Doet dit ff in het 'rellen topic'.
pi_116829471
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:45 schreef _dirkjan_ het volgende:

[..]

En ik weet niet hoe het zit met de bescherming van de acteurs tegen vergelding, moet een man wiens beveiliging wordt gegarandeerd wordt door de staat en weet wat de gevolgen kunnen zijn dit zomaar op zijn site zetten, dan gaat het niet enkel om vrijheid van meningsuiting.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 15 september 2012 @ 21:57:00 #19
80791 crew  Paul
pi_116829631
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:48 schreef sonnyspek het volgende:
Doet dit ff in het 'rellen topic'.
Wat?
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:57:48 #20
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_116829657
Die flauwe kul was eerder afgelopen als er elke dag een een hele zooi van dit spul op het net werd gezet. Vroeg of laat wennen die hoogmoedige idioten er dan wel aan.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_116829717
Bah.
pi_116829725
Ik durf te wedden dat als het Christendom nog zo groot was dat het ook niet getolereerd zou worden als Jezus Christus op deze manier in het licht gezet zou worden.
If not now, then when.
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:08:13 #23
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_116830072
Heldhaftige actie van Wilders, anderen die geen beveiliging hebben risico laten lopen vanwege zijn mening.
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:09:09 #24
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_116830762
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:39 schreef erik666 het volgende:
dat is gemakkelijk lullen als je veilig in Nederland zit. je zou anders piepen als je voor je werk midden tussen de moslims zit, ergens in het Midden oosten bijvoorbeeld, waar 1 vonk al genoeg is om de boel te laten ontploffen. want dan wordt je vanuit Nederland, door Wilders persoonlijk , tot doelwit gemaakt voor moord aanslagen door pisnijdige moslims.

ik ben niet bang voor moslims. ik ben ook niet bang voor krokodillen, behalve als ik door Wilders in een poel met krokodillen wordt gegooid. Ik ben niet bang voor leeuwen als ik in de dierentuin voor de gesloten kooi met leeuwen sta. daarom ga ik er nog niet tussen in staan, of anderen in de kooi dwingen te gaan staan
pi_116830813
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:41 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Het zou mij niets verbazen als dit de zoveelste poging is om Moslims in een kwaad daglicht te zetten. De makers van het filmpje weten hartstikke goed dat dit absoluut niet wordt getolereerd. Beetje ernaar vragen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:56 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Wat een bullshit. In heel veel Noord-Afrikaanse landen wordt er niet eens gedemonstreerd/gereld. Daarnaast valt het relatief gezien mee met het aantal moslims dat relt in bepaalde landen. Egypte is bijvoorbeeld een hele grote moslimgemeenschap van 80 miljoen mensen. Gisteren was op tv dat er 1000 relschoppers tussen zitten en die komen dan veelvuldig in het nieuws. Het is triest hoe de media dan de hele moslimgemeenschap als bloeddorstig neerzet en daarbij nadrukkelijk de aantallen weglaat.

Verder laat het mij koud. Sommige Westerse mensen moeten niet denken dat hun idealen superieur zijn tegenover andere bevolkingen, maar leuzen zoals onthoofden en ambassades vernielen wat de relschoppers veelvuldig doen de laatste dagen, dient ook ten stelligste worden afgekeurd en bestraft.
pi_116830824
als Wilders zo graag de moslims wil wijzen op hun over verhitte gedrag, dan moet hij dat doen als hij tussne ze instaat, zonder bodygards. en dna de films gana vertonen
de lafbek doet het van veilge afstand omringt door bodygards in een safe house. dan durf ik ook van alles over anderen te roepen en zeggen dat ik niet bang voor ze ben
pi_116830890
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is iets anders dan een belangrijk persoon voor Moslims belachelijk maken/uitbeelden.
Moslims belachelijk maken valt ook onder vrijheid van meningsuiting. Of het verstandig en constructief is, is vers twee. Maar mensen hebben het recht om van moslims te vinden wat ze willen. En ze mogen daar ook uiting aan geven. Deal with it.
pi_116831028
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:26 schreef Alleskids het volgende:
als Wilders zo graag de moslims wil wijzen op hun over verhitte gedrag, dan moet hij dat doen als hij tussne ze instaat, zonder bodygards. en dna de films gana vertonen
de lafbek doet het van veilge afstand omringt door bodygards in een safe house. dan durf ik ook van alles over anderen te roepen en zeggen dat ik niet bang voor ze ben
En dan het risico lopen om gelyncht te worden omdat die tere moslimzieltjes geen enkele kritiek dulden? Ik heb verder ook weinig met Wilders, maar de "lafbek" doet feitelijk niks anders dan een door anderen gemaakt filmpje ook op zijn site zetten. Overigens moet de "lafbek" zwaarbeveiligd door het leven, omdat hij door moslims wordt bedreigd.
pi_116831090
quote:
13s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En dan het risico lopen om gelyncht te worden omdat die tere moslimzieltjes geen enkele kritiek dulden? Ik heb verder ook weinig met Wilders, maar de "lafbek" doet feitelijk niks anders dan een door anderen gemaakt filmpje ook op zijn site zetten. Overigens moet de "lafbek" zwaarbeveiligd door het leven, omdat hij door moslims wordt bedreigd.
Helaas! Hij is wel een aantal keren uitgenodigd door moslimorganisaties om het debat aan te gaan, maar de man weigert keer op keer.
pi_116831107
gekke geertje altijd
rijke kinderen aan de lsd
pi_116831162
kunnen we hem niet ergens boven het midden oosten uit een vliegtuig droppen?
rijke kinderen aan de lsd
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:37:12 #33
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_116831217
Dit is dezelfde Wilders die de koran wil laten verbieden? Waar was zijn grootste goed toen?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:47:04 #34
38396 mazaru
pi_116831573
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dit is dezelfde Wilders die de koran wil laten verbieden? Waar was zijn grootste goed toen?
Prachtig toch dat hij dat gewoon mag zeggen in Nederland?
pi_116831577
quote:
13s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hij wilde denk ik het punt maken dat andere Nederlanders die werken in het Midden-Oosten of anderzins daar verblijven wel gevaar lopen door zijn uitspraken, zij lopen daar als het ware naakt, terwijl hij veilig in Nederland zit, omringd met talloze kleerkasten en in een safe house.
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:48:40 #36
241662 Jian
Well, well, well
pi_116831618
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:34 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Helaas! Hij is wel een aantal keren uitgenodigd door moslimorganisaties om het debat aan te gaan, maar de man weigert keer op keer.
O ja, dan is het zijn eigen schuld natuurlijk, hup bedreigen maar die handel ....
pi_116831657
13 minuten van de film hier in 720P
pi_116831704
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:48 schreef Jian het volgende:

[..]

O ja, dan is het zijn eigen schuld natuurlijk, hup bedreigen maar die handel ....
Het had wel klauwen vol geld gekost om het te organiseren, politieagenten en alles, maar het was een kans voor Wilders om zijn standpunten bij het publiek te verkondigen/verdedigen, dat hij zo verafschuwt. Dat allemaal in een nette arena.
pi_116831787
quote:
Dat isgebruik maken van die vrijheid. :)
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:53:55 #40
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_116831818
quote:
belangrijk persoon ....

Mis ik wat ... en wat heeft die persoon dan voor belangrijke status dan ....
ik ben groot gebracht met pinkeltje dat was voor mij toen ook een belangrijk persoon

Net zo als met de paus.....
het is dat er meer mensen in hem geloven dan in mij anders had ik misschien die stempel gehad maar wat is het verschil met de rest dan ....
Het is dat ik niet 24 uur met het geloof wil bezig zijn anders had ik misschien de volgende "belangrijke persoon" wel geworden :)
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:53:58 #41
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_116831821
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:47 schreef mazaru het volgende:

[..]

Prachtig toch dat hij dat gewoon mag zeggen in Nederland?
Nee. Hij mag het afbreken, bespotten, ridiculiseren, trivialiseren, whatever. Maar het proberen verbieden gaat lijnrecht in tegen wat hij nu beweert, want dan beperkt hij de vrijheid van meningsuiting van anderen (tenzij er een groot verschil is tussen een al dan niet opruiend verhaaltje in boekvorm of in filmvorm).

Hij legt zijn eigen hypocrisie op ietwat pijnlijke en overduidelijke manier bloot. Moet kunnen natuurlijk, het is verdorie zijn recht om zichzelf belachelijk te maken, dat niemand hem ooit probeert tegen te houden!
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_116831875
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:53 schreef RAVW het volgende:

[..]

belangrijk persoon ....

Mis ik wat ... en wat heeft die persoon dan voor belangrijke status dan ....
ik ben groot gebracht met pinkeltje dat was voor mij toen ook een belangrijk persoon

Net zo als met de paus.....
het is dat er meer mensen in hem geloven dan in mij anders had ik misschien die stempel gehad maar wat is het verschil met de rest dan ....
Het is dat ik niet 24 uur met het geloof wil bezig zijn anders had ik misschien de volgende "belangrijke persoon" wel geworden :)
Ben jij werkelijk zo dom of beeld ik mij dat in? Voor de Moslims is Mohammed een belangrijk persoon en mag niet weergeven worden. Een film die gefinancierd/gemaakt is door Joden lokt dan deze reacties uit inderdaad. Dat vind ik geen vrijheid van meningsuiting maar zeer respectloos. Wat is het nut hier nou van?
If not now, then when.
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:58:18 #43
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_116831980
Vrijheid van meningsuiting en respectloosheid hoeven elkaar niet uit te sluiten. :s) .

Verder is het weer zo'n actie waarvan je kan zeggen 'tsjaaaaaaaaaa Geert, denk je echt dat deze actie ergens bij helpt, of wil je gewoon aandacht?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_116832002
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Ben jij werkelijk zo dom of beeld ik mij dat in? Voor de Moslims is Mohammed een belangrijk persoon en mag niet weergeven worden. Een film die gefinancierd/gemaakt is door Joden lokt dan deze reacties uit inderdaad. Dat vind ik geen vrijheid van meningsuiting maar zeer respectloos. Wat is het nut hier nou van?
Het hoeft niet nuttig te zijn, jij mag daar je eigen mening over hebben en verder heb je het maar te accepteren. :) Als het je niet zint dan kijk je er maar niet naar. :W
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:59:06 #45
38396 mazaru
pi_116832014
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:53 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Nee. Hij mag het afbreken, bespotten, ridiculiseren, trivialiseren, whatever. Maar het proberen verbieden gaat lijnrecht in tegen wat hij nu beweert, want dan beperkt hij de vrijheid van meningsuiting van anderen (tenzij er een groot verschil is tussen een al dan niet opruiend verhaaltje in boekvorm of in filmvorm).

Hij legt zijn eigen hypocrisie op ietwat pijnlijke en overduidelijke manier bloot. Moet kunnen natuurlijk, het is verdorie zijn recht om zichzelf belachelijk te maken, dat niemand hem ooit probeert tegen te houden!
Van mij mogen ze al die geloven verbieden, dat is mijn mening en ik heb het recht om dat te mogen zeggen.
Ik brand hierbij geen gebouwen af, ik vermoord hier geen mensen voor, ik martel hier niet voor, ik uit alleen wat ik vind.
Dat mag ik, dat mag jij en dat mag Geert ook.
pi_116832025
Ik zeg altijd maar: niet alles wat kan moet ook...

De boel ophitsen is nergens goed voor.
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:59:33 #47
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_116832028
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik durf te wedden dat als het Christendom nog zo groot was dat het ook niet getolereerd zou worden als Jezus Christus op deze manier in het licht gezet zou worden.
Wel eens van Life of Brian gehoord?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_116832119
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het hoeft niet nuttig te zijn, jij mag daar je eigen mening over hebben en verder heb je het maar te accepteren. :) Als het je niet zint dan kijk je er maar niet naar. :W
Dan nog, het is gewoon een uitlokking van de Joden. Niets meer niets minder.
If not now, then when.
pi_116832227
Hij heeft gezien wat deze film voor effect heeft, en hij weet dondersgoed wat zijn actie nog meer teweeg kan brengen. Ik ben heel, heel blij dat de PVV niet doorgegroeid is, anders hadden we echt een heel groot probleem gehad.
pi_116832275
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 23:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dan nog, het is gewoon een uitlokking van de Joden. Niets meer niets minder.
Ook al zou dat zo zijn, dat doet er niet toe.

Trouwens, je kunt een geloof niet 'verbieden', alleen hopen dat het vanzelf verdwijnt en vooral geen privileges toekennen. :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')