abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 september 2012 @ 15:32:20 #1
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_116816300

quote:
SANAA - Ongeveer 2000 betogers in de stad Sanaa in Jemen hebben vrijdag geprobeerd op te rukken naar de ambassade van de Verenigde Staten. Ook in Sudan wordt geprotesteerd en in Libanon is één persoon omgekomen bij onlusten.

Opnieuw protesten in verschillende landen Fotoserie

In Jemen vuurden veiligheidstroepen waarschuwingsschoten af. Zij zetten een waterkanon in om de menigte te verspreiden.

De betogers, woedend over de in de VS geproduceerde antimoslimfilm, schreeuwden dat de Amerikaanse ambassadeur het land moet worden uitgezet en verbrandden een Amerikaanse vlag.

Veiligheidstroepen blokkeerden alle wegen naar de ambassade. De politie schoot donderdag zeker vier demonstranten dood in de buurt van de Amerikaanse ambassade.

Sudan

In de Sudanese hoofdstad Khartoum proberen betogers de Britse en Duitse ambassades te bestormen, meldt een ooggetuige aan persbureau Reuters. De ruiten van de ambassade zouden zijn ingegooid en er zou geschoten zijn. Daarnaast zou er brand zijn gesticht bij de hoofdingang.

De Duitse minister van Buitenlandse Zaken, Guido Westerwelle, zei dat het personeel van de ambassade veilig is. De regering in Berlijn had volgens de Duitse publieke zender ARD de veiligheidsmaatregelen rond het gebouw al versterkt. Om wat voor maatregelen het gaat, is niet gezegd.

Sommige betogers trokken de Duitse vlag van het gebouw en vervingen hem door een zwarte islamitische vlag. Ook werden stenen naar het gebouw geworpen. Ook de nabijgelegen Britse ambassade was het doelwit van betogers. In totaal waren er naar schatting 5000 demonstranten op de been.

Libanon

In Libanon zou één persoon bij gewelddadige protesten om het leven zijn gekomen. Tenminste 25 personen zouden gewond zijn geraakt. Dat melden internationale persbureaus.

Honderden betogers hebben in de stad Tripoli, in het noorden van Libanon, een restaurant van fastfoodketen Kentucky Fried Chicken in brand gestoken. Zij schreeuwden leuzen tegen het bezoek van paus Benedictus XVI en tegen de Amerikanen.

Dat hebben getuigen gezegd. Zij zagen sommige mensen die riepen 'Wij willen de paus niet' en 'Niet meer beledigingen (tegen de islam)'.

De paus is vrijdagmiddag in de hoofdstad Beiroet aangekomen voor een bezoek van 3 dagen.

Pakistan

Ook in de Pakistaanse stad Islamabad werd vrijdag geprotesteerd, meldt het Franse persbureau AFP. Bij de Amerikaanse ambassade werden door honderden islamisten anti-Amerikaanse leuzen gescandeerd.

http://www.nu.nl/buitenla(...)-anti-islamfilm.html
Er zijn dus ernstige rellen in Islamitische landen.

Zal dit nog verder escaleren?

http://www.livestation.com/en/aljazeera-english

Poll: Gaat het filmpje te ver?
Ja
Nee
Weet ik niet
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

[ Bericht 7% gewijzigd door francoisdublanc op 16-09-2012 13:38:36 ]
  zaterdag 15 september 2012 @ 15:33:05 #2
306109 francoisdublanc
pi_116816328
2 NAVO soldaten gedood in Afghanistan, ze zullen wel zeggen dat het komt door de film.
pi_116816639
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:33 schreef sonnyspek het volgende:
2 NAVO soldaten gedood in Afghanistan, ze zullen wel zeggen dat het komt door de film.
Ach, das gewoon dagelijkse kost daar, filmpje of niet.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zaterdag 15 september 2012 @ 15:46:06 #4
306109 francoisdublanc
pi_116816646
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ach, das gewoon dagelijkse kost daar, filmpje of niet.
Nee idd! Maar gister was er ook een mortieraanval en hen zeggen (!) dat het door de film komt. Is niet zo natuurlijk.
pi_116817219
Het filmpje blijkt door een egyptenaar gemaakt te zijn, schijbaar zoeken deze relschoppers een excuus om Amerika aan te vallen.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_116817251
Net de nieuwsberichten van 16 uur op N-TV waar beelden werden getoond uit diverse steden over de rellen.

[ Bericht 41% gewijzigd door paddy op 15-09-2012 19:56:56 ]
pi_116817322
Wat ik me in dit soort situaties altijd afvraag is waar al die mensen toch ineens al die Amerikaanse en/of Israelische vlaggen vandaan halen....hebben ze thuis een voorraadje aangelegd speciaal voor dit soort cuturele bijeenkomsten? Of gaan ze er even snel een kopen bij de lokale vlaggentoko? Lijkt me een aardige business daar zo in het MO...vlaggenhandelaar. :')
pi_116817378
Lijkt er wel op, het zou zo uit een film kunnen komen. Die massas worden een beetje een karikatuur op zich.
  Redactie Frontpage zaterdag 15 september 2012 @ 16:19:08 #9
145738 superworm
is erbij
pi_116817427
Voelt met elk filmpje en nieuwsbericht weer geforceerder en georchestreerder aan.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_116817432
Echt jammer dat dit gebeurd, demonstreren is niet toegestaan Islamitisch gezien. Onwetende moslims die als een kudde andere na apen, dit is gewoon jammer en niet goed te keuren, en dat zeg ik als Moslim en als mens.
pi_116817468
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:19 schreef De_Ilias het volgende:
Echt jammer dat dit gebeurd, demonstreren is niet toegestaan Islamitisch gezien. Onwetende moslims die als een kudde andere na apen, dit is gewoon jammer en niet goed te keuren, en dat zeg ik als Moslim en als mens.
Demonstreren mag niet in de islam?
pi_116817488
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Demonstreren mag niet in de islam?
Klopt, demonstreren wordt gezien als een Religieuze innovatie wat niet toegestaan is.
pi_116817503
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:21 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Klopt, demonstreren wordt gezien als een Religieuze innovatie wat niet toegestaan is.
Ahh ok dan, weer wat geleerd. :)
  zaterdag 15 september 2012 @ 16:23:18 #14
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_116817516
quote:
Wtf lul je. :')

Zeker niet bekend met de zin: Diegene die stil is over rechtvaardigheid, is een blinde/dove duivel?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_116817530
quote:
Waarom doen ze het dan?
Als ze al boos worden als iemand tijdens de ramadan een broodje eet, zouden ze ook deze regel streng na moeten leven. Toch?
  zaterdag 15 september 2012 @ 16:26:09 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116817577
En nee ik veracht deze stupide nodeloze georkestreerde razernij...

[ Bericht 82% gewijzigd door paddy op 15-09-2012 19:58:46 ]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_116817622
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:23 schreef rakotto het volgende:

[..]

Wtf lul je. :')

Zeker niet bekend met de zin: Diegene die stil is over rechtvaardigheid, is een blinde/dove duivel?
Kijk ik ben moslim en wat belangrijk voor mij is is wat de Islam mij voorschrijft, en niet wat mensen denken en voorschrijven. Islamitisch/Theologisch gezien is Demonstreren niet toegestaan, dit omdat er geen bronnen zijn die overleveren dat al-Modhaharaat (demonstraties) is goedgekeurd door de Profeet (alauhi salaam). En de Sahaba ridwanallahu lahyhim hebben nooit meegedaan aan demonstraties.

Integendeel, demonstreren is een vorm van al Khuruuj dad al-Haakim (Rebelleren tegen de regeringsleider) en dat is niet toegestaan in de Islam, rebelleren zorgt namelijk alleen voor meer onrust, en onze Religie is een religie van Rust en kalmte, en niet onrust en beproevingen.
pi_116817656
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom doen ze het dan?
Als ze al boos worden als iemand tijdens de ramadan een broodje eet, zouden ze ook deze regel streng na moeten leven. Toch?
Wat bedoelt u precies? Verklaar u nader.
  zaterdag 15 september 2012 @ 16:30:51 #19
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_116817700
''Islam will dominate the world. Freedom can go to hell.''

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_116817709
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:28 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Wat bedoelt u precies? Verklaar u nader.
Ik las dat er in Marokko tijdens de ramadan een man op straat een broodje liep te eten en die werd opgepakt, want dat is verboden. Dus ik bedoel: waarom in het ene geval wel de regels streng toepassen en in dit geval niet? Dit lijkt me toch een veel grotere overtreding dan dat simpele broodje.
pi_116817790
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik las dat er in Marokko tijdens de ramadan een man op straat een broodje liep te eten en die werd opgepakt, want dat is verboden. Dus ik bedoel: waarom in het ene geval wel de regels streng toepassen en in dit geval niet? Dit lijkt me toch een veel grotere overtreding dan dat simpele broodje.
Omdat de moslims onwetend zijn en denken dat demonstreren goed is. Terwijl demonstreren niet goed is en alleen zorgt voor onheil en onrust.
  zaterdag 15 september 2012 @ 16:34:33 #22
137562 rakotto
pi_116817819
quote:

[..]

Kijk ik ben moslim en wat belangrijk voor mij is is wat de Islam mij voorschrijft, en niet wat mensen denken en voorschrijven. Islamitisch/Theologisch gezien is Demonstreren niet toegestaan, dit omdat er geen bronnen zijn die overleveren dat al-Modhaharaat (demonstraties) is goedgekeurd door de Profeet (alauhi salaam). En de Sahaba ridwanallahu lahyhim hebben nooit meegedaan aan demonstraties.

Integendeel, demonstreren is een vorm van al Khuruuj dad al-Haakim (Rebelleren tegen de regeringsleider) en dat is niet toegestaan in de Islam, rebelleren zorgt namelijk alleen voor meer onrust, en onze Religie is een religie van Rust en kalmte, en niet onrust en beproevingen.
Hoe zit het met "Zalimeen" dan? Wat wordt daar mee gedaan? En nogmaals, je kent de gezegde niet die door de profeet is gezegd over iemand die stil is over rechtvaardigheid is een dove duivel?
pi_116817915
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Tsja, dat is omdat de meeste van die personen helemaal geen moslim zijn, maar puur een groep domme clowns die selectief alles uit de koran pakken wat hen goed uitkomt. Een trend die je ook in het christendom, met name in Amerika, flink terugziet. Die doen niet anders dan hun bekrompen standpunten dankzij de interpreteerbaarheid van de zgn heilige boeken kracht bijzetten.

Geloven heeft voor deze mensen niets meer te maken met het geloof an sich. Ze beroepen zich puur op hun selectieve bijgeloof omdat ze begrijpen dat ze met rationaliteit nergens komen. En simpel volk is nou eenmaal gevoelig voor het argument "god wil het", want als je niet hetzelfde wil als god wil ga je naar de hel etc.
Conscience do cost.
  zaterdag 15 september 2012 @ 16:41:27 #24
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_116818054
quote:

[..]

Dit stukje vind ik wel heel vreemd want als je ziet wat er de laatste jaren in de wereld gebeurd en het dan ook nog vaak die mensen die de moslim aanhangt toch vaak het tegenovergestelde in het nieuws komen .

En nu hoor ik eens dat het juist niet mag ,, terwijl ook vaak de naam van een bepaalde persoon juist genoemd wordt om dat JUIST te rechtvaardigen ... Dus wel vreemd als iemand die dan geen kenner is van het Islam geloof en dna dit leest terwijl je de krant maar open hoef te slaan of ... er is wel weer ergens rotzooi met Moslim aanhangers ..
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_116818083
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:34 schreef rakotto het volgende:

[..]

Hoe zit het met "Zalimeen" dan? Wat wordt daar mee gedaan? En nogmaals, je kent de gezegde niet die door de profeet is gezegd over iemand die stil is over rechtvaardigheid is een dove duivel?
De Onrechtvaardige leiders mogen alleen met 2 voorwaarden bevochten worden, dat is als er 2 voorwaarden volmaakt worden.

1. Het volk moet genoeg kracht bezitten (fysieke) en dat moet meer zekerheid vast te stellen zijn. (tegenwoordig heeft bijna geen een moslim volk genoeg fysieke kracht om het regime om te laten vallen).

2. De regeringsleider bid niet en is geen moslim. (Een regeringsleider die moslim is en het gebed verricht is niet toegestaan om te werpen).

Dit is o.a. te halen uit de werken van Ibn Hajr al asqalanie en andere geleerden tijdens de Sahaba en tabi'ien.
pi_116818166
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:41 schreef RAVW het volgende:

[..]

Dit stukje vind ik wel heel vreemd want als je ziet wat er de laatste jaren in de wereld gebeurd en het dan ook nog vaak die mensen die de moslim aanhangt toch vaak het tegenovergestelde in het nieuws komen .

En nu hoor ik eens dat het juist niet mag ,, terwijl ook vaak de naam van een bepaalde persoon juist genoemd wordt om dat JUIST te rechtvaardigen ... Dus wel vreemd als iemand die dan geen kenner is van het Islam geloof en dna dit leest terwijl je de krant maar open hoef te slaan of ... er is wel weer ergens rotzooi met Moslim aanhangers ..
Het klinkt vreemd, maar ik kan je uit ervaringen zeggen dat de meesten mensen die zich moslims noemen echt onwetend zijn, ik durf zelfs vast te stellen dat heel veel moslims die zich moslims noemen niet eens bidden.

Tegenwoordig zijn de moslims emotioneel bedreven en volgen ze de rest, veel moslims denken te simpel en zijn gewoon simpel en daarom zijn ze ook makkelijk de manipuleren.
  zaterdag 15 september 2012 @ 16:54:53 #27
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_116818505
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:44 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Het klinkt vreemd, maar ik kan je uit ervaringen zeggen dat de meesten mensen die zich moslims noemen echt onwetend zijn, ik durf zelfs vast te stellen dat heel veel moslims die zich moslims noemen niet eens bidden.

Tegenwoordig zijn de moslims emotioneel bedreven en volgen ze de rest, veel moslims denken te simpel en zijn gewoon simpel en daarom zijn ze ook makkelijk de manipuleren.
Dat probeer ik ook duidelijk te maken dat het voor iemand die echte aanhanger is dit soort dingen niet zou doen maar vaak zijn naam van A wordt wel misbruikt

Dat heb ik trouwens niet alleen met de Islam vind het bij een gereformeerde net zo vreemd als die weer eens zit te blaten over een atheïst dat ze respect moeten hebben voor het geloof terwijl ze zelf geen respect hebben voor het Atheïsme

Dus hier een mooi voorbeeld

"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
  zaterdag 15 september 2012 @ 16:56:40 #28
137562 rakotto
pi_116818566
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:42 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

De Onrechtvaardige leiders mogen alleen met 2 voorwaarden bevochten worden, dat is als er 2 voorwaarden volmaakt worden.

1. Het volk moet genoeg kracht bezitten (fysieke) en dat moet meer zekerheid vast te stellen zijn. (tegenwoordig heeft bijna geen een moslim volk genoeg fysieke kracht om het regime om te laten vallen).

2. De regeringsleider bid niet en is geen moslim. (Een regeringsleider die moslim is en het gebed verricht is niet toegestaan om te werpen).

Dit is o.a. te halen uit de werken van Ibn Hajr al asqalanie en andere geleerden tijdens de Sahaba en tabi'ien.
Dat is onzin.

1. Als moslim-zijnde hoor je te weten dat de minderheid altijd kans heeft om te winnen. Zie de slag om Badr. Als moslim-zijnde weet je dat wanneer je niet genoeg kracht hebt, dat je dan ondersteund wordt door God. Dat is een basis principe in de Islam.

2. Een mens kan nooit verklaren of iemand wel of niet moslim is. Dat is aan God of dat is wanneer de desbetreffende persoon zelf als een afvallige verklaard. Een voorbeeld is de voormalige minister van binnenlandse zaken, Habib El Adly uit Egypte. In het publiek bidden en achter de schermen alles doen wat de Islam verboden heeft. Is hij dan een moslim? Je kunt ja zeggen omdat hij bidt en je kunt nee zeggen omdat hij alles wat verboden deed heeft gedaan. Maar dat weet je niet, dus als mens mag je hier over oordelen.
  zaterdag 15 september 2012 @ 17:05:33 #29
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_116818840
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
Net de nieuwsberichten van 16 uur op N-TV waar beelden werden getoond uit diverse steden over de rellen.

Als je dergelijke beelden ziet komt bij elk normaal mens ongewild de gedachte boven dat je naar een hoop primitieve apen zit te kijken.
Klopt toch ook? Al is dat wel een belediging voor de apen, die geloven namelijk niet in een cartoon.
  zaterdag 15 september 2012 @ 17:07:12 #30
3542 Gia
User under construction
pi_116818892
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat verwijt je de gehele groep? Het is toch ook niet mijn fout als mijn Nederlandse overbuurman een uitkering krijgt?
Ik verwijt niemand iets. Iemand beweerde dat we blij moeten zijn met het extra geld dat moslims voor Nederland verdienen. Ik laat zien dat ze onder de streep meer kosten dan opbrengen, gemiddeld.
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 15:02 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Jij bent wel de laatste die iets kan zeggen over economisch toegevoegde waarde of andermans uitkering lijkt me.
Waarom? Ik woon in het land waar ik geboren ben en de nationaliteit van draag. Ik heb WAO, omdat ik daarvoor verzekerd was. En wmb mag die gestopt worden, zodra ik met een andere nationaliteit in een ander land ga wonen.
pi_116818899
Wat willen ze bereiken? Wat proberen ze te winnen?
To see or not to see. That's my answer.
pi_116819164
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:56 schreef rakotto het volgende:

[..]

Dat is onzin.

1. Als moslim-zijnde hoor je te weten dat de minderheid altijd kans heeft om te winnen. Zie de slag om Badr. Als moslim-zijnde weet je dat wanneer je niet genoeg kracht hebt, dat je dan ondersteund wordt door God. Dat is een basis principe in de Islam.

2. Een mens kan nooit verklaren of iemand wel of niet moslim is. Dat is aan God of dat is wanneer de desbetreffende persoon zelf als een afvallige verklaard. Een voorbeeld is de voormalige minister van binnenlandse zaken, Habib El Adly uit Egypte. In het publiek bidden en achter de schermen alles doen wat de Islam verboden heeft. Is hij dan een moslim? Je kunt ja zeggen omdat hij bidt en je kunt nee zeggen omdat hij alles wat verboden deed heeft gedaan. Maar dat weet je niet, dus als mens mag je hier over oordelen.
Er ontgaat hier bij jou een aantal stelregels in de Islam.

De Islam is een religie die kijkt naar al-masali7 en al-mafasid (voordelen en nadelen), zo hebben de Ulema van de Islam veel stelregels gemaakt gebasseerd op de Koran en Sunnaah.

Omdat jij Arabier bent zal ik citeren vanuit het Arabisch.

قال عبادة بن الصامت رضي الله عنه : بايعنا رسول الله صلى الله عليه وسلم على السمع والطاعة في منشطنا ومكرهنا وعسرنا ويسرنا وأثرة علينا ، وأن لا ننازع الأمر أهله ، وقال : إلا أن تروا كفرا بواحا عندكم من الله فيه برهان

لا يجوز إزالة الشر بما هو أشر منه , بل يجب درء الشر بما يزيله أو يخففه

Jij haalt nu Badr aan, ten eerste is het niet toegestaan om te filosoferen zonder kennis.

De slag van Badr is juist een bewijs tegen jou, want..

1. De profeet had dien der tijd (bij de slag van badr) een eigen regering.
2. Hij was de regeringsleider (in medina).
3. Hij had een eigen staat.
4. Hij had een eigen leger.
5. Hij woonde niet onder een andere Onrechtvaardige regering.
6. De profeet handelde via openbaring (Allaah openbaard aan hem).

Die situatie kan je dus niet vergelijken met de moslims van vandaag die...

1. Een lage Imaan hebben in Allaah.
2. Handelen naar het verbodene.
3. Ontucht en het drinken van alcohol en andere zaken wijdverspreid zijn in de moslim landen.
4. Graven aanbidden en nog steeds doen aan het heiligen van graven en awliya.
5. Het Monotheïsme in haar werkelijkheid niet begrijpen.
6. Geen mogelijkheden hebben naar kracht en macht omdat ze onder erlkaar nooit eens met elkaar zijn.

De moslims van vandaag zijn dus niet te vergelijken met de moslims van de tijd van rasullalaah, want de moslims van vandaag zijn grote zondaren en innovatoren, terwijl de moslims in de tijd van de profeet (de metgezellen) een perfectie bereikten van al imaan (geloof). En Allaah zegt in de Qoran:

Inna Allaah la yoghairo ma bi qawmin, hata yoghairo ma bi anfosihim.
( Allaah zal een volk niet veranderen van toestand totdat zij zichzelf veranderen met hetgeen zij opzitten) vrij vertaald.

Wat betreft Atakfier, (het ongelovig verklaren) dan is dat een zaak dat niet gedaan wordt door de moslims, dit wordt gedaan door de Geleerden die kennis hebben en weten wanneer iemand wel of niet moslim is, en dat doen zij met bewijzen vanuit de Koran en de Sunah.
pi_116819873
Demonstreren is helemaal geen "rebellie tegen de heerser". Slechts onder een miniscuul salafistisch groepje: de madkhali's. Maar onder de Moslims wereldwijd vormen zij nog geen 1%. Alleen zij hanteren strikt dit principe dat demonstreren per definitie verboden is.

Maar het mag duidelijk zijn dat deze idioten die alles verbranden gewoon "in de knieschijven geschoten" moeten worden. Dit slaat nergens meer op. Zat voorbeelden van vreedzame demonstraties. Overigens zijn in Libie twee dagen demonstraties geweest tegen de moord op de Amerikaanse ambassadeur. Alleen door de vreedzaamheid ervan valt het in het niet bij mongolen die alles verbranden. Helaas. Het droevige is ook nog dat hij een ambassadeur was die absoluut in de revolutie en een democratisch Libie geloofde. En positief was. Deze meneer is in de rug "gestoken" (afgemaakt) door mongolen die dankzij o.a. Amerikaanse druk niet meer achter hun rug hoeven te kijken of de geheime dienst van Khadaffi hen wel volgt of niet. Amerika zou ze middels onbemande drones direct moeten afmaken als achterhaald is wie ervoor verantwoordelijk is. In Libie verwijst men naar de organisatie Ansar as-Shari'a (ook actief in Tunesie).

[ Bericht 28% gewijzigd door Aloulou op 15-09-2012 17:46:42 ]
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_116819933
Leuk en aardig het bovenstaande De_IIias maar hoort het hier wel thuis?
pi_116820041
quote:
ten eerste is het niet toegestaan om te filosoferen zonder kennis.
...
Conscience do cost.
pi_116820140
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:38 schreef Aloulou het volgende:
Demonstreren is helemaal geen "rebellie tegen de heerser". Slechts onder een miniscuul salafistisch groepje: de madkhali's. Maar onder de Moslims wereldwijd vormen zij nog geen 1%. Alleen zij hanteren strikt dit principe dat demonstreren per definitie verboden is.

Maar het mag duidelijk zijn dat deze idioten die alles verbranden gewoon "in de knieschijven geschoten" moeten worden. Dit slaat nergens meer op. Zat voorbeelden van vreedzame demonstraties. Overigens zijn in Libie twee dagen demonstraties geweest tegen de moord op de Amerikaanse ambassadeur. Alleen door de vreedzaamheid ervan valt het in het niet bij mongolen die alles verbranden. Helaas.
Er bestaat niets zoiets als madkhalies, dat is een verzonnen benaming die vooral door Ihchwaan al moslimien symphatisanten wordt gebruikt.
pi_116820192
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
Leuk en aardig het bovenstaande De_IIias maar hoort het hier wel thuis?
Waarom zou het niet hier thuis horen? Islam is een religie en Theologisch of niet? Daar moet wel een theologische discussie uit ontstaan.
pi_116820389
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:49 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Waarom zou het niet hier thuis horen? Islam is een religie en Theologisch of niet? Daar moet wel een theologische discussie uit ontstaan.
Daar is het forum F&L voor. (filosofie en Levensbeschouwing)
pi_116820410
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:56 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Daar is het forum F&L voor. (filosofie en Levensbeschouwing)
Oke maar ondanks dat denk ik dat de discussie die hier gevoerd wordt wel degelijk betrekking heeft op het onderwerp van deze topic.
pi_116820699
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:57 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Oke maar ondanks dat denk ik dat de discussie die hier gevoerd wordt wel degelijk betrekking heeft op het onderwerp van deze topic.
Het drááit er zelfs om.
pi_116821292
Domme massas zijn altijd gevaarlijk, slecht onderwijs is het probleem in veel van dit soort landen denk ik.

Iemand die een beetje geleerd heeft en wat meer weet van hoe de wereld werkt zou niet deel zijn van deze menigte.

Turkije is er een goed voorbeeld van, dat land is over het algemeen wat moderner en naar mijn mening een goed voorbeeld voor andere Moslim Landen.
  zaterdag 15 september 2012 @ 18:35:32 #42
137562 rakotto
pi_116821480
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 17:15 schreef De_Ilias het volgende:
quote:
Jij haalt nu Badr aan, ten eerste is het niet toegestaan om te filosoferen zonder kennis.

De slag van Badr is juist een bewijs tegen jou, want..

1. De profeet had dien der tijd (bij de slag van badr) een eigen regering.
2. Hij was de regeringsleider (in medina).
3. Hij had een eigen staat.
4. Hij had een eigen leger.
5. Hij woonde niet onder een andere Onrechtvaardige regering.
6. De profeet handelde via openbaring (Allaah openbaard aan hem).
De profeet had een dorp waar hij de leider van was. Die heeft hij geleid in een oorlog tegen een heel omgeving. Hij is weliswaar de leider, maar was dat niet over zijn vijanden - die nog altijd de meerderheid vormden in het land.

Je vergeet ook dat "regeringen" van toen niet te vergelijken zijn met regeringen van toen. Het ging toen om tribale toestanden die totaal onvergelijkbaar zijn met landen van tegenwoordig. En hij leefde wel onder een onrechtvaardige "regering" in die tijd. Als dat niet zo was, dan had hij Mekka nooit verlaten.

quote:
Die situatie kan je dus niet vergelijken met de moslims van vandaag die...

1. Een lage Imaan hebben in Allaah.
2. Handelen naar het verbodene.
3. Ontucht en het drinken van alcohol en andere zaken wijdverspreid zijn in de moslim landen.
4. Graven aanbidden en nog steeds doen aan het heiligen van graven en awliya.
5. Het Monotheïsme in haar werkelijkheid niet begrijpen.
6. Geen mogelijkheden hebben naar kracht en macht omdat ze onder erlkaar nooit eens met elkaar zijn.
Beweer je dat moslims van tegenwoordig niet in de leus - God is een en Mohammed is zijn profeet - geloven?

Al deze punten die jij opnoemt zijn direct het resultaat van het laten regeren van zulke leiders - waar je niet tegen mag rebelleren volgens jou.

1. Een lage imaan is direct het resultaat van niet genoeg tijd besteden aan je religie omdat je altijd zorgen maakt over hoe je brood op de plank gaat krijgen. Omdat je niet weet of je morgen de dag door brengt onder je dak of in de bak.

2. Onwetendheid wordt gecreeerd niet genoeg tijd te besteden aan je religie omdat je dus je tijd besteed aan het leven. Het leven op een randje that is.

3. Door de "Onwetenheid" en "Zalaam" (Ben het Nederlandse woord vergeten).

6. Dit wordt juist door Fitna veroorzaakt dat aangemoedigd door regeringleiders in de Arabische wereld en onwetendheid. Een groot voorbeeld hiervan is de crimineel Mubarak uit Egypte.

quote:
De moslims van vandaag zijn dus niet te vergelijken met de moslims van de tijd van rasullalaah, want de moslims van vandaag zijn grote zondaren en innovatoren, terwijl de moslims in de tijd van de profeet (de metgezellen) een perfectie bereikten van al imaan (geloof). En Allaah zegt in de Qoran:

Inna Allaah la yoghairo ma bi qawmin, hata yoghairo ma bi anfosihim.
( Allaah zal een volk niet veranderen van toestand totdat zij zichzelf veranderen met hetgeen zij opzitten) vrij vertaald.
Je kunt gerust zeggen dat de tijd van nu niet te vergelijken is met toen. De moslims van toen zul je ook nooit meemaken omdat tijden veranderen. En dat hoeft niet negatief te zijn, want de profeet zij immers dat je altijd moet ontwikkelen en vooruitgang moet boeken - in tegenstelling tot wat veel Salafisten dus denken dat je op de oude manier moet leven.
pi_116822043
Gewoon met scherp schieten, dan luisteren ze wel.
  zaterdag 15 september 2012 @ 19:13:59 #44
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_116822705
kijk en zo kan het dus ook

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-Mohammed-film.dhtml

netjes hoor van ze
pi_116822744
Ja die zijn bang dat de toeristen weg blijven.
pi_116822759
Ook Turken zijn moslims.
  zaterdag 15 september 2012 @ 19:31:03 #47
78918 SeLang
Black swans matter
pi_116823318
Deze Channel4 documentaire is veel interessanter dan dat stomme filmje waar die rel over is;

Islam: The Untold Story

Er was ook een rel over na de uitzending door Channel4 en ze hebben besloten om de documentaire niet meer te herhalen. Maar hij is nog wel een paar dagen online te bekijken (als die niet geblocked is buiten de UK).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_116823434
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:13 schreef RAVW het volgende:
kijk en zo kan het dus ook

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-Mohammed-film.dhtml

netjes hoor van ze
Haha in wat een wereld leven we toch... Het is nieuws dat er in Turkije NIET gereld wordt. Prachtig.

Ik vind het heerlijk, maak nog maar meer van deze films. De reacties die erop volgen bewijzen alleen maar hoe ziek en achterlijk een groot deel van de wereld nog steeds is, na 100.000 jaar bestaan van de mensheid. Misschien dat er bij de 'rellers' zelf eens een keer een lampje gaat branden.

Waar ik nu helemaal niet tegen kan zijn van die politiek correcte zwammers die verkondigen dat de film beledigend is en dat het daarom 'normaal' is dat moslims over de hele wereld zo reageren. Dan snap je er werkelijk niks van.

Een filmpje over de heilige Mo moet gewoon kunnen. En als je daar niet tegen kunt knal je jezelf maar door je kop, maar blijf met je poten van andermans eigendommen en lichaam af. Geen enkel respect voor boze moslims van mij in ieder geval. 'boehoe onze profeet wordt als een idioot neergezet!'

Waarom zou dat toch komen...
  † In Memoriam † zaterdag 15 september 2012 @ 19:43:06 #49
137949 Disana
pi_116823740
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 19:34 schreef hearmeout het volgende:

Waar ik nu helemaal niet tegen kan zijn van die politiek correcte zwammers die verkondigen dat de film beledigend is en dat het daarom 'normaal' is dat moslims over de hele wereld zo reageren.
Grappig dat je dat zegt. Ik moet de eerste nog tegenkomen die dit beweert. Misschien kun je aanwijzen waar ze zich ophouden?
pi_116824025
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:14 schreef Hathor het volgende:
Wat ik me in dit soort situaties altijd afvraag is waar al die mensen toch ineens al die Amerikaanse en/of Israelische vlaggen vandaan halen....hebben ze thuis een voorraadje aangelegd speciaal voor dit soort cuturele bijeenkomsten? Of gaan ze er even snel een kopen bij de lokale vlaggentoko? Lijkt me een aardige business daar zo in het MO...vlaggenhandelaar. :')
die pikken ze van ambassades
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')