http://www.nu.nl/buitenla(...)-anti-islamfilm.htmlquote:SANAA - Ongeveer 2000 betogers in de stad Sanaa in Jemen hebben vrijdag geprobeerd op te rukken naar de ambassade van de Verenigde Staten. Ook in Sudan wordt geprotesteerd en in Libanon is één persoon omgekomen bij onlusten.
Opnieuw protesten in verschillende landen Fotoserie
In Jemen vuurden veiligheidstroepen waarschuwingsschoten af. Zij zetten een waterkanon in om de menigte te verspreiden.
De betogers, woedend over de in de VS geproduceerde antimoslimfilm, schreeuwden dat de Amerikaanse ambassadeur het land moet worden uitgezet en verbrandden een Amerikaanse vlag.
Veiligheidstroepen blokkeerden alle wegen naar de ambassade. De politie schoot donderdag zeker vier demonstranten dood in de buurt van de Amerikaanse ambassade.
Sudan
In de Sudanese hoofdstad Khartoum proberen betogers de Britse en Duitse ambassades te bestormen, meldt een ooggetuige aan persbureau Reuters. De ruiten van de ambassade zouden zijn ingegooid en er zou geschoten zijn. Daarnaast zou er brand zijn gesticht bij de hoofdingang.
De Duitse minister van Buitenlandse Zaken, Guido Westerwelle, zei dat het personeel van de ambassade veilig is. De regering in Berlijn had volgens de Duitse publieke zender ARD de veiligheidsmaatregelen rond het gebouw al versterkt. Om wat voor maatregelen het gaat, is niet gezegd.
Sommige betogers trokken de Duitse vlag van het gebouw en vervingen hem door een zwarte islamitische vlag. Ook werden stenen naar het gebouw geworpen. Ook de nabijgelegen Britse ambassade was het doelwit van betogers. In totaal waren er naar schatting 5000 demonstranten op de been.
Libanon
In Libanon zou één persoon bij gewelddadige protesten om het leven zijn gekomen. Tenminste 25 personen zouden gewond zijn geraakt. Dat melden internationale persbureaus.
Honderden betogers hebben in de stad Tripoli, in het noorden van Libanon, een restaurant van fastfoodketen Kentucky Fried Chicken in brand gestoken. Zij schreeuwden leuzen tegen het bezoek van paus Benedictus XVI en tegen de Amerikanen.
Dat hebben getuigen gezegd. Zij zagen sommige mensen die riepen 'Wij willen de paus niet' en 'Niet meer beledigingen (tegen de islam)'.
De paus is vrijdagmiddag in de hoofdstad Beiroet aangekomen voor een bezoek van 3 dagen.
Pakistan
Ook in de Pakistaanse stad Islamabad werd vrijdag geprotesteerd, meldt het Franse persbureau AFP. Bij de Amerikaanse ambassade werden door honderden islamisten anti-Amerikaanse leuzen gescandeerd.
Ach, das gewoon dagelijkse kost daar, filmpje of niet.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:33 schreef sonnyspek het volgende:
2 NAVO soldaten gedood in Afghanistan, ze zullen wel zeggen dat het komt door de film.
Nee idd! Maar gister was er ook een mortieraanval en hen zeggen (!) dat het door de film komt. Is niet zo natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ach, das gewoon dagelijkse kost daar, filmpje of niet.
Demonstreren mag niet in de islam?quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:19 schreef De_Ilias het volgende:
Echt jammer dat dit gebeurd, demonstreren is niet toegestaan Islamitisch gezien. Onwetende moslims die als een kudde andere na apen, dit is gewoon jammer en niet goed te keuren, en dat zeg ik als Moslim en als mens.
Klopt, demonstreren wordt gezien als een Religieuze innovatie wat niet toegestaan is.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Demonstreren mag niet in de islam?
Ahh ok dan, weer wat geleerd.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:21 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Klopt, demonstreren wordt gezien als een Religieuze innovatie wat niet toegestaan is.
Wtf lul je.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:19 schreef De_Ilias het volgende:
Echt jammer dat dit gebeurd, demonstreren is niet toegestaan Islamitisch gezien. Onwetende moslims die als een kudde andere na apen, dit is gewoon jammer en niet goed te keuren, en dat zeg ik als Moslim en als mens.
Waarom doen ze het dan?quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:19 schreef De_Ilias het volgende:
Kijk ik ben moslim en wat belangrijk voor mij is is wat de Islam mij voorschrijft, en niet wat mensen denken en voorschrijven. Islamitisch/Theologisch gezien is Demonstreren niet toegestaan, dit omdat er geen bronnen zijn die overleveren dat al-Modhaharaat (demonstraties) is goedgekeurd door de Profeet (alauhi salaam). En de Sahaba ridwanallahu lahyhim hebben nooit meegedaan aan demonstraties.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:23 schreef rakotto het volgende:
[..]
Wtf lul je.![]()
Zeker niet bekend met de zin: Diegene die stil is over rechtvaardigheid, is een blinde/dove duivel?
Wat bedoelt u precies? Verklaar u nader.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom doen ze het dan?
Als ze al boos worden als iemand tijdens de ramadan een broodje eet, zouden ze ook deze regel streng na moeten leven. Toch?
Ik las dat er in Marokko tijdens de ramadan een man op straat een broodje liep te eten en die werd opgepakt, want dat is verboden. Dus ik bedoel: waarom in het ene geval wel de regels streng toepassen en in dit geval niet? Dit lijkt me toch een veel grotere overtreding dan dat simpele broodje.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:28 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Wat bedoelt u precies? Verklaar u nader.
Omdat de moslims onwetend zijn en denken dat demonstreren goed is. Terwijl demonstreren niet goed is en alleen zorgt voor onheil en onrust.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik las dat er in Marokko tijdens de ramadan een man op straat een broodje liep te eten en die werd opgepakt, want dat is verboden. Dus ik bedoel: waarom in het ene geval wel de regels streng toepassen en in dit geval niet? Dit lijkt me toch een veel grotere overtreding dan dat simpele broodje.
Hoe zit het met "Zalimeen" dan? Wat wordt daar mee gedaan? En nogmaals, je kent de gezegde niet die door de profeet is gezegd over iemand die stil is over rechtvaardigheid is een dove duivel?quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:28 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Kijk ik ben moslim en wat belangrijk voor mij is is wat de Islam mij voorschrijft, en niet wat mensen denken en voorschrijven. Islamitisch/Theologisch gezien is Demonstreren niet toegestaan, dit omdat er geen bronnen zijn die overleveren dat al-Modhaharaat (demonstraties) is goedgekeurd door de Profeet (alauhi salaam). En de Sahaba ridwanallahu lahyhim hebben nooit meegedaan aan demonstraties.
Integendeel, demonstreren is een vorm van al Khuruuj dad al-Haakim (Rebelleren tegen de regeringsleider) en dat is niet toegestaan in de Islam, rebelleren zorgt namelijk alleen voor meer onrust, en onze Religie is een religie van Rust en kalmte, en niet onrust en beproevingen.
Tsja, dat is omdat de meeste van die personen helemaal geen moslim zijn, maar puur een groep domme clowns die selectief alles uit de koran pakken wat hen goed uitkomt. Een trend die je ook in het christendom, met name in Amerika, flink terugziet. Die doen niet anders dan hun bekrompen standpunten dankzij de interpreteerbaarheid van de zgn heilige boeken kracht bijzetten.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik las dat er in Marokko tijdens de ramadan een man op straat een broodje liep te eten en die werd opgepakt, want dat is verboden. Dus ik bedoel: waarom in het ene geval wel de regels streng toepassen en in dit geval niet? Dit lijkt me toch een veel grotere overtreding dan dat simpele broodje.
Dit stukje vind ik wel heel vreemd want als je ziet wat er de laatste jaren in de wereld gebeurd en het dan ook nog vaak die mensen die de moslim aanhangt toch vaak het tegenovergestelde in het nieuws komen .quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:28 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Integendeel, demonstreren is een vorm van al Khuruuj dad al-Haakim (Rebelleren tegen de regeringsleider) en dat is niet toegestaan in de Islam, rebelleren zorgt namelijk alleen voor meer onrust, en onze Religie is een religie van Rust en kalmte, en niet onrust en beproevingen.
De Onrechtvaardige leiders mogen alleen met 2 voorwaarden bevochten worden, dat is als er 2 voorwaarden volmaakt worden.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:34 schreef rakotto het volgende:
[..]
Hoe zit het met "Zalimeen" dan? Wat wordt daar mee gedaan? En nogmaals, je kent de gezegde niet die door de profeet is gezegd over iemand die stil is over rechtvaardigheid is een dove duivel?
Het klinkt vreemd, maar ik kan je uit ervaringen zeggen dat de meesten mensen die zich moslims noemen echt onwetend zijn, ik durf zelfs vast te stellen dat heel veel moslims die zich moslims noemen niet eens bidden.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:41 schreef RAVW het volgende:
[..]
Dit stukje vind ik wel heel vreemd want als je ziet wat er de laatste jaren in de wereld gebeurd en het dan ook nog vaak die mensen die de moslim aanhangt toch vaak het tegenovergestelde in het nieuws komen .
En nu hoor ik eens dat het juist niet mag ,, terwijl ook vaak de naam van een bepaalde persoon juist genoemd wordt om dat JUIST te rechtvaardigen ... Dus wel vreemd als iemand die dan geen kenner is van het Islam geloof en dna dit leest terwijl je de krant maar open hoef te slaan of ... er is wel weer ergens rotzooi met Moslim aanhangers ..
Dat probeer ik ook duidelijk te maken dat het voor iemand die echte aanhanger is dit soort dingen niet zou doen maar vaak zijn naam van A wordt wel misbruiktquote:Op zaterdag 15 september 2012 16:44 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Het klinkt vreemd, maar ik kan je uit ervaringen zeggen dat de meesten mensen die zich moslims noemen echt onwetend zijn, ik durf zelfs vast te stellen dat heel veel moslims die zich moslims noemen niet eens bidden.
Tegenwoordig zijn de moslims emotioneel bedreven en volgen ze de rest, veel moslims denken te simpel en zijn gewoon simpel en daarom zijn ze ook makkelijk de manipuleren.
Dat is onzin.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:42 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
De Onrechtvaardige leiders mogen alleen met 2 voorwaarden bevochten worden, dat is als er 2 voorwaarden volmaakt worden.
1. Het volk moet genoeg kracht bezitten (fysieke) en dat moet meer zekerheid vast te stellen zijn. (tegenwoordig heeft bijna geen een moslim volk genoeg fysieke kracht om het regime om te laten vallen).
2. De regeringsleider bid niet en is geen moslim. (Een regeringsleider die moslim is en het gebed verricht is niet toegestaan om te werpen).
Dit is o.a. te halen uit de werken van Ibn Hajr al asqalanie en andere geleerden tijdens de Sahaba en tabi'ien.
Klopt toch ook? Al is dat wel een belediging voor de apen, die geloven namelijk niet in een cartoon.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:12 schreef Dr.Nikita het volgende:
Net de nieuwsberichten van 16 uur op N-TV waar beelden werden getoond uit diverse steden over de rellen.
Als je dergelijke beelden ziet komt bij elk normaal mens ongewild de gedachte boven dat je naar een hoop primitieve apen zit te kijken.
Ik verwijt niemand iets. Iemand beweerde dat we blij moeten zijn met het extra geld dat moslims voor Nederland verdienen. Ik laat zien dat ze onder de streep meer kosten dan opbrengen, gemiddeld.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat verwijt je de gehele groep? Het is toch ook niet mijn fout als mijn Nederlandse overbuurman een uitkering krijgt?
Waarom? Ik woon in het land waar ik geboren ben en de nationaliteit van draag. Ik heb WAO, omdat ik daarvoor verzekerd was. En wmb mag die gestopt worden, zodra ik met een andere nationaliteit in een ander land ga wonen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:02 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Jij bent wel de laatste die iets kan zeggen over economisch toegevoegde waarde of andermans uitkering lijkt me.
Er ontgaat hier bij jou een aantal stelregels in de Islam.quote:Op zaterdag 15 september 2012 16:56 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dat is onzin.
1. Als moslim-zijnde hoor je te weten dat de minderheid altijd kans heeft om te winnen. Zie de slag om Badr. Als moslim-zijnde weet je dat wanneer je niet genoeg kracht hebt, dat je dan ondersteund wordt door God. Dat is een basis principe in de Islam.
2. Een mens kan nooit verklaren of iemand wel of niet moslim is. Dat is aan God of dat is wanneer de desbetreffende persoon zelf als een afvallige verklaard. Een voorbeeld is de voormalige minister van binnenlandse zaken, Habib El Adly uit Egypte. In het publiek bidden en achter de schermen alles doen wat de Islam verboden heeft. Is hij dan een moslim? Je kunt ja zeggen omdat hij bidt en je kunt nee zeggen omdat hij alles wat verboden deed heeft gedaan. Maar dat weet je niet, dus als mens mag je hier over oordelen.
Er bestaat niets zoiets als madkhalies, dat is een verzonnen benaming die vooral door Ihchwaan al moslimien symphatisanten wordt gebruikt.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:38 schreef Aloulou het volgende:
Demonstreren is helemaal geen "rebellie tegen de heerser". Slechts onder een miniscuul salafistisch groepje: de madkhali's. Maar onder de Moslims wereldwijd vormen zij nog geen 1%. Alleen zij hanteren strikt dit principe dat demonstreren per definitie verboden is.
Maar het mag duidelijk zijn dat deze idioten die alles verbranden gewoon "in de knieschijven geschoten" moeten worden. Dit slaat nergens meer op. Zat voorbeelden van vreedzame demonstraties. Overigens zijn in Libie twee dagen demonstraties geweest tegen de moord op de Amerikaanse ambassadeur. Alleen door de vreedzaamheid ervan valt het in het niet bij mongolen die alles verbranden. Helaas.
Waarom zou het niet hier thuis horen? Islam is een religie en Theologisch of niet? Daar moet wel een theologische discussie uit ontstaan.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:40 schreef Dr.Nikita het volgende:
Leuk en aardig het bovenstaande De_IIias maar hoort het hier wel thuis?
Daar is het forum F&L voor. (filosofie en Levensbeschouwing)quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:49 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Waarom zou het niet hier thuis horen? Islam is een religie en Theologisch of niet? Daar moet wel een theologische discussie uit ontstaan.
Oke maar ondanks dat denk ik dat de discussie die hier gevoerd wordt wel degelijk betrekking heeft op het onderwerp van deze topic.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:56 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Daar is het forum F&L voor. (filosofie en Levensbeschouwing)
Het drááit er zelfs om.quote:Op zaterdag 15 september 2012 17:57 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
Oke maar ondanks dat denk ik dat de discussie die hier gevoerd wordt wel degelijk betrekking heeft op het onderwerp van deze topic.
quote:
De profeet had een dorp waar hij de leider van was. Die heeft hij geleid in een oorlog tegen een heel omgeving. Hij is weliswaar de leider, maar was dat niet over zijn vijanden - die nog altijd de meerderheid vormden in het land.quote:Jij haalt nu Badr aan, ten eerste is het niet toegestaan om te filosoferen zonder kennis.
De slag van Badr is juist een bewijs tegen jou, want..
1. De profeet had dien der tijd (bij de slag van badr) een eigen regering.
2. Hij was de regeringsleider (in medina).
3. Hij had een eigen staat.
4. Hij had een eigen leger.
5. Hij woonde niet onder een andere Onrechtvaardige regering.
6. De profeet handelde via openbaring (Allaah openbaard aan hem).
Beweer je dat moslims van tegenwoordig niet in de leus - God is een en Mohammed is zijn profeet - geloven?quote:Die situatie kan je dus niet vergelijken met de moslims van vandaag die...
1. Een lage Imaan hebben in Allaah.
2. Handelen naar het verbodene.
3. Ontucht en het drinken van alcohol en andere zaken wijdverspreid zijn in de moslim landen.
4. Graven aanbidden en nog steeds doen aan het heiligen van graven en awliya.
5. Het Monotheïsme in haar werkelijkheid niet begrijpen.
6. Geen mogelijkheden hebben naar kracht en macht omdat ze onder erlkaar nooit eens met elkaar zijn.
Je kunt gerust zeggen dat de tijd van nu niet te vergelijken is met toen. De moslims van toen zul je ook nooit meemaken omdat tijden veranderen. En dat hoeft niet negatief te zijn, want de profeet zij immers dat je altijd moet ontwikkelen en vooruitgang moet boeken - in tegenstelling tot wat veel Salafisten dus denken dat je op de oude manier moet leven.quote:De moslims van vandaag zijn dus niet te vergelijken met de moslims van de tijd van rasullalaah, want de moslims van vandaag zijn grote zondaren en innovatoren, terwijl de moslims in de tijd van de profeet (de metgezellen) een perfectie bereikten van al imaan (geloof). En Allaah zegt in de Qoran:
Inna Allaah la yoghairo ma bi qawmin, hata yoghairo ma bi anfosihim.
( Allaah zal een volk niet veranderen van toestand totdat zij zichzelf veranderen met hetgeen zij opzitten) vrij vertaald.
Haha in wat een wereld leven we toch... Het is nieuws dat er in Turkije NIET gereld wordt. Prachtig.quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:13 schreef RAVW het volgende:
kijk en zo kan het dus ook
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-Mohammed-film.dhtml
netjes hoor van ze
Grappig dat je dat zegt. Ik moet de eerste nog tegenkomen die dit beweert. Misschien kun je aanwijzen waar ze zich ophouden?quote:Op zaterdag 15 september 2012 19:34 schreef hearmeout het volgende:
Waar ik nu helemaal niet tegen kan zijn van die politiek correcte zwammers die verkondigen dat de film beledigend is en dat het daarom 'normaal' is dat moslims over de hele wereld zo reageren.
die pikken ze van ambassadesquote:Op zaterdag 15 september 2012 16:14 schreef Hathor het volgende:
Wat ik me in dit soort situaties altijd afvraag is waar al die mensen toch ineens al die Amerikaanse en/of Israelische vlaggen vandaan halen....hebben ze thuis een voorraadje aangelegd speciaal voor dit soort cuturele bijeenkomsten? Of gaan ze er even snel een kopen bij de lokale vlaggentoko? Lijkt me een aardige business daar zo in het MO...vlaggenhandelaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |