abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116879647
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 07:40 schreef danic het volgende:

[..]

Waarom anders niet dan? Ik denk dat ik ergens overheen gelezen heb.
Vroeg ik me ook al af... Kyara, ging jij uit van kind-placenta-kind-placenta of zo?

De verhalen over katheters en ruggeprik sla ik nog even over... Ik hoef 'pas' over een week of acht en ik ga nog steeds voor fluitend ziekenhuis in, kaarsjes en vioolmuziek en fluitend met baby een paar uur later weer naar huis, en alle kg's er meteen weer af :+

Maar voor de zekerheid :P ben ik wel zaterdag naar een voorlichting in het ziekenhuis geweest. Verloskamer zag er gezellig uit. Met fotobehang, dus dat was al net zoals thuis!
pi_116879690
Wow, 3u ertussen, is dat niet veel?
Maar het kan dus ook zo blijkbaar, dat heeft misschien met aparte vliezen te maken?
en is dat dan ook automatisch twee-eiig? Of staat dat daar volledig los ervan? /noob
pi_116879779
Je weet het mar nooit bij een tweeling, bij mij is de placenta van Roan pas de geboorte van Senna gekomen...
Bij m'n schoonmoeder is haar eerste dochter "gewoon" geboren en de 2e moest met keizersnede...
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_116879798
Muhh, de verloskamers hier heb ik vorige week van binnen bekeken, het zijn ruime kamers maar ik vond ze maar kil en saai. Nou zal ik waarschijnlijk toch in de OK bevallen, dus daar verwacht ik al niet teveel van oO<
Kraamafdeling schijnt dan wel weer mooi te zijn.

Gister hebben we de laatste spullen van een vriendin kunnen overnemen: box + kleed, wipper, tripp trapp, traphekjes (alvast :+ ), voedingskussen en nog wat kleinere dingetjes, nog goed en mooi spul, en alles bij elkaar voor de prijs van een maxi cosi.

Ze had ook nog een sterilisator en verwarmer voor de flessen staan.
Vraag voor de ervaren moeders, zijn dat nou echt handige dingen, of heb ik genoeg aan een vaatwasser, pan en magnetron?
pi_116879842
Even aanhakend op Mango's vraag: hoeveel flessen heb je eigenlijk nodig met flesvoeding?
pi_116879871
Oh, en niet-meer-doorslapen-*boks* :+

Word zo'n vier keer wakker per nacht. Gelukkig val ik wel redelijk snel weer in slaap :)
  maandag 17 september 2012 @ 08:42:16 #207
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_116879889
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 08:33 schreef Mangostine het volgende:
Ze had ook nog een sterilisator en verwarmer voor de flessen staan.
Vraag voor de ervaren moeders, zijn dat nou echt handige dingen, of heb ik genoeg aan een vaatwasser, pan en magnetron?
Ik vind de sterilisator iig erg handig! Flessenwarmer ben ik, ik geef borstvoeding, niet heel erg weg van. Duurt vrij lang vind ik. Maar misschien denk ik daar anders over wanneer ik ga overstappen op flesvoeding!
  maandag 17 september 2012 @ 08:42:35 #208
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116879895
Sterilisator is wel handig vond ik. Handiger dan steeds die zooi in een pan met kokend water leggen. Flesverwarmer was de grootste miskoop ooit. In de tijd dat de melk dan warm is, kun je tien keer de trap op en af voor de magnetron. En voor meneer was de melk uit de verwarmer bij lange na niet warm genoeg.
pi_116879899
Shit hier was het gewoon gezellig! Word nu echt enkele keren per nacht wakker en ben dan te misselijk om meteen in te slapen. Ik ben kapot!
En dat misselijke vind ik eigenlijk niet eens erg, maar het roept bij mij meteen sipheid en angst op en dan lig ik in een grafstemming wakker. Het drukt zo'n stempel op de dag..
pi_116879900
Ik slaap op een zeer incidentele nacht na nog altijd gewoon door!!! Wel op twee kussens en een handdoek want maagzuur, maar tot nu toe ben ik zeer verheugd.

En aanhakend op de overige vragen: zo'n voedingskussen, is dat een must om te hebben (ik wil in principe borstvoeding gaan geven)?
pi_116879919
Hier hebben we gewoon warm kraanwater gebruikt voor de fles. We hadden 2 flessen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_116879968
Oja ik grijp nog even terug op de kinderwagens: we hebben een parkeervergunning maar wonen op het uiterste hoekje van ons parkeerrayon. Dus meestal parkeren we niet echt in de buurt en daarbij is het hier niet echt aan te raden om iets achter te laten in de auto. Ze hebben zelfs een keer ingebroken voor een zaklamp.. Maar achterin zie je het natuurlijk niet en als we samen zijn kan de een uitstappen met baby en de ander parkeren.. Toch wel een idee!
pi_116880007
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 08:40 schreef Cocotrimonium het volgende:
Oh, en niet-meer-doorslapen-*boks* :+

Word zo'n vier keer wakker per nacht. Gelukkig val ik wel redelijk snel weer in slaap :)
ja ik heb er ook last van :(
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_116880094
Ik vind t voedingskussen handig. Ik heb een kleintje en vind.de ondersteuning fijn bij t.voeden en even de baby erin op de bank laten liggen (hoewel k dat niet zoveel doe ivm peuter).
Een kussen onder mn arm kan ook, maar dat vind ik lastiger om te doen als.k alleen ben.

Sterilisator en flessenwarmer heb ik niet. Kan me voorstellen dat het handig is, maar ik mis het niet. Uitkoken in de pan vind ik geen ramp. En zo vaak hoef k t niet te doen
pi_116880127
Goeiemorgen allemaal, doorslapen lukt mij ook niet meer, kan blaas niet meer aan. Maar ben ook wel steeds beter in daarna weer in slaap vallen.

En als niet lukt melk opwarmen, honing er door, half uur later heerlijk slapen. :) Meestal tenminste.
pi_116880172
Meld!

Pff doorslapen wat is dat? Ik heb al weken geen fatsoenlijke nacht meer gehad..

Ik heb gehoord dat een voedings kussen vaak handiger is voor andere doeleinden (baby opleggen, slapen) dan voor het voeden zelf.
pi_116880208
Ja, neig zelf (nog) niet naar bv maar dat kussen lijkt me top!
pi_116880221
Ik val erg goed in slaap op mijn voedingskussen :Y
pi_116880323
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2012 08:52 schreef Skoap het volgende:
ja ik heb er ook last van :(
Aye, gelukkig kan ik 's morgens vaak wat later naar mijn werk :) Zoals vandaag. Zit wel al achter de pc en alles, maar ik kan even rustig aan doen met opstarten, dat scheelt. Verwacht dat ik pas tegen elf op mijn werk ben.

En vanaf volgende week verlof :) Al zal ik de eerste drie weken nog wel dagelijks aan mijn werk zitten. Maar dat vind ik niet erg. Kan vrijwel alles gewoon vanaf thuis doen, lekker in mijn joggingbroek en make-up loos :+
pi_116880369
Verlof is echt awesome *O* ik lig weer terug in bed met beschuitjes en een kopje thee O+
pi_116880404
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 09:14 schreef Mangostine het volgende:
Verlof is echt awesome *O* ik lig weer terug in bed met beschuitjes en een kopje thee O+
Nice! :Y *O*

Vanaf volgende week ga ik lekker met mijn laptopje in bed liggen :s)

Deze week zal ik echter wel nog lijfelijk aanwezig moeten zijn :+
Misschien niet de hele dag... maar toch wel een groot deel :s)
pi_116880440
Verlof lijkt me heerlijk O+
ik moet nog tot 20 december, ben nu al aan het aftellen....
En dan na m'n verlof neem ik ouderschapsverlof op en ga ik een jaar 2 dagen werken
( en ondertussenop zoek naar wat anders )
pi_116880508
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 09:18 schreef klumsy het volgende:
Verlof lijkt me heerlijk O+
ik moet nog tot 20 december, ben nu al aan het aftellen....
En dan na m'n verlof neem ik ouderschapsverlof op en ga ik een jaar 2 dagen werken
( en ondertussenop zoek naar wat anders )
Ik ga in eerste instantie geen ouderschapsverlof opnemen, maar wie weet.. Wil eerst even afwachten hoe het zo gaat. Ga wel een dag thuiswerken (dan moet ik vooral mail checken, telefonisch bereikbaar zijn, en alleen de noodzakelijke dingen echt doen, de rest kan ik op andere momenten inhalen).

Hoop dat het zonder ouderschapsverlof te doen is. En zo niet, kan ik het nog altijd opnemen :)
Kwam er laatst achter dat wij het doorbetaald krijgen :o Ik dacht altijd dat het alleen behoud van contracturen was, maar veel beter dus nog :D
pi_116880604
1 dag thuis werken was geen optie omdat ik sowieso maar 3 dagen wilde gaan werken.
Bij een andere werkgever wil ik wel 3 dagen gaan werken, maar heb het hiet totaal niet meer naar m'n zin, dus dan maar 2 dagen en dan lekker opzoek naar wat anders :)
pi_116880650
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 09:27 schreef klumsy het volgende:
1 dag thuis werken was geen optie omdat ik sowieso maar 3 dagen wilde gaan werken.
Bij een andere werkgever wil ik wel 3 dagen gaan werken, maar heb het hiet totaal niet meer naar m'n zin, dus dan maar 2 dagen en dan lekker opzoek naar wat anders :)
Als ik parttime had gewerkt/had willen werken, had ik ook geen thuiswerkdag kunnen krijgen inderdaad.

Sowieso, als je het niet (meer) naar je zin hebt, dan kan een dag werken nog een eeuwigheid lijken. Kan me heel goed voorstellen dat je dan al ouderschapsverlof opneemt! :Y En dan hopelijk snel iets anders vinden :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')