abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116808255
De CarbageRun!

Een oud barrel, compleet verbouwd, en dan met een stel vrienden een tocht door Europa maken. Diverse opdrachten uitvoeren, mooie plekken zien en veel lol hebben in één week!
Leuk concept, moet nog even een vierde deelnemer vinden en dan gaan we er waarschijnlijk dit jaar voor, eerste keer! :)

Nog meer mensen die gaan? Of mensen die ervaring hebben?

De Carbagerun, wat is dat?
De Carbagerun is een meerdaagse tocht door Europa. Je gebruikt daarbij een auto uit het jaar 1998 of eerder, met een dagwaarde van maximaal 500 euro. Boven alles is de Carbagerun echter een avontuur!

Klinkt tof! Hoe doe ik mee?
Om mee te doen aan de Carbagerun heb je een team nodig dat bestaat uit minimaal twee personen. Van het team moeten er twee mensen ervaren rijders zijn, wat wil zeggen dat zij minimaal twee jaar in het bezit van een geldig rijbewijs moeten zijn. Heb je een team of denk je een team te kunnen vormen, dan is de volgende stap je in te schrijven als deelnemer. Dat kan via de website. Heb je je nog niet ingeschreven voor de editie van 2013? Dat is dan jammer, want alle beschikbare plaatsen zijn vergeven.

Wat gaat die grap me kosten?
Geld, en waarschijnlijk best wat. Om te beginnen moet je namelijk investeren in een auto, waar waarschijnlijk nog het een en ander aan gedaan moet worden. Daarnaast heb je nog verzekering en wegenbelasting als kostenpost. Tijdens de rit heb je aardig wat brandstof nodig, omdat de trip een paar duizend kilometer lang is en je ook nog terug moet komen. Reserveer ook geld voor verblijf en voor eten en drinken onderweg. Een lidmaatschap van de wegenwacht met pechhulp in het buitenland en vervangend vervoer erbij in is ook niet onverstandig om te nemen. Alles bij elkaar ben je dus een lieve duit kwijt, maar daar krijg je veel voor terug.

Moet ik verder nog wat doen met de auto?
Het is niet verplicht, maar de meeste teams kiezen ervoor om de auto op te leuken. Sommigen houden het bij het schilderen van de buitenkant, anderen bouwen hele licht- en geluidinstallaties in. Je kunt het dus zo gek maken als je zelf wilt.

Waar slaap je tijdens de Carbagerun?
De slaapplaatsen zijn je eigen verantwoordelijkheid. Afhankelijk van je wensen kan je een camping, hostel of hotel in de buurt zoeken. Bij de zomereditie van 2012 bood de organisatie speciale Carbagerun-campings aan. Dat waren geïmproviseerde campings, voorzien van een paar douches en hier een daar een pleemobiel. Erg basic dus, maar wel bij de finishlocatie gesitueerd en voor slechts 5 euro per persoon per nacht.

Wat doe ik met mijn auto na de Carbagerun?
Wat je na afloop met de auto doet verschilt per persoon. De een verkoopt de auto, de ander geeft een schorsing door en huurt een stalling waar de auto kan overwinteren om een jaar later weer met dezelfde bolide mee te doen. Houd er wel rekening mee dat niet iedereen er zin in heeft om in een roze Jaguar met Pink Panther-thema rond te rijden in het dagelijks leven, dus de opbrengst kan tegenvallen. Het is verstandig daar vooraf al rekening mee te houden.

[ Bericht 72% gewijzigd door Anne op 16-09-2012 18:07:53 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_116811755
Ik doe mee in 2013 :D
pi_116811835
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 12:49 schreef iamredleader het volgende:
Ik doe mee in 2013 :D
Same here :D

Auto is binnen, T4, 1992 (Busje wegens het meedoen met 5 man)
Gisteren even vanuit de kop van Overijssel naar Heerlen gereden om hem op te halen _O-
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zaterdag 15 september 2012 @ 20:01:27 #4
334225 Driftkikkerrrrr
100% failure in 72 hours.
pi_116824546
Hee, gaat eens een fatsoenlijke OP maken dan!
This conversation can serve no purpose anymore. Goodbye.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 16 september 2012 @ 18:07:09 #5
39237 crew  H_T
2733
pi_116856225
Maar even een beginnetje maken dan :)

De Carbagerun, wat is dat?
De Carbagerun is een meerdaagse tocht door Europa. Je gebruikt daarbij een auto uit het jaar 1998 of eerder, met een dagwaarde van maximaal 500 euro. Boven alles is de Carbagerun echter een avontuur!

Klinkt tof! Hoe doe ik mee?
Om mee te doen aan de Carbagerun heb je een team nodig dat bestaat uit minimaal twee personen. Van het team moeten er twee mensen ervaren rijders zijn, wat wil zeggen dat zij minimaal twee jaar in het bezit van een geldig rijbewijs moeten zijn. Heb je een team of denk je een team te kunnen vormen, dan is de volgende stap je in te schrijven als deelnemer. Dat kan via de website. Heb je je nog niet ingeschreven voor de editie van 2013? Dat is dan jammer, want alle beschikbare plaatsen zijn vergeven.

Wat gaat die grap me kosten?
Geld, en waarschijnlijk best wat. Om te beginnen moet je namelijk investeren in een auto, waar waarschijnlijk nog het een en ander aan gedaan moet worden. Daarnaast heb je nog verzekering en wegenbelasting als kostenpost. Tijdens de rit heb je aardig wat brandstof nodig, omdat de trip een paar duizend kilometer lang is en je ook nog terug moet komen. Reserveer ook geld voor verblijf en voor eten en drinken onderweg. Een lidmaatschap van de wegenwacht met pechhulp in het buitenland en vervangend vervoer erbij in is ook niet onverstandig om te nemen. Alles bij elkaar ben je dus een lieve duit kwijt, maar daar krijg je veel voor terug.

Moet ik verder nog wat doen met de auto?
Het is niet verplicht, maar de meeste teams kiezen ervoor om de auto op te leuken. Sommigen houden het bij het schilderen van de buitenkant, anderen bouwen hele licht- en geluidinstallaties in. Je kunt het dus zo gek maken als je zelf wilt.

Waar slaap je tijdens de Carbagerun?
De slaapplaatsen zijn je eigen verantwoordelijkheid. Afhankelijk van je wensen kan je een camping, hostel of hotel in de buurt zoeken. Bij de zomereditie van 2012 bood de organisatie speciale Carbagerun-campings aan. Dat waren geïmproviseerde campings, voorzien van een paar douches en hier een daar een pleemobiel. Erg basic dus, maar wel bij de finishlocatie gesitueerd en voor slechts 5 euro per persoon per nacht.

Wat doe ik met mijn auto na de Carbagerun?
Wat je na afloop met de auto doet verschilt per persoon. De een verkoopt de auto, de ander geeft een schorsing door en huurt een stalling waar de auto kan overwinteren om een jaar later weer met dezelfde bolide mee te doen. Houd er wel rekening mee dat niet iedereen er zin in heeft om in een roze Jaguar met Pink Panther-thema rond te rijden in het dagelijks leven, dus de opbrengst kan tegenvallen. Het is verstandig daar vooraf al rekening mee te houden.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_116856250
^O^.
pi_116856428
Denk dat ik toch wel een beetje spijt heb dat 2013 zo te zien niet gaat lukken :@

Probleem van onze 126 is inmiddels ook opgelost waarschijnlijk; was toch de verdeler. Carburateur bleek ook nieuwe pakkingen een vlotter nodig te hebben, koppakking lijk ik goed vervangen te hebben. Alles zit weer in de auto - knapt het scharnier bij het gaspedaal. Nou kan ik die ook nog gaan vervangen voordat ik weet of de boel weer goed rijdt -O-
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 16 september 2012 @ 18:39:59 #8
39237 crew  H_T
2733
pi_116857443
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 18:13 schreef Dingest het volgende:
Denk dat ik toch wel een beetje spijt heb dat 2013 zo te zien niet gaat lukken :@

Probleem van onze 126 is inmiddels ook opgelost waarschijnlijk; was toch de verdeler. Carburateur bleek ook nieuwe pakkingen een vlotter nodig te hebben, koppakking lijk ik goed vervangen te hebben. Alles zit weer in de auto - knapt het scharnier bij het gaspedaal. Nou kan ik die ook nog gaan vervangen voordat ik weet of de boel weer goed rijdt -O-
Dat is dubbel balen Dingest! Maar misschien valt het mee met het gaspedaal. Als je erg veel geluk hebt kan je misschien zelfs nog aan een startbewijs komen
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zondag 16 september 2012 @ 22:57:01 #9
334225 Driftkikkerrrrr
pi_116873569
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 18:07 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Maar even een beginnetje maken dan :)

Nais. ^O^

Nog over dat evenement eind van deze maand, er waren wel een hoop mensen die wat wilden doen, maar helaas niets ondernamen. Dus, dan doe ik het maar. :+

quote:
Bij deze dan de informatie over de Carbagerun meeting! Omdat er zo veel mensen al die auto's nog eens willen zien, organiseer ik zondag 30 september een meeting!

De opzet is als volgt: We verzamelen s'ochtonds rond 10:30 op het parkeerterrein van de McDonald's in Heerde, gelegen aan de A50. Ik heb deze locatie gekozen omdat het wat centraler ligt en net iets gangbaarder is voor de mensen uit het zuiden. Zelf kom ik niet uit deze omgeving dus ook voor mij is het een stukje rijden. We zullen daar een beetje
gezellig doen en rond 12:00 starten we vervolgens met een toertocht. Alle mogelijke auto's kunnen hier aan mee doen. De tocht zal ons ongeveer 150km richting het noordwesten leiden naar Callantsoog, waar we met z'n allen aan zee zullen barbecueën. Om te voorkomen dat iedereen over de snelweg erheen rijd, zet ik een routebeschrijving op papier. Denk hierbij aan een soortgelijke routebeschrijving zoals we die bij de Carbagerun kregen. Wellicht nog een opdracht of puzzeltje erbij, en we kunnen een middag heerlijk touren. Ik zorg ervoor dat jullie deze routebeschrijving bij de McDonald's krijgen.

Verder dient iedereen zijn eigen voedsel mee te nemen, zodat er geen financieel verhaal bij komt kijken waardoor het misschien niet door zou kunnen gaan. Mensen die muziek en licht op of in hun auto hebben: Neem alles mee! Dan kunnen we er zowel in Heerde als Callantsoog een feest van bouwen.

Het maakt niet uit of je met je Carbage auto komt of met een normale, hoewel het natuurlijk leuk zou zijn als er zo veel mogelijk barrels komen. Het zou fijn zijn als jullie wel even laten weten of je komt, zodat ik ongeveer weet hoeveel routebeschrijvingen ik uit moet printen.

Maar het allerbelangrijkste: Hoe we het ook doen, het gaat door! Er is geen minimum aantal deelnemers, en enkel als blijkt dat er écht maar dan ook écht helemaal niemand wil komen, dan zal ik hier op terug komen. Maar ga er allen van uit dat het absoluut door gaat! Zelfs al komen er maar enkele auto's, dan is dat al genoeg om een feest mee te bouwen!

Rest mij nog te zeggen dat iedereen die dit leest gewoon moét komen en zoveel mogelijk mensen mee moet nemen!

Vragen of opmerkingen? Komt u maarrrr!

Het adres van de McDonald's:
Eperweg 55b
8181 EV, HEERDE
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 16 september 2012 @ 23:12:23 #10
39237 crew  H_T
2733
pi_116874423
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:57 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:

[..]

Nais. ^O^
Dank je *)

quote:
Nog over dat evenement eind van deze maand, er waren wel een hoop mensen die wat wilden doen, maar helaas niets ondernamen. Dus, dan doe ik het maar. :+

[..]

^O^ Goed bezig! Ik heb net Heerde op de kaart opgezocht, en dat lijkt best goed te bereiken te zijn. Ik ga kijken hoe, wat en met wie, maar ik vind het in elk geval top dat je het doet :)
Ik ben de kleur MAGENTA
pi_116959593
Ik zal even aan mijn teamgenoot vragen of hij toevallig kan. Is iig nog voor de APK-datum van de 126 dus we zouden eventueel kunnen - ik laat het nog weten ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 18:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Dat is dubbel balen Dingest! Maar misschien valt het mee met het gaspedaal. Als je erg veel geluk hebt kan je misschien zelfs nog aan een startbewijs komen
Gaspedalen zijn gewoon te koop en kost 17,50, dat is het enige voordeel aan deze auto. Echt álles is er nog voor en niet duur :P Verzamelaar had er nog eentje uit Polen liggen en dat was zelfs maar 5 euro. Vanavond er meteen ingeschroefd en hij doet het eindelijk weer *O*

Wie weet, we overleggen tzt wel of we dat in de gaten gaan houden - en vorig jaar heb ik mij bij een bestaand team aangesloten, ging ook prima want iedereen doet toch mee met dezelfde redenen :Y
pi_117024582
Mijn teamgenoot en ik lijken te kunnen de 30ste, de Fiat gaat de 27ste voor de APK dus hopelijk gaan we dat proberen te doen. We wijzen de paar andere teams die we kennen er ook op - geloof dat Johan/Paladijn ook wel interesse had :Y

Zijn er eigenlijk verder al aanmeldingen? :P
pi_117033569
Inmiddels mijn vakantiefoto's wat op orde gemaakt - herkent iemand deze teams? :+

donderdag 20 september 2012 @ 21:35:23 #14
334225 Driftkikkerrrrr
pi_117042825
Tss, onze auto's waren veel vetter.
quote:
0s.gif Op donderdag 20 september 2012 14:55 schreef Dingest het volgende:
Mijn teamgenoot en ik lijken te kunnen de 30ste, de Fiat gaat de 27ste voor de APK dus hopelijk gaan we dat proberen te doen. We wijzen de paar andere teams die we kennen er ook op - geloof dat Johan/Paladijn ook wel interesse had :Y

Zijn er eigenlijk verder al aanmeldingen? :P
Vet! Hoe meer zielen hoe meer vreugd en al dat.
Het lijkt erop dat er via Facebook op dit moment 3 verschillende teams / auto's zich hebben aangemeld.
pi_117046008
Dat is ook niet extreem veel :P Maar het is vrij kortdag, veel teams verkopen of stallen hun auto's ook en zo. Enige nadeel is als wij met de 126 op komen dagen het een trage rit gaat worden als we een beetje bij elkaar willen blijven _O-
  zondag 23 september 2012 @ 17:11:05 #16
334225 Driftkikkerrrrr
pi_117157143
Het is wel te hopen dat er nog iets meer mensen zich aanmelden, anders heb ik er een hard hoofd in. :')

Hawaii Tim, kom jij ook?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 23 september 2012 @ 21:09:05 #17
39237 crew  H_T
2733
pi_117169245
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 17:11 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Het is wel te hopen dat er nog iets meer mensen zich aanmelden, anders heb ik er een hard hoofd in. :')

Hawaii Tim, kom jij ook?
Ik heb op de Facebook gezegd van wel :Y. Moet dan alleen nog even een bijrijder vinden, heb niet heel veel zin om de rit alleen te doen.
Ik ben de kleur MAGENTA
  zondag 23 september 2012 @ 22:02:09 #18
334225 Driftkikkerrrrr
pi_117172839
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 21:09 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik heb op de Facebook gezegd van wel :Y. Moet dan alleen nog even een bijrijder vinden, heb niet heel veel zin om de rit alleen te doen.
Oh, dat ben jij. :P
Lekker, mijn bijrijder zegt net af. Nu kan ik ook nog iemand gaan zoeken. :')
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 23 september 2012 @ 22:40:20 #19
39237 crew  H_T
2733
pi_117175339
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:02 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:

[..]

Oh, dat ben jij. :P
Lekker, mijn bijrijder zegt net af. Nu kan ik ook nog iemand gaan zoeken. :')
:Y Die Tim, c'est moi :). Als ik er ben zal dat overigens niet met een Carbagerunner zijn. Die van afgelopen editie heb ik niet meer en die van komende editie heb ik nog niet.
Ik ben de kleur MAGENTA
  maandag 24 september 2012 @ 21:13:13 #20
334225 Driftkikkerrrrr
pi_117210351
Ah jammer, maar dat mag de pret niet drukken. Ik vraag me toch wel heel erg af of ik dit door moet laten gaan, er zijn wel beroerd weinig aanmeldingen gekomen. :{
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 24 september 2012 @ 21:21:03 #21
39237 crew  H_T
2733
pi_117210877
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:13 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Ah jammer, maar dat mag de pret niet drukken. Ik vraag me toch wel heel erg af of ik dit door moet laten gaan, er zijn wel beroerd weinig aanmeldingen gekomen. :{
Ja, het is jammer dat er zo weinig aanmeldingen zijn voor dit leuke initiatief. Misschien is het net zoals bij het eerdere plan een stuk succesvoller rond het moment van de run, als mensen hun auto willen proberen en showen.
Ik ben de kleur MAGENTA
  maandag 24 september 2012 @ 21:43:56 #22
334225 Driftkikkerrrrr
pi_117212317
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 21:21 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ja, het is jammer dat er zo weinig aanmeldingen zijn voor dit leuke initiatief. Misschien is het net zoals bij het eerdere plan een stuk succesvoller rond het moment van de run, als mensen hun auto willen proberen en showen.
Wellicht. Naja, ik kijk het even aan. Als er niet meer aanmeldingen komen, dan vrees ik het ergste.
pi_117260206
Jij hebt toch nog wel je CR-wagen?

Het is idd wel een iets wat veel meer succes heeft als iedereen zit te hypen voor de start. Week na de Run kakte het CR-forum zelf ook behoorlijk in. Boel teams stallen dan ook meteen de auto of doen hem weg :Y
  woensdag 26 september 2012 @ 19:05:25 #24
334225 Driftkikkerrrrr
pi_117283065
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 00:37 schreef Dingest het volgende:
Jij hebt toch nog wel je CR-wagen?
Zeker, en rijd er nog vrij vaak mee. Maar hij gaat wel binnen nu en heel snel ook in de stalling. Nog even APK erover (hopelijk zonder gezeik :') ) en schorsen die hap.

quote:
Het is idd wel een iets wat veel meer succes heeft als iedereen zit te hypen voor de start. Week na de Run kakte het CR-forum zelf ook behoorlijk in. Boel teams stallen dan ook meteen de auto of doen hem weg :Y
Ik denk dat ik het niet door ga laten gaan. Had graag wat willen doen, maar er komen té weinig mensen, laat staan Carbagerun auto's. Tevens ga ik m'n vrienden er nooit van kunnen overtuigen mee te gaan voor een auto of 4. :')
pi_117323140
De 126 heeft wel weer een verse APK 8-) In de toekomst nog eens nieuwe stuurkogels en een revisie van een fuseepen nodig, maar niet direct nu.

Tsja, ik vind het wel leuk om mee te rijden (of om sowieso met de 126 te rijden) maar ik snap ook je desinteresse met maar 4 auto's :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')