abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119906352
Heb je trouwens die Thunderbird van Jalopy Abroad overgenomen? Die stond wel te koop op het CR-forum zag ik!
pi_119924612
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 23:20 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Is een 205 cabrio niet wat? Wel wat kleiner natuurlijk maar moet te vinden zijn voor een carbageprijs.
We willen wel een beetje ruimte, dus een 205 is te klein :). Ik wil wel m'n pootjes kunnen strekken en dat kan daarin niet.
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 23:27 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

:Y 4.6 liter en achterwielaandrijving. Benzineverbruik lijkt rond de 1:9 a 1:10 te liggen (al is dat wat moeilijk te zeggen, zoveel kilometers heb ik er nog niet mee gemaakt). Dat is redelijk fors, maar niet veel onzuiniger dan de 1.8 Subaru Impreza station van vorig jaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moet nog wel uitzoeken waarom het 'Check engine'-lampje brandt en waarom de motor soms afslaat als je iets langer moet wachten terwijl de bak in D staat. Ik vermoed dat het een wel eens met het ander te maken kan hebben.
Da's zuiniger dan ik had verwacht!
Je afslaan-probleem kan wel eens een sensortje zijn, da's nog wel te overzien meestal. En even checken of ie 't in N ook doet. Zo niet, dan heb je de oplossing al :P
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 23:27 schreef Dingest het volgende:
Ik heb ook deelnemers gezien met een Astra cabrio, en een Renault 19 cabrio. Misschien een kwestie van goed zoeken, of zelf autotechnisch handig zijn :Y
Het kan ook echt wel. We willen alleen het liefst een 306 omdat die mooi is :P Maar als dat niet lukt, komen in de loop van de winter de alternatieven echt wel aan bod.
Schip ahoy!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 4 december 2012 @ 17:38:09 #78
39237 crew  H_T
2733
pi_119924803
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 01:14 schreef Dingest het volgende:
Heb je trouwens die Thunderbird van Jalopy Abroad overgenomen? Die stond wel te koop op het CR-forum zag ik!
Nope, die is het niet. Volgens het kentekenregister heeft die auto sinds begin september een nieuwe eigenaar, en dat ben ik niet :s)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 4 december 2012 @ 17:39:30 #79
39237 crew  H_T
2733
pi_119924853
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]

Da's zuiniger dan ik had verwacht!
Je afslaan-probleem kan wel eens een sensortje zijn, da's nog wel te overzien meestal. En even checken of ie 't in N ook doet. Zo niet, dan heb je de oplossing al :P
Verbruikcijfers liggen nog niet helemaal vast, want ik heb de tank nog niet helemaal vol gehad. Dat maakt het een stuk lastiger om een beetje goede schatting te maken. In N heb ik overigens nog geen last gehad van het afslaan. Welke sensor zou het dan moeten zijn?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_119940560
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Verbruikcijfers liggen nog niet helemaal vast, want ik heb de tank nog niet helemaal vol gehad. Dat maakt het een stuk lastiger om een beetje goede schatting te maken. In N heb ik overigens nog geen last gehad van het afslaan. Welke sensor zou het dan moeten zijn?
Qua sensor: goede vraag. Punt is vooral dat het niet sec in de automaat zit, want in N is er geen probleem. De motor blijft in N ook lopen, dus de motor is ook het fundamentele probleem niet. Er lijkt dus in die verbinding af en toe iets mis te gaan. Op toeren, dus op constante druk, geen probleem. Maar bij lage last, weinig druk, af en toe problemen. Hij wil wel aandrijven in D, maar jij houdt het tegen met de voetrem. Dan bouwt er ergens iets op, qua temperatuur of qua druk, en slaat ie soms af. Dan is het een verhaal van tien kleine negertjes, maar het eerste dat ik denk is een sensortje of een kapot vacuümslangetje ofzo.

Verbruik ben ik wel benieuwd naar, want die Amerikaanse automaten staan niet bekend om hun zuinigheid. Laatste bak die ik reed was een 2.5 V6 automaat, die deed 1:7.
Schip ahoy!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 4 december 2012 @ 23:18:08 #81
39237 crew  H_T
2733
pi_119940833
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:11 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Qua sensor: goede vraag. Punt is vooral dat het niet sec in de automaat zit, want in N is er geen probleem. De motor blijft in N ook lopen, dus de motor is ook het fundamentele probleem niet. Er lijkt dus in die verbinding af en toe iets mis te gaan. Op toeren, dus op constante druk, geen probleem. Maar bij lage last, weinig druk, af en toe problemen. Hij wil wel aandrijven in D, maar jij houdt het tegen met de voetrem. Dan bouwt er ergens iets op, qua temperatuur of qua druk, en slaat ie soms af. Dan is het een verhaal van tien kleine negertjes, maar het eerste dat ik denk is een sensortje of een kapot vacuümslangetje ofzo.

Verbruik ben ik wel benieuwd naar, want die Amerikaanse automaten staan niet bekend om hun zuinigheid. Laatste bak die ik reed was een 2.5 V6 automaat, die deed 1:7.
Kapotte vacuümslang was ik ook via internet al tegengekomen als mogelijke optie :Y. Nu nog uitzoeken of dat inderdaad het probleem is en of ik dat zelf kan verhelpen :).

Een verslag op Autoweek kwam tot een verbruik dat in de buurt van de 1:7-8 lag, maar gaf aan dat 1:9 ook wel mogelijk moest zijn. Je hebt er zelf ook invloed op natuurlijk. Wat dat betreft is het erg prettig dat de cruise control wel werkt :).

En ach, als het verbruik 1:8 is in plaats van 1:10 dan heb je over 3000 kilometer 75 liter extra brandstof nodig. Als je dan met zijn drieën in een team zit ben je een euro of 40 per persoon duurder uit om in Barcelona te komen, maar dan zit je wel in veel toffere auto :)

Wat voor Amerikaan had jij eigenlijk?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_119941234
Da's waar. Daar moet het je niet om te doen zijn. En zo'n dikke V8 is dan wel baas natuurlijk!
Qua verbruik ben je er zelf bij... als je veel 160 gaat rijden met zo'n automaat die waarschijnlijk viertraps (?) is, dan gaat het hard. En planken in de bergen ook. Doe je iets rustiger, scheelt dat een hoop.

Wij proberen wel een auto te vinden die enigszins redelijk 1:12 kan halen. Al is 't maar omdat we alles met z'n tweeën moeten delen, dus de kosten snel oplopen (wat te denken van tol e.d.).

Over die vacuümslangetjes: zijn meestal simpel zelf te vervangen. Klemmen en schuiven, vaak. Alleen even de lekke vinden, da's niet altijd makkelijk.
Schip ahoy!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 5 december 2012 @ 00:11:10 #83
39237 crew  H_T
2733
pi_119942949
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Da's waar. Daar moet het je niet om te doen zijn. En zo'n dikke V8 is dan wel baas natuurlijk!
Qua verbruik ben je er zelf bij... als je veel 160 gaat rijden met zo'n automaat die waarschijnlijk viertraps (?) is, dan gaat het hard. En planken in de bergen ook. Doe je iets rustiger, scheelt dat een hoop.

Wij proberen wel een auto te vinden die enigszins redelijk 1:12 kan halen. Al is 't maar omdat we alles met z'n tweeën moeten delen, dus de kosten snel oplopen (wat te denken van tol e.d.).

Over die vacuümslangetjes: zijn meestal simpel zelf te vervangen. Klemmen en schuiven, vaak. Alleen even de lekke vinden, da's niet altijd makkelijk.
Mooi dat die slangetjes waarschijnlijk zo moeilijk niet zijn :). Als je nu al weet dat je met twee man gaat is het wel handig om een zuinigere auto te zoeken. Die kan dan ook wat kleiner zijn, want je hoeft er niet zoveel in kwijt :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_119962909
Mja, je weet hoe groot ik ben, dus té klein kan ook niet. Met iets beters dan 1:10 kan ik al aardig leven :)
Schip ahoy!
pi_119998569
Wij zijn allebei iig niet zo groot, dus wij kunnen prima uit de voeten met een kleine auto als we maar met z'n tweeën zijn. Scheelt op zich wel een boel in andere lasten dan :Y

Sowieso is alles groter ten opzichte van vorig jaar _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Nope, die is het niet. Volgens het kentekenregister heeft die auto sinds begin september een nieuwe eigenaar, en dat ben ik niet :s)
O, dan is het gewoon toeval, dat is ook een groene V8 volgens mij :+ Weet je in ieder geval dat je niet de eerste bent met zo'n auto :P
pi_122952499
Een schop - maar geen al te toffe -O-
Helaas hebben broerlief en ik besloten dit jaar niet mee te doen. Ticket verkocht voor de kostprijs (niet normaal hoeveel animo :D ) en we kijken volgend jaar weer of het haalbaar is. Maar financieel was het dit jaar niet rond te breien :{
pi_122952766
Daar kan ik best goed inkomen.
Het is inderdaad een illusie dat het een 'low budget'-vakantie is. De CR is goedkoper dan Amsterdam-Dakar of ScanCovery Trail, maar in feite ben je gewoon een bak geld eraan kwijt... Een groot team met een boel sponsoren en de juiste connecties die dezelfde auto blijft gebruiken kan het wat goedkoper houden. Wij kijken gewoon tegen hetzelfde bedrag als vorig jaar aan - rond de 1600 euro per persoon - en dat is imho best een forse rekening voor een weekje :X
  zaterdag 16 februari 2013 @ 20:28:07 #88
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122962010
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:12 schreef iamredleader het volgende:
Een schop - maar geen al te toffe -O-
Helaas hebben broerlief en ik besloten dit jaar niet mee te doen. Ticket verkocht voor de kostprijs (niet normaal hoeveel animo :D ) en we kijken volgend jaar weer of het haalbaar is. Maar financieel was het dit jaar niet rond te breien :{
Jammer :'(! volgend jaar beter!

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:22 schreef Dingest het volgende:
Daar kan ik best goed inkomen.
Het is inderdaad een illusie dat het een 'low budget'-vakantie is. De CR is goedkoper dan Amsterdam-Dakar of ScanCovery Trail, maar in feite ben je gewoon een bak geld eraan kwijt... Een groot team met een boel sponsoren en de juiste connecties die dezelfde auto blijft gebruiken kan het wat goedkoper houden. Wij kijken gewoon tegen hetzelfde bedrag als vorig jaar aan - rond de 1600 euro per persoon - en dat is imho best een forse rekening voor een weekje :X
Klopt, denk dat wij ook wel richting dit bedrag gaan komen. Zijn wel met 5 man dus de kosten zijn wellicht iets meer te verdelen.

Wij hebben er overigens zelf nog een weekje achteraan geboekt in Spanje (appartement).
Afgelopen jaar ook na de tijd vanuit Salzburg ''terug'' naar Kroatië gereden voor een lekker relaxed weekje :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_122976785
Wij zijn met z'n tweeën - dat merk je ook wel in de verdeling :P Vorig jaar hadden we een auto met betrekkelijk duur onderhoud maar laag verbruik; dit jaar als het goed is net andersom dus tsja, dan komen we toch weer op hetzelfde budget uit :')

Paar weken geleden onze wagen gekocht. In onze optiek kan je de Run zelf op 2 manieren rijden: in een 'moeilijke' auto die oud en/of traag is waarmee de rit (uit)rijden zelf een uitdaging wordt, of eentje waarmee de rit zelf makkelijker is en je met de andere dingen (opdrachten en gezelligheid) actief mee kunt doen. Vorig jaar hebben we dat eerste gedaan met de 126, dit jaar hebben we besloten toch meer dat laatste ook eens te willen ervaren. Dus hebben we ook wat moderners en vlotter gekocht:


Die in het midden dus; een Saab 9000 CD 2.3 Turbo automaat goed voor 200 pk uit 1991, met 420.000 km op de teller :P Het lijkt erop dat we in ieder geval de thermostaat ervan moeten vervangen en de koplampafstelling rechts heeft wat werk nodig, mijn teamgenoot rijdt er nu een paar maanden in om andere problemen op te sporen. Ding bleek zelfs over airco en cruise control en nog een lading andere elektrische opties te beschikken. Nadeel is natuurlijk wel de vaste lasten en het verbruik (1:9,4 tot nu toe) - het rijdt wel iets anders dan we gewend waren :D Niet leuker vind ik, wel wat comfortabeler.

Overigens was de 126 ook aanwezig op de introductiedag van de Wintereditie - dat was maar een paar kilometer van mijn huis :+
pi_122978456
Geinig dat je gegaan bent! Ik vond het echt te ver rijden voor een dagje kijken (bijna 200km enkel).

Zonde dat je niet mee gaat iarl! Ik heb er alweer zin in, we moeten alleen nog even afwachten of onze optionele auto doorgaat en wat we qua thema gaan doen.

Qua kosten gaan we komend jaar ook opletten want we zijn met z'n tweeën. Vorig jaar met vier man tegen de 1.000 euro de man kwijt, we willen het nu voor 1.500 euro pp zien te redden. Dat betekent dus iets minder vreten bij de benzinepomp en wat vaker gewoon een brood en beleg halen bij de lokale bakker/supermarkt. En iets minder uitgeven aan auto pimpen (en dat ding hopelijk achteraf nog goed verkopen). Het budget moet ergens vandaan komen :P

Zo'n Saab met 200pk rijdt wel masterlijk zeg! Vooral de eerste dag afdalend naar Schwarzwald is dat genieten. Wij gaan vooral voor een plezierrit. Waarschijnlijk rond de 100pk maar da's genoeg om mee te komen. We willen genieten en proberen dagelijks een beetje bijtijds binnen te zijn, maar ook overdag kunnen ontspannen en rustig een terrasje pakken als het zo uitkomt. We verliezen nu in de bergen als het goed is wat minder tijd doordat we gewoon mee kunnen rijden, dat scheelt :D
Schip ahoy!
pi_122985562
Het was voor mij echt 10 km rijden, dus dat viel nog wel te doen :P Ik had hem eerst op de parkeerplaats voor bezoekers gezet, maar werd toen uitgenodigd om hem bij de rest van de Runners te zetten.

100 pk is op zich ook al ruim voldoende, ja :Y Het was ook niet ons doel om echt zo'n stevige motor uit te zoeken, we kwamen hem toevallig tegen. Op dat punt zaten we eigenlijk af te vragen of we ergens een Subaru E-10/Libero (1 liter 3-cilinder busje) konden vinden binnen het budget, dus tsja :P Bergen zullen dit jaar wel iets beter gaan al is het verder geen bochtenridder. Dat ging met de 126 wel héél langzaam, en we moeten de hele Alpen en Pyreneeën over dit jaar...
Nadeel is inderdaad wel gewoon de kosten. Maandlasten van die 9000 is in z'n eentje meer dan mijn 3 andere auto's bij elkaar - vermogen is ook in z'n eentje meer dan de 3 andere bij elkaar _O- Qua brandstof gaan we ook gewoon het dubbele kwijt zijn. Waarschijnlijk plakken we er ook nog een paar dagen Verdon aan vast.

Thema weten we eigenlijk niet, moet inderdaad wel op budget. We zijn hetzelfde team, zelfde startnummer en naam, dus misschien gaan we voor hetzelfde thema maar dan dus een maatje groter - weten mensen ook weer wie wij van vorig jaar zijn :Y) Wat voor wagen hebben jullie nu op het oog dan?
pi_122987997
Wij zijn aan het kijken naar een leuke cabrio. Escort, 306, something like that. Puur omdat dat heerlijk genieten is met de routes dit jaar... bergen, kust, prachtig!

Voordeel is nu dat de 100pk waarschijnlijk zo'n 1.400kg totaal moet voortbewegen. Geen strepentrekker, maar het lukt wel. Onze 100pk van vorig jaar (wat er na 3,5 ton vast een paar minder waren :P) moest bijna 1.900 kilo rondsleuren :D.

Hij gaat als het kan wel een paar maanden de schorsing in van tevoren, dat scheelt toch weer 150-200 euro aan lasten. Maandje van tevoren eruit om wat proefritjes te doen, en dan gewoon hopen dat het goed blijft gaan 8-).
Schip ahoy!
pi_122989305
Dat verschil ga je denk ik wel merken, ja :P Zit toch nog wel wat gewicht aan zo'n soort cabriootje, maar dakloos is in die regio ook wel lekker. Vorig jaar heb ik daar met een Mazda 121 cabriotop rondgereden, best fijn in de bergen en dan met zo'n dakje al open :Y

Let er wel op dat sinds dit jaar nieuwe regels zijn voor het schorsen; dat moet minimaal 3 maanden gebeuren anders gaat de belastingdienst gewoon weer bij je aankloppen (staat wel ergens op de RDW-site). Daar kwam ik ook recent pas achter en is één van de redenen waarom mijn teamgenoot nu met de auto rondrijdt :)
pi_122989577
Had ik gezien ja. Als het goed is halen we een auto binnen nu en een maand dus kan ie precies drie maanden de schorsing in en kunnen we daarna toch nog een paar weken proefrijden.

Juist nu het deze regio wordt, is de keuze op een cabrio gevallen. Was 't ergens anders, dan hadden we waarschijnlijk met z'n tweeën (of drieën was dan ook een optie) een 5-serie ofzo geregeld. Kun je ook lekker mee door Duitsland en Frankrijk blazen :P Dat zal er nu niet in zitten.
Schip ahoy!
pi_122994141
Heb post van het CJIB... mijn teamgenoot heeft de 9000 (die wel op mijn naam staat) letterlijk 5 minuten en rijdt al zijn eerste bekeuring :') _O-
  Spellchecker maandag 18 februari 2013 @ 01:51:47 #96
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_123019077
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 15:32 schreef Dingest het volgende:
Dat verschil ga je denk ik wel merken, ja :P Zit toch nog wel wat gewicht aan zo'n soort cabriootje, maar dakloos is in die regio ook wel lekker. Vorig jaar heb ik daar met een Mazda 121 cabriotop rondgereden, best fijn in de bergen en dan met zo'n dakje al open :Y

Let er wel op dat sinds dit jaar nieuwe regels zijn voor het schorsen; dat moet minimaal 3 maanden gebeuren anders gaat de belastingdienst gewoon weer bij je aankloppen (staat wel ergens op de RDW-site). Daar kwam ik ook recent pas achter en is één van de redenen waarom mijn teamgenoot nu met de auto rondrijdt :)
Dat is niet sinds dit jaar; dat is al veel langer zo :s)
Tevens -purist.
pi_123019912
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 01:51 schreef NoBody122 het volgende:

[..]

Dat is niet sinds dit jaar; dat is al veel langer zo :s)
Zo te zien lijkt het nu niet meer zo zelfs: Let op: Als u de schorsing opheft binnen 1 maanden na het begin van de schorsing, dan krijgt u een naheffing van de motorrijtuigenbelasting over de periode waarover de schorsing van kracht was. Aldus de site van de RDW en belastingdienst.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 februari 2013 @ 12:35:45 #98
39237 crew  H_T
2733
pi_123026539
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 03:17 schreef Dingest het volgende:

[..]

Zo te zien lijkt het nu niet meer zo zelfs: Let op: Als u de schorsing opheft binnen 1 maanden na het begin van de schorsing, dan krijgt u een naheffing van de motorrijtuigenbelasting over de periode waarover de schorsing van kracht was. Aldus de site van de RDW en belastingdienst.
Dan ben ik benieuwd wat er voor mij geldt. Toen ik mijn runner schorste in december stond die termijn nog op drie maanden. Overigens ben ik niet van plan om de auto binnenkort uit de schorsing te halen: daarvoor is de Thunderbird toch net even te duur.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 18 februari 2013 @ 12:42:06 #99
39237 crew  H_T
2733
pi_123026741
Het lijkt er ook op dat een tweede schorsing binnen een jaar bij een oude auto niet duurder is dan de eerste schorsing. Je hoeft daarvoor dus maar 24 euro te lappen. Interessant...
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_123032932
Dat van die drie maanden stond zelfs eind januari nog op de site - ik vind het een beetje een rare wijziging maar goed :P
En het is dat mijn teamgenoot er in gaat rijden, anders had ik die Saab ook minstens 3 maanden geschorst. Beetje zonde van het geld anders :Y Nu ook, maar dat is meer zijn eigen schuld :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')