abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119898559
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 13:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Nee, een Thunderbird :). Als je op zoek bent naar zo'n soort auto kan het geen kwaad nu alvast meerdere websites in de gaten te houden. Wil je een Volvo of andere veelvoorkomende Europese auto dan kan je nog even rustig aan doen :)
Ook lekker, zo'n dikke bak. Lekkere V8 voorin?

We zijn inderdaad al aan het rondkijken, maar geen tijd om echt te gaan kijken (op die ene dag na, laatst). In januari gaan we weer actiever zoeken en hebben we iets meer kijktijd. Idee is inderdaad om 'm in de winter op de kop te tikken.
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 17:37 schreef Dingest het volgende:
Dat ook, al lag dat niet helemaal puur aan de auto :P Maar we willen niet de hele dag bezig zijn met rijden of de auto weer terug in elkaar schroeven omdat alles los trilt _O- Liever een keer gewoon met de rest meerijden en ouwehoeren (en op de juiste dag de finish halen...). Volgens mij pakken we deze zomer ook een betrekkelijk zware route. In een groot deel van die regio heb ik al vaker gereden en hoewel erg mooi, vaak ook niet erg snel als je eenmaal de bergen in gaat. Zo'n 126 trekt dat gewoon nauwelijks :P

Maar ik vind het ook wel een beetje jammer, want het is zo'n geinig en origineel autootje. Gelukkig heb ik er hier met ritjes in Nederland ook gewoon plezier van O+
Da's voor ons de reden om inderdaad een cabrio met voldoende vermogen te zoeken. Het hoeft geen strepentrekker te zijn, maar hij moet wel goed de bergen door kunnen. Want de wegen zullen qua kwaliteit wat beter zijn dan afgelopen jaar, voor de routes heb je echt wel wat power nodig wil je er op een normaal tempo doorheen kunnen komen :)
Schip ahoy!
pi_119900614
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:54 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:

[..]

Anders regel je en bestelbus en zet je de 500 gewoon achterin! :D

Ik ben trouwens van plan om in de uitlaat een systeem te fixen dat rookvloeistof in kan spuiten. Had het gezien bij een andere auto van de zomer, en dat wil ik ook! :D
126! o|O
Er zijn sleeptriangels; die maak je aan de stuuras vast en dan kan je hem zo aan de trekhaak meeslepen als een aanhangertje 8-) Maar dat schijnt in Duitsland niet meer te mogen.

Dat heb ik bij teams in 2011 ook al gezien ja, best grappig :P
  maandag 3 december 2012 @ 22:32:04 #63
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_119900697
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:30 schreef Dingest het volgende:

[..]

126! o|O
Er zijn sleeptriangels; die maak je aan de stuuras vast en dan kan je hem zo aan de trekhaak meeslepen als een aanhangertje 8-) Maar dat schijnt in Duitsland niet meer te mogen.

Dat heb ik bij teams in 2011 ook al gezien ja, best grappig :P
Waar heb je gelezen dat het niet meer mag in duitsland? :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_119901132
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:53 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ook lekker, zo'n dikke bak. Lekkere V8 voorin?

We zijn inderdaad al aan het rondkijken, maar geen tijd om echt te gaan kijken (op die ene dag na, laatst). In januari gaan we weer actiever zoeken en hebben we iets meer kijktijd. Idee is inderdaad om 'm in de winter op de kop te tikken.

[..]

Da's voor ons de reden om inderdaad een cabrio met voldoende vermogen te zoeken. Het hoeft geen strepentrekker te zijn, maar hij moet wel goed de bergen door kunnen. Want de wegen zullen qua kwaliteit wat beter zijn dan afgelopen jaar, voor de routes heb je echt wel wat power nodig wil je er op een normaal tempo doorheen kunnen komen :)
Voor dagelijks gebruik heb ik een Mazda 121 met 74 pk op 840 kg of zo, daar kan ik al aardig leuk mee door de bergen crossen :Y Maar even met zo'n 126 de Alpen én Pyreneeën over... da's een behoorlijk zware rit :D Een cabrio is op zich wel lekker dan.
En als we met meer dan 2 man willen moeten we wel iets normaler. Maand of 2 geleden heb ik monsterd. gemeet en moesten we ook een stukje met z'n drieën in die van hen. Dat wil je niet 4000 km volhouden, helemaal niet met nog eens een aanhangertje erachter :P
pi_119901178
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:32 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Waar heb je gelezen dat het niet meer mag in duitsland? :+
Ik werd erop gewezen door Sjors/Roefel, ik nam eigenlijk aan dat hij dat wel zou weten. Is dat niet zo dan? :o
pi_119901439
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:40 schreef Dingest het volgende:

[..]

Voor dagelijks gebruik heb ik een Mazda 121 met 74 pk op 840 kg of zo, daar kan ik al aardig leuk mee door de bergen crossen :Y Maar even met zo'n 126 de Alpen én Pyreneeën over... da's een behoorlijk zware rit :D Een cabrio is op zich wel lekker dan.
En als we met meer dan 2 man willen moeten we wel iets normaler. Maand of 2 geleden heb ik monsterd. gemeet en moesten we ook een stukje met z'n drieën in die van hen. Dat wil je niet 4000 km volhouden, helemaal niet met nog eens een aanhangertje erachter :P
Juist Schwarzwald, Alpen en Pyreneeën maken dat wij minimaal 100pk willen. Of 1:10 qua verhouding ongeveer, op z'n minst. Liefst beter natuurlijk. Cabrio is een must om lekker met een dikke sigaar al cruisend door de bergen te gaan. En juist daarom maar met z'n tweeën. De achterbank is gereserveerd voor de koelbox 8-).
Schip ahoy!
  maandag 3 december 2012 @ 22:48:03 #67
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_119901564
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:41 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ik werd erop gewezen door Sjors/Roefel, ik nam eigenlijk aan dat hij dat wel zou weten. Is dat niet zo dan? :o
Geen idee :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 3 december 2012 @ 22:48:36 #68
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_119901590
Ik wil trouwens ook wel heel graag mee doen, maar budgettechnisch zit dat er momenteel er niet in.. Bestaat er nog een kans dat mensen vlak voor de run hun startbewijzen weg doen of mag je ze dan niet meer overnemen? :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_119902057
Het kan, zo ben ik net aan onze inschrijving gekomen. Moet je wel onderling regelen, niet via de organisatie, die helpt daar niet aan mee. Die hebben natuurlijk liever dat mensen annuleren, en ze een nieuwe inschrijfplek kunnen verkopen en zo 300 euro cashen :P Ik kreeg hem letterlijk op straat aangeboden _O-

Werd mij gevraagd, toen ik langs een lokaal hoveniersbedrijfje liep, of ik van dat Fiatje was. Bleek dat hij met zijn vriendin mee wilde doen maar het was uitgegaan en andere leden van zijn team gingen liever naar de Zwarte Cross. Dus met plezier overgenomen, ook voor de normale prijs.
Zou mij niets verbazen dat er in het voorjaar een paar lui hun inschrijving met forse winst gaan doorverkopen :X En opletten dat ze hem niet na de introdag weg doen, want dan kan er juist niets meer gewijzigd worden.

En het is vrij prijzig, ja...

quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:45 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Juist Schwarzwald, Alpen en Pyreneeën maken dat wij minimaal 100pk willen. Of 1:10 qua verhouding ongeveer, op z'n minst. Liefst beter natuurlijk. Cabrio is een must om lekker met een dikke sigaar al cruisend door de bergen te gaan. En juist daarom maar met z'n tweeën. De achterbank is gereserveerd voor de koelbox 8-).
O ja, maar voor de zomer even een koelbox regelen die het gewoon blijft doen en niet mijn 12-volt stekker smelt :')

De meeste cabrio's hebben volgens mij wel al een redelijk PK-gewicht verhouding :Y Maar iig de Alpen kennende is dat niet zozeer cruisen, maar lekker veel sturen.
Wellicht dat airco wel handig is, daar zo meer naar het zuiden. Langs de Franse kust wordt het iig al goed warm - en dan heb ik al het 121-type met cabriodakje :X
pi_119902316
Wij nemen dit jaar voor twee personen een klein boxje mee. Past wel een halve liter of tien plus wat broodbeleg in :P.

We zoeken eigenlijk een 306 cabrio, maar da's nog lastig binnen het budget voor een redelijk exemplaar. Die sturen nog aardig, maar zien er ook nog leuk uit :).
Voor het budget staan echter vooral Punto's 1.2 en Escortjes met 70pk te koop, daar ga je het niet comfortabel mee redden...
Schip ahoy!
  maandag 3 december 2012 @ 23:20:39 #71
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_119903042
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 23:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wij nemen dit jaar voor twee personen een klein boxje mee. Past wel een halve liter of tien plus wat broodbeleg in :P.

We zoeken eigenlijk een 306 cabrio, maar da's nog lastig binnen het budget voor een redelijk exemplaar. Die sturen nog aardig, maar zien er ook nog leuk uit :).
Voor het budget staan echter vooral Punto's 1.2 en Escortjes met 70pk te koop, daar ga je het niet comfortabel mee redden...
Is een 205 cabrio niet wat? Wel wat kleiner natuurlijk maar moet te vinden zijn voor een carbageprijs.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 3 december 2012 @ 23:27:51 #72
39237 crew  H_T
2733
pi_119903356
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:53 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ook lekker, zo'n dikke bak. Lekkere V8 voorin?
:Y 4.6 liter en achterwielaandrijving. Benzineverbruik lijkt rond de 1:9 a 1:10 te liggen (al is dat wat moeilijk te zeggen, zoveel kilometers heb ik er nog niet mee gemaakt). Dat is redelijk fors, maar niet veel onzuiniger dan de 1.8 Subaru Impreza station van vorig jaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moet nog wel uitzoeken waarom het 'Check engine'-lampje brandt en waarom de motor soms afslaat als je iets langer moet wachten terwijl de bak in D staat. Ik vermoed dat het een wel eens met het ander te maken kan hebben.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_119903359
Ik heb ook deelnemers gezien met een Astra cabrio, en een Renault 19 cabrio. Misschien een kwestie van goed zoeken, of zelf autotechnisch handig zijn :Y
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 3 december 2012 @ 23:30:41 #74
39237 crew  H_T
2733
pi_119903478
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:58 schreef Dingest het volgende:
Bleek dat hij met zijn vriendin mee wilde doen maar het was uitgegaan en andere leden van zijn team gingen liever naar de Zwarte Cross.
Een vriend van mij heeft hetzelfde. Uitgegaan met zijn vriendin en nu sluit hij zich waarschijnlijk bij mij aan. Weet alleen niet of dat startbewijs vrijkomt of dat zijn ex-vriendin het nog overneemt. Die hadden namelijk al wel redelijk een team bij elkaar.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_119904697
Ik verwacht dat er tegen die tijd wel meer mensen om dat soort redenen afhaken. Dat is het stomme, dat je al in augustus moet beslissen wat je in juli 2013 ging doen want anders ben je sowieso te laat :P
pi_119906352
Heb je trouwens die Thunderbird van Jalopy Abroad overgenomen? Die stond wel te koop op het CR-forum zag ik!
pi_119924612
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 23:20 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Is een 205 cabrio niet wat? Wel wat kleiner natuurlijk maar moet te vinden zijn voor een carbageprijs.
We willen wel een beetje ruimte, dus een 205 is te klein :). Ik wil wel m'n pootjes kunnen strekken en dat kan daarin niet.
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 23:27 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

:Y 4.6 liter en achterwielaandrijving. Benzineverbruik lijkt rond de 1:9 a 1:10 te liggen (al is dat wat moeilijk te zeggen, zoveel kilometers heb ik er nog niet mee gemaakt). Dat is redelijk fors, maar niet veel onzuiniger dan de 1.8 Subaru Impreza station van vorig jaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moet nog wel uitzoeken waarom het 'Check engine'-lampje brandt en waarom de motor soms afslaat als je iets langer moet wachten terwijl de bak in D staat. Ik vermoed dat het een wel eens met het ander te maken kan hebben.
Da's zuiniger dan ik had verwacht!
Je afslaan-probleem kan wel eens een sensortje zijn, da's nog wel te overzien meestal. En even checken of ie 't in N ook doet. Zo niet, dan heb je de oplossing al :P
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 23:27 schreef Dingest het volgende:
Ik heb ook deelnemers gezien met een Astra cabrio, en een Renault 19 cabrio. Misschien een kwestie van goed zoeken, of zelf autotechnisch handig zijn :Y
Het kan ook echt wel. We willen alleen het liefst een 306 omdat die mooi is :P Maar als dat niet lukt, komen in de loop van de winter de alternatieven echt wel aan bod.
Schip ahoy!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 4 december 2012 @ 17:38:09 #78
39237 crew  H_T
2733
pi_119924803
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 01:14 schreef Dingest het volgende:
Heb je trouwens die Thunderbird van Jalopy Abroad overgenomen? Die stond wel te koop op het CR-forum zag ik!
Nope, die is het niet. Volgens het kentekenregister heeft die auto sinds begin september een nieuwe eigenaar, en dat ben ik niet :s)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 4 december 2012 @ 17:39:30 #79
39237 crew  H_T
2733
pi_119924853
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]

Da's zuiniger dan ik had verwacht!
Je afslaan-probleem kan wel eens een sensortje zijn, da's nog wel te overzien meestal. En even checken of ie 't in N ook doet. Zo niet, dan heb je de oplossing al :P
Verbruikcijfers liggen nog niet helemaal vast, want ik heb de tank nog niet helemaal vol gehad. Dat maakt het een stuk lastiger om een beetje goede schatting te maken. In N heb ik overigens nog geen last gehad van het afslaan. Welke sensor zou het dan moeten zijn?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_119940560
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Verbruikcijfers liggen nog niet helemaal vast, want ik heb de tank nog niet helemaal vol gehad. Dat maakt het een stuk lastiger om een beetje goede schatting te maken. In N heb ik overigens nog geen last gehad van het afslaan. Welke sensor zou het dan moeten zijn?
Qua sensor: goede vraag. Punt is vooral dat het niet sec in de automaat zit, want in N is er geen probleem. De motor blijft in N ook lopen, dus de motor is ook het fundamentele probleem niet. Er lijkt dus in die verbinding af en toe iets mis te gaan. Op toeren, dus op constante druk, geen probleem. Maar bij lage last, weinig druk, af en toe problemen. Hij wil wel aandrijven in D, maar jij houdt het tegen met de voetrem. Dan bouwt er ergens iets op, qua temperatuur of qua druk, en slaat ie soms af. Dan is het een verhaal van tien kleine negertjes, maar het eerste dat ik denk is een sensortje of een kapot vacuümslangetje ofzo.

Verbruik ben ik wel benieuwd naar, want die Amerikaanse automaten staan niet bekend om hun zuinigheid. Laatste bak die ik reed was een 2.5 V6 automaat, die deed 1:7.
Schip ahoy!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 4 december 2012 @ 23:18:08 #81
39237 crew  H_T
2733
pi_119940833
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:11 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Qua sensor: goede vraag. Punt is vooral dat het niet sec in de automaat zit, want in N is er geen probleem. De motor blijft in N ook lopen, dus de motor is ook het fundamentele probleem niet. Er lijkt dus in die verbinding af en toe iets mis te gaan. Op toeren, dus op constante druk, geen probleem. Maar bij lage last, weinig druk, af en toe problemen. Hij wil wel aandrijven in D, maar jij houdt het tegen met de voetrem. Dan bouwt er ergens iets op, qua temperatuur of qua druk, en slaat ie soms af. Dan is het een verhaal van tien kleine negertjes, maar het eerste dat ik denk is een sensortje of een kapot vacuümslangetje ofzo.

Verbruik ben ik wel benieuwd naar, want die Amerikaanse automaten staan niet bekend om hun zuinigheid. Laatste bak die ik reed was een 2.5 V6 automaat, die deed 1:7.
Kapotte vacuümslang was ik ook via internet al tegengekomen als mogelijke optie :Y. Nu nog uitzoeken of dat inderdaad het probleem is en of ik dat zelf kan verhelpen :).

Een verslag op Autoweek kwam tot een verbruik dat in de buurt van de 1:7-8 lag, maar gaf aan dat 1:9 ook wel mogelijk moest zijn. Je hebt er zelf ook invloed op natuurlijk. Wat dat betreft is het erg prettig dat de cruise control wel werkt :).

En ach, als het verbruik 1:8 is in plaats van 1:10 dan heb je over 3000 kilometer 75 liter extra brandstof nodig. Als je dan met zijn drieën in een team zit ben je een euro of 40 per persoon duurder uit om in Barcelona te komen, maar dan zit je wel in veel toffere auto :)

Wat voor Amerikaan had jij eigenlijk?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_119941234
Da's waar. Daar moet het je niet om te doen zijn. En zo'n dikke V8 is dan wel baas natuurlijk!
Qua verbruik ben je er zelf bij... als je veel 160 gaat rijden met zo'n automaat die waarschijnlijk viertraps (?) is, dan gaat het hard. En planken in de bergen ook. Doe je iets rustiger, scheelt dat een hoop.

Wij proberen wel een auto te vinden die enigszins redelijk 1:12 kan halen. Al is 't maar omdat we alles met z'n tweeën moeten delen, dus de kosten snel oplopen (wat te denken van tol e.d.).

Over die vacuümslangetjes: zijn meestal simpel zelf te vervangen. Klemmen en schuiven, vaak. Alleen even de lekke vinden, da's niet altijd makkelijk.
Schip ahoy!
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 5 december 2012 @ 00:11:10 #83
39237 crew  H_T
2733
pi_119942949
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 23:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Da's waar. Daar moet het je niet om te doen zijn. En zo'n dikke V8 is dan wel baas natuurlijk!
Qua verbruik ben je er zelf bij... als je veel 160 gaat rijden met zo'n automaat die waarschijnlijk viertraps (?) is, dan gaat het hard. En planken in de bergen ook. Doe je iets rustiger, scheelt dat een hoop.

Wij proberen wel een auto te vinden die enigszins redelijk 1:12 kan halen. Al is 't maar omdat we alles met z'n tweeën moeten delen, dus de kosten snel oplopen (wat te denken van tol e.d.).

Over die vacuümslangetjes: zijn meestal simpel zelf te vervangen. Klemmen en schuiven, vaak. Alleen even de lekke vinden, da's niet altijd makkelijk.
Mooi dat die slangetjes waarschijnlijk zo moeilijk niet zijn :). Als je nu al weet dat je met twee man gaat is het wel handig om een zuinigere auto te zoeken. Die kan dan ook wat kleiner zijn, want je hoeft er niet zoveel in kwijt :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_119962909
Mja, je weet hoe groot ik ben, dus té klein kan ook niet. Met iets beters dan 1:10 kan ik al aardig leven :)
Schip ahoy!
pi_119998569
Wij zijn allebei iig niet zo groot, dus wij kunnen prima uit de voeten met een kleine auto als we maar met z'n tweeën zijn. Scheelt op zich wel een boel in andere lasten dan :Y

Sowieso is alles groter ten opzichte van vorig jaar _O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Nope, die is het niet. Volgens het kentekenregister heeft die auto sinds begin september een nieuwe eigenaar, en dat ben ik niet :s)
O, dan is het gewoon toeval, dat is ook een groene V8 volgens mij :+ Weet je in ieder geval dat je niet de eerste bent met zo'n auto :P
pi_122952499
Een schop - maar geen al te toffe -O-
Helaas hebben broerlief en ik besloten dit jaar niet mee te doen. Ticket verkocht voor de kostprijs (niet normaal hoeveel animo :D ) en we kijken volgend jaar weer of het haalbaar is. Maar financieel was het dit jaar niet rond te breien :{
pi_122952766
Daar kan ik best goed inkomen.
Het is inderdaad een illusie dat het een 'low budget'-vakantie is. De CR is goedkoper dan Amsterdam-Dakar of ScanCovery Trail, maar in feite ben je gewoon een bak geld eraan kwijt... Een groot team met een boel sponsoren en de juiste connecties die dezelfde auto blijft gebruiken kan het wat goedkoper houden. Wij kijken gewoon tegen hetzelfde bedrag als vorig jaar aan - rond de 1600 euro per persoon - en dat is imho best een forse rekening voor een weekje :X
  zaterdag 16 februari 2013 @ 20:28:07 #88
327191 RobertNL
For your gear.
pi_122962010
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:12 schreef iamredleader het volgende:
Een schop - maar geen al te toffe -O-
Helaas hebben broerlief en ik besloten dit jaar niet mee te doen. Ticket verkocht voor de kostprijs (niet normaal hoeveel animo :D ) en we kijken volgend jaar weer of het haalbaar is. Maar financieel was het dit jaar niet rond te breien :{
Jammer :'(! volgend jaar beter!

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 16:22 schreef Dingest het volgende:
Daar kan ik best goed inkomen.
Het is inderdaad een illusie dat het een 'low budget'-vakantie is. De CR is goedkoper dan Amsterdam-Dakar of ScanCovery Trail, maar in feite ben je gewoon een bak geld eraan kwijt... Een groot team met een boel sponsoren en de juiste connecties die dezelfde auto blijft gebruiken kan het wat goedkoper houden. Wij kijken gewoon tegen hetzelfde bedrag als vorig jaar aan - rond de 1600 euro per persoon - en dat is imho best een forse rekening voor een weekje :X
Klopt, denk dat wij ook wel richting dit bedrag gaan komen. Zijn wel met 5 man dus de kosten zijn wellicht iets meer te verdelen.

Wij hebben er overigens zelf nog een weekje achteraan geboekt in Spanje (appartement).
Afgelopen jaar ook na de tijd vanuit Salzburg ''terug'' naar Kroatië gereden voor een lekker relaxed weekje :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_122976785
Wij zijn met z'n tweeën - dat merk je ook wel in de verdeling :P Vorig jaar hadden we een auto met betrekkelijk duur onderhoud maar laag verbruik; dit jaar als het goed is net andersom dus tsja, dan komen we toch weer op hetzelfde budget uit :')

Paar weken geleden onze wagen gekocht. In onze optiek kan je de Run zelf op 2 manieren rijden: in een 'moeilijke' auto die oud en/of traag is waarmee de rit (uit)rijden zelf een uitdaging wordt, of eentje waarmee de rit zelf makkelijker is en je met de andere dingen (opdrachten en gezelligheid) actief mee kunt doen. Vorig jaar hebben we dat eerste gedaan met de 126, dit jaar hebben we besloten toch meer dat laatste ook eens te willen ervaren. Dus hebben we ook wat moderners en vlotter gekocht:


Die in het midden dus; een Saab 9000 CD 2.3 Turbo automaat goed voor 200 pk uit 1991, met 420.000 km op de teller :P Het lijkt erop dat we in ieder geval de thermostaat ervan moeten vervangen en de koplampafstelling rechts heeft wat werk nodig, mijn teamgenoot rijdt er nu een paar maanden in om andere problemen op te sporen. Ding bleek zelfs over airco en cruise control en nog een lading andere elektrische opties te beschikken. Nadeel is natuurlijk wel de vaste lasten en het verbruik (1:9,4 tot nu toe) - het rijdt wel iets anders dan we gewend waren :D Niet leuker vind ik, wel wat comfortabeler.

Overigens was de 126 ook aanwezig op de introductiedag van de Wintereditie - dat was maar een paar kilometer van mijn huis :+
pi_122978456
Geinig dat je gegaan bent! Ik vond het echt te ver rijden voor een dagje kijken (bijna 200km enkel).

Zonde dat je niet mee gaat iarl! Ik heb er alweer zin in, we moeten alleen nog even afwachten of onze optionele auto doorgaat en wat we qua thema gaan doen.

Qua kosten gaan we komend jaar ook opletten want we zijn met z'n tweeën. Vorig jaar met vier man tegen de 1.000 euro de man kwijt, we willen het nu voor 1.500 euro pp zien te redden. Dat betekent dus iets minder vreten bij de benzinepomp en wat vaker gewoon een brood en beleg halen bij de lokale bakker/supermarkt. En iets minder uitgeven aan auto pimpen (en dat ding hopelijk achteraf nog goed verkopen). Het budget moet ergens vandaan komen :P

Zo'n Saab met 200pk rijdt wel masterlijk zeg! Vooral de eerste dag afdalend naar Schwarzwald is dat genieten. Wij gaan vooral voor een plezierrit. Waarschijnlijk rond de 100pk maar da's genoeg om mee te komen. We willen genieten en proberen dagelijks een beetje bijtijds binnen te zijn, maar ook overdag kunnen ontspannen en rustig een terrasje pakken als het zo uitkomt. We verliezen nu in de bergen als het goed is wat minder tijd doordat we gewoon mee kunnen rijden, dat scheelt :D
Schip ahoy!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')