Nee, een Thunderbirdquote:Op maandag 3 december 2012 00:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
Een Explorer? Wij hebben de zoektocht een paar weken stil liggen ivm andere prioriteiten
We hebben er wel zin in, maar helemaal zeker is het nog nietquote:Op zondag 2 december 2012 20:34 schreef monsterd. het volgende:
Leuk dat je weer mee gaat doen Dingest!
500 is veel te veel voor een brommer. 250 is idd wel de max, anders is de lol eraf.quote:Op maandag 12 november 2012 20:52 schreef Miniem het volgende:
[..]
Nee 500![]()
Voor 200 heb je echter al een goede hoor
Mwah brommertjes zijn best wel duur. Lijkt mij wel tof om met een Honda c50/cd50/ss50 mee te doen met een opgefokt blokje.. Maar die zijn toch al gauw 500+ in pauperstaat. En tjah 175km is niet veel als je gemiddeld 55 rijdt.quote:Op maandag 3 december 2012 15:33 schreef Geelman het volgende:
[..]
500 is veel te veel voor een brommer. 250 is idd wel de max, anders is de lol eraf.
Een heel oud scootertje (Honda Vision/Scoopy/Kymco DJ) lijkt me echt lachen. Of een Puch Maxi of zo, maar da's wel weer standaard.
Jammer, maar begrijpelijkquote:Op maandag 3 december 2012 15:15 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik vrees wel dat we ten opzichte van vorig jaar met een ontzettend generieke bak zullen komen
Anders regel je en bestelbus en zet je de 500 gewoon achterin!quote:Op maandag 3 december 2012 17:37 schreef Dingest het volgende:
Dat ook, al lag dat niet helemaal puur aan de autoMaar we willen niet de hele dag bezig zijn met rijden of de auto weer terug in elkaar schroeven omdat alles los trilt
Liever een keer gewoon met de rest meerijden en ouwehoeren (en op de juiste dag de finish halen...). Volgens mij pakken we deze zomer ook een betrekkelijk zware route. In een groot deel van die regio heb ik al vaker gereden en hoewel erg mooi, vaak ook niet erg snel als je eenmaal de bergen in gaat. Zo'n 126 trekt dat gewoon nauwelijks
![]()
Maar ik vind het ook wel een beetje jammer, want het is zo'n geinig en origineel autootje. Gelukkig heb ik er hier met ritjes in Nederland ook gewoon plezier van
Dat was de beamer van team duct tapequote:Op maandag 3 december 2012 20:54 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
Ik ben trouwens van plan om in de uitlaat een systeem te fixen dat rookvloeistof in kan spuiten. Had het gezien bij een andere auto van de zomer, en dat wil ik ook!
Even opgezocht, maar het is de Bling Bling BMW:quote:Op maandag 3 december 2012 21:11 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Dat was de beamer van team duct tape
Ook lekker, zo'n dikke bak. Lekkere V8 voorin?quote:Op maandag 3 december 2012 13:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Nee, een Thunderbird. Als je op zoek bent naar zo'n soort auto kan het geen kwaad nu alvast meerdere websites in de gaten te houden. Wil je een Volvo of andere veelvoorkomende Europese auto dan kan je nog even rustig aan doen
Da's voor ons de reden om inderdaad een cabrio met voldoende vermogen te zoeken. Het hoeft geen strepentrekker te zijn, maar hij moet wel goed de bergen door kunnen. Want de wegen zullen qua kwaliteit wat beter zijn dan afgelopen jaar, voor de routes heb je echt wel wat power nodig wil je er op een normaal tempo doorheen kunnen komenquote:Op maandag 3 december 2012 17:37 schreef Dingest het volgende:
Dat ook, al lag dat niet helemaal puur aan de autoMaar we willen niet de hele dag bezig zijn met rijden of de auto weer terug in elkaar schroeven omdat alles los trilt
Liever een keer gewoon met de rest meerijden en ouwehoeren (en op de juiste dag de finish halen...). Volgens mij pakken we deze zomer ook een betrekkelijk zware route. In een groot deel van die regio heb ik al vaker gereden en hoewel erg mooi, vaak ook niet erg snel als je eenmaal de bergen in gaat. Zo'n 126 trekt dat gewoon nauwelijks
![]()
Maar ik vind het ook wel een beetje jammer, want het is zo'n geinig en origineel autootje. Gelukkig heb ik er hier met ritjes in Nederland ook gewoon plezier van
126!quote:Op maandag 3 december 2012 20:54 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]
Anders regel je en bestelbus en zet je de 500 gewoon achterin!
Ik ben trouwens van plan om in de uitlaat een systeem te fixen dat rookvloeistof in kan spuiten. Had het gezien bij een andere auto van de zomer, en dat wil ik ook!
Waar heb je gelezen dat het niet meer mag in duitsland?quote:Op maandag 3 december 2012 22:30 schreef Dingest het volgende:
[..]
126!![]()
Er zijn sleeptriangels; die maak je aan de stuuras vast en dan kan je hem zo aan de trekhaak meeslepen als een aanhangertjeMaar dat schijnt in Duitsland niet meer te mogen.
Dat heb ik bij teams in 2011 ook al gezien ja, best grappig
Voor dagelijks gebruik heb ik een Mazda 121 met 74 pk op 840 kg of zo, daar kan ik al aardig leuk mee door de bergen crossenquote:Op maandag 3 december 2012 21:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ook lekker, zo'n dikke bak. Lekkere V8 voorin?
We zijn inderdaad al aan het rondkijken, maar geen tijd om echt te gaan kijken (op die ene dag na, laatst). In januari gaan we weer actiever zoeken en hebben we iets meer kijktijd. Idee is inderdaad om 'm in de winter op de kop te tikken.
[..]
Da's voor ons de reden om inderdaad een cabrio met voldoende vermogen te zoeken. Het hoeft geen strepentrekker te zijn, maar hij moet wel goed de bergen door kunnen. Want de wegen zullen qua kwaliteit wat beter zijn dan afgelopen jaar, voor de routes heb je echt wel wat power nodig wil je er op een normaal tempo doorheen kunnen komen
Ik werd erop gewezen door Sjors/Roefel, ik nam eigenlijk aan dat hij dat wel zou weten. Is dat niet zo dan?quote:Op maandag 3 december 2012 22:32 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Waar heb je gelezen dat het niet meer mag in duitsland?
Juist Schwarzwald, Alpen en Pyreneeën maken dat wij minimaal 100pk willen. Of 1:10 qua verhouding ongeveer, op z'n minst. Liefst beter natuurlijk. Cabrio is een must om lekker met een dikke sigaar al cruisend door de bergen te gaan. En juist daarom maar met z'n tweeën. De achterbank is gereserveerd voor de koelboxquote:Op maandag 3 december 2012 22:40 schreef Dingest het volgende:
[..]
Voor dagelijks gebruik heb ik een Mazda 121 met 74 pk op 840 kg of zo, daar kan ik al aardig leuk mee door de bergen crossenMaar even met zo'n 126 de Alpen én Pyreneeën over... da's een behoorlijk zware rit
Een cabrio is op zich wel lekker dan.
En als we met meer dan 2 man willen moeten we wel iets normaler. Maand of 2 geleden heb ik monsterd. gemeet en moesten we ook een stukje met z'n drieën in die van hen. Dat wil je niet 4000 km volhouden, helemaal niet met nog eens een aanhangertje erachter
Geen ideequote:Op maandag 3 december 2012 22:41 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik werd erop gewezen door Sjors/Roefel, ik nam eigenlijk aan dat hij dat wel zou weten. Is dat niet zo dan?
O ja, maar voor de zomer even een koelbox regelen die het gewoon blijft doen en niet mijn 12-volt stekker smeltquote:Op maandag 3 december 2012 22:45 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Juist Schwarzwald, Alpen en Pyreneeën maken dat wij minimaal 100pk willen. Of 1:10 qua verhouding ongeveer, op z'n minst. Liefst beter natuurlijk. Cabrio is een must om lekker met een dikke sigaar al cruisend door de bergen te gaan. En juist daarom maar met z'n tweeën. De achterbank is gereserveerd voor de koelbox.
Is een 205 cabrio niet wat? Wel wat kleiner natuurlijk maar moet te vinden zijn voor een carbageprijs.quote:Op maandag 3 december 2012 23:03 schreef Piet__Piraat het volgende:
Wij nemen dit jaar voor twee personen een klein boxje mee. Past wel een halve liter of tien plus wat broodbeleg in.
We zoeken eigenlijk een 306 cabrio, maar da's nog lastig binnen het budget voor een redelijk exemplaar. Die sturen nog aardig, maar zien er ook nog leuk uit.
Voor het budget staan echter vooral Punto's 1.2 en Escortjes met 70pk te koop, daar ga je het niet comfortabel mee redden...
quote:Op maandag 3 december 2012 21:53 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ook lekker, zo'n dikke bak. Lekkere V8 voorin?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet nog wel uitzoeken waarom het 'Check engine'-lampje brandt en waarom de motor soms afslaat als je iets langer moet wachten terwijl de bak in D staat. Ik vermoed dat het een wel eens met het ander te maken kan hebben.Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
Een vriend van mij heeft hetzelfde. Uitgegaan met zijn vriendin en nu sluit hij zich waarschijnlijk bij mij aan. Weet alleen niet of dat startbewijs vrijkomt of dat zijn ex-vriendin het nog overneemt. Die hadden namelijk al wel redelijk een team bij elkaar.quote:Op maandag 3 december 2012 22:58 schreef Dingest het volgende:
Bleek dat hij met zijn vriendin mee wilde doen maar het was uitgegaan en andere leden van zijn team gingen liever naar de Zwarte Cross.
We willen wel een beetje ruimte, dus een 205 is te kleinquote:Op maandag 3 december 2012 23:20 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Is een 205 cabrio niet wat? Wel wat kleiner natuurlijk maar moet te vinden zijn voor een carbageprijs.
quote:Op maandag 3 december 2012 23:27 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]4.6 liter en achterwielaandrijving. Benzineverbruik lijkt rond de 1:9 a 1:10 te liggen (al is dat wat moeilijk te zeggen, zoveel kilometers heb ik er nog niet mee gemaakt). Dat is redelijk fors, maar niet veel onzuiniger dan de 1.8 Subaru Impreza station van vorig jaar.
Da's zuiniger dan ik had verwacht!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik moet nog wel uitzoeken waarom het 'Check engine'-lampje brandt en waarom de motor soms afslaat als je iets langer moet wachten terwijl de bak in D staat. Ik vermoed dat het een wel eens met het ander te maken kan hebben.
Je afslaan-probleem kan wel eens een sensortje zijn, da's nog wel te overzien meestal. En even checken of ie 't in N ook doet. Zo niet, dan heb je de oplossing alHet kan ook echt wel. We willen alleen het liefst een 306 omdat die mooi isquote:Op maandag 3 december 2012 23:27 schreef Dingest het volgende:
Ik heb ook deelnemers gezien met een Astra cabrio, en een Renault 19 cabrio. Misschien een kwestie van goed zoeken, of zelf autotechnisch handig zijnMaar als dat niet lukt, komen in de loop van de winter de alternatieven echt wel aan bod.
Schip ahoy!
Nope, die is het niet. Volgens het kentekenregister heeft die auto sinds begin september een nieuwe eigenaar, en dat ben ik nietquote:Op dinsdag 4 december 2012 01:14 schreef Dingest het volgende:
Heb je trouwens die Thunderbird van Jalopy Abroad overgenomen? Die stond wel te koop op het CR-forum zag ik!
Verbruikcijfers liggen nog niet helemaal vast, want ik heb de tank nog niet helemaal vol gehad. Dat maakt het een stuk lastiger om een beetje goede schatting te maken. In N heb ik overigens nog geen last gehad van het afslaan. Welke sensor zou het dan moeten zijn?quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Da's zuiniger dan ik had verwacht!
Je afslaan-probleem kan wel eens een sensortje zijn, da's nog wel te overzien meestal. En even checken of ie 't in N ook doet. Zo niet, dan heb je de oplossing al
Qua sensor: goede vraag. Punt is vooral dat het niet sec in de automaat zit, want in N is er geen probleem. De motor blijft in N ook lopen, dus de motor is ook het fundamentele probleem niet. Er lijkt dus in die verbinding af en toe iets mis te gaan. Op toeren, dus op constante druk, geen probleem. Maar bij lage last, weinig druk, af en toe problemen. Hij wil wel aandrijven in D, maar jij houdt het tegen met de voetrem. Dan bouwt er ergens iets op, qua temperatuur of qua druk, en slaat ie soms af. Dan is het een verhaal van tien kleine negertjes, maar het eerste dat ik denk is een sensortje of een kapot vacuümslangetje ofzo.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:39 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Verbruikcijfers liggen nog niet helemaal vast, want ik heb de tank nog niet helemaal vol gehad. Dat maakt het een stuk lastiger om een beetje goede schatting te maken. In N heb ik overigens nog geen last gehad van het afslaan. Welke sensor zou het dan moeten zijn?
Kapotte vacuümslang was ik ook via internet al tegengekomen als mogelijke optiequote:Op dinsdag 4 december 2012 23:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Qua sensor: goede vraag. Punt is vooral dat het niet sec in de automaat zit, want in N is er geen probleem. De motor blijft in N ook lopen, dus de motor is ook het fundamentele probleem niet. Er lijkt dus in die verbinding af en toe iets mis te gaan. Op toeren, dus op constante druk, geen probleem. Maar bij lage last, weinig druk, af en toe problemen. Hij wil wel aandrijven in D, maar jij houdt het tegen met de voetrem. Dan bouwt er ergens iets op, qua temperatuur of qua druk, en slaat ie soms af. Dan is het een verhaal van tien kleine negertjes, maar het eerste dat ik denk is een sensortje of een kapot vacuümslangetje ofzo.
Verbruik ben ik wel benieuwd naar, want die Amerikaanse automaten staan niet bekend om hun zuinigheid. Laatste bak die ik reed was een 2.5 V6 automaat, die deed 1:7.
Mooi dat die slangetjes waarschijnlijk zo moeilijk niet zijnquote:Op dinsdag 4 december 2012 23:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
Da's waar. Daar moet het je niet om te doen zijn. En zo'n dikke V8 is dan wel baas natuurlijk!
Qua verbruik ben je er zelf bij... als je veel 160 gaat rijden met zo'n automaat die waarschijnlijk viertraps (?) is, dan gaat het hard. En planken in de bergen ook. Doe je iets rustiger, scheelt dat een hoop.
Wij proberen wel een auto te vinden die enigszins redelijk 1:12 kan halen. Al is 't maar omdat we alles met z'n tweeën moeten delen, dus de kosten snel oplopen (wat te denken van tol e.d.).
Over die vacuümslangetjes: zijn meestal simpel zelf te vervangen. Klemmen en schuiven, vaak. Alleen even de lekke vinden, da's niet altijd makkelijk.
O, dan is het gewoon toeval, dat is ook een groene V8 volgens mijquote:Op dinsdag 4 december 2012 17:38 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Nope, die is het niet. Volgens het kentekenregister heeft die auto sinds begin september een nieuwe eigenaar, en dat ben ik niet
Jammerquote:Op zaterdag 16 februari 2013 16:12 schreef iamredleader het volgende:
Een schop - maar geen al te toffe
Helaas hebben broerlief en ik besloten dit jaar niet mee te doen. Ticket verkocht voor de kostprijs (niet normaal hoeveel animo) en we kijken volgend jaar weer of het haalbaar is. Maar financieel was het dit jaar niet rond te breien
Klopt, denk dat wij ook wel richting dit bedrag gaan komen. Zijn wel met 5 man dus de kosten zijn wellicht iets meer te verdelen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 16:22 schreef Dingest het volgende:
Daar kan ik best goed inkomen.
Het is inderdaad een illusie dat het een 'low budget'-vakantie is. De CR is goedkoper dan Amsterdam-Dakar of ScanCovery Trail, maar in feite ben je gewoon een bak geld eraan kwijt... Een groot team met een boel sponsoren en de juiste connecties die dezelfde auto blijft gebruiken kan het wat goedkoper houden. Wij kijken gewoon tegen hetzelfde bedrag als vorig jaar aan - rond de 1600 euro per persoon - en dat is imho best een forse rekening voor een weekje
Dat is niet sinds dit jaar; dat is al veel langer zoquote:Op zondag 17 februari 2013 15:32 schreef Dingest het volgende:
Dat verschil ga je denk ik wel merken, jaZit toch nog wel wat gewicht aan zo'n soort cabriootje, maar dakloos is in die regio ook wel lekker. Vorig jaar heb ik daar met een Mazda 121 cabriotop rondgereden, best fijn in de bergen en dan met zo'n dakje al open
![]()
Let er wel op dat sinds dit jaar nieuwe regels zijn voor het schorsen; dat moet minimaal 3 maanden gebeuren anders gaat de belastingdienst gewoon weer bij je aankloppen (staat wel ergens op de RDW-site). Daar kwam ik ook recent pas achter en is één van de redenen waarom mijn teamgenoot nu met de auto rondrijdt
Zo te zien lijkt het nu niet meer zo zelfs: Let op: Als u de schorsing opheft binnen 1 maanden na het begin van de schorsing, dan krijgt u een naheffing van de motorrijtuigenbelasting over de periode waarover de schorsing van kracht was. Aldus de site van de RDW en belastingdienst.quote:Op maandag 18 februari 2013 01:51 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Dat is niet sinds dit jaar; dat is al veel langer zo
Dan ben ik benieuwd wat er voor mij geldt. Toen ik mijn runner schorste in december stond die termijn nog op drie maanden. Overigens ben ik niet van plan om de auto binnenkort uit de schorsing te halen: daarvoor is de Thunderbird toch net even te duur.quote:Op maandag 18 februari 2013 03:17 schreef Dingest het volgende:
[..]
Zo te zien lijkt het nu niet meer zo zelfs: Let op: Als u de schorsing opheft binnen 1 maanden na het begin van de schorsing, dan krijgt u een naheffing van de motorrijtuigenbelasting over de periode waarover de schorsing van kracht was. Aldus de site van de RDW en belastingdienst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |