abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116801595
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
:)
pi_116801879
Och Mefke toch wat sneu voor Tienus -O-
Een eet/slaapdagboek bijhouden lijkt me een heel goed plan, kan zomaar een heel bruikbaar hulpmiddel zijn. Al was het maar voor bijvoorbeeld een diëtiste om te kijken of hij wel echt genoeg drinkt/vezels eet etc. Ik hoop dat het met een sisser afloopt voor jullie, maar boven alles hoop ik op duidelijkheid en vebetering. :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 22:23 schreef ivy_ het volgende:
Mignonne hoe was het in het ziekenhuis?
Wat lief dat je het vraagt!

Helaas zijn we niet geweest. :{ :')
Maandagavond kwam ze thuis en voelde ze ineens warm aan en wilde ze niets eten, dinsdagochtend was ze gloeiend heet en weigerde ze weer te eten en drinken, woensdag nog steeds koorts en weigeren eten of drinken. 's avonds huilde ze ontroostbaar dus zijn we naar de HAP geweest. Die stelde keelontsteking vast.
Naar de poli gebeld en die gaven aan dat de ingreep dan 4 weken verplaatst moet worden. Er schijnt een grotere kans op een longontsteking te zijn anders. Gezondheid van de meisjes boven alles, maar we baalden wel heel erg.

We krijgen over een paar weken dus een nieuwe oproep en hopelijk is ze dan wel koorts/verkouden/virusvrij. De afspraak met de kinderarts voor binnenkort heb ik ook maar afgezegd, dat leek me vrij zinloos. Hopelijk kan er dan nu een ander kindje sneller terecht. (of eigk twee want we hebben altijd duo-afspraken :P )
pi_116801999
maar eh? 我认识你吗?
pi_116802056
Mignonne, merk jij het snel als ze wel gluten binnenkrijgen? Tienus heeft gisteren geen pap gehad voor het slapen (hij was bij schoonouders) en heeft toen zo maar geslapen van 10 tot 6. Dat doet ie wel vaker maar toch...ik ben geneigd overal verbanden in te zien nu.

En wat balen van de ingreep! Vier weken langer tobben dus. Ik hoop dat ze de volgende keer wel fit is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_116802070
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 23:35 schreef mignonne het volgende:
maar eh? 我认识你吗?
wattes? mijn chinees is niet van jouw niveau
pi_116802192
oh nee, ik hield voor de jongste ook zo'n dagboekje bij maar daar werden we geen steek wijzer van. Als ze pasta op had dan huilde ze, maar als ze rijst op had dan huilde ze ook. Geen touw aan vast te knopen. Achteraf logisch want ze had dan natuurlijk ook brood op enzo, en misschien nog wel wat van de dag ervoor last?

Het kan geloof ik wel zo zijn hoor, dat het heel snel effect heeft en heel snel merkbaar is. Wie weet.
Is hij geprikt op antistoffen ook?
pi_116802229
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 23:36 schreef mefke79 het volgende:

[..]

wattes? mijn chinees is niet van jouw niveau
haha :D er staat niets bijzonders, die user weet wat ze ermee moet áls het is wie ik denk dat het is, kleine kans maar wie weet.
pi_116803312
hij is voor nu geprikt op allergie (niet gezegd welke precies en ik heb niet op 't formulier gekeken) en ontstekingswaarden. De ontlasting op parasieten.
Wat ik me nog wel afvroeg, jouw meiden zijn nog getest op cf. Zat dat bij je jongste niet ook al in de hielprik dan?
pi_116803515
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 00:04 schreef mefke79 het volgende:
hij is voor nu geprikt op allergie (niet gezegd welke precies en ik heb niet op 't formulier gekeken) en ontstekingswaarden. De ontlasting op parasieten.
Wat ik me nog wel afvroeg, jouw meiden zijn nog getest op cf. Zat dat bij je jongste niet ook al in de hielprik dan?
Ah. Coeliakie wordt meestal niet meegenomen met een allergie test, dan heb je het meer over melk, ei, soja enzo. Wie weet, ik hoop voor je dat het meegenomen wordt, dat scheelt wellicht weer een keer prikken.
parasieten hebben we bij de oudste ook gehad, zo'n TFT kit was dat toen, kwam niets uit.

Ja klopt van dat CF. Ik geloof dat het vanaf 1 april is ingevoerd en mijn mini is van 2-2. Jammerdebammer net ervoor. Ze zijn dus idd allebei 'gewoon' getest via een zweetproef.
pi_116808362
Mignonne, ik had het al gelezen op fb, maar mán wat een ellende zeg. Ik hoop dat ze (en jullie) snel opgeknapt is voor het onderzoek. Hoe eerder hoe beter, ik vind dr nu zo sneu.

Mefke ook een kus voor jullie. Hopelijk komt er wat uit de testen en kunnen jullie ermee aan de slag. Zo zielig als kindjes niet lekker in hun vel zitten.

Met eva gaat alles zijn gangetje, ook nog een ullekepulk, want ze heeft vandaag een romper 62/68 aan en een broek mt 68. Verder wel alles 74, maar moest er wel een beetje om lachen dat ze het nog paste.
  zaterdag 15 september 2012 @ 09:28:43 #11
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_116808452
Mignonne, Mefke sterkte inderdaad :*. Ik reageer zelden, maar lees en leef wel mee!

Dat is zeker mini Danic! Mijn prematuurtje :P heeft inmiddels alle achterstand ingehaald en is nu bij bijna 15 maanden 80 cm en iets meer dan 10 kilo :o , wat een dreumes ineens!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_116808514
mijnes is 74 cm en 9,3kg met 19,5 maand.
ze draagt maat 74 en te heet gewassen 80 :P

binnenkort moeten we weer naar het cb voor een extra controle want de arts had bedacht dat ze mini in de gaten wilde houden. Tsja. we gaan wel, maar ik zie er niet heel erg de meerwaarde van geloof ik.
pi_116808526
Mignonne en Mefke :* wat een gedoe allemaal!!

De mijne draagt 86 en een beetje 92, alhoewel dat wel te groot is..
Gister had ze een truitje 98/104 aan, ja te heet gewassen en met omgerolde mouwen, was van haar zus geweest maar ik vind hem zo leuk!!!!

Ow en het eerste puntje van een eerste kies lijkt door!!! *O* (Al was het leed gister meer zo -O- )
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zaterdag 15 september 2012 @ 09:41:36 #14
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_116808542
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 09:37 schreef mignonne het volgende:
mijnes is 74 cm en 9,3kg met 19,5 maand.
ze draagt maat 74 en te heet gewassen 80 :P

binnenkort moeten we weer naar het cb voor een extra controle want de arts had bedacht dat ze mini in de gaten wilde houden. Tsja. we gaan wel, maar ik zie er niet heel erg de meerwaarde van geloof ik.
Zo, dat is zeker petit O+. Het was niet mijn bedoeling om iemand voor het hoofd te stoten hoor met mijn 'opschepperij' over O's stats. Maar ik ben toch gewoon blij en opgelucht dat ze zo goed haar lijn heeft gevonden na haar moeilijke start.

Ik kan me voorstellen dat je weinig toegevoegde waarde ziet aan een extra cb-bezoek. Wat kunnen/willen ze dan doen? Het is gewoon een enorme k*tperiode zo voor jullie, maar je móet wel wachten... :{
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_116808598
Oh zo heb ik het niet opgevat hoor! ICXSAXZkan me inderdaad voorstellen dat je daar blij om bent, en terecht! Dat is toch heel fijn? :)

Ik vind het wel een grappig contrast, de kindjes hier in de buurt zijn allemaal wat klein van stuk, en afgezien daarvan is mijn mini de jongste, ik merk dus nauwelijks dat ze wat kleiner is :D
pi_116808651
Mignonne wat een pech achtervolgt jullie toch :*

Puck draagt 92 boven en 86 onder maar een nieuw shirt van de WE maat 98/104 zat ook wel prima :')
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 15 september 2012 @ 09:58:04 #17
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_116808662
Gelukkig! :)
Wat doet ICXSAXZ in godsnaam in je autocorrect? _O-

Hier is O. echt een grote dreumes, doordat de kindjes op het KDV veelal vanuit het Middellandse zeegebied komen. Kleine frêle Italiaanse en Spaanse kindjes O+ (ik werk voor een int organisatie waar ook KDV vlakbij zit). Bovendien begint ze pas sinds een week te kruipen en wat actiever te worden, dus ze heeft weinig vet verbrand de eerste periode :+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_116808678
Oh crap. Dat was mn kidn die over mn toetsenbord heen walste :') ik dacht dat ik alles had weggehaald :+
pi_116808839
Heftig mefke! sterkte er mee!

Mex zit sinds deze week pas in 92 boven en dan past ie eigenlijk nog in 86, maar dat is veel zomerspul, versleten of ik ben er op uit gekeken.
Broeken moeten echt nog maat 80/86.
Maar hij eet ineens weer als een bootwerker, dus ik denk dat er een groeispurtje komt.

Gister zijn we naar de Ballenbak in Zoetermeer geweest en hij vond het echt GEWELDIG.
  zaterdag 15 september 2012 @ 10:18:10 #20
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_116808856
Mef: een dagboek bijhouden is een goed idee, ben je in ieder geval voorbereid als ze erom vragen, en dan hoef je er dan niet alsnog aan te beginnen.

Mignonne: echt balen als je kind ziek wordt vlak voor een belangrijk onderzoek. Maar zover ik zo kan lezen ben je nog steeds positief ingesteld, is dat ook zo? Ik vind het maar knap (ook van Mef trouwens!) :*

Danic: ze is dan nog kleiner dan Larissa, die zit in een volle 74, bijna in maat 80 :o
En bij mij was de kinderarts ontevreden over haar groei :o

donderdag ben ik bij de kinderpsycholoog geweest. Larissa heeft nog steeds heel veel driftbuien (ze is nog steeds een huilbaby eigenlijk). En onderhand weten papa en ik niet meer wat we nog voor haar kunnen doen, of wat er aan de hand is.
Helaas ben ik van het gesprek deze keer ook niet veel wijzer geworden..

maarrr er is wel nog beweging. Ik moet een afspraak maken voor extra gezins begeleiding. Dit stond al klaar voor ons, maar het ging toen even beter met Larissa, en ik wil niet teveel onderzoeken/afspraken per week hebben.

Verder krijgen we nog een ontwikkelingsonderzoek bij de kinderpsycholoog, hoewel het niet zeker is of dat gaat lukken. Larissa accepteert eigenlijk geen vreemde gezichten, en dan wordt haar gedrag onderzoeken ook moeilijk.

Het is geen vreselijk kind hoor, ze leert supersnel en het is een clowntje :+

We weten gewoon niet hoe we op haar driftbuien moeten reageren, het lijkt wel alsof ze erin blijft hangen :{
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_116808898
Tankgirl jullie tobben ook al heel lang he? -O-

Ik heb geen wondermiddel helaas maar je bent er altijd mee bezig lees ik en je zoekt/accepteert veel hulp dus hopelijk is er iets/iemand die jullie kan helpen :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_116809108
jeetje tankgirl wat een traject zeg... wat vervelend!

en natuurlijk sta ik er positief in, wat moet ik anders haha. Mijn kind is verder gezond, heeft niets levensbedreigends en ze ontwikkeld zich erg goed. Dit is eerder een bump in the road dan een weg die ophoudt. Ik ben vooral heel erg blij dat er een einde lijkt te komen aan al het gedoe, in ieder geval voor de jongste. In eerste instantie heb ik echt vreselijk gebaald van het uitstel maar het is niet anders. Ik hoop maar dat er een ander kindje nu eerder is opgeroepen die daar erg mee geholpen zijn.
pi_116809229
Jee Tankgirl, wat lijkt me dat lastig zo. Ik weet inmiddels dan wel wat het is om een brullend kind te hebben, maar dat is dan verdriet en geen boosheid. Ik hoop dat er ook voor jullie snel licht aan het einde van de tunnel is.

Tienus groeit (gelukkig) wel gewoon goed. Van de andere kant maakt het dat ook lastig, want daardoor hebben wij ook niet echt snel actie ondernomen. " Hij groeit, dus het zal wel meevallen" is hier lang de insteek geweest. Dat heeft het nieuwe laxeermiddel dan weer wel gedaan, hij eet ook ineens veel beter/meer. Hij heeft net een flesje melk op (of nou ja, laxeermiddel, zantac en een schepje melk) twee boterhammen en hij zit nu aan een banaan. Tot voor kort was het prima na een flesje alleen.
pi_116809314
Haha Tankgirl, dit is ook het enige in die maat wat ze nog past hoor. Hoewel er nog een vest hangt in mt 68 waarvan ik hoop dat ze hem nog past, verkeerd seizoen dingetje zeg maar. Verder zijn haar stats hetzelfde als de kleine van mignonne, maar dan 3,5 maand jonger.

Wat een getob ook met jullie meisje zeg. Ik heb helaas geen tips voor je.

Isis, ik denk niet dat je er iemand mee voor het hoofd stoot hoor, je hebt alle recht om trots te zijn. Mooie stats toch?
Oh en Tankgirl, bij mij piept het cb ook over gaar lijntje. Als het bij de 18 maanden afspraak niet was bijgetrokken, wilde ze extra controles. Gezeur! Er is niks mis met mijn kind, alleen superactief en geen grote eter.

[ Bericht 0% gewijzigd door danic op 15-09-2012 11:05:05 ]
pi_116809496
Lotte zit in maat 92/98 haar broertje van nog geen 6 maanden al 2 maanden in 74, lang ding :D

Wat vervelend zeg al die problemen! Hier ook geen tips...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')