abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116801595
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
:)
pi_116801879
Och Mefke toch wat sneu voor Tienus -O-
Een eet/slaapdagboek bijhouden lijkt me een heel goed plan, kan zomaar een heel bruikbaar hulpmiddel zijn. Al was het maar voor bijvoorbeeld een diëtiste om te kijken of hij wel echt genoeg drinkt/vezels eet etc. Ik hoop dat het met een sisser afloopt voor jullie, maar boven alles hoop ik op duidelijkheid en vebetering. :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 22:23 schreef ivy_ het volgende:
Mignonne hoe was het in het ziekenhuis?
Wat lief dat je het vraagt!

Helaas zijn we niet geweest. :{ :')
Maandagavond kwam ze thuis en voelde ze ineens warm aan en wilde ze niets eten, dinsdagochtend was ze gloeiend heet en weigerde ze weer te eten en drinken, woensdag nog steeds koorts en weigeren eten of drinken. 's avonds huilde ze ontroostbaar dus zijn we naar de HAP geweest. Die stelde keelontsteking vast.
Naar de poli gebeld en die gaven aan dat de ingreep dan 4 weken verplaatst moet worden. Er schijnt een grotere kans op een longontsteking te zijn anders. Gezondheid van de meisjes boven alles, maar we baalden wel heel erg.

We krijgen over een paar weken dus een nieuwe oproep en hopelijk is ze dan wel koorts/verkouden/virusvrij. De afspraak met de kinderarts voor binnenkort heb ik ook maar afgezegd, dat leek me vrij zinloos. Hopelijk kan er dan nu een ander kindje sneller terecht. (of eigk twee want we hebben altijd duo-afspraken :P )
pi_116801999
maar eh? 我认识你吗?
pi_116802056
Mignonne, merk jij het snel als ze wel gluten binnenkrijgen? Tienus heeft gisteren geen pap gehad voor het slapen (hij was bij schoonouders) en heeft toen zo maar geslapen van 10 tot 6. Dat doet ie wel vaker maar toch...ik ben geneigd overal verbanden in te zien nu.

En wat balen van de ingreep! Vier weken langer tobben dus. Ik hoop dat ze de volgende keer wel fit is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_116802070
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 23:35 schreef mignonne het volgende:
maar eh? 我认识你吗?
wattes? mijn chinees is niet van jouw niveau
pi_116802192
oh nee, ik hield voor de jongste ook zo'n dagboekje bij maar daar werden we geen steek wijzer van. Als ze pasta op had dan huilde ze, maar als ze rijst op had dan huilde ze ook. Geen touw aan vast te knopen. Achteraf logisch want ze had dan natuurlijk ook brood op enzo, en misschien nog wel wat van de dag ervoor last?

Het kan geloof ik wel zo zijn hoor, dat het heel snel effect heeft en heel snel merkbaar is. Wie weet.
Is hij geprikt op antistoffen ook?
pi_116802229
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 23:36 schreef mefke79 het volgende:

[..]

wattes? mijn chinees is niet van jouw niveau
haha :D er staat niets bijzonders, die user weet wat ze ermee moet áls het is wie ik denk dat het is, kleine kans maar wie weet.
pi_116803312
hij is voor nu geprikt op allergie (niet gezegd welke precies en ik heb niet op 't formulier gekeken) en ontstekingswaarden. De ontlasting op parasieten.
Wat ik me nog wel afvroeg, jouw meiden zijn nog getest op cf. Zat dat bij je jongste niet ook al in de hielprik dan?
pi_116803515
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 00:04 schreef mefke79 het volgende:
hij is voor nu geprikt op allergie (niet gezegd welke precies en ik heb niet op 't formulier gekeken) en ontstekingswaarden. De ontlasting op parasieten.
Wat ik me nog wel afvroeg, jouw meiden zijn nog getest op cf. Zat dat bij je jongste niet ook al in de hielprik dan?
Ah. Coeliakie wordt meestal niet meegenomen met een allergie test, dan heb je het meer over melk, ei, soja enzo. Wie weet, ik hoop voor je dat het meegenomen wordt, dat scheelt wellicht weer een keer prikken.
parasieten hebben we bij de oudste ook gehad, zo'n TFT kit was dat toen, kwam niets uit.

Ja klopt van dat CF. Ik geloof dat het vanaf 1 april is ingevoerd en mijn mini is van 2-2. Jammerdebammer net ervoor. Ze zijn dus idd allebei 'gewoon' getest via een zweetproef.
pi_116808362
Mignonne, ik had het al gelezen op fb, maar mán wat een ellende zeg. Ik hoop dat ze (en jullie) snel opgeknapt is voor het onderzoek. Hoe eerder hoe beter, ik vind dr nu zo sneu.

Mefke ook een kus voor jullie. Hopelijk komt er wat uit de testen en kunnen jullie ermee aan de slag. Zo zielig als kindjes niet lekker in hun vel zitten.

Met eva gaat alles zijn gangetje, ook nog een ullekepulk, want ze heeft vandaag een romper 62/68 aan en een broek mt 68. Verder wel alles 74, maar moest er wel een beetje om lachen dat ze het nog paste.
  zaterdag 15 september 2012 @ 09:28:43 #11
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_116808452
Mignonne, Mefke sterkte inderdaad :*. Ik reageer zelden, maar lees en leef wel mee!

Dat is zeker mini Danic! Mijn prematuurtje :P heeft inmiddels alle achterstand ingehaald en is nu bij bijna 15 maanden 80 cm en iets meer dan 10 kilo :o , wat een dreumes ineens!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_116808514
mijnes is 74 cm en 9,3kg met 19,5 maand.
ze draagt maat 74 en te heet gewassen 80 :P

binnenkort moeten we weer naar het cb voor een extra controle want de arts had bedacht dat ze mini in de gaten wilde houden. Tsja. we gaan wel, maar ik zie er niet heel erg de meerwaarde van geloof ik.
pi_116808526
Mignonne en Mefke :* wat een gedoe allemaal!!

De mijne draagt 86 en een beetje 92, alhoewel dat wel te groot is..
Gister had ze een truitje 98/104 aan, ja te heet gewassen en met omgerolde mouwen, was van haar zus geweest maar ik vind hem zo leuk!!!!

Ow en het eerste puntje van een eerste kies lijkt door!!! *O* (Al was het leed gister meer zo -O- )
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  zaterdag 15 september 2012 @ 09:41:36 #14
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_116808542
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 09:37 schreef mignonne het volgende:
mijnes is 74 cm en 9,3kg met 19,5 maand.
ze draagt maat 74 en te heet gewassen 80 :P

binnenkort moeten we weer naar het cb voor een extra controle want de arts had bedacht dat ze mini in de gaten wilde houden. Tsja. we gaan wel, maar ik zie er niet heel erg de meerwaarde van geloof ik.
Zo, dat is zeker petit O+. Het was niet mijn bedoeling om iemand voor het hoofd te stoten hoor met mijn 'opschepperij' over O's stats. Maar ik ben toch gewoon blij en opgelucht dat ze zo goed haar lijn heeft gevonden na haar moeilijke start.

Ik kan me voorstellen dat je weinig toegevoegde waarde ziet aan een extra cb-bezoek. Wat kunnen/willen ze dan doen? Het is gewoon een enorme k*tperiode zo voor jullie, maar je móet wel wachten... :{
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_116808598
Oh zo heb ik het niet opgevat hoor! ICXSAXZkan me inderdaad voorstellen dat je daar blij om bent, en terecht! Dat is toch heel fijn? :)

Ik vind het wel een grappig contrast, de kindjes hier in de buurt zijn allemaal wat klein van stuk, en afgezien daarvan is mijn mini de jongste, ik merk dus nauwelijks dat ze wat kleiner is :D
pi_116808651
Mignonne wat een pech achtervolgt jullie toch :*

Puck draagt 92 boven en 86 onder maar een nieuw shirt van de WE maat 98/104 zat ook wel prima :')
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 15 september 2012 @ 09:58:04 #17
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_116808662
Gelukkig! :)
Wat doet ICXSAXZ in godsnaam in je autocorrect? _O-

Hier is O. echt een grote dreumes, doordat de kindjes op het KDV veelal vanuit het Middellandse zeegebied komen. Kleine frêle Italiaanse en Spaanse kindjes O+ (ik werk voor een int organisatie waar ook KDV vlakbij zit). Bovendien begint ze pas sinds een week te kruipen en wat actiever te worden, dus ze heeft weinig vet verbrand de eerste periode :+
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_116808678
Oh crap. Dat was mn kidn die over mn toetsenbord heen walste :') ik dacht dat ik alles had weggehaald :+
pi_116808839
Heftig mefke! sterkte er mee!

Mex zit sinds deze week pas in 92 boven en dan past ie eigenlijk nog in 86, maar dat is veel zomerspul, versleten of ik ben er op uit gekeken.
Broeken moeten echt nog maat 80/86.
Maar hij eet ineens weer als een bootwerker, dus ik denk dat er een groeispurtje komt.

Gister zijn we naar de Ballenbak in Zoetermeer geweest en hij vond het echt GEWELDIG.
  zaterdag 15 september 2012 @ 10:18:10 #20
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_116808856
Mef: een dagboek bijhouden is een goed idee, ben je in ieder geval voorbereid als ze erom vragen, en dan hoef je er dan niet alsnog aan te beginnen.

Mignonne: echt balen als je kind ziek wordt vlak voor een belangrijk onderzoek. Maar zover ik zo kan lezen ben je nog steeds positief ingesteld, is dat ook zo? Ik vind het maar knap (ook van Mef trouwens!) :*

Danic: ze is dan nog kleiner dan Larissa, die zit in een volle 74, bijna in maat 80 :o
En bij mij was de kinderarts ontevreden over haar groei :o

donderdag ben ik bij de kinderpsycholoog geweest. Larissa heeft nog steeds heel veel driftbuien (ze is nog steeds een huilbaby eigenlijk). En onderhand weten papa en ik niet meer wat we nog voor haar kunnen doen, of wat er aan de hand is.
Helaas ben ik van het gesprek deze keer ook niet veel wijzer geworden..

maarrr er is wel nog beweging. Ik moet een afspraak maken voor extra gezins begeleiding. Dit stond al klaar voor ons, maar het ging toen even beter met Larissa, en ik wil niet teveel onderzoeken/afspraken per week hebben.

Verder krijgen we nog een ontwikkelingsonderzoek bij de kinderpsycholoog, hoewel het niet zeker is of dat gaat lukken. Larissa accepteert eigenlijk geen vreemde gezichten, en dan wordt haar gedrag onderzoeken ook moeilijk.

Het is geen vreselijk kind hoor, ze leert supersnel en het is een clowntje :+

We weten gewoon niet hoe we op haar driftbuien moeten reageren, het lijkt wel alsof ze erin blijft hangen :{
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_116808898
Tankgirl jullie tobben ook al heel lang he? -O-

Ik heb geen wondermiddel helaas maar je bent er altijd mee bezig lees ik en je zoekt/accepteert veel hulp dus hopelijk is er iets/iemand die jullie kan helpen :*
The way you rock'n'roll
pi_116809108
jeetje tankgirl wat een traject zeg... wat vervelend!

en natuurlijk sta ik er positief in, wat moet ik anders haha. Mijn kind is verder gezond, heeft niets levensbedreigends en ze ontwikkeld zich erg goed. Dit is eerder een bump in the road dan een weg die ophoudt. Ik ben vooral heel erg blij dat er een einde lijkt te komen aan al het gedoe, in ieder geval voor de jongste. In eerste instantie heb ik echt vreselijk gebaald van het uitstel maar het is niet anders. Ik hoop maar dat er een ander kindje nu eerder is opgeroepen die daar erg mee geholpen zijn.
pi_116809229
Jee Tankgirl, wat lijkt me dat lastig zo. Ik weet inmiddels dan wel wat het is om een brullend kind te hebben, maar dat is dan verdriet en geen boosheid. Ik hoop dat er ook voor jullie snel licht aan het einde van de tunnel is.

Tienus groeit (gelukkig) wel gewoon goed. Van de andere kant maakt het dat ook lastig, want daardoor hebben wij ook niet echt snel actie ondernomen. " Hij groeit, dus het zal wel meevallen" is hier lang de insteek geweest. Dat heeft het nieuwe laxeermiddel dan weer wel gedaan, hij eet ook ineens veel beter/meer. Hij heeft net een flesje melk op (of nou ja, laxeermiddel, zantac en een schepje melk) twee boterhammen en hij zit nu aan een banaan. Tot voor kort was het prima na een flesje alleen.
pi_116809314
Haha Tankgirl, dit is ook het enige in die maat wat ze nog past hoor. Hoewel er nog een vest hangt in mt 68 waarvan ik hoop dat ze hem nog past, verkeerd seizoen dingetje zeg maar. Verder zijn haar stats hetzelfde als de kleine van mignonne, maar dan 3,5 maand jonger.

Wat een getob ook met jullie meisje zeg. Ik heb helaas geen tips voor je.

Isis, ik denk niet dat je er iemand mee voor het hoofd stoot hoor, je hebt alle recht om trots te zijn. Mooie stats toch?
Oh en Tankgirl, bij mij piept het cb ook over gaar lijntje. Als het bij de 18 maanden afspraak niet was bijgetrokken, wilde ze extra controles. Gezeur! Er is niks mis met mijn kind, alleen superactief en geen grote eter.

[ Bericht 0% gewijzigd door danic op 15-09-2012 11:05:05 ]
pi_116809496
Lotte zit in maat 92/98 haar broertje van nog geen 6 maanden al 2 maanden in 74, lang ding :D

Wat vervelend zeg al die problemen! Hier ook geen tips...
pi_116812408
Wij zitten nu vooral in 86 en een beetje 92. Net de favo broekjes afgevoerd omdat ze echt genant werden. Gelukkig wachten daar de gekleurde spijkerbroeken van H&M die met hun 92 best kunnen met een dikke omslag.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_116812514
broeken hier 86, shirts koop ik alleen nog maar 92. Moet wel omschakelen dat het dan nu echte kinderkleding is, en niet meer op de babyafdeling. Het is dan net allemaal anders.
*poef* nu is het weg
pi_116814246
Bij de H&M gaat babykleding nu tot 92 KJ!
  zaterdag 15 september 2012 @ 20:07:17 #29
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116824805
Mijn mupke is 15 maanden, 10,5 kilo en 77 cm. Ze draagt broeken maat 80, shirtjes maat 86. Rompers maat 86/92 en schoentjes nog net maat 21. Wat een reusje dan. :o

Een :* voor de mama's met zieke kindjes en gedoe, wat naar lijkt me dat.
pi_116824936
Ean is 16 mnd en 9,65 kilo maar zit wel in kledingmaat 80 qua broeken shirtjes sluit 74 het mooist aan maar die worden wel wat te kort en schoenmaat 22. Ik vind haar al zo groot.

Vrijdag is ze naar de fysio geweest omdat als ze achter iets loopt haar linkervoetje dwars zet. Ze konden er niks over zeggen want dan moet ze eerst 6mnd los lopen -O- Lachen want ze loopt absoluut nog niet/
pi_116825173
Waarom moest ze naar de fysio dan? Waren jullie doorverwezen?

Eva heeft nu schoenen maat 21, maar die zijn wel op de groei gekocht. 20 was al te klein in dit merk, dus het hangt er een beetje vanaf welk merk het is en dan maat 20 of 21.
pi_116825379
Ja bij het CB hadden ze aangegeven dat ze haar voetje wel erg dwars neerzette.
pi_116825473
Terwijl ze nog niet loopt? Das wel lekker voorbarig zeg. Sta je dan bij de fysio!
Het idee van LEREN lopen is toch juist dat ze nog moeten leren hoe ze hun voetjes neer moeten zetten (onder andere).
pi_116825573
Ik heb ook een poos gewacht voor ik de fysio belde. Maar ze ging hem steeds schuiner zetten. En ze kruipt enkel op haar knieën. Dus toch maar even gebeld. Ik hoop dat ze loopt voor ze 2 jaar is. Ik vind d'r een beetje zwaar worden :@
pi_116825893
Zwaar?? Nee joh, doe es niet zo raar! 9,6 kg is écht niet zwaar hoor!
En het duurt nog 7,5 maand voor ze 2 is, dus dan loopt ze echt wel :*
  zaterdag 15 september 2012 @ 20:36:01 #36
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116826187
Sterke voor alle dreumesen (en ouders) met problemen. Tankgirl, ik hoop toch dat er iets gevonden wordt. In het babytopic volgde ik je al en ik vind het jammer dat het nog steeds tobben is af en toe. Ik heb zelf weinig te melden. De knul ontwikkelt zich volgens mij volstrekt normaal en volgens de boekjes. Over maten gesproken, ik was vandaag in H&M en ik heb iets te fanatiek ingekocht geloof ik :D Ik werd zo enthousiast van de jongensafdeling (vanaf maat 92 dus) dat ik alvast twee broekjes heb meegenomen. Ze zijn zo leuk, smal/skinny modellen. Maar... zoonlief draagt nu van onder maat 80 en van boven maat 86. Dat was ik even vergeten, ik dacht dat hij broekmaat 86 had. En toch, met zijn groeitempo zou hij ze weleens rond februari/maart kunnen passen. Een van de twee broekjes vind ik echt ongeschikt voor de lente en zomer (rib), dus die gaat maar terug en met het andere broekje neem ik de gok maar.
pi_116826352
Lastig is dat hè Aventura. Zo heb ik een keer in de uitverkoop leuk spul gekocht voor de zomer. Wit linnen broekje, zomerjurkje, allemaal maat 80, want hey, ze zat al sinds het voorjaar in 74, dus dan heeft ze juli/augustus toch wel maat 80??
Niet dus!
Als ze zo doorgaat kan ze het volgend voorjaar nog aan haha.
  zaterdag 15 september 2012 @ 20:41:38 #38
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116826467
Hij heeft heel lang in maat 74-80 gezeten, ik denk wel een half jaar. Nu wordt zijn hele garderobe in één keer te klein. Heb net zijn hele batterij rompers vervangen. Verder dus vandaag wat broekjes gehaald. Dure grap, zo'n groeispurt :P

Wat ik zo raar vind aan o.a. rompers, is die combinatiematen. 74-80 is te klein, van 86-92 hangen de drukknopen op zijn knietjes. Is vast al vaak genoemd.
pi_116826474
Maat 92 dan al denk je? Dat zie ik Puck net tegen die tijd lekker dragen aan de onderkant en die is geen kleintje. Die draagt nu met 1,5 86 goed qua broeken.
The way you rock'n'roll
pi_116826657
Anne wordt overmorgen twee en die draagt nog steeds broeken in maat 80. 86 is echt nog te lang, maar ergens deze winter zal ze daar wel ingroeien hoop ik.
Qua bovenkleding gaat ze nu wel echt naar 92. Ze is een cm of 87 nu, kennelijk korte benen dus :D

Tankgirl, wat een zorgen om jullie meisje. Hopelijk kunnen jullie verder geholpen worden, jullie tobben al zo lang!
  zaterdag 15 september 2012 @ 20:48:27 #41
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116826811
Tja, het is een gok. Maar goed, als hij er pas najaar 2013 in kan is het ook prima. Ik vind het sws lastig om kleding voor hem te kopen. Ik koop meestal op de groei omdat ik bang ben dat hij er anders in no-time uit is. Dit keer overdreef ik ietwat geloof ik. Toch zou het kunnen, ventje is lang. Zit op plus-1 van de curve.
pi_116828060
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:30 schreef danic het volgende:
Zwaar?? Nee joh, doe es niet zo raar! 9,6 kg is écht niet zwaar hoor!
En het duurt nog 7,5 maand voor ze 2 is, dus dan loopt ze echt wel :*
Maar dat ik het zwaar vind om haar te dragen

@tt succes met jullie meisje

Ik heb ook heel veel zomerkleding in 80/86 euh tjs dat past ze in de winter denk ik.
pi_116828109
Oh, ja dat kan natuurlijk. Maar Eva loopt wel, maar die moet ik ook regelmatig dragen hoor. Als de afstand te groot is heb ik ook altijd de wagen bij me, want ik mag helemaal niet tillen, dus dan gaat ze daar in. Of bij papa op de arm.
Ik til haar alleen ergens op of in, maar dragen tijdens het lopen vermijd ik zo veel mogelijk.
pi_116828199
Ik draag haar ook zo min mogelijk. Maar ik moet haar toch van de auto naar het winkelwagentje tillen. Vandaag in de beekse bergen moest ik haar best een stukje naar de wc dragen en dat voel ik dan goed.
pi_116828269
mt 92 is Evie net aan het ongroeien... (en die wordt 3 in dec).

Liene is ruim 10 kg, 77 cm ongeveer en draagt broekjes 74/80 en shirtjes 80/86.

Tankgirl; sterkte met Larissa. Ik kan me enigzins voorstellen hoe het daar gaat. Liene heeft ook best veel van die temperamentvolle buien. (en was ook een huilbaby natuurlijk). Ik hoop dat ze er overheen groeit hier..

Mefke, ik had nog niet gereageerd, want lurk voornamelijk; maar wat naar van dat prikken.... arm mannetje. En wat balen dat hij nog steeds refluxachtige klachten houdt.. :*

Mignonne; ik heb op FB ook al gereageerd, maar wat zitten jullie toch in een rotsituatie momenteel. het 'weten' dat je meis last heeft van de gluten (hoogstws) en dan toch nog zo door te moeten, nu zelfs nog een maand langer.... Heel veel sterkte en beterschap. En mensch, wat ben je toch stoer! :*

Wicks; leuk dat jullie er ook zijn, en wat is je duo toch leuk. En dat samen dingen doen en samen spelen wordt steeds leuker he?

Ik zal eens proberen een beetje up 2 date te blijven hier ;)

Liene doet het, naast het temperament, heel goed. Vandaag lekker aan het oefenen met los lopen, inmiddels staat het record op 8 losse stapjes... Blijft leuk die ontwikkeling.
*heb van de week heel emo filmpjes van Evie in die fase zitten kijken....)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:26:24 #46
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116828495
Ik vind het tillen ook zwaar hoor. Knul loopt al wel, maar natuurlijk nog geen hele lange stukken. Ik heb nu zelfs spit; heb diclofenac gekregen en ben me nu aan het beraden hoe nu verder. Want ik heb nu al 6 weken pijn en het belemmert me steeds meer. Heb veel moeite met de dagelijkse dingen, zoals de kleine in en uit bed of bad doen, zijn speeltjes of etensresten van de grond rapen, met hem ravotten..alles is met pijn. Ik vraag me weleens af of het niet gewoon ook veroorzaakt is door de knul, dat ik hem steeds verkeerd getild heb ofzo.
pi_116828954
Puck is 88cm dat is de plus 1 lijn. Hij draagt boven 92 en onder 86.
Nieuw koop ik dus 98 en 92 want in de huidige maten heeft hij genoeg maar ik heb gevoerde broeken nog niet goed aan gedurfd omdat ik daar in de zomer gewoon niks mee kan. Maar lastig blijft het :X
Wel is de tijd van elke drie maanden een nieuwe maat wel wat voorbij. Het groeien gaat vanaf nu gewoon langzamer.
The way you rock'n'roll
pi_116829165
Aventura is de fysio dan niet goed voor je? Die kan ook zien of je goed tilt denk ik?
The way you rock'n'roll
  zaterdag 15 september 2012 @ 21:43:43 #49
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_116829187
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:10 schreef ferrari_rood het volgende:
Ean is 16 mnd en 9,65 kilo maar zit wel in kledingmaat 80 qua broeken shirtjes sluit 74 het mooist aan maar die worden wel wat te kort en schoenmaat 22. Ik vind haar al zo groot.

Vrijdag is ze naar de fysio geweest omdat als ze achter iets loopt haar linkervoetje dwars zet. Ze konden er niks over zeggen want dan moet ze eerst 6mnd los lopen -O- Lachen want ze loopt absoluut nog niet/
F_R, Larissa staat net een weekje soms een minuutje los, stappen doet ze nog niet, de dochter van mijn kinderpsycholoog is 5 dagen ouder, en kruipt amper. Het komt dus wel vaker voor ;)
En het neerzetten van het voetje kan altijd wat raar eruit zien in het begin.
Aan de andere kant is het nooit erg om de fysio er naar te laten kijken :)
Oh ja, en op de knieen is juist goed!

Bedankt iedereen voor de lieve berichtjes :* Ik hoop dat dit gewoon een HEEEEUULE lange fase is lol, en dat als ze eenmaal loopt, een stuk van de boosheid/frustratie eraf is.

Vanmorgen is papa met Larissa naar muziek op schoot geweest. Ze was erg stil, maar we denken dat ze het wel leuk vond :) We hopen dat ze hiermee een beetje haar ei erin kwijt kan (liedjes zingen en klappen enz.). Toen papa de trein nadeed vanmiddag (hebben ze ook gedaan bij muziek op schoot) zat ze in ieder geval vrolijk op haar kont heen en weer te wiebelen O+

[ Bericht 23% gewijzigd door The_Tankgirl op 15-09-2012 21:52:08 ]
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:00:50 #50
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_116829772
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:20 schreef Beessie-Jen het volgende:
mt 92 is Evie net aan het ongroeien... (en die wordt 3 in dec).

Liene is ruim 10 kg, 77 cm ongeveer en draagt broekjes 74/80 en shirtjes 80/86.

Tankgirl; sterkte met Larissa. Ik kan me enigzins voorstellen hoe het daar gaat. Liene heeft ook best veel van die temperamentvolle buien. (en was ook een huilbaby natuurlijk). Ik hoop dat ze er overheen groeit hier..

Mefke, ik had nog niet gereageerd, want lurk voornamelijk; maar wat naar van dat prikken.... arm mannetje. En wat balen dat hij nog steeds refluxachtige klachten houdt.. :*

Mignonne; ik heb op FB ook al gereageerd, maar wat zitten jullie toch in een rotsituatie momenteel. het 'weten' dat je meis last heeft van de gluten (hoogstws) en dan toch nog zo door te moeten, nu zelfs nog een maand langer.... Heel veel sterkte en beterschap. En mensch, wat ben je toch stoer! :*

Wicks; leuk dat jullie er ook zijn, en wat is je duo toch leuk. En dat samen dingen doen en samen spelen wordt steeds leuker he?

Ik zal eens proberen een beetje up 2 date te blijven hier ;)

Liene doet het, naast het temperament, heel goed. Vandaag lekker aan het oefenen met los lopen, inmiddels staat het record op 8 losse stapjes... Blijft leuk die ontwikkeling.
*heb van de week heel emo filmpjes van Evie in die fase zitten kijken....)
Ik heb die verhalen van jullie toentertijd ook gevolgt. Jammer dat het nog niet is weggetrokken, maar misschien dat ze wat meer haar ei kwijt kan zodra ze loopt (daar hoop ik met Larissa op in ieder geval). Hoe gaan jullie met de driftbuien om?
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:01:54 #51
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_116829811
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 21:26 schreef Aventura het volgende:
Ik vind het tillen ook zwaar hoor. Knul loopt al wel, maar natuurlijk nog geen hele lange stukken. Ik heb nu zelfs spit; heb diclofenac gekregen en ben me nu aan het beraden hoe nu verder. Want ik heb nu al 6 weken pijn en het belemmert me steeds meer. Heb veel moeite met de dagelijkse dingen, zoals de kleine in en uit bed of bad doen, zijn speeltjes of etensresten van de grond rapen, met hem ravotten..alles is met pijn. Ik vraag me weleens af of het niet gewoon ook veroorzaakt is door de knul, dat ik hem steeds verkeerd getild heb ofzo.
Had je tijdens de zwangerschap ook al problemen, of is dit echt later gebeurd?
pi_116829924
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:00 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Ik heb die verhalen van jullie toentertijd ook gevolgt. Jammer dat het nog niet is weggetrokken, maar misschien dat ze wat meer haar ei kwijt kan zodra ze loopt (daar hoop ik met Larissa op in ieder geval). Hoe gaan jullie met de driftbuien om?
Soms negeren we het enigzins in de hoop dat ze niet standaard bij alles wat haar frustreert in de piepmodus gaat .( en dan hebben we het over; even struikelen over je eigen been, en dan echt gieren, en tranen met tuiten). Het ligt er ook aan hoe de dag verloopt, soms helpt het om dr even uit de situatie te halen, dus even naar buiten, andere kant van de kamer....
En soms helpt het om gewoon even lekker te knuffelen, en haar op die manier te laten ontspannen...

Het is hier momenteel ook echt even erger, maar denk dat het hier ook grotendeels komt door de frustatie die bij het bijna-lopen hoort....
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:10:27 #53
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_116830171
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:04 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

Soms negeren we het enigzins in de hoop dat ze niet standaard bij alles wat haar frustreert in de piepmodus gaat .( en dan hebben we het over; even struikelen over je eigen been, en dan echt gieren, en tranen met tuiten). Het ligt er ook aan hoe de dag verloopt, soms helpt het om dr even uit de situatie te halen, dus even naar buiten, andere kant van de kamer....
En soms helpt het om gewoon even lekker te knuffelen, en haar op die manier te laten ontspannen...

Het is hier momenteel ook echt even erger, maar denk dat het hier ook grotendeels komt door de frustatie die bij het bijna-lopen hoort....
Oh herkenbaar, van de week viel Larissa op haar billen terwijl ze achter haar loopkar liep, niks aan de hand dus. Maar Larissa zette het gelijk op een boos gebrul (met idd ook gelijk tranen met tuiten). Gelukkig was haar er even op aanspreken genoeg. Knuffelen doe ik eigenlijk niet als ze zo krijst, omdat ik bang ben dat ze het dan helemaal vaak gaat doen. Of zie ik dat dan verkeerd?
pi_116830637
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:10 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Oh herkenbaar, van de week viel Larissa op haar billen terwijl ze achter haar loopkar liep, niks aan de hand dus. Maar Larissa zette het gelijk op een boos gebrul (met idd ook gelijk tranen met tuiten). Gelukkig was haar er even op aanspreken genoeg. Knuffelen doe ik eigenlijk niet als ze zo krijst, omdat ik bang ben dat ze het dan helemaal vaak gaat doen. Of zie ik dat dan verkeerd?
tja, het is een gevoelskwestie denk ik, soms is ze zo boos en gefrustreerd, en het enige wat ze dan kan doen is huilen/gillen... en ik kan me voorstellen dat ze dan zo ontzettend niet lekker in dr velletje zit, dat het ook wel heel fijn is, om haar enigzins het gevoel te geven dat ze begrepen wordt...
ergens troost vinden kan denk ik ook positief helpen.
(maar het ligt ook erg aan de situatie en de dag....)
pi_116830881
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 20:23 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik heb ook een poos gewacht voor ik de fysio belde. Maar ze ging hem steeds schuiner zetten. En ze kruipt enkel op haar knieën. Dus toch maar even gebeld. Ik hoop dat ze loopt voor ze 2 jaar is. Ik vind d'r een beetje zwaar worden :@
Sofie heeft ook gelopen met haar linkervoetje enorm naar binnen. Ik ben ook een keer of 4 naar de fysio geweest. Maar dat was idd al wel toen ze een maand of 3 liep.
Hier zijn stevige schoenen heel belangrijk. Ze heeft echt heel erg de steun nodig. Allstars zijn dus echt niet handig, want ze gaat dan gelijk weer met dr voetje naar binnen.
Wel grappig dat dr teva's dan wel blijkbaar genoeg steun geven. Daar heeft ze de hele zomer goed op gelopen
*poef* nu is het weg
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:32:55 #56
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116831053
Hier niet huilen of boos als ze valt, dan is ze vaak stoer en hard voor zichzelf. ALs ze zich echt pijn doet is het hard huilen, mag ik even troosten en wil ze snel weer weg om te spelen.
Boosheid is hier vooral als ze niet zelf mag/kan eten. Of als ik haar help met eten op de lepel scheppen en ze wil dat niet. Dan slaat ze met beide handen in haar eten en gooit ze zich achterover in dr stoel. Als ik dan niet snel genoeg ben vliegt haar bord van tafel.
Ze heeft buien dat ze zo is, de maaltijd verloopt ook wel eens rustig gelukkig.
Ik probeer soms een beetje mee te veren, ze heeft zo haar dagen en soms kan ik er iets minder goed tegen en zet ik haar in de box zodat ze kan uitrazen. Vaak is het dan na 2/3 minuten wel klaar.
Oppakken of troosten heeft dan totaal geen zin, dat staat ze niet toe.

Luier verschonen, was ook een schreeuwpartij, afdrogen ook, aankleden ook vaak. Dat begint nu allemaal wat minder te worden, ze lijkt iets meer te begrijpen en soms is ze voor rede vatbaar.

Ik heb al voor heel erg veel kindjes van anderen gezorgd, maar heb zelf het meest pittige exemplaar.
Al is ze ook vooral heel leuk en schattig, ik geniet me suf hoe ze speelt en stapt (5 passen los) en kletst. Ze is altijd zoet en lief als we een dagje op pad zijn, slaat dan moeiteloos een keertje een dutje over, daar boffen we dan weer enorm mee.
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:37:54 #57
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116831246
Over reageren op een driftbui: ik denk er nooit echt over na (nou ja, ik neem me wel altijd voor om niet boos te reageren) en doe wat in me opkomt. Als dat een knuffel geven is, dan doe ik dat gewoon. Ik heb niet het idee dat ik hem dan beloon.

Rug: ik ga op aanraden van mijn huisarts op zoek naar een manueel therapeut. Minpunt: de eerste 20 behandelingen worden niet vergoed. Beetje een drempel dus.
pi_116831386
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:10 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Bij verdriet dan knuffel ik verdriet negeren vind ik zo sneu.
In ieder geval wel op de dreumes leeftijd dan kunnen ze dingen zo anders ervaren.
De frustratie alleen al kan veel verdriet geven
  zaterdag 15 september 2012 @ 22:50:00 #59
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116831663
Ik denk dat het ook te maken heeft met hoe vaak en hoe erg de driftbuien zijn. Zelf maakte ik pas kennis met het fenomeen toen knul bijna een jaar oud was. Daarvoor vond hij alles prima en was hij tevreden. Wanneer hij nu gefrustreerd is of boos, dan trekt dat meteen mijn aandacht, ben ik bezorgd en benieuwd naar wat hem dwars zit. En heb dan genoeg geduld om hem te troosten. Ik kan me echter goed voorstellen dat continue driftbuien op den duur een beetje vervreemdend gaan werken. Dat je het dan soms even echt niet meer weet. Tankgirl, is dat waarom jullie professionele hulp hebben? Of is dat niet alleen n.a.v. Larissa's driftbuien?
pi_116831822
Sommige driftbuien zijn er om te negeren heb ik zelf bij Puck gemerkt. Deze zijn dan ingegeven door iets niet mogen.
Als afleiden/troosten niet werkt en hij laat zich als een slappe pop op de grond glijden dan laat ik hem gewoon even en dan is het snel weer over.

Maar ik gok als ik hier zo lees dat die buien nog best in het redelijke zijn. Krijsen doet hij eigenlijk nooit.
En ik mag geloof ik ook mijn handjes dicht knijpen dat de huilbaby in zo'n vrolijk jongetje is veranderd als ik het zo lees.

Sterkte dames :*
The way you rock'n'roll
pi_116832027
Sofie kan tegenwoordig op de grond gaan liggen en dan met handen en voeten op de grond stampen. Heel boos is ze dan. Ik negeer het dan wel. Als ik dan wel naar dr toe ga, dan wordt het alleen maar erger. Dit is idd, wat DML zegt vaak als ze iets niet mag. En dan mag ze nog best veel denk ik.

Verder troost ik natuurlijk wel bij vallen of pijn. Ze heeft nu ook door dat er een kusje komt op "auw". Zo gooide ze pas dr knuffel uit bed, en ze riep me: mama hajo auw, hajo kusje.

Knuffelen doet ze niet. Daar is ze veel te druk voor.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 15 september 2012 @ 23:01:01 #62
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116832093
Ow ja, dwarsig zijn en uitproberen negeer ik ook, maar dat zijn niet de buien waar ik van opkijk zeg maar. Krijsen doet-ie sowieso niet gelukkig.
pi_116832134
wat ik het meest vervelend vind aan die buien/dagen/momenten; is dat het de sfeer erg beinvloed en Evie er dus ook echt hinder van heeft. Leuke dingen ondernemen we regelmatig, maar als Liene dan in zo'n bui is, is dat toch een heeeeel stuk minder leuk...

(en soms gaat het ook gewoon ineens een poosje heel erg goed).

En ik geloof dat het uiteindelijk vanzelf een keer over gaat; ik probeer beide meiden op eenzelfde manier op te voeden, en met de eerste is dat tot dusver ook aardig gelukt ;)
  zaterdag 15 september 2012 @ 23:08:21 #64
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116832361
Meneer heeft het maandenlang ook te druk gehad voor een knuffel. Maar nu komt hij soms uit zichzelf naar me toe. Hij klimt dan op me, of gaat op mijn schoot zitten. Echt té lief. Ik voel me daar heel goed bij. Ik heb heel lang het gevoel gehad dat hij mij afwees, ook omdat ik veel weg ben voor werk. Ik had daarnaast ook vaak het idee dat ik hem niet zo goed aanvoelde en dat ik hem steeds verkeerd benaderde. Achteraf denk ik dat dat allemaal in mijn hoofd zat, onzekerheid. We worden nu steeds meer handen op een buik O+
pi_116832456
Fijn is dat Aventura...

dat is dan wel weer leuk; Liene is wel echt een knuffelkont bij mama, en tegenwoordig is het tijdens de BV helemaal erg, dan ligt ze echt helemaal over mijn schoot te rollen/kroelen.
pi_116832567
Sofie knuffelt niemand. Zo af en toe komt ze op schoot, met een boekje. Maar dat is na drie bladzijden ook: "klaar, uit"
*poef* nu is het weg
pi_116832730
Evie deed dat eerst ook niet hoor, maar het laatste half jaar is die juist helemaal om, en komt ze er zelfs om vragen.
'mama, ik wil even met jou knuffelen..." *smelt*.
En die ligt dan echt gerust een kwartier met dr tutje op mijn schoot.... echt fijn hoor.

*lichtelijk offtopic; aangezien het over mijn peuter gaat.... excuus*
  zondag 16 september 2012 @ 11:15:34 #68
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_116840668
Kiran heeft volgens mij op het KDV heel goed afgekeken hoe je lekker dramatisch op je buik op de grond kan gaan liggen en dan te gaan huilen.

als hij het op straat doet omdat hij het trappenhuis niet in wil dan til ik hem op.
als hij het doet omdat hij zijn zin niet krijgt dan kan hij ff lekker gaan krijsen maar ik negeer hem.

Kiran is nu 17 mnd plus week
weegt tussen de 10,5 en 11 kg, is vermoedelijk (eigen meting) ronde 82-83 cm. Ik mag eerste week oktober weer naar CB.
Schoenen is maat 20 (gemeten in de schoenwinkel).
Shirts is nog 86, maar 92 valt al beter dus moet voor de herfst/winter gaan shoppen.
broeken zijn maat 86 nog heel goed voorlopig (soms een enkele 80 zelfs nog).
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  zondag 16 september 2012 @ 12:14:34 #69
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_116842198
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:50 schreef Aventura het volgende:
Ik denk dat het ook te maken heeft met hoe vaak en hoe erg de driftbuien zijn. Zelf maakte ik pas kennis met het fenomeen toen knul bijna een jaar oud was. Daarvoor vond hij alles prima en was hij tevreden. Wanneer hij nu gefrustreerd is of boos, dan trekt dat meteen mijn aandacht, ben ik bezorgd en benieuwd naar wat hem dwars zit. En heb dan genoeg geduld om hem te troosten. Ik kan me echter goed voorstellen dat continue driftbuien op den duur een beetje vervreemdend gaan werken. Dat je het dan soms even echt niet meer weet. Tankgirl, is dat waarom jullie professionele hulp hebben? Of is dat niet alleen n.a.v. Larissa's driftbuien?
Wat je zegt klopt voor mij/ons in ieder geval. Ik kan haar gehuil ook niet onderscheiden, het is voor ons (dus ook voor haar papa) allemaal hetzelfde geworden. Ik weet niet wanneer ze verdriet heeft, of boos is, of gefrustreerd. Of ze is gewoon elke keer gefrustreerd, dat kan ook.

Met videobegeleiding was het de bedoeling dat we het allemaal konden gaan onderscheiden, maar Larissa heeft alleen de laatste keer de boel op stelten gezet, want ze vond de andere keren de camera te interessant ;) Het heeft wel nut gehad hoor: we hebben geleerd om de positieve momenten van de dag te zien.

Wat ik wel heb begrepen is dat Larissa door haar vaste nekwervel de eerste 4 maanden heel veel hoofdpijn heeft gehad. En daardoor a: een extravert meisje is geworden en b: waarschijnlijk qua huilgedrag vast is komen te zitten (dus eigenlijk nog steeds hetzelfde huilt als een jaar geleden).

De bedoeling was dat we op een of andere manier haar gehuil/gekrijs gereset zou worden, maar dat is niet gelukt.

Maar genoeg over dit onderwerp, ik word er altijd een beetje down van als ik erover praat ;)
Ik heb wel weer een ander beeld gekregen over driftbuien en het aanpakken ervan, ik zal ze gaan toepassen en kijken of het werkt, bedankt :)
Nogmaals: ervaringen en tips zijn altijd welkom.
pi_116848458
Pfff wat voel ik me gezegend zeg, als ik dit zo lees. Ook de situaties van Juud herken ik niet.
Gisteravond na het douchen zelfs de grootste lol met 'vechten' om de hydrofiel (ja daar droog ik nog steeds mee af, vind ik fijn). Nou prima, ik heb geen haast en zij gierde het uit O+

Ze heeft 1x een echte driftbui gehad en daar heb ik alleen maar heel verbaasd en bijna lachend naar staan kijken. Wilde niet hardop lachen om haar niet het gevoel te geven dat ze uitgelachen wordt, maar mèn, dat ging echt letterlijk nergens over.
Verder is ze best wel eens boos hoor, als iets niet lukt of als ik haar niet begrijp. Maar ik benoem dit dan "Eva niet boos zijn, mama wil je helpen maar ik begrijp je niet. Traantjes weg en probeer het nog eens uit te leggen?" Of "lukt het niet? Moet mama helpen?" Soms mag dat, soms ook niet en dan komt ze later alsnog hulp vragen.
pi_116857690
Vandaag was Ean ook behoorlijk uit haar hum. Ze werd tijdens het eten echt boos en gaat dan schoppen. Dit had ze vandaag al meerder keren gedaan. Volgens mij nog moe van gisteren.
Zo vrolijk was ze gisteren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116858179
Wow wat wordt ze groot f_r! O+ Wat een heerlijk bekkie!
  zondag 16 september 2012 @ 20:59:05 #73
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_116865445
Mijn dochter had een rozijntje in haar neusje gepropt schijnbaar. En wij maar denken dat het een bloedneus was (kleur van oud bloed) :') Later had ze weer een "bloedneus" en ik vond de kleur al zo raar.. even terug denkend aan de dag ervoor, leek het ons logischer dat het een rozijntje moest zijn hahaha

F_r: wat een leuke meid is het toch O+
pi_116879295
Fannetje, gefeliciteerd met Anne *O*
pi_116879815
Fannetje, van harte met Anne! Tot in het volgende topic! *O*

Cas gaat met super sprongen vooruit O+ Hij kan zich nu heel goed optrekken en bij te tafel of bank staan. Ook kan hij klimmen maar nog niet zelf er af _O- Dus regelmatig moet ik een boos jongetje van iets afhelpen.
  maandag 17 september 2012 @ 09:26:49 #76
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116880590
Fannetje, van harte gefeliciteerd!! Twee jaar alweer, jullie kleine meisje. :)

Ik heb overigens geen probleem met de drift van mijn dochter, het is alleen af en toe vermoeiend, maar het is gelukkig niet iedere dag alleen maar strijd en gedoe. En ik vraag geregeld aan manlief wat wijsheid is. Ik heb het zelf helemaal niet in me zitten en hij was als kind ook wel driftig en heel koppig. Dus hij kan dan beter vertellen hoe te handelen dan dat ik het zelf bedenk.

En daar sta ik dan met al mijn wijsheid en ervaring in het opvoeden van kindjes. :D
pi_116881404
Fannetje gefeliciteerd met Anne! Maak er een hele leuke dag van *O*

Ik sta echt te kijken van de sprongen waarmee Puck zijn taalontwikkeling gaat.
Hoewel hij het ook uitbuit. Iets expres op de grond gooien en dan 'pakken' tegen je ouders zeggen :P

Hoewel eten zo ongeveer het eerste woordje was wat hij leerde :') kan hij nu ook drinken zeggen. Reuze handig want voorheen kon eten beiden betekenen en dan werd hij wel eens boos als ik eten gaf terwijl hij dorst had.
The way you rock'n'roll
pi_116882001
Fannetje, gefeliciteerd met Anne!!

Wat ik nu soms wel lastig vind is dat Bartje soms gewoon snot in zijn oren heeft, nee maakt dan geen enkele indruk.

Mijn vriend had vrijdag vrij, en voerde toen gewoon in dat Bartje na de tweede keer nee in de box werd gezet. Toen had hij het snel weer door..

Maar het gaat verder heerlijk! Het is zo'n lekker jochie! O+
pi_116882277
Fannetje gefeliciteerd met Anne
pi_116883812
Gefeliciteerd fannetje! Anne alweer 2. Veel plezier bij de peuters, tot over een maandje!

Sofie gooit met dr eten en zegt dan al nee schuddend met dr hoofd:" niet gooien siesje". Ze heeft van de week voor t eerst even op de gang gezeten. Nog geen 10 seconden, het maakte indruk, en ze heeft een paar dagen nier gegooid. " niet gooien siesje, siesje gang"
*poef* nu is het weg
pi_116902190
Bedankt allemaal! :)

We hebben het vandaag nog niet gevierd, ik moest helaas gewoon werken en het nadeel van mijn baan is dat ik geen dag vrij kan nemen ;) We vieren het zaterdag!

Wij zwaaien jullie uit met een collage van net geboren tot twee jaar, met van iedere maand een foto. Alhoewel de meesten van jullie 'm al gezien hebben op Facebook natuurlijk ;)

Tot in het volgende topic allemaal! :W

pi_116903559
fannetje gefeliciteerd en een fijn feest zaterdag!
en wat een mooie collage van een mooie meid!
pi_116905567
Eva had gisteren ook watjes in d'r oren. Ik was op de bank de was aan het opvouwen en mevrouw heeft er een handje van om de net gevouwen was van de bank te grissen (want ze weet dat het niet mag) en er dan van door te gaan, een kat-en-muis spelletje ontlokkend. 2 minuten later ligt de was op de grond.

Ik had haar dus al een paar keer gewaarschuwd en gezegd dat als ze niet ging luisteren, ze maar even in d'r stoel moest. Dus eerstvolgende keer, hup in de stoel. Nou dat was dus huilen. Na 10 seconden na haar toegegaan, uitgelegd, kus laten geven en weer spelen.
Loopt ze naar het wasgoed, alles om beurten aanrakend en 'nee' zeggend en schuddend met zo'n blik van 'goed hè mama, dat ik luister' O+
pi_116910058
Fannetje ook even hier :D Hiep Hiep Hoera! Gefeliciteerd met jullie mooie meid!
Wat een mooie collage
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  maandag 17 september 2012 @ 21:43:25 #85
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_116911023
Fannetje, van harte gefeliciteerd en geniet ervan zaterdag!
pi_116911193
Fannetje gefeliciteerd! *O* O+

Ohja Danic haha, mijn kleinste is ook gek op was, hoe verser gevouwen, hoe beter :')
Ik vouw een stapeltje thee/handdoeken en daar mag ze haar gang mee gaan. Meestal geef ik haar wat ongevouwen was en vraag ik of ze mama wil helpen, dan gaat ze ook "vouwen" heel schattig :D
pi_116912948
Fannetje gefeliciteerd met je mooie meid!
Grappig dat ik al die foto,s ken. Leuk om te zien!

Hier heb ik er ook eentje op de gang gezt vanmiddag. Had het een paar maanden terug ook gedaan, maar toen werkte het niet of hij snapte het niet, maar vandaag wel.
We aten aan de salontafel,dus hij kon zo van tafel af en na twee happen vroeg die om ijs en liep steeds naar de vriezer en werd hartstikke boos dat hij geen ijs mocht. Toen dus even op de gang en daarna was hij kalm en hebben we geknuffeld en daarna hret ie nog heel goed geten! Als beloni g kreeg hij een lekker ijsje.
pi_116913088
Troeta, heb je mijn kind _O-
Hier hebben we ook dat soort 'discussies' *lol*
(Is een periode geweest dat ie om 9 uur s ochtends.al zo begon. Was af te leiden met broodijs :'))
pi_116913286
Sofie houdt niet zo van ijs, die staat tegenwoordig in de keuken te miepen om ontbijtjekoek, en krennebol. Brood met piejakaas is helemaal favoriet. Gruit is ook iets waar ik dr blij mee maak (fruit)
*poef* nu is het weg
pi_116914022
Puck roept graag ijs maar eet niet meer dan een paar hapjes.

Hij vraagt eigenlijk enkel om zijn kauwvitamines want lekker blijkbaar.
En soms om kaas en wots :D
The way you rock'n'roll
pi_116914695
De mijne is echt ijsverslaafd.
Vanochtend zei ik iets over pasta en eisen. Zegt ie: pastaijs :')
Uhm ja tuurlijk lieverd
pi_116915148
Haha, we noemen hem het grote ijsmonster. Bij het maar bed gaan vraagt ier om en bij het opstaan, na elke boterham en bij elke tekenfilm waar het woord ijs invalt. (Kennen jullie die aflevering van ruby en max waar max 100x ijslolly zegt?)Als we langs de ijssalon lopen waar we een jaar geleden 1x een ijsje hebben gegeten.
Compleet met lief stemmetje, mamma ijsj?
Maar volgens mij maakt ie er ook een grapje van hoor.

Om appels vraagt ie Gelukkig ook.

Pastaijs,geweldig!
pi_116922271
Het enige waar Eva echt om 'vraagt' is 's morgens haar beker karnemelk.
Verder zit ze te wippen in haar stoel bij een doosje rozijntjes of een bakje druifjes. En als wij een milkshake hebben dan MOET ze ook een slokje (of 10 :') ).

Mignonne, helpen zit er hier helaas nog niet in, als ik haar laat gaan ligt alles door de kamer. Soms krijgt ze een paar washandjes, dan gaat ze daarmee 'poetsen'.
Oh, en nog bedankt voor de 'tip' van de wintermuts *) Hij is zó lief O+
  dinsdag 18 september 2012 @ 07:43:35 #94
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_116922592
Hier is haar flesje warme melk wel heilig. Banaan is ook favo, en kaas op haar boterham is geweldig.
Met warm eten is ze helemaal blij als we AVG of stampot eten. Minder blij met pasta of bami oid.

Ijs krijgt ze eigenlijk nog niet, wel een kaal bakje zonder ijs. :')

Was vouwen doe ik hier als ze slaapt of als ze in de box zit. Ik geef haar ook wel eens een plukje was in de box, daar kan ze zo een half uur zoet mee zitten spelen. Dan gaat ze ook vouwen en ze trekt dingen aan (slaat het om haar schouders)

Ze is gek op mutsen, hoedjes, kralenketting, brillen, knipjes, mooie kleren e.d. Je kan dr alles op en aan plaatsen, dikke pret heeft ze dan. O+
En ze heeft het niet van mij. :D
pi_116924313
Sofie was vanmorgen dr vader even kwijt... pappaaaa, waar ben je nou... papa komeens! (en dat keer 10) O+

en dan staat er in de vragenlijst van het cb of ze al 2 woords zinnetjes praat.
*poef* nu is het weg
pi_116934787
oeps vermaanddag vergeten gisteren door alle drukte van de afgelopen tijd en het mannetje is ook een paar dagen behoorlijk ziek. We hebben heel weinig geslapen.
pi_116937353
Die vermaanddag gaat hier altijd geruisloos voorbij eigenlijk.
Ben ik nu een ontaarde moeder?
The way you rock'n'roll
pi_116937385
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
:N
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_116937418
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 15:53 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Hier net zo hoor :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_116937554
quote:
+1 Tis dat ik me gister besefte dat ze over iets meer dan een maand alweer jarig is. Moeten we gaan verzinnen wat ze krijgt.
We denken er nu aan om op de dag zelf naar Bumba te gaan. Is dan hier in de buurt, en vanaf 2 jaar.
*poef* nu is het weg
pi_116937634
Hier gaan ze ook geruisloos voorbij... Totdat er weer een CB bezoek gepland staat, fijn lijstjes invullen en dan weet je weer even hoe oud (jong) hij is.
pi_116972169
:W Hallo, Matthias komt zich melden *O*
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 19 september 2012 @ 11:16:59 #103
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_116972856
Ik sta er zelf altijd wel even nog bij stil. Zo is knul vandaag precies 14 maanden. Houdt vanzelf een keer op lijkt me. Tegen de tijd dat hij 185 maanden is, zal ik daar wel vanaf zijn gok ik ;)
pi_116980118
Grml ean is al een tijdje niet helemaal haar zelf. Echt hysterisch huilen driftbuien als iets niet mag.
En gisteren beet ze in mijn schouder echt precies in mijn litteken
pi_116980982

Hoi! Eva komt zich ook melden :)
Tralalalaaa
  woensdag 19 september 2012 @ 14:52:29 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116981127
Ah gos wat een schattige foto O+
Welkom!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_116981602

Deze moet ik ook even laten zien. Hij komt uit bed en ziet voor het eerst ballonnen hangen O+
Met de verjaardagen van zijn broers lag ie in het ziekenhuis dus toen heeft ie geen ballonnen gezien. Dat gezicht, onbetaalbaar O+
pi_116983689
driftbuien: check (bij voorkeur op straat of in de supermarkt op de grond gaan liggen, zodat ook iedereen het ziet, maar ook gewoon thuis)
bijten: check (en dan ook nog heeeel hard en vaak onverwacht)

hij begrijpt nu steeds meer dingen en kan bijvoorbeeld dingetjes opruimen of weggooien (altijd opletten dat niet dingen in de prullenbak verdwijnen die nog bewaard moeten worden), wasknijpers aangeven en zo...

Ik vind het soms lastig dat hij konstant de aandacht trekt, ook soms door dingen te doen die niet mogen, vooral ook wanneer ik met mijn eigen dingen bezig ben of bijvoorbeeld in het huishoud iets ongestoord moet/wil doen, want niet alles kan tijdens zijn slaapjes.
Ook samen met hem te spelen moest ik eerst leren, maar ik heb toch gemerkt dat hij dat wel leuk vindt, ook omdat hij enig kind is. Hoe doen jullie dat? Ik ga nu een paar keer per dag even iets samen met hem spelen, totdat hij ( meestal snel) geen zin meer heeft.

Is iemand al met het potje begonnen? Ik weet dat de meeste veel langer ermee wachten, maar volgens het "boekje" merken de kinderen zo rond 1,5 jaar dat ze moeten plassen. Ik probeer nu zo af en toe hem op het potje te zetten, maar hij blijft niet zitten of staat op en plast een beetje verder op, dus ik denk dat het nog te vroeg is, maar dan kan die alvast een beetje wennen.
pi_116986587
Als eva speelt, zit ik meestal bij op de grond. Dat wisselt zich af met alleen en samen spelen en af en toe opruimen van mijn kant. Maar meestal loopt ze dan achter me aan.

Potje hebben we hier staan en eva zit er regelmatig op. 9 van de 10 X met kleren aan, gewoon als spel. Maar ook wel eens bloot en dan voor de tv ofzo.
Ik merk dat ze zich nu bewust wordt can alles wat er in dr luier gebeurd. Bij poep zegt ze bleeeeegh (ze zegt geen bah) en ik zie regelmatig dat ze aan dr luier staat te sjorren aan de voorkant eb dan ook bleegh zegt, volgens mij plast ze dan. Denk ik hè. Dus we gaan er binnenkort maar eens langzaamaan iets mee doen. Is het niks, dan stoppen we weer.
pi_116986966
ahhhh schatties; Matthias en Eva... O+ O+ O+ Welkom!

FR; sterkte! sprongetje? ;)

Liene heeft ook weer een paar zulke dagen achter de rug en lijkt het lopen ook ineens te begrijpen, ze doet steeds een stap of 4/5 (gister zelfs een paar extra als toegift haha).
pi_116993633
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 17:07 schreef Beessie-Jen het volgende:
ahhhh schatties; Matthias en Eva... O+ O+ O+ Welkom!

FR; sterkte! sprongetje? ;)

Liene heeft ook weer een paar zulke dagen achter de rug en lijkt het lopen ook ineens te begrijpen, ze doet steeds een stap of 4/5 (gister zelfs een paar extra als toegift haha).
Matthias en Eva welkom

Geen idee of het een sprongetje is. Hebben ze die rond de 16mnd ook? Ze vond d'r toetje niet lekker. Echt hysterisch achterover gooien. Als we willen helpen idem dito.
  woensdag 19 september 2012 @ 21:52:56 #112
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_117002754
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2012 19:19 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Matthias en Eva welkom

Geen idee of het een sprongetje is. Hebben ze die rond de 16mnd ook? Ze vond d'r toetje niet lekker. Echt hysterisch achterover gooien. Als we willen helpen idem dito.
Nah, als dat een sprong zou zijn dan is dat hier al twee maanden bezig. :D
Hier ook zo, helpen mag niet. Zelf opscheppen op haar lepel lukt haar nog niet altijd, dus dat is allemaal lastig. Ze eet veel met haar ene hand, ander hand heeft ze de lepel mee vast en schept ze soms wat mee op. Ik geef haar met een andere lepel of mijn eigen vork ook een hapje zo nu en dan.
En soms laat ik het voor wat het is en bemoei ik me er helemaal niet mee, ligt een beetje aan haar energie level. Als ze moe is kan ze weinig hebben.
Sommige kinderen hebben een kort lontje, wij zeggen dan 'Lientje heeft geen lontje' :')

En over vermaanddag, hier is de 12e iedere maand eigenlijk wel een dag om bij stil te staan sinds ze geboren is, ik vind dat toch altijd weer bijzonder en schrikbarend hoe snel er weer een maand voorbij is.
  woensdag 19 september 2012 @ 21:54:23 #113
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_117002849
quote:
0s.gif Op woensdag 19 september 2012 14:48 schreef Take_A_Picture het volgende:
[ afbeelding ]

Hoi! Eva komt zich ook melden :)
Wat heeft ze een heerlijke spekjes!! O+
  donderdag 20 september 2012 @ 10:11:31 #114
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_117015235
Eva & Matthias, gefeliciteerd en welkom O+

Weet je, ik vind het werkelijk fijn om te lezen dat andere kindjes van Larissa's leeftijd ook drift/bijtbuien hebben, sorry :+ :*
Larissa heeft vannacht eiiiindelijk weer na een week een beetje normaal geslapen *O* ze was telkens van 01:00 tot 03:00/04:00 wakker, en je merkt gewoon dat je totaaaaal anders gaat denken. Zie het nu ook gelijk een stuk positiever in.

Dadelijk naar de kinderarts, ik hoop zo dat ze een beetje aangekomen is.
Stoelgang gaat muah, een stuk beter dan eerst, maar om de 3 dagen raakt ze weer verstopt. Ik durf het eigenlijk niet aan om de forlax te verdubbelen (zouden we doen als deze hoeveelheid niet werkte)..

Wat ik zo leuk vind op dit moment, is het zingen van liedjes met Larissa.
Ze zingt soms zelf al een beetje "lalalala O+ "
Maar ze zingt vooral mee met papegaaitje leef je nog :) dat iiieaaa deeaa is ook erg leuk om mee te zingen
pi_117015828
Welkom Eva en Matthias

Hier ook een bijt, knijp, sla en schop dreumes en eerlijk gezegd weet ik neit of het uit haar komt of dat het nadoe gedrag is van haar zus die in de meest afschuwelijke peuterpuberteit zit..
Maar goed Sarah doet alles na dus als ze dan straks de ppt overslaat ben ik blij heb ik ze gewoon allebei tegelijk nu ;)

Bij Sarah vliegen op het moment de woorden eruit, ze zegt alles na! Ik vind het geweldig en ze kan zich ook redelijk goed duidelijk maken wat het allemaal weer een beetje makkelijker maakt :)

Maar waar ik eigenlijk voor kwam, Sarah is vandaag voor het eerst mee geweest naar de tandarts! En ze mocht in de stoel, maar toen ie plat ging was het eng, er is dus niet in haar mondje gekeken, maar ze was wel stoer. (echt veel is er ook niet te zien in haar mond, 6 tanden en een helemboel bulten van kiezen die onder het tandvlees zitten, maar doorbreken ho maar..)

TT wat een gedoe met die forlax, maar als verdubbelen helpt.. en misschien anders 2 dagen enkele hoeveelheid en 1 dag dubbel of om de dag dubbel.. Wij hebben daar bij J ook zo mee lopen klooien.. Maar buikpijn is ook niets!
pi_117041507
TT, wij doen de ene dag 4mg en de andere dag 8 mg (een en twee zakjes dus). Dat is de enige manier om em redelijk te laten poepen.

Vandaag zijn er slikfoto's gemaakt. Dat ging gelukkig goed. Voorlopige uitslag: maag en slokdarm hebben geen vernauwingen, overgang twaalfvingerige darm naar dunnen darm moet nog bekeken worden en geen reflux te zien. Dat laatste is normaal, reflux laat zich niet zo goed zien op dit soort foto's. Nu hij loopt lijkt het wel allemaal wat beter te gaan, dus benieuwd wat nu de volgende stappen zijn en of er nog iets uit het bloed/ontlastingsonderzoek gekomen is.
pi_117055645
Mijn dreumes denkt dat nu ie 1 is niet meer hoeft te slapen overdag. Maar mama denkt van wel en daar is ie het hoorbaar niet mee eens.
  vrijdag 21 september 2012 @ 11:13:19 #118
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_117057305
@Tankgirl, daarom heb ik het eigenlijk ook gepost. Het is geen heel uitzonderlijk gedrag. Mensen denken vaak dat kindjes vanaf twee jaar pas driftig zijn, maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Het karakter bepaald een boel wat dat betreft. ;)
pi_117057642
Driftig is Matthias nu al als er iets gebeurd wat hem niet aan staat of iets niet lukt.
pi_117067555
Slapen wil de mijne ook niet altijd, vooral als dingen anders zijn dan anders. Hij is veel te nieuwsgierig en denkt dingen te missen, terwijl die echt moe is.
Ik stop hem gewoon in bed en dan gaat hij weer staan en kleren uit de kast ernaast trekken en huilen, maar meestal is het binnen 10 minuten gedaan en gaat die slapen. Ik moet wel opletten dat ik wacht tot hij echt slaapt met de deken erop doen, anders begint die zo opnieuw.
Vandaag is mijn vriend voor het tussendoor weeguurtje geweest, (nog steeds) 80 cm en 9890 g (met redelijk volle plasluier en rompertje aan). Hij kreeg geen commentaar, terwijl ze laatst tegen mij nog zeiden dat ons zoontje tegen ondervoeding aan zit... Nu ja, ik vind het best. Ik geef nu elke ochtend Griekse yoghurt verdunt met vruchtensap (peer, perziek of mango) uit een tuitbeker, dus een soort yoghurtdrank, maar dan met vette yoghurt. Eindelijk iets gevonden wat hij wel lust, ook papjes enzo geprobeerd, maar als die dat proeft laat hij het staan
tot hij echt veel dorst krijgt of spuugt het
direct weer uit.
Ik lees dat hier veel kinderen problemen met poepen hebben. Dat is ons tot nu toe nog bespaart gebleven. Ik geef wel vaker van die zachte gedroogde vruchten, zoals dadels, pruimen, vijgen, rozijnen, cranberries of abrikozen. Dat lust die graag en ik denk dat de vezels erin ook een beetje meehelpen bij het poepen,
  vrijdag 21 september 2012 @ 16:34:01 #121
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117069594
Vandaag was er met ventje geen land te bezeilen. Hij trekt aan mijn haar, maait met zijn armen bij het eten zodat alles in het rond vliegt, laat eten uit zijn mond vallen, mij strak aankijkend, jengelt als iets niet lukt....Hij kan al precies op de juiste knoppen drukken! Ja, ook dreumesen van 14 maanden kunnen al puberen! Ik voel me soms echt woest worden wanneer hij zo doet :@ Ik geef nu wel duidelijk mijn grenzen aan, dat deed ik soms niet voldoende. Vond zijn gedrag dan ook wel weer grappig, en werd dan te toegeeflijk. En dat walst-ie zo over me heen. Daar heeft manlief me echt op moeten wijzen. Vanmiddag was hij wel weer schattig. Wilde steeds opgetild worden door me en tegen me aan hangen. Had-ie blijkbaar toch nodig. Ik geniet van zo'n dag met hem, maar vind het ook wel erg intensief. Intensiever dan een werkdag. Ik heb vandaag niets kunnen doen wat ik op mijn planning had. Huis is een bende...Ik vraag me serieus af hoe moeders of vaders die de hele week alleen bij hun kind zitten, niet gillend gek worden. En dit is nog met 1 kind en 1 dag in de week dat ik helemaal alleen ben met 'm.
  zondag 23 september 2012 @ 20:29:06 #122
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_117166574
ff trots doen hoor: Liene gaat ook buiten steeds meer stappen:
*O*
  maandag 24 september 2012 @ 10:43:18 #123
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117184661
Leuk hoor BJ en terecht trots! :Y
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  maandag 24 september 2012 @ 11:07:54 #124
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_117185357
@Aventura, ik ben de altijd bij mijn mupke en zou niet anders willen.
Maar ik ben heul blij met 1 of 2 dutjes per dag en als ze 's avonds om 19.00 ligt te slapen en de avond voor mij is. Het is inderdaad heel erg intensief. Dwarsheid, mopperen, overal aan/in/op zitten.

Ik ga nu geregeld even lekker alleen wat winkelen ofzo, maar echt een dagje zonder haar moet ik nog niet aan denken. :')

Ons meisje loopt sinds vorige week woensdag echt los! *O*
Niet meer een paar pasjes, maar gewoon alles, binnen en buiten. Wat een mijlpaal is dat zeg, wat zijn we trots! En wat is ze opeens groot.... :@

@BJ, wat knap!!! *O*
pi_117185495
BJ O+ *O* lopende Lientje O+
Hier begint de kleine mop ook met loslopen. Ze zit nu op 7 stapjes los. Ik denk wel dat het nog een maandje duurt voordat ze volledig losloopt, tenminste dat hoop ik :')
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_117185520
Hallo,

Destin komt zich ook melden
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
pi_117186146
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 16:34 schreef Aventura het volgende:
Vandaag was er met ventje geen land te bezeilen. Hij trekt aan mijn haar, maait met zijn armen bij het eten zodat alles in het rond vliegt, laat eten uit zijn mond vallen, mij strak aankijkend, jengelt als iets niet lukt....Hij kan al precies op de juiste knoppen drukken! Ja, ook dreumesen van 14 maanden kunnen al puberen! Ik voel me soms echt woest worden wanneer hij zo doet :@ Ik geef nu wel duidelijk mijn grenzen aan, dat deed ik soms niet voldoende. Vond zijn gedrag dan ook wel weer grappig, en werd dan te toegeeflijk. En dat walst-ie zo over me heen. Daar heeft manlief me echt op moeten wijzen. Vanmiddag was hij wel weer schattig. Wilde steeds opgetild worden door me en tegen me aan hangen. Had-ie blijkbaar toch nodig. Ik geniet van zo'n dag met hem, maar vind het ook wel erg intensief. Intensiever dan een werkdag. Ik heb vandaag niets kunnen doen wat ik op mijn planning had. Huis is een bende...Ik vraag me serieus af hoe moeders of vaders die de hele week alleen bij hun kind zitten, niet gillend gek worden. En dit is nog met 1 kind en 1 dag in de week dat ik helemaal alleen ben met 'm.
Hier zijn er ook van die dagen hoor! Maar ik geef mijn 2 dagen met hem samen aan niemand af ;) Ook hier ben ik nog blij dat hij 2 keer per dag slaapt, na zijn slaapje is zijn humeur meestal wel weer beter. Het schoonmaken van het huis doe ik tijdens de momenten dat Cas slaapt of wanneer hij fijn zelf aan het spelen is. Gaat prima hier. Het eten gaat hier wel bal, brood eten gaat slecht (behalve vanmorgen gelukkig) warm eten ook, zal wel een faaaase zijn!
pi_117186338
We hadden heerlijk uitgebreid gekookt gisteren met duur vlees en heerlijke saus maar meneertje 'ik eet alleen maar vlees zo ongeveer' vond het niet interessant. De champignons viste hij ook uit zijn mond.
Enkel de rosti at hij op.

Wat hier momenteel nog het beste werkt om er wat groente e.d. in te krijgen is dat ik liedjes met gebaren zing en papa voert hem wat happen.

Brood ging hier ook slecht maar wat ander vleeswaren zorgde er voor dat hij weer eet.
The way you rock'n'roll
pi_117186424
Vanavond probeer ik lasagne, kijken of dat in goede aarde valt bij meneer :D . En dat het slapen weer prut is vind ik ook een beetje jammer -O-
  maandag 24 september 2012 @ 13:03:53 #130
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_117188827
Ik heb ook de box nog staan en die blijft nog wel even. Anders moet ik alles doen als Lientje slaapt en daar heb ik niet altijd zin in. Als ze wakker is moet ik gewoon op haar letten, want ze trekt anders alle overhoop in haar enthousiasme. Dus de box is fijn, Lientje lekker rustig spelen of kijken wat mama doet en mama heeft even dr handen vrij.

Ow en eind vd middag als ik ga koken zet ik haar met drinken/speen/soepstengel in dr kinderstoel en mag ze aan half uur Zandkasteel kijken zodat ik kan koken. Dan is ze moe en wil ze eigenlijk bij me op de arm, wat dan niet gaat. Dus dit is even een oplossing.

Hier is het ook wisselend met eten, pasta en rijst gaan nooit zo lekker, pasta uit een potje dan weer wel... Maar stampot, avg en ovenschotels gaan er altijd wel in.

Brood het liefst met kaas/pindakaas/roomkaas. Soms eet ze anderhalve boterham, soms een halve.
Fruit gaat er altijd wel in en koekjes/crackers/soepstengel ook.

Lasagna heb ik de afgelopen twee weken twee keer gemaakt, dat ging er wel goed in.
pi_117192398
Sofie eet eigenlijk weer alles. Alleen stamppotten wil ze niet. Brood wil ze vooral pindakaas op, maar als ik dr wat anders geef is het eigenlijk ook wel goed.
Box hebben we al tijden niet meer staan. Ooit weggehaald voor een verjaardag, en niet weer teruggezet. Straks komt ie natuurlijk wel weer in de woonkamer voor de baby.
Ze gaat zo hard de laatste weken. Dr taal neemt een enorme sprong. Ze gebruikt dagelijks nieuwe woorden eigenlijk. Over een maand is mijn dreumes alweer een peuter O+
*poef* nu is het weg
pi_117195352
Vanavond staat er definitief lasagne op het menu :Y)

De box staat hier ook niet meer, is doorgeschoven naar ons neefje die er dankbaar gebruik van maakt.

Op ons KDV kunnen ze zo lief schrijven over Cas O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_117195638
Wat leuk zeg!
*poef* nu is het weg
pi_117195799

*O*
Loop je even weg, kom je terug, staat meneer van de chips te snoepen die van zijn broer nog op tafel lag :D Dan kan ie ineens wel gaan staan en staan blijven :Y
  maandag 24 september 2012 @ 16:57:50 #135
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117197101
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:07 schreef Juud79 het volgende:
@Aventura, ik ben de altijd bij mijn mupke en zou niet anders willen.
Maar ik ben heul blij met 1 of 2 dutjes per dag en als ze 's avonds om 19.00 ligt te slapen en de avond voor mij is. Het is inderdaad heel erg intensief. Dwarsheid, mopperen, overal aan/in/op zitten.

Ik ga nu geregeld even lekker alleen wat winkelen ofzo, maar echt een dagje zonder haar moet ik nog niet aan denken. :')

Ons meisje loopt sinds vorige week woensdag echt los! *O*
Niet meer een paar pasjes, maar gewoon alles, binnen en buiten. Wat een mijlpaal is dat zeg, wat zijn we trots! En wat is ze opeens groot.... :@

@BJ, wat knap!!! *O*
ik vind het fijner als ik het samen met manlief doe en dat is gelukkkig vier dagen :) ik vind de dinsdag en donderdag dat ik hem overdag niet zie ook heerlijk. Even niet geregeerd worden door zijn ritme!

Los lopen is inderdaad fijn. Ik heb laatst zijn eerste echte schoentjes voor hem gekocht want hij loopt buiten ook los. Hij viel in het begin steeds omver, op schoenen lopen is een kunstje apart!
  maandag 24 september 2012 @ 17:00:04 #136
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117197196
Slapen is ook hier slecht. Elke nacht om 3 uur is hij wakker. Ik geef dan wat warme melk en dan slaapt hij door, maar ik kan vaak de slaap niet goed vatten daarna. En om 6 uur staat hij dan alweer te stuiteren..!
pi_117205152
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 17:00 schreef Aventura het volgende:
Slapen is ook hier slecht. Elke nacht om 3 uur is hij wakker. Ik geef dan wat warme melk en dan slaapt hij door, maar ik kan vaak de slaap niet goed vatten daarna. En om 6 uur staat hij dan alweer te stuiteren..!
Hier hetzelfde -O-
pi_117206200
Boerenkoolstamppot werd goed gekeurd *O*

Aventura zijn de zooltjes wel flexibel genoeg van de schoentjes? Puck liep eigenlijk zo weg op zijn schoenen.

Hier ook weer wakker 's nachts de afgelopen nachten. Vannacht rolde hij steeds op zijn bus die mee naar bed moest maar afpakken van dat ding maakte hem woedend :P
The way you rock'n'roll
pi_117206374
Box hebben we hier vrij snel de kamer uit gedaan, Liene wilde er niet in. *Evie toendertijd ook niet* en ik wilde de ruimte graag gebruiken voor de speelhoek.

Balen van de slechte slapers... op een gegeven moment breekt het je op..sterkte ermee. :*

Lientje van Juud loopt ook! wat goed *O* en ik herken dat trotse gevoel heeeeeel goed!

Ik durf voor het eerst te zeggen dat het hier GOED gaat. Liene is opener, gezelliger, socialer... en de piepmodus wordt veeeeel minder gebruikt. Echt zo fijn, voor het eerst in ruim een jaar, is er hier ontspanning. De meiden gaan ook veel meer samen spelen en Liene gaat soms ook even lekker in dr eentje iets doen. (dat was tot dusver ondenkbaar....).
En ook niet vervelend, sinds 3 weken slaapt ze door! echt door. Tot na 8 uur smorgens.... ik voel me zelf ook zoveel beter nu zij haar draai heeft gevonden en ons genieten echt is begonnen....

en dan nog ff de live-beelden:
View My Video
  maandag 24 september 2012 @ 20:13:12 #140
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117206383
Dml, het zijn shoesme-schoentjes met flexibele zool. Speciaal gemaakt voor beginnende loperds. Misschien zijn ze toch iets te groot, ik twijfelde tussen maat 21 en 22, en heb voor 22 gekozen. Maar goed, met dit natte weer komt hij toch niet buiten en tot hij ze goed past doet hij het maar met antislipsokjes en sloffen!
  maandag 24 september 2012 @ 20:17:22 #141
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117206687
Nog iets grappigs van vanochtend. Meneer had pap op. Ik tilde hem uit zijn stoel, waarna hij in een rechte lijn naar de bank liep, erop klom, ging zitten, vervolgens de iPad pakte en de hoes heel geroutineerd openklapte. Vervolgens drukt-ie op de aanknop en kijkt me vragend aan (de dikkie dik-app moet dan opgestart worden). Ik wist niet wat ik zag! Zo doelgericht en snel. Hij wordt echt groooot! En hij klapte vandaag voor het eerst bewust in zijn handjes toen ik een liedje voor hem zong (' klap eens in je handjes').

[ Bericht 10% gewijzigd door Aventura op 24-09-2012 22:32:41 ]
pi_117206875
Haha de ipad en iphone weet meneer hier ook zijn eigen apps te vinden en op te starten. Hij heeft eigenlijk geen hulp er meer bij nodig. Echt ongelooflijk!
The way you rock'n'roll
pi_117207100
Sofie pakt altijd mijn telefoon en wil dan bijtje kijken (een app met dieren). Verder hebben we geen iPad in huis oid. Het arme kind loopt nu al achter.. :P
*poef* nu is het weg
pi_117207549
Wauw BJ wat fijn dat het zo lekker gaat!

Ipad check en Saar weet precie shoe het werkt, alhoewel laatst in bed 's morgens startte ze een verkeerd filmpje, ze kijkt altijd Bumba, maar deze keer klonk er keihard 'welcome motherfuckers' en ze zat me echt helemaal ontdaan aan te kijken en ik schrok me rot want sliep nog half..

Iphone doen we geen spelletjes op dus als ze die te pakken krijgt is het ook altijd heeej en doeiii en dan legt ze hem weer weg :)

Ik vind trouwens dat bij een tweede het groter worden nog wel sneller lijkt te gaan dan bij een eerste hebben meer mama's van een tweede (of derde of vierde of ..) dat??
  maandag 24 september 2012 @ 20:31:52 #145
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117207573
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 20:20 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Haha de ipad en iphone weet meneer hier ook zijn eigen apps te vinden en op te starten. Hij heeft eigenlijk geen hulp er meer bij nodig. Echt ongelooflijk!
Ja he...kind is 14 maanden. Toen ik 14 maanden was...:P
  maandag 24 september 2012 @ 22:14:04 #146
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_117214115
Wij hadden gisterochtend zoiets grappigs. Lientje gaat altijd 's ochtends na even bij mij te hebben gedronken weer terug in haar eigen bedje even spelen. Meestal een half uurtje.... nu was het na 15 minuten heel stil, dus ik zei tegen ML ach die ligt lekker te tuttebellen met speen en haar knuffel.
Gaat ie haar een kwartier later halen omdat ze toen ging mopperen. Zegt ie, kom eens kijken....
Zit er een Lientje in haar luier in bedje, had ze haar pyjama, zo eentje met drukknopen van H&M helemaal uitgetrokken. Dat vond ik toch best heel knap, dus we hebben bravo geroepen. :D

Ons meisje mag best eens wat kijken op de iPad, maar het is nog geen speelgoed voor haar. De telefoon is dat ook niet.
Als de telefoon gaat roept ze 'papa' en als ze tv wil kijken gaat ze ernaar wijzen en roept ze 'Toto'.
Als ze honger heeft zegt ze 'hmm' en 'nommenomme'

Ik heb ineens zo'n ander kind, nu ze loopt. Ze heeft het hele weekend geslapen en gegeten en gewandeld,ze is zo intensief bezig geweest. Vandaag gespeeld tot 11.50, toen in bedje en om 14.30 wakker. En vanavond om 19.00 lag ze te slapen. Echt een dreumes. O+

Ow en ze is telkens wakker 's avonds na een uurtje, vorige week door kiezen, maar we merken nu sinds een aantal dagen dat ze waarschijnlijk droomt. Ze zit rechtop, meteen heel hard huilen en wil eigenlijk even troost, soms wat melk en dan na 5 minuten ligt ze weer te slapen.
Ik vind het zo sneu....
pi_117217461
juud, dat dromen klinkt bekend. Je doet er weinig aan, maar het is wel sneu ja. Fijn dat ze daarna weer snel slaapt. En wat knap van haar pyama!

Tienus loopt sinds een week ook echt. En hij blijkt heel veel van zijn broer af te kijken. Hij liep net naar de keukenkast, maakte die open, pakte een bakje met nijntjekoekjes en wandelde ermee naar de salontafel. Daar zette ie het bakje neer en haalde de deksel eraf. Het enige dat ie niet zelf voor elkaar kreeg was de verpakking van de koekjes open maken. Dus ik kreeg een pakje koekjes in mijn hand en een vragende Oooo.
En dat terwijl ik niet eens wist dat hij de kast open kon maken of dat hij uberhaupt wist dat de koekjes daar stonden.
  maandag 24 september 2012 @ 23:15:24 #148
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117217704
Mefjke, ook zo'n grappig verhaal. We hebben denk ik niet door dat zij ons continu observeren. Ze zien wat we doen, weten ook waar alles ligt en, heel belangrijk, ze kunnen het nu ook onthouden. Tel daarbij op dat ze echt mobiel beginnen te worden, en je ziet ze gewoon hele scenario's afdraaien. ik blijf het ongelofelijk vinden. Vanmiddag ook weer, loopt gewoon zelf naar de kast, pakt het barbapapaboek eruit, loopt naar mij, gaat op mijn schoot zitten en slaat het boek open O+
pi_117217752
hahah Mefke, die Tienus. Sofie had een tijdje terug ook een pakje nijntje koekjes te pakken. Ze is ruim een half uur bezig geweest om hem open te maken. Ze trok alle registers open. Ze heeft ermee op de tafel geslagen, erop gestaan etc. Toen ze hem eenmaal open had was ze helemaal trots. Alleen een beetje jammer dat het alleen nog maar kruimels waren.

Wat knap van Lientje!
*poef* nu is het weg
pi_117266190

}:|
pi_117266240
quote:
_O- Dat wordt stofzuigen! *O*
pi_117266297
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:01 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

_O- Dat wordt stofzuigen! *O*
Had ik net gedaan }:| Bracht de stofzuiger naar boven om daar ook te doen. Kom ik beneden :X
pi_117266318
Dat zou zo een actie van Cas kunnen zijn o|O Hoewel hij het leuker vindt om onze buffetkast leeg te trekken _O-
pi_117266415
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 11:04 schreef Cyntiaa het volgende:
Dat zou zo een actie van Cas kunnen zijn o|O Hoewel hij het leuker vindt om onze buffetkast leeg te trekken _O-
Ja hij had vanmorgen al alle dvds uit het kastje getrokken toen ik de vaatwasser aan het uitpakken was.
  woensdag 26 september 2012 @ 13:30:49 #155
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117270748
Dvd's, plantenaarde, check. Daarnaast ook alle cd's en als hij per ongeluk de keuken inkomt ook de kast met alle diepvries- en bewaarbakjes. Ik tref de wasmand ook regelmatig helemaal leeg aan.
pi_117271769
Ik vind het juist wel schattig dat Cas alles rooft wat maar te roven valt O+ En meneer wacht nu standaard onderaan de trap wanneer ik bijvoorbeeld iets van boven moet halen. *;
pi_117299319
Slechte tijd voor huilend kind in bed. Dot doet dat zelden 's nachts en deze week al 2x en dan zo verlaten en zielig dat ik haar wil knuffelen maar dat werkt natuurlijk voor geen meter :( (er zit al een fles met antihistaminica in en een luier om dus ze heeft fysiek wat ze nodig heeft).

Ik kan dan toch slecht denken dat t erbij hoort en haar laten huilen, mevr. V is daar veel beter in.

Hmm, toen kon die het ook niet meer aan, denkdenk wat moet je nou met zo'n kind. Heb ik haar knuffel gebracht met het verhaal dat die zich zo alleen voelt. Of ie bij haar mag zijn. Ja! Arm eromheen, dikke knuffel. Alles toch 2 minuten goed. Daarna nog wel vijf minuten miemelen, maar nu lijkt het over. Terwijl t al dik 20 minuten speelde. Goed plan dus.

[ Bericht 13% gewijzigd door Vanyel op 27-09-2012 00:35:32 ]
pi_117301602
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 13:56 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik vind het juist wel schattig dat Cas alles rooft wat maar te roven valt O+ En meneer wacht nu standaard onderaan de trap wanneer ik bijvoorbeeld iets van boven moet halen. *;
o dat is fijn! Tienus is tegenwoordig sneller boven dan ik. We moeten de deur naar de gang echt dichthouden. En het nieuwste spelletje is op de bank staan, handen los en je dan laten vallen. Zucht. Dat gaat weer blauwe plekken opleveren.
  donderdag 27 september 2012 @ 08:49:56 #159
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117302612
Ohh, dat doet ventje ook. Gewoon keihard de bank af rennen. :(
pi_117303604
Ik ben met Saar naar het cb geweest, 14 kilo bij 83 cm. Wel wat zwaar maar ze dacht dat nog wel bijtrekt met de groei, Saar groeit erg grillig. Verder een dikke prima.

Hier een vreselijke nacht achter de rug, ze werd 1.00 uur wakker huilend en miepend, helemaal verkouden. Echt sneu. Maar mevrouw was niet an plan weer te gaan slapen. Luuf gesmeerd drinken gegeven en vervolgens is ze tot 3.00 uur aan het miepen geweest van gezellig kletsen tot roepen en brullen.. Pffff, ik ben gebroken! En Saar speelt alsof er niets gebeurt is..
pi_117342462
Lex en Leonore welkom bij de dreumesssen! *O* hopelijk hebben jullie een fijne dag vandaag.

BJ wat fijn zeg!

MP wauw goeie stats :D

Hier gaat t so-so. Eigk gaat het steeds minder, maarja er is zo weinig wat we er nu aan kunnen doen. Meeveren en doorgaan I guess. Nog 1 weekje tot biopt, daarna nog twee weken tot de uitslag, hopelijk kunnen we dan verder.
pi_117343692
Hoera Lex is jarig *O* *O* *O*
The way you rock'n'roll
  vrijdag 28 september 2012 @ 10:09:48 #163
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_117343732
hoera voor Lex!
in de haak.
  vrijdag 28 september 2012 @ 10:15:52 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117343854
KD, gefeliciteerd *O*
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 28 september 2012 @ 13:29:22 #165
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_117349899
Wow Lex alweer 1? O+
En Menicole, wat een foto hahaha

Weer wat drukke weekjes gehad met afspraken in het ZH.
Larissa is op suikerziekte getest, omdat ze 's nachts telkens 600cc (3 volle flessen dus) achter elkaar drinkt. Ze wil daarvoor niet gaan slapen en blijft maar wijzen naar de fles (die, die!). Gelukkig is haar suiker goed, dus is het waarschijnlijk een gedragsprobleempje.

Verder was ze 's maandags tijdens het avondeten plotseling een kogelvisje: opgezwollen wangen en lippen. Ze had er geen last van maar wij schrokken ons een hoedje natuurlijk. Na een nachtje slapen was het weer weggetrokken. Ik heb dit ook weer doorgegeven aan de kinderarts en aan de dietist en we gaan dit bij de volgende afspraak bespreken.
Ze had eind augustus ook gezwollen lippen tijdens het eten, maar dat duurde toen veel korter voordat het weg trok.

We gaan nu elke dag 50gr. fantomalt geven door haar eten en drinken, want ze is de afgelopen maand afgevallen i.p.v. aangekomen. Dit op advies van de dietist.

En ik ben bezig met het boek happiest toddler on the block, om te kijken of we hiermee wat kunnen m.b.t. Larissa's driftbuien :)

Wat leuk is, ze pakt sinds van de week telkens haar knuffels, en die moeten wij dan allebei een kusje geven O+ En de groei van het aantal woordjes, man wat gaat dat snel :o
Van de week zei ze bij mijn moeder Huppatee! :D en neus (neuth :P) en knie (nie) en kast, en eergisteren in de auto zei ze plots k*t :+ :@ :o of ze misschien kat bedoelde weet ik niet, maar ze heeft het anders niet van ons!

Even een vraagje, hoe laat eten jullie dreumesjes warm? :)
pi_117350964
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 13:29 schreef The_Tankgirl het volgende:
[...]
Even een vraagje, hoe laat eten jullie dreumesjes warm? :)
Die van mij eet gewoon mee 's avonds rond 6 uur.

Ons kleine mannetje is sinds Maandag snipverkouden -O-
En omdat hij sinds 2 dagen constant met z'n handjes over zijn oortjes wrijft vermoeden we pijn of een ontsteking aan z'n oortje(s). Vrouwlief is met hem dus even naar de HA vanmiddag.

Afgelopen Woensdag belde vrouwlief mij op het werk of ik even op facebook kon kijken. Had ze een foto gepost van kleine D, want hij staat los en kan zelfs enkele stapjes los maken :C

Wat voelde ik mij trots bij het zien van de foto :D
  vrijdag 28 september 2012 @ 16:38:42 #167
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_117357538
Hier eet ons mupke ergens tussen 17.15 en 18.00 uur, eigenlijk nooit later dan dat en ze zit max 15/20 minuten aan tafel. Na het eten mag ze nog heel even rondhollen.
Daarna is het badderen, pyjama, warme melk, tandenpoetsen en bedje, dat neemt een half uurtje in beslag. Ze ligt dus tussen 18.30 en 19.30 in bed, naar gelang hoe moe ze is.
pi_117358201
Och lieve Mignonne; ik vind het toch zo sneu voor jullie kleine druif... ik hoop zo dat ze straks glutenvrij zich veel beter zal gaan voelen...
:* Heel veel sterkte met jullie meis.

Lex is jarig!!!! verjaardagsspam KD?? *O* *O* *O* Gefeliciteerd in elk geval!

Scorpionsworld; hoe oud is je mannetje ook alweer? ongeveer net zo oud als mijn mini toch?
Knap hoor! :Y

Liene gaat nog steeds goed, vorige week de eerste stukjes lopen, en inmiddels loopt ze het hele huis door, of ze nooit anders heeft gedaan. Bijzonder hoe dat gaat....
En zo ontzettend lief; ze geeft kusjes :* Echt enorme grote...*smelt*
En ik moet soms echt even wennen dat ze ook groot wordt; Evie wilde gister zandkasteel kijken. Liene loopt naar tv-meubel, graait wat rond in de dvd-bak en komt terug met een zandkasteel dvd. Al 'DEZE' roepend.
(en ondertussen naar de tv wijzen....)
:o
  vrijdag 28 september 2012 @ 18:30:27 #169
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117361867
Ventje eet nu rond half 6, eerder was dat rond 5 uur maar dat vinden we toch iets te vroeg. Hij gaat tussen 18:30 en 19:30 naar bed ook, hangt ervan af hoe moe hij is. Hij ligt vandaag bijvoorbeeld nu al in bed. Helemaal uitgeput van de doorkomende kiezen en vervelende verkoudheid.

Toch kunnen we nog wel lachen: trekt-ie vandaag aan mijn haar, maar nu keihard 'au!' roepend. En daar dan zelf ook boos bij kijkend :D

Knap manneke, Scorpionsworld!
pi_117367833
Op mijn vrije dagen eten we rond 18.00, anders 18.15. Eva gaat daarna naar boven om te douchen en naar bed. Ze ligt er meestal rond 19.30 in.
pi_117367911
ongeveer 18.00 uur eten. Sofie gaat tussen 19.00 en 20.00 uur naar bed. Net naar hoe dr humeur (en de onze) is.
*poef* nu is het weg
pi_117368231
hier ook 18 uur ongeveer eten, en meestal rond 20 uur naar bed. (beide dames)
pi_117369608
Mex eet met ons mee rond 18.00. Gaat om 20.00 douchen of in bad en om 21 uur naar bed om tussen half 6 en 6 uur weer op te staan.
Hij slaat sinds kort zijn middagdutje soms over en dan gaat hij om 20 uur naar bed en word dan rond 7 uur wakker.
Het was een heel gepuzzel, maar deze tijden werken het beste.
  vrijdag 28 september 2012 @ 21:34:55 #174
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117370007
Wat slaapt-ie dan kort, Troeta, met middagdutje! Dan zou ik het hem ook laten overslaan. Zo heb je ook meer tijd voor jezelf 's avonds. Ik moet er niet aan denken dat ik elke dag tot 21 uur in de weer zou moeten zijn met mijn kleine :@
pi_117370937
Ik vind het ook heeeeeerlijk als beide dames smiddags slapen...
pi_117371540
Ik vind juist dat aankeutelen van sofie na het eten heerlijk. Ze speelt dan vaak bij ons op de bank, komt met boekjes aan en kruipt op schoot.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 28 september 2012 @ 22:09:51 #177
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117371930
Tot half 8 vind ik dat prima en daarna is het me-time :P
  vrijdag 28 september 2012 @ 22:42:04 #178
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_117373561
Bedankt voor de tijd-vergelijking! Dan is 18:15 toch niet zo'n rare tijd. Mijn moeder dacht dat dat te laat was voor Larissa, en dat ze daardoor misschien te weinig eet. Ze gaat om 20:00 meestal naar bed, als we pech hebben pas om 20:30 :P
Aan de andere kant geniet ik nog het meest van de periode tussen het avondeten en het slapen :) Lekker spelen, lezen en knuffelen
pi_117375023
Ja, het is een beetje lastig, want hij is om 6 uur nog moe, maar hij wil toch op staan.
Hij is een lange tijd wel om 20 uur naar bed gegaan, maar tijd voor jezelf heb je toch niet als hij er een drama van maakt en het maar bed gaan was echt geen gezellig momentje meer. Nu weer wel en het komt ook nog eens goed uit met de voedingstijden van z'n zusje.
En mijn vriend werkt 3x per week tot 20 uur, gaan ze daarna gezellig samen douchen, dus voor nu zijn dit wel goede tijden.

Al ben ik altijd jaloers op kaatjejannie en haar slaapkopje:-)
pi_117375162
Het echte uitslapen is er wel uit aan het gaan hoor. Was het eerst tussen 9 en 10 in de ochtend, is het nu tussen 8 en 9 ( ja ik weet voor velen nog uitslapen, maar ik moet er echt aan wennen) zeker als ik de dag daarvoor pas om 23.30 thuis ben van werk.
*poef* nu is het weg
pi_117375758
En weer jaloers:-)
Maar ik begrijp je wel,als babybsliep hij ook tot half 10 met een flesje tussendoor. Je mist gewoon dat je zelf niet rustig wakker kan worden en rustig op gang kan komen.
pi_117381262
Mogge O+

pi_117399037
Lexie! Mooi mannetje!
  zondag 30 september 2012 @ 09:25:43 #184
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_117415880
Lex is een leuk mannetje :)
Partnerplanning? :P

Ik kreeg van een vriendin op mn kop omdat ik teveel partners aan het uitkiezen ben voor Larissa :+
Sja, ze is nou eenmaal een pittige tante, niet iedereen kan haar aan hahahaha

En...
Ze heeft weer een keertje doorgeslapen!!!
* The_Tankgirl speelt halleluja muziek af :P
pi_117417660
Lex welkom!

Fijn tankgirl, doorslapen is zo goed voor eigen gemoedsrust!

Even een vraagje, Eva begint interesse te krijgen in de tablet, dus ik wil wat leuke apps voor haar downloaden. Tips?
Ik las ergens iets over een dikkie dik app, maar ik kan alleen maar voorleesapp vinden. Is dat hem, of is er nog een andere?
Ze is nog wel een vrij ongeleid projectiel ermee, dus veel schuiven en aantikken, maar niet echt doelgericht. Tis meer schuiven voor het schuiven zeg maar.
pi_117417751
Ean had door hoe ze de ipad aankreeg dus hebben we er maar een WW op gezet.
Maar apps voor haar staan er nog niet op alleen wat filmpjes.
pi_117417798
Er is een topic over apps danic!
The way you rock'n'roll
pi_117417864
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 11:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Er is een topic over apps danic!
Die linkm wil ik ook. Lijkt mij wel handig in het vliegtuig straks.
  zondag 30 september 2012 @ 13:54:21 #189
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_117421697
pi_117428829
KD, gefeliciteerd met je mooie manneke. Blijft leuk zo'n foto overzicht.

Avond eten: ergens tussen 5 en 6 op de dagen dat wij niet werken (5 vd 7 dagen) en op de dagen dat werken pas na 6 uur.
pi_117432430
Waar gaan jullie heen FR?

Puck is heul bedreven met de iphone en ipad inmiddels.
The way you rock'n'roll
pi_117433172
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 18:54 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Waar gaan jullie heen FR?

Puck is heul bedreven met de iphone en ipad inmiddels.
Kreta cadeautje van mijn ouders
pi_117456014
Hier een jongetje wat eindelijk door heeft hoe je langs te tafel kunt lopen *; En meneer trekt zich nu werkelijk overal aan op. Zo leuk om te zien!
Cas eet op kdv dagen rond 17:30/17:45 en op vrije dagen rond 17:00 uur.

Fijn van het doorslapen, Tankgirl!
Lekker op vakantie, FR!
Cas vindt de Dora app leuk, Danic! Wij iets minder,haha

Rawr, ik ben een dinosaurus

Rara, wat klopt hier niet? 8-)
pi_117456190
Op kdv dagen eet ik met Puck om 18.00uur.
Op de andere dagen wachten we vaak op papa dus is het 18.30uur.

Iphone/Ipad apps:
Slaap lekker
Sound Touch
Seek&Find
Baby Piano
Pocoyo
BabyTv
Animals en Cars van Wombi is Nederlands gesproken. Dit zijn 2 losse apps btw.
Z@ppelin (zandkasteel filmpjes zijn da bomb hier)
Animal Sounds van Fisher Price
My Playhome
Balloon Party

Via Gplayer zet ik er filmpjes op voor de vakantie. Dan kan hij ook avi's afspelen. Chuggington, Zandkasteel en Wielen van de bus kan hij eindeloos in de herhaling naar kijken.

Dat sommige dingen engels gesproken zijn kan Puck echt niet schelen :N
The way you rock'n'roll
pi_117456542
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:56 schreef Beessie-Jen het volgende:
[...]
Scorpionsworld; hoe oud is je mannetje ook alweer? ongeveer net zo oud als mijn mini toch?
Knap hoor! :Y
[...]
Beetje late reactie, maar Destin is net 12 maanden nu.
Stappen gaat steeds beter _O-
pi_117620870
Tijdje niet gepost hier :o

Mijn dreumes en ik houden niet van regen -O-
Dit weekend gaan we zijn eerste schoentjes kopen!
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 15:18:25 #197
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_117660228
Donderdag naar het CB geweest; Kiran is nu 83.4 cm en 10.9 kg. een lange slanke vent, die qua BMI onder het gemiddelde zit (onder de donkergroene balk) maar dat vond de dokter natuurlijk helemaaaaaaal niet erg ;) en ik ook niet trouwens, kan ik m soms verwennen met een beetje dubbel fris wat hij erg lekker vindt.

De taalontwikkeling gaat nu opeens hard, die is al die tijd neit zo geweest hij zei maar een paar woordjes maar elke week komen er daar 1 of 2 bij nu.
Ietaaaa = eten
Poesss of poesjaaaaa = poes (onze katten dus)
visie (en dan parmantig met de afstandsbediening zwaaien) is de televisie

verder natuurlijk papa en mama (maar vooral papa, ook als ik hem kom halen bij het KDV is het papaaaaaaa)
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
pi_117723834
Jemig he, mijn dreumes lijkt wel een aap te gillen. En als ik naar hem kijk begint ie heel sneaky te lachen. Kleine snotaap O+
pi_117723957
Ean is vandaag 17mnd wat gaat de tijd toch snel.
pi_117724109
Wij mogen vrijdag naar het CB, prikken halen... Brrr.
Hier weer een verkoudheid te pakken, klein snottertje. -O-

Qua "woorden" zitten we hier op: Pappa, Mamma, die, tatta (vogel).
  maandag 8 oktober 2012 @ 11:02:42 #201
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117724747
Hier zijn we sinds juni niet meer naar het cb geweest en ventje is toch alweer bijna 15 maanden. We zouden een brief krijgen, maar ik ga nu zelf maar even bellen. Verder zit ik nu voor de zoveelste keer daas achter mijn pc. Knul vond het nodig om om 23:18 uur tot 1 te huilen, daarna om 4:30 nog een keer en weer om 7 uur. Drama. Gaat al wekenlang zo, ik begin gek te worden. Afgelopen week was het helemaal erg, toen was hij ziek. Hij heeft voor het eerst gekotst :'( Maar ik vond het geloof ik enger dan hij!
pi_117724801
Die buien zijn hier ook bekend, Aventura. Lastig hé! Helemaal wanneer er dan ook slaaptekort om de hoek komt kijken. :*
pi_117724933
Ow hier ook al weer weken nachtelijke onderbrekingen..Ze word dan wakker huilend en dat gaat over in krijsen en ze wil niet aangeraakt worden en niet getroost. Als je dat toch doorzet, kalmeert ze wel, maar dan wil ze absoluut niet meer terug in bed. Het is echt vervelend en we weten gewoon neit wat het is. Ze ligt nu regelmatig weer bij ons want dan krijgen we allemaal nog een beetje slaap. Ik ben stiekem blij dat ik nu 2 nachtjes met mijn werk mee mag op vakantie, even blijslapen ;)
En Sarah is weer vreselijk verkouden (al weer een paar weken) en het gaat maar niet over.. Arm ding..
Verder word ze opeens heel groot.. Ze zegt heel veel woorden, en kan goed duidelijk maken wat ze wil, er komen zelfs al 2 woordzinnetjes te voorschijn, zo lief!
  maandag 8 oktober 2012 @ 11:13:25 #204
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117724994
Ja, dan is het lastig te relativeren inderdaad. Het is denk ik ook de leeftijd, want overdag gaat het ook niet altijd even lekker. Vooral met eten. Met de armpjes maaien, met het eten gooien en vooral níet eten wanneer ik het hem aanbied, het zal er wel bijhoren. Gelukkig heb ik net een ouderavond bijgewoond waarin ze vermeldden dat je negatief gedrag 'gewoon' moet negeren en positief gedrag moet belonen :D Nu nog even afwachten wanneer ik dan positief gedrag zie.

Klinkt allemaal wel heel sneu hoor, er is nog genoeg lol. Hij is erg grappig, muzikaal en babbelt al honderduit. 'uit' is nu zijn favoriete woord. Het boek is uit, mama gaat de kamer uit, zijn bordje is uit (leeg)...
pi_117725149
:* Voor Saartje! Verkouden zijn is totaal niet leuk... -O-

Dat met het eten hebben we hier ook! Cas weigerd aardappel te eten, in welke vorm dan ook :') Al het andere eten wat er is dat gaat met smaak op. Mijn vriend en ik hebben besloten om het maar gewoon te negeren, hij zal het vast wel weer gaan eten. En het gillen, dat eeuwige gegil! Net een meisje soms... 8-)
  maandag 8 oktober 2012 @ 11:39:04 #206
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117725916
Ja haha, krijsen! Kermen! Heerlijk, recht in je oor om 4:30 :D
pi_117727480
Die van mij roept om 04.30 om de naam van een filmpje op de ipad die hij wil zien dus ach :')
The way you rock'n'roll
pi_117728024
Bartje eet nu ook wel minder.

Vlees is favoriet, maar ipv 3 a 4 boterhammen per dag zijn het er nu nog 2. Gelukkig blijft het wel een fruit monstertje, dus zijn vitamientjes krijgt hij wel binnen..
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:48:01 #209
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117729856
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2012 12:29 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Die van mij roept om 04.30 om de naam van een filmpje op de ipad die hij wil zien dus ach :')
Hopla!
pi_117729873
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2012 13:48 schreef Aventura het volgende:

[..]

Hopla!
Nee pocoyo :P
Bedankt Wickie }:| :+ :D
The way you rock'n'roll
  maandag 8 oktober 2012 @ 13:50:55 #211
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117729945
Hm, die zoek ik even op. :D
De iPad is hier af en toe een zegen. Ik ben geen voorstander van makkelijk zoethouden dmv tv en video, maar zo nu en dan komt het me toch wel goed uit. De filmpjes van Hopla duren ong 5 minuten. Precies goed.
pi_117730116
Pocoyo duurt 6/7 minuten.

Maar hier best drama's als je de ipad afpakt hoor :')
The way you rock'n'roll
  maandag 8 oktober 2012 @ 14:51:57 #213
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117732087
Ja. Ventje geeft hem ook niet zonder slag of stoot af. Maar als ik hem dan eenmaal heb afgepakt, is hij het gemis snel weer vergeten. Het is wel zaak de iPad goed op te bergen. Zodra zijn oog erop valt is het verloren. Ook moet ik de bergplaats zo nu en dan wijzigen. Anders loopt hij gewoon naar de la/kast/tafel toe en komt-ie m brengen. 14 maanden oud! Echt ongelofelijk vind ik het.
pi_117732158
Exact dat ja, hier gaat het net zo :D
The way you rock'n'roll
pi_117732424
Slimme kinders! Hier geen iPad. Sofie komt wel zo nu en dan de afstandsbediening van de harddiscrecorder brengen. Mama toto kijken? Siesje toto kijken mama! En dan met zo'n lekker hoog vragend stemmetje. Het lastige is, dat ze dat ook vaak doet op momenten dat ik het al van plan ben om aan te zetten. (als ik ga koken bijvoorbeeld). Zo krijgt ze voor mijn gevoel het idee dat ze dr zin krijgt.

Ze is wel helemaal bezig met de baby. Ze wijst mijn buik aan: mama baby in buik. Vertelt op de opvang dat mama een baby in de buik heeft. Ze heeft nu wel het idee dat de baby noa gaat heten. Zo heet het nieuwe baby'tje wat op de opvang is.

[ Bericht 0% gewijzigd door kaatjejannie op 08-10-2012 15:39:48 ]
*poef* nu is het weg
  maandag 8 oktober 2012 @ 15:28:18 #216
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117733476
Kinderlogica, ik hou er van. Een Noa erbij, natuurlijk! Zoals ventje dus ook bij alles wat eindig is, of af of klaar of dicht of op, gewoon 'uit' roept.
pi_117733906
:W doei, tot bij de peuters. Geniet van de dreumestijd, ik vond het echt geweldig!
pi_117740488
Hier ook een Ipad verslaafde e de boeken van dikkie dik zijn momenteel hot! Soms moet ik hem wel 3x achter elkaar voorlezen!!
pi_117745602
Ik heb een boefje
pi_117753453
Ik wilde vind ik leuk klikken! Idd een boefje ff <3
pi_117753761
Hihi wat een boef!
  maandag 8 oktober 2012 @ 22:20:38 #222
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_117754483
@KJ, het is toch helemaal niet erg als 'ze haar zin krijgt'. Wij kijken toch ook tv of computeren als we er zin in hebben, wrom zou een kindje dat niet mogen? Zo lang het niet 293 keer per dag is. :P

Waarschijnlijk heeft ze door wanneer ze het regelmatig mag, hier in ieder geval wel, zo rond een uur of half vijf pakt mevr haar eigen zapper en gaat ze bij de tv staan 'Toto' en dan een hoop onverstaanbaar gebrabbel.

Op de iPad kijkt ze graag een Nijntje filmpje samen met ons in het grote bed. Liefst een handje op mama en een handje op papa, speen in dr mond en koekeloeren maar. O+

@Ltiekje, ik ben al blij als Lientje twee boterhammen per dag in z'n geheel eet. Meer heeft ze nog nooit gegeten, behalve dan als het rozijnenpuntjes zijn. :+
  maandag 8 oktober 2012 @ 22:25:24 #223
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_117754765
Mijn kind is verslaafd aan 24kitchen :')
En vooral....de reclames :D
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 08:51:37 #224
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117763228
Ventje drukt nu net in 10 minuten 2 boterhammen naar binnen :o
Normaal krijg ik er amper 1 in.
pi_117764597
Had je het CB nog gebeld, Aventura? Fijn dat hij nu even lekker aan het eten is :Y)

Hier was het 1 boterham met een flesje melk, na een fijne nacht! Daar waren we aan toe.. Dat gespook iedere keer. :O En gisteravond heeft meneer toch een stukje aardappel gegeten, het vlees was weer het belangrijkste ;)

EAN, wat een boefje ben je!

Cas vindt de tv eigenlijk helemaal niet boeiend. Hij heeft eigenlijk nog nooit tv gekeken, geen geduld om te blijven zitten.
  dinsdag 9 oktober 2012 @ 10:31:28 #226
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117765533
Cb gebeld, we kunnen over een maand terecht :o
Hier weer een intensieve nacht (4 am brullen) en ochtend. Hij is zo driftig, gillen met gebalde vuistjes. We focussen ons nu op het nog vaker en duidelijker benoemen van dingen, want het lijkt ons dat het pure frustratie is- hij wil iets maar kan het ons niet vertellen. Zodra hij zelf meer kan benoemen, wordt het leven vast iets leuker voor hem.
pi_117766364
Hoi! Ik ben er ook weer eens.. Onhandig dat facebook, de meeste van jullie heb ik daar en dan zie ik toch al hoe het met jullie kinders gaat ;)

Hier gaat het precies als bij jullie. Slechte nachten afgewisseld met goede.. Eten gaat goed maar ongelooflijk traag. Alles wordt met uiterste precisie gepakt en in haar mond gestopt. De rijstkorreltjes 1 voor 1..

Filmpjes vraagt Elise nooit om. Ze vraagt eigenlijk nergens om, behalve naar buiten gaan. Het is echt een buitenkind en eenmaal buiten is ze helemaal in haar element. We wandelen wat af..
Vooral mensen groeten vindt ze geweldig (en de mensen ook..) Haaaaaaai!! *wijst met vingertje*. En als ze haar negeren dan roept ze heel hard HAAAI! Ze laat zich echt niet voorbij lopen, haha. Soms zijn mensen ook heel verbaasd, dan begroeten ze mij en dan zegt Elise ook hai, die koppen dan.. Geweldig :D'

Bumba blijft toch favoriet hier.. Maar na 1 filmpje is de concentratie weg. Ik heb vriendinnen die hele disneyfilms kijken met hun dreumes (ice age etc.) lekker samen op de bank. Elise houdt dat echt niet langer dan 5 min vol hoor, jullie kindjes wel?
Ze speelt met Little people! Ik heb het zondag uitgezocht (2 dozen vol van marktplaats gekocht) en sindsdien is ze er nonstop mee bezig. Er gaat zelfs een popje mee naar bed! Leuk hoor, om haar zo bezig te zien. Alleen als je dan los gaat staan en je valt met je billen op een little people poppetje is het gillen.. Die zijn hard ;)

Verder zit ze qua gewicht nu op de middellijn, 11,3 kilo en is ze vrij lang, 82 cm. Hallo maat 86! :)

Aventura wat laat dan die vaccinaties! Slecht hoor! Ik weet niet hoe noodzakelijk het is, maar ze horen toch bij 14 mnd gegeven te worden? Kan je ook niet alleen voor de prikken terecht dan?
Dat gefrustreerde heeft Elise ook! Ze wil zoveel, maar kan/durft het nog niet.. Lopen bijvoorbeeld! Een paar stapjes los (van tafel naar bank, van mama naar tafel etc..) lukt wel, maar idd mij dingen duidelijk maken gaat moeilijk! Gelukkig weet ze dingen goed aan te wijzen!

Ik zal weer eens wat vaker langskomen (maar beloof niks.. lol)
pi_117809134
Puck kan sinds kort wel langer dan 10 minuten op de bank tv zitten kijken nu Sannne.
Hij kijkt tot nu toe eigenlijk nog steeds enkel babytv of filmpjes op de ipad van pocoyo.

Vannacht werd hij wakker en hij begon direct te roepen speen speen speen. Nu is dat natuurlijk sowieso wat we als eerste checken maar toch is het wel fijn om te zien dat hij kan gaan benoemen wat het probleem is.

Van de week had hij zijn vinger tussen de deur :'( en terwijl ik zijn vingertjes onder de kraan hield zei hij 'pijn, pijn'.
Ik vond het zo knap dat hij dat kon benoemen.
The way you rock'n'roll
pi_117809596
Och arme puck, vingertje tussen de deur. Je moederhart breekt dan volgens mij. Lijkt me zo erg.
Wel fijn als ze het kunnen benoemen idd.

En verder sluit ik me aan bij Sannne, ik schrijf hier weinig mee, maar lees wel mee hoor. Maar veel zie ik al terug op fb en vind het dan ook weer zo wat om twee keer te reageren.
En Eva d'r spanningsboog is voor televisie ook echt niet langer dan 5 minuten. Dat is zelfs al uitzonderlijk lang.
We merken nu wel dat ze ineens meer gaat praten of probeert te herhalen. Van de week gaf ik appelsap en benoemde dat en toen was het 'appel'. En sindsdien gebruikt ze dat woord. Vanmorgen op de fiets naar de vk, dus ik zeg 'gaan we fietsen?' en toen probeerde ze fietsen ook te herhalen (moeilijk woord joh!).
pi_117810006
Puck zijn taalgebruik heeft een mega sprong ondergaan.
Hij zegt eigenlijk van alles wat je zegt het laatste woord na en ook eigenlijk allemaal perfect uitgesproken :o

Hij geeft alleen nog steeds geen antwoord op een vraag met ja of nee. Dat is dan wel wat jammer maar je kan niet alles hebben :P
The way you rock'n'roll
pi_117811720
Dat vind ik ook zo lastig. Vandaag ontdekt dat ze wel "ja meer" wil zeggen, dus dat is dikke winst.

Dot kan zonder problemen een kwartier of soms langer tv kijken. Die gaat helemaal op in hopla, bumba en nijntje.
Maar haar favoriete filmpje is
pi_117811959
Sofie zegt overal nee op. Wat je ook vraagt.

Sofie kijkt ook nog wel eens kro kindertijd. Als kikker en nijntje erin zitten. Hele film kan ze niet uitzitten, maar ze kan tegenwoordig wel gezellig naast me op de bank komen zitten tv kijken. Wij zitten vaak onder een dekentje, nou dat wilde zij ook wel. Dus een dekentje gepakt (nog van de kinderwagen) en daar gaat ze nu onder zitten op de bank.

praten gaat ook als een tierelier. Soms zegt ze woorden of zinnen en dan vraag ik me echt af hoe ze dr bij komt.
*poef* nu is het weg
pi_117812189
Wat heerlijk zo, Sofie :)

Elise geeft wel antwoord met ja of nee. Alleen begrijpt ze nog niet wat ze zegt, haha.
De woordjes gaan hier ook komen, ze doet me na.. Als ze mij iets geeft zegt ik altijd 'dankjewel'. Dus nu komt ze iets geven terwijl ze Daidaida zegt :) Schattig hoor dat geklets.
Wat me opvalt, ze heeft verschillende stemmen. Een hele hese, zware stem, maar ook een piepstem waarmee ze brabbelt.. Maf!
pi_117812287
Dat heeft Sofie ook idd. Een hoog stemmetje als ze iets voor elkaar wil krijgen..

Mevrouw wordt over 2 weken alweer 2. Gister het kado besteld.. Ze gaat zo hard

(en ik vind het doodeng, ik bedacht me steeds dat ik nog niet over bevallen na hoefde te denken, eerst moest Sofie 2 worden. Nu is dat bijna, dus moet ik ook wel een keer gaan bevallen daarna.. )
*poef* nu is het weg
pi_117812338
2 weken duurt nog heeeeeel lang! ;)
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:26:44 #236
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_117831376
Even een onderbreking voor een speciale mededeling:
ZE LOOOOOOPT ZE LOOOOOOOOOPT ZE LOOOHOOOOOPT
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Vanavond bij mijn moeder, wilde ze eerst nog geen eens staan, toen deed ze een paar buig oefeningen (pak de auto's op van de grond, ga staan, bukken, staan enz.).
En toen deed ze eerst 2 stapjes, en toen had ze opeens door dat het wel heel handig is als je je speelgoed normaal vast kunt houden tijdens het vooruitkomen. Dus deed ze 3 stapjes, daarna 4, daarna 5. En zo was ze binnen een uur opeens telkens een aantal stapjes aan het lopen :o
pi_117831605
YESSSSS!!!!goed zo larissa!

Eva zegt wel bewust ja en nee op vragen. Soms gaat ze ipv ja te zeggen, enthousiast in haar stoel zitten wippen. Ook duidelijk dus.
pi_117831837
Larissa!!! *O* goed zeg!!
  woensdag 10 oktober 2012 @ 21:39:51 #239
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_117832133
Woohoo Tankgirl, wat goed! *O*

Het is zooooo leuk dat lopen en ook zo handig! :)

Ik geniet me echt suf de afgelopen weken, ze is zo leuk aan het spelen en kletsen en gaat kusjes en knuffels geven, spelen met haar pop. Ze begrijpt opeens veel meer, als ik zeg 'Zal mama je naar bedje brengen?' loopt ze naar de kamerdeur. Ze wijst de hele dag aan wat ze wil hebben onder een luid 'deze'. Ze eet een appeltje met schil een heel eind op en zo kan ik nog wel even doorgaan. O+

SPOILER
  woensdag 10 oktober 2012 @ 22:08:53 #240
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117833849
Hier gaat het iets beter, vooral met eten. Hij snapt het wanneer ik tegen hem zeg: ' eten als een grote jongen?' dan pakt hij zijn vork en stopt het eten zelf in zijn mond. Voeren is er niet meer bij. Wat minder leuk is: hij trekt erg naar zijn vader. Wil altijd door hem worden vastgehouden. Als ik eraan komt, slaat-ie me. Hij wordt liever door man voorgelezen dan door mij. Verschonen en aankleden door mij is een drama. Door papa laat hij het toe. Dat doet me eigenlijk wel pijn, maar ik hou mezelf maar voor dat het erbij hoort. Ik hoop dat het over gaat. Op het kdv is hij ook een boefje. Hij is de jongste van de groep maar handhaaft zich prima tussen de peuters. De leidster vertelt vaak dat hij andere kindjes soms omver walst en dat hij erg aanwezig en stoer is. Ze geeft gelukkig wel aan dat zijn gedrag volstrekt normaal is...hij is gewoon een koppige jongetjesdreumes. Hij was zo lief... :'(
pi_117834361
Juud wat heb je toch een moppie!! O+
pi_117834488
Lijkt me moeilijk Aventura. Is dat altijd, dus ook als jij alleen bent of alleen als jullie samen zijn?
  woensdag 10 oktober 2012 @ 22:38:46 #243
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_117835749
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:42 schreef kaatjejannie het volgende:
Sofie zegt overal nee op. Wat je ook vraagt.

Sofie kijkt ook nog wel eens kro kindertijd. Als kikker en nijntje erin zitten. Hele film kan ze niet uitzitten, maar ze kan tegenwoordig wel gezellig naast me op de bank komen zitten tv kijken. Wij zitten vaak onder een dekentje, nou dat wilde zij ook wel. Dus een dekentje gepakt (nog van de kinderwagen) en daar gaat ze nu onder zitten op de bank.

[ afbeelding ]

praten gaat ook als een tierelier. Soms zegt ze woorden of zinnen en dan vraag ik me echt af hoe ze dr bij komt.
zooo schattig, je ukkie onder een dekentje O+

quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 13:50 schreef Sannne het volgende:
Wat heerlijk zo, Sofie :)

Elise geeft wel antwoord met ja of nee. Alleen begrijpt ze nog niet wat ze zegt, haha.
De woordjes gaan hier ook komen, ze doet me na.. Als ze mij iets geeft zegt ik altijd 'dankjewel'. Dus nu komt ze iets geven terwijl ze Daidaida zegt :) Schattig hoor dat geklets.
Wat me opvalt, ze heeft verschillende stemmen. Een hele hese, zware stem, maar ook een piepstem waarmee ze brabbelt.. Maf!
Oh ja, die periode heeft Larissa ook gehad (en soms nog steeds). Ik kan er nog steeds niet normaal naar luisteren zonder in de lach te schieten (en ze weet dat ook ;) )

quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 21:39 schreef Juud79 het volgende:
Woohoo Tankgirl, wat goed! *O*

Het is zooooo leuk dat lopen en ook zo handig! :)

Ik geniet me echt suf de afgelopen weken, ze is zo leuk aan het spelen en kletsen en gaat kusjes en knuffels geven, spelen met haar pop. Ze begrijpt opeens veel meer, als ik zeg 'Zal mama je naar bedje brengen?' loopt ze naar de kamerdeur. Ze wijst de hele dag aan wat ze wil hebben onder een luid 'deze'. Ze eet een appeltje met schil een heel eind op en zo kan ik nog wel even doorgaan. O+

SPOILER
Ik vind je kindje, maar ook die kleeeeertjes HELEMAAL geweldig! Hebbuh O+ (ja, je meiske ook ja :P)

Aventura: je krijgt dadelijk ook weer heel erg een mama-fase. Larissa was ook een hele tijd een papa's kindje, maar vandaag was ze heeeeelemaal mamamamamama :)
  woensdag 10 oktober 2012 @ 23:07:17 #244
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_117837582
Wat lief die complimenten!
@Tankgirl, de kleertjes, das mijn nieuwe hobby sinds Lientje is geboren. :D

@Aventura, hier wel een kindje dat heel veel papa roept als hij er niet is. En idd accepteert ze meer van hem dan van mij. Gelukkig kan ik haar wel altijd gewoon naar bedje brengen.
Maar naar lijkt me dat hoor, al is het wel volkomen normaal gedrag. Bijna alle kinderen draaien dat zo nu en dan om, of ze vinden een tijdlang de zorg door beide ouders prima.
pi_117842757
Wat goed van Larissa!!!
Hier gisteren ook uit zichzelf 2 stapjes. Doet ze weleens vaker, maar dan op mijn aanmoediging. Nu deed ze het zelf. Zal me benieuwen wanneer ze écht los gaat!

Aventura, vervelend joh! Elise is altijd vrolijk bij anderen. Vrolijk en mega makkelijk. En dan komt ze bij mij terug en dan begint ze te mekkeren.. Zeuren, huilen, boos doen.. Volgens het CB omdat ik 'veilig' ben voor haar, zal het niet zoiets kunnen zijn denk je? Mij kwetst het ook weleens..

Juud, wat een heerlijk meisje! Ik vond je filmpjes dat ze loopt op fb zó lief!

Voor de mensen niet op fb: Zo ziet mijn Liesje er tegenwoordig uit ;)
SPOILER
pi_117845144
sannne, als ik een slecht humeur heb komt dat ook het meest thuis tot uiting en niet op een ander.. dus ik kan me voorstellen dat dat bij kinderen ook zo werkt

en wat een mooie meid heb je!
  donderdag 11 oktober 2012 @ 14:43:07 #247
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117853963
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 22:18 schreef Vanyel het volgende:
Lijkt me moeilijk Aventura. Is dat altijd, dus ook als jij alleen bent of alleen als jullie samen zijn?
Als man erbij is dan trekt-ie erg naar hem toe. Vandaag ben ik alleen met hem en nu hebben we weer de grootste lol. Ik vat het ook niet persoonlijk op verder, het gaat niet om mij. Het voelt alleen een beetje lullig. Gaat vast over.
  donderdag 11 oktober 2012 @ 14:45:31 #248
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117854063
De reden dat ik nu thuis ben is trouwens omdat ik me ziek heb gemeld; ruim 14 dagen lang elke nacht tussen grofweg 4 en 7 wakker zijn (afgelopen nacht zelfs al vanaf 2 uur) breekt op. Ik kan echt dagenlang als een zombie doorjakkeren, maar vandaag is mijn grens bereikt. Ik kijk uit naar 19-20 oktober, dan gaan ik en man een weekendje weg. Ventje logeert bij opa en oma. Man wilde hem nog meenemen, maar daar heb ik een stokje voor gestoken! Enerzijds wil ik hem geen dag missen, anderzijds moet ik echt even tijd voor mezelf.

Oh, en is het normaal dat een dreumes van 14 maanden 5! boterhammen per dag wegbunkert? Ik weet niet wat ik meemaak. Hij begon zo voorzichtig, qua eten :D

En daarnet liep hij naar de keuken, trok de vaatwasser open, haalde er een bord uit en smeet 'm kapot op de vloer. :o Dat moet hij mij dus een keer hebben zien doen (minus dat bord stukgooien dan he). Je doet even 1x het hekje niet dicht. Ik merk dat hij de laatste paar weken echt alles kopieert. Daarnet kwam de Albert.nl-man de boodschappen brengen. Drukt-ie op een paar knoppen op zijn mobiele pinapparaat. Dat piept. Doet Ventje dat piepgeluid na _O-

[ Bericht 11% gewijzigd door Aventura op 11-10-2012 14:51:10 ]
  donderdag 11 oktober 2012 @ 14:52:03 #249
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117854337
Oh, en Juud en Sannne; jullie meiden zijn knapperds. Mooie haardosjes ook al!
pi_117886432
Juud en Sannne <3 <3 wat een prachtige dochters hebben jullie!

En slaapperikelen, praat me er niet van :') ik kan wel een uur of 4 ononderbroken gebruiken zeg maar, daar zou ik op dit moment heel blij mee zijn :O

We zijn vorige week vrijdag bij het LUMC geweest voor een dunne darm biopsie voor de jongste. Alles is goed gegaan, ze was als eerste aan de beurt. Helaas kreeg ze geen dormicum of iets anders waardoor ze behoorlijk in paniek was op moment van onder narcose gaan. Na de narcose werd ze woest wakker want ze wilde op haar buik. Dat mocht niet van de verkoever-verpleegkundige maar dan kent hij mijn dochter nog niet... toen ik een paar minuten later aankwam lag ze mooi op haar buik :') Ze werd vrij rap wakker maar viel ook vrij snel weer in een slaap van een paar uur. Toen ze weer goed wakker was was ze ook vrij snel weer actief en aan het spelen en eten. Thuis heeft ze vervolgens wel de rest van de dag en de nacht geslapen.

We krijgen volgende week van onze eigen kinderarts de uitslag. Er waren gelukkig zo op het oog geen structurele afwijkingen zichtbaar. Dat betekent voor de coeliakie niet zoveel, dat moet microscopisch bekeken worden, maar het betekent wel dat ze geen ontstekingen had, geen anatomische abnormaliteiten en meer van dat. Maar goed, dan dus de uitslag van onze eigen kinderarts, we zijn heel benieuwd en ook een beetje bang. Bang dat er een uitslag uitkomt waar we niets mee kunnen (zo van ja ze heeft Marsh II, dat is wel darmschade, maar niet ernstig genoeg om een diagnose te geven, kom over een jaar maar terug en dan heeft ze vast Marsh III en nog meer darmschade :') )

Ondertussen zijn we langzaamaan begonnen met het glutenvrije dieet, we lopen hier en daar nog wel tegen een en ander aan, vooral qua gewoontes en volgordes van dingen doen. We moeten ons hele ontbijt en lunch patroon omgooien. Komt vanzelf goed maar vergt nu wel behoorlijk wat nadenkwerk.

SPOILER
pi_117886641
Duimen voor een 'goede' uitslag waarmee jullie wél wat kunnen! En ach, zo'n kleine purk in het ziekenhuis blijft kippenvel!
  vrijdag 12 oktober 2012 @ 11:11:47 #252
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_117887330
Ach gossie, wat is het toch een droppie Mignonne O+ , doet me inderdaad wat om haar dan zo in het ziekenhuis te zien :{ ... Ik hoop zo dat jullie een uitslag krijgen waar je wat mee kunt en dat het glutenvrij dieet snel resultaat gaat geven. Succes! :*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_117975651
dankjulliewel :)
ik vind t maar spannend, ik merk dat ik echt naar die uitslag toeleef een beetje. ik wil er niet teveel aan hangen maar onbewust doe ik het toch.

En ondertussen hebben we al zoveel koekjes en snoepjes en eten gekregen voor haar van allerlei mensen om ons heen O+ zo onwijs leuk en lief, echt hartverwarmend!
pi_117975966
Die kleine E. lekker snoepen zonder buikpijn *O*

Puck blijft maar E. E. E. roepen. Vandaag ook weer O+ Ze heeft indruk gemaakt hoor!
The way you rock'n'roll
pi_117976781
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 21:33 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Die kleine E. lekker snoepen zonder buikpijn *O*

Puck blijft maar E. E. E. roepen. Vandaag ook weer O+ Ze heeft indruk gemaakt hoor!
hahaha wat schattig! :D O+

Ze is vandaag verkouden, en gister was ze ook al aan het snotteren, maar ik merk dat ze nu overdag doorgaans vrolijker is en meer speelt en doet enzo.
Ze heeft wel nog steeds maar weinig energie, hooguit een minuut of 10/15, daarna moet er weer schoot gehangen worden en bijgekomen worden.

Ik ben benieuwd, het is nu zo'n niemandsland, zijn dit voorzichtige verbeteringen agv glutenvrij eten, of is het toeval en ligt het niet aan het eten.
pi_117977105
Nou ik hoop toch niet op toeval maar dat dit het dan is en dat je kan werken naar een gezond meisje met een speciaal dieet.

En dat geen energie hebben breekt echt mijn hart hoor :'( Arm mopje.
The way you rock'n'roll
pi_117978048
Kinderarts mag wel opschieten met zijn diagnose!
pi_117978511
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:07 schreef Vanyel het volgende:
Kinderarts mag wel opschieten met zijn haar diagnose!
fixed!

volgende week! nog heel eventjes spannend dus :X
hoewel ik vermoed dat als ze het een week eerder in handen heeft dat ze dan ook belt om het door te geven. Dat was bij de bloeduitslagen in ieder geval wel zo, de afspraak stond pas voor 3 weken later maar ze belde dus veel eerder al met de uitslagen. Wel fijn :Y
  zondag 14 oktober 2012 @ 22:19:21 #259
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_117978654
Jeetje Mignonne, je kleintje....
Ik hoop dat het geen niemandsland is en dat glutenvrij verantwoordelijk is voor de verbeteringen, dan heb je iig een beetje houvast qua richting.
Succes als de diagnose komt :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_117986330
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 22:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

fixed!

volgende week! nog heel eventjes spannend dus :X
hoewel ik vermoed dat als ze het een week eerder in handen heeft dat ze dan ook belt om het door te geven. Dat was bij de bloeduitslagen in ieder geval wel zo, de afspraak stond pas voor 3 weken later maar ze belde dus veel eerder al met de uitslagen. Wel fijn :Y
Had ik kunnen weten. Tegenwoordig zijn praktisch alle kinderartsen vrouw, toch. Ik heb nog geen mannelijke ontmoet sinds Dot.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vanyel op 15-10-2012 08:30:10 ]
pi_117986777
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2012 07:20 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Had ik kunne weten. Tegenwoordig zijn praktisch alle kinderartsen vrouw, toch. Ik heb nog geen mannelijke ontmoet sinds Dot.
Sarah had een hele vriendelijke meneer de kinderarts :)
Hier is het weer duidelijk dat het mooie weer voorbij is, Sarah is alweer bijna een maand verkouden, arm ding!
pi_117987547
quote:

[..]

Had ik kunnen weten. Tegenwoordig zijn praktisch alle kinderartsen vrouw, toch. Ik heb nog geen mannelijke ontmoet sinds Dot.
Haha toen Matthias in het ziekenhuis lag liepen er hier op de kinderafdeling alleen maar mannelijke kinderartsen. wij waren toen juist verbaasd dat er helemaal geen vrouwen waren!
pi_117988003
quote:

[..]

:D

heb ns gekeken op de site. Bij kindergeneeskunde gaat het om 5 mannen vs 7 vrouwen. (van wie dan wel weer 4 mannen gepromoveerd zijn, en slechts 1 vrouw en das dan wel weer mooi onze arts :P ) ohja en 3 kinderpsychologen en die zijn allen vrouw.

Voor de grap ook eens bij gynaecologie gekeken, daar is het 5 mannen vs 8 vrouwen (met 4 gepromoveerde mannen en 'slechts' 3 aan de vrouwenkant)
pi_117988133
Ik heb met V. zijn hersenvliesontsteking ook bijna alleen vrouwen gezien.
De enige man was de kno arts die standaard moest kijken of Vig zijn gehoorgang nog wel werkt na hersenvliesontsteking, Was wel een hele fijne arts als ze allemaal zo zouden zijn *O*
pi_117988200
Hier in het ziekenhuis is het 3 om 3 zie ik. De mannelijke hebben we tijdens Matthias zijn verblijf in het ziekenhuis allemaal een keer gehad de vrouwen komen me niet bekend voor :D
En als ik ZGT helemaal pak is het 4 mannen en 7 vrouwen. Maar das dan met ander ziekenhuis erbij!
  maandag 15 oktober 2012 @ 12:32:47 #266
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_117993071
Kan iemand mijn zoontje even uitleggen dat 4 uur wakker worden niet helemaal de bedoeling is? We gaan nu de vierde week in met dit gedonder. Verder alles prima. We gingen naar de speeltuin gisteren. Dat koppie in de draaimolen, de ballenbak en het treintje, priceless! O+
pi_117993909
J.! Je moet lekker slapen, net zoals Cas afgelopen nacht heeft gedaan O+
pi_118007846
Hier ook alleen vrouwelijke kinderartsen gezien. Of eigenlijk, 2 kinderartsen en de rest co-assistentes ;)

Mijn meisje weigerde vandaag overdag te slapen. Heel handig nu ik de nachtdienst in ga.. Grr.
Blijft een geklooi, dat slapen!
pi_118010398
Wij hebben een mannelijke kinderarts. En het is hier keurig verdeeld, 4 om 4. We zijn er vorige week nog geweest en voorlopig hoeven we even niet terug. Geen allergie, geen gedraaide darm, geen maagafwijkingen. Wat nog wel? Obstipatie en reflux. En het blijft een beetje kip en ei verhaal. Heeft hij reflux als gevolg van de obstipatie of komt de obstipatie ook deels door de medicijnen van de reflux? En waarom wil hij zoveel drinken?
Omdat de nachten beter gaan en we hem nu niet willen vermoeien met extra onderzoeken, is de afspraak dat wij voorlopig doorgaan met de medicatie. Als we zelf het idee hebben dat die aangepast kan worden, doen we dat. Als dat niet gaat, dan niet. En dan over drie maanden weer terug. Zou alleen fijn zijn als de apotheek ook meewerkte en alles eens op voorraad zou hebben.

We hebben nu een beker in zijn bedje staan, kijken of hij zelf kan bedenken dat hij wat wil drinken. Tot die tijd staan we gemiddeld twee keer per week op om em te laten drinken. Het is een schatje verder, begint lekker te brabbelen en klimt overal op. Lekker manneke dus.
pi_118073099
Hopelijk zijn de nachten van iedereen nog een beetje aangenaam?

Cas heeft het nu gelukkig alweer drie nachten netjes gedaan qua slaap O+ Gezien onze fysieke gesteldheid zijn we daar wel aan toe ;) Wel heeft hij enorm last van doorkomende tanden, gister bijna een uur aan het huilen geweest maar na wat warms te drinken en een pcm heeft hij heerlijk tot 07:00 uur geslapen.
pi_118073885
Hier ook een vrouwelijke kinderarts,'loopt ook wel een man rond trouwens :)
De kinderarts zien we zometeen in ieder geval omdat we nu met Jelle in het ziekenhuis zitten, gisteravond dus opgenomen ivm benauwdheid.
Ben benieuwd wat ze van hem vind
  woensdag 17 oktober 2012 @ 12:36:13 #272
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118077265
Hier nog niet echt beter, van half twee tot half 4 bij mijn man in bed gelegen. Ik sliep op zolder. Nou ja sliep. Blijkbaar heb ik ook buiten gehoorafstand zoveel adrenaline in mn lijf dat ik ook dan niet slaap. Ik weet het even niet meer. Grappig detail, vanmorgen zei mn internist als reactie op mijn slaapgebrek dat hij achteraf zelf ook niet snapte hoe hij het allemaal gedaan had (functioneren met slaapgebrek).
pi_118077342
Ik heb op de bank geslapen nadat Puck niet meer in zijn eigen bed wilde slapen. Die heeft met Mr.DML in het grote bed gelegen.

Meeveren en weer doorgaan. Het is een fase.
The way you rock'n'roll
pi_118077775
Bij ons was het wekenlang 4 uur en mevrouw ging niet meer slapen. Afgelopen weekend eindelijk die 2 kiezen door die er al maanden aan zaten te komen en sindsdien slaapt ze tot een uur of 6 a 7 en wat zijn we daar blij mee!! Hopelijk blijft het even zo :)
Maar het lijken inderdaad fases en ze kunnen je breken. Wat DML zegt, meeveren en doorgaan werkt het beste. (en ik kan gelukkig af en toe nog eens een nachtje bijslapen op het werk, al moet ik zeggen dat ik me na een goeie nacht vaak beroerder voel dan na een gebroken nacht).
pi_118079084
Ik klop het even af. Onze kleine meneer slaapt 's avonds/ 's nachts prima. Overdag slapen is meer een punt hier. Oververmoeid zijn en vooral door blijven rennen en dreinen maar slapen ho maar.
Aventura even een dikke knuffel en hopelijk komt er snel voor jou een einde aan deze fase.
  woensdag 17 oktober 2012 @ 20:56:44 #276
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118098249
Dankjullie! Ik ga dit weekend met manlief naar Terschelling. En hoewel ik ventje vreselijk ga missen ben ik ook wel toe aan een weekendje slapen, samen zijn met man, slapen, lekker eten, lekker drinken, slapen, uitwaaien, had ik al slapen gezegd...! Zometewn neem ik een halve slaappil, die had manlief nog liggen. En dan hopelijk lekker slapen!
  woensdag 17 oktober 2012 @ 21:36:20 #277
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118100746
Oeh Aventura, ik heb medelijden met je, zo rot slapen. :*
Ik hoop dat jullie een heel fijn weekend zullen hebben samen.

Hier geen slaapproblemen, we waren wel de afgelopen maanden altijd rond 06.30 wakker, maar dan ging het meiske na de borst nog even een half uurtje/drie kwartier in dr bedje spelen.

Lientje slaapt sinds kort tot een uurtje of 07.00 uur en vandaag zelfs tot 07.40 uur!
Vorige week kwam ze twee keer rond 06.00 uur voor de borst en sliep ze daarna door tot 08.30 en 09.30 uur, echt bizar!

Overdag slaapt ze sinds twee weken nog maar een keer, veelal van 11.30 tot ongeveer 14.00 uur.
Soms van 10.30 tot 13.00 uur en dan ligt ze er 's avonds tussen 18.30 en 19.00 uur in.

We genieten dus maar even tot de hoektanden doorkomen. :D
  woensdag 17 oktober 2012 @ 21:51:40 #278
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_118101668
Wat een lekker slaapkopje! Overdag ook nog zo lang! Ventje wil overdag niets missen en slaapt hooguit een uur. Hij is naar 1 slaapje toe aan het gaan. Ik denk dat dit een factor kan zijn in het onrustig slapen. Dat, en de combi dromen (ik las dat dat vanaf14 maanden ongeveer kan beginnen) en gebit.

Vandaag nog een ' wtf' momentje: ik had een danootje opzij gezet, want afgekeurd door ventje. Zie ik hem een half uur later opeens zelf uit dat bakje eten. Met lepel dus! Wel steeds 3x steken voor het raak was, maar dan daarna gelukzalig happen. Het was gewoon zo grappig, ik had het aanvankelijk niet door omdat ik de krant las en dan zie je opeens zoiets! Nu wil hij zn toetje voortaan zelf oplepelen. Daarbij ook de kom zelf vasthouden. vandaag gold dat ook voor zijn avondeten. Leuk, maar ook wel een beetje onhandig!
  woensdag 17 oktober 2012 @ 22:09:17 #279
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118102598
Dromen hebben wij ook een paar weken gehad, ze werd dan na een uurtje zwetend en huilend wakker, maar dat is nu sinds een week of twee over.

Mijn mupke eet alleen maar alles zelf, voeren mag bij uitzondering. Ik geef soms een vork, soms een lepel, net wat handig is. Rijst is eigenlijk het enige wat een enorme zooi geeft, verder gaat het best.
Doekje over de tafel en de vloer is wel regelmatig nodig, maar a la....

Hier een dametje die met haar handjes haar snoet schoonpoetst, als ik water over haar hoofd laat lopen in het badje.
En loopt te 'poetsen' in huis als ik haar een billendoekje geef.
En een appeltje eet met schil en al....
En zelf de trap oploopt.
Naar het mandje met de flessen/bekertjes wijst als ze dorst heeft, naar de fruitschaal als er honger in de buik is.

Ik heb echt zo een peutertje in huis, wat een verschil met een paar weken geleden. En ze begint langzaam dingen na te zeggen. Naast de 10/12 woorden die standaard zijn komt er opeens meer bij. Van de week zei ze opeens vanuit het niets 'Oma', terwijl ze al maanden 'papa' roept als wij vroegen, Lientje kan je ook oma zeggen?

Ik vind het zo'n leuke leeftijd, dat scharrelen door huis, spelen met van alles en nog wat, kletsen, lopen, veel lopen.... Eigenlijk is ze na het gaan loslopen heel erg veranderd, zo'n pukje opeens.
pi_118102896
Sofie is aan het stoppen met het overdag slapen.. Ik ben (bijna) twee, dus ik zeg nee!! Ze heeft maandag thuis niet geslapen, en vandaag bij de opvang niet. Ze blijft wel lekker in dr bedje, ze speelt en zingt een beetje. Gelukkig slaapt ze wel aardig uit, dat is dan wel weer fijn. Als ze wel slaapt maakt ze wel gelijk een lange ruk. Ze slaapt dan 3 uur.
Verder is ze heerlijk eigenwijs, houdt ervan om met de duplo towens te bouwen of huisjes. Huisjes voor de ijsebeer of de jeej (leeuw)
*poef* nu is het weg
pi_118103813
Wij hadden ook een grappig iets vanavond. Ik liep al rond in pyjama omdat ik volledig rust moet houden ivm bloedverlies. Op die pyjama staan allemaal afbeeldingen van Betty boop. Zeg ik tegen vriend "ook een stomme naam eigenlijk, tina tiet". Antwoord van Eva: "tietah tietah"..... Eeeeh oké....
  woensdag 17 oktober 2012 @ 22:39:59 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118104311
Mrien, hoe is het nu met Jelle?
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 18 oktober 2012 @ 11:41:52 #283
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_118119530
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:30 schreef danic het volgende:
Wij hadden ook een grappig iets vanavond. Ik liep al rond in pyjama omdat ik volledig rust moet houden ivm bloedverlies. Op die pyjama staan allemaal afbeeldingen van Betty boop. Zeg ik tegen vriend "ook een stomme naam eigenlijk, tina tiet". Antwoord van Eva: "tietah tietah"..... Eeeeh oké....
:D
Hoe gaat het nu met je?
pi_118119640
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:30 schreef danic het volgende:
Mijn man heeft de kleine wijs gemaakt dat de baby Daisy gaat heten. Dus nu roept de kleine de hele tijd DAAAAAAAAAIIIIIISYYYYYYY! Tegen alles. En vooral wijzen naar mijn buik :')
pi_118121279
Tankgirl, gaat goed. Ik verlies af en aan nog wel bloed, maar moet gewoon rustig aan doen. Dinsdag extra controle bij de vk eb donderdag uitslag van de kweekjes. Met de kleine gaat gelukkig alles goed!

Tally, wij hebben het eva nog niet verteld, dat doen we wel als alles goed blijft en het wat meer zichtbaar wordt.
Wat leuk dat ze het al zo goed begrijpt!
pi_118122567
Dat is schrikken Danic gelukkig doet de kleine het goed
aventura slaap ze van het weekend wel balen van je nachten
Ean heeft de vliegreis heel goed gedaan 1x gespuugd. Maar ik vrees dat ze op mij lijkt ze heeft deze vakantie elke dag in de auto gespuugd. Nu zijn het hier ook veel kronkelwegen zo sneu mijn meissie. Ik hoop dat ze morgen zonder te spugen de vliegreis doorstaat.
pi_118123588
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 11:45 schreef Tally het volgende:

[..]

Mijn man heeft de kleine wijs gemaakt dat de baby Daisy gaat heten. Dus nu roept de kleine de hele tijd DAAAAAAAAAIIIIIISYYYYYYY! Tegen alles. En vooral wijzen naar mijn buik :')
Herkenbaar. Sofie denkt dat de baby noa gaat heten. Dus die prikt steeds in mijn buik: mama, baby noa in buik...
*poef* nu is het weg
pi_118123648
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 13:36 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Herkenbaar. Sofie denkt dat de baby noa gaat heten. Dus die prikt steeds in mijn buik: mama, baby noa in buik...
Ik ben blij dat we nu weten dat ze het dus echt gaat roepen. Niet bij stil gestaan dat ze het al over zou nemen. En dan moeten we de echte naam maar stil houden :D
pi_118123732
Wij hebben haar een keer de naam laten zeggen: Sofie zeg eens... En ze kon m zeggen. Daarna heeft ze het niet meer gezegd. Ze krijgt ook echt pas de naam te horen als ie er is.
Ze was vanmorgen ook helemaal teleurgesteld dat baby noa niet bij de gastouder was. Ze zocht dr echt: baby noa kom eens? Baby noa, ben je nou? O+
*poef* nu is het weg
pi_118124700
Dat soort dingen heeft ze dan gelukkig nog niet in de gaten ;)
pi_118125762
quote:
0s.gif Op woensdag 17 oktober 2012 22:39 schreef Leandra het volgende:
Mrien, hoe is het nu met Jelle?
Nog in het ziekenhuis. Proberen vandaag over te stappen van vernevelen naar de pufjes en kijken of hij het erop redt. Morgen is onze kinderarts er weer, als pufjes zo goed gaan waarschijnlijk morgen naar huis toe.

Jelle nog heel moe, vannacht slecht geslapen, hij werd door de ventolin aardig hyper en het koste hem veel tijd om te slapen. En dan 3 uur later weer vernevelen en hetzelfde hyper.
  donderdag 18 oktober 2012 @ 14:31:32 #292
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118125886
Ah gos, arme krummel.... sterkte :*
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118126035
Arme Jelle.. :*
*poef* nu is het weg
  donderdag 18 oktober 2012 @ 14:46:22 #294
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_118126427
Arme Jelle + ouders :'(
  donderdag 18 oktober 2012 @ 14:59:13 #295
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_118126965
Jakkes, ik ben zelf momenteel al een week flink benauwd en aan de Ventolin, maar ik weet wat er is....

Zo'n kleintje snapt daar geen snars van en voelt zich dan alleen maar rot...
Vermaakt ie zich verder wel Mrien?
pi_118127211
Hij vermaakt zich gelukkig prima :) speelkamer is erg leuk dus dat gaat prima
pi_118162550
Zo, prikken zitten er in. Even brullen en na de tijd ook niet zwaaien naar de mevrouw van het cb ;)

11.4 kg en 79.5 cm. Avondfles mogen we laten vallen dus eens zien hoe dat hier zal gaan.

Leuke dame hadden we weer, Cas demonstreerde zijn blokken skills en het langs lopen O+
  vrijdag 19 oktober 2012 @ 11:43:58 #298
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_118164867
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 12:29 schreef danic het volgende:
Tankgirl, gaat goed. Ik verlies af en aan nog wel bloed, maar moet gewoon rustig aan doen. Dinsdag extra controle bij de vk eb donderdag uitslag van de kweekjes. Met de kleine gaat gelukkig alles goed!

Tally, wij hebben het eva nog niet verteld, dat doen we wel als alles goed blijft en het wat meer zichtbaar wordt.
Wat leuk dat ze het al zo goed begrijpt!
Lijkt mij wel schrikken zeg, of blijf je er nuchter onder?

Dinsdag hebben we een psychologisch onderzoek gehad bij de kinderpsycholoog.
Dat hield in: veel spelletjes doen en zo kijken wat ze allemaal kan.
Wat mij opviel was toen Larissa blokjes moest stapelen, ze heel erg precies die blokjes uit ging lijnen :D
Toen er een blokje viel, wilde ze gelijk niet meer met de blokjes spelen, ook niet aan het einde van het onderzoek.

De uitslag: ze loopt voor op fijne motoriek, ze zit netjes op schema met haar woordenschat.
Er zijn wel problemen qua agressiviteit en depressiviteit (scoort ze hoog), maar dat hadden we al door. Er is een grote kans dat dat allemaal beter gaat zodra ze goed loopt en nog wat meer kan zeggen.
pi_118165106
Thuis *O* *O*
pi_118171121
Mrien, jeuj *O*

Tankgirl, ik vond het heel spannend en nog wel. Het bloeden is gisteren gestopt gelukkig, maar dinsdagavond dacht ik dat het foute boel was. Maareh...ik ben weer thuis dus een fatsoenlijke pc tot mijn beschikking, dus ik ga hiermee even naar het juiste topic ;)
pi_118185155
Oh en even een vraag van een leek (lees: verwende moeder :P ). Eva heeft flink koorts en heeft rond 17.00 pcm zetpil gehad. Heb nu twee x haar tandjes ingesmeerd met chamodent, want haar twee onderste hoektanden staan op doorkomen.
Kan ik verder nog iets voor haar doen?
Ze werd net na een uurtje slaap wakker, helemaal loeiheet en over d'r toeren. Meer dan tandjes smeren kon ik niet doen. En troosten uiteraard.
Maar tips zijn welkom!

Open ik gelijk ff een nieuw topic ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')