Je mag ook wel normaal reageren hoor, tis gewoon een legitieme vraag en TS wil zijn evt keuzes weten. Misschien dat iemand er ervaring mee heeft enzoquote:Op vrijdag 14 september 2012 18:53 schreef Chinless het volgende:
Wat dacht je van een advocaat? Rechtsbijstand ? Of ben je zo dom?
Ik zou sowieso gaan, en daar je probleem voorleggen. Vaak hebbenze even nodig om alles e bekijken etc., dus je kunt beter nu gaan. Is er al een verklaring van de arts! Neem die desnoods mee.quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:02 schreef dreeske het volgende:
Dankjewel Mirjam, ook al is het nog niet duidelijk of het langdurig/blijvend is?
Ja dat gaat nergens over, dan moet hij z'n vraag zo stellen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 18:56 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Je mag ook wel normaal reageren hoor, tis gewoon een legitieme vraag en TS wil zijn evt keuzes weten. Misschien dat iemand er ervaring mee heeft enzo![]()
Dit.quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:24 schreef Hallmark het volgende:
Dit lijkt mij gewoon een arbeidsongeval.
Maar die heeft haar zojuist ontslagen in ik neem aan haar proeftijd?quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:24 schreef Hallmark het volgende:
Dit lijkt mij gewoon een arbeidsongeval. De werkgever is hiervoor verzekerd, lijkt mij.
Welke schade is er tot nu toe geleden dan?quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:53 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Maar die heeft haar zojuist ontslagen in ik neem aan haar proeftijd?
Sowieso schriftelijk de werkgever aansprakelijk stellen voor de schade en evt. gevolgschade. Alles op schrift krijgen of desnoods telefoongesprekken opnemen.
TS = vriendin?quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:54 schreef dreeske het volgende:
Echter denk ik er wel over om een schadevergoeding te eisen indien schade blijvend is.
Het gaat vast om de rechterhand van TS die hij zijn vriendin noemt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:26 schreef r_one het volgende:
[..]
TS = vriendin?
Zo nee, dan heb jij niks te eisen, TS.
Klopt had het verkeerd geschreven. Bedoel dat ik haar zal helpen ;-)quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:26 schreef r_one het volgende:
[..]
TS = vriendin?
Zo nee, dan heb jij niks te eisen, TS.
En wat als TS linkshandig is?quote:Op vrijdag 14 september 2012 20:32 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Het gaat vast om de rechterhand van TS die hij zijn vriendin noemt.
Daarom de rechterhand Rinus.quote:
Hupsakee naar het juridisch loket.quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:54 schreef dreeske het volgende:
Ontslag is niet aan te vechten omdat bij het proefcontract beide partijen iedere dag op kunnen zeggen.
Echter denk ik er wel over om een schadevergoeding te eisen indien schade blijvend is.
Dat.quote:Op vrijdag 14 september 2012 21:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
Arbeidsongeval met letsel moet er een ongevalrapport gemaakt worden.
Zou het sowieso melden bij de arbeidsinspectie en melding doen van een onveilige werksituatie.
Wat voor klachten heeft ze dan in godsnaam? Ik heb al minimaal 200 keer onder 220V (AC) gestaan, minimaal 500 keer onder 310V (DC) gestaan, ik ben 2,5 meter gelanceerd door 4400V (AC!) en mankeer nog steeds helemaal niets.quote:Op vrijdag 14 september 2012 18:46 schreef dreeske het volgende:
Vraag/situatie:
Mijn vriendin was de afgelopen maanden als proef aan het werk bij een dierenarts als assistent.
Gisteren toen ze wou stofzuigen kwam er een vonk uit het stopcontact toen ze de stekker wou insteken.
Deze ging haar pols in.
De huisarts zegt dat er waarschijnlijk zenuwen kapot zijn.
Ze had bij haar werkgever dat de arbeidsplek omgeving onveilig is en geen electrische apparaten wil bedienen.
Werkgever belt naar electricien en die bevestigd dat dit al langer zo is in het pand en bekend bij de werkgever.
Vriendin is naar huis gestuurd en moest wachten tot de electricien de boel gerepareerd had.
1,5uur geleden belt de werkgever haar op dat ze niet meer terug hoeft te komen.
Met de reden dat ze niet binnen de praktijk functioneerd.
Echter zit ze nou wel thuis met wellicht permanent beschadigde zenuwen in haar arm.
Kan ze hier iets mee?
Een proeftijd van enkele maanden? Ik zit hier mobiel, dus zoeken duurt wat lang, maar valt ze onder een Cao? Zo niet: hoe lang duurde haar contract?quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:54 schreef dreeske het volgende:
Ontslag is niet aan te vechten omdat bij het proefcontract beide partijen iedere dag op kunnen zeggen.
Heel knap van je. Er gaan ook mensen dood van het stopcontact thuis. En nu?quote:Op vrijdag 14 september 2012 21:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat voor klachten heeft ze dan in godsnaam? Ik heb al minimaal 200 keer onder 220V (AC) gestaan, minimaal 500 keer onder 310V (DC) gestaan, ik ben 2,5 meter gelanceerd door 4400V (AC!) en mankeer nog steeds helemaal niets.
Dat denk je zelf.quote:Op vrijdag 14 september 2012 21:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wat voor klachten heeft ze dan in godsnaam? Ik heb al minimaal 200 keer onder 220V (AC) gestaan, minimaal 500 keer onder 310V (DC) gestaan, ik ben 2,5 meter gelanceerd door 4400V (AC!) en mankeer nog steeds helemaal niets.
Dat verklaart een hoop.quote:Op vrijdag 14 september 2012 21:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
ik ben 2,5 meter gelanceerd door 4400V (AC!) en mankeer nog steeds helemaal niets.
Ik had het over de fysieke toestand...quote:
Als je eraan blijft hangen wel ja... Maar een vonk die je pols inspringt? Kom op hee...quote:Op vrijdag 14 september 2012 21:14 schreef Five_Horizons het volgende:
Heel knap van je. Er gaan ook mensen dood van het stopcontact thuis. En nu?
Ik vroeg me gewoon af wat de symptomen dan in godsnaam zijn. Als je pols zich in de buurt van 2 draden bevind die op dat moment kortsluiting maken en er ontstaat een vonk, kan ik me een brandwondje nog wel voorstellen. Maar verder niets.quote:Op vrijdag 14 september 2012 21:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
In principe maken de klachten die ze nu heeft niets uit.
Hier ben ik ook wel benieuwd naarquote:Op vrijdag 14 september 2012 21:13 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Een proeftijd van enkele maanden? Ik zit hier mobiel, dus zoeken duurt wat lang, maar valt ze onder een Cao? Zo niet: hoe lang duurde haar contract?
wat zegt de huisarts hierover? En als hij het vermoeden heeft dat er blijvende schade is aan de zenuwen ben je wel doorgestuurd naar het ziekenhuis lijkt me?quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:23 schreef dreeske het volgende:
Het was een proeftijd van 3 maanden.
Ze heeft diverse klachten, allemaal niet zo ernstig maar wel pas sinds gisteren.
Tintelende pols
Veel minder gevoelig op prikkels van buitenaf.
welke CAO valt ze onder, en hoe ver in haar proeftijd zat ze?quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:26 schreef dreeske het volgende:
Ze is inderdaad doorgestuurd, maar daar kan ze pas volgende week Vrijdag terecht.
Ze zat ongeveer 2 maanden in haar proeftijd.quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:29 schreef rene90 het volgende:
[..]
welke CAO valt ze onder, en hoe ver in haar proeftijd zat ze?
Want wat ik lees op internet via mobiel mag de proeftijd voor een onbepaalde tijd contract max 2 maanden zijn en voor bepaalde tijd (max 2 jaar) maar 1 maand.
Maar iemand hier kan daar wel even duidelijkheid in scheppen.
Als ze valt onder de CAO dierenartspraktijk (waar normaal gesproken ook de assistenten onder vallen), dan volgt ze ook bovenstaande regeling. Als ze dus een jaarcontract had, was haar proeftijd dus hooguit een maand. @TS: ik zou in dat geval wel snel laten handelen en bij werkgever aangeven dat ze na haar ziekte gewoon weer beschikbaar is voor werk en dat hij haar dus gewoon moet blijven doorbetalen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:29 schreef rene90 het volgende:
[..]
welke CAO valt ze onder, en hoe ver in haar proeftijd zat ze?
Want wat ik lees op internet via mobiel mag de proeftijd voor een onbepaalde tijd contract max 2 maanden zijn en voor bepaalde tijd (max 2 jaar) maar 1 maand.
Maar iemand hier kan daar wel even duidelijkheid in scheppen.
Ze zat al twee maanden in haar proeftijd? Dan zou ik sowieso maar kijken of die proeftijd nog geldig was, zonder speciale uitzonderingen in de CAO mag dat namelijk niet bij een jaarcontract...... Anders krijgt ze gewoon doorbetaald tot haar contract afloopt.quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:33 schreef dreeske het volgende:
[..]
Ze zat ongeveer 2 maanden in haar proeftijd.
Welke CAO durf ik je niet te zeggen, dat weet ik ook niet.
Maar als dat klopt wat je zegt is er nog meer aan de hand.
Het ontslag is misschien niet aan te vechten (wil ze daar verder, bij een werkgever die zo doet?), maar als ze letsel heeft opgelopen moet daar natuurlijk wel wat mee, geregeld via verzekering oid van de werkgever. Een proeftijd is niet bedoeld om mensen die een ongeval krijgen weg te kunnen sturen zonder er verder naar om te kijken, en de volgende aan te nemen (op proef!) in dezelfde onveilige werk-situatie.quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:54 schreef dreeske het volgende:
Er moet in haar contract naar een CAO verwezen zijn, daar moet ze toch een kopie van hebben.quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:33 schreef dreeske het volgende:
[..]
Ze zat ongeveer 2 maanden in haar proeftijd.
Welke CAO durf ik je niet te zeggen, dat weet ik ook niet.
Maar als dat klopt wat je zegt is er nog meer aan de hand.
Mag in een CAO worden afgeweken van de wetgevingquote:Op zaterdag 15 september 2012 12:29 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Proeftijd van 3 maanden mag niet. Daarom had ze geen proeftijd en kan niet zomaar ontslagen worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |