abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:23:06 #1
384421 Mrbagino
Dont be scared! Just ask...
pi_116781452
Beste fok people!

Ik hoop dat ik hier op de juiste plaats zit om dit topic te starten, het is mijn eerste dag hier namelijk ziet er erg leuk en interessant uit allemaal.

Zo juist, heb ik ook per direct een vraag omtrent een goedkope zorgverzekering:

Wat zijn de voordelen en nadelen van een goedkope zorgverzekering?

In de hoop dat jullie mij hier misschien mee kunnen helpen!
Just ask and discover
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:27:14 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116781650
Voordelen van een goedkope zorgverzekering: het kost je minder

Nadelen van een goedkope zorgverzekering: minder vrije keuze waar je terecht kunt, beperkte opties tot contact als je met vragen zit.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:33:00 #3
261438 StormS.A
#46 Valentino Rossi
pi_116781929
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:27 schreef Lienekien het volgende:

Nadelen van een goedkope zorgverzekering: minder vrije keuze waar je terecht kunt, beperkte opties tot contact als je met vragen zit.
meteen zijn laatste dag hier :s)
pi_116782064
WGR
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:38:19 #5
384421 Mrbagino
pi_116782124
Hartelijk dank voor uw reactie!

Helder en duidelijk:)

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:27 schreef Lienekien het volgende:

Just ask and discover
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:40:17 #6
384421 Mrbagino
pi_116782192
Beste Mylene,

Wat betekend WGR als ik vragen mag?

O ik zie het al! Hartelijk dank Mylene voor het verplaatsen naar het juiste platform...

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:37 schreef Mylene het volgende:
WGR

[ Bericht 9% gewijzigd door Mrbagino op 14-09-2012 15:46:44 (opgemerkt ) ]
Just ask and discover
pi_116782224
Nou, ik zit bij een relatief goedkope verzekeraar en ik heb vrije keuze en kan gewoon bellen als ik wat heb. Die nadelen zie ik dus niet, eerlijk gezegd.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:45:27 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116782385
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Nou, ik zit bij een relatief goedkope verzekeraar en ik heb vrije keuze en kan gewoon bellen als ik wat heb. Die nadelen zie ik dus niet, eerlijk gezegd.
Mwah, da's waarschijnlijk het verschil tussen relatief goedkoop en allergoedkoopste.
The love you take is equal to the love you make.
pi_116782589
Maar TS vroeg dan ook om een goedkope verzekering, niet per se de goedkoopste. :) Het is geen nadeel in prijs, maar vooral een nadeel van een natura-dekking.
pi_116783051
De meest goedkope zorgverzekeringen zijn meestal wel diegene zonder vrije zorgkeuze, of te wel een naturapolis. Wil je wel zelf weten waar je zorg kan krijgen die wordt vergoed, dan moet je denken aan een restitutiepolis of combinatie. Voor meer info: http://www.2013zorgverzek(...)schillende-polissen/
Ik rij in een paarse auto.
pi_116789645
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Mwah, da's waarschijnlijk het verschil tussen relatief goedkoop en allergoedkoopste.
Ik zit zelf bij de goedkoopste (wel vanwege studentenkorting), maar ook ik heb vrije zorgkeuze. Zelfs zonder die korting behoort deze verzekering nog tot een van de goedkoopste verzekering die je kan vinden.
  dinsdag 18 september 2012 @ 14:31:19 #12
384421 Mrbagino
pi_116933919
Hartelijk dank, jullie allen!

Erg nuttige informatie, waar ik zeker verder mee zal komen.
Just ask and discover
pi_116951756
Basisverzekering is overal hetzelfde. Verschil zit m in de aanvullende en tandartsverzekeringen. Nooit een vrijwillig eigen risico nemen want dat scheelt maar een paar euro en als er iets gebeurd ben je de lul :') Collectiviteitskorting scheelt ook. Als je student bent bijvoorbeeld krijg je korting op je basisverzekering en vaak kan je dan nog heel goedkoop een aanvullende verzekering erbij nemen.
Oja en vraag zorgtoeslag aan bij de belastingdienst. En als je per half jaar of per jaar betaald is er ook vaak een korting mogelijk.
pi_116952712
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:41 schreef Five_Horizons het volgende:
In jouw geval heet dat toch werknemersvoordeel? :P
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  dinsdag 18 september 2012 @ 21:09:20 #15
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_116953630
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:42 schreef Elvi het volgende:
Basisverzekering is overal hetzelfde. Verschil zit m in de aanvullende en tandartsverzekeringen.
Precies, en vraag je dus ook altijd af of je die aanvullende en/of tandartsverzekering wel nodig hebt!
Veel verzekeringsmaatschappijen doen aan 'bangmakerij' (en dat werkt, want Nederlanders zijn het meest oververzekerde volk ter wereld!) omdat ze natuurlijk graag zien dat jij je aanvullend verzekert. De kassa rinkelt...
Maar als je jong en/of gezond bent, heb je die aanvullende verzekering doorgaans helemaal niet nodig. Sterker nog, bij de tandartsverzekering betaal je doorgaans meer aan premie dan aan wat de behandelingen kosten, en voor eventuele dure behandelingen is het slimmer om daar zelf een spaarpotje voor aan te leggen. ;)

quote:
Nooit een vrijwillig eigen risico nemen want dat scheelt maar een paar euro en als er iets gebeurd ben je de lul :')
Ook dat hangt natuurlijk af van je gezondheid en vooral ook, of je veel 'risicovolle' (sport)activiteiten onderneemt. Heel veel ernstige blessures ontstaan juist bij een 'gezonde' activiteit als sporten en een ongelukje zit in een heel klein hoekje - zo brak mijn vriend een paar maanden geleden zijn heup bij het racefietsen. Dat werd dus meteen een operatie, zes weken in een karretje en nog een maandje of wat revalideren daarna. Hij had meteen zijn verzekeringspremies van de afgelopen tig jaar eruit, dat wel... maar gelukkig dat hij maar een klein eigen risico had anders had het avontuur behoorlijk in de papieren gelopen.

quote:
Collectiviteitskorting scheelt ook. Als je student bent bijvoorbeeld krijg je korting op je basisverzekering en vaak kan je dan nog heel goedkoop een aanvullende verzekering erbij nemen.
Sterker nog, allerlei clubs bieden collectieve kortingen aan. De meest gekke zitten daarbij, zoals lidmaatschap van vakbonden, ANWB, zelfs Vereniging Eigen Huis. Als je een bijstandsuitkering hebt, biedt zelfs vaak de gemeente je een korting aan op de basispremie.
Het is de moeite waard om eea eens even uit te zoeken.

quote:
Oja en vraag zorgtoeslag aan bij de belastingdienst. En als je per half jaar of per jaar betaald is er ook vaak een korting mogelijk.
Altijd doen inderdaad. Je komt er sneller voor in aanmerking dan je misschien denkt... ik heb een matige vorm van asthma, maar krijg doordat ik teboek sta als 'chronische patient' al een aantal tientjes per jaar terug van de belasting. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_116953830
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:42 schreef Elvi het volgende:
Nooit een vrijwillig eigen risico nemen want dat scheelt maar een paar euro en als er iets gebeurd ben je de lul :')
Dit klopt niet helemaal.

Ik heb het hoogste eigen risico erbij genomen van 500 euro (meen ik) en dat spaart me 25 euro per maand uit dus 300 euro per jaar. En de eerste 220 euro ben je toch al kwijt. En in het slechte geval ben je dus maar 200 euro extra kwijt.

Dus zeker als je jong bent is dat wel heel voordelig
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  dinsdag 18 september 2012 @ 21:14:36 #17
323439 HetKlusKonijn
pi_116953983
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:12 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Dit klopt niet helemaal.

Ik heb het hoogste eigen risico erbij genomen van 500 euro (meen ik) en dat spaart me 25 euro per maand uit dus 300 euro per jaar. En de eerste 220 euro ben je toch al kwijt. En in het slechte geval ben je dus maar 200 euro extra kwijt.

Dus zeker als je jong bent is dat wel heel voordelig
Hmmmm... doe je aan risicovolle sporten? (en dan bedoel ik niet alleen maar skien, diepzeeduiken en bergbeklimmen en zo) - lees mijn postje hierboven maar eens. Fietsongelukje. ;)

Verder heb je natuurlijk helemaal gelijk.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_116954079
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Hmmmm... doe je aan risicovolle sporten? (en dan bedoel ik niet alleen maar skien, diepzeeduiken en bergbeklimmen en zo) - lees mijn postje hierboven maar eens. Fietsongelukje. ;)

Verder heb je natuurlijk helemaal gelijk.
Als je elk jaar je been breekt is het niet verstandig nee :P

Maar zelfs in het slechtste geval kost het je 200 euro extra. En als het verplicht eigen risico aankomend jaar weer hoger wordt is het nog beter omdat je dan toch eerst die 350 (?) als buffer hebt.
  dinsdag 18 september 2012 @ 21:21:24 #19
323439 HetKlusKonijn
pi_116954459
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:16 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Als je elk jaar je been breekt is het niet verstandig nee :P

Maar zelfs in het slechtste geval kost het je 200 euro extra. En als het verplicht eigen risico aankomend jaar weer hoger wordt is het nog beter omdat je dan toch eerst die 350 (?) als buffer hebt.
Ja, je hebt zeker wel een punt.
Mijn opmerking was meer gericht naar die personen die denken "ach wat, mij overkomt toch niks, ik zet mijn eigen risico eventjes op xK per jaar".
Dat geintje van mijn vriend zou hem zo al een bedragje rond de 5000 euro hebben gekost als hij zijn eigen risico zo hoog had gezet. En da's toch een hoop geld. ;)

NB: het gaat weer helemaal goed met hem nu hoor - na drie maanden loopt-ie alleen nog met een kruk als-ie wat verder weg (lees: naar buiten) moet. :P
pi_116955623
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ja, je hebt zeker wel een punt.
Mijn opmerking was meer gericht naar die personen die denken "ach wat, mij overkomt toch niks, ik zet mijn eigen risico eventjes op xK per jaar".
Dat geintje van mijn vriend zou hem zo al een bedragje rond de 5000 euro hebben gekost als hij zijn eigen risico zo hoog had gezet. En da's toch een hoop geld. ;)

NB: het gaat weer helemaal goed met hem nu hoor - na drie maanden loopt-ie alleen nog met een kruk als-ie wat verder weg (lees: naar buiten) moet. :P
5000 euro?

Dat kan niet? Of is dat in al die jaren samen?
  dinsdag 18 september 2012 @ 21:39:52 #21
323439 HetKlusKonijn
pi_116955816
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:37 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

5000 euro?

Dat kan niet? Of is dat in al die jaren samen?
Ik zou het niet weten, eerlijk gezegd. Waar het mij om gaat is dat een 'ongelukje' in een klein hoekje zit, en ALS het je overkomt, je misschien niet zo heel erg happy meer bent met je hoge eigen risico. Je moet dat bedrag op dat moment maar net kunnen ophoesten en niet iedereen heeft een gezonde spaarrekening.
NB: mijn vriend is supergezond, sportman en zo, en dus de aangewezen persoon om te kiezen voor een hoog eigen risico. Ben ik toch even blij dat hij dat niet heeft gedaan.
pi_116956110
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 21:39 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten, eerlijk gezegd. Waar het mij om gaat is dat een 'ongelukje' in een klein hoekje zit, en ALS het je overkomt, je misschien niet zo heel erg happy meer bent met je hoge eigen risico. Je moet dat bedrag op dat moment maar net kunnen ophoesten en niet iedereen heeft een gezonde spaarrekening.
NB: mijn vriend is supergezond, sportman en zo, en dus de aangewezen persoon om te kiezen voor een hoog eigen risico. Ben ik toch even blij dat hij dat niet heeft gedaan.
Dat klopt echt niet!

Het kan hem max maar iets van 200 euro extra kosten in een jaar.
pi_116959074
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:57 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

In jouw geval heet dat toch werknemersvoordeel? :P
Nee, ik werk er niet meer ;)
pi_116961206
5000¤ is natuurlijk onzin.

Ik heb dezelfde afweging gedaan, 300¤ voordeel en als je pech heb 500¤ eigen risico kwijt. Dus netto 200 extra kosten. En zijn zat mensen die afgelopen 20 jaar ofzo geen doktor hebben gezien.

En dan nog kun je in het ergste geval 720¤ missen? Meestal wel, je auto kan ook kapot of er moet een monteur aan huis komen. Of je stelt die nieuwe tv of vakantie even uit.

Verder betaal ik me tandarts natuurlijk zelf en mocht ik me snijden of kneusen den zal ik eerst de huisarts(enpost) bezoeken ipv de Spoedeisende hulp, dan kost het me nog steeds geen eigen risico.
.
pi_116961632
Ik heb al 10 jaar geen ziekenhuis van de binnenkant gezien, vorig jaar van verzekeraar overgestapt en mijn eigen risico verhoogd. Het zal wel loslopen :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')