meteen zijn laatste dag hierquote:Op vrijdag 14 september 2012 15:27 schreef Lienekien het volgende:
Voordelen van een goedkope zorgverzekering: het kost je minder
Nadelen van een goedkope zorgverzekering: minder vrije keuze waar je terecht kunt, beperkte opties tot contact als je met vragen zit.
quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:27 schreef Lienekien het volgende:
Voordelen van een goedkope zorgverzekering: het kost je minder
Nadelen van een goedkope zorgverzekering: minder vrije keuze waar je terecht kunt, beperkte opties tot contact als je met vragen zit.
quote:
Mwah, da's waarschijnlijk het verschil tussen relatief goedkoop en allergoedkoopste.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Nou, ik zit bij een relatief goedkope verzekeraar en ik heb vrije keuze en kan gewoon bellen als ik wat heb. Die nadelen zie ik dus niet, eerlijk gezegd.
Ik zit zelf bij de goedkoopste (wel vanwege studentenkorting), maar ook ik heb vrije zorgkeuze. Zelfs zonder die korting behoort deze verzekering nog tot een van de goedkoopste verzekering die je kan vinden.quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:45 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mwah, da's waarschijnlijk het verschil tussen relatief goedkoop en allergoedkoopste.
In jouw geval heet dat toch werknemersvoordeel?quote:Op vrijdag 14 september 2012 15:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Nou, ik zit bij een relatief goedkope verzekeraar en ik heb vrije keuze en kan gewoon bellen als ik wat heb. Die nadelen zie ik dus niet, eerlijk gezegd.
Precies, en vraag je dus ook altijd af of je die aanvullende en/of tandartsverzekering wel nodig hebt!quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:42 schreef Elvi het volgende:
Basisverzekering is overal hetzelfde. Verschil zit m in de aanvullende en tandartsverzekeringen.
Ook dat hangt natuurlijk af van je gezondheid en vooral ook, of je veel 'risicovolle' (sport)activiteiten onderneemt. Heel veel ernstige blessures ontstaan juist bij een 'gezonde' activiteit als sporten en een ongelukje zit in een heel klein hoekje - zo brak mijn vriend een paar maanden geleden zijn heup bij het racefietsen. Dat werd dus meteen een operatie, zes weken in een karretje en nog een maandje of wat revalideren daarna. Hij had meteen zijn verzekeringspremies van de afgelopen tig jaar eruit, dat wel... maar gelukkig dat hij maar een klein eigen risico had anders had het avontuur behoorlijk in de papieren gelopen.quote:Nooit een vrijwillig eigen risico nemen want dat scheelt maar een paar euro en als er iets gebeurd ben je de lul![]()
Sterker nog, allerlei clubs bieden collectieve kortingen aan. De meest gekke zitten daarbij, zoals lidmaatschap van vakbonden, ANWB, zelfs Vereniging Eigen Huis. Als je een bijstandsuitkering hebt, biedt zelfs vaak de gemeente je een korting aan op de basispremie.quote:Collectiviteitskorting scheelt ook. Als je student bent bijvoorbeeld krijg je korting op je basisverzekering en vaak kan je dan nog heel goedkoop een aanvullende verzekering erbij nemen.
Altijd doen inderdaad. Je komt er sneller voor in aanmerking dan je misschien denkt... ik heb een matige vorm van asthma, maar krijg doordat ik teboek sta als 'chronische patient' al een aantal tientjes per jaar terug van de belasting.quote:Oja en vraag zorgtoeslag aan bij de belastingdienst. En als je per half jaar of per jaar betaald is er ook vaak een korting mogelijk.
Dit klopt niet helemaal.quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:42 schreef Elvi het volgende:
Nooit een vrijwillig eigen risico nemen want dat scheelt maar een paar euro en als er iets gebeurd ben je de lul![]()
Hmmmm... doe je aan risicovolle sporten? (en dan bedoel ik niet alleen maar skien, diepzeeduiken en bergbeklimmen en zo) - lees mijn postje hierboven maar eens. Fietsongelukje.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:12 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Dit klopt niet helemaal.
Ik heb het hoogste eigen risico erbij genomen van 500 euro (meen ik) en dat spaart me 25 euro per maand uit dus 300 euro per jaar. En de eerste 220 euro ben je toch al kwijt. En in het slechte geval ben je dus maar 200 euro extra kwijt.
Dus zeker als je jong bent is dat wel heel voordelig
Als je elk jaar je been breekt is het niet verstandig neequote:Op dinsdag 18 september 2012 21:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Hmmmm... doe je aan risicovolle sporten? (en dan bedoel ik niet alleen maar skien, diepzeeduiken en bergbeklimmen en zo) - lees mijn postje hierboven maar eens. Fietsongelukje.
Verder heb je natuurlijk helemaal gelijk.
Ja, je hebt zeker wel een punt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:16 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Als je elk jaar je been breekt is het niet verstandig nee
Maar zelfs in het slechtste geval kost het je 200 euro extra. En als het verplicht eigen risico aankomend jaar weer hoger wordt is het nog beter omdat je dan toch eerst die 350 (?) als buffer hebt.
5000 euro?quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:21 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ja, je hebt zeker wel een punt.
Mijn opmerking was meer gericht naar die personen die denken "ach wat, mij overkomt toch niks, ik zet mijn eigen risico eventjes op xK per jaar".
Dat geintje van mijn vriend zou hem zo al een bedragje rond de 5000 euro hebben gekost als hij zijn eigen risico zo hoog had gezet. En da's toch een hoop geld.
NB: het gaat weer helemaal goed met hem nu hoor - na drie maanden loopt-ie alleen nog met een kruk als-ie wat verder weg (lees: naar buiten) moet.
Ik zou het niet weten, eerlijk gezegd. Waar het mij om gaat is dat een 'ongelukje' in een klein hoekje zit, en ALS het je overkomt, je misschien niet zo heel erg happy meer bent met je hoge eigen risico. Je moet dat bedrag op dat moment maar net kunnen ophoesten en niet iedereen heeft een gezonde spaarrekening.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:37 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
5000 euro?
Dat kan niet? Of is dat in al die jaren samen?
Dat klopt echt niet!quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:39 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, eerlijk gezegd. Waar het mij om gaat is dat een 'ongelukje' in een klein hoekje zit, en ALS het je overkomt, je misschien niet zo heel erg happy meer bent met je hoge eigen risico. Je moet dat bedrag op dat moment maar net kunnen ophoesten en niet iedereen heeft een gezonde spaarrekening.
NB: mijn vriend is supergezond, sportman en zo, en dus de aangewezen persoon om te kiezen voor een hoog eigen risico. Ben ik toch even blij dat hij dat niet heeft gedaan.
Nee, ik werk er niet meerquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:57 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
In jouw geval heet dat toch werknemersvoordeel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |