abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116781132
Vorig jaar ben ik met een mbo-opleiding begonnen, maar heb deze helaas niet kunnen afmaken door omstandigheden.

Ik heb een aanvraag ingediend voor kwijtschelding van de studiefinanciering i.v.m. de Wajong. In eerste instantie werd mij verteld dat alleen de aanvullende beurs, de basisbeurs en het Ov-reisrecht worden kwijtgescholden, maar toen ik afgelopen week belde werd mij verteld dat de lening ook kwijtgescholden kan worden.

Hoe weet ik nu of de lening ook wordt kwijtgescholden? Als ik DUO bel wordt mij de ene keer verteld dat het wel zo is en de andere keer niet. Waarvan is het afhankelijk? Heeft iemand hier ervaring mee?
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:20:22 #2
381451 HotSummerNight
DM mij voor een date :')
pi_116781341
hoeveel geld heb je extra moeten lenen van de DUO? en waar heb je het geld ana opgemaakt?
Morgen ben ik jarig
Gister had ik sex met een mooiboy
Ik kan 4 vingers in mijn poesje schuiven
alleen echte playerz mogen mij dm'en
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:32:31 #3
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_116781903
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:20 schreef HotSummerNight het volgende:
waar heb je het geld ana opgemaakt?
Vanwaar deze vraag??
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_116782077
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:20 schreef HotSummerNight het volgende:
hoeveel geld heb je extra moeten lenen van de DUO? en waar heb je het geld ana opgemaakt?
Is kwijtschelding van de lening daarvan afhankelijk? Zo ja, dan wil ik best je vraag beantwoorden :).
  vrijdag 14 september 2012 @ 15:58:02 #5
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_116782840
Van zulke scholieren moet je het hebben.
pi_116839864
Stel dat je deze lening was aangegaan bij een bank, denk jij dan dat die bank na dit verhaal zou zeggen.. 'ah.. tuurlijk.. ja.. die 30.000 euro die u tot nu toe bij ons heeft openstaan.. no problemo!'.

Een lening moet je terug betalen, ook bij de IB-groep. Die wordt nooit kwijtgescholden, hoe laag je inkomen ook is.
Of je had een domme medewerker aan de telefoon (en let's face it.. die kans is best groot) of je dacht even iets te horen wat jij graag wilde horen.
  zondag 16 september 2012 @ 10:30:23 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_116839916
Laat DUO iets op papier zetten?
Of is dat te ouderwets/simpel gedacht?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_116840157
Kan iemand mij het adres geven waar ik ook gratis geld kan halen?

Heeft half fok een wajong?
  zondag 16 september 2012 @ 10:53:59 #9
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_116840255
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 10:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:

Waarom een oordeel?
Als de staat idiote dingen bedenkt, kan/mag/moet je er gebruik van maken.
Maar in de OP staat veel te weinig info over de precieze omstandigheden om de situatie goed in te kunnen schatten.

NB.
Ik vind zelfs de VVD een (economisch/financieel) linkse partij; en wat mij betreft wordt alle uitkeringszooi afgeschaft behalve een flink verlaagde bijstand. Voor iedere vinger of teen die je mist krijg je ¤50 per maand extra, en verder geen gedoe met vage ziektes en andere verhalen waarvan keuringsartsen hun Audi (tot voor kort Saab) betalen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_116840449
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 10:26 schreef Quirine het volgende:
Stel dat je deze lening was aangegaan bij een bank, denk jij dan dat die bank na dit verhaal zou zeggen.. 'ah.. tuurlijk.. ja.. die 30.000 euro die u tot nu toe bij ons heeft openstaan.. no problemo!'.

Een lening moet je terug betalen, ook bij de IB-groep. Die wordt nooit kwijtgescholden, hoe laag je inkomen ook is.
Of je had een domme medewerker aan de telefoon (en let's face it.. die kans is best groot) of je dacht even iets te horen wat jij graag wilde horen.
Je basisbeurs is ook een lening en die wordt ook kwijtgescholden.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 16 september 2012 @ 11:05:17 #11
381451 HotSummerNight
DM mij voor een date :')
pi_116840462
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:32 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Vanwaar deze vraag??
moreel ...

omdat ts de aanvullende beurs, ov en basis beurs kwijtgescholden kan krijgen. als ts de lening heeft opgerookt, gedronken, BjornBorgs en iphoney van heeft gekocht dan zou ik het niet terecht vinden als ts dat geld terug zou krijgen
Morgen ben ik jarig
Gister had ik sex met een mooiboy
Ik kan 4 vingers in mijn poesje schuiven
alleen echte playerz mogen mij dm'en
  zondag 16 september 2012 @ 11:07:46 #12
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_116840515
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 11:05 schreef HotSummerNight het volgende:

[..]

moreel ...

omdat ts de aanvullende beurs, ov en basis beurs kwijtgescholden kan krijgen. als ts de lening heeft opgerookt, gedronken, BjornBorgs en iphoney van heeft gekocht dan zou ik het niet terecht vinden als ts dat geld terug zou krijgen
Gelukkig ga jij daar niet over :W
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_116840551
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 10:26 schreef Quirine het volgende:

Ik hoop dat mijn hypotheek van 150.000 euro, ook kwijtgescholden kan worden als ik ooit niet meer kan betalen :')

quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 10:47 schreef TheOneAndOnly het volgende:

Zo goed als, heb ik het gevoel :') _O-
Er is zelf een officiële "Het uitkeringentopic!" :') :')
I want some NASTY !!!
  zondag 16 september 2012 @ 11:17:29 #14
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_116840712
Nog een reden om de wajong af te schaffen.
  zondag 16 september 2012 @ 11:30:23 #15
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_116841001
De wet zegt (dit gaat over mbo, niet over hoger onderwijs; voor hoger onderwijs geldt vrijwel hetzelfde):
quote:
Artikel 4.13. Arbeidsongeschiktheid

Indien een deelnemer op enig moment binnen de diplomatermijn beroepsonderwijs in staat wordt om met arbeid niet meer dan 20% te verdienen van het maatmaninkomen* in de zin van de Wet werk en arbeidsondersteuning jonggehandicapten, wordt de aan hem toegekende prestatiebeurs omgezet in een gift.
* het inkomen dat gezonde personen, met soortgelijke opleiding en ervaring, ter plaatse waar de jonggehandicapte woont of in de omgeving daarvan met arbeid gewoonlijk verdienen, waarbij, zoveel doenlijk, rekening wordt gehouden met door de jonggehandicapte verkregen nieuwe bekwaamheden.

Voor de lening is er niet zo'n regeling.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_116845855
Wacht.. dus bovenop een zak geld elke maand EN studiefinanciering, hoeven WAJONG-ers (die meer dan 80% arbeidsongeschikt zijn) hun studie niet eens daadwerkelijk af te maken om hun studiebeurs in een gift omgezet te zien worden?

Dus elke WAJONG-er kan zich gewoon voor een studie inschrijven, nooit iets aan doen of komen opdagen, maar wel 4? jaar lang een studiebeurs vangen? En dan serieus helemaal 0 schuld hebben aan het einde? Waar tegen gewone studenten wordt gezegd: "Ja dat betaal je later maar terug dan, naast ons progressieve belastingstelsel."

Kijk, ik vind het helemaal prima dat ook de minder arbeidsgeschikten een kans krijgen om zichzelf te ontplooien en te leren en zo. Maar bij die specifieke groep levert het de staat / het land toch serieus helemaal niets op? Betalen voor en een dure studie (die al dan niet afgemaakt wordt) en een studiebeurs, om vervolgens van beiden helemaal niets of maar een fractie terug te zien omdat die persoon toch nooit volledig aan de bak kan.

Wat een 'voor spek en bonen' regeling is dat zeg ..

Waarom geef je iemand die maar voor 20% kan werken een dure studie cadeau? Terwijl het bij iedereen een kosten/baten analyse is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_116846109
Wajong, basisbeurs, aanvullende beurs, ov-reisrecht, EN een lening? Dan zit je toch echt wel over de 2000 netto per maand.

Waar is dat in godsnaam allemaal aan op gegaan TS? En die vraag komt voornamelijk voort uit een vermoeden dat je een enorm gat in je hand hebt zitten, waar je wellicht ook eens naar wilt gaan kijken want anders blijft het zo doorgaan..

En die 'omstandigheden'.. Wajong / ziekte gerelateerd? Of had je het te druk met het uitgeven van die 2000 euro?

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 16-09-2012 14:55:41 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_116846773
Gratis geld jeweettog!!! Allemaal opgerookt met mijn wajongmatties!!

Ik blijf erbij dat veel wajongers zogenaamd veel hebben meegemaakt en bang zijn om verantwoordelijkheden op zich te nemen in de grote mensenwereld... handje ophouden is toch veel makkelijker...
pi_116846855
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 10:30 schreef Hyperdude het volgende:
Laat DUO iets op papier zetten?
Of is dat te ouderwets/simpel gedacht?
Dat is te ouderwets en simpel gedacht inderdaad. Ik heb ooit als bijbaantje bij een zorgverzekeraar gewerkt: Je krijgt niets op papier.
  zondag 16 september 2012 @ 14:57:00 #20
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116848324
quote:
14s.gif Op zondag 16 september 2012 14:11 schreef XIII. het volgende:

[..]

Dat is te ouderwets en simpel gedacht inderdaad. Ik heb ooit als bijbaantje bij een zorgverzekeraar gewerkt: Je krijgt niets op papier.
geen probleem, gewoon het telefoongesprek opnemen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116850581
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2012 11:04 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Je basisbeurs is ook een lening en die wordt ook kwijtgescholden.
Je geeft zelf het antwoord al; een beurs kan worden kwijtgescholden. Een lening dus niet.
pi_116877416
Bedankt voor de weinige bijdragen die enigszins nuttig zijn.

En de rest: tja.
pi_116878076
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 13:51 schreef probeer het volgende:
Wajong, basisbeurs, aanvullende beurs, ov-reisrecht, EN een lening? Dan zit je toch echt wel over de 2000 netto per maand.

Waar is dat in godsnaam allemaal aan op gegaan TS? En die vraag komt voornamelijk voort uit een vermoeden dat je een enorm gat in je hand hebt zitten, waar je wellicht ook eens naar wilt gaan kijken want anders blijft het zo doorgaan..

En die 'omstandigheden'.. Wajong / ziekte gerelateerd? Of had je het te druk met het uitgeven van die 2000 euro?
Hmm 2000 netto p/m, ipad, ps3, laptop, vakantie, bling bling :') Tsja wat moet je anders doen met zoveel geld... :N

Ts krijgt de mogelijkheid om iets te maken van zijn leven, maar waarom zou je nog lekker hard gaan werken als je gewoon iedere maand "gratis" geld kan krijgen... :')
"Life is good" toch ts? :')
I want some NASTY !!!
  maandag 17 september 2012 @ 01:06:48 #24
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_116878236
Wajong. Kwijtschelding van een lening :{.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_116883457
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 01:06 schreef GSbrder het volgende:
Wajong. Kwijtschelding van een lening :{.
Doe mij ook met terugwerkende kracht een Wajong. Kan mijn studieschuld ook kwijtgescholden worden :')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')