O ben je er zo één. Wie betaalt bepaalt, en dat ben jij dus niet.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:25 schreef BettttyyyYyYY het volgende:
haha maar ik wil nog niet uit huis, moet ik zelf alles gaan betalen
Als je alles gedaan hebt om ze over te halen kan je altijd nog gewoon gaan en liegen dat je er niet was.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:23 schreef BettttyyyYyYY het volgende:
ik ben zelf 17 en ik heb een vriend van 28.
me ouders laten me er niet naar toe gaan.
wat kan ik doen om ze toch overtehalen
Dit.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dan moet je een frisgewassen vriendje van 18 zoeken. Een man van 28 heeft niets te zoeken bij een meisje van 17 en vice versa. Dus je ouders hebben gewoon gelijk.
Dat is normaal tegenwoordig, een vriend hebben van 10 jaar ouder en vice versaquote:Op vrijdag 14 september 2012 11:33 schreef Ronaldsen het volgende:
Is je vriend zwakbegaafd, dat hij met 17 jarige meisjes omgaat?
quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dan moet je een frisgewassen vriendje van 18 zoeken. Een man van 28 heeft niets te zoeken bij een meisje van 17 en vice versa. Dus je ouders hebben gewoon gelijk.
Dat is natuurlijk slechts een mening.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
lieg dan ook niet. liegen is echt 1 van de dingen waar je de relatie met je ouders mee verkloot. hoe maf het ook klinkt; probeer het eens met een volwassen manier. kom met een redelijk afspraakplan (die-en-die dag wil ik met mijn vriend afspreken, dit gaan we doen, geen neukafspraken, zorg dat de rest van je leven op orde is)quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:31 schreef BettttyyyYyYY het volgende:
weglopen is ook geen optie. ik wil niet weg uit huis maar vaker naar me vriend toe gaan zonder te liegen
Oh, nee, een kind. Dan MOET het wel een gezonde relatie zijn natuurlijkquote:Op vrijdag 14 september 2012 11:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk slechts een mening.
Ken zelf 2 gevallen waar 12 en 13 jaar leeftijdsverschil is.
Zijn in beide gevallen al >7 jaar samen, 1 stel heeft net een kind.
Dat dus! Het leeftijdsverschil spreekt niet in je voordeel en als jij je onvolwassen gedraagt geeft dat je ouders alleen maar meer reden tegen jullie omgang te zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:35 schreef simmu het volgende:
[..]
lieg dan ook niet. liegen is echt 1 van de dingen waar je de relatie met je ouders mee verkloot. hoe maf het ook klinkt; probeer het eens met een volwassen manier. kom met een redelijk afspraakplan (die-en-die dag wil ik met mijn vriend afspreken, dit gaan we doen, geen neukafspraken, zorg dat de rest van je leven op orde is)
kortom; laat zien dat je een volwassen relatie aankan. en niet enkel gelul. en toon wat begrip voor je ouders. een 17jarige vrouw met een kerel van 28 *is* gewoon nogal dodgy. je hebt effect tegen en dat komt ergens vandaan.
Het is idd een prima relatie, ze zijn al samen sinds 2001.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:35 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Oh, nee, een kind. Dan MOET het wel een gezonde relatie zijn natuurlijk
quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:37 schreef BettttyyyYyYY het volgende:
ik voel me nu beledigd maar okeej, thanx voor de reacties
Je krijgt hier nu eenmaal altijd meer "advies" dan waar je om vraagt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:37 schreef BettttyyyYyYY het volgende:
ik voel me nu beledigd maar okeej, thanx voor de reacties
quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Gewoon je ouders slaanquote:Op vrijdag 14 september 2012 11:38 schreef BettttyyyYyYY het volgende:
en neej ik laat me echt niet wegslaan uit me relatie omdat jullie dat zeggen. maar ik ben dr wel wijzer op geworden
Het zijn net oudersquote:Op vrijdag 14 september 2012 11:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je krijgt hier nu eenmaal altijd meer "advies" dan waar je om vraagt.
Als je 27 en 38 bent kan het, maar 17 is gewoon een nog een puber leeftijd. Kansloos als je daar als 28 jarige iets mee wil beginnenquote:Op vrijdag 14 september 2012 11:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk slechts een mening.
Ken zelf 2 gevallen waar 12 en 13 jaar leeftijdsverschil is.
Zijn in beide gevallen al >7 jaar samen, 1 stel heeft net een kind.
Of de relatie lukt is een 2e maar dat weet je bij gelijke leeftijd ook niet.
dus jij zou je puber dochter laten uitwonen door een volwassen vent van 28?quote:
quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:44 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
dus jij zou je puber dochter laten uitwonen door een volwassen vent van 28?x1000000000000000000000000000 voor 'ouders' die dat toelaten
nee echt serieus? zou jij het als moeder goed keuren???quote:
Jeeh ik kan dus nu "legaal" mijn horizon verlagen en naar meisjes jagen in de discoquote:Op vrijdag 14 september 2012 11:33 schreef wietparkiet het volgende:
[..]
Dat is normaal tegenwoordig, een vriend hebben van 10 jaar ouder en vice versa
Waarom klikte het niet?quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:27 schreef BettttyyyYyYY het volgende:
heb ik al geprobeerd maar het klikte niet... nog een keer proberen??
Dat denk je omdat je 17 bent en nog bij bijna alles wat je ouders je verbieden "Wanneer ik later kinderen heb mogen ze dat wel!" roept.quote:
Zou ik ook niet doen als ik je ouders was. En als die kerel het lef had om in mijn huis aan mijn dochter te zitten liep dat ook heel anders af. Maar goed je ouders hebben eigenlijk zelf ergens gefaald anders was je gedrag nu niet zo.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:55 schreef BettttyyyYyYY het volgende:
omdat hij te oud is voor me bla. bla. bla. ze hebben het niet eens geprobeerd om hem te leren kennen
wat zegt je vriend ervan?quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:55 schreef BettttyyyYyYY het volgende:
omdat hij te oud is voor me bla. bla. bla. ze hebben het niet eens geprobeerd om hem te leren kennen
komt hij je ook ophalen met de auto. ff blaffen en daarna zet ie je weer thuis af en geeft ie je moeder 50 euro?quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:55 schreef BettttyyyYyYY het volgende:
Hij is 28 en heeft een vriendin van 17. Meer hoeven ze wat hen betreft niet te weten.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:55 schreef BettttyyyYyYY het volgende:
Bijna alle pubers zijn opstandig. TS vindt het natuurlijk helemaal geweldig dat ze op deze manier tegen haar ouders in kan gaan. Of ze zich daarvan bewust is is een tweede.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:57 schreef practics het volgende:
[..]
Zou ik ook niet doen als ik je ouders was. En als die kerel het lef had om in mijn huis aan mijn dochter te zitten liep dat ook heel anders af. Maar goed je ouders hebben eigenlijk zelf ergens gefaald anders was je gedrag nu niet zo.
Alsof ook maar iemand anders had verwacht.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:59 schreef BettttyyyYyYY het volgende:
me vriend vind het onzin wat me ouders zeggen. maar hij snapt het ook wel dat ze er niet blij meezijn vanwegen het leeftijdsverschil...
En als hij nu vaker komt, zich natuurlijk keurig gedragend?quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:55 schreef BettttyyyYyYY het volgende:
Nouja als ik dan in mijn omgeving kijk zijn het altijd de meiden/kinderen, die door papie en mamie zwaar aan het lijntje worden gehouden. En eigenlijk geen enkele vorm van zelfstandigheid/volwassenheid kennen door hun betutteling van de ouders. Dit soort mensen ziet dan plots dat bij een veel oudere jongen/man dat heel anders is en hen wel volwassener behandelt.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:58 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Bijna alle pubers zijn opstandig. TS vindt het natuurlijk helemaal geweldig dat ze op deze manier tegen haar ouders in kan gaan. Of ze zich daarvan bewust is is een tweede.
Dit vooral. De grootste fout die hij momenteel kan maken is om jou aan te sporen de zorgen van je ouders gewoon te negeren. Dan weet je zeker dat het oorlog zal worden.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:00 schreef erodome het volgende:
[..]
En als hij nu vaker komt, zich natuurlijk keurig gedragend?
Als jij nu afspraken maakt met je ouders over wat jullie evt samen gaan doen(geen neukafspraken, maar leren kennen fase)? Dat je veel tijd met elkaar doorbrengt onder het dak van je eigen huis?
Je kan niet verwachten dat 1 keer hem zien genoeg is om hun vertrouwen te winnen, je zal daar tijd voor moeten nemen en moeten accepteren dat je ouders bezorgd zijn om je, dat je gebruikt wordt.
Het is aan jou om te bewijzen dat dat niet het geval is, dat je weet wat je doet, dat je niet in 7 sloten tegelijk zal lopen.
Hij zal moeten laten zien dat hij echt verliefd is en niet wat anders, hij zal respect moeten hebben voor je ouders die bezorgd zijn, hij zal dat moeten begrijpen en erkennen, zelfs waarderen eigenlijk en ook de tijd moeten nemen om te laten zien dat ze hem wel kunnen vertrouwen.
Hoe gaat het op school?
en daarmee diskwalificeert hij zichzelf. dan geeft hij niet oprecht om jou, maar om zichzelf. hij denkt vanuit zichzelf en niet vanuit jou. als hij echt van je houdt zal hij namelijk dat doen wat het beste is voor jou. en het beste voor jou nu is dat je thuissituatie ok is.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:59 schreef BettttyyyYyYY het volgende:
me vriend vind het onzin wat me ouders zeggen. maar hij snapt het ook wel dat ze er niet blij meezijn vanwegen het leeftijdsverschil...
Waarom niet?quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:45 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
nee echt serieus? zou jij het als moeder goed keuren???!
17 (nog een puber) en 28 (volwassen, bijna 30)?quote:
Dus?quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:35 schreef Luxuria het volgende:
[..]
17 (nog een puber) en 28 (volwassen, bijna 30)?
Twee verschillende levensfases bla bla.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dus?
Ik was zelf 17 en mijn partner 27. Je punt?
Onzin, ligt aan de persoon. Bij de ene kan het prima, bij de andere totaal niet. En aan de hand van een post op internet kun je nou niet bepaald een conclusie trekken of iemand volwassen is al dan niet in het echte levenquote:Op vrijdag 14 september 2012 12:36 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Twee verschillende levensfases bla bla.
TS komt nou niet echt volwassen over.
nee, maar afgaande op wat ts hier vertelt denk ik dat die vriend een flapdrol isquote:Op vrijdag 14 september 2012 12:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Onzin, ligt aan de persoon. Bij de ene kan het prima, bij de andere totaal niet. En aan de hand van een post op internet kun je nou niet bepaald een conclusie trekken of iemand volwassen is al dan niet in het echte leven
Nee dat kun je niet altijd aan een post op internet afleiden.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:38 schreef Qwea het volgende:
[..]
Onzin, ligt aan de persoon. Bij de ene kan het prima, bij de andere totaal niet. En aan de hand van een post op internet kun je nou niet bepaald een conclusie trekken of iemand volwassen is al dan niet in het echte leven
Ik denk dat dat reuze meevaltquote:Op vrijdag 14 september 2012 12:43 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Nee dat kun je niet altijd aan een post op internet afleiden.
Maar vaakt geeft hoe iemand post wel weer hoe iemand in het echte leven ook is.
Heb je de posthistory van TS al bekeken?
3 hele topics. Misschien is TS een kloon.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:43 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Nee dat kun je niet altijd aan een post op internet afleiden.
Maar vaakt geeft hoe iemand post wel weer hoe iemand in het echte leven ook is.
Heb je de posthistory van TS al bekeken?
Ja maar het is de manier waarop.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
3 hele topics. Misschien is TS een kloon.
Heb je mijn history wel eens bekeken?
Mijn ouders waren ook onredelijk, vonden het niet tof en zeiden dat het niet ging werken.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:50 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Nou ja afgezien van of iemand volwassen is op die leeftijd of niet e.d. (het kan vast wel werken in sommige gevallen zo'n leeftijdsverschil) vind ik het ook discutabel. Als vriend zelf zou ik het ook wel begrijpen maar ja dan kies je toch voor je eigen pleziertje. Maar als ouder zijnde tjah, dan zou ik dat liever ook niet willen. Bedoel waar leg je de grens hé. Belangrijk vind ik dat hij dus niet zo'n goede indruk bij de ouders achterliet bij zijn eerste ontmoeting met hen.. misschien zijn die ouders onredelijk maar ja kan ook zijn dat de vriend niet zo geschikt is voor TS. Beetje te weinig info om te stellen of het kan werken of niet maar de ouders staan in hun recht als ze stellen dat ze zoiets niet willen vind ik.
Ik moest lachen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:54 schreef Burrito het volgende:
Zwanger worden, dan begrijpen ze wel dat het een serieuze relatie is.
Die leeftijd haal je vanzelf door rustig door te ademen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:43 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Als je 27 en 38 bent kan het, maar 17 is gewoon een nog een puber leeftijd. Kansloos als je daar als 28 jarige iets mee wil beginnen
Ja sommige mensen hebben gewoon een bepaald moreel waaraan ze 100% van de tijd vasthouden omdat ze met die gedachte zijn opgevoed. Geen uitzonderingen mogelijk, nu verschuift dat met deze generatie al snel naar wat bandeloosheid wat ook niet goed is maar de middenweg is prima. Gewoon wel wat principes hebben maar wel uitzonderingen/gradaties erin kennen. Goed dat het voor jullie is gelukt trouwens, lijkt me ook wel een ervaring voor je oudersquote:Op vrijdag 14 september 2012 12:53 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mijn ouders waren ook onredelijk, vonden het niet tof en zeiden dat het niet ging werken.
Inmiddels zijn we bijna 8 jaar samen, hebben we een huis gekocht en gaat alles dik prima. Ik ben het met je eens dat het discutabel is, ik word alleen altijd een beetje simpel van al die oneliners als "Pedo" "te oud" "te jong" "leeftijdsverschil van 10 jaar kan niet" blablabla.
Tja, ik kijk er misschien wat anders naar, ik maakte het nog wat bonter, ik 14, hij 21quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:35 schreef Luxuria het volgende:
[..]
17 (nog een puber) en 28 (volwassen, bijna 30)?
Wat valt er als ouder anno 2012 nog goed te keuren aan een relatie van een 17 jarige?quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:45 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
nee echt serieus? zou jij het als moeder goed keuren???!
echt het lijkt wel of iedereen hier deze situatie dood normaal vindtquote:Op vrijdag 14 september 2012 13:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat valt er als ouder anno 2012 nog goed te keuren aan een relatie van een 17 jarige?
Je kan je er als ouder tegen verzetten, ze dichter naar elkaar drijven en vooral bij jou wegdrijven.
Je kan ook de kat uit de boom kijken en wachten tot het strandt. Als het gedoemd is om te mislukken, mislukt het namelijk wel. Hoef je als ouder niets voor te doen.
Ik denk dat je overschat hoeveel je als ouder te zeggen hebt over een 17-18 jarige, behalve dat je het heel zuur kan maken in de relatie tussen jezelf en je kind. Als ze naar die jongen wil, gaat ze toch wel. Of denk je dat je een 17 jarige kan vastbinden en opsluiten? Ze zal toch naar school gaan en als ze daarna even naar een "vriendin" gaat, wie ben jij om dat nog te sturen.
Feitelijk zeg je als ouder: ik heb je opgevoed zodat je op eigen benen kan staan, je eigen keuzes kan maken maar twijfel of ik het goed gedaan heb.
quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:20 schreef _GdR_ het volgende:
ik zie het ook al helemaal voor me.
'hey sgatje wat ga ju mrgn allemaal doen? ja gewoon werken daarna ff dit en dat doen etc etc. en wat ben jij van plan?'
'jaaaaa moet om agt uur op sgool zijn. dan hebben wu wiskunde en daarna 2 tussen urreeen1!!1!!1 dan gaan we lkkr gek doen in du stad met mu tjikkies hihihihihih'
Wat is normaal?quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:16 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
echt het lijkt wel of iedereen hier deze situatie dood normaal vindt
als ik met een 17jarige ga. dan lacht echt iedereen incl pa, ma, broer, familie, vrienden etc met echt vierkant uit. wat voor tering kneus ben je dan.
en als de situatie anders om zou zijn dan schaamt iedereen zich echt helemaal kapot. kom op man 17 jaar
Tering.... zoek eens een volwassen man eentje die niet op zijn 28e nog hunkert naar meisjes van 17quote:Op vrijdag 14 september 2012 11:23 schreef BettttyyyYyYY het volgende:
ik ben zelf 17 en ik heb een vriend van 28.
me ouders laten me er niet naar toe gaan.
wat kan ik doen om ze toch overtehalen
reageer eens inhoudelijk. als ik vader van een 17 jarige dochter zou zijn, zou ik ook niet blij zijn dat een gast van 28 haar uitwoont.quote:
Als je kind inderdaad op eigen benen kan staan heb je een goed punt. Feit is echter dat een 17 jarige nog onder de verantwoordelijkheid van de ouders valt. Laat staan dat de meeste 17 jarigen nog behoorlijk afhankelijk zijn van hun ouders voor het levensonderhoud.quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:01 schreef MaGNeT het volgende:
Feitelijk zeg je als ouder: ik heb je opgevoed zodat je op eigen benen kan staan, je eigen keuzes kan maken maar twijfel of ik het goed gedaan heb.
Ergens niet blij mee zijn is weer wat anders dan er wat aan kunnen doen.quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:30 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
reageer eens inhoudelijk. als ik vader van een 17 jarige dochter zou zijn, zou ik ook niet blij zijn dat een gast van 28 haar uitwoont.
Ach kom, dat je ouders je hierin niet laten gaan betekend niet gelijk dat je prut ouders hebt en zo snel mogelijk het huis wil verlaten.quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als je kind inderdaad op eigen benen kan staan heb je een goed punt. Feit is echter dat een 17 jarige nog onder de verantwoordelijkheid van de ouders valt. Laat staan dat de meeste 17 jarigen nog behoorlijk afhankelijk zijn van hun ouders voor het levensonderhoud.
Als TS klaagt dat haar ouders haar niet laten gaan? Waarom gaat ze dan niet gewoon? Zou het doen... kortom TS is niet zeker van haar zaak of wil wel de lusten maar niet de lasten.
Ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 14 september 2012 13:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Ach kom, dat je ouders je hierin niet laten gaan betekend niet gelijk dat je prut ouders hebt en zo snel mogelijk het huis wil verlaten.
Ja want 17 jarige meisjes zijn allemaal superlelijkquote:Op vrijdag 14 september 2012 13:26 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Tering.... zoek eens een volwassen man eentje die niet op zijn 28e nog hunkert naar meisjes van 17
En anders is er altijd nog het klooster![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |