Ik plaats het hele verhaaltje van de blog wel even hier want ik heb niet zoveel spannonde foto's van gisteren.
www.bit.ly/kevertje voor als je de rest ook wilt lezen.
Om 11 uur kwamen we aan in de garage en we hadden de eigenaar beloofd de hele garage even te schrobben. Ivo bezemde de vloer wel even en ik zou wel eventjes dweilen.
..twee uur later..
We rollen de kever wel even naar buiten want het is lekker weer, slijpen even dat plaatje aan de voorkant door waar de carrosserie aan het chassis is vastgelast door iemand die daar ooit zin in had, halen die bouten aan de zijkant los en trekken de body er wel even af.
..twee uur en twee slijpschijven verder..
Het ene plaatje bleek er twee, en waren rondom gelast. Alle bouten bewogen prima, maar dit deel carrosserie was zo rot dat waar ze in het metaal zaten los was gekomen en vrolijk meedraaide. Resultaat: Ivo werd triggerhappy op de slijptol en wist wat bouten los te slijpen. Jammer voor ons hebben we een deel van de zijkant open moeten slijpen om het andere deel ook los te halen. Kut.
Uitendelijk voorzichtig tillen aan alle kanten en zowaar bleek de body los te komen! Winst! Het begon inmiddels al langzaam wat koud en schemerig te worden buiten dus we besloten om de kever maar weer naar binnen te rijden en buiten even te vegen en het gereedschap op te ruimen. Op naar de gamma om wat hout en schroeven te halen, en even wat te eten want inmiddels waren we wel hongerig. We snapten dat je met een stellage de body er af kan halen, maar hier waren we ongeduldig voor dus wilden we een snellere oplossing. Ook omdat we geen schroeftol hadden dus we zouden alles met de hand moeten schroeven en hier waren we veel te lui voor. De voorkant van de kever zo’n 70 cm opgetild en op een bureau gezet. De achterkant van de kever opgekrikt, laatste stukje tillen en we hebben een houten balk op 2 lege olievaten gezet. Voorzichtig de keef van de handrem gehaald, iets te hard, handremkabels schoten los, maarja zo was ‘ie ook van de handrem. Op de todo list dan maar. Chassis er onder vandaan rollen et voila. High fives en de kever is officieel uit elkaar!
Ons vernuftige keverbodyrijdsysteem ©™ in elkaar geschroefd. We hebben 2 balken met 3 wieltjes die elk 35 kg kunnen houden. Een wieltje vooraan de balk en twee wieltjes achteraan de balk. Deze twee staan nu onder het chassis zodat we deze makkelijk kunnen rondrijden.
Maarja een foto is meer waard dan al deze woorden, jammer dat mijn telefoon het hier niet mee eens was dus zijn ze een beetje crap. Sorry maar die houd je nog tegoed.
![IMAG0003.jpg]()
![IMAG0004.jpg]()
![IMAG0006.jpg]()