precies. dan moet er dus nog wel wat gebeurenquote:Op zondag 16 september 2012 20:51 schreef James1988 het volgende:
De 65 km/h is geen probleem voor de Eurobahn-dienst, omdat het stukje in Nederland maar een paar kilometer lang is en er normaalgesproken toch geen andere treinen rijden.
Op Emmerich - Arnhem zou een FLIRT die max. 65 km/h mag rijden ontzettend in de weg rijden, mocht er FLIRT komen te rijden op dat traject dan denk ik dat het een nieuwere versie zal zijn die wel voor 160 km/h zal worden toegelaten
Sowieso handig om daar diesel te doen, gezien de plannen met 25kV en zo in die omgeving.quote:
quote:
Ohja, dat speelt er ook nog. Een 25 kV-eilandje van ongeveer 3 km tussen de grens en Zevenaar. Dat gaat niet positief zijn voor de RB-plannen.quote:Op zondag 16 september 2012 20:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
Sowieso handig om daar diesel te doen, gezien de plannen met 25kV en zo in die omgeving.
NS Hispeed is overigens tegenstander van 25 kV op Zevenaar - Emmerich, omdat NS Hispeed vreest dat de overschakeling naar een extra spanning voor zo'n kort stukje nadelig kan zijn voor de trein.quote:Resultaten planstudie
Keuze tussen 25 kV (BR) of 15 kV (D)
* Omschakeling aan Duitse zijde is eenvoudig, Isolatie is al voldoende voor 15 kV
* Omschakeling NL zijde vergt nieuwe draagconstructie
EMC-problematiek:
ATB-spoorstroomlopen passen niet op bovenleiding met wisselstroom. Daarom combineren met inbouw ERTMS.
AC sporen zijn geaard, via aarde toch invloed over grote afstand: kans op storing ATB- en detectie-systemen. Ontwerp lekdichte sluis, plus isolatie AC sporen.
Aarding objecten in omgeving nodig.
DC invloed mag niet in AC-loks, dan schakelt lok af. Lekdichte sluis.
Beinvloeding 25 kV op 1500 V in parallel-ligging: 10 jaar gewerkt aan oplossing. Beinvloeding 15 kV is nieuw.
Gewoon die zwarte BR189 weer.quote:Op zondag 16 september 2012 21:37 schreef greavy het volgende:
En terecht dat NS (en ook NS HiSpeed) daar niet blij mee is. Zal mij benieuwen welk exotische loc dan tzt voor de CityNightLine komt, want een 1700 zegt dan "Kaboem"
Waarom gaat EETC die dingen niet zelf rijden eigenlijk? Ze rijden nu alleen Watergraafsmeer - Amsterdam Centraal vv toch?quote:Op zondag 16 september 2012 21:42 schreef greavy het volgende:
Dan moet DB Schenker de dienst wel weer willen gaan rijden. Dat wilden zij juist niet meer in Nederland ivm lastige toelatingen met reizigers en what ever.
15 kV mag dan nieuw zijn, maar met de Duitse kennis erbij zou het toch wel moeten lukken?quote:Op zondag 16 september 2012 21:07 schreef James1988 het volgende:
ProRail is bang voor de mogelijke invloed van 15 kV op andere systemen. Bij 25 kV weten ze wat ze kunnen verwachten, kennelijk is men de invloed van 15 kV op subsystemen vergeten...
ProRail (slide 15):
[..]
NS Hispeed is overigens tegenstander van 25 kV op Zevenaar - Emmerich, omdat NS Hispeed vreest dat de overschakeling naar een extra spanning voor zo'n kort stukje nadelig kan zijn voor de trein.
Ik denk niet dat de Duitsers de combi 15 kV/1500 V/spoorstroomlopen hebben.quote:Op zondag 16 september 2012 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
15 kV mag dan nieuw zijn, maar met de Duitse kennis erbij zou het toch wel moeten lukken?
Da's gebouwd zonder kennis.quote:Op zondag 16 september 2012 22:13 schreef Igen het volgende:
Hoe kan die kennis er nou niet zijn? In Venlo komt toch immers ook 15kV op Nederlandse bodem.
die laatste kun je wegnemen door de beveiliging aan te passenquote:Op zondag 16 september 2012 22:12 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Duitsers de combi 15 kV/1500 V/spoorstroomlopen hebben.
En in Emmerich zit er toch ook zowel 1,5 kV als 15 kV op de bovenleiding?quote:Op zondag 16 september 2012 22:13 schreef Igen het volgende:
Hoe kan die kennis er nou niet zijn? In Venlo komt toch immers ook 15kV op Nederlandse bodem.
ja, maar geen ATB meer, net zoals Bad Bentheimquote:Op zondag 16 september 2012 22:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
En in Emmerich zit er toch ook zowel 1,5 kV als 15 kV op de bovenleiding?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |