abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 september 2012 @ 20:51:11 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116864781
De 65 km/h is geen probleem voor de Eurobahn-dienst, omdat het stukje in Nederland maar een paar kilometer lang is en er normaalgesproken toch geen andere treinen rijden.

Op Emmerich - Arnhem zou een FLIRT die max. 65 km/h mag rijden ontzettend in de weg rijden, mocht er FLIRT komen te rijden op dat traject dan denk ik dat het een nieuwere versie zal zijn die wel voor 160 km/h zal worden toegelaten :s)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 september 2012 @ 20:52:39 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116864916
het NL-deel op diesel rijden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_116865067
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 20:51 schreef James1988 het volgende:
De 65 km/h is geen probleem voor de Eurobahn-dienst, omdat het stukje in Nederland maar een paar kilometer lang is en er normaalgesproken toch geen andere treinen rijden.

Op Emmerich - Arnhem zou een FLIRT die max. 65 km/h mag rijden ontzettend in de weg rijden, mocht er FLIRT komen te rijden op dat traject dan denk ik dat het een nieuwere versie zal zijn die wel voor 160 km/h zal worden toegelaten :s)
precies. dan moet er dus nog wel wat gebeuren :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 16 september 2012 @ 20:55:15 #129
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116865126
quote:
14s.gif Op zondag 16 september 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
het NL-deel op diesel rijden :P
Sowieso handig om daar diesel te doen, gezien de plannen met 25kV en zo in die omgeving.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 16 september 2012 @ 20:55:28 #130
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116865150
quote:
14s.gif Op zondag 16 september 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
het NL-deel op diesel rijden :P
:')
quote:
14s.gif Op zondag 16 september 2012 20:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

Sowieso handig om daar diesel te doen, gezien de plannen met 25kV en zo in die omgeving.
Ohja, dat speelt er ook nog. Een 25 kV-eilandje van ongeveer 3 km tussen de grens en Zevenaar. Dat gaat niet positief zijn voor de RB-plannen.
  zondag 16 september 2012 @ 21:05:08 #131
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116865960
De RB eens per uur gaat het niet winnen van 20 goederentreinen inderdaad.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 16 september 2012 @ 21:05:38 #132
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116865998
Een mogelijke oplossing is tricourant materieel, bijvoorbeeld de Coradia Polyvalent.
pi_116866042
Waarom wordt er eigenlijk geen 16kV tot Zevenaar gelegd?
  zondag 16 september 2012 @ 21:07:22 #134
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116866137
ProRail is bang voor de mogelijke invloed van 15 kV op andere systemen. Bij 25 kV weten ze wat ze kunnen verwachten, kennelijk is men de invloed van 15 kV op subsystemen vergeten...

ProRail (slide 15):
quote:
Resultaten planstudie
 Keuze tussen 25 kV (BR) of 15 kV (D)
* Omschakeling aan Duitse zijde is eenvoudig, Isolatie is al voldoende voor 15 kV
* Omschakeling NL zijde vergt nieuwe draagconstructie
 EMC-problematiek:
ATB-spoorstroomlopen passen niet op bovenleiding met wisselstroom. Daarom combineren met inbouw ERTMS.
AC sporen zijn geaard, via aarde toch invloed over grote afstand: kans op storing ATB- en detectie-systemen. Ontwerp lekdichte sluis, plus isolatie AC sporen.
Aarding objecten in omgeving nodig.
DC invloed mag niet in AC-loks, dan schakelt lok af. Lekdichte sluis.
Beinvloeding 25 kV op 1500 V in parallel-ligging: 10 jaar gewerkt aan oplossing. Beinvloeding 15 kV is nieuw.
NS Hispeed is overigens tegenstander van 25 kV op Zevenaar - Emmerich, omdat NS Hispeed vreest dat de overschakeling naar een extra spanning voor zo'n kort stukje nadelig kan zijn voor de trein.
  zondag 16 september 2012 @ 21:37:31 #135
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116868363
En terecht dat NS (en ook NS HiSpeed) daar niet blij mee is. Zal mij benieuwen welk exotische loc dan tzt voor de CityNightLine komt, want een 1700 zegt dan "Kaboem" -O-
  zondag 16 september 2012 @ 21:39:03 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116868482
quote:
10s.gif Op zondag 16 september 2012 21:37 schreef greavy het volgende:
En terecht dat NS (en ook NS HiSpeed) daar niet blij mee is. Zal mij benieuwen welk exotische loc dan tzt voor de CityNightLine komt, want een 1700 zegt dan "Kaboem" -O-
Gewoon die zwarte BR189 weer.

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 16 september 2012 @ 21:42:41 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116868759
Dan moet DB Schenker de dienst wel weer willen gaan rijden. Dat wilden zij juist niet meer in Nederland ivm lastige toelatingen met reizigers en what ever.
  zondag 16 september 2012 @ 21:45:01 #138
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_116868976
De ex-SMMR 2278 is zaterdag door de SMMR 2225 naar Stadskanaal overgebracht vanaf de Waalhaven (of iets dergelijks)... Die loc miste al een tijdje in het rijtje op de Waalhaven.
De 2278 word door de STAR weer rijvaardig gemaakt en tzt ingezet. Heeft al lange tijd stilgestaan bij Beverwijk Hoogovens Centraal Hoofd Emplacement samen met de 2368.

SMMR 2368+2278
De 2368 is in zeer slechte staat. De 2278 ziet er nog wel redelijk uit.
  zondag 16 september 2012 @ 21:56:33 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116869782
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:42 schreef greavy het volgende:
Dan moet DB Schenker de dienst wel weer willen gaan rijden. Dat wilden zij juist niet meer in Nederland ivm lastige toelatingen met reizigers en what ever.
Waarom gaat EETC die dingen niet zelf rijden eigenlijk? Ze rijden nu alleen Watergraafsmeer - Amsterdam Centraal vv toch?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 september 2012 @ 22:08:10 #140
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116870636
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 21:07 schreef James1988 het volgende:
ProRail is bang voor de mogelijke invloed van 15 kV op andere systemen. Bij 25 kV weten ze wat ze kunnen verwachten, kennelijk is men de invloed van 15 kV op subsystemen vergeten...

ProRail (slide 15):

[..]

NS Hispeed is overigens tegenstander van 25 kV op Zevenaar - Emmerich, omdat NS Hispeed vreest dat de overschakeling naar een extra spanning voor zo'n kort stukje nadelig kan zijn voor de trein.
15 kV mag dan nieuw zijn, maar met de Duitse kennis erbij zou het toch wel moeten lukken?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 16 september 2012 @ 22:10:22 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116870780
Duitse kennis is natuurlijk handig voor de kennis van 15 kV an sich, maar de Duitsers zullen weinig weten van specifieke Nederlandse subsystemen. :)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 september 2012 @ 22:12:46 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116870917
hoeft ook niet als je dat geheel gelijk mee ombouwt
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 16 september 2012 @ 22:12:53 #143
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116870925
quote:
2s.gif Op zondag 16 september 2012 22:08 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

15 kV mag dan nieuw zijn, maar met de Duitse kennis erbij zou het toch wel moeten lukken?
Ik denk niet dat de Duitsers de combi 15 kV/1500 V/spoorstroomlopen hebben.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_116870932
Hoe kan die kennis er nou niet zijn? In Venlo komt toch immers ook 15kV op Nederlandse bodem.
  zondag 16 september 2012 @ 22:13:49 #145
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_116870981
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:13 schreef Igen het volgende:
Hoe kan die kennis er nou niet zijn? In Venlo komt toch immers ook 15kV op Nederlandse bodem.
Da's gebouwd zonder kennis.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 september 2012 @ 22:14:22 #146
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116871018
quote:
2s.gif Op zondag 16 september 2012 22:12 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de Duitsers de combi 15 kV/1500 V/spoorstroomlopen hebben.
die laatste kun je wegnemen door de beveiliging aan te passen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 16 september 2012 @ 22:15:21 #147
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_116871078
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:13 schreef Igen het volgende:
Hoe kan die kennis er nou niet zijn? In Venlo komt toch immers ook 15kV op Nederlandse bodem.
En in Emmerich zit er toch ook zowel 1,5 kV als 15 kV op de bovenleiding?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Redactie Sport zondag 16 september 2012 @ 22:15:31 #148
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_116871088
En het is ook nog zo dat de 1500V nauwelijks in de buurt van de 15000V komt, en zeker niet dichterbij dan in Venlo waar het naast elkaar op het emplacement ligt..

Je zou in Zevenaar 1 spoor omschakelbaar kunnen maken voor treinen die om wat voor reden dan ook een lokwissel nodig hebben, en vanaf Zevenaar gewoon Indusi neerleggen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 16 september 2012 @ 22:17:14 #149
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_116871234
Je zou Zevenaar - Emmerich geheel kunnen ombouwen naar Duitse standaarden, en laten beheren door DB Netz. Dan ben je in één keer van het probleem af. De treinen van Arnhem naar Doetinchem/Winterswijk moeten er ook nog langs, dus verkeersleiding zou nog door ProRail gedaan moeten worden (denk ik).
  Redactie Frontpage / Sport zondag 16 september 2012 @ 22:17:48 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_116871268
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 22:15 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

En in Emmerich zit er toch ook zowel 1,5 kV als 15 kV op de bovenleiding?
ja, maar geen ATB meer, net zoals Bad Bentheim
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')