En de busverbinding naar Emmerich is ook niet super. 5 kwartier in een stopbus die bij elke dikke boomstam stopt vanaf Nijmegen.quote:Op zondag 16 september 2012 15:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nederland is niet veel beter.... wil je naar België dan kan dat vanuit Roosendaal, Rotterdam (Thalys) of Maastricht. Vroeger had je ook nog lijntjes over de grens bij o.a. Tilburg (Bels lijntje) en Weert.
De verbindingen met Duitsland zijn gelukkig iets beter, al is het wel stom dat je vanuit Arnhem niet in Emmerich kunt komen zonder te moeten reizen via Oberhausen.
Naar Emmerich schiet het misschien niet op, maar Utrecht <trein> Nijmegen <bus> Kleef <trein> e.v. is best een prima verbinding. Alleen geeft HAFAS 'm standaard niet aan tenzij je expliciet een via-station aangeeft.quote:Op zondag 16 september 2012 18:28 schreef greavy het volgende:
[..]
En de busverbinding naar Emmerich is ook niet super. 5 kwartier in een stopbus die bij elke dikke boomstam stopt vanaf Nijmegen.
Vanuit Nederland ri. Duitsland: 1x/2u Groningen-Leer (Arriva, word 1x/u), Hengelo-Bentheim (elk uur, Syntus en IC, Syntus zal vast er mee gaan stoppen), Enschede-Munster (elk uur, DB), Venlo-Mönchengladbach ev (ERB, elk uur), Heerlen-Herzogenrath ev (DB, elk uur).
Toch aardig wat mogelijkheden vanuit Nederland met regionale treinen.
Kleef-Emmerich is nog niet het langste volgens mij. Maar 25 minuten ofzo. Ik vind het traject Nijmegen-Kleef toch het irritantste stukje, veel binnendoor door de kleinere dorpjes...quote:Op zondag 16 september 2012 18:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Naar Emmerich schiet het misschien niet op, maar Utrecht <trein> Nijmegen <bus> Kleef <trein> e.v. is best een prima verbinding. Alleen geeft HAFAS 'm standaard niet aan tenzij je expliciet een via-station aangeeft.
met lintjes? die zijn al toegelatenquote:Op zondag 16 september 2012 19:58 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig wil de VRR de stoptrein naar Emmerich doortrekken naar Arnhem, vanaf 2016.
onzinredenering, zie MW41 op Athus-Meusequote:Op zondag 16 september 2012 20:03 schreef James1988 het volgende:
Het is nog niet bekend welk materieel, maar het ligt in de lijn der verwachting dat het elektrisch materieel zal zijn. De trein zal uit Düsseldorf komen en 1x per uur doorrijden naar Arnhem. Aangezien dit hele stuk onder de draad ligt, zou rijden op diesel niet handig zijn.
Waarom rijdt de WestFalenBahn dan niet door naar Hengelo?quote:
De RE5 naar Emmerich wordt nu gereden met een Br 146 + Dosto's. Dus met een multicourante loc ervoor ben je al klaar.quote:Op zondag 16 september 2012 20:03 schreef James1988 het volgende:
Het is nog niet bekend welk materieel, maar het ligt in de lijn der verwachting dat het elektrisch materieel zal zijn. De trein zal uit Düsseldorf komen en 1x per uur doorrijden naar Arnhem. Aangezien dit hele stuk onder de draad ligt, zou rijden op diesel niet handig zijn.
OHIHquote:Vanaf 2016 zal de RE5 Koblenz - Köln - Düsseldorf - Wesel - Emmerich tussen Wesel en Emmerich vervallen. Hiervoor komt de RB35 tussen Düsseldorf en Emmerich te rijden, dit in verband met de huidige overcapaciteit tussen Wesel en Emmerich. De RB35 zal wellicht tot Arnhem doorrijden. Voorwaarde is, dat Nederland met 1,2 - 2,4 miljoen euro per jaar bijdraagt. Tot juni dit jaar is er vanuit Nederland een definitieve toezegging nodig. Ontbreek die, bestaat er de komende 12 jaren geen kans op een stoptrein tussen Emmerich en Arnhem. Dat is de toekomstige contractduur.
Dat is niet waar. En ook niet nodig omdat ze in Venlo niet het 1500v deel op komen.quote:Op zondag 16 september 2012 20:25 schreef James1988 het volgende:
In principe hebben de FLIRTs van Eurobahn al een toelating in Nederland,
Oh jawel, er is een paar jaar terug heel veel gezeik geweest rondom die FLIRTs: het EBA had al moeite met toelating geven, en toen mocht IVW nog z'n plasje eroverheendoen. Toen waren de botsnormen inmiddels bijgewerkt en de FLIRTs voldeden daar niet meer aan. FLIRT heeft nu een toelating gekregen, maar mag volgens mij maximaal 65 km/h rijden.quote:Op zondag 16 september 2012 20:34 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is niet waar. En ook niet nodig omdat ze in Venlo niet het 1500v deel op komen.
De huidige RB35 rijdt met br425. Daar zijn geen multicourante treinstellen van, dus dan moet er idd nieuw materieel komen.quote:Op zondag 16 september 2012 20:32 schreef James1988 het volgende:
De huidige RE5 zal worden beperkt tot Wesel, er komt een nieuwe stoptrein naar Emmerich en hopelijk Arnhem. Dit zal naar verwachting met enkeldeks materieel zijn.
[..]
OHIH
oh okee. Nou ja, met max 65 Emmerich - Arnhem gaan rijden schiet nog niet echt op natuurlijkquote:Op zondag 16 september 2012 20:36 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oh jawel, er is een paar jaar terug heel veel gezeik geweest rondom die FLIRTs: het EBA had al moeite met toelating geven, en toen mocht IVW nog z'n plasje eroverheendoen. Toen waren de botsnormen inmiddels bijgewerkt en de FLIRTs voldeden daar niet meer aan. FLIRT heeft nu een toelating gekregen, maar mag volgens mij maximaal 65 km/h rijden.
Alle materieel dat op Nederlands grondgebied wil rijden moet een toelating krijgen. Voor sporadisch kan een ontheffing worden verleend, maar je kunt een uurdienst niet bepaald sporadisch noemen.
jaquote:Op zondag 16 september 2012 20:48 schreef bloodysunday het volgende:
Wat zal de toekomstige reistijd Groningen - Amsterdam zijn? Evengoed zo'n 2 uur?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |