abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116751822
Een collega van mij heeft een huis dat moeilijk te verkopen is. Erg sneu allemaal voor hem en hij zit er ook behoorlijk mee. Nu hoorde ik laatst van een zogenaamde kettingverkoop. Heeft iemand hier positieve ervaringen mee?
  donderdag 13 september 2012 @ 19:46:37 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_116752000
Te lui om even uit te leggen wat kettingverkoop is?
pi_116752121
Kettingverkoop van huizen?
Beneath the gold, the bitter steel
pi_116752440
De makelaar bemiddelt tussen verschillende partijen. Bij drie partijen worden de huizen aan elkaar doorverkocht, Op dat moment is er slechts 1 woning die nog niet verkocht is. Deze woning wordt extra goedkoop in de markt gezet en het verlies wordt dan verdeeld over de drie betrokken huizenkopers.
pi_116754046
Ik zag net op TV dat hier de mensen, die wachten tot hun huis verkocht is voor de koop van een ander woning allemaal 1% geven aan de starter, waardoor de gehele rij weer beweegt.
Klinkt leuk, maar ik zou gewoon mijn huisprijs met 1% verlagen :)

Er bestaan geen onverkoopbare huizen, alleen te dure huizen. Dat iemand niet kan zakken in prijs met restschuld wil nog niet zeggen dat het huis onverkoopbaar is.
Ik zou gewoon de prijs verlagen, net zolang tot er ene koper is. Dat moet natuurlijk wel kunnen, want je moet wel de restschuld kunnen betalen per direct, anders kan je geen andere hypotheek krijgen en huurwoningen zijn er niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_116757191
@Hydrogeny

Is het altijd zo dat er 1 woning bij is die extra goedkoop in de markt wordt gezet?
pi_116760402
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:16 schreef raven07 het volgende:
@Hydrogeny

Is het altijd zo dat er 1 woning bij is die extra goedkoop in de markt wordt gezet?
Geen idee, was een copy/paste actie :P
http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/kettingverkoop-op-woningmarkt
  donderdag 13 september 2012 @ 23:52:37 #8
379488 SuperImposed
The surface of the sun
pi_116765641
verdomd slim plan moet ik zeggen, als je die ketting nou lekker lang kan maken dan wordt dat verlies ook steeds kleiner want je verdeelt het over meer mensen
pi_116770140
Kettingverkoop, ik lig echt dubbel van het lachen hier _O-

Ja.... lieve internetzvrindjes... huizen kopen op de top van de huizenmarkt zeepbel is erg vervelend, zie maar eens van het blok aan je been af te komen :X

Niet doen dus.... lekker wachten met kopen, kom over 5 jaar maar weer eens terug als de meeste schuldslaafjes verhongert zijn of in het armenhuis hard moeten werken voor hun bankmeesters ~O>
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_116780953

"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_116789518
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:54 schreef ComplexConjugate het volgende:

Ja.... lieve internetzvrindjes... huizen kopen op de top van de huizenmarkt zeepbel is erg vervelend, zie maar eens van het blok aan je been af te komen :X

Niet doen dus.... lekker wachten met kopen, kom over 5 jaar maar weer eens terug als de meeste schuldslaafjes verhongert zijn of in het armenhuis hard moeten werken voor hun bankmeesters ~O>
Doordat iedereen angstig afwacht zoals jij adviseert zit die hele markt hopeloos op slot, dat wordt op den duur echt problematisch, en daarom is kettingverkoop juist verzonnen. De markt moet weer in beweging geschopt worden en door het risico te verdelen tussen meerdere huizenbezitters kan dat heel goed werken. Op zich is het een slim idee om de bubble gecontroleerd te laten leeglopen.
pi_116800290
Is op zich een aardig idee. Geboren door het probleem dat iedereen eerst wil verkopen en dan pas kopen. Zo komt het dus nooit op gang.

Toch komt de kettingverkoop zelden voor. Valt toch niet mee om de leden in de ketting bij elkaar te zoeken denk ik. Probleem is ook dat veel huizen te weinig overwaarde hebben om een hele scherpe prijs te kunnen hanteren (voor die laatste woning in de ketting).
The!
pi_116811008
Het idee is prima. Niemand blijft met 2 huizen zitten. Het lastige is natuurlijk om de ketting rond te maken.Van de prijsdaling heb je per saldo geen last omdat je nieuw te kopen huis ook goedkoper is geworden. Er zijn wel sites voor kettingverkoop in de lucht.
  zondag 16 september 2012 @ 13:30:10 #14
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_116845332
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 20:26 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik zag net op TV dat hier de mensen, die wachten tot hun huis verkocht is voor de koop van een ander woning allemaal 1% geven aan de starter, waardoor de gehele rij weer beweegt.
Klinkt leuk, maar ik zou gewoon mijn huisprijs met 1% verlagen :)
10% is beter, 1% mertkt niemand, je moet duidelkijk goedkoper zijn dan andere aanbieders
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_116899084
Wel een creatief bedachte constructie
pi_116950465
@Hydrogeny

dat bericht van RTV Drenthe stamt al uit 2008. Heeft het ook gewerkt?
Ik kan daar niks over vinden. Wanneer je zoekt op kettingverkoop vind ik ook niet veel concreets.

Ik heb wel iets gevonden op huizenrotonde, lijkt vrij recent. Iemand ervaring mee?

Overigens krijgt mijn collega zaterdag weer een kijker, laten we het hopen.
  dinsdag 18 september 2012 @ 20:48:12 #17
324709 baaart
ŻŻŻŻŻŻŻ
pi_116952125
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 september 2012 09:54 schreef ComplexConjugate het volgende:

Als je een huis wil kopen dan is het juist nu de tijd. De prijzen zijn relatief laag en door de markt in beweging te houden wordt jouw huis alweer een beetje meer waard dan waarvoor je het hebt gekocht.
pi_116972595
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 20:48 schreef baaart het volgende:

[..]

Als je een huis wil kopen dan is het juist nu de tijd. De prijzen zijn relatief laag en door de markt in beweging te houden wordt jouw huis alweer een beetje meer waard dan waarvoor je het hebt gekocht.
Juist nu niet kopen, want er gaat nog heel veel lucht uit de markt lopen. Nog zekers 50% daling is gegarandeerd. Wie nu koopt is een kamikazekopert :7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')