dat is vast import.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:29 schreef kwiwi het volgende:
Hoewel je de blauwe invasie al begint te zien onder in Friesland & Drenthe.
Onafhankelijk met dik 10 miljard aardgasbaten per jaar en redelijk wat toeristische potentie. Nuchtere mensen die hard willen werken. Dat kan geen kwaad.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:26 schreef SeLang het volgende:
Je ziet de grens gewoon al lopen! Kunnen we het dan niet beter maar officieel maken?
[ afbeelding ]
http://www.google.nl/elections/ed/nl/results
Steden altijd al progressiever en er wonen meer allochtonen die toch eerder voor de PvdA/Sp kiezen.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:35 schreef Tinos85 het volgende:
Toch wel grappig dat vooral de grotere steden dan ook weer voor PvdA kiezen.
Eensch!quote:Op donderdag 13 september 2012 10:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Onafhankelijk met dik 10 miljard aardgasbaten per jaar en redelijk wat toeristische potentie. Nuchtere mensen die hard willen werken. Dat kan geen kwaad.
Toeristische potentie?quote:Op donderdag 13 september 2012 10:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Onafhankelijk met dik 10 miljard aardgasbaten per jaar en redelijk wat toeristische potentie. Nuchtere mensen die hard willen werken. Dat kan geen kwaad.
Euhm, Friesland schijnt de mooiste provincie van Nederland te zijn door haar meren en bossen. Drenthe de beste fietsprovincie op de heide en het zand...quote:Op donderdag 13 september 2012 10:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Toeristische potentie?
Kijk een koe! Ja kijk! Daar nog een!
Schijnt schijnt... allemaal subjectief.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Euhm, Friesland schijnt de mooiste provincie van Nederland te zijn door haar meren en bossen. Drenthe de beste fietsprovincie op de heide en het zand...
En Groningen heeft de mooiste binnenstad van Nederland![]()
quote:Op donderdag 13 september 2012 10:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Euhm, Friesland schijnt de mooiste provincie van Nederland te zijn door haar meren en bossen. Drenthe de beste fietsprovincie op de heide en het zand...
[..]
Niet zo bescheiden, dat is gewoon zo. Het noordenquote:Op donderdag 13 september 2012 10:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Het kan ook wel zelfstandig, geen enkel probleem. Dan hoeven we ons ook niet meer druk te maken om de problemen van de Hollandse hufterigheid.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:26 schreef SeLang het volgende:
Je ziet de grens gewoon al lopen! Kunnen we het dan niet beter maar officieel maken?
[ afbeelding ]
[..]
Grotere steden is vooral import wat er zit en dat is vooral PvdA stemvee.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:35 schreef Tinos85 het volgende:
Toch wel grappig dat vooral de grotere steden dan ook weer voor PvdA kiezen.
Als dat zo zou zijn, zou Haren wel VVD stemmen.quote:Op donderdag 13 september 2012 12:14 schreef Wespensteek het volgende:
Er zijn in het noorden gewoon minder dure huizen en dus is daar de HRA niet heilig, volgens mij zie je het HRA standpunt terug in de uitslag.
Dat doet Haren ook, VVD is daar maar net iets kleiner dan de PvdA, een grote afwijking ten aanzien van het noordelijke patroon.quote:Op donderdag 13 september 2012 12:47 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn, zou Haren wel VVD stemmen.Haren is het Laren van het noorden.
Oh? Check Grootegast eens. Daar zijn procentueel verreweg de minste PvdA stemmers.. In het westen van de prov Groningen, driehoekvorm..quote:Op donderdag 13 september 2012 12:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat doet Haren ook, VVD is daar maar net iets kleiner dan de PvdA, een grote afwijking ten aanzien van het noordelijke patroon.
In Haren scheelt het 40 stemmen dat is te verwaarlozen.quote:Op donderdag 13 september 2012 12:52 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Oh? Check Grootegast eens. Daar zijn procentueel verreweg de minste PvdA stemmers.. In het westen van de prov Groningen, driehoekvorm..
quote:Op donderdag 13 september 2012 12:45 schreef Madame_Paon het volgende:
Echt niet.
In het noordenis de PvdA tenminste groter dan de VVD.
Die kledingkeuze van Grote Smurf verraadt toch wel dat hij eigenlijk gewoon een communistische eindbaas is die op een goede dag al die schijnheilige liberale onderdaantjes van hem gedwongen zal bekeren tot de linkse kerkquote:
Lekker liberaal ook. Geen sluitingstijden, lekker veel coffeeshops, geen wietpas, lekker veel rookkroegen, geen ID-controles en fouilleeracties, evenwichtige zondagsopening.quote:
Beschaven? Je bedoelt criminaliteit, fijnstof, lelijke bouwsels, truttigheid en individualisme brengen?quote:Op donderdag 13 september 2012 12:29 schreef Harlon het volgende:
[..]
Grotere steden is vooral import wat er zit en dat is vooral PvdA stemvee.
Maar 't wordt tijd dat er een flinke invasie vanuit de randstad richting groningen/drenthe/friesland komt, het wordt tijd dat dat gebied ook eindelijk eens beschaafd wordt.
Wij hoeven die troep hier niet, lekker in de Randstad blijvenquote:Op donderdag 13 september 2012 12:29 schreef Harlon het volgende:
[..]
Grotere steden is vooral import wat er zit en dat is vooral PvdA stemvee.
Maar 't wordt tijd dat er een flinke invasie vanuit de randstad richting groningen/drenthe/friesland komt, het wordt tijd dat dat gebied ook eindelijk eens beschaafd wordt.
Hear, hear!quote:Op donderdag 13 september 2012 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lekker liberaal ook. Geen sluitingstijden, lekker veel coffeeshops, geen wietpas, lekker veel rookkroegen, geen ID-controles en fouilleeracties, evenwichtige zondagsopening.
Daar kan het burgertruttige Amsterdam nog wat van leren.
quote:Op donderdag 13 september 2012 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Lekker liberaal ook. Geen sluitingstijden, lekker veel coffeeshops, geen wietpas, lekker veel rookkroegen, geen ID-controles en fouilleeracties, evenwichtige zondagsopening.
Leuk he, zo'n linkse stad..quote:
De 'evenwichtige' zondagsopening is natuurlijk allesbehalve liberaal. In dat opzicht kan Groningen juist wat van Amsterdam leren.quote:Op donderdag 13 september 2012 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik heb nooit wat te klagen gehad over het beleid in Grunn inderdaadquote:Op donderdag 13 september 2012 13:40 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Leuk he, zo'n linkse stad..
Inderdaad.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:40 schreef Revanches het volgende:
In het noorden wonen tenminste verstandige,nuchtere mensen.
quote:Op donderdag 13 september 2012 17:46 schreef 99.999 het volgende:
@ revanches
Alleen dat ene element de post boven je.
We kunnen ook onze verwante Oosterburen erbij betrekken, dan hebben we er waddeneilanden bij, een beschaafd stukje Duitsland, en niet een maar twee wereldhavens. En dat zonder het agressieve volkje dat in Nederland met een wereldhaven wordt geassocieerd.quote:Op donderdag 13 september 2012 17:52 schreef Revanches het volgende:
Over het algemeen zijn Groningen en Drenthe meer BFF en hangt Friesland er een beetje bij
Maar desalniettemin kunnen we een sterk front vormen tegen die rare westerlingen.
Misschien ben jij juist degene die wereldvreemd is?quote:Op donderdag 13 september 2012 18:05 schreef dieselnoi het volgende:
Dan kom je van de binnenstad ineens in een hele andere wereld daar. Die gasten in Friesland zijn zo wereldvreemd, die weten helemaal niks. Hebben compleet de realiteit uit oog verloren. En wat die gasten daar ook? Er is helemaal geen werk te vinden daar.
Het is gewoon een heel ander land en ik weet niet eens of iedereen daar wel nederlands spreekt. Zeeland is ook zo een rare provincie. Ik kan 90% van de tijd gewoon niet verstaan wat ze zeggen en ik ben geboren en getogen in nederland.
Hanzeland.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We kunnen ook onze verwante Oosterburen erbij betrekken, dan hebben we er waddeneilanden bij, een beschaafd stukje Duitsland, en niet een maar twee wereldhavens. En dat zonder het agressieve volkje dat in Nederland met een wereldhaven wordt geassocieerd.
Is prima, dan houden we de aardgasbaten wel zelf natuurlijk.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:26 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Waar kan ik tekenen?quote:Op donderdag 13 september 2012 18:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
We kunnen ook onze verwante Oosterburen erbij betrekken, dan hebben we er waddeneilanden bij, een beschaafd stukje Duitsland, en niet een maar twee wereldhavens. En dat zonder het agressieve volkje dat in Nederland met een wereldhaven wordt geassocieerd.
quote:Op donderdag 13 september 2012 18:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet zo goed beseft dat we die hier al jaren hebben, zoals in Burgum, Drachten, S't Annaparochie, Ter Apel, Delfzijl, Musselkanaal, Oude Pekela, Emmen, Zweeloo, Schalkhaar, Markeloo, Almelo en vroeger ook o.a. Kollum, Leeuwarden en Dokkum.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:12 schreef Wokkel het volgende:
Goed om te weten dat ze zo sociaal zijn in het Noorden. Voortaan kunnen we dus zonder problemen de asielzoekerscentra daar bouwen, in het verleden waren er wel protesten maar dat kan nu toch niet meer het geval zijn?
Ik denk dat die naar verhouding al vaak in het noorden te vinden zijnquote:Op donderdag 13 september 2012 18:12 schreef Wokkel het volgende:
Goed om te weten dat ze zo sociaal zijn in het Noorden. Voortaan kunnen we dus zonder problemen de asielzoekerscentra daar bouwen, in het verleden waren er wel protesten maar dat kan nu toch niet meer het geval zijn?
En asielzoekerscentra in alle grote steden uiteraard, waar de PvdA ook de grootste werd.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:12 schreef Wokkel het volgende:
Wat?quote:Op donderdag 13 september 2012 18:05 schreef dieselnoi het volgende:
Dan kom je van de binnenstad ineens in een hele andere wereld daar. Die gasten in Friesland zijn zo wereldvreemd, die weten helemaal niks. Hebben compleet de realiteit uit oog verloren. En wat die gasten daar ook? Er is helemaal geen werk te vinden daar.
Het is gewoon een heel ander land en ik weet niet eens of iedereen daar wel nederlands spreekt. Zeeland is ook zo een rare provincie. Ik kan 90% van de tijd gewoon niet verstaan wat ze zeggen en ik ben geboren en getogen in nederland.
Kan ik ook tekenen? Bovendien zijn die mensen in Emden, Hamburg e.d. nog prima te verstaan als je maar een beetje plat praatquote:Op donderdag 13 september 2012 18:03 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Friesland kan er taaltechnisch gezien niet bij want dat is Angelsaksisch.quote:Op donderdag 13 september 2012 19:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Kan ik ook tekenen? Bovendien zijn die mensen in Emden, Hamburg e.d. nog prima te verstaan als je maar een beetje plat praat
Eigenlijk reikt het Nedersaksische dialect helemaal tot Berlijn![]()
[ afbeelding ]
In de steden zitten al de generaal pardonners en andere geluksvogels die binnen mochten komen.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:30 schreef Montov het volgende:
[..]
En asielzoekerscentra in alle grote steden uiteraard, waar de PvdA ook de grootste werd.
Wel degelijk.quote:Op donderdag 13 september 2012 18:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik denk dat je niet zo goed beseft dat we die hier al jaren hebben, zoals in Burgum, Drachten, S't Annaparochie, Ter Apel, Delfzijl, Musselkanaal, Oude Pekela, Emmen, Zweeloo, Schalkhaar, Markeloo, Almelo en vroeger ook o.a. Kollum, Leeuwarden en Dokkum.
Ik heb in (de buurt) van 3 van die plaatsen gewoond en dat heeft nooit problemen opgeleverd, afgezien van wat protesterende Centrum Democraten, Pim Fortuyn en PVV tokkies.
Platteland vreest invasie asielzoekersquote:Kollum en St. Annaparochie zijn voorbeelden van de 'invasie-angst' die heerst in de dorpen en streken in het Noorden. De inwoners vrezen door mensen uit vreemde culturen te worden overlopen.
Bronquote:Het asielzoekers-centrum in Eexterveensche-kanaal wordt eind dit jaar gesloten. Tot opluchting van de Drentenaren, die zich vijf jaar lang niet thuis voelden in hun dorp....
quote:Op donderdag 13 september 2012 19:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Kan ik ook tekenen? Bovendien zijn die mensen in Emden, Hamburg e.d. nog prima te verstaan als je maar een beetje plat praat
Eigenlijk reikt het Nedersaksische dialect helemaal tot Berlijn![]()
[ afbeelding ]
Daar noem je ook twee plekken ja, dat stemt ook allemaal PVV en haat buitenlanders, terwijl ze die alleen maar kennen van de tv en die ene adoptieneger die de populairste jongen van het dorp isquote:Op donderdag 13 september 2012 20:08 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wel degelijk.
[..]
Platteland vreest invasie asielzoekers
[..]
Bron
Slagharen, was ook een aardige slag toen dat azc er kwam.
Misschien is het nu inderdaad allemaal wat bij gedraaid, maar in de jaren 90 waren de mensen in het Noorden echt niet gastvrij voor vluchtelingen.
St Anne en Kollum zijn nu net 2 dorpen waar ik gewoond heb, vrijwel niets van gemerkt, alleen die bange tokkies die het nieuws haalden.quote:Op donderdag 13 september 2012 20:08 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wel degelijk.
[..]
Platteland vreest invasie asielzoekers
[..]
Bron
Slagharen, was ook een aardige slag toen dat azc er kwam.
Misschien is het nu inderdaad allemaal wat bij gedraaid, maar in de jaren 90 waren de mensen in het Noorden echt niet gastvrij voor vluchtelingen.
quote:Op donderdag 13 september 2012 10:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Vind je dat zo raar dan ?quote:Op donderdag 13 september 2012 20:08 schreef Wokkel het volgende:
Zou je denken? Ik heb een buitenlander in mijn voetbalteam zitten maar die wil zich maar niet aanpassen. Bloedfanatiek, altijd maar draven en rennen, zelf met de bal lopen, niet passen en opbouwen, onsportief en schreeuwerig, een soort Dieter Eilts. Ist Kultur he?quote:Op donderdag 13 september 2012 21:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wat mij gewoon opvalt is dat de buitenlanders die we hier hebben vrijwel allemaal gewoon goed geïntegreerd zijn.
Tijdje niet in de grote stad geweest?quote:Op donderdag 13 september 2012 23:48 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Vind je dat zo raar dan ?
Plaatsjes met 1000 inwoners ofzo, waar ineens een paar 100 vluchtelingen/asielzoekers er bijkomen.
Dat is een beetje uit balans vind je niet ?
Ik bedoel gewoon in de dorpen. Ze kunnen hier meestal prima Nederlands spreken (tenzij ze voor een supermarkt accordeon zitten te spelen, maar dat is een andere groep).. Ze volgen vaak een goede opleiding.quote:Op vrijdag 14 september 2012 06:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zou je denken? Ik heb een buitenlander in mijn voetbalteam zitten maar die wil zich maar niet aanpassen. Bloedfanatiek, altijd maar draven en rennen, zelf met de bal lopen, niet passen en opbouwen, onsportief en schreeuwerig, een soort Dieter Eilts. Ist Kultur he?
De dorpen ken ik niet zo, en mijn post was ironisch. Ik heb wel het idee dat het vaak per dorp verschilt hoe er op bijvoorbeeld asielzoekers gereageerd wordt. Hier in stad heb je een groepje Antillianen in Beijum die nog wel eens voor problemen zorgt geloof ik, maar ik kom nooit in Beijum. Verder zie ik wel eens wat Marokkanen op scooters maar ik heb het idee dat die plaag zich beperkt tot de tweetaktuitstoot van hun scooter. Het zijn net zo goed vervelende pubers natuurlijk, maar niet bijzonder vervelend.quote:Op vrijdag 14 september 2012 09:40 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik bedoel gewoon in de dorpen. Ze kunnen hier meestal prima Nederlands spreken (tenzij ze voor een supermarkt accordeon zitten te spelen, maar dat is een andere groep).. Ze volgen vaak een goede opleiding.
Hier idem, in dorpen lukt dat een stuk beter dan in een anonieme stad waar ook nog eens opeenhopingen zijn waar men zich isoleert.quote:Op donderdag 13 september 2012 21:11 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wat mij gewoon opvalt is dat de buitenlanders die we hier hebben vrijwel allemaal gewoon goed geïntegreerd zijn.
Blijkbaar hebben jij en ik andere opvattingen over wat ''sociaal" is.quote:Op vrijdag 14 september 2012 08:54 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Tijdje niet in de grote stad geweest?
Dat is juist sociaal, opvang omdat het nodig is.
Net als de windmolens, zolang het maar niet in je achtertuin is;)quote:Op vrijdag 14 september 2012 08:54 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Tijdje niet in de grote stad geweest?
Dat is juist sociaal, opvang omdat het nodig is.
Ok, je beseft wel dat ''waar welke partij de grootste is'' niets zegt over het absolute aantal stemmen? Er wonen relatief weinig inwoners in het noorden.quote:Op donderdag 13 september 2012 10:26 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
Liever nietquote:Op donderdag 20 september 2012 20:52 schreef mark211175 het volgende:
Krijgen we dan Amsterdam, rotterdam, DenHaag, Utrecht, Eindhoven er ook bij?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |