Ik ook. Hoe dan ook, beter dat het onrecht anderen wordt bespaard dan dat we hiermee doorgaan omdat een klein aantal studenten die heffing al heeft moeten betalen. Ik vind het wat spijtig dat sommigen van hen zo jaloers reageren: "ik die heffing betalen, jij dan ook".quote:Op maandag 1 oktober 2012 08:38 schreef Morpheus2002 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/o(...)e_afschaffen___.html
Ben benieuwd wat dat gaat betekenen voor de mensen die de boete reeds betalen...
De VVD jokte, niet verwonderlijk natuurlijk aangezien de VVD vaak liegt. De kosten worden dan juist minder eerlijk verdeeld tussen de overheid en de student. Uit onderzoek van de OESO blijkt dat de Nederlandse overheid al lang meer profiteert van de gevolgde opleiding (extra belastingsinkomsten) dan de student zelf.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Onzin. De VVD is ook voor een sociaal leenstelsel: http://annewillucas.vvd.nl/actueel_16166/49319/
En in het verkiezingsprogramma van 2010, orde op zaken, stond ook al de volgende passage
De VVD maakt daarom een fundamentele keuze en voert geleidelijk een toegankelijk en sociaal leenstelsel in. Zo worden de kosten van het onderwijs eerlijker verdeeld tussen overheid en student
Stel dit jaar moet het nog betaald worden. Dan gaan langstudeerders zich toch massaal uitschrijven dit jaar en volgend jaar weer beginnen..?quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ook. Hoe dan ook, beter dat het onrecht anderen wordt bespaard dan dat we hiermee doorgaan omdat een klein aantal studenten die heffing al heeft moeten betalen. Ik vind het wat spijtig dat sommigen van hen zo jaloers reageren: "ik die heffing betalen, jij dan ook".
Mag ik er alsjeblieft 5 of 6 jaar over doen? Gelukkig bestaan er ook nog vijfjarige en zesjarige opleidingen in Nederland.quote:Op maandag 1 oktober 2012 12:38 schreef Nielsch het volgende:
Het inruilen van de langstudeerboete door een sociaal leenstelsel voor studenten is een voorbode van hoe de PvdA het graag wil in Nederland; hardwerkende studenten die netjes binnen 4 jaar klaar zijn mogen flink gaan meebetalen aan de studenten die de kantjes ervan af lopen, niet gemotiveerd zijn om iets te doen en graag lekker willen lantefanteren. Jaja, dat is nou het sterke en sociale Nederland dat de PvdA graag wil.
Te kort door de bocht. Met het leenstelsel wordt het immers, dankzij de afschaffing van de Halbeheffing, veel haalbaarder om in combinatie met je werk een opleiding te volgen. Het is dan alleen spijtig dat het instellingstarief nog niet is aangepakt en dat het collegegeld nog niet is gereduceerd voor deeltijdstudenten. Gelukkig kunnen mensen die 24 uur per week werken dat collegegeld van de inkomstenbelasting aftrekken maar dan nog betalen ze zo'n 25% teveel.quote:Op maandag 1 oktober 2012 13:55 schreef Nielsch het volgende:
Dit geeft maar weer aan dat de VVD gewoon een veel socialere partij is dan de PvdA. VVD: 3.000 euro schuld alleen voor die studenten die er veel te lang over doen versus PvdA: minstens 10.000 euro schuld voor elke student hoe dan ook!
Niet noodzakelijk, een jaar later gaan werken met je masterdiploma kost ook aardig wat geld.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:54 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Stel dit jaar moet het nog betaald worden. Dan gaan langstudeerders zich toch massaal uitschrijven dit jaar en volgend jaar weer beginnen..?
Wordt er iets gezegd over studenten die de boete nu al betalen?quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:02 schreef miss_dynastie het volgende:
Terugdraaien van de langstudeerdersboete, zeggen ze. Waar het precies op neerkomt, zeggen ze niet.
nog nietquote:Op maandag 1 oktober 2012 15:03 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Wordt er iets gezegd over studenten die de boete nu al betalen?
Nee, geen woord. Ze hebben het over 'repareren', maar ja, is dat terugwerkende kracht?quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:03 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Wordt er iets gezegd over studenten die de boete nu al betalen?
een school is geen abonnement waar je je ene week kunt inschrijven en een week later weer kunt inschrijven.quote:Op maandag 1 oktober 2012 14:54 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Stel dit jaar moet het nog betaald worden. Dan gaan langstudeerders zich toch massaal uitschrijven dit jaar en volgend jaar weer beginnen..?
'Terugdraaien' was de woordkeus, voor wat het waard is.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:04 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nee, geen woord. Ze hebben het over 'repareren', maar ja, is dat terugwerkende kracht?
terugdraaien van een besluit betekent niet met terugwerkende kracht. Ik vrees dat het ijdele hoop is.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:07 schreef Igen het volgende:
[..]
'Terugdraaien' was de woordkeus, voor wat het waard is.
Was dat niet 370 miljoen?quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:05 schreef miss_dynastie het volgende:
250 miljoen hebben ze het over....
In woordtechnische zin betekent dat ongedaan maken. Dus tja, als het goed is, is het met terugwerkende kracht.quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:07 schreef Igen het volgende:
[..]
'Terugdraaien' was de woordkeus, voor wat het waard is.
Oh ja. Waar komt die 370 dan vandaan?quote:Op maandag 1 oktober 2012 15:10 schreef Igen het volgende:
1,6 miljard forensentax, 250 miljoen langstudeerdersboete, werd gezegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |