Is het wel. Gewoon politieke keuzes.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:59 schreef HeavenSmiles het volgende:
Sociaal leenstelsel is een goed idee.
Ik vind daarnaast dat een vorm van de OV-kaart in stand moet worden gehouden als de huidige OV-jaarkaart financieel niet haalbaar blijkt.
quote:Op woensdag 12 september 2012 12:01 schreef the_ring het volgende:
[..]
Uitwonen is niet betaalbaar zonder werk, zeker niet in de dure steden (tenzij je geld van pappie en mammie krijgt).
Dus dan ga je werken -> minder tijd voor de studie -> studievertraging -> langstudeerboete
Wordt overal een sociaal leenstelsel. pvda, vvd,d66. Alleen bij de SGP lijkt je stufi nog veilig te zijnquote:Op woensdag 12 september 2012 11:59 schreef SiIk het volgende:
[..]
Oh, dus alleen de stufi voor thuiswonenden wordt afgeschaft?
20 miljoen extra bezuinigen is mooi meegenomenquote:Op woensdag 12 september 2012 12:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Is het wel. Gewoon politieke keuzes.
Traject OV. is een bezuiniging van 20 miljoen.
Zorg kost 70 miljard.
Straaljagers kosten miljarden.
HRA kost miljarden. Die VVD-sprookjes van financieel niet haalbaar zijn gewoon bullshit.
Het zijn politieke keuzes. En rancune.
Ik vind het een zeer slecht systeem om mensen te laten betalen voor hun studie, deze mensen gaan later meestal altijd meer verdienen dan mensen die minder geleerd hebben. De kosten betalen zich dus vanzelf terug in de hogere belasting afdrachten.quote:Op woensdag 12 september 2012 11:59 schreef HeavenSmiles het volgende:
Sociaal leenstelsel is een goed idee.
Ik vind daarnaast dat een vorm van de OV-kaart in stand moet worden gehouden als de huidige OV-jaarkaart financieel niet haalbaar blijkt.
Inderdaad, het lijkt mij financieel ook niet noodzakelijk (veel betere bezuinigingsalternatieven!), maar er zijn partijen die het wel aan willen passen... En in coalitieverband moet je dan soms tot een compromis komen.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:02 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Is het wel. Gewoon politieke keuzes.
Traject OV. is een bezuiniging van 20 miljoen.
Zorg kost 70 miljard.
Straaljagers kosten miljarden.
HRA kost miljarden. Die VVD-sprookjes van financieel niet haalbaar zijn gewoon bullshit.
Het zijn politieke keuzes. En rancune.
Nou dan, dan is het toch oneerlijk dat de thuiswonenden nogsteeds iets blijven krijgen, en het van de uitwonenden volledig wordt afgenomen. Daarom gewoon OV-kaart weg en een x-bedrag daarvoor in de plaatsquote:Op woensdag 12 september 2012 12:03 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Wordt overal een sociaal leenstelsel. pvda, vvd,d66. Alleen bij de SGP lijkt je stufi nog veilig te zijn. Begrijp mij niet verkeerd, ik wil ook dat het blijft zoals het nu is. Maar omdat iedereen er een puinhoop van heeft gemaakt moet het wel zo
Sociaal leenstelsel invoeren en hogere belastingen verlagen, opgelostquote:Op woensdag 12 september 2012 12:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik vind het een zeer slecht systeem om mensen te laten betalen voor hun studie, deze mensen gaan later meestal altijd meer verdienen dan mensen die minder geleerd hebben. De kosten betalen zich dus vanzelf terug in de hogere belasting afdrachten.
quote:Op woensdag 12 september 2012 12:04 schreef TLC het volgende:
Ik moet nog stemmen, maar het wordt Plasterk van de PVDA.
Geen recht op klagen de komende jaren.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:04 schreef Cardozo het volgende:
Wat zijn eigenlijk de precieze gevolgen van niet stemmen?
Gevangenisstraf.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:04 schreef Cardozo het volgende:
Studenten betalen dan later - als ze een baan hebben - hun eigen kosten terug via hogere belastingafdrachten. Als ze langer over hun studie doen moeten ze dus zelf meer terugbetalen, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:03 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik vind het een zeer slecht systeem om mensen te laten betalen voor hun studie, deze mensen gaan later meestal altijd meer verdienen dan mensen die minder geleerd hebben. De kosten betalen zich dus vanzelf terug in de hogere belasting afdrachten.
Iets met restzetelsquote:Op woensdag 12 september 2012 12:04 schreef Cardozo het volgende:
quote:Op woensdag 12 september 2012 12:02 schreef Netsplitter het volgende:
Wat is de NXD eigenlijk voor partij?
http://www.nobiles.nl/index.php?id=78&article=12244quote:Op woensdag 12 september 2012 12:01 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Toppie,
Welke partijen zijn nou eigenlijk voor of tegen het sociale leenstelsel?
Tonnetje per maand lijkt mij wel wat.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:04 schreef SiIk het volgende:
[..]
Nou dan, dan is het toch oneerlijk dat de thuiswonenden nogsteeds iets blijven krijgen, en het van de uitwonenden volledig wordt afgenomen. Daarom gewoon OV-kaart weg en een x-bedrag daarvoor in de plaats
Dat je geen invloed hebt op de uitslag.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:04 schreef Cardozo het volgende:
Zodat een VVD bestuurder weer ergens miljoenen kan vangen.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
20 miljoen extra bezuinigen is mooi meegenomen
Dat idd.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:04 schreef SiIk het volgende:
[..]
Geen recht op klagen de komende jaren.
Hopelijk kost het de PvdA wat zetels daarquote:Op woensdag 12 september 2012 12:04 schreef TNA het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is de kieslijst. I kid you not. Ze doen helaas alleen mee in kieskring Amsterdam
"Eerlijk", ja.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:05 schreef Paul het volgende:
Stem PvdA!
Je krijgt er geen spijt van!
Een eerlijker, mooier, sterk Nederland
Bij de SP is de stufi ook veilig volgens mij.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:03 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Wordt overal een sociaal leenstelsel. pvda, vvd,d66. Alleen bij de SGP lijkt je stufi nog veilig te zijn. Begrijp mij niet verkeerd, ik wil ook dat het blijft zoals het nu is. Maar omdat iedereen er een puinhoop van heeft gemaakt moet het wel zo
Hartstikke bedankt.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:05 schreef Shreyas het volgende:
[..]
http://www.nobiles.nl/index.php?id=78&article=12244
hulde.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:05 schreef Shreyas het volgende:
[..]
http://www.nobiles.nl/index.php?id=78&article=12244
En ze willen terug naar de jaren 70/80 toen het blijkbaar wel stabiel was.quote:Op woensdag 12 september 2012 12:04 schreef TNA het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is de kieslijst. I kid you not. Ze doen helaas alleen mee in kieskring Amsterdam
Hier komen vooral mensen die al gestemd hebben pik, dus als je de PvdA wilt promoten is dit niet de meest geschikte plaatsquote:Op woensdag 12 september 2012 12:05 schreef Paul het volgende:
Stem PvdA!
De belastingen verlagen komt dan weer lekker ten goede aan de mensen die zelf lekker gratis mochten studeren?quote:Op woensdag 12 september 2012 12:04 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Sociaal leenstelsel invoeren en hogere belastingen verlagen, opgelost
Maar het klopt niet. Alleen geldige stemmen hebben invloed op de zetelverdeling en dus ook op de restzetels. Niet stemmen zorgt alleen voor een lager opkomstpercentage, blanco stemmen verhoogt het opkomstpercentage maar heeft verder ook geen invloed op de zetelverdeling.quote:
quote:Op woensdag 12 september 2012 12:07 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hier komen vooral mensen die al gestemd hebben pik, dus als je de PvdA wilt promoten is dit niet de meest geschikte plaats
Neequote:Op woensdag 12 september 2012 12:05 schreef Paul het volgende:
Stem PvdA!
Dankzij jouw irritante gespam stem ik niet op de PvdAquote:Op woensdag 12 september 2012 12:05 schreef Paul het volgende:
Stem PvdA!
Getallen zijn makkelijker te typen op een smartphonequote:Op woensdag 12 september 2012 12:08 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Vind het erg leuk om te zien dat D66 zo populair is op Fok!. Hoe zou dat komen.
Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n afkeer heb gehad van de PvdA als dit jaar, zou het mede door Paul z'n posts komen?quote:Op woensdag 12 september 2012 12:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dankzij jouw irritante gespam stem ik niet op de PvdA
Kansloos iddquote:Op woensdag 12 september 2012 12:08 schreef TNA het volgende:
Het CDA schaft de ov-jaarkaart af en geeft iedere student in plaats daarvan 60 euro per maand op hun ov-chipkaart
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |