abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116670124
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:12 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Wij proberen hem te motiveren om zijn best te doen om het meeste uit het leven te halen. Maar hij lijkt hier niet gehoor aan te geven. En over computer verslaving: Ik zou niet weten wat het gevolg daarvan zou kunnen zijn.
Ik heb ook een paar jaar lang weinig gedaan behalve computeren. Het is iets dat wordt veroorzaakt door dingen die kut zijn in je dagelijks leven. Een soort vluchtreactie.
  dinsdag 11 september 2012 @ 23:16:02 #102
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116670155
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:14 schreef Kola het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Waarom is dat onzin?
pi_116670206
Gewoon internet eraf mieteren dan heeft ie niks meer aan zijn computer aangezien alles tegenwoordig toch '' online gaat ''
  dinsdag 11 september 2012 @ 23:17:00 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116670218
quote:
15s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:16 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Waarom is dat onzin?
Don't feed...
The love you take is equal to the love you make.
pi_116670261
quote:

[..]

Waarom is dat onzin?
Omdat een uitzendbureau je ook wel zonder middelbare schooldiploma aan het werk stuurt bij een kippenslachterij. En eenmaal in een bedrijf kun je ervaring opdoen en je opwerken. Alleen kut als je ontslagen wordt en je hebt niets, maar het kan wel.
pi_116670282
quote:

[..]

Waarom is dat onzin?
Genoeg mensen die intern opgeleid worden en/of van onderaf aan beginnen en zich naar boven werken. Zonder vooropleiding.
  dinsdag 11 september 2012 @ 23:18:06 #107
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116670284
Dat joch heeft zijn ouders goed onder de duim :')
All she wants and needs is just a little taste..
  dinsdag 11 september 2012 @ 23:18:07 #108
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116670285
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Don't feed...
Ben gewoon nieuwsgierig. ;) Verder ontopic. :P
pi_116670483
Ohja, ik was de criminaliteit bijna vergeten :P
  dinsdag 11 september 2012 @ 23:23:08 #110
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116670553
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:18 schreef Kola het volgende:

[..]

Genoeg mensen die intern opgeleid worden en/of van onderaf aan beginnen en zich naar boven werken. Zonder vooropleiding.
Die mensen krijgen dus een interne opleiding van het bedrijf of beginnen helemaal onderaan de ladder en werken zich lerend naar boven, en doen zo dan heel wat ervaring op. Komt op hetzelfde neer wat ik zei in mijn eerdere posts. Een groot gedeelte volgt een opleiding en een klein percentage komt nog goed terecht zonder papiertje. Helaas is dat voor de meeste mensen niet het geval.

Daarnaast heeft dit joch heeft helemaal geen ervaring en heeft 'waarschijnlijk' niet eens de middelbare school afgerond. Het is maar de vraag of je in de huidige arbeidsmarkt ook maar aan de slag kunt als je niet eens een papiertje hebt. Uitzonderingen daargelaten, die houd je altijd.

Mensen die in armoede hebben geleefd, immigranten, zullen blij zijn met een baan als magazijnmedewerker, maar het is maar de vraag of een Nederlands kind, dat alle kansen voor het oprapen heeft in Nederland, daar tevreden mee moet zijn. Mijn ouders zeiden vroeger wel eens tegen mij 'als wij de kansen in onze jeugd hadden die je in Nederland hebt, dan hadden wij onze leven heel anders geleefd'. Sommige Nederlandse jeugdigen zijn gewoon te zacht geworden. Hele dagen achter hun scherm en weten niet wat een 'zware leven' inhoudt.
pi_116670814
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:23 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Die mensen krijgen dus een interne opleiding van het bedrijf of beginnen helemaal onderaan de ladder en werken zich lerend naar boven, en doen zo dan heel wat ervaring op. Komt op hetzelfde neer wat ik zei in mijn eerdere posts. Een groot gedeelte volgt een opleiding en een klein percentage komt nog goed terecht zonder papiertje. Helaas is dat voor de meeste mensen niet het geval.

Daarnaast heeft dit joch heeft helemaal geen ervaring en heeft 'waarschijnlijk' niet eens de middelbare school afgerond. Het is maar de vraag of je in de huidige arbeidsmarkt ook maar aan de slag kunt als je niet eens een papiertje hebt. Uitzonderingen daargelaten, die houd je altijd.

Mensen die in armoede hebben geleefd, immigranten, zullen blij zijn met een baan als magazijnmedewerker, maar het is maar de vraag of een Nederlands kind, dat alle kansen voor het oprapen heeft in Nederland, daar tevreden mee moet zijn. Mijn ouders zeiden vroeger wel eens tegen mij 'als wij de kansen in onze jeugd hadden die je in Nederland hebt, dan hadden wij onze leven heel anders geleid'. Sommige Nederlandse jeugdigen zijn gewoon te zacht geworden. Hele dagen achter hun scherm en weten niet wat een 'zware leven' inhoudt.
Ik zou best gelukkig kunnen zijn met een hele simpele baan.
pi_116670833
Ik zou hier dus echt geen geduld voor hebben als ouder zijnde en 'm zo ongeveer naar school schoppen. :') Pubers hebben idd behoefte aan duidelijkheid en leiding. 't Is wel lastig omdat je ze idd ook niet meer als kind kunt behandelen maar ook nog niet als volwassene...
Hallon!
pi_116670892
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:23 schreef Jellereppe het volgende:
Daarnaast heeft dit joch heeft helemaal geen ervaring en heeft 'waarschijnlijk' niet eens de middelbare school afgerond.
Allemaal speculatie want TS weigert de vraag te beantwoorden welke opleiding zijn broertje doet of gedaan heeft. Het is nogal een verschil of broertje niet op de HAVO/VWO kan slagen of dat hij structureel op een VMBO-opleiding loopt te spijbelen.
  dinsdag 11 september 2012 @ 23:29:44 #114
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116670950
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:27 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Tuurlijk. Dat spreek ik ook niet tegen, stel alleen maar de vraag. Als je het echt wil, dan so be it. Helaas heeft het joch niet eens zijn middelbare school afgerond. Dat is toch wel het minste van het minste.
  Spellchecker dinsdag 11 september 2012 @ 23:30:50 #115
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_116671001
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:27 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

als je daar voldoening uithaalt, en je verdient genoeg om van rond te komen; waarom ook niet ^O^
  dinsdag 11 september 2012 @ 23:33:07 #116
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116671121
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:30 schreef maily het volgende:

[..]

als je daar voldoening uithaalt, en je verdient genoeg om van rond te komen; waarom ook niet ^O^
Rondkomen als je jezelf geen luxe wilt veroorloven, yes, wil je toch wat beters, dan is het al afzien.
pi_116671145
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:29 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Tuurlijk. Dat spreek ik ook niet tegen, stel alleen maar de vraag. Als je het echt wil, dan so be it. Helaas heeft het joch niet eens zijn middelbare school afgerond. Dat is toch wel het minste van het minste.
Hij is pas 16 jaar oud. :') Overdrijven is ook iets.
  dinsdag 11 september 2012 @ 23:34:47 #118
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116671209
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:33 schreef Kola het volgende:

[..]

Hij is pas 16 jaar oud. :') Overdrijven is ook iets.
Ken hele groepen mensen die een hopeloos gevalletje zijn geworden. Overdrijf niet, ben alleen scherp in wat ik zeg. Als je eigen vrienden met eigen ogen ziet afglijden praat je wel anders, dame. Die mensen waren een paar jaar geleden ook 16 jaar. Hopelijk komt het goed, hij heeft genoeg tijd, maar actie is wel vereist, gelukkig beseffen broer en ouder dat.
pi_116671537
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:34 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ken hele groepen mensen die een hopeloos gevalletje zijn geworden. Overdrijf niet, ben alleen scherp in wat ik zeg. Als je eigen vrienden met eigen ogen ziet afglijden praat je wel anders, dame. Die mensen waren een paar jaar geleden ook 16 jaar. Hopelijk komt het goed, hij heeft genoeg tijd, maar actie is wel vereist, gelukkig beseffen broer en ouder dat.
Oh ze liggen nu allemaal in hun graf of aan drugs of in de bak?
  dinsdag 11 september 2012 @ 23:43:52 #120
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_116671671
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:41 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Oh ze liggen nu allemaal in hun graf of aan drugs of in de bak?
Drugs, gevangenis of hele dagen buiten zwerven. Verder ontopic.

Edit: moet er wel bij melden dat ik van een paar figuren niet weet wat daar van is geworden, maar veel zijn erg afgegleden. Daar heb je dan mee op de basisschool gezeten. Van de 20 man, heeft misschien 4/5 man iets van een baan/opleiding of dergelijks dat ik weet. Triest.

[ Bericht 10% gewijzigd door Jellereppe op 11-09-2012 23:56:53 ]
pi_116676066
Er zijn ook instanties die pubers met een gameverslaving behandelen , je kan me pb-en voor meer info.
Ik schijt ermee uit. Doei , bedankt voor het fokken.
pi_116680174
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:11 schreef Daarnaast het volgende:
Hallo,

Er is een kind in ons familie die vaak spijbelt, en het enige wat hij doet is achter zijn pc zitten.

Het probleem is dat als we hem een straf geven, dat dan de gevolgen van een straf erger is dan het feit waarvoor we hem straffen.

Denk aan: Hem straffen door zijn computer af te pakken omdat hij spijbelt. Het gevolg hiervan is dat hij weg gaat lopen, of hele huis door elkaar gooit.

Dus een kind die niet luistert en moeilijk strafbaar is.

Hoe moeten we hiermee het beste omgaan?

Alvast bedankt!
Zijn pc afpakken. Tijdelijk zal hij weglopen of het huis door elkaar gooien -> de reactie van een verslaafd, gefrustreerd iemand. Maar dat zal hij niet blijven doen. Je moet dan eigenlijk volhouden en niet ingeven.

Een andere optie is een tijdslimiet op het computeren stellen. 2 uur per dag en verder niet, heeft heel lang gewerkt bij mij. Dan heeft hij niet het gevoel dat hij het computeren helemaal kwijt raakt, maar door die 2 uur per dag kan hij andere prioriteiten niet langer verslonzen.
pi_116680538
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:11 schreef Daarnaast het volgende:
Hallo,

Er is een kind in ons familie die vaak spijbelt, en het enige wat hij doet is achter zijn pc zitten.

Het probleem is dat als we hem een straf geven, dat dan de gevolgen van een straf erger is dan het feit waarvoor we hem straffen.

Denk aan: Hem straffen door zijn computer af te pakken omdat hij spijbelt. Het gevolg hiervan is dat hij weg gaat lopen, of hele huis door elkaar gooit.

Dus een kind die niet luistert en moeilijk strafbaar is.

Hoe moeten we hiermee het beste omgaan?

Alvast bedankt!
Als hij wegloopt, waar gaat hij dan heen? Komt hij dan gewoon weer terug na een tijdje afkoelen buiten, of gaat hij er echt vandoor om ergens anders te gaan wonen?
Is het het eerste, laat hem dan maar lekker in zijn sop gaarkoken en blijf volhouden met de consequentie's, niet ineens toegeven toch te mogen computeren als hij weer terug is, maar de tijd gewoon opnieuw in laten gaan als hij terug is.

Ik zou hem gewoon naar school brengem, letterlijk naar zijn klas toe, zorgen dat ik met school heb overlegt dat ze hem in de gaten houden dat hij er niet tussenuit glipt en hem weer ophalen bij zijn laatste klas.
Erg vernederend voor een ventje van 16, maar hij kan natuurlijk ook anders doen en zelf verantwoordelijkheid nemen.

Ik vraag me vooral af hoe het zover heeft kunnen komen dat hij het huis overhoop haald of wegloopt, waarom heeft hij zo weinig respect? Het lastige is dat hij nu al 16 is, dat is een beetje laat om de boel beter te maken, maar het kan wel.
Wees echt heel erg consequent, stel regels op en hou je daar ook echt aan, zet consequentie's voor slecht gedrag, maar beloon goed gedrag ook.
Dat betekend dat je een zware periode tegemoet gaat, want dat 16 jarige ventje gaat dat niet leuk vinden en vanalles proberen om je te frustreren om zo onder de consequentie's uit te komen.

Beperk de computer, dat mag alleen nadat er naar school is gegaan en het huiswerk gemaakt is, beperk laat opblijven, beperk uitgaan, beperk contact met vrienden, beperk zakgeld. Maak al die dingen tot een beloning voor goed gedrag.

En probeer tot hem door te dringen dat school toch echt belangerijk is als hij geen putjesschepper wil worden straks.

Oh ja, het moeilijkste nog, wordt niet boos of gefrustreerd, laat je niet uitlokken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 12 september 2012 @ 12:05:57 #124
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_116681448
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 11:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zijn pc afpakken. Tijdelijk zal hij weglopen of het huis door elkaar gooien -> de reactie van een verslaafd, gefrustreerd iemand. Maar dat zal hij niet blijven doen. Je moet dan eigenlijk volhouden en niet ingeven.

Een andere optie is een tijdslimiet op het computeren stellen. 2 uur per dag en verder niet, heeft heel lang gewerkt bij mij. Dan heeft hij niet het gevoel dat hij het computeren helemaal kwijt raakt, maar door die 2 uur per dag kan hij andere prioriteiten niet langer verslonzen.
Dit dus. En: waar haal jij telkens je nieuwe avatars vandaan?
we dan
pi_116682798
Ik heb het hele topic even doorgelezen en 95% van wat er hier word gezegt is pure onzin. Ik heb het hele traject zelf doorgelopen. (zo'n groot traject is het niet, want het was voor mij opstaan en gamen, maar dit terzijde) Veel mensen roepen hier dat het de schuld van deze jongen zelf is, geloof mij op het moment dat deze jongen er achter komt hoe hij zijn leven aan het vergooien is, dan onderneemt hij zelf wel stappen, maar het probleem is dat hij ze gewoon niet ziet en totaal geen kijk op de toekomst heeft.

Hij is verslaafd en net als ieder andere verslaving (en voor zijn broer die dit post, wees blij dat het een game verslaving is en geen alcohol of andere drug verslaving) ontsnapt hij, of probeert hij te ontsnappen aan de werkelijkheid. Voor mij waren er veel redenen om dit te doen, maar de voornaamste reden voor mij was dat ik totaal geen identiteit had. Ik viel overal net buiten de boot, op een klein groepje vrienden na. Ik wist niet hoe mijn toekomst eruit moest zien, omdat ik gewoon geen voorbeeldfiguren had en gewoon niet werd gestimuleerd door bijvoorbeeld mijn familie. De reden waarom hij game verslaafd is en niet verslaafd is aan bijvoorbeeld drugs is moeilijk aan te geven, maar in mijn geval was het denk ik, omdat ik onbewust mijn intelligentie niet over boord wilde gooien en door middel van gamen, toch nog een beetje te stimuleren.

Wat je in mijn ogen echt niet moet doen: Deze jongen bestraffen, omdat zijn levenstijl jou niet aanstaat. Diep van binnen wil hij ook graag iets anders doen, maar er zijn weinig alternatieven. Je kunt iemand ook niet bestraffen, omdat de opvoeding niet optimaal is geweest, maar zoals ik net al zei zijn er veel redenen en is het dus ook moeilijk de oorzaken aan te geven.
Wat ik jullie aanraad om te doen is om professionele hulp te zoeken. Gewoon een afspraak bij een psycholoog maken, wat niet alleen heel handig gaat zijn om eindelijk eens over zijn toekomst na te denken en eventueel een toekomst uit te stippelen, maar ook zodat hij eindelijk eens zijn verhaal kwijt kan, zijn redenen voor zijn abnormale levensgedrag op te zoeken en aan te pakken.

Nog een ding, Wees blij dat zijn probleem al op zijn 16e wordt aangepakt en niet zoals in mijn geval op mijn 20e.
Veel succes
  woensdag 12 september 2012 @ 12:56:18 #126
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_116683333
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:32 schreef Joe-Momma het volgende:
Toch straffen en verplichten naar school te gaan.

Slaat hij thuis de boel kort en klein??!!
Zolang het zijn eigen kamer is prima.
Dan kan hij lekker in een puinhoop leven.

Loopt hij weg?? Prima deur op het nachtslot en hij zoekt het maar uit.

Klinkt allemaal keihard maar zolang meneertje de rekeningen niet betaald en onder jullie dak leeft moet ie gewoon luisteren.

En anders regelt hij het toch allemaal lekker zelf. Gaat ie maar op kamers wonen en lekker een tering bende van zijn leven maken.

Ik zou in staat zijn de hele pc van dat kind aan stukken te rammen. En nu naar school GVD!!
dit!!! _O_
Je klinkt als mijn ouders!!!

En ik ben op mijn pootjes terecht gekomen!! (voor zover mogelijk :D )
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
  woensdag 12 september 2012 @ 13:24:46 #127
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116684454
knijp je internet af naar 15kb/s

en dit is niet het sneezee topic...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 12 september 2012 @ 13:26:23 #128
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_116684533
quote:
3s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:24 schreef Re het volgende:
knijp je internet af naar 15kb/s

en dit is niet het sneezee topic...
dan zou ik het internet er helemaal afgooien...
afknijpen is frustratie.. frustratie is kwaad.. kwaad is vernielen...

bij afgooien, krijg je gelijk vernielen, scheelt wat stappen :+
zondag 19 augustus 2007 00:00 schreef Renda het volgende: Je lijkt wel te slim voor je eigen gevoel. :D
Fokbijbel!
[b]Op zondag 28 oktober 2012 12:59 schreef kwiebuske het volgende:[/b] [me=kwiebuske]zegt 'je hebt gelijk dolfie'[/me]
pi_116687715
Inderdaad 16 jaar ? Hup computer afpakken, heeft hij het ding zelf betaald zo nee , laat hem een baan zoeken voor zijn eigen pc. :W
pi_116694989
Ik heb bureau jeugdzorg bericht over dit topic, zulke incompetente ouders horen geen kinderen op te voeden.
  woensdag 12 september 2012 @ 20:00:09 #131
4711 dolfina-chica
"klein dolfijntje"
pi_116701328
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 17:48 schreef Sjappel het volgende:
Ik heb bureau jeugdzorg bericht over dit topic, zulke incompetente ouders horen geen kinderen op te voeden.
_O- _O- en dat zonder verder achtergrond...

heerlijk oordeel!! ^O^
Fokbijbel!
pi_116702432
quote:
17s.gif Op woensdag 12 september 2012 20:00 schreef dolfina-chica het volgende:

[..]

_O- _O- en dat zonder verder achtergrond...

heerlijk oordeel!! ^O^
Het kind is nu nog 15 en een verslaving loop je niet binnen enkele dagen op. Ik vind het dan ook echt wel een faal van de ouders, aangezien duidelijk niemand hem eerder tot de orde heeft geroepen. Daarbij is het zo dat hij niet naar school wil (hallo leerplicht) en zijn ouders zijn zo bang voor zijn reactie dat ze hem maar laten gaan. Bad parenting lijkt me dus toch echt de voornaamste oorzaak
pi_116703812
Midweek bij een ander laten doorbrengen, familie, vrienden, of de Fokker uit dit topic met de grootse mond. Vreemde ogen dwingen, daar gaan ze niet zo makkelijk tegen in, en die moeten hem ook gewoon naar school brengen.
Als hij weer thuis komt, regels instellen voor pc gebruik en anders gaat hij maar bij anderen intrekken. Daar hij ondervonden heeft dat het bij een ander ook niet alles is, omdat daar ook regels zijn, zal hij daar niet zo snel voor kiezen. Doet hij dat toch, is het probleem ook de deur uit, dus....
“You can’t expect people to look eye to eye with you if you are looking down on them. Treat all with respect!” Jay Manuel
pi_116730962
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:54 schreef tntkiller het volgende:
consequent zijn.

hij moet duidelijk weten dat niet hij de rekeningen betaald

zo werk het bij ons in huis namelijk wel, mijn kinderen hebben privileges dat ze internet hebben en games maar.....hou je je niet aan de regels en slechte cijfers op school, dan vinden ze hun kamer gestript van techno goodies(tv/laptop/mobiel/ipods)

het grote verschil,,, ze fucking weten dat ik het meen(ja soms testen ze je uit.maar wil je oorlog dan krijg je het ook.) ze zijn al eens voor meerdere keren voor een flinke tijd de privileges kwijt geweest(en dan bedoel ik niet 1 dag maar minimaal 1 maand (en dan tv alleen in de huiskamer geen laptop/mobiel/ipods, huiswerk...op de hoofd computer in de huiskamer waar de rest bij zit en kan zien dat je ook echt huiswerk doet.)

voor de rest ben ik heel relax met de kinderen en ben geen voorstander van een tik(dus daar doe ik niet aan) ze mogen voor de rest zeer veel

weglopen werkt ook niet omdat ik ze help met inpakken...
dit.

plus heel helder de boodschap dat je met 16 nog leerplichtig bent. indien spijbelen, dan desnoods zelf aangeven. komt de leerplichtambtenaar en deelt die een boete uit? zelf dokken. en na zn 16de: helder de keuze: ofwel opleiding waar de ouders dan helpen met dit betalen, ofwel werken en dan kostgeld.

als laatste: probeer uit te vogelen wat precies het probleem is. wil hij niet naar shool omdat het daar niet botert, depressief of 'gewoon' te lamlendig?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_116738211
Tegenwoordig helpt leerplicht je weer naar school. In de gemeente Den Haag zelfs al binnen 10 dagen als ze spijbelen. Dus wacht het nog maar even af en laat school het spijbelen melden bij leerpicht, dan gaat er wel een balletje rollen.
Hij is trouwens volledig leerplichtig totdat hij een startcertificaat heeft. Dwz een diploma.
  donderdag 13 september 2012 @ 13:24:43 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116738650
Hij computert, slaapt en eet?
Hoe komt hij aan dat eten? Hij verdient z'n brood niet, dus laat hem maar merken dat hij er wat voor moet doen om te eten; of werken (en zelf betalen) of naar school gaan.

Overigens vind ik het onacceptabel dat hij de boel kort en klein slaat als z'n computer afgepakt wordt.
Toedeledokie :W

Mijn huis, mijn regels en als het niet bevalt dan vertrek je maar.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 september 2012 @ 13:27:45 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116738748
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:28 schreef Shodan het volgende:

[..]

Allemaal speculatie want TS weigert de vraag te beantwoorden welke opleiding zijn broertje doet of gedaan heeft. Het is nogal een verschil of broertje niet op de HAVO/VWO kan slagen of dat hij structureel op een VMBO-opleiding loopt te spijbelen.
Zoveel maakt het niet uit, hij heeft sowieso een VMBO-mentaliteit.
Het enige voordeel voor de puber in kwestie kan wel zijn dat hij met Havo/VWO brains waarschijnlijk nog wel een VMBO-diploma kan halen zonder al te veel aanwezig te zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 13 september 2012 @ 13:29:42 #138
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_116738804
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 13:24 schreef Leandra het volgende:

Je wil je eigen kind natuurlijk liever niet op straat zetten, maar voor sommigen zou het wel eens goed zijn ja...
pi_116739181
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 13:24 schreef Leandra het volgende:
Hij computert, slaapt en eet?
Hoe komt hij aan dat eten? Hij verdient z'n brood niet, dus laat hem maar merken dat hij er wat voor moet doen om te eten; of werken (en zelf betalen) of naar school gaan.

Overigens vind ik het onacceptabel dat hij de boel kort en klein slaat als z'n computer afgepakt wordt.
Toedeledokie :W

Dat.
Ja doei.
  donderdag 13 september 2012 @ 13:44:26 #140
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116739203
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 13:29 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je wil je eigen kind natuurlijk liever niet op straat zetten, maar voor sommigen zou het wel eens goed zijn ja...
Nee klopt, en ik zal m'n kind niet snel op straat zetten, maar op het moment dat de toko verbouwd wordt dan is het gat van de deur wel bereikt.

Verder heeft iedereen bij mij in huis de vrijheid om te vertrekken als hij denkt dat hij het elders beter heeft.

[ Bericht 4% gewijzigd door Leandra op 13-09-2012 14:34:09 (t=d) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_116739752
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:31 schreef maily het volgende:
laat hem maar eens een paar weken gedwongen achter elkaar achter zijn pc zitten... niet naar buiten, alleen er achter uit om te komen eten en te slapen. eens zien hoe snel hij het beu is....
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:58 schreef maily het volgende:
is hij al eens psychologisch getest? dit gedrag lijkt n beetje op ODD http://mens-en-gezondheid(...)gedragsstoornis.html
Dit soort reacties. :') Hoe dom ben je dan.
pi_116741034
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 12:41 schreef Hidefinition het volgende:
Ik heb het hele topic even doorgelezen en 95% van wat er hier word gezegt is pure onzin. Ik heb het hele traject zelf doorgelopen. (zo'n groot traject is het niet, want het was voor mij opstaan en gamen, maar dit terzijde) Veel mensen roepen hier dat het de schuld van deze jongen zelf is, geloof mij op het moment dat deze jongen er achter komt hoe hij zijn leven aan het vergooien is, dan onderneemt hij zelf wel stappen, maar het probleem is dat hij ze gewoon niet ziet en totaal geen kijk op de toekomst heeft.

Hij is verslaafd en net als ieder andere verslaving (en voor zijn broer die dit post, wees blij dat het een game verslaving is en geen alcohol of andere drug verslaving) ontsnapt hij, of probeert hij te ontsnappen aan de werkelijkheid. Voor mij waren er veel redenen om dit te doen, maar de voornaamste reden voor mij was dat ik totaal geen identiteit had. Ik viel overal net buiten de boot, op een klein groepje vrienden na. Ik wist niet hoe mijn toekomst eruit moest zien, omdat ik gewoon geen voorbeeldfiguren had en gewoon niet werd gestimuleerd door bijvoorbeeld mijn familie. De reden waarom hij game verslaafd is en niet verslaafd is aan bijvoorbeeld drugs is moeilijk aan te geven, maar in mijn geval was het denk ik, omdat ik onbewust mijn intelligentie niet over boord wilde gooien en door middel van gamen, toch nog een beetje te stimuleren.

Wat je in mijn ogen echt niet moet doen: Deze jongen bestraffen, omdat zijn levenstijl jou niet aanstaat. Diep van binnen wil hij ook graag iets anders doen, maar er zijn weinig alternatieven. Je kunt iemand ook niet bestraffen, omdat de opvoeding niet optimaal is geweest, maar zoals ik net al zei zijn er veel redenen en is het dus ook moeilijk de oorzaken aan te geven.
Wat ik jullie aanraad om te doen is om professionele hulp te zoeken. Gewoon een afspraak bij een psycholoog maken, wat niet alleen heel handig gaat zijn om eindelijk eens over zijn toekomst na te denken en eventueel een toekomst uit te stippelen, maar ook zodat hij eindelijk eens zijn verhaal kwijt kan, zijn redenen voor zijn abnormale levensgedrag op te zoeken en aan te pakken.

Nog een ding, Wees blij dat zijn probleem al op zijn 16e wordt aangepakt en niet zoals in mijn geval op mijn 20e.
Veel succes
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_116748699
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 12:41 schreef Hidefinition het volgende:

Veel succes
dit klopt ook zoals ik al poste

ik ben consequent maar ik heb ook ervaring met game verslaving (oa world of warcraft)

deel van de regels is dat er geen MMO's gespeeld mogen worden of andere games die te verslaven werken, en je moet er al jong mee beginnen.. als je pas als ze 16 jaar zijn iets gaat verbieden dat ze altijd gemogen hebben zonder regels dan.....veel geluk dan maar zal voor je duimen :P
  donderdag 13 september 2012 @ 20:18:16 #144
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116753658
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:25 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Zo eentje ken ik ook... Hopeloos geval, begonnen op vwo, nu gezakt voor vmbo. Internaat in België, dat zou de oplossing kunnen zijn.
Waar kan je meer info vinden over zo'n internaat in belgië? of heb je zelf ervaringen? Ben benieuwd wat zo'n internaat zo goed maakt :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116753796
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 08:51 schreef TripleS het volgende:
Er zijn ook instanties die pubers met een gameverslaving behandelen , je kan me pb-en voor meer info.
Ik zou inderdaad professionele hulp inschakelen :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  donderdag 13 september 2012 @ 20:24:22 #146
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116753942
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:46 schreef Daarnaast het volgende:

[..]

Ik ben zijn broer.
Dan is het makkelijk; geef hem een pak rammel. Of doe iets anders waardoor hij je als voorbeeldfiguur gaat zien.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116754716
Al die mensen hier die voor een harde aanpak zijn. :') Maar hopen dat jullie nooit kinderen krijgen. Zieke figuren.
Nu besef ik pas hoeveel geluk ik heb gehad met mijn ouders. Pure perfectie. O+
pi_116755081
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:13 schreef Jellereppe het volgende:
Hoe oud is het kind? Ziet hij het belang van school wel in voor zijn toekomst?
Ik dacht bij de TT en OP meteen aan mezelf. En dit was bij mij vooral de rede.

Ik werd er alleen niet voor gestraft, voornamelijk omdat m'n ouders niet wisten dat ik spijbelde. Maar het niks aan school doen enzo werd ik beloond als ik dat wel deed.
Ik heb ook onder m'n niveau gewerkt, ik kon vwo maar deed havo omdat ik een hekel had aan school en zo thuis minder hoefde te doen.

Misschien zijn dat ideeën.
It's not too late to change your hikikomori ways!
pi_116756151
Hulp zoeken...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_116756629
De ouders moeten zich gedragen als ouders. Sla die PC aan stukken en kieper dat ding in de container.

Trap dat kind naar school. Dat hij aggressief wordt, lekker belangrijk. Als het hem niet bevalt moet hij maar een ander kosthuis zoeken.

De ouders hebben de leiding, blijven aanmodderen en de boel de boel laten is geen optie.

Mochten de ouders een tuinslang als ruggegraat hebben moeten ze proffesionele hulp zoeken.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')