Mickeys | dinsdag 11 september 2012 @ 20:03 |
![]() Dit is een gezellig clubje Fok!ers die allemaal 1 ding gemeen hebben: motorrijden is onze hobby! We hebben al verschillende meets ...bla bla bla bla... maar weken vooruit plannen is er meestal niet bij. ![]() Heb je zin om eens mee te rijden, dan zien we je graag! Ook voor een gezellig praatje over motoren kun je hier terecht ![]() Agenda: 16 Sept - 3e FOK New- & Oldbierit [aanmelden!] De 3e Motorrijders new- & oldbierit! 16-09-2012 #6 22 Sept - MAG Brussel Anti-APK Dekatria lipjes Vinniiee Bozz187 whY (+koffie) Verzamelen kan bij Lipjes om 9 uur. Tussen half 10 en 10 zal er naar hazeldonk worden gereden. PM Lipjes voor adres ![]() • Honda CBR600F '94 - (dribbel79) • Honda Transalp XL600V '90 - (Roderick2085) • Kawasaki ER-6N '06 - (koffiekoekje) • Kawasaki ZR-7 '01 - (ikookhier) • Suzuki GS500e- (Cocktailprikker) • Suzuki GSX750F '03 - (Paxlie) • Suzuki GSX750F '05 - (bwt) • Suzuki Hayabusa GSX-1300R '00 - (stinkie) • Suzuki TL1000R - KTM LC4 400 Super-Motard - pic2- (cageon) • Triumph Street Triple R '09 - (BazzieK) • Yamaha SZR660 - (-XX-) • Yamaha XJ600 '91 - (Geerd) • Yamaha XJ900 '92 - (whY...) • Yamaha YZF 750 - (-Den_Haag-) ![]() • Cagiva V-Raptor 1000 '07 - (JK1982) • Honda Transalp XL600V '94 - (Anne) • Honda Transalp XL600V '99 - (Dekatria) • Honda VFR800Fi '00 - (Mirgeam) • Kawasaki Ninja 250R '10 - (Mickeys) • Suzuki GS500 '94 - (Vinniiee) • Suzuki GSX600f '97 - (WhiteJoker) • Suzuki SV650S '01 - (Tankiej) • Suzuki SV650S '07 - (mstx) • Yamaha FZ6 Fazer '06 - (Joooo-pi) • Yamaha SRX 600 '86 - (Skv) • Yamaha XT660Z Ténéré '12 - (Salatrel) ![]() ![]() Gewoon melden in het topic. Iedereen is in principe welkom, maar we willen wel van tevoren wel graag weten wie er allemaal komen. ![]() Er wordt afhankelijk van het seizoen en de weersomstandigheden vrij vlot gereden, maar z�ker niet achterlijk hard. Als je het te snel vindt gaan meld je dit even aan degene die voorop rijdt. En anders wachten we wel op je. Ga zeker niet proberen de rest bij te houden, dit kan leiden tot ongelukken. ![]() Door het hele land, de ene keer wordt er in Zeeland gereden en dan weer in Friesland. ![]() Dit varieert. Soms al 2 � 3 weken van te voren, maar het gebeurt ook regelmatig dat we een dag van tevoren afspreken of soms zelfs dezelfde dag nog. ![]() Nou, de meeste leden houden er wel van om een beetje mooi op de foto te komen, maar er worden zeker geen wedstrijdjes gehouden en aan opnaaierij doen we ook niet. Ons motto is: Op de openbare weg valt niets te winnen, alleen te verliezen. ![]() Hier is geen vaste persoon voor aangewezen, eigenlijk iedereen die een digitale camera bij zich heeft maakt foto's. ![]() Meestal wordt er van tevoren een route gemaakt en voorgereden door een Fok!MC'er. Het kan ook zijn dat iemand al bekend is in de buurt en dan rijdt diegene gewoon voorop. ![]() Dat staat meestal in het profiel van de Fok!MC'er. Zo niet, dan wil deze persoon dit graag anoniem houden. ![]() Degene die de laatste post heeft geplaatst maakt het nieuwe topic. Dit is in de vorm van "Motorclub topic <deel> + topictitel naar keuze". Indien dit niet binnen 5 minuten wordt gedaan kan een andere FokMC'er dit doen (zie lijstje met motoren hierboven). De OP kan je in deze Wiki vinden ![]() ![]() Ja dat mag, misschien ooit. Het enige wat je hiervoor moet doen is een foto aanleveren en het merk, model + bouwjaar van je motor en smeken tot je een ons weegt. Nieuwelingen moeten eerst bewijzen dat ze een jaar lang kunnen posten alvorens er moeite wordt gedaan om de OP aan te passen. ![]() • Alles van nul tot ?2.500,00 • Occasions • Speurders • Marktplaats • Duitse motoren op Mobile.de • Duitse motoren op Scout24 • BPM-Calculator • Tarieven snelheidsovertredingen Onderdelen, kleding & aftermarket parts • RAD, groot Belgisch verzendhuis in motorkleding en accessories met enorm assortiment • Motowebshop, voordelig Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires. • Motozoom, groot Nederlands verzendhuis in motorkleding en accessoires met enorm assortiment • Louis, groot Duits verzendhuis in motorkleding en accesoires met enorm assortiment ------------ (moederbedrijf, maar goedkoper dan Motozoom!) • Martijns, Rotterdamse winkel in motorkleding en accessoires • Bikebandit, groot Amerikaans verzendhuis in accessoires • Superpole uitlaten • Japarts, onderdelen Japanse motorfietsen. Vaak 10-15% goedkoper. Nu ook accessoires! • Vortex - bloedmooie goodies voor je motor! • Evotech - bloedmooie goodies voor je motor! • Motorolie te koop • Ontwerp je eigen TankPad • Ontwerp je eigen motorpak Database met alle specificaties van motorfietsen sinds 1970 • Bikez Motorreparatie • Motorcycle repair • Vele Motor gebruiks/service handleidingen Motorfietsen voor grote mensen • Klik! Motorfilmpjes!! • Duc and WSBK movies, manuals and more. Disclaimer: Niet gesponsorde links. Gebruik maken van de aangeboden diensten is op eigen risico ![]() Tevens maakt FOK! meer kapot dan je lief is. ![]() | |
BlackLining | dinsdag 11 september 2012 @ 20:04 |
Ik zit ook te denken over HyperPro veren. Jammer dat het nogal een investering is die je niet makkelijk kunt testen. Ik hoor wel een alle kanten dat het een gigantisch verschil is. Zeker omdat de Bandit 600 erom bekend staan baggerslechte vering te hebben. Nou heb ik af en toe inderdaad behoorlijk veel last van gezwabber en gestuiter als het asfalt niet 100% glad is.. Moeilijk, denk dat ik het toch maar ga doen ![]() | |
koffiekoekje | dinsdag 11 september 2012 @ 20:08 |
TT ![]() nog rekening gehouden met je gewicht? En het soort 'zuigertjes' in de demper. Schijnt ook nog wat uit te maken. Ik hoorde vanalles maar kreeg de helft maar mee ![]() | |
WhiteJoker | dinsdag 11 september 2012 @ 20:10 |
Premium Motors in Apeldoorn hebben een HyperPro service center. Ik weet niet hoe het met de HyperPro monteurs zit, maar Jamie van Premium zelf vind ik erg kundig. Maar ik ben dan ook echt een leek ![]() Ik heb m'n vering tijdens een open dag laten testen, en blijkbaar zijn die nog slapper dan die van een Harley (en die deukte z'n eigen spatbord in bij een drempel). Was iets van ¤270 euro om zowel voor als achter te laten vervangen. Heb ik overigens nog niet gedaan. | |
Mickeys | dinsdag 11 september 2012 @ 20:10 |
Die eer komt Anne toe! ![]() Heeft ze wel netjes met mij gedeeld hoor | |
cageon2 | dinsdag 11 september 2012 @ 20:14 |
zuigertjes bedoel je mee shims? Dat bepaald de demping. Alhoewel het ook alleen zuigertjes kunnen zijn, dan is het standaard niet veel bijzonders. ![]() ![]() Die bepalen of je motor rustig blijft. Een veer houd de boel alleen van de grond. Zonder demping is het net een wipwap en slingerslinger door de bocht. De demping absorbeerd de hobbel en geeft dit vloeiend door aan de motorfiets. Te veel uitgaande demping zorgt er voor dat je motor zakt over hobbeltjes, terwijl een te lage uitgaande demping weer voor een springerig gevoel kan zorgen bij het insturen, of het los laten van de rem, dat dan weer onrust in de motor veroorzaakt. | |
cageon2 | dinsdag 11 september 2012 @ 20:15 |
Besef me ook dat het totaal ongevraagd is deze onzin hier neer te knallen. Maar het kan vast geen kwaad. ![]() | |
BlackLining | dinsdag 11 september 2012 @ 20:22 |
Hehe, interessant ![]() Ik zit er meer mee dat ik geen behoefte voel om met mijn beperkte kennis de voorvorkpoten los te halen. Toch wel van belang dat dat goed zit, dan laat ik het liever door een pro doen. | |
koffiekoekje | dinsdag 11 september 2012 @ 20:27 |
Ja shims, de werking van het gebeuren is mij in grote lijnen wel duidelijk. Maar heb ik genoeg aan alleen veren, of is het verstandig meer aan te passen. Rekening houdend met mijn gewicht. Voor "huis tuin en keuken gebruik" zeg maar ![]() | |
Yreal | dinsdag 11 september 2012 @ 20:27 |
270 voor hyperpro voor en achter?? ![]() ![]() ![]() | |
WhiteJoker | dinsdag 11 september 2012 @ 20:28 |
Dat was wat die gast op die dag tegen mij zei. Vond het wel meevallen. Of interpreteer ik jouw reactie fout? Hangt wss wel van de motor af. | |
Sounddragon | dinsdag 11 september 2012 @ 20:39 |
Hmmmm... ik weet niet precies waar je zit, maar je kunt er dus een handeltje beginnen in normale motoren [/quote] Op één van de saaiste eilanden van de Antillen, en ik heb tot nu toe één 'normale' brommer gezien hier, één Harley, en verder allemaal 1000+cc verkrachte racers met en zonder NOS en standaard met de overbekende verlengde achterbrug. Nope, bij mij zijn er gewoon andere veren op gegaan, en that was it, ik heb geen andere achtershock, de originele is al instelbaar qua demping dus een veer volstaat bij mijn hok prima. De voorpoten zijn bij mij oppompbaar, en de demping kun je beïnvloeden door er meer of minder dikkere of dunnere olie in te mikken. Wederom: springs replaced only ![]() Bij een wegreezert is dat in- en afstellen ook een stuk gevoeliger, maar man o man, wat maakt dat een verschil in de bochten enzo ![]() Bij Hyperpro schijnen ze een heel goede service te hebben, die laten je niet gaan voordat je helemaal op en top tevreden bent, ik meen me te herinneren dat WB zijn brommert daar ook heeft laten afstellen (de 10). | |
koffiekoekje | dinsdag 11 september 2012 @ 20:40 |
Genoteerd als tip ![]() | |
BlackLining | dinsdag 11 september 2012 @ 20:42 |
Ik ga het toch ook maar doen ![]() Even wachten nog te de afrekening van mijn oude werk (geen kritiek op beleid kunnen verdragen ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door BlackLining op 11-09-2012 21:00:53 ] | |
koffiekoekje | dinsdag 11 september 2012 @ 20:43 |
Ik kan dus werkelijk helmaal niks instellen nu, behalve de veervoorspanning achter. Ook deze tips neem ik mee ![]() | |
Geerd | dinsdag 11 september 2012 @ 20:51 |
2-1 ![]() | |
Mickeys | dinsdag 11 september 2012 @ 20:53 |
? Als het de stand bij voetbal is, dat is elders op Fok. | |
Mickeys | dinsdag 11 september 2012 @ 20:55 |
Overigens..... over ketting smeren... ik hoor hele verschillende geluiden overal. de een doet het elke 200 km, de andere om de 1000 en weer iemand anders laat het alleen bij grote beurt doen. Hoe weet je nu of je ketting nu wel of niet gesmeerd moet worden? Mijn ketting is nog erg vettig en zwart als ik er met de vingers aan zit. Ow, en ik rij nooit in de regen, nooit in modder en als die voor de deur staat zit er altijd een beschermhoes om de gehele motor heen | |
koffiekoekje | dinsdag 11 september 2012 @ 20:56 |
1 vs 2 cilinders. Is het. | |
Mickeys | dinsdag 11 september 2012 @ 20:57 |
Je gelooft het zelf zeker? | |
Geerd | dinsdag 11 september 2012 @ 20:59 |
Als de rolletjes glimmen ben je te laat, voor de rest 2 x per dag. | |
BlackLining | dinsdag 11 september 2012 @ 21:01 |
Ik doe het zo rond de 500 km. Elke 1.500 maak ik hem eerst grondig schoon en smeer hem dan pas. Of als ie erg zwart wordt of herrie begint te maken. | |
cageon2 | dinsdag 11 september 2012 @ 21:04 |
Ik heb t andere topic niet gezien, maar heb je een probleem bij het rijden? Of ben je op zoek naar een beter gevoel op de motor? Jij hebt toch ook een average gewicht dacht ik? Progressieve veren zijn voor de weg wel interessant overigens. Mocht ie net iets te licht dempen kan je t ook af met andere (dikkere) olie (als je geen stel mogelijkheden hebt) Maar wat je echt nodig hebt is moeilijk te zeggen zo. Je zou je negatieve veerweg op kunnen meten. motor uit de veren trekken, vast punt pakken op de vorkpoot, meten, onthouden/opschrijven, erop gaan zitten, beetje bewegen (liefst iemand anders die de motor in balangs houd) en dan nog een keer meten op de vorkpoot en dan het verschil is je negatieve veerweg dit moet (ff gokken) tussen de 15 en 25 mm zijn dacht ik zo uit het hoofd. Vering boek heb ik uitgeleend. Zal ik ff terug vragen van de week. Of je rijd ff hier langs, mag jij m ff doorkijken? | |
koffiekoekje | dinsdag 11 september 2012 @ 21:06 |
Tenzij je een osco hebt, daarbij blijven ze glimmen ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 11 september 2012 @ 21:08 |
Ik doe het als ik eraan denk, soms om de veel km, soms om de minder, had 'ie maar geen ketting moeten worden ![]() godver, wat is mijn webz weer traag, ouwe kuttroep hier ![]() | |
Vinniiee | dinsdag 11 september 2012 @ 21:10 |
Jullie gaan te snel voor mij ![]() @Anne: Ik wist niet dat er die reden achter zat dat de SC opgeheven is, maakt het een stuk duidelijker in ieder geval. | |
BlackLining | dinsdag 11 september 2012 @ 21:10 |
Wat ketting smeren betreft, ik hoorde vorige week van een idioot dat hij zijn ketting schoon maakte met remmenreiniger ![]() | |
weerstandje | dinsdag 11 september 2012 @ 21:12 |
Schoonmaken kan toch best met remmenreiniger, | |
Geerd | dinsdag 11 september 2012 @ 21:16 |
Ja klopt kan ook wel. | |
koffiekoekje | dinsdag 11 september 2012 @ 21:20 |
Niet zozeer problemen, maar het is allemaal nogal slapjes en het overtuigt niet als het hobbelig is. Ik weeg 95 ongeveer, boven gemiddeld. Meeste motoren zijn voor lichtere afgestemd, de mijne zeker ![]() Langs rijden van de week lukt niet, vol programma hier ff ![]() Zet t wel op de to do list ![]() | |
BlackLining | dinsdag 11 september 2012 @ 21:21 |
Nee, dat spul bijt als een malle. Dat kun je beter nog niet smeren denk ik. | |
cageon2 | dinsdag 11 september 2012 @ 21:24 |
Met die info denk ik dat andere veren geen verkeerd idee is, maar als het hobbelig is, ala blijft nadeinen dan ook de demping aan passen, of door te draaien aan de knopjes of door andere olie. Of zelfs een andere shimstack als er geen stelmogelijkheid is en olie alleen niet de oplossing bied | |
weerstandje | dinsdag 11 september 2012 @ 21:29 |
Valt toch wel mee, gebruik het bijna overal voor ![]() Als het moet bijten gebruik ik aceton | |
Geerd | dinsdag 11 september 2012 @ 21:30 |
![]() | |
Vinniiee | dinsdag 11 september 2012 @ 21:44 |
Ik maak mijn ketting nooit schoon. En eens in de zoveel tijd ff sprayen inderdaad ![]() | |
stinkie | dinsdag 11 september 2012 @ 23:23 |
Een kofiekoekje ![]() ![]() en meer zeg ik niet, ik ben toch al erfelijk belast door met een OUD mod te stiften | |
stinkie | dinsdag 11 september 2012 @ 23:26 |
Motorspullen klaarleggen. Morgen weer eens op de fiets naar kantoor | |
BlackLining | dinsdag 11 september 2012 @ 23:33 |
Mongolen in koeklblikken die niet uitkijken bij het oprijden van een rotonde ![]() Dat waren volgens mij twee engeltjes in één keer net ![]() | |
koffiekoekje | woensdag 12 september 2012 @ 06:19 |
Thx ![]() | |
Tankiej | woensdag 12 september 2012 @ 08:12 |
Maar het ging ook niet om smeren, maar om schoonmaken toch? Ik doe het zelf niet, maar stel je maakt je ketting schoon met remmenreiniger, spoelt daarna met water en vet hem dan weer in met een daarvoor bedoeld kettingvet/spray. Is dat dan nog steeds zo erg? ![]() | |
Joooo-pi | woensdag 12 september 2012 @ 08:37 |
Ik had ook ff een schrikmoment en door mijn eigen domme schuld. ff onthouden: IK MAG GEEN VRACHTWAGENS INHALEN OP SMALLE LANDWEGEN. Dit is nu al de tweede keer dat me dit overkomt. Ik rijd op een 60 weg net voor de bb-kom achter een vrachtauto. Er is genoeg ruimte voor mij, maar een auto zou er niet langskunnen. Het zicht vooruit is net voldoende. Dan laat ik mij verleiden tot een inhaalactie ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Tankiej | woensdag 12 september 2012 @ 08:40 |
Ik haal vrachtwagens ook niet in op smalle (land)wegen, alleen als ze (over)duidelijk laten merken dat ze mij hebben gezien en ze mij er langs laten. Bijvoorbeeld door knipper naar rechts aan te doen, als er geen afslag is. Zelfde met landbouwvoertuigen overigens ![]() | |
Joooo-pi | woensdag 12 september 2012 @ 08:44 |
Heel verstandig. Ik moet er ook per direct mee stoppen ![]() | |
Tankiej | woensdag 12 september 2012 @ 08:49 |
Wel zo handig ja, als je op de motor wil blijven zitten ![]() Kwam vanmorgen trouwens een motorrijder tegen met een doodswens volgens mij. Ik zat in de auto, hij haalt mij in op een plek zonder overzicht (vlak voor een viaduct, hierzo: http://goo.gl/maps/bWguQ) en met doorgetrokken streep. Vervolgens gaat hij voor mij weer terug naar de rechterrijstrook, er komt een tegenligger aan dus gaat hij de auto voor hem maar rechts inhalen. Rechts op een tweebaans weg, dus over de 30cm asfalt tussen de strepen en de berm/vangrail ![]() Daarna was het even vrijbaan en verdween hij vrij snel uit zicht, langs een plek waar ongeveer 50% van de tijd een mobiele flitser staat in de spits. Nu jammer genoeg niet ![]() | |
lipjes | woensdag 12 september 2012 @ 08:55 |
zo, vanochtend eens even een andere route genomen. Reed wel lekker door, maar is wel langer rijden denk ik zo. Edit: Yep, 4KM langer, hoewel het wel beter doorreed. | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 09:00 |
Fixed. http://goo.gl/maps/Zmk1H Kwam van rechts en wilde langs die kerk op rijden (met de bocht mee dus) Stond helemaal vol met auto's, want dat is een soort van Kiss & Ride voor de kinderopvang die daar in zit ![]() Komt er in 1 keer zo'n mongool de weg opzetten. Wat een debiel ![]() | |
lipjes | woensdag 12 september 2012 @ 09:03 |
Ja mijn vader heeft er de afgelopen dagen ook last van, bij mij valt het de laatste tijd wel mee. | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 09:04 |
Bij mij valt het ook wel mee. Volgens mij moeten de Engeltjes eerst weer geboren worden. | |
lipjes | woensdag 12 september 2012 @ 09:14 |
Ik heb tot op heden toe nog niet zo een situatie gehad dat ik 1 van mijn engeltjes nodig had. *klopt af* | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 09:20 |
Ik heb er al een stuk of 4 gebruikt ![]() | |
lipjes | woensdag 12 september 2012 @ 09:26 |
Pas op dat ze niet opraken he ![]() ff vluchtig de beelden van gisteren en vanochtend terug kijken. Kijken of ik nog wat had gemist ![]() | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 09:27 |
Een kat heeft toch 7 levens? ![]() | |
lipjes | woensdag 12 september 2012 @ 09:28 |
9 man ![]() Ah vet stukje dit, sta tussen 2 autos en kan er niet door. Meneer ziet dat en maakt effe ruimte voor me. en dan zie je heel mooi mijn duimpje richting hem in beeld komen ![]() Oh en een mini met een anus ![]() | |
Tankiej | woensdag 12 september 2012 @ 09:31 |
Ik durf het bijna niet te vragen, maar: leg eens uit? ![]() | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 09:32 |
Inderdaad ![]() | |
lipjes | woensdag 12 september 2012 @ 09:35 |
Nou, ik reed gisteren door de file heen en moest invoegen tussen 2 autos Dus ik voeg in achter een mini en hoor toch een teringherrie. Kijk naar beneden, zie ik een enorme uitlaat, zeg dat ding past een vuist in. precies op de locatie waar je normaal een trekhaak hebt zitten. Oftewel, een mini met een anus. | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 09:37 |
Een kat heeft 7 levens lipjes, geen 9 ![]() | |
Anne | woensdag 12 september 2012 @ 09:37 |
Het zijn er toch echt 9 ![]() | |
lipjes | woensdag 12 september 2012 @ 09:39 |
en een mini met een anus![]() | |
Tankiej | woensdag 12 september 2012 @ 09:44 |
![]() De Cooper S en John Cooper Works hebben daar de uitlaat zitten, maar op de foto ziet het eruit als een standaard Cooper met een ontzettend lelijke uitlaat ![]() Ik zag hier in de stad trouwens laatst een oude Toyota Starlet met een motor uitlaat demper eronder ![]() | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 09:44 |
In dat geval kan ik nog 5 schrikmomentjes begaan ![]() LOL. | |
lipjes | woensdag 12 september 2012 @ 09:45 |
Voordeel van continu filmen, kan je dat soort dingen nog terugkijken ![]() | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 09:54 |
Beiden blijken goed te zijn. kat heeft zeven/negen levens Maar Vinniiee... jij is geen kat dus zou je die momentjes maar beter achterwege kunnen laten. Zou ik liever hebben eigenlijk, veel te leuk dat je er nog bent ![]() | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 09:55 |
Lijkt me wel het beste ja. Oh, en dankje ![]() ![]() | |
Tankiej | woensdag 12 september 2012 @ 09:59 |
![]() Van kattenlevens naar een liefdesverklaring ![]() | |
lipjes | woensdag 12 september 2012 @ 10:03 |
![]() | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 10:09 |
Jullie zijn gewoon stinkend jaloers ![]() Overigens zit motorrijden er vandaag weer niet in. Regen, onweer en zo... Wel strakjes even een spuitbus vet voor de ketting halen. En als een paddockstand niet te duur is die misschien ook wel. Denk wel dat ik er dan ook nog bobbins bij moet halen waardoor het alsnog een kostbaar geheel word. Dan kan ik beter iedere keer de motor een stukje verplaatsen. Middenbok kan er niet onder anders was dat nog het makkelijkste geweest. | |
lipjes | woensdag 12 september 2012 @ 10:12 |
Regen? onweer? Geen druppel gezien hier, en het is nu kurkdroog, zonnetje schijnt, bijna geen wind. Heerlijk motorweer. | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 10:13 |
Inderdaad ![]() Je hebt ook paddockstands die geen bobbins nodig hebben, maar die werken niet zo fijn. | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 10:16 |
Almere is kalote weer. Zie dat bobbins niet zo duur hoeven te zijn. Ik rij zo wel even langs Motoport. Die hebben normaliter best wel wat staan. En anders rij ik even door naar Motorplanet | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 10:20 |
Deze lijkt mij ook wel wat, maar weet niet zeker of dat echt lekker werkt. In het filmpje ziet het er wel erg simpel uit | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 10:22 |
Lijkt makkelijker dan het is denk ik. Je moet de motor ook rechtop houden namelijk, maar dat geldt ook voor normale paddockstand. | |
BlackLining | woensdag 12 september 2012 @ 10:40 |
Als je geen middenbok hebt valt het vies tegen om de motor op een paddock te krijgen ja ![]() | |
lipjes | woensdag 12 september 2012 @ 10:42 |
Gelukkig heb ik er wel 1 op mijn fje zitten | |
Tankiej | woensdag 12 september 2012 @ 10:42 |
Ik hoef geen liefdesverklaring van Vinniiee, die mag je voor jezelf houden ![]() Ik heb een paddockstand met V-adapter van Datona (uiteraard icm bobbins), bevalt goed ![]() | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 10:42 |
Waarom zou je een paddockstand willen als je al een middenbok hebt ? | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 10:42 |
Thank God ![]() | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 10:47 |
er kan GEEN middenbok op mijn motor. Er zit geen bevestigingspunt voor | |
lipjes | woensdag 12 september 2012 @ 10:50 |
Kwestie van een goed lasapparaat hebben ![]() Tevens: http://www.dumpert.nl/med(...)meow_compilatie.html ![]() | |
BlackLining | woensdag 12 september 2012 @ 10:54 |
Ketting spannen gaat dan beter, verder wel een beetje onzinnig ja. | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 10:55 |
Ik heb geen oude motor waar je dat ietwat makkelijker mee doet. Ik heb een nieuwe. Maar dit moet ook prima kunnen. Kan ik m tevens wat makkelijker in de schuur verplaatsen | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 10:56 |
Waarom zou ketting spannen dan beter gaan? Lijkt me juist alleen maar onhandiger. | |
Tankiej | woensdag 12 september 2012 @ 11:40 |
Onhandiger zou ik ook niet echt zeggen, het is alleen dat het onderweg wat lastig is met een paddockstand ![]() | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 11:42 |
Whehe, nogal ja ![]() | |
BlackLining | woensdag 12 september 2012 @ 12:45 |
Even hier nog over, of ketting schoonmaken nodig is zijn de meningen verdeeld. Ik doe het wel af en toe omdat het smeer wat erop zit vol zit met zand, kleine stukjes glas en dat soort zooi. Wordt een mooie schuurpasta die op gegeven moment dwars door de ketting heen gaat. Af en toe die zooi eraf halen kan geen kwaad, erover heen smeren zorgt dat die schurende meuk lekker dicht op de ketting blijft. De ketting heeft kleine rubber ringetjes als keerringen die de olie in de schakels moet houden. Gebruik je remmenreiniger omdat schoon te maken zal het vuil er prima af gaan, maar je tast ook de rubbers aan. Afspoelen met water vind ik al riskant omdat het er tussen kan blijven zitten, en dat geldt ook voor de remmenreiniger. Beide kunnen tussen de schakels blijven zitten en de handel aantasten. Ik maak hem om de 1.500 km schoon met wat goedkope dunne kettingspray en een doek. Dan opnieuw spuiten. Ik vind het altijd wel prettig als het achterwiel van de grond staat als ik dat doe. Kan ik meteen de ketting even smeren en dan is het makkelijker het wiel te verschuiven in de achterbrug. Als je hem op de bok hebt staan komt de last van de motor op het frame en hangt de achterbrug dus naar beneden waardoor de ketting meer ruimte krijgt en slap komt te staan. Ga je dan stellen op 1,5 cm speling en de motor vervolgens weer op zijn achterwiel zet komt ie helemaal strak te staan. Gebruik je een paddock stand leunt de motor wel op zijn achterbrug en heb je een realistischer beeld van de ketting. | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 13:10 |
Bij een motor met een bok wordt meestal een andere speling gehanteerd, zodat je nog steeds een goede speling hebt als hij op de grond staat. Het frame en de bok zijn erop berekent, dus dat moet geen probleem zijn. | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 13:15 |
Of ik nu een middenbok koop die er ook nog moeizaam aan gelast moet worden door een ander of ik koop een paddockstand met bobbins... maakt m.i. geen moer uit. Grote kans dat ik bij de 2e keuze goedkoper uit ben. | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 13:16 |
En het 2e is netter/professioneler. | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 13:20 |
Ook dat. Ben alleen nog even aan het uitzoeken welke maat bobbins ik moet hebben. Meeste hebben het over M10 maar sommige ook over M6... denk dat ik dat maar even netjes bij de dealer ga vragen... | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 13:21 |
M10 kan meer gewicht hebben als M6. M6 is denk ik al wel voldoende voor jouw fiets, maar beste is even navragen. En waarschijnlijk moet hij ze er ook onder zetten, weet niet of je dat zelf netjes kan? Boren/tappen in je achterbrug. | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 13:25 |
Als je naar de foto kijkt lijkt het net alsof je ze er zelf onder kan zetten, maar zal dat zo even bekijken | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 13:29 |
Volgens mij is dit dan gelast. Maar dat durf ik ook niet met zekerheid te zeggen. | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 13:30 |
Er zit schroefdraad aan de bobbins.... dat ga je dan toch niet lassen? | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 13:31 |
Waar moet je die indraaien dan? ![]() | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 13:32 |
In de voorzieningen die al aan de motor zitten... net even gecheckt... dat kan ik heel goed zelf ![]() | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 13:33 |
Ik dacht dat die er standaard niet op zaten? ![]() | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 13:36 |
even fotootje voor je gemaakt ![]() ![]() | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 13:37 |
Zie nu pas dat ze inderdaad specifiek voor de Ninja 250R die dingen hebben. Kan je dan wel zelf mits je het gereedschap hebt ![]() Foto verduidelijkt het nog meer. Zeg, heb jij je ketting al eens gesteld ? ![]() | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 13:38 |
Ik heb zoveel gereedschap waar menig man jaloers van word. ![]() | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 13:38 |
Wat noem jij veel? ![]() ![]() | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 13:39 |
En ketting nog nooit gesteld. Er zit nog geen 2 cm speling in ![]() | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 13:40 |
Oh, je weet in ieder geval dat je het in de gaten moet houden, dat stelt me gerust ![]() | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 13:41 |
En nu snel naar de huisarts waar ik gelukkig ook kan stemmen. Hoorde dat motorrijders het beste op de VVD kunnen stemmen. Ow... ik heb gewoon veel gereedschap... en niet van die goedkope rotzooi. Ik kan beter klussen dan dat ik kan huishouden ![]() | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 13:45 |
Succes ![]() Ik weet niet waar ik op ga stemmen ![]() Hehe, beter ![]() | |
lipjes | woensdag 12 september 2012 @ 13:50 |
YAHRRRRR Piratenpartij dus ![]() | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 13:53 |
Waarom de piratenpartij? ![]() | |
lipjes | woensdag 12 september 2012 @ 13:53 |
Linksom of rechtsom je wordt toch wel genaaid. Dit kan tenminste nog wat nut hebben. | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 13:56 |
Ik zie niet in wat voor nut. | |
lipjes | woensdag 12 september 2012 @ 13:57 |
meer technologie kennis in de 2e kamer. Plus dat hun heel erg voor privacy zijn. | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 13:59 |
Nou, wat een nut ![]() | |
lipjes | woensdag 12 september 2012 @ 14:03 |
vind ik van wel ![]() Plus dat ik weer op PVV uit kom en daar geen zin in heb ![]() | |
Tankiej | woensdag 12 september 2012 @ 14:07 |
![]() Voor mij ook ![]() Alle andere partijen roepen dingen waar ik het soms mee eens ben, maar over het algemeen ben ik het niet eens met hun opvattingen. Was ook wel duidelijk te zien na kieskompas te hebben ingevuld, er zat echt niks bij mij in de buurt ![]() Maar na het lezen van het programma van de Piratenpartij, ben ik het daar wèl mee eens. Daarnaast, als ze ook maar 1 zetel halen, laat dat de andere partijen zien dat er toch wel mensen in Nederland zijn die het belangrijk vinden wat zij uitdragen. Mocht dat gebeuren, dan zal je zien dat bij ongeveer alle partijen internet een groter hoekje krijgt in de partijprogramma's. Alles namelijk om de stemmers van die ene zetel naar zich toe te halen. Ditzelfde is gebeurd bij de punten over dieren. Voorheen kwam het punt 'dieren' bij bijna geen enkele partij voor, kijk eens hoe er nu over gepraat wordt nadat PvdD in de kamer kwam. Maar, dit is een motortopic. Verkiezingen gelul kan in het daarvoor bestaande thema gedeelte ![]() Als ik mijn motor volgende week bij motoport breng voor de gratis najaarscheck, ga ik ook gelijk even peilen wat zij denken dat de motor waard is op dit moment. Niet dat ik geld heb om een andere motor aan te schaffen, maar gewoon om een idee daarvan te krijgen ![]() | |
lipjes | woensdag 12 september 2012 @ 14:16 |
haha, denk wat de gek ervoor geeft he. Ik vind die van mij ook nog wel 2K waard, maar of de koper dat vind ![]() | |
Tankiej | woensdag 12 september 2012 @ 14:20 |
Ja dat klopt natuurlijk, maar ik ben gewoon nieuwsgierig wat een garage zou bieden bij inruil ![]() Wat een particulier ervoor zou geven heb ik wel een beetje een idee van, ik gok tussen de 2250 en 2500. | |
lipjes | woensdag 12 september 2012 @ 14:21 |
Ja ik weet niet wat ze voor die van mij later nog gaan geven. Heb er vandaag 451xx op gezet, dus ik tik lekker door. Verwacht dat die bij de ton/anderhalf weggaat | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 14:45 |
Whehe, er kan gestemd worden bij mijn oude VMBO school en mijn rijschool ![]() ![]() | |
ikookhier | woensdag 12 september 2012 @ 14:52 |
Ja ![]() ![]() | |
lipjes | woensdag 12 september 2012 @ 14:54 |
Ik ga op de terugweg even stemmen bij mijn oude basischool. Kijken of ze het waarderen als ik de motor op het schoolplein zet ![]() | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 14:55 |
Whehe, ik vraag wel waar mijn ouders zijn geweest. Overigens kwam er PVV en VVD uit mijn stemwijzer, maar na de site even doorgenomen te hebben ga ik voor GL denk ik. | |
Tankiej | woensdag 12 september 2012 @ 14:57 |
Verkiezingen 2012 Ik hoor al genoeg verkiezingen gelul, mag het hier bij motoren blijven? ![]() | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 14:58 |
Whehe:![]() Kun je kopen ![]() Oke, nu maar weer ontopic ja ![]() | |
lipjes | woensdag 12 september 2012 @ 15:01 |
Iets anders, maar dat vind ik wel leuk bij mijn vriendin ![]() Maar dan moet er wel het 1 en ander aan veranderd worden ![]() | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 15:01 |
Ik doelde op de vlag. Dat is de vlag van de piratenpartij ![]() | |
lipjes | woensdag 12 september 2012 @ 15:03 |
oh ik dacht de kledij ![]() | |
stinkie | woensdag 12 september 2012 @ 15:14 |
Ik heb gewoon een universele paddockstand. Doet het al vele motoren heel goed ![]() | |
stinkie | woensdag 12 september 2012 @ 15:16 |
'gereedschap' uhuh, uhuh ![]() | |
lipjes | woensdag 12 september 2012 @ 15:27 |
Ach, meer als ons kan je nooit hebben ![]() | |
koffiekoekje | woensdag 12 september 2012 @ 16:19 |
Een Kawa ![]() * OP Checked edit: nice ![]() | |
koffiekoekje | woensdag 12 september 2012 @ 16:20 |
Slowpoke ![]() | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 16:20 |
Jah! Overigens... ik moet (ook) laten snijden... maar dan in de lies ![]() Spuitbus kettingvet is ook aanwezig nu. Bobbins waren er veel te duur. | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 16:21 |
Tnx..... en dan zit er normaliter een mini Stig op | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 16:22 |
Hoe duur dan? ![]() | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 16:23 |
20 euro | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 16:24 |
Veel goedkoper ga je ze niet vinden denk ik ![]() | |
WhiteJoker | woensdag 12 september 2012 @ 16:26 |
Mickeys! Kijk eens: Een Kawa Ninja 250 die de grote jongens probeert bij te houden op Laguna Seca ![]() | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 16:28 |
een tientje... scheelt toch de helft | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 16:32 |
Ohhh. f*cking vet man.. hehehe.. op het rechte stuk komt die te kort, maar bochten loopt die veel simpeler door dan die grote jongens hahahahaha | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 16:51 |
Wat moet je daar een kick van krijgen ![]() | |
peterzx9r | woensdag 12 september 2012 @ 16:53 |
avond | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 16:55 |
Peter ![]() ![]() | |
peterzx9r | woensdag 12 september 2012 @ 16:55 |
jaaa ![]() | |
peterzx9r | woensdag 12 september 2012 @ 16:56 |
ik leef laat | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 16:57 |
Zou trouwens wel tijd worden. Naar huis skeuren. | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 16:58 |
Hij probeert mij te charteren om zijn motor schoon te maken Vinniiee ![]() | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 16:59 |
Volgens mij heb ik iets gemist. Tijd, zu hause ![]() | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 17:00 |
Klopt... we hebben meerdere kanalen... Doe voorzichtig onderweg... je bent geen kat ![]() | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 17:01 |
Kanalen, wut? ![]() Zal ik doen, dankje ![]() | |
peterzx9r | woensdag 12 september 2012 @ 17:02 |
kom nou poetsen | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 17:04 |
Niet nu... het regent hier en de wegen zijn nat... dan krijg je mij met de motor niet de weg op! ![]() | |
peterzx9r | woensdag 12 september 2012 @ 17:05 |
waneer dan? | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 17:06 |
In ieder geval NA deze week ![]() | |
peterzx9r | woensdag 12 september 2012 @ 17:07 |
ok | |
WhiteJoker | woensdag 12 september 2012 @ 17:09 |
Niet eens voor zondag? Je komt toch wel hè Mickeys? En Peter, jij ook? | |
peterzx9r | woensdag 12 september 2012 @ 17:10 |
sorry dan zit ik in friesland | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 17:11 |
Zoals de voorspelling laat zien zou zondag de beste dag worden van deze week @Peter... goed lezen gekkie ![]() | |
WhiteJoker | woensdag 12 september 2012 @ 17:11 |
Is dan nog maar een klein stukje naar Zwolle ![]() | |
peterzx9r | woensdag 12 september 2012 @ 17:25 |
maar ik moet een motor maken daar dus niet veel tyd | |
peterzx9r | woensdag 12 september 2012 @ 17:33 |
![]() | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 18:11 |
Bij jerryt? ![]() | |
peterzx9r | woensdag 12 september 2012 @ 18:13 |
nee kennis | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 18:13 |
Dat kan ook ja ![]() | |
peterzx9r | woensdag 12 september 2012 @ 18:42 |
![]() | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 18:47 |
Hehehehe.... Check... | |
peterzx9r | woensdag 12 september 2012 @ 18:56 |
![]() | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 18:57 |
Alleen die blondines..... daar lijk ik niet op... ben brunette ![]() | |
peterzx9r | woensdag 12 september 2012 @ 19:02 |
jijje zin ![]() | |
BlackLining | woensdag 12 september 2012 @ 19:08 |
Morgen als het droog wil blijven weer eens knutselen aan de brommer ![]() ![]() | |
JK1982 | woensdag 12 september 2012 @ 19:17 |
Gewoon buitenom er voorbij in de bochten, geweldig ![]() | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 19:25 |
Moet lukken ![]() Heb ik ook, alleen is mijn schakelaar kapot ![]() | |
BlackLining | woensdag 12 september 2012 @ 19:28 |
Lijkt me ook niet moeilijk. Heb een 12 VDC > 5 VDC convertortje liggen en weet waar 12V loopt op mijn motor. Ben er gewoon nog niet aan toegekomen ![]() | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 19:29 |
Ik zou je telefoon niet in de buddy leggen, want er kan zand/regen in komen (althans bij mij). | |
BlackLining | woensdag 12 september 2012 @ 19:30 |
Heb ik hier geen last van. Zit dicht, en drukt met een of andere keerring vast als je het zadel erop klikt. | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 19:35 |
Euw, dan kan het wel. | |
Salatrel | woensdag 12 september 2012 @ 19:39 |
die zit bij mij in de kabel van de navi verwerkt.. weet alleen niet 100% zeker of die werkt want chinese meuk en navi trok de batterij toch leeg ![]() | |
BlackLining | woensdag 12 september 2012 @ 19:40 |
Ik ga eens wat beunen met zo'n car adapter. Is ook Chinees, dus ik ga wel even kijken of ik het zo kan organiseren dat ie de accu niet leeg kan zuipen. Krap zekeringetje ervoor denk ik. | |
Salatrel | woensdag 12 september 2012 @ 19:45 |
gewoon op je verlichting aansluiten zou toch al voldoende moeten zijn? zolang er alleen stroom bij komt als contact aan is? | |
Tankiej | woensdag 12 september 2012 @ 19:58 |
Ik heb gewoon zo'n 12v auto-aansluiting ding erop zitten, deze: http://www.rad.eu/nl/c/p/(...)kkerdoos-12v-10a.htm Zit rechtstreeks op de accu, nog geen last van gehad dat de accu leeg is ![]() | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 20:01 |
Mooi, dan kan ik die schakelaar er wel tussenuit knippen. | |
stinkie | woensdag 12 september 2012 @ 21:03 |
Net uit werk even langs de kapper om het grijs weg te laten halen. Wil daarna de motor niet starten ![]() Olie lampje branden en check in display. Naar huis gelopen, olie gehaald (stond idd onder minimum) maar nig steeds niks. Blijkt er een extra beveiliging op te zitten: combinatie standaard en versnelling =! starten. Lag net genoeg tegen de versnelling om de safety te activeren ![]() | |
stinkie | woensdag 12 september 2012 @ 21:05 |
Niet al te ernstig hopelijk? Zitten we samen met een kloppend kruis. Daar komen praatjes van :p | |
Tankiej | woensdag 12 september 2012 @ 21:06 |
Dat is normaal bij motoren toch, dat als hij in de versnelling staat en standaard is uitgeklapt, dat ie niet wil starten? Zelfde als dat ie uit hoort te vallen als hij nog in de versnelling staat en je klapt de standaard uit, of je zet hem in de versnelling en de standaard staat nog uitgeklapt ![]() | |
stinkie | woensdag 12 september 2012 @ 21:07 |
Tot nu ie kende ik alleen versnelling OF standaard. Maar dan is het nog ontkoppelen en starten. Nu dus niet. En zeker niet icm chck melding | |
Tankiej | woensdag 12 september 2012 @ 21:13 |
Hm, ok. Nouja, het is weer opgelost ![]() Ik heb die standaard beveiliging niet, maar m'n SV wil niet starten als ik de koppeling niet inhoud ![]() | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 21:14 |
Dat is bij alle nieuwere motoren zo volgens mij ![]() | |
JK | woensdag 12 september 2012 @ 21:20 |
Bij Suzuki moet je in elk geval de koppeling inknijpen. Hoe dat met de allernieuwste motoren gaat weet ik niet... mijn 2005 Kawa start zonder koppeling in te knijpen, maargoed die zal dit jaar 7 worden, dus oud. Maar standaard uit of idd in een versnelling is niet starten. | |
Mickeys | woensdag 12 september 2012 @ 21:22 |
Klieren die aan het klieren zijn dus die gaan weggeklierd (weg gesneden) worden ![]() | |
Vinniiee | woensdag 12 september 2012 @ 21:25 |
Zijn SV komt uit 2001 en moet koppeling gebruiken Mijn GS uit 1994 nog niet ![]() | |
Mirgeam | woensdag 12 september 2012 @ 21:32 |
M'n VFR uit 2000 niet ![]() | |
WhiteJoker | woensdag 12 september 2012 @ 21:38 |
Mijn gsx600f uit '97 heeft die beveiliging ook. Als ik de standaard uit heb staan en ik zet hem in versnelling valt hij uit. Volgens mij ook als ik de koppeling inknijp. | |
weerstandje | woensdag 12 september 2012 @ 21:42 |
Op de gs zit ook een sensor voor de standaard ben ik vanmorgen achtergekomen (standaard lag nog te drogen op de werkbank ![]() Opgelost meet een strookje tape ![]() | |
stinkie | woensdag 12 september 2012 @ 21:58 |
Mijne uit 89 ook ja, maar die gaf geen "motorstoring" aan en dat doet deze dus wel. Was even schrikken. | |
Salatrel | donderdag 13 september 2012 @ 05:18 |
Kan de 10 wel starten met de standaard uit maar als ik hem versnelling zet slaat ie af | |
JK | donderdag 13 september 2012 @ 07:14 |
Ach, als ie tenslotte maar start, toch? ![]() | |
stinkie | donderdag 13 september 2012 @ 07:42 |
![]() Maar voortaan liever voordat ik naar huis op en neer ben gelopen om olie te halen ![]() | |
Anne | donderdag 13 september 2012 @ 09:22 |
Dat dus ![]() | |
Mickeys | donderdag 13 september 2012 @ 09:24 |
Ik heb niet zo'n lampje, maar slaat wel af als ik m in de versnelling zet met standaard uit | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 09:27 |
Zo, heerlijk ritje vanochtend ![]() | |
Tankiej | donderdag 13 september 2012 @ 09:32 |
Ik ben met de trein vandaag, vanmiddag afscheidsborrel van twee medewerkers. Ik vermoed alcohol ![]() | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 09:35 |
Ik ga echt alleen maar met de motor, ben gewoon neit anders gewend ![]() en dat inhalen overal is zo lekker ![]() ![]() | |
Anne | donderdag 13 september 2012 @ 09:43 |
Ik ga met de motor als ik daar zin in heb en als ik niet een beetje laat ben opgestaan. En dat laatste is dus vaak wel het geval ![]() En voor de rest heb ik nooit echt files, dus tijdwinst met de motor maak ik ten opzichte van de auto ook niet. | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 09:44 |
Handtas in je rugtas ? ![]() Btw, ik deed in het begin gewoon 10 min over mijn pak aan doen, doe het nu binnen 5 minuten ![]() | |
Anne | donderdag 13 september 2012 @ 09:50 |
Nah.. Ik moet als ik naar huis ga door de bewaking, die ook de tassen willen inzien. Sta ik dáár weer 10 minuten te kutten om én mijn rugzak uit te laten pluizen én de handtas die er in zit (inclusief alle vakjes, dingetjes en frutseltjes) ![]() | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 09:51 |
Vanmorgen stond knooppunt Waterberg voor de verandering eens vast ipv Grijsoord. Lekker tussendoor geknald ![]() | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 09:51 |
Door de bewaking, werk je in de gevangenis ? ![]() | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 09:53 |
Grotere winkels etc hebben die beveiliging ook. Waarom trouwens niet je handtas op de kop houden in je rugtas? Makkelijk en snel ![]() | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 09:53 |
Ja maar of die zomaar je tassen mogen inzien..... | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 09:53 |
Als je er werkt wel. | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 09:58 |
Ik weet niet, als mijn baas zonder reden mijn tas wil inzien krijgt die toch echt een nee te horen ![]() | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 10:01 |
Ligt ook aan de routine. Als het altijd elke dag gebeurd dan wordt het normaal, als je ineens uit het niets dat te horen krijgt, krijg je van mij ook een nee. | |
Tankiej | donderdag 13 september 2012 @ 10:04 |
Ik ga liever ook op de motor, maar het was ook kut weer hier vanochtend ![]() Inhalen is ook leuk ja! Er zijn regelmatig mensen die zeggen: bij het stoplicht stond je maar 2 auto's voor me, dat inhalen heeft dus ook geen nut! Jawel, ik vind het leuk. Dat heeft nut ![]() Als ze te kennen hebben gegeven dat ze dat (kunnen) doen, voordat jij het contract getekend hebt, dan mogen ze het volgens mij wel ![]() | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 10:09 |
Hehe inderdaad ![]() Begint wel weer fris te worden al ![]() Die paar spetters van vanmorgen heeft mijn helm wel weer ff schoon gemaakt ![]() | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 10:12 |
Als het routine zou zijn zou ik er niet eens willen werken ![]() Als mijn baas al op voorhand denkt dat ik iets ga stelen...... Kutweer? Ik heb al de hele week geen regen gehad ![]() Maar dan is het maar goed dat mijn baas dat dus niet heeft vermeld ![]() | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 10:15 |
Bij winkels hebben ze vaak zo'n ding moet je op een knop rammen en als hij kort piept mag je door en bij lange piep moet je tas worden gecontroleerd. | |
Tankiej | donderdag 13 september 2012 @ 10:18 |
Ja, het regende hier vanochtend best wel. Nu schijnt de zon ![]() Hoop dat het morgen droog blijft, dan moet ik eigenlijk wel met de motor ivm sollicitatiegesprek bij een bedrijf waar OV niet in de buurt komt ![]() | |
Salatrel | donderdag 13 september 2012 @ 10:27 |
ze kunnen zoveel in een contract zetten. Als het strijd is met de wet is het niet geldig. | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 10:32 |
Daarom, dan zou ik er niet eens willen werken ![]() Zou gewoon gaan, is wat regen voorspeld maar je bent toch geen mietje ![]() | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 10:33 |
Hij is toch met de trein jongeee | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 10:36 |
Hij heeft het toch over morgen meissieeeeeee | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 10:37 |
Oh, oeps ![]() En boeiend dat het iets regent, je hebt toch een motorpak aan ![]() | |
Anne | donderdag 13 september 2012 @ 10:38 |
Hehe, nee, ik werk in een grote loods met hele dure spullen ![]() | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 10:39 |
Bij een loods denk ik aan grote dingen en die krijg je niet in je hand/rug tas? ![]() | |
Anne | donderdag 13 september 2012 @ 10:43 |
Misschien is Magazijn een betere woordkeuze dan ![]() En er ligt hier vanalles, wat wel, maar inderdaad ook niet in mijn handtas past, van usb-sticks tot iphones, muizen en printers, tot aan servers en andere netwerkmeuk. Daarnaast is het sowieso verboden usb-sticks, mp3-spelers, etc mee naar buiten te nemen (binnen kan wel; daar wordt niet op gecontroleerd, maar naar buiten wordt het in beslag genomen). Er staat nogal veel gevoelige informatie op het netwerk hier ![]() En het is van oorsprong een Amerikaans bedrijf, dus tja ![]() | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 10:44 |
Zelfde als dat ik op school geen pet op mocht om diefstal tegen te gaan.... Dus ik gewoon heel droog tegen de leraar: denk jij dat ik een monitor onder mijn pet krijg? | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 10:45 |
Oh, kijk, dat verklaard een hoop. Zeker als het een Amerikaanse oorsprong heeft ![]() Dat slaat ook nergens op ![]() | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 10:46 |
Ja, en toen hij ging roepen dat het in het reglement stond en ik zei: dat wil ik dan wel erg graag zien. moest ik er ineens uit omdat hij die discussie niet met mij aanging. Was sowieso een leraar die ik al niet hoog had zitten. Hij plaatste een keer een opmerking: Geheugen management is niet belangrijk. | |
BlackLining | donderdag 13 september 2012 @ 10:47 |
Straks maar eens goed binnendoor naar huis. Kan natuurlijk niet met schaamranden van een ruime centimeter op de voorband aankomen zondag | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 10:49 |
LOL. Whehe, morgenavond een nieuw achterbandje en ik weet nog niet of ik zaterdag kan rijden. Dat wordt wat ![]() ![]() | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 10:50 |
Programmeer opleiding ![]() | |
BlackLining | donderdag 13 september 2012 @ 10:53 |
Vooral in flinke files vind ik het altijd jammer dat ik geen trollface achter op mijn helm heb geplakt ![]() | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 10:53 |
Whehe, das wel een goed plan. Gewoon een stickert of je helm laten airbrushen ![]() | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 11:00 |
Liever niet, denk dat automobilisten dan juist nog minder begrip hebben voor motorrijders. Ik heb vandaag ook een partij auto's ingehaald over de busbaan, maar ze hielden wel rekening met me als er weer een vluchtheuvel aankwam. Als ik ze zit te provoceren denk ik dat ik er wel ff had gestaan. | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 11:03 |
Stout jongetje, je mag niet over de busbaan ![]() | |
Tankiej | donderdag 13 september 2012 @ 11:05 |
Het gaat om morgenmiddag, wanneer ik van werk naar een bedrijf voor gesprek moet. Dat is net 10 min rijden, eigenlijk heb ik niet zoveel zin om dan m'n motorbroek aan te trekken maar prop ik die liever even in m'n tanktas. Maar als het dan flink regent, ben ik gelijk aardig doorweerkt ![]() Zegt degene die met een redelijke snelheid over de busbaan knalde in Eindhoven, terwijl er geen file was ![]() | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 11:07 |
Hmm ja dat is wel klote ja als dat zo is ![]() Whehe, ja weet ik ![]() | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 11:10 |
![]() Ik ga mijn motor echt niet poetsen. Geen tijd voor ![]() | |
Salatrel | donderdag 13 september 2012 @ 11:18 |
je hebt nog ruim een week | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 11:18 |
Nog steeds geen tijd. En tegen die tijd is die weer smerig ![]() Als ik geluk heb haalt de monteur morgenavond er ff een doekie over ![]() | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 11:23 |
blijkbaar ben ik niet de enige die dat doet ![]() Alleen doe ik het alleen met file ![]() Heb die van mij afgelopen weekend gepoetst. Is nu al niks meer van te zien ![]() | |
BlackLining | donderdag 13 september 2012 @ 11:25 |
Ik hoef alleen de kettingbeschermer nog even mooi te poetsen en het kerkhof van de koplamp afhalen, voor de rest valt het mee ![]() En nog wat klooien met bedrading, remlicht blijft steeds aan ![]() | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 11:25 |
Ja, was aan het eind van weekend Luxemburg en we konden de weg niet vinden. Maat van ons en ik over de busbaan, Tankiej braaf door de wijk ![]() | |
Tankiej | donderdag 13 september 2012 @ 11:27 |
We konden de weg wel vinden, alleen er was een stukje van de weg afgesloten door werkzaamheden. Stukje terug en je kon er omheen rijden, maar er reed iemand voorop zonder geduld en jij volgde hem ![]() | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 11:27 |
Ook goed ![]() ![]() | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 11:28 |
Ik moet volgende week wel nog ff de ketting smeren. Anders loop ik weer achter, en aangezien die al versleten is ![]() oh oh..... Zou ik ook doen hoor. Btw, jou avatar, rammstein? | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 11:29 |
Till Lindemann ![]() | |
Tankiej | donderdag 13 september 2012 @ 11:34 |
Met een versleten ketting naar de APK protestrit, dat kan toch niet ![]() | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 11:36 |
Ik moet mijn teller nog eventjes fatsoenlijk monteren ![]() Misschien is het beter dat ik niet ga, want ik heb ook kromme voorremschijven ![]() | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 11:38 |
![]() Ketting is in de staat van: Hij kan nog, maar een nieuwe zou niet misstaan. Dus de volgende onderhoudsbeurt is een nieuwe ketting ![]() | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 11:38 |
Er zullen er zoveel zijn, zoveel zal er niet op gelet gaan worden. Gewoon mee jij of ik sleur je achter de motor aan je haren mee ![]() ![]() | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 11:38 |
Fixed. Anders is ketting weer zo naar de klote. | |
Tankiej | donderdag 13 september 2012 @ 11:38 |
![]() ![]() Mijn motor is in topstaat, op wat viezigheid na ![]() | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 11:39 |
Ik moet ook nog mijn remklauwen reviseren ![]() | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 11:40 |
Ja duh ![]() | |
Tankiej | donderdag 13 september 2012 @ 11:41 |
En al die verhalen over dat motorrijders hun motor zelf in goede staat houden, een APK is niet nodig etc.. Ik merk het ![]() | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 11:42 |
Ja hoi hij remt nog prima hoor. Hobbelig, maar goed ![]() Even op zoek naar nieuwe schijfjes ![]() | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 11:43 |
Die van mij is prima in orde. Ketting moet er geen 20k meer onder liggen, maar 10k kan die nog makkelijk hebben. | |
Tankiej | donderdag 13 september 2012 @ 11:45 |
Haha ![]() Oh, als ik je eerdere post lees dan lijkt het alsof die binnen nu en 2-3k vervangen moet worden. Maar 10k valt nog wel mee ![]() | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 11:45 |
10k is ie ook niet zo slecht hoor ![]() | |
WhiteJoker | donderdag 13 september 2012 @ 11:45 |
Die van mij loopt. Wat de verdere staat is, geen idee. Kan niet goed zien of de remschijven in orde zijn, maar hij voelt niet sponzig aan en hij remt. | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 11:46 |
Dikte kun je zo opmeten (of ik neem zondag ff een schuifmaat mee), en zolang hij niet trilt is het OK. | |
WhiteJoker | donderdag 13 september 2012 @ 11:47 |
Naja ik heb "geleerd" tijdens de rijlessen dat je kan kijken hoe dik hij is, maar bij mij zitten ze nogal verstopt... | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 11:48 |
Mwa, ik vind 10k niet zo veel hoor. Maar dan moet ik wel blijven smeren, anders kan die er binnen 5K al onderuit. Probeer het volgend jaar te doen tijdens het groot onderhoud. | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 11:49 |
2 boutjes los, ff eraf, kijken, er weer op, 2 boutjes vast. 5 minuten werk ![]() Edit, tip voor het erop zetten. Grote platte schroevendraaier ertussen en dan ff uit elkaar wringen. Schuif je ze er zo op. Daarna natuurlijk wel ff een paar keer knijpen anders dan remmen ze neit ![]() | |
WhiteJoker | donderdag 13 september 2012 @ 11:50 |
Dat zeg je tegen een a-technisch persoon? ![]() ![]() | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 11:50 |
Remblokken kun je checken ja. Lampie erbij? Remschijven kun je niet checken zonder meetgereedschap. | |
JK1982 | donderdag 13 september 2012 @ 11:50 |
Ik neem aan dat je het over remblokken hebt nu? Schijven zitten toch niet verstopt? ![]() | |
Tankiej | donderdag 13 september 2012 @ 11:50 |
Remblokken kan je zo kijken in ieder geval. Remschijven kan best lastig zijn om met het blote oog te kijken, of met de handen te voelen. Als je een ervaren monteur bent, kan je het misschien voelen aan het randje van de overgang waar de remblokken tegen aankomen en waar niet. Maar ik zou gewoon even meten ![]() | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 11:51 |
Men neme een dop 12 (meestal) met zet daar een ratel op. Deze dop zet men op de eerste bout, en onthoud, lefy loosey righty tighty, (behalve met een linkse draad geloof ik) Deze draait met er beide af en trekt de remklauw er achterwaards af. Monteren in omgekeerde volgorde | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 11:52 |
Of gaat het nou over schijven of klauwen ![]() | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 11:52 |
Waarom moeilijk als het makkelijk kan? Je kan zo langs je remschijf opkijken. Nog geen minuut werk. Dat voor je blokken. Voor je remschijf moet je voelen of er geen groeven inzitten. | |
WhiteJoker | donderdag 13 september 2012 @ 11:52 |
Haha zie je nou al ![]() | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 11:52 |
Naja, mijn mooie uitleg gaat over de klauwen en dus de blokken ![]() | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 11:53 |
Schijf aan je wiel vast. Klauwen (en blokken) aan je voorvork vast. Ik fix wel een schuifmaat zondag. | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 11:53 |
En dan heb je nog achter, daar kan je ook trommel hebbenm ![]() | |
WhiteJoker | donderdag 13 september 2012 @ 11:53 |
Dat is hetgene wat juist zorgt voor de remming toch? * WhiteJoker gaat op zoek naar een motor onderhoud voor dummies boek | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 11:53 |
Voor ook. Maar dat heeft ie niet. | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 11:54 |
Beiden zorgen ervoor dat er geremd kan worden. Maar de blokken zijn het frictie materiaal waardoor je afremt ja. | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 11:55 |
Voor trommel? Dat ken ik alleen bij auto's. Kom van het voorjaar maar bij mij mee kijken, ik doe al het onderhoud zelf. | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 11:56 |
Brikken ![]() | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 11:57 |
Beetje ver. Ik woon 10 straten verderop, kan die beter bij mij meekijken ![]() | |
JK1982 | donderdag 13 september 2012 @ 11:57 |
En waar zitten zwevende schijven aan vast dan? ![]() | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 11:57 |
Hmm oke, nu vind ik trommelremmen sowieso kut. Onderhoud daaraan is klote ![]() | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 11:57 |
Gelijk een mooi ritje ![]() | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 11:58 |
Ook aan je wiel, want anders draaien ze niet rond en kun je niet remmen. Ze remmen traag, een no go ![]() | |
JK1982 | donderdag 13 september 2012 @ 11:59 |
Als je niet eens het verschil weet tussen remschijven, -blokken en -klauwen, zou ik maar helemaal niet aan onderhoud beginnen als ik jou was.. ![]() | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 11:59 |
No offence, maar volgens mij weet Mickeys nog meer ![]() | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 12:00 |
Niet zo zeer vanwege het remmen, maar meer vanwege het onderhoud ![]() | |
Salatrel | donderdag 13 september 2012 @ 12:00 |
Ik moet wel ff wennen aan de verse brembo remmen op de 10 gisteren mooie drift links a boss bij de uitgang van de parkeerplaats ![]() | |
WhiteJoker | donderdag 13 september 2012 @ 12:00 |
Haha ik hou me hier wel van de domme. Ik weet het verschil wel, haal het alleen door elkaar. | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 12:01 |
Of juist wel, maar met iemand erbij. Zo begon ik ook, oh waar is dit voor? Was dan wel met de brommer maar toch | |
JK1982 | donderdag 13 september 2012 @ 12:01 |
Ik moest het nog steeds even opzoeken, bij deze dus maar even gedaan. Dan is dat ook weer duidelijk in ieder geval.. http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwevende_remschijf Vond het altijd al zo'n rare term: full floating discs ofzo.. ![]() | |
Salatrel | donderdag 13 september 2012 @ 12:01 |
is dan ook een vrouw met levenaervaring | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 12:02 |
Nice ![]() Het remgedeelte kan iets bewegen t.o.v. het hart ![]() True ![]() | |
JK1982 | donderdag 13 september 2012 @ 12:05 |
True.. alleen het klonk als.. zeg maar ![]() | |
WhiteJoker | donderdag 13 september 2012 @ 12:06 |
He! Ik heb m'n oliefilter en olie zelf verwisselt ![]() | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 12:06 |
![]() En vervolgens wilde hij niet fatsoenlijk meer lopen ![]() Niet dat dat aan jou lag ![]() | |
WhiteJoker | donderdag 13 september 2012 @ 12:08 |
Ja, die had ik kunnen verwachten ![]() Haha ik doe hier wel heel erg verbaasd en dom. Ik kan eigenlijk nog best veel... Wil er overigens best wel wat meer van leren, dus misschien dat ik jullie (Lipjes en Vinnie) aanbod maar aanneem. | |
Vinniiee | donderdag 13 september 2012 @ 12:09 |
Altijd welkom ![]() | |
JK1982 | donderdag 13 september 2012 @ 12:17 |
Oooooooooooohw...... ![]() | |
Joooo-pi | donderdag 13 september 2012 @ 12:24 |
Ik zou ook wel zelf dingen willen doen aan mijn motor. Technisch ben ik ook nog wel redelijk goed, maar het ontbreekt me aan: - vertrouwen in mezelf ( op dit punt ![]() - tijd (en hoelang zet ik mijn motor aan de kant voor onderhoud?) - gereedschap (geen momentsleutel, bijv.) - een kort lijntje naar een vriend met kennis oid Mijn motor heeft net de 40.000km aantetikt en er moet van alles gebeuren... Ik zit dus te twijfelen. | |
lipjes | donderdag 13 september 2012 @ 12:43 |
wat mij betreft prima ![]() ik ga in het voorjaar weer ff onderhoud doen. Momentsleutel? die heb je toch niet nodig joh ![]() Wij hebben er 2, gebruiken ze bijna nooit. En tijd voor maken, ik trek er meestal een zaterdagje voor uit. | |
JK1982 | donderdag 13 september 2012 @ 12:52 |
En anders: http://www.agroluxe.nl/?TRANSID=891857682&m4n_aid=10963 |