abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:57:14 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116656293
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 1% gewijzigd door uniekhoorn op 11-09-2012 20:02:26 ]
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:58:23 #2
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116656360
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:55 schreef MarMar het volgende:
Als ik de hele dag niets eet, heb ik echt niet zoveel controle meer over wat ik 's avonds in mn mond stop...
Ofwel ik heb zo'n honger dat ik vanalles erin prop, ofwel ik ben zo misselijk van de hele dag niets eten dat ik helemaal geen trek meer heb. Beide lijkt me niet echt handig.

Hoe fysiek actief ben je overdag?
Voor mij werkt het juist beter om 's avonds niet teveel te eten, niet laat dineren, dan nog yoghurt of kwark met fruit en dan niet met een stikvolle maag op bed.
Overdag heb ik ook kleine beetjes energie nodig, ontbijt en lunch zijn wel veel minder aan kalorieën dan diner, maar da's gewoon omdat ik diner verreweg het lekkerste vind en daar dus het minste in minder.
Overigens hier 45 kilo afgevallen zonder sporten want meest van de tijd rolstoel en sinds iets meer dan een jaar vrij stabiel tussen de 70 en de 75.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_116657702
Eindlijst:

O: 2 boterhammen met een soort rolladee
T: reep kaas
L: omelet van twee dubbeldooiereieren met een plakje ham en een rood uitje
T: mok melk
S: 5,4km rustig hardlopen
D: veel te grote gehaktbal, flink bord spinazie en 2 gekookte aardappels
T: 2 koekjes bij de thee

Kan meer, moet meer zelfs. Is alleen niet meer in huis hier nu :')
Ja doei.
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:25:59 #4
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116657952
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:21 schreef motorbloempje het volgende:
Eindlijst:

O: 2 boterhammen met een soort rolladee
T: reep kaas
L: omelet van twee dubbeldooiereieren met een plakje ham en een rood uitje
T: mok melk
S: 5,4km rustig hardlopen
D: veel te grote gehaktbal, flink bord spinazie en 2 gekookte aardappels
T: 2 koekjes bij de thee

Kan meer, moet meer zelfs. Is alleen niet meer in huis hier nu :')
Jullie hebben geen winkels *O*
pi_116658382
mijn eindlijst:

O: 2 rijstwafels met kaas, cappuccino
T: cappuccino en een paar bakken zwarte koffie :')
B/S: beenspieroefeningen, buikspieroefeningen, armen met haltertjes van 2 kg (triceps)
L: omelet met groente, rauwkost, melk
B: shoppen met de oudste dochter die alleen nog schoenen met gaten had (bij een paar kleinere winkels de scootmobiel buiten laten staan en met krukken naar binnen gegaan *O* )
T: espresso, kwarkgebakje
D: kip, groente, rijst, rest van mn gezin had pannenkoeken
T: yoghurt met banaan
pi_116658960
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:54 schreef An24 het volgende:

[..]

Grappig die laatste zin. Want in je vorige post deed je overkomen alsof de OP achterlijk was, of in ieder geval niet volledig. Het is precies wat je zegt, het is je levensstijl. Meer mensen hier hebben een andere levensstijl en dat werkt voor hun prima.

En dan zeg je ook nog zo iets als "net als gelovigen", maar je uit je hier alsof je zelf de nieuwe goeroe bent en ons van jouw geloof komt overtuigen. Doe me een lol zeg en hou het lekker bij jezelf, in plaats van zo denigrerend over te komen }:|
Dus ik mag mijn ervaringen met eetpatronen en voeding niet eens delen? Ik probeer even een keer iets anders te delen dan het standaard "ik ontbijt met muesli/brood, appel tussendoor, dinner wat de pot schaft" en ik word meteen aangevallen. Dat vind ik persoonlijk echt volkomen ridicuul.

Ik ben geen nieuwe goeroe maar ik vind wel dat mensen open moeten staan. Probeer dit eens uit, probeer dat eens uit (niet alleen over dieëten etc). Probeer eens een dag te vasten. Wanneer krijg je nou honger, wanneer heb je nou trek. Ik heb meerdere keren al meer dan 1 dag gevast, daarna at ik vreselijk steeds veel dus ik weet uit eigen ervaring dat langer dan 1 dag vasten niks voor mij is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:55 schreef uniekhoorn het volgende:
Vasten is goed, word je dik van
Dit is gewoon complete onzin. Van vasten word je niet dik. Energie in = Energie uit.

Weet je waar je te dik van wordt? Teveel eten.
pi_116659324
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:39 schreef Rainymood het volgende:

[..]

Dus ik mag mijn ervaringen met eetpatronen en voeding niet eens delen? Ik probeer even een keer iets anders te delen dan het standaard "ik ontbijt met muesli/brood, appel tussendoor, dinner wat de pot schaft" en ik word meteen aangevallen. Dat vind ik persoonlijk echt volkomen ridicuul.

Ik ben geen nieuwe goeroe maar ik vind wel dat mensen open moeten staan. Probeer dit eens uit, probeer dat eens uit (niet alleen over dieëten etc). Probeer eens een dag te vasten. Wanneer krijg je nou honger, wanneer heb je nou trek. Ik heb meerdere keren al meer dan 1 dag gevast, daarna at ik vreselijk steeds veel dus ik weet uit eigen ervaring dat langer dan 1 dag vasten niks voor mij is.

[..]

Dit is gewoon complete onzin. Van vasten word je niet dik. Energie in = Energie uit.

Ik ontbijt niet met muesli en niet met brood en ik bepaal zoals verreweg de meesten hier ook zelf wat het diner wordt, dus ehm, misschien lees je niet heel goed en heb je iets te snel een oordeel over dit topic?
Mensen komen hier in de regel als ze mee willen doen, mijn oprechte vraag is dan ook: wat kom je doen behalve de methode die voor jou werkt/gewerkt heeft promoten? Wil je nog wat afvallen? Of juist op gewicht blijven? Ga je lijstjes posten met eventuele snacks en wat je dan zoal eet aan het eind van de dag?

edit: en wat ik al eerder vroeg: hoe fysiek ben je bezig overdag? Dat zal ook een eind schelen in wat je overdag nodig hebt.
pi_116659592
Definitief lijstje

O yoghurt havermout volkorenpannenkoeken met jam
T appel
L havermout met aardbeien en mandarijntjes uit blik, op eigen sap
T mueslireep
S veertig minuten hardlopen
T stuk koude, gebakken kip
D couscoussalade met komkommer, courgette, paprika, sugarsnaps en feta
T blokje chocola.

Tevreden!
pi_116659896
hoe doe je die pannenkoek jagar? klinkt lekker.
pi_116660774
O+ hardlopen was lekker hier, in Madestein O+ onder de bomen enzo! beetje onverharde paden meegenomen ook.

Zo 's thee maken :9 Oh, vanavond at ik wel wat de pot schaftte en het was nog best te kanen ook. Vrijdag weer zelf koken O+
Ja doei.
pi_116661292
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:39 schreef Rainymood het volgende:

[..]

[..]

Als je echt je huiswerk had gedaan, dan had je kunnen lezen dat mensen juist open staan voor anderen. Er zijn er hier meer die IF hebben geprobeerd. Wij zijn niet degenen die oordelen, dat doe je zelf. Daardoor creeer je juist weerstand in plaats van interesse. Maar goed, als je mij een lesje IF geeft ( ohw wacht, niet meer nodig) dan geef ik jou een lesje hoe om te gaan met weerstand om mensen te motiveren ;)
pi_116661325
Even een ego/juichpost:

Ik realiseerde me net dat ik al 7!! weken geen pillen nodig heb! Nieuw record en dat draagt tegelijkertijd óók bij aan dat ik me beter voel; word altijd zieker van die meuk.

*O*
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:19:52 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116661663
*O* Marmar... hoop dat het nog lang goed gaat! Zie het wel een beetje somber in qua weer e.d. :*

Van vasten word je wel dik aangezien de meeste mensen er niet mee om kunnen gaan, na het vasten is het voor vele een teken dat ze los mogen gaan.
Maar als het voor jou werkt? Mooi
Voor mij werkt veel en gezond, ook niet ieders idee van goed.
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:21:21 #14
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116661757
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:14 schreef An24 het volgende:

[..] dan geef ik jou een lesje hoe om te gaan met weerstand om mensen te motiveren ;)
Dat lesje, daar heb ik ook wel interesse in :P
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_116661950
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:19 schreef uniekhoorn het volgende:
*O* Marmar... hoop dat het nog lang goed gaat! Zie het wel een beetje somber in qua weer e.d. :*

Van vasten word je wel dik aangezien de meeste mensen er niet mee om kunnen gaan, na het vasten is het voor vele een teken dat ze los mogen gaan.
Maar als het voor jou werkt? Mooi
Voor mij werkt veel en gezond, ook niet ieders idee van goed.
Juh, ik mik gewoon op zoveel mogelijk reserves zodat het zo hoog mogelijk blijft hangen als het weer minder gaat ;) Volgens mij ben ik daar best een eindje mee opgeschoten en wordt deze herstwinter voor mij sowieso minder ruk dan de vorigen. O zo!
pi_116662608
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:21 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Dat lesje, daar heb ik ook wel interesse in :P
:P ;)
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:40:28 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116662926
Wat ben je toch positief Mar, respect!

Nu ga ik helemaal OPEN het laatste debat kijken. Alleen en zonder mee te lezen met een forum oid.
Misschien dat het wat duidelijker wordt :')
pi_116665622
Eindlijst:

O: pap van boekweitgrutten, havermout, whey en amandelen
T: rijstwafels met pindakaas
L: restje couscous met slavink
T: rijstwafel met gekookt ei
D: kipfilet met 1/2 avocado
S: fitness
T: rijst en tilapia gebakken in kokosvet
T: 1/2 blikje tonijn

Vetpercentage is omlaag gegaan zit onder de 30% hou relatief gezien wel meer vet vast op mijn triceps en rug.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_116665878
En schijnbaar heb ik een goede week ofzo? Ik had vorige week een mannetje van begin 20 die dacht dat hij sjans had, toen ik'm vertelde dat ik dik ouder was haakte hij niet af...toen maar ff laten vallen dat ik gelukkig getrouwd ben. Dat zette wel zoden aan de dijk :P

Kreeg ik vandaag op de sportschool de vraag of ik nog studeerde? _O-
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:20:02 #20
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116666110
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:13 schreef _aurum_ het volgende:

Vetpercentage is omlaag gegaan zit onder de 30% hou relatief gezien wel meer vet vast op mijn triceps en rug.
Ik ook. Klote plekken om af te trainen.
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:29:06 #21
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116666827
Jaaaaaaaaaaaaaaah ik weet waar ik ga stemmen *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed bezig Aurum!
pi_116667707
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:29 schreef uniekhoorn het volgende:
Jaaaaaaaaaaaaaaah ik weet waar ik ga stemmen *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Goed bezig Aurum!
:')
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:57:40 #23
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_116668836
Er wordt voor mij gestemd :s)
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_116670270
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:13 schreef _aurum_ het volgende:

Opdrukken? Of doe je dat al? Anders werkt voor triceps vertical row ook goed.
pi_116672326
Lijstje:

O: magere yoghurt met lijnzaad
L: 2 boterhammen met pindakaas
T: grapefruit
D: rijst met kip, champignon en een restje woksaus van de toko.
T: nog wat wokgroente

Voor mijn gevoel heb ik echt veel gegeten maar nu ik het zo op schrijf valt het reuze mee.
Vandaag niet gesport en ik was ook laat uit bed dus het is wel genoeg volgens mij.
pi_116675604
Baggerdag qua eten gisteren. Werd wakker met afschuwelijke hoofdpijn en misselijkheid }:| Dus bijzonder weinig gedaan (en bijzonder weinig gegeten dus).

Volgens mij ligt 't aan mijn slaaphouding. Is nu derde dag achter elkaar dat ik zo wakker word (vandaag nog om 5u paracetamol gehad, daardoor viel het gelukkig mee vanochtend :+ Maar voel het wel lurken in de verte, zeg maar). Mijn hele linkerkant is stijf/pijnlijk dan (heup/rug/nek). Iemand tips? Hoe pas je je houding aan tijdens het slapen? :?
pi_116675683
Nou, dit wordt ook weer een briljante eetdag :') ;( Maar /care, want diplomauitreiking *O* O+ En vanavond tapas eten en biertjes drinken in Nijmegen O+
Ja doei.
pi_116675935
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 08:13 schreef Cocotrimonium het volgende:
Baggerdag qua eten gisteren. Werd wakker met afschuwelijke hoofdpijn en misselijkheid }:| Dus bijzonder weinig gedaan (en bijzonder weinig gegeten dus).

Volgens mij ligt 't aan mijn slaaphouding. Is nu derde dag achter elkaar dat ik zo wakker word (vandaag nog om 5u paracetamol gehad, daardoor viel het gelukkig mee vanochtend :+ Maar voel het wel lurken in de verte, zeg maar). Mijn hele linkerkant is stijf/pijnlijk dan (heup/rug/nek). Iemand tips? Hoe pas je je houding aan tijdens het slapen? :?
Zou een voedingskussen geen oplossing kunnen bieden? Qua slaapcomfort?
Sowieso zou ik dit ook even vragen in OUD. :) Daar zitten de experts als het gaat om hoogzwanger zijn en slapen. *)

Vergeten jullie vandaag niet om te stemmen?
Het is een zwaar bevochten recht wat helemaal niet zo vanzelfsprekend is, dus maak daar gebruik van. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_116676115
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 08:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Sowieso zou ik dit ook even vragen in OUD. :) Daar zitten de experts als het gaat om hoogzwanger zijn en slapen. *)

Het is een zwaar bevochten recht wat helemaal niet zo vanzelfsprekend is, dus maak daar gebruik van. :)
Pff Henk, dat weten we hier toch allemaal wel. Ik vind het betuttelend als mensen dat zeggen :)

Morgen slankies!
pi_116676180
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:17 schreef the85mc het volgende:

[..]

Opdrukken? Of doe je dat al? Anders werkt voor triceps vertical row ook goed.
Ik druk mij alleen op als het moet :P Dus dat is niet zo vaak O-)

Ik zou het inderdaad wel vaker kunnen doen (onder het mom van dat kan er ook nog wel bij :D )

@Saraab: op het scherm lijkt het idd niet veel Hoeveel kcals zijn het?
pi_116676196
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 08:53 schreef An24 het volgende:

[..]

Pff Henk, dat weten we hier toch allemaal wel. Ik vind het betuttelend als mensen dat zeggen :)

Morgen slankies!
de lurkers An! Vergeet de lurkers niet!! :D
pi_116676202
quote:
12s.gif Op woensdag 12 september 2012 08:57 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

de lurkers An! Vergeet de lurkers niet!! :D
:6
  woensdag 12 september 2012 @ 08:59:11 #33
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116676228
VVD deelt gratis sapjes uit :7 Niks zegt "Geldverspilling" dan gratis meuk uitdelen aan mensen die wellicht niet eens geinteresseerd zijn :') Of zouden er serieus mensen zijn die dan in het stemhokje staan en denken: "Wie zal ik nou stemmen? Tja dan maar VVD, want daar kreeg ik een kek sapje van".
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_116676233
ik ga net als Diederik Samson stemmen op mezelf w/

Ow wacht dat gaat niet :|W

Misschien kan ik een extra rij toevoegen en dan stem op Aurum er van maken? *)

Kan ik mijn eigen vakje inkleuren *;
pi_116676315
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:52 schreef MarMar het volgende:
hoe doe je die pannenkoek jagar? klinkt lekker.
ze waren wat zurige (duuh), maar wel okay. Eigenlijk op gevoel, want de melk was op. Wat yoghurt, meel en havermout mixen, twee eitjes erbij totdat je een redelijk dik beslag hebt. Volgens mij had ik ook wat bakpoeder erbij, en heb ik er american pancakes van gemaakt. Vandaag de rest opgegeten voor ontbijt. Gister zat ik echt tot 12 uur vol, en dat gebeurt niet vaak!
pi_116676334
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 08:23 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, dit wordt ook weer een briljante eetdag :') ;( Maar /care, want diplomauitreiking *O* O+ En vanavond tapas eten en biertjes drinken in Nijmegen O+
als je zo ontevreden bent over het eten bij je ouders, dan ga je toch zelf boodschappen doen om wat anders te koken? Verder, veel plezier met je uitreiking!
pi_116676373
oh, en ik heb al gestemd, maar ik weet niet meer wat ik gestemd heb. Ik zat zo te twijfelen tot op het laatste moment, en het biljet moest echt op de post. 8)7

Planning
O: havermoutpannenkoekjes met jam, beschuit met jam (we hebben echt lekkere jam gevonden, framboos/rabarber!)
T: appel
L: couscoussalade met groenten, wellicht een stuk geroosterde kip on the side
T: 2 volkorenboterhammen met jam
S: rondje sportschool, met afsluitend of 20 minuten hardlopen of 20 minuten zwemmen. Afhankelijk van hoe druk het zwembad is.
D: pasta met zelfgemaakte pesto en courgette
T: blokje choco.

Als ik me aan de planning hou ben ik tevreden!
pi_116676411
Mogge! Vandaag is de dag dat ons nieuwe raam ingezet wordt :) en mn ma komt vanmiddag.
pi_116676464
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 08:53 schreef An24 het volgende:

[..]

Morgen slankies!
Betutteling is hier toch heel normaal? B-)
Naar mijn mening wordt er nog veel te makkelijk gedacht over zwaarbevochten dingen die helemaal niet overal zo vanzelfsprekend zijn als ons stemrecht. Daarbij, je hebt pas recht tot klagen als je zelf hebt gestemd. B-)

Ik vind het ook wel heel mooi om te zien op facebook als mensen hebben gestemd, of wanneer mensen heel duidelijk kunnen maken waarom ze juist kiezen voor die ene partij. En dat hoeft dan helemaal niet "mijn partij" te zijn, ik vind het gewoon goed om te zien dat mensen bezig zijn met de toekomst.
Doe wat je niet durft.
pi_116676541
Mijn huidige regime werpt vruchten af, het iets meer dan helemaal niet bewegen speelt absoluut ook mee want ik zit nog maar ongeveer 100 kcal onder wat mijn onderhoud zou moeten zijn in het "rolstoeldieet".
Er is gewoon al 1 kg af :) dat gaat best snel, met een pond was ik ook tevreden geweest.

En Uniek, minder slecht is ook beter, als ik meer kan meemaken van de dagen en mezelf net iets meer kan redden, dan is dat voor mij een wereld van verschil ookal lijkt het maar minimaal wat ik doe. Dus ja, ik ben positief, ik ben zelfs gewoon heel erg blij :)

Lijstje voor vandaag:
O: 2 rijstwafels met kaas
T: cappuccino, banaan
B: met krukken lopen naar het schooltje hier om de hoek om te stemmen en dochterlief op te halen
L: goedgevulde salade, melk
B: stukje lopen met krukken in het ziekenhuis en een EMG (zenuwen doormeten waarbij spieren random gaan bewegen door stroomstootjes, best heavy voor mij)
T: cappuccino, plakje ontbijtkoek
D: runderburger, salade, aardappeltjes
T: yoghurt met warme appel
pi_116676555
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:13 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Naar mijn mening wordt er nog veel te makkelijk gedacht over zwaarbevochten dingen die helemaal niet overal zo vanzelfsprekend zijn als ons stemrecht. Daarbij, je hebt pas recht tot klagen als je zelf hebt gestemd. B-)

Ik vind het ook wel heel mooi om te zien op facebook als mensen hebben gestemd, of wanneer mensen heel duidelijk kunnen maken waarom ze juist kiezen voor die ene partij. En dat hoeft dan helemaal niet "mijn partij" te zijn, ik vind het gewoon goed om te zien dat mensen bezig zijn met de toekomst.
check. O+
pi_116676790
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:13 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Dat is ook maar net hoe je het bekijkt. Een kennis van mij is zó tegen het hele politieke systeem, dat hij vindt dat hij zichzelf verloochent als hij daar in meegaat en stemt dus niet. Hij staat achter geen één politieke partij en kan daarom zijn stem aan geen één partij geven. Hij vindt dat hij daarom juist wel mag 'klagen' over de politiek.

Let op, niet mijn mening, maar wel interessante materie. :)
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_116676915
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:28 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Dat is ook maar net hoe je het bekijkt. Een kennis van mij is zó tegen het hele politieke systeem, dat hij vindt dat hij zichzelf verloochent als hij daar in meegaat en stemt dus niet. Hij staat achter geen één politieke partij en kan daarom zijn stem aan geen één partij geven. Hij vindt dat hij daarom juist wel mag 'klagen' over de politiek.

Zo hoor ik er ook meer en ik moet eerlijk zeggen dat ik me er wel wat bij in kan denken.
Ik vond het nu ook echt heel erg moeilijk en het blijft dan iets van kiezen welke partij de minste standpunten heeft waar ik het absoluut niet mee eens ben en dan ook nog eens overwegen welke standpunten voor mij het zwaarste wegen..
Ik heb de debatten geboycot, van dat mediagedoe wie de grootste bek heeft en de beste smoel voor de camera word ik niets wijzer.
pi_116676955
Ik kies altijd eerst de partij waarop ik ga stemmen, en dan in het stemhokje zoek ik de persoon met de gekste achternaam O+ :').
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  woensdag 12 september 2012 @ 09:38:47 #45
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116677032
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:05 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

als je zo ontevreden bent over het eten bij je ouders, dan ga je toch zelf boodschappen doen om wat anders te koken? Verder, veel plezier met je uitreiking!
Doe ik ook wel eens en dat vinden ze niet tof, geloof ik :')
Niet meer actief op Fok!
pi_116677054
Als mijn moeder eten kookt is het elke keer hetzelfde en vaak niet lekker. Dus ik maak voortaan het eten wel :@ naja al 2-3 jaar ofzo :')

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2012 09:40:22 ]
  woensdag 12 september 2012 @ 09:41:03 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116677095
Ik stem dit jaar voor het eerst niet op de nummer 1 van de partij waarop ik ga stemmen.
Niet meer actief op Fok!
pi_116677105
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 08:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Zo'n ding gebruik ik al. Dus snap ook niet zo goed waar het vandaan komt :?

Heb de vraag ook al in OUD neergelegd :Y Maar misschien is er hier ook toevallig iemand met dergelijke klachten/ervaringen :) En ik beschouw mezelf nog lang niet als hoogzwanger trouwens :D :+
pi_116677186
quote:

[..]

Een studiegenootje zei tegen mij. 'Ja ik ga nu wel stemmen want het is de eerste keer. Daarna weet ik het nog niet hoor.'
Dus ik vroeg waarom ze erna niet zou blijven stemmen, dat het toch geen grote moeite is maar toch belangrijk. 'Mijn ouders gaan ook nooit stemmen.'
Toen moest ik een beetje huilen ;(
pi_116677241
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:41 schreef Viking84 het volgende:
Ik stem dit jaar voor het eerst niet op de nummer 1 van de partij waarop ik ga stemmen.
ik stem altijd op de eerste vrouw op de lijst (nadat ik even gekeken heb wat voor individuele standpunten die heeft)...
pi_116677333
Coco :* klinkt vervelend. Zie mijn reactie in Oud..

Stemmen, pff, ik kan ook maar moeilijk kiezen dit jaar :{

Ik lees trouwens alles mee, maar reageer weinig. Als ik "eindelijk" ben bij gelezen weet ik al niet meer waarop ik allemaal wilde reageren :')
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_116677355
Lijstje:
O: koffie verkeerd, bak kwark met bran flakes
T: jarige collega, dus indien lekker: dan iets lekkers. Anders babybell kaasje.
L: 2 dubbele boterhammen met gebakken ei en bacon
T: plak roggeknar evt. nog een handje macademia's
D: broccoli, erwtjes en groenteballetjes
S: Ergens tussen 7 en 10 km hardlopen
T: bak kwark. :)

1900 calorieen, 123 gr eiwit, 170 gr KH.
Excusief wat lekkers van jarige collega. :)

quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:28 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Vind het altijd mooi om te horen dat mensen ergens tegen zijn, maar hoe moet het dan wel? Het ergens niet mee eens zijn is 1 ding, maar dan neem ik aan dat hij ook een idee heeft over hoe het wel moet. :)

Overigens kun je ook blanco stemmen. :)
Doe wat je niet durft.
  woensdag 12 september 2012 @ 09:54:45 #53
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_116677440
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 08:13 schreef Cocotrimonium het volgende:

Je moet meer rechtop gaan slapen. Dikkere kussens nemen dus. Je ingewanden komen langzaam in de verdrukking wat dit soort klachten kan veroorzaken. En ja, dat kan ook als je nog niet "hoogzwanger" bent.

Sterkte de komende maanden.
pi_116677473
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:51 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Lijstje:

[..]

Vind het altijd mooi om te horen dat mensen ergens tegen zijn, maar hoe moet het dan wel? Het ergens niet mee eens zijn is 1 ding, maar dan neem ik aan dat hij ook een idee heeft over hoe het wel moet. :)

Nouja, laten we zeggen dat hij sowieso helemaal een beetje tegen 'het systeem' is en hij dus vindt dat hij met een blanco stem ook meegaat in dat systeem. Waar hij verder nog allemaal tegen is, daar zal ik je maar niet mee vervelen. :+
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_116677487
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:54 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je moet meer rechtop gaan slapen. Dikkere kussens nemen dus. Je ingewanden komen langzaam in de verdrukking wat dit soort klachten kan veroorzaken. En ja, dat kan ook als je nog niet "hoogzwanger" bent.

Wat ook helpt is de poten van je bed aan je hoofdeinde een ietsjes verhogen, boek eronder ofzo.. of een kussen onder je matras.
En een kussen onder je buik en een kussen tussen je knieën.. zo sliep ik de 2e helft van zwangerschappen :')
pi_116677504
Veel plezier vandaag mo!

Stemmen, ik ben er nog niet uit. Als het me te links wordt D66, als het me te rechts wordt GL.
Planning:
O:dubbele bth superlekkere kaas
T: 2 perziken
L: salade en soep
T: 125 gr cherrytomaatjes en nootjes
D: couscous met zalm, kikkererwten en komkommersalade
S: bodypump
pi_116677511
Oh, ik keek net uit het raam en toen werd mijn annoyance weer getriggerd. Ik had nooit gedacht dat iets dergelijks me zou irriteren, maar blijkbaar ben ik toch wat veranderd :+

Aantal auto's in onze straat is vrij hoog, maar meestal komt iedereen zijn auto nog wel kwijt :) Alleen nu is er dus de Komst van het Groene Autootje. Ding is al 3 weken niet verplaatst en staat voor mijn huis (& dat van de buurman).

Nu wist buurman me te vertellen dat 't ding van een mevrouw is een straat achter ons, die op vakantie is gegaan en besloten heeft dat Groen Autootje beter bij ons in de straat kan staan. Zij woont namelijk aan een straat met meer verkeer, en ze zet 'm liever neer waar er niet zoveel auto's doorheen rijden (en mensen langslopen).

Nu snap ik het ergens wel. Maar ik vind het echt zó irritant :') Ze heeft 'm ook precies zo neergezet dat ze eigenlijk twee plaatsen inpikt.

Iedere dag als ik buiten kom, dan lacht Groen Autootje me gewoon uit omdat ik me er zo druk over maak. Ik weet het gewoon.:+
pi_116677518
Mijn planning vandaag

O: 2 volk. boterhammen eiersalade
T: 2 kiwi's en een mineola
L: 2 volk. boterhammen pindakaas, kom kippensoep
T: ?
D: pittige spruitjesstamppot met zongedroogde tomaatjes
T: bakje vruchtenyoghurt, stukje pure chocola
pi_116677531
_O- Ik kan me er wel iets bij voorstellen, Coco. Vooral als ze hem zo slecht heeft geparkeerd!
pi_116677541
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:54 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Meer rechtop? Ah, dat heb ik nog niet geprobeerd. Wel dat kussen gebruiken dat Mar noemt :)

Kussens zat hier, zal er eens een paar extra proberen :Y Of het matras aan mijn kant verhogen, zou niet moeilijk moeten zijn bij ons bed.

Thanks!
pi_116677592
Oh, en even jubelen voor mijn man *O* Zijn bedrijfje is benaderd door een soort Groupon-achtige organisatie, en ze gaan binnenkort samen een actie houden :D

Ik weet niet precies wanneer en alles, maar ik vind het echt heel leuk voor hem (en zijn broertje die tegenwoordig ook meedoet) dat het zo goed gaat :Y *O*
pi_116677604
Regen en onweer... Denk dat we iets eerder aftaaien :+
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_116677606
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:59 schreef Goodbye het volgende:
_O- Ik kan me er wel iets bij voorstellen, Coco. Vooral als ze hem zo slecht heeft geparkeerd!
Naja, ik snapte vroeger nooit zo dat mensen zich aan zoiets konden storen. Maar nu wel dus :+
pi_116677636
Hoe groot is het autootje? Kan je niet een paar sterke kerels regelen en 'm verplaatsen? *) Levert ook leuke beelden op als ze weer terugkomt :Y).
pi_116677781
quote:

[..]

Ik ben het helemaal eens met de inhoud van je verhaal. Ik vind alleen niet dat jij, ik of een ander medeburgers moet wijzen op hun stemrecht. Laat dat lekker aan de juiste instellingen en de politiek over. Wat we er ook van vinden, je hebt ook het recht om niet te stemmen en veel mensen kiezen daar bewust voor. Dat is ook een vorm van vrijheid die je mensen niet mag afnemen. Als er wel iets van zegt vind ik dat behoorlijk normerend. Mijn stokpaardje: je denkt dan enkel vanuit je eigen referentiekader.
pi_116678077
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:09 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal eens met de inhoud van je verhaal. Ik vind alleen niet dat jij, ik of een ander medeburgers moet wijzen op hun stemrecht. Laat dat lekker aan de juiste instellingen en de politiek over. Wat we er ook van vinden, je hebt ook het recht om niet te stemmen en veel mensen kiezen daar bewust voor. Dat is ook een vorm van vrijheid die je mensen niet mag afnemen. Als er wel iets van zegt vind ik dat behoorlijk normerend. Mijn stokpaardje: je denkt dan enkel vanuit je eigen referentiekader.
Wij verschillen duidelijk van mening. :)
Doe wat je niet durft.
pi_116678099
Booh, het huis hier in de buurt dat te koop staat en ik echt mooi vind heeft volgende week open huis. Ik geloof dat we even gaan kijken.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  woensdag 12 september 2012 @ 10:22:53 #68
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116678129
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:02 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Naja, ik snapte vroeger nooit zo dat mensen zich aan zoiets konden storen. Maar nu wel dus :+
Komt doordat je zwanger bent :+.

Denk ik :P.

Pff, ik moet voor m'n studie een tekst schrijven volgens een bouwplan en ik heb zó'n hekel aan bouwplannen, die hinderen mij alleen maar bij het schrijven en ik heb nog nooit te horen gekregen dat mijn teksten niet logisch opgebouwd zijn.
Niet meer actief op Fok!
pi_116678200
quote:
3s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:21 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ik ben het wel met jou eens eigenlijk, we zijn allemaal een beetje verantwoordelijk voor elkaar.
Dan maar af en toe een beetje betuttelen en inderdaad, dat is toch wat we hier voornamelijk doen? ;)
pi_116678234
quote:
3s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:21 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Agree to disagree :Y
  woensdag 12 september 2012 @ 10:28:35 #71
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116678267
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:25 schreef MarMar het volgende:

[..]

Ik ben het wel met jou eens eigenlijk, we zijn allemaal een beetje verantwoordelijk voor elkaar.
Dan maar af en toe een beetje betuttelen en inderdaad, dat is toch wat we hier voornamelijk doen? ;)
Als erom gevraagd wordt wel :+

Lijstjes posten is impliciet vragen om commentaar.

Als iemand vraagt naar het belang van stemmen is het ook een mooi moment om los te gaan :+

Vind stemmen belangrijk, maar als je dat niet vindt verandert dat niet als iemand anders zegt dat je gebruik moet maken van je stemrecht :P

Oh jullie agreeden al om te disagreeen, lama dan c_/
  woensdag 12 september 2012 @ 10:28:48 #72
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116678275
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:27 schreef An24 het volgende:

[..]

Agree to disagree :Y
Er komt dus geen bitchfight? ;(.
Niet meer actief op Fok!
pi_116678290
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Er komt dus geen bitchfight? ;(.
Scheelt weer popcorn op mijn lijstje, da's dan wel weer positief :P
pi_116678397
Ik heb wel net een magic cookie bar op. :o

Zo lekker! :D

De rest van de dag hou ik het maar gezond. :)
Doe wat je niet durft.
pi_116678524
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:28 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Als erom gevraagd wordt wel :+

Lijstjes posten is impliciet vragen om commentaar.

Hm, ik herinner me heus ook dat er af en toe commentaar komt omdat mensen een tijd geen lijstjes meer posten en er dan wel weer vermoedens zijn.. ;)

Weet je, zolang iets goed bedoeld is, vind ik het niet snel fout :) hoogstens irritant, maar niet per sé fout *grinnik*
pi_116678549
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik heb wel net een magic cookie bar op. :o
[ afbeelding ]
Zo lekker! :D

De rest van de dag hou ik het maar gezond. :)
Henk wat doe je }:|
Be someone that makes you happy
pi_116678741
zal ik ook nog even mee doen..

Ik kreeg gisteren hier een cadeautje van: (al ziet het er op de foto niet echt geweldig uit :D)

hand gemaakte chocolade echt heerlijk
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_116679623
Oh die chocolaatjes O+
Net gestemd, ik ging in de zon en terug was het weer stom :(
  woensdag 12 september 2012 @ 12:45:24 #79
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116682941
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 11:13 schreef MevrouwPuff het volgende:
Oh die chocolaatjes O+
Net gestemd, ik ging in de zon en terug was het weer stom :(
It's a siiiign!

Thee c_/
  woensdag 12 september 2012 @ 13:10:28 #80
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116683841
Lijstje:
O: beschuit kaas
S: 11.11 in 1 uur
L: 100 gr lever, 400 gr roergebakken groente met ketjap, sambal en 2 eieren, tomaat, komkommer, sla en 2 boterhammen kaas
T;s: appel, nectarine, boterham met wat banaan, beschuit kaas, mineola, blokje choco, paar dropjes
D: broccoli, rode kool, gekookte aardappelen, gehaktbal, gebakken ui, champignons
T kwark en vla
pi_116683850
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 09:51 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Lijstje:

[..]

nu ik je lijstje daadwerkelijk lees vind ik het vrij weinig. Als ik jou was zou ik zo rond de 2300 kcals zitten, zeker met de hoeveelheid sport die je doet...
pi_116685099
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 10:09 schreef An24 het volgende:

[..]

Wat een belerend toontje. Ik vind dat je prima mag uitdragen dat je het belangrijk vindt dat er gestemd wordt. Ik denk ook niet dat de meeste mensen die niet stemmen, dat doen op basis van een beargumenteerde overtuiging. En om te zeggen dat je daarmee mensen hun vrijheid afneemt, vind ik erg overdreven.

Dit alles los van de agree to disagree, uiteraard.
pi_116685429
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:10 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nu ik je lijstje daadwerkelijk lees vind ik het vrij weinig. Als ik jou was zou ik zo rond de 2300 kcals zitten, zeker met de hoeveelheid sport die je doet...
Mn stuk magic cookiebar heeft nog wel voor een paar honderd calorieen gezorgd. :)
En mijn D zal een flink D worden. Misschien doe ik er nog wel wat rijst bij ofzo. :) Dan zit ik ruimschoots aan die 2300. :)
Doe wat je niet durft.
pi_116685888
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:38 schreef anna82 het volgende:

[..]

Wat een belerend toontje. Ik vind dat je prima mag uitdragen dat je het belangrijk vindt dat er gestemd wordt. Ik denk ook niet dat de meeste mensen die niet stemmen, dat doen op basis van een beargumenteerde overtuiging. En om te zeggen dat je daarmee mensen hun vrijheid afneemt, vind ik erg overdreven.

Dit alles los van de agree to disagree, uiteraard.
Uitdragen dat je het belangrijk vindt dat er gestemd wordt is wat anders dan mensen vertellen dat ze niet moeten vergeten om te stemmen.

Je verantwoordelijk voelen om dat uit te dragen kan ook op twee verschillende manieren: mensen helpen door voor hun te kiezen dat ze moeten stemmen, of mensen helpen door hun bewust te maken dat ze een keuze hebben. Persoonlijk ben ik voor de laatste. Dat lijkt mij juist alles behalve belerend, wat ik dus zeker niet wilde zijn.
pi_116685980
Ik zit vandaag op 2100 kcals, maar ik merk dat ik echt moeite begin te krijgen om de hoeveelheden weg te werken :') /firstworldproblems
pi_116686561
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:58 schreef _aurum_ het volgende:
Ik zit vandaag op 2100 kcals, maar ik merk dat ik echt moeite begin te krijgen om de hoeveelheden weg te werken :') /firstworldproblems
Hoeveel carbs?

owja, waar haal ik fitnesshandschoenen? Bij Aktiesport en de sport2000 zag ik ze niet.
De Bijenkorf heeft niet eens een sportafdeling en Perry is net even te ver lopen van mn werk. :P
Doe wat je niet durft.
pi_116686658
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 13:58 schreef _aurum_ het volgende:
Je zal het zeker nodig hebben nu idd. Hoe schat je je verbruik in door al het sporten? Lijkt me ook niet fijn als je het gevoel hebt jezelf vol te moeten eten.
pi_116686820
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:12 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Hoeveel carbs?

owja, waar haal ik fitnesshandschoenen? Bij Aktiesport en de sport2000 zag ik ze niet.
De Bijenkorf heeft niet eens een sportafdeling en Perry is net even te ver lopen van mn werk. :P
Ik heb ze bij de intersport gekocht (al gebruik ik ze nooit meer).
pi_116686969
Henk: 188 gram

Iedere sportzaak heeft van die fietshandschoenen, desnoods ga je naar een fietswinkel :P

An: Het is tweeledig, ik heb energie nodig gedurende de dag want anders heb ik hoooooonger en het is echt honger want als ik niks eet, dan worden mijn handen koud etc. Maar ik heb ook een soort afterburn effect (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen :') ). Maar ik merk dat ik droger aan het worden ben en dat gebeurt vooral na het trainen/sporten etc.

Vooral het spek op mijn buik is op dit moment rap aan het verdwijnen. Iets zegt me dat het spek op mijn heupen het allerlaatste is wat gaat :W

Maar ik ben gefaseerd omhoog gegaan, van 1800 naar 2000 nu naar 2100 en ik val af (niet qua gewicht, maar wel qua vet%). Word ook steeds sterker, dus wie weet krijg ik mijn kont wel die halfpipe opgehesen zondag :7
pi_116687350
De lidl had volgens mij hardloop en fietsdingen in de aanbieding, daar fiets ik wel even langs vanmiddag. :) En anders kan ik ook nog langs een andere lidl rennen vanavond bij mn rondje. :D
Moet ik alleen wel echt 10 km rennen, maar dat overleef ik in principe wel. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_116687404
Iphone trouble, dus dubbel :')
pi_116687410
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:22 schreef _aurum_ het volgende:
Henk: 188 gram

Iedere sportzaak heeft van die fietshandschoenen, desnoods ga je naar een fietswinkel :P

An: Het is tweeledig, ik heb energie nodig gedurende de dag want anders heb ik hoooooonger en het is echt honger want als ik niks eet, dan worden mijn handen koud etc. Maar ik heb ook een soort afterburn effect (ik weet niet hoe ik het anders moet noemen :') ). Maar ik merk dat ik droger aan het worden ben en dat gebeurt vooral na het trainen/sporten etc.

Vooral het spek op mijn buik is op dit moment rap aan het verdwijnen. Iets zegt me dat het spek op mijn heupen het allerlaatste is wat gaat :W

Maar ik ben gefaseerd omhoog gegaan, van 1800 naar 2000 nu naar 2100 en ik val af (niet qua gewicht, maar wel qua vet%). Word ook steeds sterker, dus wie weet krijg ik mijn kont wel die halfpipe opgehesen zondag :7
Klinkt alsof je goed bezig bent. Al dat eten heb je nu ff nodig, ook al lijkt het veel. Ga je ook weer afbouwen als je de urbatlon gehad hebt, of blijf je zo intensief sporten? Daar ging ik zelf ooit eens de fout in :')
pi_116687811
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:31 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
De lidl had volgens mij hardloop en fietsdingen in de aanbieding, daar fiets ik wel even langs vanmiddag. :) En anders kan ik ook nog langs een andere lidl rennen vanavond bij mn rondje. :D
Moet ik alleen wel echt 10 km rennen, maar dat overleef ik in principe wel. B-)
houdt het spannend :P Ik zag trouwens ook deelnemers van de UA in het buitenland met handschoentjes lopen tijdens de wedstrijd ?
quote:
1s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:33 schreef An24 het volgende:

[..]

Klinkt alsof je goed bezig bent. Al dat eten heb je nu ff nodig, ook al lijkt het veel. Ga je ook weer afbouwen als je de urbatlon gehad hebt, of blijf je zo intensief sporten? Daar ging ik zelf ooit eens de fout in :')
ik ga wel afbouwen want anders verander ik in een bolletje in de winter :D

Want dat hardlopen daar nok ik mee als het koud wordt, het moet wel leuk blijven :P
pi_116687937
quote:
0s.gif Op woensdag 12 september 2012 14:47 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

houdt het spannend :P Ik zag trouwens ook deelnemers van de UA in het buitenland met handschoentjes lopen tijdens de wedstrijd ?
Dat zag ik ook idd. :) Lijkt me vooral handig met die half pipe en andere dingen waarbij je een touw moet beetpakken. :) Anders ben ik straks blauwe met kapotte handen. :D

quote:
[..]

ik ga wel afbouwen want anders verander ik in een bolletje in de winter :D

Want dat hardlopen daar nok ik mee als het koud wordt, het moet wel leuk blijven :P
Kou vind ik zelf niet zo erg met hardlopen, maar zodra het onder de 0 duikt, dan haak ik ook af. :) Dan is het ook echt niet leuk meer. Gevoelloze tenen van de kou enzo. :{
Doe wat je niet durft.
pi_116688473
hardlopen in de kou is juist lekker. Tot -7 -10, ongeveer. Daarna doet het zeer aan je luchtwegen.
  woensdag 12 september 2012 @ 15:07:15 #96
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_116688497
Stoer hoor, die urbanalalalathon :7 Ik zou ook wel eens een sportevenementdinges willen doen, Zumba-marathon ofzo :+
pi_116688677
Heb ooit een sportmarathon gedaan van 15 uur. Was in het begin veels te fanatiek, als ik enthousiast ben ben ik een beetje een ongeleid projectiel :)
Daarna wel een week spierpijn.. Toen had ik kwark nog niet gevonden ;)
  woensdag 12 september 2012 @ 15:44:44 #98
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116689997
Zou niet twee keer in een halve week 10 km rennen als je dat niet gewend bent, Henk :P. Been there, done that, mag nu crosstrainen :P.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 12 september 2012 @ 15:45:50 #99
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116690047
En tss, mooiweerhardlopers!
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 12 september 2012 @ 15:48:16 #100
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_116690142
Hey, ik was tot op het bot natgebombadeerd vanochtend... Brrrr, dat was koud ineens, het regende zo hard dat binnen 10 sec. mijn schoenen al onder water stonden :')

Wanneer ga je ook alweer weg Vik? Naar Jordanie dus... hotel ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')