FAP_SMOEL | dinsdag 11 september 2012 @ 14:47 | |
Hooi Het betreft de volgende auto Merk : Seat Type : Ibiza 6k2 Motor : 1.9 TDI Bouwjaar : Feb 2002 Vermogen : 110 pk 235 Nm koppel Opties af fabriek: Sport onderstel (grotere rem schijven stuggere en lagere vering) kuip stoelen lederen stuurwiel. Het begon 10 maanden geleden, met de aankoop van de ibiza, inmiddels al een eindje verder met het personaliseren. hier een lijstje wat er tot nu toe aan gedaan is 15 inch alpina velgen, 7.5 en 8,5 J. velgen zijn uiterst zeldzaam in orginele staat Ramen rondom geblindeerd achter 100 % en voorste zijruiten 65% Emblemen verwijderd Achterlichten rood gemaakt Qsp kuipstoelen Qsp 5 punts gordels Momo 90mm verdiept stuur Chip door vvt 143 pk Demperloos RVS uitlaat systeem -8 graden negatief camber achter Toen zag het beestje er zo uit ![]() ![]() Na ik 1 keer gruwelijke haast had en dus met koude motor direct het gas erop gooide was het einde verhaal voor de koppaking. snel gemaakt ( binnen 1 dag) want ik moest en zou naar automaxx summer gaan voor de 2e keer. Onderweg bleek enkel dat door de spoed van de reparatie wat dingen niet goed gegaan waren, zo dichte de kop niet goed af.. oftewel lekker pakking Toen na het evenement de auto geschorst en binnen gezet om het allemaal maar eens goed aan te pakken. Wat gaan we eraan doen? - Bak revisie - Volledige motor revisie - Cilinder kop flowen - Custom inlaat spruitstuk - Custom uitaat spruitstuk - 3 inch downpipe - 2359v Turbo van Garrett - 12mm plunjer in de brandstof pomp - DSS ultimate stage 2 verstuivers - SRE koppeling - Gelaste rolkooi - Front mount intercooler - Brandstof koeler - Olie koeler - Accu naar achteren - Ruiten sproeier reservoir naar achteren - Neus van de auto herstellen Het begin van het demonteren ![]() En inmiddels : inmiddels heel de motor kaal en klaar om gehoond te worden Soon more [ Bericht 3% gewijzigd door FAP_SMOEL op 11-09-2012 14:59:11 ] | ||
Daniel1976 | dinsdag 11 september 2012 @ 14:52 | |
joh gebruik eens tinypic voor je plaatjes dan kunnen wij ze ook zien... | ||
Mirgeam | dinsdag 11 september 2012 @ 14:53 | |
hooi![]() | ||
FAP_SMOEL | dinsdag 11 september 2012 @ 14:54 | |
Bedankt voor de subtiele suggestie.. ben er al mee bezig | ||
RealBizkit666 | dinsdag 11 september 2012 @ 15:19 | |
Ik zou er voor zorgen dat ze je nergens op kunnen pakken. Dus gewoon die blindering op de voorste zijrruiten en voorruit gewoon aan de eisen laten voldoen. Het draagt sowieso bij aan de verkeersveiligheid, maar dat zullen mensen die het hebben niet durven toe te geven. Verder wens ik je veel succes met je project, zolang je maar geen extra tupperware aan de buitenkant gaat hangen. | ||
Daniel1976 | dinsdag 11 september 2012 @ 15:21 | |
LOL, o zo waar.... | ||
FAP_SMOEL | dinsdag 11 september 2012 @ 15:25 | |
Extra tupperware komt er zeker niet aan, hoogstens een OEM cupra voorbumper maar dat is ook echt alles, ben geen man van de (en ik qout) "Verlaagde bumpers" | ||
RealBizkit666 | dinsdag 11 september 2012 @ 15:29 | |
Zelfs dat niet. Een Wolf in schaapskleren is veel leuker. In mijn 3 vorige auto's, lag overal een (onder andere) zwaardere motor in zonder dat iets aan de buitenkant te zien was. Mijn huidige auto is de eerste die ik origineel heb gelaten. ![]() | ||
FAP_SMOEL | dinsdag 11 september 2012 @ 15:37 | |
haha maar zolang je hem hebt kun je hem nog aanpassen ![]() maar een wolf in schaapskleren heeft ook wel wat ja ... | ||
hardcore-gabberr | dinsdag 11 september 2012 @ 15:46 | |
ligt het aan mij of doen de 1ste 2 foto's het niet? | ||
tomaat52 | dinsdag 11 september 2012 @ 15:49 | |
Doen het hier ook niet. ![]() | ||
RealBizkit666 | dinsdag 11 september 2012 @ 15:55 | |
Deze links doen het wel. Dat is waar je uitkomt als je de links van de plaatjes kopieert in je brouwser. ![]() http://postimage.org/image/ftgrhtmbf/ http://postimage.org/image/iynl30qk1/ | ||
tomaat52 | dinsdag 11 september 2012 @ 15:58 | |
Ik blijf het lelijk vinden, auto's zonder de logo's. ![]() Verder succes ermee. ![]() | ||
FAP_SMOEL | dinsdag 11 september 2012 @ 16:07 | |
hier doen de fotos t wel gewoon snap geen hol van die foto dinge | ||
tomaat52 | dinsdag 11 september 2012 @ 16:09 | |
Maaruh, een koppakking gaat niet zo snel stuk. Dus hoe de fuck heb je dat voor elkaar gekregen? ![]() | ||
FAP_SMOEL | dinsdag 11 september 2012 @ 16:27 | |
Flink poken zoals we dat hier zeggen 1e keer omdat de motor koud was en vol vermogen erop kwam en 2e keer door foute montage van de nieuwe.. dacht althans foute montage maar inmiddels weet ik dat het door een slecht kop komt | ||
tomaat52 | dinsdag 11 september 2012 @ 16:30 | |
Hehe. ![]() En ze raden altijd aan om de kop te laten vlakken als je pakking vervangt, anders krijg je inderdaad dat de nieuwe er zo uit klapt. ![]() | ||
FAP_SMOEL | dinsdag 11 september 2012 @ 17:05 | |
is hij ook, maar degene die de kop gevlakt heeft, heeft hem niet afgeperst dus waarschijnlijk is hij gescheurd | ||
CafeRoker | dinsdag 11 september 2012 @ 18:01 | |
Mooie sleutelruimte. "doet u mij die maar" | ||
Chuck-N0rr1s | dinsdag 11 september 2012 @ 18:09 | |
oh TS laat de bussen waar je pompverstuivers uitmeten, deze slaan met enige regelmaat uit wat zal resulteren in een nieuwe cilinderkop!!! dealer heeft hier het eea aan info van !!!! | ||
FAP_SMOEL | dinsdag 11 september 2012 @ 18:15 | |
gelukkig heb ik een vp motor met een aparte brandstof pomp ![]() ik heb geen pd motor he;) | ||
Turquaz52 | dinsdag 18 september 2012 @ 16:38 | |
Ik vind je turbokeuze beetje onlogisch, zo eerder voor een 2265 gaan als ik jou was... ![]() | ||
Turquaz52 | dinsdag 18 september 2012 @ 16:40 | |
En 12 mm plunjer? Op hoeveel vermogen heb je gemikt? ![]() Ik zelf had gemikt op 300PK, gezien het feit dat mijn pomp niet meer kon leveren etc.. heb ik mijn doel op 275 gezet. Ik heb zelf een AFN in een Mk2 Golf..;) | ||
RooieHoed | dinsdag 18 september 2012 @ 16:44 | |
Ze is de beunhaas zeker ![]() Vlakken van de kop is per situatie anders en vaker slechter dan beter voor het blok. Klakkeloos gaan vlakken na een lekke koppakking is echt ![]() | ||
Snowballed | dinsdag 18 september 2012 @ 16:45 | |
Hoooii...! ![]() | ||
Turquaz52 | dinsdag 18 september 2012 @ 17:19 | |
![]() Hallon ![]() | ||
golf2tfsi | zondag 23 september 2012 @ 22:12 | |
HAHAHA hallon bigdiddybobiel:D | ||
Turquaz52 | maandag 24 september 2012 @ 16:31 | |
Jij hebt serieus een 1.4 TFSI blok in je golf Mk2 zitten..? ![]() ![]() | ||
golf2tfsi | dinsdag 25 september 2012 @ 08:02 | |
ja hoezo is dat zo grappig ![]() ![]() ![]() | ||
FAP_SMOEL | dinsdag 25 september 2012 @ 11:37 | |
wow, je bent zeker de eerste met een 1.4 (haha) in zn golf 2... sorry hoor maar een 2.8 vr6 kost geen drol en hangt "zo" erin.. | ||
jitzzzze | dinsdag 25 september 2012 @ 12:06 | |
Maar het een blijft een 1.9tdi, iets met een aap, een ring en een lelijk ding. | ||
FAP_SMOEL | dinsdag 25 september 2012 @ 12:33 | |
roet is goed, je kan er niet omheen... je veranderd wel van meninig als een een 500 nm+ stoot in je rug krijgt ![]() | ||
jitzzzze | dinsdag 25 september 2012 @ 12:40 | |
Ik denk het niet want het zal me aan de anus oxideren hoe snel een auto wel niet is. Begrijp me niet verkeerd; ik hou ook van auto's en van doorrijden, maar zo'n auto samenstellen voor op de openbare weg? Een beetje zinloos, maar dat is slechts mijn mening. | ||
FAP_SMOEL | dinsdag 25 september 2012 @ 12:40 | |
wie had het over de openbare weg? wie heeft het over daily? | ||
jitzzzze | dinsdag 25 september 2012 @ 12:43 | |
Dat maakt het des te vreemder om daarvoor een 1.9tdi te gebruiken. | ||
FAP_SMOEL | dinsdag 25 september 2012 @ 12:46 | |
nee hoor kijk naar vvt, 1.9 tdi met 300 pk, snelste in time attack, of iwan met zijn cupra D , 256 pk, of jeroen met zijn 118 D met 280 pk, doen het allemaal uitmuntend in de time attack en rijden allemaal in de top 5 tussen subaru/metsubsidie geloof me, een diesel heeft een veel hoger koppel, hoeft minder te schakelen en vaak liggen ze gewoon strakker in de bochten als bijvoorbeeld een evo/wrx/gt | ||
RealBizkit666 | dinsdag 25 september 2012 @ 12:50 | |
Wat heeft wegligging met de soort brandstof te maken? ![]() | ||
FAP_SMOEL | dinsdag 25 september 2012 @ 12:52 | |
ik doelde dus op het model carroserie maar vergat het erbij te zetten maar danog, type brandstof heef ter dus wel mee te maken een diesel heeft een veel korte opspoel tijd waardoor hij met meer vermogen de bocht uit kan komen en dus eerder het vermogen levert dat is dus het verschil in wegligging als jij uit een bocht komt en de persoon voor je turbo lag heeft van gemiddeld 1 seconde ben jij er al voorbij omdat je dat niet hebt... | ||
jitzzzze | dinsdag 25 september 2012 @ 12:57 | |
Dit zegt me dus echt helemaal niets. Het kan me ook niet echt boeien. Ik heb in een heleboel verschillende auto's gereden. Maar behalve het verschil in koppel, wat je eerder beschikbaar hebt, merk je geen enkel verschil. Niet meer of minder schakelen, gaat hetzelfde door de bocht, dus weer heb ik geen idee waar je het over hebt. Verklaart dit waarom het overgrote merendeel van de racewagens op benzine rijd? | ||
RealBizkit666 | dinsdag 25 september 2012 @ 12:58 | |
Waarom zou een bezine motor op 5000 toeren een turbo gat van 1 seconde hebben? Het is niet alsof je stil gaat staan en opnieuw moet optrekken in de bocht, maar je houdt hem normaal gesproken op hogere toeren dan. Het enige voordeel van de diesel is dat je meer rondjes op 1 tank kunt rijden. En laat hierdoor Diesel alleen interessant zijn voor races die meer dan 6 uur duren. Voor de rest blijft benzine beter dan diesel als het om racerij gaat. Er is een reden waarom Diesel alleen bij de 24uurs races succesvol is. | ||
FAP_SMOEL | dinsdag 25 september 2012 @ 13:02 | |
Diesel is nog in opkomst en is eigenlijk beperkt mogelijk, je kan geen 600 pk uit een 1.9 tdi halen wat het al snel beperkt, tegen een pk kanon ga je het afleggen maar als je bovenstaande verhaal zou snappen zou je me begrijpen En over dat schakelen, een diesel heeft zijn koppel veel lager in toeren waardoor je niet terug hoeft te schakelen, neem een evo.. lekker 450 pk, turbo spoelt op bij de 4500 tpm, en gaat dan door tot 7000tpm, bij iedere bocht zal hij terug moeten schakelen (met uitzondering) en zal hij eerst voorbij de 4500 tpm moeten zijn wil hij vermogen hebben.. Ideaal voorbeeld van turbo lag is deze supra, hij tikt soms al de toerenbegrenzer aan zonder dat de turbo ook maar iets doet en dan draait hij echt al 7000 tpm of meer | ||
FAP_SMOEL | dinsdag 25 september 2012 @ 13:03 | |
omdat je wel toeren kan hebben maar door je wastegat draait je turbo geen druk (hoogstens 0.5 bar) en deze zal dan eerst de druk weer moeten opbouwen | ||
RealBizkit666 | dinsdag 25 september 2012 @ 13:15 | |
Ik weet niet waar je allemaal die onzin vandaan haalt... http://www.wcengineering.com/articles/dieselturbo.html
| ||
FAP_SMOEL | dinsdag 25 september 2012 @ 13:27 | |
ik snap niet vanaf welke kant je het bekijkt? "High volume of air" wat de motor nodig heeft? wat de turbo spoelt? puntje 8. "almost no back pressure" hardstikke gunstig natuurlijk omdat een diesel geen gasklep heeft en geen druk verlies bij schakelen zal hebben.. in tegenstelling to benzine en een diesel draaid gemiddeld 5 k tpm en draait "gewoon"1.6 bar, net als een benzine auto.. uiteraard zit er wel een verschil, grote turbo, grote boost... maar moet je nou echt je gelijk halen door google erbij te halen en niet op je eigen kennis tegen argumenten kunnen geven? | ||
RealBizkit666 | dinsdag 25 september 2012 @ 13:32 | |
Ik zal wel moeten als jij niet gelooft wat andere mensen je proberen te vertellen. ![]() En ik bedoelde het 5e opsompuntje, niet de 5e regel. Hetgene waar staat dat een benzine turbo sneller opspoelt dan een diesel turbo. Om je ongelijk aan te kunnen tonen dat een diesel sneller zou opspoelen. En om daarmee je complete lijst van argumenten van tafel te kunnen schoppen omdat je geen kennis van zaken hebt over hoe een turbo precies werkt. ![]() | ||
FAP_SMOEL | dinsdag 25 september 2012 @ 13:42 | |
turbo van een diesel spoelt sneller, dat is al achterhaalt... een td spoelt ook veel vroeger 1500tpm en heeft dan ook zijn druk koppel eerder en efficienter dan een benzine... een standaard impreza spoelt ook pas bij de 3500 tpm dus wat doet een track auto dan met een grotere turbo... juist... nog later spoelen en dus zal hij eerder een versnelling terug moeten integenstelling met een diesel.. anders, neem ff contact op met de grote mannen, mannen als vvt bijvoorbeeld, waar de ibiza ook naartoe zal gaan voor de chip en afstelling, mocht je het dan nog niet geloven, ga dan eens naar een time attack kijken, wedje maken dat de diesel (in hun klassen) tussen de impreza`s en evo`s op de eerste plekken rijden... duidelijk nooit bij een echte race geweest maar enkel op internet lijstjes kijken ![]() | ||
RealBizkit666 | dinsdag 25 september 2012 @ 13:45 | |
Ja ja. Time attack. We hebben het niet over het optrekken, daarin weet ik ook dat een diesel wel sneller kan zijn. Het ging over die onzin van je dat een diesel sneller uit de bocht zou kunnen komen dan een bezine omdat de turbo sneller zou opspoelen. Je moet nu niet het hele verhaal een andere draai gaan geven, maar eens begrijpen wat je probeert mensen wijs te maken. ![]() | ||
FAP_SMOEL | dinsdag 25 september 2012 @ 13:54 | |
Het ging over die onzin van je dat een diesel sneller uit de bocht zou kunnen komen dan een bezine omdat de turbo sneller zou opspoelen. * zucht* Stel, je hebt een haakse bocht, we nemen ff 2 dezelfde auto`s maar de ene is een benzine en de andere een diesel als ze ieders vanaf het zelfde punt gas geven zal de diesel altijd iets sneller zijn daar kun je niet omheen . Ik sta best open voor wat andere mensen mij wijs proberen te maken maar als ik het er niet meeneens ben waar ik zo mijn redenen voor heb dan maak je me het ook echt niet wijs. | ||
RealBizkit666 | dinsdag 25 september 2012 @ 14:02 | |
Ik heb een haakse bocht. Maximaal vermogen en koppel van de bezine ligt op (laten we zeggen) 6000 RPM. Maximaal vermogen en koppel van de diesel ligt op (laten we zeggen) 4000 RPM. En laten we dan ook nog stellen dat ze hier beide op zitten met gelijke snelheid. Dan is het puur de vraag hoe lang maximaal koppel de auto's nog kunnen volhouden, en een motor die 6000 RPM zal lopen, zal in verhouding sneller 2000 RPM erbij kunnen doen dan een auto die slechts 4000 RPM draait. Dat heeft met de impuls te maken. Stel dus dat beide auto's nog 1500 RPM met maximaal koppel hebben, dan is de bezine auto te alle tijden sneller aangezien hij sneller door de toeren heen is. Aangezien dit een stelling is die nooit, maar dan ook nooit precies op deze manier zal uitkomen, kun je niet stellen dat een diesel of benzine sneller of langzamer uit een bocht is. Dit heeft allemaal met de vormgeving van de motor (en versnellingsbak en...) te maken, maar absoluut niet met de brandstof. Maar onder de ideale en perfecte omstandigheden zal de benzine wel degelijk sneller zijn. | ||
FAP_SMOEL | dinsdag 25 september 2012 @ 14:05 | |
Ik ga 1 ding zeggen en dat is dat een diesel het volle koppel bij 2000 tpm heeft en het vermogen bij 4000 tpm... en doorgaat tot 5000 tpm.. 3000 tpm lang het koppel er vol op dus het is niet zo moeilijk hoor... de diesel techniek.. ik sta open voor meningen maar dit slaat alles.. een diesel die zijn koppel bij de 4k rpm heeft ![]() | ||
RealBizkit666 | dinsdag 25 september 2012 @ 14:08 | |
Speciaal voor jou dan met andere getallen, omdat je blijkbaar het anders niet snapt...
| ||
_VoiD_ | dinsdag 25 september 2012 @ 14:14 | |
Wat lul je man? En wat bedoel je met hetzelfde punt? Evenveel toeren? Logisch dat dan eentje sneller is, het zijn namelijk twee verschillende soorten auto. Maar het is echt een kulvergelijking van hier tot Tokio, want die twee auto's rij je niet hetzelfde. Precies wat Real zegt. | ||
FAP_SMOEL | dinsdag 25 september 2012 @ 14:15 | |
dude... niks met je impuls, een turbo motor heeft geen fuck met impuls te maken... een diesel heeft constant direct koppel en vermogen beschikbaar integen stelling tot... btw waar copy/paste je trouwens je tekst ? | ||
RealBizkit666 | dinsdag 25 september 2012 @ 14:25 | |
Dan niet. Ik geef het op om te vertellen dat dit niet aan de brandstof ligt, maar aan de bouw van de motor en rest er omheen. ![]() Misschien een leuk feitje voor je: Een Golf IV TDI met 150 PK heeft maximaal koppel bij 2100, daar waar de Golf IV GTi met 150 PK dat al bij 1750 toeren heeft. ![]() En laat die benzine versie ook nog sneller van 0 naar de 100 km/h kunnen. Laat dit nu duidelijk maken voor je dat brandstof niet hetgene is wat zorgt voor de acceleratie of wat dan ook... | ||
Turquaz52 | dinsdag 25 september 2012 @ 15:11 | |
Blablablablabla.. Diesel is gewoon zuiniger en trekt harder op dan een benzine en een benzine auto klinkt 14x beter dan een diesel auto.. Blij? :/ | ||
Turquaz52 | dinsdag 25 september 2012 @ 15:13 | |
Je weet dat dat zware onderhoudsgevoelige blokken zijn die om de klap kapot gaan? Afbrekende kleppen, uitrekkende kleppen, kapotte turbo of compressor etc..?? En stuur es een link met die jetta 85'er met 2.0 tdi blok.. ![]() | ||
golf2tfsi | dinsdag 25 september 2012 @ 16:15 | |
Ja klopt heb er al een nieuwe turbo op... ![]() en over de foto`s ik had ze op mijn laptop die gestolen is ... ![]() Ik ga hem wel missen bye bye jetta ![]() ![]() | ||
Fer | dinsdag 25 september 2012 @ 19:48 | |
Volgens mij kan TS weleens gelijk hebben als we streetcars vergelijken. Waar benzine gewoon een beperking heeft omdat je normaal stationair wil blijven draaien. De enige reden dat een normale (niet-endurance) raceauto benzine heeft komt door het toerental. Een diesel, als is het een Audi R12 is klaar boven de 5000rpm. De diesel kan gewoon niet sneller ontbranden dan dat. Benzinemotoren zijn al gemaakt tot voorbij de 20000rpm, dan haal je dus kort door de bocht uit een zelfde koppel 4x zoveel vermogen. | ||
bokkepoot | dinsdag 25 september 2012 @ 20:42 | |
Dat is niet helemaal waar want het koppel zakt ook weer na de top.. Je hebt even een opbouw naar de piek en dan zakt je koppelkromme ook weer | ||
Fer | dinsdag 25 september 2012 @ 20:52 | |
Daarom zei ik ook kort door de bocht. ;-) Maar voor racemotoren geldt denk ik wel dat ze nog een boel koppel leveren tegen max rpm, daarom lopen ze beroerd (niet) stationair. Maar als we straatmotoren bekijken: een turbodiesel klimt snel naar de piek bij 2000rpm, maar dan zakt het koppel vaak als een baksteen in. Ik hoop dat je dit effect kan verminderen door hogere inspuitdruk en fijnere injectors. Turbo-benzine hebben vaak koppelkrommes zo vlak als de tafelberg. Tenzij de tunert bezig is geweest, dan zie krommes die pas voorbij 4500rpm stijl opstijgen. Is wel prettig, als je vrouw/vriendin ermee rijdt, merkt niks van die 500pk onder de kap. | ||
bokkepoot | dinsdag 25 september 2012 @ 21:17 | |
Helemaal correct ![]() | ||
Turquaz52 | dinsdag 25 september 2012 @ 23:06 | |
Daarom vervangt hij ook zijn plunjer voor een hogere maar kortere inspuiting en grotere verstuivers.. ![]() Hey TS, ga jij ook een launchcontrol laten inprogrameren of niet? En laat jij hem bij VVT chippen? ![]() | ||
FAP_SMOEL | woensdag 26 september 2012 @ 10:18 | |
launch conrol zit ik over na te denken maar weet ik nog niet zeker. Cippen gaat uiteraard bij vvt gebeuren, de expert dus | ||
Turquaz52 | donderdag 27 september 2012 @ 01:35 | |
Ik wil dat wel laten in programmeren namelijk.. Jij en ik hebben de zelfde ECU toch? Weet jij of het mogelijk is @ een AFN of überhaupt een verdelerpomp? Want aub ff serieus.. Dit is toch fucking geil ![]() | ||
FAP_SMOEL | vrijdag 28 september 2012 @ 08:01 | |
Launch control kan niet op onze ecu meen ik. Op een cupra d kan dit wel door de modernere ecu. Persoonlijk is het niet echt mijn ding . Inprinciepe maakt het niet uit welke motor je hebt .. zolang je maar een electronische en geen mechanische pomp hebt... | ||
FAP_SMOEL | vrijdag 28 september 2012 @ 08:02 | |
Btw die cupra is van Iwan om staat tekoop | ||
Spamblik | vrijdag 28 september 2012 @ 12:17 | |
Hoe hard gaat zo'n ding naar de 100? | ||
Turquaz52 | vrijdag 28 september 2012 @ 16:14 | |
De mijne ging in 6.4 sec, denk als deze seat klaar is +/- 6 sec ofzo..? Hij is namelijk wel iets zwaarder dan mijn golf, en als ik zijn setup zo bekijk en de AFN blok is het zelfde als de mijne, dan denk ik dat hij hier max 260/270pk uit haalt.. Meer kan de pomp ook niet leveren.. ![]() | ||
Turquaz52 | vrijdag 28 september 2012 @ 16:17 | |
Dafuq, nu weet ik waarom je bigdiddybobiel zei.. ![]() ![]() | ||
Fer | vrijdag 28 september 2012 @ 20:33 | |
Laat in ieder geval wel de uitlaat gewoon omlaag blazen, tegen het wegdek. Of heb je soms zin om je achterkant weekelijks te ontvetten? | ||
golf2tfsi | vrijdag 28 september 2012 @ 21:52 | |
siktir lan wat volgen ![]() ![]() ![]() Ik zag jou vnd toevallig op de snelweg ik was in mijn golf 2 tfsi. ![]() ![]() | ||
Turquaz52 | zaterdag 29 september 2012 @ 19:37 | |
What.. ![]() ![]() En thanks voor de like.. ![]() | ||
Turquaz52 | zaterdag 29 september 2012 @ 19:37 | |
En jij bent toerk? | ||
golf2tfsi | maandag 1 oktober 2012 @ 22:24 | |
Je was richting maasbree volgensmij in een renault scenic ![]() ![]() Ik reed met een verlaagde g60 paarse golf2 ik kende je hoofd van die ene filmpje van die bmw met die 2.5l 6cilinder toen je even touren zat te maken ![]() | ||
golf2tfsi | maandag 1 oktober 2012 @ 22:26 | |
hayir ama ben iyi turkce biliyorum ![]() mijn oom is van turkse afkomst en hij heeft mij het een en ander geleerd karpuz kafa ![]() | ||
Turquaz52 | maandag 1 oktober 2012 @ 23:39 | |
Jaa dat klopt, dat was ik inderdaad.. Tja, Drivers license revoked.. ![]() Vandaar dat ik langs mijn moeder zat ![]() En jou Golf heb ik volgens mij ook gezien, mijn broertje ook die achterin zat, ik zei nog van kijk zo'n kleur wil ik op mijn auto tegen mijn moeder ![]() | ||
Turquaz52 | maandag 1 oktober 2012 @ 23:39 | |
Cok guzel, ama laten we nu niet meer offline gaan in andermans topic.. ![]() ![]() | ||
1299 | dinsdag 2 oktober 2012 @ 00:13 | |
Duidelijk gevalletje van TS heeft de bel wel horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt... | ||
golf2tfsi | dinsdag 2 oktober 2012 @ 13:35 | |
sen mal | ||
Turquaz52 | woensdag 3 oktober 2012 @ 23:03 | |
Sende hayvan herif.. ![]() | ||
Joefje | donderdag 4 oktober 2012 @ 14:25 | |
|