abonnement Unibet Coolblue
pi_116643286
Hooi

Het betreft de volgende auto

Merk : Seat
Type : Ibiza 6k2
Motor : 1.9 TDI
Bouwjaar : Feb 2002
Vermogen : 110 pk 235 Nm koppel
Opties af fabriek: Sport onderstel (grotere rem schijven stuggere en lagere vering) kuip stoelen lederen stuurwiel.

Het begon 10 maanden geleden, met de aankoop van de ibiza, inmiddels al een eindje verder met het
personaliseren. hier een lijstje wat er tot nu toe aan gedaan is

15 inch alpina velgen, 7.5 en 8,5 J. velgen zijn uiterst zeldzaam in orginele staat
Ramen rondom geblindeerd achter 100 % en voorste zijruiten 65%
Emblemen verwijderd
Achterlichten rood gemaakt
Qsp kuipstoelen
Qsp 5 punts gordels
Momo 90mm verdiept stuur
Chip door vvt 143 pk
Demperloos RVS uitlaat systeem
-8 graden negatief camber achter

Toen zag het beestje er zo uit




Na ik 1 keer gruwelijke haast had en dus met koude motor direct het gas erop gooide was het einde verhaal voor de koppaking. snel gemaakt ( binnen 1 dag) want ik moest en zou naar automaxx summer gaan voor de 2e keer.

Onderweg bleek enkel dat door de spoed van de reparatie wat dingen niet goed gegaan waren, zo dichte de kop niet goed af.. oftewel lekker pakking

Toen na het evenement de auto geschorst en binnen gezet om het allemaal maar eens goed aan te pakken.

Wat gaan we eraan doen?

- Bak revisie
- Volledige motor revisie
- Cilinder kop flowen
- Custom inlaat spruitstuk
- Custom uitaat spruitstuk
- 3 inch downpipe
- 2359v Turbo van Garrett
- 12mm plunjer in de brandstof pomp
- DSS ultimate stage 2 verstuivers
- SRE koppeling
- Gelaste rolkooi
- Front mount intercooler
- Brandstof koeler
- Olie koeler
- Accu naar achteren
- Ruiten sproeier reservoir naar achteren
- Neus van de auto herstellen

Het begin van het demonteren



En inmiddels :

inmiddels heel de motor kaal en klaar om gehoond te worden


Soon more

[ Bericht 3% gewijzigd door FAP_SMOEL op 11-09-2012 14:59:11 ]
DISCLAIMER
(1 Het lezen van deze post is geheel op eigen risico, voor eventuele uitbraken van MKZ of een rel na aanleiding van mijn post ben ik niet aansprakelijk.
(2 Lees bovenstaande
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:52:09 #2
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_116643447
joh gebruik eens tinypic voor je plaatjes dan kunnen wij ze ook zien...
pi_116643494
hooi

pi_116643525
Bedankt voor de subtiele suggestie.. ben er al mee bezig
DISCLAIMER
(1 Het lezen van deze post is geheel op eigen risico, voor eventuele uitbraken van MKZ of een rel na aanleiding van mijn post ben ik niet aansprakelijk.
(2 Lees bovenstaande
pi_116644491
quote:
Artikel 5.2.42
De lichtdoorlatendheid van de voorruit en de naast de bestuurderszitplaats aanwezige zijruiten mag niet minder dan 55% bedragen.
Ik zou er voor zorgen dat ze je nergens op kunnen pakken. Dus gewoon die blindering op de voorste zijrruiten en voorruit gewoon aan de eisen laten voldoen.

Het draagt sowieso bij aan de verkeersveiligheid, maar dat zullen mensen die het hebben niet durven toe te geven. Verder wens ik je veel succes met je project, zolang je maar geen extra tupperware aan de buitenkant gaat hangen.
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:21:21 #6
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_116644540
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:19 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik zou er voor zorgen dat ze je nergens op kunnen pakken. Dus gewoon die blindering op de voorste zijrruiten en voorruit gewoon aan de eisen laten voldoen.

Het draagt sowieso bij aan de verkeersveiligheid, maar dat zullen mensen die het hebben niet durven toe te geven. Verder wens ik je veel succes met je project, zolang je maar geen extra tupperware aan de buitenkant gaat hangen.
LOL, o zo waar....
pi_116644689
Extra tupperware komt er zeker niet aan, hoogstens een OEM cupra voorbumper maar dat is ook echt alles, ben geen man van de (en ik qout) "Verlaagde bumpers"
DISCLAIMER
(1 Het lezen van deze post is geheel op eigen risico, voor eventuele uitbraken van MKZ of een rel na aanleiding van mijn post ben ik niet aansprakelijk.
(2 Lees bovenstaande
pi_116644823
Zelfs dat niet. Een Wolf in schaapskleren is veel leuker.

In mijn 3 vorige auto's, lag overal een (onder andere) zwaardere motor in zonder dat iets aan de buitenkant te zien was. Mijn huidige auto is de eerste die ik origineel heb gelaten. :P
pi_116645149
haha maar zolang je hem hebt kun je hem nog aanpassen :P

maar een wolf in schaapskleren heeft ook wel wat ja ...
DISCLAIMER
(1 Het lezen van deze post is geheel op eigen risico, voor eventuele uitbraken van MKZ of een rel na aanleiding van mijn post ben ik niet aansprakelijk.
(2 Lees bovenstaande
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:46:31 #10
383870 hardcore-gabberr
JWZ hardcore gabber
pi_116645551
ligt het aan mij of doen de 1ste 2 foto's het niet?
daaadadadada
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:49:46 #11
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_116645707
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:46 schreef hardcore-gabberr het volgende:
ligt het aan mij of doen de 1ste 2 foto's het niet?
Doen het hier ook niet. :')
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_116645954
Deze links doen het wel. Dat is waar je uitkomt als je de links van de plaatjes kopieert in je brouwser. :)

http://postimage.org/image/ftgrhtmbf/
http://postimage.org/image/iynl30qk1/
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:58:15 #13
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_116646095
Ik blijf het lelijk vinden, auto's zonder de logo's. :{

Verder succes ermee. ^O^
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_116646492
hier doen de fotos t wel gewoon

snap geen hol van die foto dinge
DISCLAIMER
(1 Het lezen van deze post is geheel op eigen risico, voor eventuele uitbraken van MKZ of een rel na aanleiding van mijn post ben ik niet aansprakelijk.
(2 Lees bovenstaande
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:09:24 #15
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_116646602
Maaruh, een koppakking gaat niet zo snel stuk. Dus hoe de fuck heb je dat voor elkaar gekregen? :o
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_116647400
Flink poken zoals we dat hier zeggen

1e keer omdat de motor koud was en vol vermogen erop kwam en 2e keer door foute montage van de nieuwe.. dacht althans foute montage maar inmiddels weet ik dat het door een slecht kop komt
DISCLAIMER
(1 Het lezen van deze post is geheel op eigen risico, voor eventuele uitbraken van MKZ of een rel na aanleiding van mijn post ben ik niet aansprakelijk.
(2 Lees bovenstaande
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:30:44 #17
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_116647581
Hehe. :D

En ze raden altijd aan om de kop te laten vlakken als je pakking vervangt, anders krijg je inderdaad dat de nieuwe er zo uit klapt. ;)
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_116648907
is hij ook, maar degene die de kop gevlakt heeft, heeft hem niet afgeperst dus waarschijnlijk is hij gescheurd
DISCLAIMER
(1 Het lezen van deze post is geheel op eigen risico, voor eventuele uitbraken van MKZ of een rel na aanleiding van mijn post ben ik niet aansprakelijk.
(2 Lees bovenstaande
pi_116650862
Mooie sleutelruimte.

"doet u mij die maar"
pi_116651095
oh TS

laat de bussen waar je pompverstuivers uitmeten, deze slaan met enige regelmaat uit wat zal resulteren in een nieuwe cilinderkop!!!

dealer heeft hier het eea aan info van !!!!
pi_116651279
gelukkig heb ik een vp motor met een aparte brandstof pomp ;)

ik heb geen pd motor he;)
DISCLAIMER
(1 Het lezen van deze post is geheel op eigen risico, voor eventuele uitbraken van MKZ of een rel na aanleiding van mijn post ben ik niet aansprakelijk.
(2 Lees bovenstaande
pi_116939447
Ik vind je turbokeuze beetje onlogisch, zo eerder voor een 2265 gaan als ik jou was... ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_116939556
En 12 mm plunjer? Op hoeveel vermogen heb je gemikt? ;)

Ik zelf had gemikt op 300PK, gezien het feit dat mijn pomp niet meer kon leveren etc.. heb ik mijn doel op 275 gezet. Ik heb zelf een AFN in een Mk2 Golf..;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_116939770
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:30 schreef tomaat52 het volgende:
Hehe. :D

En ze raden altijd aan om de kop te laten vlakken als je pakking vervangt, anders krijg je inderdaad dat de nieuwe er zo uit klapt. ;)
Ze is de beunhaas zeker :')

Vlakken van de kop is per situatie anders en vaker slechter dan beter voor het blok. Klakkeloos gaan vlakken na een lekke koppakking is echt :')
  dinsdag 18 september 2012 @ 16:45:51 #25
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_116939859
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 september 2012 14:53 schreef Mirgeam het volgende:
hooi

[ afbeelding ]
Hoooii...!

One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_116941438
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 september 2012 16:45 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Hoooii...!

[ afbeelding ]

Hallon :W
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  zondag 23 september 2012 @ 22:12:26 #27
385119 golf2tfsi
Golf 2 1.4 tfsi
pi_117173566
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 september 2012 17:19 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Hallon :W
HAHAHA hallon bigdiddybobiel:D
Volkswagen Golf 2 1.4 TFSI 198PK 1985
Volkswagen Jetta 2 2.0 TDI 264PK 1986
BMW 535D 3.0 twin turbo 313PK 2011
pi_117196013
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:12 schreef golf2tfsi het volgende:

[..]

HAHAHA hallon bigdiddybobiel:D
Jij hebt serieus een 1.4 TFSI blok in je golf Mk2 zitten..? _O- _O-
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 25 september 2012 @ 08:02:52 #29
385119 golf2tfsi
Golf 2 1.4 tfsi
pi_117223026
quote:
2s.gif Op maandag 24 september 2012 16:31 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Jij hebt serieus een 1.4 TFSI blok in je golf Mk2 zitten..? _O- _O-
ja hoezo is dat zo grappig :D ik had hem best toevallig liggen nouja mijn vader en ik had hem in mijn golf gegooid :D ik ben best trots op me zelf ik heb zelf ook een jetta uit 1985 met een 2.0 tdi motor. :D
Volkswagen Golf 2 1.4 TFSI 198PK 1985
Volkswagen Jetta 2 2.0 TDI 264PK 1986
BMW 535D 3.0 twin turbo 313PK 2011
pi_117227509
wow, je bent zeker de eerste met een 1.4 (haha) in zn golf 2...

sorry hoor maar een 2.8 vr6 kost geen drol en hangt "zo" erin..
DISCLAIMER
(1 Het lezen van deze post is geheel op eigen risico, voor eventuele uitbraken van MKZ of een rel na aanleiding van mijn post ben ik niet aansprakelijk.
(2 Lees bovenstaande
  Moderator dinsdag 25 september 2012 @ 12:06:55 #31
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_117229127
roet is goed, je kan er niet omheen...

je veranderd wel van meninig als een een 500 nm+ stoot in je rug krijgt ;)
DISCLAIMER
(1 Het lezen van deze post is geheel op eigen risico, voor eventuele uitbraken van MKZ of een rel na aanleiding van mijn post ben ik niet aansprakelijk.
(2 Lees bovenstaande
  Moderator dinsdag 25 september 2012 @ 12:40:03 #33
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_117229285
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:33 schreef FAP_SMOEL het volgende:
roet is goed, je kan er niet omheen...

je veranderd wel van meninig als een een 500 nm+ stoot in je rug krijgt ;)
Ik denk het niet want het zal me aan de anus oxideren hoe snel een auto wel niet is.

Begrijp me niet verkeerd; ik hou ook van auto's en van doorrijden, maar zo'n auto samenstellen voor op de openbare weg? Een beetje zinloos, maar dat is slechts mijn mening.
pi_117229306
wie had het over de openbare weg? wie heeft het over daily?
DISCLAIMER
(1 Het lezen van deze post is geheel op eigen risico, voor eventuele uitbraken van MKZ of een rel na aanleiding van mijn post ben ik niet aansprakelijk.
(2 Lees bovenstaande
  Moderator dinsdag 25 september 2012 @ 12:43:03 #35
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_117229355
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:40 schreef FAP_SMOEL het volgende:
wie had het over de openbare weg? wie heeft het over daily?
Dat maakt het des te vreemder om daarvoor een 1.9tdi te gebruiken.
pi_117229433
nee hoor

kijk naar vvt, 1.9 tdi met 300 pk, snelste in time attack, of iwan met zijn cupra D , 256 pk, of jeroen met zijn 118 D met 280 pk, doen het allemaal uitmuntend in de time attack en rijden allemaal in de top 5 tussen subaru/metsubsidie

geloof me, een diesel heeft een veel hoger koppel, hoeft minder te schakelen en vaak liggen ze gewoon strakker in de bochten als bijvoorbeeld een evo/wrx/gt
DISCLAIMER
(1 Het lezen van deze post is geheel op eigen risico, voor eventuele uitbraken van MKZ of een rel na aanleiding van mijn post ben ik niet aansprakelijk.
(2 Lees bovenstaande
pi_117229528
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:46 schreef FAP_SMOEL het volgende:
nee hoor

kijk naar vvt, 1.9 tdi met 300 pk, snelste in time attack, of iwan met zijn cupra D , 256 pk, of jeroen met zijn 118 D met 280 pk, doen het allemaal uitmuntend in de time attack en rijden allemaal in de top 5 tussen subaru/metsubsidie

geloof me, een diesel heeft een veel hoger koppel, hoeft minder te schakelen en vaak liggen ze gewoon strakker in de bochten als bijvoorbeeld een evo/wrx/gt
Wat heeft wegligging met de soort brandstof te maken? _O-
pi_117229574
ik doelde dus op het model carroserie maar vergat het erbij te zetten

maar danog, type brandstof heef ter dus wel mee te maken

een diesel heeft een veel korte opspoel tijd waardoor hij met meer vermogen de bocht uit kan komen en dus eerder het vermogen levert

dat is dus het verschil in wegligging

als jij uit een bocht komt en de persoon voor je turbo lag heeft van gemiddeld 1 seconde ben jij er al voorbij omdat je dat niet hebt...
DISCLAIMER
(1 Het lezen van deze post is geheel op eigen risico, voor eventuele uitbraken van MKZ of een rel na aanleiding van mijn post ben ik niet aansprakelijk.
(2 Lees bovenstaande
  Moderator dinsdag 25 september 2012 @ 12:57:27 #39
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_117229692
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:46 schreef FAP_SMOEL het volgende:
nee hoor

kijk naar vvt, 1.9 tdi met 300 pk, snelste in time attack, of iwan met zijn cupra D , 256 pk, of jeroen met zijn 118 D met 280 pk, doen het allemaal uitmuntend in de time attack en rijden allemaal in de top 5 tussen subaru/metsubsidie
Dit zegt me dus echt helemaal niets. Het kan me ook niet echt boeien.
quote:
geloof me, een diesel heeft een veel hoger koppel, hoeft minder te schakelen en vaak liggen ze gewoon strakker in de bochten als bijvoorbeeld een evo/wrx/gt
Ik heb in een heleboel verschillende auto's gereden. Maar behalve het verschil in koppel, wat je eerder beschikbaar hebt, merk je geen enkel verschil. Niet meer of minder schakelen, gaat hetzelfde door de bocht, dus weer heb ik geen idee waar je het over hebt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:52 schreef FAP_SMOEL het volgende:
ik doelde dus op het model carroserie maar vergat het erbij te zetten

maar danog, type brandstof heef ter dus wel mee te maken

een diesel heeft een veel korte opspoel tijd waardoor hij met meer vermogen de bocht uit kan komen en dus eerder het vermogen levert

dat is dus het verschil in wegligging

als jij uit een bocht komt en de persoon voor je turbo lag heeft van gemiddeld 1 seconde ben jij er al voorbij omdat je dat niet hebt...
Verklaart dit waarom het overgrote merendeel van de racewagens op benzine rijd?
pi_117229731
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:52 schreef FAP_SMOEL het volgende:
ik doelde dus op het model carroserie maar vergat het erbij te zetten

maar danog, type brandstof heef ter dus wel mee te maken

een diesel heeft een veel korte opspoel tijd waardoor hij met meer vermogen de bocht uit kan komen en dus eerder het vermogen levert

dat is dus het verschil in wegligging

als jij uit een bocht komt en de persoon voor je turbo lag heeft van gemiddeld 1 seconde ben jij er al voorbij omdat je dat niet hebt...
Waarom zou een bezine motor op 5000 toeren een turbo gat van 1 seconde hebben?

Het is niet alsof je stil gaat staan en opnieuw moet optrekken in de bocht, maar je houdt hem normaal gesproken op hogere toeren dan.

Het enige voordeel van de diesel is dat je meer rondjes op 1 tank kunt rijden. En laat hierdoor Diesel alleen interessant zijn voor races die meer dan 6 uur duren. Voor de rest blijft benzine beter dan diesel als het om racerij gaat.
Er is een reden waarom Diesel alleen bij de 24uurs races succesvol is.
pi_117229816
Diesel is nog in opkomst en is eigenlijk beperkt mogelijk, je kan geen 600 pk uit een 1.9 tdi halen wat het al snel beperkt, tegen een pk kanon ga je het afleggen maar als je bovenstaande verhaal zou snappen zou je me begrijpen

En over dat schakelen, een diesel heeft zijn koppel veel lager in toeren waardoor je niet terug hoeft te schakelen, neem een evo.. lekker 450 pk, turbo spoelt op bij de 4500 tpm, en gaat dan door tot 7000tpm, bij iedere bocht zal hij terug moeten schakelen (met uitzondering) en zal hij eerst voorbij de 4500 tpm moeten zijn wil hij vermogen hebben..

Ideaal voorbeeld van turbo lag is deze supra, hij tikt soms al de toerenbegrenzer aan zonder dat de turbo ook maar iets doet en dan draait hij echt al 7000 tpm of meer

DISCLAIMER
(1 Het lezen van deze post is geheel op eigen risico, voor eventuele uitbraken van MKZ of een rel na aanleiding van mijn post ben ik niet aansprakelijk.
(2 Lees bovenstaande
pi_117229867
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 12:58 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Waarom zou een bezine motor op 5000 toeren een turbo gat van 1 seconde hebben?

Het is niet alsof je stil gaat staan en opnieuw moet optrekken in de bocht, maar je houdt hem normaal gesproken op hogere toeren dan.

Het enige voordeel van de diesel is dat je meer rondjes op 1 tank kunt rijden. En laat hierdoor Diesel alleen interessant zijn voor races die meer dan 6 uur duren. Voor de rest blijft benzine beter dan diesel als het om racerij gaat.
Er is een reden waarom Diesel alleen bij de 24uurs races succesvol is.
omdat je wel toeren kan hebben maar door je wastegat draait je turbo geen druk (hoogstens 0.5 bar)
en deze zal dan eerst de druk weer moeten opbouwen
DISCLAIMER
(1 Het lezen van deze post is geheel op eigen risico, voor eventuele uitbraken van MKZ of een rel na aanleiding van mijn post ben ik niet aansprakelijk.
(2 Lees bovenstaande
pi_117230219
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:03 schreef FAP_SMOEL het volgende:

[..]

omdat je wel toeren kan hebben maar door je wastegat draait je turbo geen druk (hoogstens 0.5 bar)
en deze zal dan eerst de druk weer moeten opbouwen
Ik weet niet waar je allemaal die onzin vandaan haalt...

http://www.wcengineering.com/articles/dieselturbo.html
1
2
3
4
5
6
7
8
Quick Summary
Diesel                                         Gasoline
- Low RPM                                      - Variable RPM
- Low Boost                                    - High Boost
- High Volume of Air                           - Variable Volume
- Lots of Warm Exhaust Gases                   - Hot Exhaust Gases
- Slow Spool Up                                - Quick Spool Up
- Almost No Back Pressure on Throttle Close    - Hard Back Pressure on Throttle Close
Met name puntje 5 is dan erg interessant voor je...
pi_117230547
ik snap niet vanaf welke kant je het bekijkt? "High volume of air" wat de motor nodig heeft? wat de turbo spoelt?

puntje 8. "almost no back pressure" hardstikke gunstig natuurlijk omdat een diesel geen gasklep heeft en geen druk verlies bij schakelen zal hebben.. in tegenstelling to benzine

en een diesel draaid gemiddeld 5 k tpm en draait "gewoon"1.6 bar, net als een benzine auto.. uiteraard zit er wel een verschil, grote turbo, grote boost...

maar moet je nou echt je gelijk halen door google erbij te halen en niet op je eigen kennis tegen argumenten kunnen geven?
DISCLAIMER
(1 Het lezen van deze post is geheel op eigen risico, voor eventuele uitbraken van MKZ of een rel na aanleiding van mijn post ben ik niet aansprakelijk.
(2 Lees bovenstaande
pi_117230667
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:27 schreef FAP_SMOEL het volgende:
ik snap niet vanaf welke kant je het bekijkt? "High volume of air" wat de motor nodig heeft? wat de turbo spoelt?

puntje 8. "almost no back pressure" hardstikke gunstig natuurlijk omdat een diesel geen gasklep heeft en geen druk verlies bij schakelen zal hebben.. in tegenstelling to benzine

en een diesel draaid gemiddeld 5 k tpm en draait "gewoon"1.6 bar, net als een benzine auto.. uiteraard zit er wel een verschil, grote turbo, grote boost...

maar moet je nou echt je gelijk halen door google erbij te halen en niet op je eigen kennis tegen argumenten kunnen geven?
Ik zal wel moeten als jij niet gelooft wat andere mensen je proberen te vertellen. :')

En ik bedoelde het 5e opsompuntje, niet de 5e regel. Hetgene waar staat dat een benzine turbo sneller opspoelt dan een diesel turbo. Om je ongelijk aan te kunnen tonen dat een diesel sneller zou opspoelen. En om daarmee je complete lijst van argumenten van tafel te kunnen schoppen omdat je geen kennis van zaken hebt over hoe een turbo precies werkt. ;)
pi_117231031
turbo van een diesel spoelt sneller, dat is al achterhaalt...

een td spoelt ook veel vroeger 1500tpm en heeft dan ook zijn druk koppel eerder en efficienter dan een benzine... een standaard impreza spoelt ook pas bij de 3500 tpm dus wat doet een track auto dan met een grotere turbo... juist... nog later spoelen en dus zal hij eerder een versnelling terug moeten integenstelling met een diesel..

anders, neem ff contact op met de grote mannen, mannen als vvt bijvoorbeeld, waar de ibiza ook naartoe zal gaan voor de chip en afstelling,

mocht je het dan nog niet geloven, ga dan eens naar een time attack kijken, wedje maken dat de diesel (in hun klassen) tussen de impreza`s en evo`s op de eerste plekken rijden...

duidelijk nooit bij een echte race geweest maar enkel op internet lijstjes kijken :')
DISCLAIMER
(1 Het lezen van deze post is geheel op eigen risico, voor eventuele uitbraken van MKZ of een rel na aanleiding van mijn post ben ik niet aansprakelijk.
(2 Lees bovenstaande
pi_117231152
Ja ja. Time attack. We hebben het niet over het optrekken, daarin weet ik ook dat een diesel wel sneller kan zijn.

Het ging over die onzin van je dat een diesel sneller uit de bocht zou kunnen komen dan een bezine omdat de turbo sneller zou opspoelen. Je moet nu niet het hele verhaal een andere draai gaan geven, maar eens begrijpen wat je probeert mensen wijs te maken. ;)
pi_117231466
Het ging over die onzin van je dat een diesel sneller uit de bocht zou kunnen komen dan een bezine omdat de turbo sneller zou opspoelen.

* zucht*

Stel, je hebt een haakse bocht, we nemen ff 2 dezelfde auto`s maar de ene is een benzine en de andere een diesel

als ze ieders vanaf het zelfde punt gas geven zal de diesel altijd iets sneller zijn daar kun je niet omheen .

Ik sta best open voor wat andere mensen mij wijs proberen te maken maar als ik het er niet meeneens ben waar ik zo mijn redenen voor heb dan maak je me het ook echt niet wijs.
DISCLAIMER
(1 Het lezen van deze post is geheel op eigen risico, voor eventuele uitbraken van MKZ of een rel na aanleiding van mijn post ben ik niet aansprakelijk.
(2 Lees bovenstaande
pi_117231695
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:54 schreef FAP_SMOEL het volgende:
Het ging over die onzin van je dat een diesel sneller uit de bocht zou kunnen komen dan een bezine omdat de turbo sneller zou opspoelen.

* zucht*

Stel, je hebt een haakse bocht, we nemen ff 2 dezelfde auto`s maar de ene is een benzine en de andere een diesel

als ze ieders vanaf het zelfde punt gas geven zal de diesel altijd iets sneller zijn daar kun je niet omheen .

Ik sta best open voor wat andere mensen mij wijs proberen te maken maar als ik het er niet meeneens ben waar ik zo mijn redenen voor heb dan maak je me het ook echt niet wijs.
Ik heb een haakse bocht.

Maximaal vermogen en koppel van de bezine ligt op (laten we zeggen) 6000 RPM.
Maximaal vermogen en koppel van de diesel ligt op (laten we zeggen) 4000 RPM.
En laten we dan ook nog stellen dat ze hier beide op zitten met gelijke snelheid.

Dan is het puur de vraag hoe lang maximaal koppel de auto's nog kunnen volhouden, en een motor die 6000 RPM zal lopen, zal in verhouding sneller 2000 RPM erbij kunnen doen dan een auto die slechts 4000 RPM draait. Dat heeft met de impuls te maken.

Stel dus dat beide auto's nog 1500 RPM met maximaal koppel hebben, dan is de bezine auto te alle tijden sneller aangezien hij sneller door de toeren heen is.

Aangezien dit een stelling is die nooit, maar dan ook nooit precies op deze manier zal uitkomen, kun je niet stellen dat een diesel of benzine sneller of langzamer uit een bocht is. Dit heeft allemaal met de vormgeving van de motor (en versnellingsbak en...) te maken, maar absoluut niet met de brandstof. Maar onder de ideale en perfecte omstandigheden zal de benzine wel degelijk sneller zijn.
pi_117231793
Ik ga 1 ding zeggen en dat is dat een diesel het volle koppel bij 2000 tpm heeft en het vermogen bij 4000 tpm... en doorgaat tot 5000 tpm.. 3000 tpm lang het koppel er vol op dus

het is niet zo moeilijk hoor... de diesel techniek.. ik sta open voor meningen maar dit slaat alles.. een diesel die zijn koppel bij de 4k rpm heeft :')
DISCLAIMER
(1 Het lezen van deze post is geheel op eigen risico, voor eventuele uitbraken van MKZ of een rel na aanleiding van mijn post ben ik niet aansprakelijk.
(2 Lees bovenstaande
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')