Ik zou er voor zorgen dat ze je nergens op kunnen pakken. Dus gewoon die blindering op de voorste zijrruiten en voorruit gewoon aan de eisen laten voldoen.quote:Artikel 5.2.42
De lichtdoorlatendheid van de voorruit en de naast de bestuurderszitplaats aanwezige zijruiten mag niet minder dan 55% bedragen.
LOL, o zo waar....quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik zou er voor zorgen dat ze je nergens op kunnen pakken. Dus gewoon die blindering op de voorste zijrruiten en voorruit gewoon aan de eisen laten voldoen.
Het draagt sowieso bij aan de verkeersveiligheid, maar dat zullen mensen die het hebben niet durven toe te geven. Verder wens ik je veel succes met je project, zolang je maar geen extra tupperware aan de buitenkant gaat hangen.
Doen het hier ook niet.quote:Op dinsdag 11 september 2012 15:46 schreef hardcore-gabberr het volgende:
ligt het aan mij of doen de 1ste 2 foto's het niet?
Ze is de beunhaas zekerquote:Op dinsdag 11 september 2012 16:30 schreef tomaat52 het volgende:
Hehe.
En ze raden altijd aan om de kop te laten vlakken als je pakking vervangt, anders krijg je inderdaad dat de nieuwe er zo uit klapt.
quote:
HAHAHA hallon bigdiddybobiel:Dquote:
Jij hebt serieus een 1.4 TFSI blok in je golf Mk2 zitten..?quote:
ja hoezo is dat zo grappigquote:Op maandag 24 september 2012 16:31 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Jij hebt serieus een 1.4 TFSI blok in je golf Mk2 zitten..?![]()
Ik denk het niet want het zal me aan de anus oxideren hoe snel een auto wel niet is.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:33 schreef FAP_SMOEL het volgende:
roet is goed, je kan er niet omheen...
je veranderd wel van meninig als een een 500 nm+ stoot in je rug krijgt
Dat maakt het des te vreemder om daarvoor een 1.9tdi te gebruiken.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:40 schreef FAP_SMOEL het volgende:
wie had het over de openbare weg? wie heeft het over daily?
Wat heeft wegligging met de soort brandstof te maken?quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:46 schreef FAP_SMOEL het volgende:
nee hoor
kijk naar vvt, 1.9 tdi met 300 pk, snelste in time attack, of iwan met zijn cupra D , 256 pk, of jeroen met zijn 118 D met 280 pk, doen het allemaal uitmuntend in de time attack en rijden allemaal in de top 5 tussen subaru/metsubsidie
geloof me, een diesel heeft een veel hoger koppel, hoeft minder te schakelen en vaak liggen ze gewoon strakker in de bochten als bijvoorbeeld een evo/wrx/gt
Dit zegt me dus echt helemaal niets. Het kan me ook niet echt boeien.quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:46 schreef FAP_SMOEL het volgende:
nee hoor
kijk naar vvt, 1.9 tdi met 300 pk, snelste in time attack, of iwan met zijn cupra D , 256 pk, of jeroen met zijn 118 D met 280 pk, doen het allemaal uitmuntend in de time attack en rijden allemaal in de top 5 tussen subaru/metsubsidie
Ik heb in een heleboel verschillende auto's gereden. Maar behalve het verschil in koppel, wat je eerder beschikbaar hebt, merk je geen enkel verschil. Niet meer of minder schakelen, gaat hetzelfde door de bocht, dus weer heb ik geen idee waar je het over hebt.quote:geloof me, een diesel heeft een veel hoger koppel, hoeft minder te schakelen en vaak liggen ze gewoon strakker in de bochten als bijvoorbeeld een evo/wrx/gt
Verklaart dit waarom het overgrote merendeel van de racewagens op benzine rijd?quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:52 schreef FAP_SMOEL het volgende:
ik doelde dus op het model carroserie maar vergat het erbij te zetten
maar danog, type brandstof heef ter dus wel mee te maken
een diesel heeft een veel korte opspoel tijd waardoor hij met meer vermogen de bocht uit kan komen en dus eerder het vermogen levert
dat is dus het verschil in wegligging
als jij uit een bocht komt en de persoon voor je turbo lag heeft van gemiddeld 1 seconde ben jij er al voorbij omdat je dat niet hebt...
Waarom zou een bezine motor op 5000 toeren een turbo gat van 1 seconde hebben?quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:52 schreef FAP_SMOEL het volgende:
ik doelde dus op het model carroserie maar vergat het erbij te zetten
maar danog, type brandstof heef ter dus wel mee te maken
een diesel heeft een veel korte opspoel tijd waardoor hij met meer vermogen de bocht uit kan komen en dus eerder het vermogen levert
dat is dus het verschil in wegligging
als jij uit een bocht komt en de persoon voor je turbo lag heeft van gemiddeld 1 seconde ben jij er al voorbij omdat je dat niet hebt...
omdat je wel toeren kan hebben maar door je wastegat draait je turbo geen druk (hoogstens 0.5 bar)quote:Op dinsdag 25 september 2012 12:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Waarom zou een bezine motor op 5000 toeren een turbo gat van 1 seconde hebben?
Het is niet alsof je stil gaat staan en opnieuw moet optrekken in de bocht, maar je houdt hem normaal gesproken op hogere toeren dan.
Het enige voordeel van de diesel is dat je meer rondjes op 1 tank kunt rijden. En laat hierdoor Diesel alleen interessant zijn voor races die meer dan 6 uur duren. Voor de rest blijft benzine beter dan diesel als het om racerij gaat.
Er is een reden waarom Diesel alleen bij de 24uurs races succesvol is.
Ik weet niet waar je allemaal die onzin vandaan haalt...quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:03 schreef FAP_SMOEL het volgende:
[..]
omdat je wel toeren kan hebben maar door je wastegat draait je turbo geen druk (hoogstens 0.5 bar)
en deze zal dan eerst de druk weer moeten opbouwen
1 2 3 4 5 6 7 8 | Quick Summary Diesel Gasoline - Low RPM - Variable RPM - Low Boost - High Boost - High Volume of Air - Variable Volume - Lots of Warm Exhaust Gases - Hot Exhaust Gases - Slow Spool Up - Quick Spool Up - Almost No Back Pressure on Throttle Close - Hard Back Pressure on Throttle Close |
Ik zal wel moeten als jij niet gelooft wat andere mensen je proberen te vertellen.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:27 schreef FAP_SMOEL het volgende:
ik snap niet vanaf welke kant je het bekijkt? "High volume of air" wat de motor nodig heeft? wat de turbo spoelt?
puntje 8. "almost no back pressure" hardstikke gunstig natuurlijk omdat een diesel geen gasklep heeft en geen druk verlies bij schakelen zal hebben.. in tegenstelling to benzine
en een diesel draaid gemiddeld 5 k tpm en draait "gewoon"1.6 bar, net als een benzine auto.. uiteraard zit er wel een verschil, grote turbo, grote boost...
maar moet je nou echt je gelijk halen door google erbij te halen en niet op je eigen kennis tegen argumenten kunnen geven?
Ik heb een haakse bocht.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:54 schreef FAP_SMOEL het volgende:
Het ging over die onzin van je dat een diesel sneller uit de bocht zou kunnen komen dan een bezine omdat de turbo sneller zou opspoelen.
* zucht*
Stel, je hebt een haakse bocht, we nemen ff 2 dezelfde auto`s maar de ene is een benzine en de andere een diesel
als ze ieders vanaf het zelfde punt gas geven zal de diesel altijd iets sneller zijn daar kun je niet omheen .
Ik sta best open voor wat andere mensen mij wijs proberen te maken maar als ik het er niet meeneens ben waar ik zo mijn redenen voor heb dan maak je me het ook echt niet wijs.
Speciaal voor jou dan met andere getallen, omdat je blijkbaar het anders niet snapt...quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:05 schreef FAP_SMOEL het volgende:
Ik ga 1 ding zeggen en dat is dat een diesel het volle koppel bij 2000 tpm heeft en het vermogen bij 4000 tpm... en doorgaat tot 5000 tpm.. 3000 tpm lang het koppel er vol op dus
het is niet zo moeilijk hoor... de diesel techniek.. ik sta open voor meningen maar dit slaat alles.. een diesel die zijn koppel bij de 4k rpm heeft
quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb een haakse bocht.
Maximaal vermogen en koppel van de bezine ligt op (laten we zeggen) 3500 RPM.
Maximaal vermogen en koppel van de diesel ligt op (laten we zeggen) 2000 RPM.
En laten we dan ook nog stellen dat ze hier beide op zitten met gelijke snelheid.
Dan is het puur de vraag hoe lang maximaal koppel de auto's nog kunnen volhouden, en een motor die 3500 RPM zal lopen, zal in verhouding sneller 3000 RPM erbij kunnen doen dan een auto die slechts 2000 RPM draait. Dat heeft met de impuls te maken.
Stel dus dat beide auto's nog 3000 RPM met maximaal koppel hebben, dan is de bezine auto te alle tijden sneller aangezien hij sneller door de toeren heen is.
Aangezien dit een stelling is die nooit, maar dan ook nooit precies op deze manier zal uitkomen, kun je niet stellen dat een diesel of benzine sneller of langzamer uit een bocht is. Dit heeft allemaal met de vormgeving van de motor (en versnellingsbak en...) te maken, maar absoluut niet met de brandstof. Maar onder de ideale en perfecte omstandigheden zal de benzine wel degelijk sneller zijn.
Wat lul je man? En wat bedoel je met hetzelfde punt? Evenveel toeren? Logisch dat dan eentje sneller is, het zijn namelijk twee verschillende soorten auto. Maar het is echt een kulvergelijking van hier tot Tokio, want die twee auto's rij je niet hetzelfde. Precies wat Real zegt.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:54 schreef FAP_SMOEL het volgende:
Het ging over die onzin van je dat een diesel sneller uit de bocht zou kunnen komen dan een bezine omdat de turbo sneller zou opspoelen.
als ze ieders vanaf het zelfde punt gas geven zal de diesel altijd iets sneller zijn daar kun je niet omheen.
Je weet dat dat zware onderhoudsgevoelige blokken zijn die om de klap kapot gaan? Afbrekende kleppen, uitrekkende kleppen, kapotte turbo of compressor etc..??quote:Op dinsdag 25 september 2012 08:02 schreef golf2tfsi het volgende:
[..]
ja hoezo is dat zo grappigik had hem best toevallig liggen nouja mijn vader en ik had hem in mijn golf gegooid
ik ben best trots op me zelf ik heb zelf ook een jetta uit 1985 met een 2.0 tdi motor.
Ja klopt heb er al een nieuwe turbo op...quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:13 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Je weet dat dat zware onderhoudsgevoelige blokken zijn die om de klap kapot gaan? Afbrekende kleppen, uitrekkende kleppen, kapotte turbo of compressor etc..??
En stuur es een link met die jetta 85'er met 2.0 tdi blok..(desnoods via PM/DM)!
Dat is niet helemaal waar want het koppel zakt ook weer na de top.. Je hebt even een opbouw naar de piek en dan zakt je koppelkromme ook weerquote:Op dinsdag 25 september 2012 19:48 schreef Fer het volgende:
Volgens mij kan TS weleens gelijk hebben als we streetcars vergelijken. Waar benzine gewoon een beperking heeft omdat je normaal stationair wil blijven draaien.
De enige reden dat een normale (niet-endurance) raceauto benzine heeft komt door het toerental. Een diesel, als is het een Audi R12 is klaar boven de 5000rpm. De diesel kan gewoon niet sneller ontbranden dan dat. Benzinemotoren zijn al gemaakt tot voorbij de 20000rpm, dan haal je dus kort door de bocht uit een zelfde koppel 4x zoveel vermogen.
Helemaal correctquote:Op dinsdag 25 september 2012 20:52 schreef Fer het volgende:
Daarom zei ik ook kort door de bocht. ;-)
Maar voor racemotoren geldt denk ik wel dat ze nog een boel koppel leveren tegen max rpm, daarom lopen ze beroerd (niet) stationair.
Maar als we straatmotoren bekijken: een turbodiesel klimt snel naar de piek bij 2000rpm, maar dan zakt het koppel vaak als een baksteen in. Ik hoop dat je dit effect kan verminderen door hogere inspuitdruk en fijnere injectors.
Turbo-benzine hebben vaak koppelkrommes zo vlak als de tafelberg. Tenzij de tunert bezig is geweest, dan zie krommes die pas voorbij 4500rpm stijl opstijgen. Is wel prettig, als je vrouw/vriendin ermee rijdt, merkt niks van die 500pk onder de kap.
Daarom vervangt hij ook zijn plunjer voor een hogere maar kortere inspuiting en grotere verstuivers..quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:52 schreef Fer het volgende:
Maar als we straatmotoren bekijken: een turbodiesel klimt snel naar de piek bij 2000rpm, maar dan zakt het koppel vaak als een baksteen in. Ik hoop dat je dit effect kan verminderen door hogere inspuitdruk en fijnere injectors.
De mijne ging in 6.4 sec, denk als deze seat klaar is +/- 6 sec ofzo..? Hij is namelijk wel iets zwaarder dan mijn golf, en als ik zijn setup zo bekijk en de AFN blok is het zelfde als de mijne, dan denk ik dat hij hier max 260/270pk uit haalt.. Meer kan de pomp ook niet leveren..quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:17 schreef Spamblik het volgende:
Hoe hard gaat zo'n ding naar de 100?
Dafuq, nu weet ik waarom je bigdiddybobiel zei..quote:
siktir lan wat volgenquote:Op vrijdag 28 september 2012 16:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dafuq, nu weet ik waarom je bigdiddybobiel zei..Stalk je mij op Youtube jongeman..?
What..quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:52 schreef golf2tfsi het volgende:
[..]
siktir lan wat volgen![]()
ik zag dat filmpje en ik zag je naam er onder ik moest me dood lachan je hebt mijn thumb up gekregen
![]()
Ik zag jou vnd toevallig op de snelweg ik was in mijn golf 2 tfsi.maar je zag me niet
Je was richting maasbree volgensmij in een renault scenicquote:Op zaterdag 29 september 2012 19:37 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
What..Hoe kun jij mij op de snelweg gezien hebben..? Waar en in welk auto zat ik?
En thanks voor de like..
hayir ama ben iyi turkce biliyorumquote:
Jaa dat klopt, dat was ik inderdaad.. Tja, Drivers license revoked..quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:24 schreef golf2tfsi het volgende:
[..]
Je was richting maasbree volgensmij in een renault sceniceen vrouw reed volgens mij kan dat kloppen?
![]()
Ik reed met een verlaagde g60 paarse golf2
ik kende je hoofd van die ene filmpje van die bmw met die 2.5l 6cilinder toen je even touren zat te maken
Cok guzel, ama laten we nu niet meer offline gaan in andermans topic..quote:Op maandag 1 oktober 2012 22:26 schreef golf2tfsi het volgende:
[..]
hayir ama ben iyi turkce biliyorum![]()
mijn oom is van turkse afkomst en hij heeft mij het een en ander geleerd karpuz kafa
sen malquote:Op maandag 1 oktober 2012 23:39 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Cok guzel, ama laten we nu niet meer offline gaan in andermans topic..Hayvan herif..
Sende hayvan herif..quote:
quote:Op maandag 1 oktober 2012 23:39 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Cok guzel, ama laten we nu niet meer offline gaan in andermans topic..Hayvan herif..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |