abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116651850
Oh ja, beterschap voor alle zieken!
pi_116652005
Zijn er hier ook mensen die geen zwangerschapscursus gevolgd hebben? Ik heb geen zin :@
Is het echt heel nuttig?
pi_116652140
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:34 schreef Fieder het volgende:
Zijn er hier ook mensen die geen zwangerschapscursus gevolgd hebben? Ik heb geen zin :@
Is het echt heel nuttig?
zo dacht ik er ook over. Daarom heb ik mensendieck gedaan. (individueel) was 2x 3 kwartier. Toch wel blij dat ik het gedaan heb.

Koop anders het boek "duik in je weeen" staat ook veel in en toch handig er iets over te lezen en evt wat ademhalingstechnieken te kunnen toe passen...
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:43:01 #79
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_116652347
quote:
Is het echt heel nuttig?
Ik vond het in eerste instantie ook eigenlijk onzin, maar achteraf (wij hebben vanavond de laatste bijeenkomst van Samen Bevallen en ik heb zelf nog een borstvoedingscursus gedaan) is het het écht wel heel zinvol... Gewoon dat je even hoort hoe alles gaat met interactie met andere stellen, ervaringsverhalen en tips. Je hebt het gewoon al een keer gehoord en ik denk wel dat dat scheelt met weeën opvangen etc :) en zo niet, dan heb ik er toch nog wat van opgestoken qua kennis! :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_116652602
Ik vind geen zak aan de zwangerschapscursus, en toch zou ik iedereen aanraden om bij je eerste zwangerschap mee te doen. Je steekt er mogelijk toch iets van op.
pi_116652767
quote:
Is het echt heel nuttig?
Bij de eerste en nu weer geen cursus gevolgd, niks voor mij en geen zin in en ik heb me prima gered tijdens de bevalling. De verloskundige/arts kan je ook coachen tijdens je weeën mocht je zelf het spoor even bijster zijn
pi_116653161
Ik werk morgen mijn laatste dag! *O*
En ik ben morgen 36 weken zwanger! :o :o :o
pi_116653671
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:58 schreef Mangostine het volgende:
Ik werk morgen mijn laatste dag! *O*
En ik ben morgen 36 weken zwanger! :o :o :o
*O*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_116653810
Waaaah Mango wat ga jij hard ineens! Een fijne laatste dag morgen dan!

Ik ben wel braaf naar de pufclub gegaan en heb er zeker wat van opgestoken! Na de bevalling krijg ik nog 5 lessen voor bekkenbodem etc. En sowieso hebben we wel een fijn en gezellig groepje dus vind het wel gezellig om ervaringen uit te wisselen en dergelijke. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen daar op zit te wachten. Doe lekker waar je je goed bij voelt zou ik zeggen! :)
pi_116654130
Spirit: ter geruststelling, na mijn eerste had ik géén blijvend grote tepelhoven, en geen streepje striae. Er zijn dus echt vrouwen die ongeschonden uit de strijd komen. :+
pi_116656942
quote:
Is het echt heel nuttig?
Ja dat kan dus niet hè. Dan blijft je baby eeuwig zitten!

Het is mijn eerste dus ik weet nog niet zoveel en ik ben graag een beetje geïnformeerd. Heb wel expres voor een korte cursus gekozen van maar zes lessen en een teurgkomavond met baby . Nú al zin in... Het gaat mij puur om de informatie en niet echt om de sociale contacten.

Mijne wordt trouwens door een mensendieck-iemand gegeven, houding etc vind ik wel belangrijk.

Ga nú weg, zal mijn ervaringen laten weten!
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:22:03 #87
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_116657733
quote:
Is het echt heel nuttig?
Ik vond het zeker nuttig. Ik heb yoga gedaan (oke, dat liggen op een matje en naar muziek luisteren was ik op een gegeven moment wel zat :P), de tips die je krijgt om de weeen op te vangen, hoe alles in zijn werk gaat etc, vond ik zeker nuttig. Ik had anders echt totaal geen idee gehad hoe je een wee moet had moeten opvangen eigenlijk!
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_116657848
Ik ben 2x bevallen zonder cursus. En ik leef nog!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_116658065
Ik had cursus maar vond het vreselijk...echt zweverig en tijdens de weeën raakte ik toch in paniek :@ maar de vk en vpg hebben me prima doorheen gecoacht!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_116658905
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:23 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben 2x bevallen zonder cursus. En ik leef nog!
Dat dus!
pi_116659633
3x bevallen zonder cursus *)
Oh kloon staat ingelogd op gsm :+
“I must be an optimist, because a pessimist is never disappointed”
pi_116659684
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:49 schreef CookieTime het volgende:
3x bevallen zonder cursus *)
Oh kloon staat ingelogd op gsm :+
Ik geloof dat ik schizofreen word :o
pi_116659702
'navond w/ Internet was kapot, dus ik was er een paar dagen niet. We hebben nu een nieuwe modem, dus alle vreselijke problemen zouden nu opgelost moeten zijn.

En ik ben misselijk. Vanochtend moest ik kokken van de MvMflessen ( :') ²) en vannacht werd ik wakker van het 'niet lekker voelen'. Naja, tzal wel weer overgaan.

Dan ga ik nu maar eens bijlezen. Ik zag dat de echte Logi weer terug is. Gezellig! Ik vond je andere naam ook minder leuk, of naja minder bij je passen ofzo (niet dat ik je ken, maar snap je wat ik bedoel?).
pi_116659762
...ow pagina te lang open :')
pi_116660136
Oops :D

Oognip :P

Limo die flessen vond ik ook helemaal niets, was echt een mijlpaal dat ik er mee klaar was :) Sterkte :*
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:17:49 #96
378192 -mandy-
I am who I am
pi_116661527
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:50 schreef Limone het volgende:

En ik ben misselijk. Vanochtend moest ik kokken van de MvMflessen ( :') ²) en vannacht werd ik wakker van het 'niet lekker voelen'. Naja, tzal wel weer overgaan.
De misselijkheid begint hier ook toe te slaan. Het hoort erbij, maar leuk is het niet.

Ik ben intussen aan het aftellen naar de eerste echo, 9 oktober is het zover! :)
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_116661729
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:55 schreef Logician78 het volgende:
Oops :D

Oognip :P

Limo die flessen vond ik ook helemaal niets, was echt een mijlpaal dat ik er mee klaar was :) Sterkte :*
Oooh ik word afgekort! O+ Word ik daar weer een beetje emesjeneel van :') Ik weet niet zo goed wat ik met mezelf aanmoet...
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:30:37 #98
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_116662292
Ik heb wel een cursus gedaan. Die was speciaal voor 'nieuwe' ouders. Het waren, dacht ik, tien lessen, waarvan de ene week alleen 'gym' en de andere week ook een uurtje info van de ene keer iemand van de kraamzorg, een keer iemand van het cb en een lactatiedeskundige. Hier mochten de partners ook bij zijn en bij de laatste twee gym lessen ook. Of ik er veel aan heb gehad weet ik niet, het was iig gezellig en heb er een paar vriendinnen aan overgehouden! :D

*rent hier weer snel weg!*
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_116662565
Ik heb bij Sofie een cursus gedaan, en nu ook. Bij Sofie was het een cursus van 7 keer voor de bevalling. Veel kletsen en wat oefeningen. Nu doe ik zwangerfit. Eerst 45 minuten sporten ongeveer, daarna een halfuur oefeningen en info. Vandaag de tweede keer gehad, en het is wel lekker. Had alleen wat last van mijn buik. Volgens de fyso kunnen het wel harde buiken zijn. Die had ik bij Sofie nooit gehad.
Het groepje is leuk, veel moeders met al 1 of meer kinderen.
*poef* nu is het weg
pi_116665399
Ola, leuke onderwerpen, lees lekker mee hoor!
Morgen inderdaad echo L0t, spannend hè! Ik zie er wel naar uit maar nu het ineens morgen is toch een beetje eng ook. Ik heb nog steeds bruinverlies, niet erg maar teveel om het te kunnen ontkennen.

Misselijke dames, sterkte! Heb er ook best veel last van, maar bevallen lijkt me zwaarder. De flessen vind ik dan weer geen probleem, gelukkig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')