abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117363069
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:02 schreef macca728 het volgende:
vandaag was er een storing ergens bij AMsterdam, kon je niet inchecken of uitchecken.

Moesten mensen een kaartje kopen. Hoe gaat dat dan volgend jaar als de kaartjes zijn afgeschaft ?
kaartjes zullen er t.b.v. toeristen altijd wel zijn...
zoniet: gratis reizen..
pi_117367507
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 19:03 schreef mschol het volgende:

[..]

kaartjes zullen er t.b.v. toeristen altijd wel zijn...
zoniet: gratis reizen..
gratis reizen kan niet , want mensen kunnen niet uitchecken, dus niet door de poortjes.
En de NS zal niet in heel Nederland de poortjes open zetten.

Voor toeristen komen er ook OV chipkaarten, volgens NS klantenservice is de prijs nog niet bekend.
pi_117368944
Vanaf 2013 gratis OV in Tallinn

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

gratis reizen kan niet , want mensen kunnen niet uitchecken, dus niet door de poortjes.

Voor toeristen komen er ook OV chipkaarten, volgens NS klantenservice is de prijs nog niet bekend.
Waarom zijn OV prijzen voor Vlaanderen(De Lijn) en Wallonië(TEC) goedkoop?En zeker op jaarbasis? 8)7 _O-
pi_117369970
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:15 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Vanaf 2013 gratis OV in Tallinn

[..]

Waarom zijn OV prijzen voor Vlaanderen(De Lijn) en Wallonië(TEC) goedkoop?En zeker op jaarbasis? 8)7 _O-
Zijn overheidsbedrijven.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_117370279
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:34 schreef Aether het volgende:

[..]

Zijn overheidsbedrijven.
De NS en HTM ook,toch? :*
  † In Memoriam † vrijdag 28 september 2012 @ 21:43:56 #36
25682 2cv
Niet subtiel
pi_117370460
Hoe kan ik het saldo op mijn OV-sipkaart opvragen ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_117370643
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:43 schreef 2cv het volgende:
Hoe kan ik het saldo op mijn OV-sipkaart opvragen ?
bij de automaat ??

anders aanmelden op OV chipkaart.nl
  † In Memoriam † vrijdag 28 september 2012 @ 21:50:20 #38
25682 2cv
Niet subtiel
pi_117370859
Het staat niet eens in de FAQ waar dat moet :') _O- ;(

Affijn, bedankt, ik druk hem wel eens lekker in een automaat.

Vroeger kon ik gewoon op de strippenkaart zien hoeveel strippen ik nog had :{
pi_117372436
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:50 schreef 2cv het volgende:
Het staat niet eens in de FAQ waar dat moet :') _O- ;(

Affijn, bedankt, ik druk hem wel eens lekker in een automaat.

Vroeger kon ik gewoon op de strippenkaart zien hoeveel strippen ik nog had :{
euhm/.. jawel?

(ja kut linkje, site bied geen linkje aan naar zoekresultaten of wat dan ook :'))
pi_117372936
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:18 schreef mschol het volgende:

[..]

euhm/.. jawel?

(ja kut linkje, site bied geen linkje aan naar zoekresultaten of wat dan ook :'))
ja saldolezers op het station....

welke dan ? alleen op de automaat aanwezig toch ?
  † In Memoriam † vrijdag 28 september 2012 @ 22:29:09 #41
25682 2cv
Niet subtiel
pi_117372968
Ik heb de volgende vraag ingetoetst: "Wat is het saldo op mijn OV-chipkaart?". Ik kreeg in totaal 178 'verwijzingen' verdeeld over 18 pagina's. Op pagina 16 stond mijn antwoord'verwijzing' :') Nummertje 131 ... Faalrommel.

Nog wel wat leuke bijzonderheden gevonden:

- Saldo boven de ¤ 0,- wordt uitgekeerd maar je kan wel rood staan.
- De ene keer betaal je GEEN administratiekosten om je saldo terug te krijgen en de andere keer WEL maar nergens staat hoeveel.

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:18 schreef mschol het volgende:

[..]

euhm/.. jawel?

Waar staat het dan? :)

Maarja, het blijft gewoon een door de strot geramde faalbende.
pi_117373819
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:29 schreef 2cv het volgende:
Ik heb de volgende vraag ingetoetst: "Wat is het saldo op mijn OV-chipkaart?". Ik kreeg in totaal 178 'verwijzingen' verdeeld over 18 pagina's. Op pagina 16 stond mijn antwoord'verwijzing' :') Nummertje 131 ... Faalrommel.

- De ene keer betaal je GEEN administratiekosten om je saldo terug te krijgen en de andere keer WEL maar nergens staat hoeveel.

[..]

stel hier uw vraag -> saldo -> 3de of 4de hit :*
pi_117377903
quote:

[..]

zeker, het is zelfs zo onduidelijk dat OV chipkaart en de OV bedrijven het zelf ook niet altijd snappen.

In elk geval krijg je je saldo terug zonder kosten na vervaldatum van de kaart. Moet je je kaart opsturen met formulier van OV chipkaart.nl.

NIET NAAR VERVOERSBEDRIJF GAAN DUS !!!
pi_117378026
quote:

Dus volgens de site kan je niet rood staan, maar kan dit wel gebeuren tijdens de reis ??
Niet na afloop ??? Hahaha.

Je saldo moet minimaal 0 zijn om in te checken, dus ja je kan rood staan, OV chipkaart.nl

En dat van die wel of geen adm. kosten bij teruggave saldo boven 30 is helemaal bizar.

[ Bericht 3% gewijzigd door macca728 op 29-09-2012 00:38:33 ]
pi_117380136
Mijzelf even kopiëren :P

quote:
De Lijn wiki
De Buzzy Pazz is gratis vanaf de derde jongere binnen een gezin
----------------------------------
OV-Chipkaart
Omdat De Lijn ook enkele lijnen in Nederland heeft en in Nederland de ouderwetse strippenkaart inmiddels is vervangen door de OV-chipkaart, proberen sommige Nederlandse concessieverleners De Lijn nu te bewegen tot het accepteren van dit nieuwe Nederlandse vervoerbewijs. In Maastricht is dit gelukt: binnen deze stad kan men reizen met de OV-Chipkaart. Er zijn geen ontwaardingstoestellen voor de chipkaart ingebouwd, men volstaat door aan de buschauffeur de kaart te tonen en te vertellen naar welke halte wordt gereisd. Bij de chauffeur kan dan een biljet enkele rit worden gekocht voor de prijs van het OV-Chipkaart-kilometertarief, eventueel met dalkorting. Deze regeling geldt alleen voor stadsritten binnen Maastricht, bij een grensoverschrijdende rit zijn enkel de reguliere vervoerbewijzen van De Lijn geldig. Overigens valt op te merken dat wanneer een lijnkaart op voorhand is gekocht, een stadsrit binnen Maastricht vaak goedkoper is op een lijnkaart dan op OV-Chipkaarttarief. In Nederland zijn echter geen voorverkoopadressen van De Lijn.
"The fuck,Belgische lijnkaart is nog goedkoper dan Nederlandse OV-chipkaart....in Maastricht nog wel _O-

Als je als 3rde kind in Belgie studeert bvb(tot 25 jaar dus )is je OV abbo gewoon gratis(wist ik al natuurlijk :+)"

Welke Fok!kers wonen in Maastricht? :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 29-09-2012 03:02:57 ]
  Redactie Frontpage maandag 1 oktober 2012 @ 15:01:11 #46
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_117464984
Kosten van een OV-chipkaart zijn nu ¤11,00. Afzetters.
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_117465450
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 15:01 schreef Etcetera het volgende:
Volgens ov-chipkaart ¤7,50?
  Redactie Frontpage maandag 1 oktober 2012 @ 15:15:33 #48
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_117465536
Oh dan is het bij een vervangende blijkbaar?
https://www.ov-chipkaart.(...)nenantwoorden/?n=508
With four other people
And aliens
pi_117465703
quote:
Is er sprake van:

- Een zichtbaar defect: bijvoorbeeld een scheurtje in de kaart, een hoekje er af, deuken in de kaart etc.
- Negatief saldo op de kaart
- Meerdere keren vergeten uit te checken
- Geblokkeerd saldo doordat incasso’s voor automatisch opladen niet konden plaatsvinden.

In bovenstaande gevallen is het defect een gevolg van onzorgvuldig of onjuist gebruik. Laat daarom altijd eerst bij een balie van het OV-bedrijf uw kaart controleren.

Is de kaart buiten uw schuld defect, dan incasseren wij geen ¤11,00. In alle andere gevallen bent u een bedrag van ¤11,00 verschuldigd voor het maken van uw nieuwe kaart.

wat een afzetters idd, maar what else is new? :')
  Redactie Frontpage maandag 1 oktober 2012 @ 15:21:26 #50
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_117465783
Ik vind het nog steeds belachelijk dat wanneer mij kaart verlopen is, ik een nieuwe moet kopen.

En ik vind het bijna verbazingwekkend dat mij huidige kaart (gekregen tijdens studie, toen het net was ingevoerd) het nog steeds doet :P
With four other people
And aliens
pi_117465787
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 15:15 schreef Etcetera het volgende:
Oh dan is het bij een vervangende blijkbaar?
https://www.ov-chipkaart.(...)nenantwoorden/?n=508
Alleen als je aan die voorwaarden voldoet.
Kun je beter een nieuwe aanvragen ;)
pi_117625454
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 15:01 schreef Etcetera het volgende:
quote:
Voor beter OV eist terugdraaien duurdere OV-chipkaart
Reizigersvereniging Voor Beter OV eist het terugdraaien van een prijsstijging van 50% voor een vervangende OV-chipkaart. Deze prijsstijging was door Trans Link Systems (TLS) doorgevoerd op verzoek van de vervoerbedrijven. Dat meldt een woordvoerder van de vereniging donderdag.

Sinds 1 oktober kost een vervangende OV-chipkaart wanneer de originele chipkaart beschadigd is geraakt ¤ 11,- in plaats van ¤ 7,50. "Dat is een stijging van maar liefst bijna 50%" zegt woordvoerder Rikus Spitshorst. Volgens de vereniging is de prijsstijging onaanvaardbaar hoog. "Zeker ook in verhouding tot de werkelijke kosten van een plastic kaart met een chip erin", aldus de woordvoerder.
pi_117782686
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 20:47 schreef macca728 het volgende:

[..]

nou aan de internationale reiziger is ook gedacht hoor.
Kom je aan in Nederland vanuit Londen, Parijs whatever :

quote:
Voor incidentele reiziger en bijvoorbeeld toeristen introduceert NS per eind 2013 een wegwerpchipkaart die bij NS automaten verkrijgbaar zal zijn als losse kaart. Zij kunnen dan, wanneer de poorten gesloten zijn, gebruik maken van deze wegwerpkaart.
Maar hoe kom je als reiziger met een internationaal kaartje naar de automaat, die BUITEN de poortjes staan. Nou gewoon over heen springen dus. Simpel toch.
En ja waarom zou een internationale reiziger of toerist in godsnaam een wegwerkchipkaart gaan kopen als hij al een geldig INTERNATIONAAL kaartje heeft ??? Alleen maar om NL binnen te komen.

Dat wordt echt lachen als de NS serieus is met dit antwoord.
pi_117804613
nou nieuw antwoord van de NS

quote:
U wilt weten hoe zij een dergelijk klein, onbemand station zonder problemen kunnen verlaten.

Het is op dit moment niet bekend bij ons hoe dit zal worden opgelost. Wel is bekend dat er op dit moment uitzonderingen gelden voor internationale reizigers met betrekking tot in- en uitchecken.
pi_117804950
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:20 schreef macca728 het volgende:
nou nieuw antwoord van de NS

[..]

de oplossing is opzich simpel:
een barcode scanner waarmee je het internationale ticket kan scannen en controleren..
maar dat zullen ze wel te moeilijk vinden
pi_117808005
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:37 schreef mschol het volgende:

[..]

een barcode scanner waarmee je het internationale ticket kan scannen en controleren..
Ja dat lijkt me ook, maar waarom zou je over dit probleem nadenken als NS.

Het gaat natuurlijk wel om een grote groep reizigers.
pi_117808415
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 09:37 schreef mschol het volgende:

[..]

Niet alle internationale tickets hebben een barcode.

(Misschien kunnen ze ook een barcodescanner invoeren voor (nationale) papieren kaartjes :+)
pi_117809769
quote:
7s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:47 schreef Aether het volgende:

[..]

Niet alle internationale tickets hebben een barcode.

(Misschien kunnen ze ook een barcodescanner invoeren voor (nationale) papieren kaartjes :+)
Ik snap het toch niet dat ze geen dual systeem nemen, gewoon je papieren kaartje voor de scanner houden (wat volgens mij wel zou kunnen, want bij testen in Rotterdam kon je met je treinkaartje gewoon door de poortjes bij Schiedam toen) en mensen met een OV chipkaart kunnen dan in/uit checken.

Hetzelfde systeem gebruiken ze in Groot Londen, waar je gewoon een treinkaartje kan kopen en die door de scanner halen, terwijl je ook met de Oyster Card kan reizen. Al staat daar bij alle stations personeel bij de poortjes om mensen evt. te helpen, ook actief helpen met bagage bv.
pi_117809882
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik snap het toch niet dat ze geen dual systeem nemen, gewoon je papieren kaartje voor de scanner houden (wat volgens mij wel zou kunnen, want bij testen in Rotterdam kon je met je treinkaartje gewoon door de poortjes bij Schiedam toen) en mensen met een OV chipkaart kunnen dan in/uit checken.

Hetzelfde systeem gebruiken ze in Groot Londen, waar je gewoon een treinkaartje kan kopen en die door de scanner halen, terwijl je ook met de Oyster Card kan reizen. Al staat daar bij alle stations personeel bij de poortjes om mensen evt. te helpen, ook actief helpen met bagage bv.
In Parijs kun je ook losse kaartjes kopen (enkele reis) of met een chipkaart reizen.
Verschil is wel dat dit alleen in/rond steden is en niet landelijk zoals de OV-chipkaart.
pi_117810131
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 12:28 schreef Aether het volgende:

[..]

In Parijs kun je ook losse kaartjes kopen (enkele reis) of met een chipkaart reizen.
Verschil is wel dat dit alleen in/rond steden is en niet landelijk zoals de OV-chipkaart.
Nee dat klopt, maar in Groot Londen kan je ook gewoon overal met een kaartje reizen bij de spoorwegen daar en daarmee kan je gewoon de poortjes openen. Je kan zelfs dagkaarten kopen voor de trein en metro/bus. Veel goedkoper dan losse kaartjes en veel handiger voor toeristen of mensen die gewoon een dagje Londen willen doen.

En het gekke is dat dat hier ook kon met de kaartjes in de testfase, dus waarom dat nu niet zou kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')