abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133203080
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:53 schreef Semisane het volgende:
Allo,

Vast dat dit al vaker is langsgekomen, maar mijn vriend heeft een persoonlijke ov-kaart en gebruikt deze strikt voor zijn werk. Nu willen we een overzicht hebben van alle reis-transacties. Enkel hebben we de ov-kaart niet meteen geregistreerd en dat houd in dat reizen van voor de registratie niet op het overzicht staan. (Persoonlijk vind ik dit echt een cluster-fuck van jewelste want waarom bewaren ze die reisgegevens dan?!? :') )

Anyhoe, is het toch op één of andere manier mogelijk om alle gemaakte reis-transacties op een overzicht te krijgen van die ov-kaart club?
Sort of. Denk ik.

Laatst toevallig achter gekomen. Er is een android applicatie genaamd "Farebot" deze kan je OV-chipkaart UITLEZEN(Niet schrijven!! Lijkt me dus legaal) Zo kan je saldo-informatie zien maar ook de gemaakte ritten.

is wel veel werk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-11-2013 23:23:34 ]
pi_135080640
Nieuwe service voor studenten: tijdelijk studentenreisproduct
http://www.arriva.nl/nieu(...)tudentenreisproduct/

Maak je gebruik van het studentenreisproduct, maar kun je er op dit moment niet mee reizen omdat je OV-chipkaart verloren, gestolen of defect is? Je kunt nu via studentreisproduct.nl een tijdelijk studentenreisproduct aanvragen.

Zo werkt het:
Ga naar studentenreisproduct.nl en vraag het tijdelijk studentenreisproduct (T-SRP) aan zodat je binnen een uur weer kunt reizen.

Vergeet niet meteen een vervangende OV-chipkaart aan te vragen via ov-chipkaart.nl of de Klantenservice OV-chipkaart (0900-0980) zodat je zo snel mogelijk weer met je reguliere studentenreisproduct kunt reizen.

Check eerst goed of je je OV-chipkaart echt kwijt bent of dat je kaart echt defect is vóór je het T-SRP aanvraagt. Als je een T-SRP aanvraagt, wordt je reguliere studentenreisproduct geblokkeerd.

Om te kunnen reizen met het T-SRP heb je een (anonieme) OV-chipkaart nodig. Deze zijn te koop op stations, in tabakszaken en bij servicebalies. Aanschafkosten zijn voor eigen rekening.

Het T-SRP is een extra service waarmee je snel weer kunt reizen en waarmee je reiskosten voorkomt terwijl je wacht op je vervangende kaart.

Het T-SRP is zeven dagen geldig vanaf het moment dat het gereed staat bij de ophaalautomaat en verloopt vanzelf.

Als je T-SRP bijna verloopt en je hebt je vervangende kaart nog niet ontvangen, dan kun je het T-SRP opnieuw aanvragen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:40:26 #253
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_135085279
Weer een lapmiddel :')
pi_135443727
Vandaag kwam ik er achter dat mijn persoonlijke OV chipkaart morgen verloopt. Meteen een nieuwe aangevraagd, maar er staat dat ik hem binnen 7 dagen binnen heb. Gaat het in de praktijk niet sneller? Ik heb hem dit weekend al nodig eigenlijk...
  Redactie Frontpage maandag 13 januari 2014 @ 17:38:10 #255
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_135443799
Ik had hem sneller :Y
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_135446756
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:35 schreef Warren het volgende:
Vandaag kwam ik er achter dat mijn persoonlijke OV chipkaart morgen verloopt. Meteen een nieuwe aangevraagd, maar er staat dat ik hem binnen 7 dagen binnen heb. Gaat het in de praktijk niet sneller? Ik heb hem dit weekend al nodig eigenlijk...
Dat was bij mij wel het geval ja. Had hem binnen 3 dagen.
Hopen dat dat bij jou ook het geval is dan :)
  maandag 13 januari 2014 @ 22:07:28 #257
123170 alors
zlata1234
pi_135458161
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 17:35 schreef Warren het volgende:
Goed dat ik dit lees, die van mij verloopt ook binnenkort, had ik helemaal niet aan gedacht.
know'm sayin?
word? word.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 18:24:01 #258
168739 Red_85
'echt wel'
pi_135486980
Red woont in een filegevoelig gebied dus gaat even primair met het ov naar werk. Met de trein en een klein stukje met de bus. Tot vorig jaar keurig op 1 kaart te krijgen, want het oude ns abbo was tegelijk een kaart waarop je saldo en andere abbo's op kunt laden. Tevens kreeg je altijd als je ergens met de ns een abbo voor had, 40% vaste klantenkorting op de rest wat je deed met ns, al was dat niets, maar toch. Alles in 1 kaart, lekker handig als die tering ns weer eens 'fuck you we rijden niet zoek het zelf maar uit' zegt tegen iedereen.

Krijg ik vandaag mijn nieuwe ov abbo binnen, de ns business kaart.

Staat er dus letterlijk op: 'u dient geen saldo op deze kaar te laden' en 'u dient deze kaart alleen zakelijk te gebruiken'. Geen busabbo's, geen saldo en die vaste klanten korting kan je ook in je reet stoppen.

Ze verzinnen wel bij tls van alles om maar zoveel mogelijk chipkaarten te produceren en de kosten maar op te drijven. Mijn gok? Volgend jaar heb ik er 4.

Zou toch handiger worden? Voor de NSA, aivd en om geld uit je broekzakken te kloppen inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_135755130
NS wil op 1 augustus ov-chipkaart poortjes sluiten
Op 1 augustus wil de Nederlandse Spoorwegen volledig zijn overgestapt op de ov-chipkaart. Vanaf die datum zijn de stations alleen nog maar toegankelijk met een ov-chipkaart of een wegwerpkaartje. Dat is althans de huidige planning, bevestigt een woordvoerder van NS tegenover Treinreiziger.nl.

Tot 1 augustus worden de poortjes bij wijze van proef al wel op sommige stations tijdens de spits (6:30u-10:30u en van 15u-19u) gesloten. Dat gebeurd sinds gisteren al op station Woerden. Servicepersoneel opent daar de poortjes handmatig voor reizigers die nog met een papieren kaartje op de trein stappen.

Volgens het AD Groene Hart moesten reizigers maandag nog erg wennen en waren sommige reizigers geïrriteerd. De 78-jarige Jacobus Roman zegt in het AD Groene Hart juist erg blij te zijn. "Anders vergeet ik in te checken. Dat is me al een paar keer overkomen. Of ik zit in de trein en ik ga twijfelen of wel heb ingecheckt. Nu moet ik wel." NS geeft aan dat de pilot dinsdag al soepeler verloopt als maandag.

Volgende week vrijdag maakt NS bekend op welke stations de poortjes binnenkort ook al dicht gaan tijdens de spits. Op die stations zal net als in Woerden servicepersoneel aanwezig zijn voor reizigers die toch met het papieren treinkaartje willen reizen.

Eerder gaf NS aan in het eerste kwartaal van dit jaar het papieren treinkaartje volledig te willen afschaffen. Er wordt nu meer tijd uitgetrokken, zodat ook andere spoorvervoerders en concessiehouders de tijd hebben om het papieren treinkaartje te vervagen. NS heeft al papieren wegwerp treinkaartjes met een chip, die onder andere met treinkaartacties met Blokker al worden ingezet. Andere vervoerders kunnen de chip van die wegwerpkaartjes echter nog niet lezen. Dat moet 1 augustus wel het geval zijn.
pi_136293751
Hoeveel tijd gaat eroverheen voordat ik mijn Dal Voordeel-abonnement kan activeren (persoonlijke chipkaart heb ik al)? Ik heb zojuist betaald en wil morgenvroeg al reizen.
pi_137373064
quote:
Proef met achteraf betalen met de OV-chipkaart voor consumenten
Vanaf vandaag start in Rotterdam een pilot waarbij reizigers van RET achteraf een rekening ontvangen voor hun reiskosten. Tijdens de pilot, die een half jaar duurt, gebruiken steeds meer reizigers de verschillende extra mogelijkheden die achteraf betalen biedt. Als deze pilot succesvol is, biedt RET deze mogelijkheid na deze zes maanden aan alle klanten.

Ook kan Trans Link Systems (TLS) dan andere OV-bedrijven ondersteunen bij deze manier van betalen. Daarnaast biedt de techniek van achteraf betalen veel mogelijkheden voor de toekomst van de OV-chipkaart.

In de afgelopen maanden werd de mogelijkheid tot achteraf betalen getest met RET-medewerkers. Het komende half jaar testen en verbeteren RET en TLS samen met honderden reizigers de nieuwe mogelijkheid tot achteraf betalen van het openbaar vervoer. Voor deze pilot is de RET op zoek naar reizigers die met een persoonlijke OV-chipkaart op saldo reizen. Zij kunnen zich aanmelden op www.ret.nl/abc.

Als zij in aanmerking komen voor de proef, krijgen ze achteraf een factuur toegestuurd voor hun reizen. Op deze factuur zijn onder andere de gemiste check-uits zichtbaar, die makkelijk zelf online hersteld kunnen worden. Daardoor is achteraf betalen een goed betaalalternatief voor blinden en slechtzienden.

Ook kunnen straks op één factuur de reizen van het hele gezin vermeld worden en maakt de techniek het mogelijk aanvullende OV-diensten, zoals fietskluizen en OV-fiets, achteraf te betalen. Ongeveer de helft van alle reizigers in het openbaar vervoer in de regio Rotterdam reist op saldo. Deze reizigers krijgen in de toekomst de keuze of zij hun reizen bij de RET voor- of achteraf willen betalen.

Zakelijke reizigers kunnen al op rekening reizen. In november werd de Blije Reizigersprijs op het jaarcongres van Railforum uitgereikt. Het reizen op rekening voor de zakelijke markt greep toen naast de prijs. De jury moedigde OV-bedrijven toen aan om reizen op rekening onder consumenten uit te rollen. RET is het eerste vervoersbedrijf die daarmee aan de slag gaat.
pi_137439709
Politieke partijen lopen altijd achter de feiten aan tegenwoordig.

Eerst miljoenen investeren in poortjes en straks kan je ze weggooien.
Ik ben er overigens wel voor dat ze open blijven.

(Hoe kan oma dan reizen als ze geen OV chipkaart heeft trouwens , haha)

quote:
De ov-poortjes op NS-stations moeten open blijven. Ook niet-reizigers moeten op de treinstations kunnen komen, zeggen Kamerleden donderdag van PvdA en VVD tegen RTL Nieuws.

Foto: ANP

De NS wil de poortjes op stations sluiten om zwartrijden tegen te gaan. Als dat gebeurt, kunnen alleen mensen met een ov-chipkaart het station nog betreden.

"Maar als je je oma op de trein wil zetten of van het station wil halen, dan moet je ook gewoon het station op kunnen", zegt PvdA-Kamerlid Duco Hoogland tegen RTL Nieuws.
pi_137439801
Wat een onzin, je kan gewoon gedag zeggen voor het perron?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137439818
Overigens kan je gewoon in- en uitchecken op hetzelfde station, kost je niks.
'And I called your name,
pi_137439905
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 09:50 schreef Me_Wesley het volgende:
Overigens kan je gewoon in- en uitchecken op hetzelfde station, kost je niks.
M'n vader gaat nooit met het OV. Dan zou hij voor die ene keer dat hij mij op de trein zet of ophaalt een kaart moeten aanschaffen. Het is gewoon omslachtig.

Vorige week reisde ik trouwens met zo'n kaart van de spoordeelwinkel. Zijn bijna alle poortjes op het station dicht. We hebben moeten zoeken naar dat ene poortje dat wel openstond :') we dachten echt even dat we er niet uit konden.
Tap tap tap
pi_137439950
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 09:55 schreef CherryLips het volgende:

[..]

M'n vader gaat nooit met het OV. Dan zou hij voor die ene keer dat hij mij op de trein zet of ophaalt een kaart moeten aanschaffen. Het is gewoon omslachtig.

Vorige week reisde ik trouwens met zo'n kaart van de spoordeelwinkel. Zijn bijna alle poortjes op het station dicht. We hebben moeten zoeken naar dat ene poortje dat wel openstond :') we dachten echt even dat we er niet uit konden.
Dan wacht hij toch bij de poortjes op je?
'And I called your name,
pi_137439988
Ja gezellig :{ ik weet niet, op het perron afscheid nemen of iemand opwachten is toch leuker dan op het parkeerterrein.
Tap tap tap
pi_137440027
quote:
1s.gif Op donderdag 6 maart 2014 09:58 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dan wacht hij toch bij de poortjes op je?
Dit dus.

Waarom moeten mensen toch altijd zo janken om niets.
PWBF
pi_137440030
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:00 schreef CherryLips het volgende:
Ja gezellig :{ ik weet niet, op het perron afscheid nemen of iemand opwachten is toch leuker dan op het parkeerterrein.
Ja, en meelopen tot aan de gate is ook leuker, maar toch moet je op de luchthaven ook al bij de terminal afscheid nemen.

Gesloten poortjes maakt zwartrijder een stuk hoogdrempeliger, omdat je door een fysieke barrière heenmoet.
'And I called your name,
pi_137440045
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:00 schreef CherryLips het volgende:
Genoeg stations waar je gewoon in (een gedeelte van) de stationshal kan komen zonder dat je door de poortjes moet. Niet zo janken zeg.
PWBF
pi_137440138
Het zal wel komen doordat ik een vrouw ben ofzo ;(
Tap tap tap
pi_137440166
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:09 schreef CherryLips het volgende:
Het zal wel komen doordat ik een vrouw ben ofzo ;(
Dat betwijfel ik. Genoeg vrouwen die ik hier niet over hoor janken.
PWBF
pi_137440526
Ik vind het gewoon jammer. Je hoeft niet meten over janken te beginnen.
Tap tap tap
pi_137440611
Overigens was het in de tijd van de papieren kaartjes ook al verboden om op het perron te komen zonder geldig vervoersbewijs. De controlemogelijkheden zijn alleen beter geworden met de komst van poortjes.
'And I called your name,
  donderdag 6 maart 2014 @ 10:36:01 #275
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_137440742
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 10:30 schreef Me_Wesley het volgende:
Overigens was het in de tijd van de papieren kaartjes ook al verboden om op het perron te komen zonder geldig vervoersbewijs. De controlemogelijkheden zijn alleen beter geworden met de komst van poortjes.
Je moest er vroeger zelfs speciaal een kaartje voor kopen:

http://www.nicospilt.com/spoorkaartjes.htm#perronkaartjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')