Sort of. Denk ik.quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:53 schreef Semisane het volgende:
Allo,
Vast dat dit al vaker is langsgekomen, maar mijn vriend heeft een persoonlijke ov-kaart en gebruikt deze strikt voor zijn werk. Nu willen we een overzicht hebben van alle reis-transacties. Enkel hebben we de ov-kaart niet meteen geregistreerd en dat houd in dat reizen van voor de registratie niet op het overzicht staan. (Persoonlijk vind ik dit echt een cluster-fuck van jewelste want waarom bewaren ze die reisgegevens dan?!?)
Anyhoe, is het toch op één of andere manier mogelijk om alle gemaakte reis-transacties op een overzicht te krijgen van die ov-kaart club?
Dat was bij mij wel het geval ja. Had hem binnen 3 dagen.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:35 schreef Warren het volgende:
Vandaag kwam ik er achter dat mijn persoonlijke OV chipkaart morgen verloopt. Meteen een nieuwe aangevraagd, maar er staat dat ik hem binnen 7 dagen binnen heb. Gaat het in de praktijk niet sneller? Ik heb hem dit weekend al nodig eigenlijk...
Goed dat ik dit lees, die van mij verloopt ook binnenkort, had ik helemaal niet aan gedacht.quote:Op maandag 13 januari 2014 17:35 schreef Warren het volgende:
Vandaag kwam ik er achter dat mijn persoonlijke OV chipkaart morgen verloopt. Meteen een nieuwe aangevraagd, maar er staat dat ik hem binnen 7 dagen binnen heb. Gaat het in de praktijk niet sneller? Ik heb hem dit weekend al nodig eigenlijk...
quote:Proef met achteraf betalen met de OV-chipkaart voor consumenten
Vanaf vandaag start in Rotterdam een pilot waarbij reizigers van RET achteraf een rekening ontvangen voor hun reiskosten. Tijdens de pilot, die een half jaar duurt, gebruiken steeds meer reizigers de verschillende extra mogelijkheden die achteraf betalen biedt. Als deze pilot succesvol is, biedt RET deze mogelijkheid na deze zes maanden aan alle klanten.
Ook kan Trans Link Systems (TLS) dan andere OV-bedrijven ondersteunen bij deze manier van betalen. Daarnaast biedt de techniek van achteraf betalen veel mogelijkheden voor de toekomst van de OV-chipkaart.
In de afgelopen maanden werd de mogelijkheid tot achteraf betalen getest met RET-medewerkers. Het komende half jaar testen en verbeteren RET en TLS samen met honderden reizigers de nieuwe mogelijkheid tot achteraf betalen van het openbaar vervoer. Voor deze pilot is de RET op zoek naar reizigers die met een persoonlijke OV-chipkaart op saldo reizen. Zij kunnen zich aanmelden op www.ret.nl/abc.
Als zij in aanmerking komen voor de proef, krijgen ze achteraf een factuur toegestuurd voor hun reizen. Op deze factuur zijn onder andere de gemiste check-uits zichtbaar, die makkelijk zelf online hersteld kunnen worden. Daardoor is achteraf betalen een goed betaalalternatief voor blinden en slechtzienden.
Ook kunnen straks op één factuur de reizen van het hele gezin vermeld worden en maakt de techniek het mogelijk aanvullende OV-diensten, zoals fietskluizen en OV-fiets, achteraf te betalen. Ongeveer de helft van alle reizigers in het openbaar vervoer in de regio Rotterdam reist op saldo. Deze reizigers krijgen in de toekomst de keuze of zij hun reizen bij de RET voor- of achteraf willen betalen.
Zakelijke reizigers kunnen al op rekening reizen. In november werd de Blije Reizigersprijs op het jaarcongres van Railforum uitgereikt. Het reizen op rekening voor de zakelijke markt greep toen naast de prijs. De jury moedigde OV-bedrijven toen aan om reizen op rekening onder consumenten uit te rollen. RET is het eerste vervoersbedrijf die daarmee aan de slag gaat.
quote:De ov-poortjes op NS-stations moeten open blijven. Ook niet-reizigers moeten op de treinstations kunnen komen, zeggen Kamerleden donderdag van PvdA en VVD tegen RTL Nieuws.
Foto: ANP
De NS wil de poortjes op stations sluiten om zwartrijden tegen te gaan. Als dat gebeurt, kunnen alleen mensen met een ov-chipkaart het station nog betreden.
"Maar als je je oma op de trein wil zetten of van het station wil halen, dan moet je ook gewoon het station op kunnen", zegt PvdA-Kamerlid Duco Hoogland tegen RTL Nieuws.
M'n vader gaat nooit met het OV. Dan zou hij voor die ene keer dat hij mij op de trein zet of ophaalt een kaart moeten aanschaffen. Het is gewoon omslachtig.quote:Op donderdag 6 maart 2014 09:50 schreef Me_Wesley het volgende:
Overigens kan je gewoon in- en uitchecken op hetzelfde station, kost je niks.
Dan wacht hij toch bij de poortjes op je?quote:Op donderdag 6 maart 2014 09:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
M'n vader gaat nooit met het OV. Dan zou hij voor die ene keer dat hij mij op de trein zet of ophaalt een kaart moeten aanschaffen. Het is gewoon omslachtig.
Vorige week reisde ik trouwens met zo'n kaart van de spoordeelwinkel. Zijn bijna alle poortjes op het station dicht. We hebben moeten zoeken naar dat ene poortje dat wel openstondwe dachten echt even dat we er niet uit konden.
Dit dus.quote:Op donderdag 6 maart 2014 09:58 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dan wacht hij toch bij de poortjes op je?
Ja, en meelopen tot aan de gate is ook leuker, maar toch moet je op de luchthaven ook al bij de terminal afscheid nemen.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:00 schreef CherryLips het volgende:
Ja gezelligik weet niet, op het perron afscheid nemen of iemand opwachten is toch leuker dan op het parkeerterrein.
Genoeg stations waar je gewoon in (een gedeelte van) de stationshal kan komen zonder dat je door de poortjes moet. Niet zo janken zeg.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:00 schreef CherryLips het volgende:
Ja gezelligik weet niet, op het perron afscheid nemen of iemand opwachten is toch leuker dan op het parkeerterrein.
Dat betwijfel ik. Genoeg vrouwen die ik hier niet over hoor janken.quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:09 schreef CherryLips het volgende:
Het zal wel komen doordat ik een vrouw ben ofzo
Je moest er vroeger zelfs speciaal een kaartje voor kopen:quote:Op donderdag 6 maart 2014 10:30 schreef Me_Wesley het volgende:
Overigens was het in de tijd van de papieren kaartjes ook al verboden om op het perron te komen zonder geldig vervoersbewijs. De controlemogelijkheden zijn alleen beter geworden met de komst van poortjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |