abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131549443
Ja godver,

Gistermiddag in de bus van Eindhoven Airport naar Eindhoven Station is tijdens de rit mijn OV-chipkaart blijkbaar helemaal kapot gegaan. Wat een kutkwaliteit zeg. Maar goed, gevolgen:

- Niet uit kunnen checken
- Met twee tassen en chagrijnig kind van 3 in de rij moeten staan bij de balie voor informatie
- Kaartje (zonder korting) moeten kopen bij de automaat (heb wel kortingsabo)
- Hierdoor de eerste trein naar Utrecht gemist
- NS moeten bellen met de vraag hoe ik nu mijn kortingsabo moet deactiveren... (uitleg volgt*)
- Op Utrecht CS moeten pinnen voor de bus
- Nu een formulier in moeten vullen en opsturen

Wat was ik gister pissig dat ik vorige week niet lekker de auto kon nemen naar het vliegveld (hand is gebroken en sturen ging nog niet zo lekker).

* Mijn NS-kortingsabo loopt per 1 oktober af en twee weken geleden heb ik gebeld om verlenging te voorkomen. Wat je dan wel moet doen is een anti-product ophalen uit de OV-chipkaart automaat. Omdat mijn kaart nu niks meer doet kan ik dat niet meer doen. Gevolg is dat mijn abo toch per 1 oktober verlengd zal worden en dat het bedrag a 50 euro van mijn rekening afgeschreven gaat worden. Als ik begin oktober mijn duplicaatkaart krijg moet ik weer mijn beëindiging telefonisch aanvragen en het product eraf halen. Dan gaan ze het met terugwerkende kracht beëindigen en krijg ik mijn geld terug aldus de man aan de telefoon. Ik geloof hem op zich wel want de NS is altijd vrij netjes met dit soort dingen en er staat een aantekening in mijn dossier, maar toch...

AAAARGHHHH Fucking frustrerend!
PWBF
pi_131550686
quote:
1s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 06:34 schreef Me_Wesley het volgende:
In hoeverre is het voor NS personeel die je OV scannen te zien hoe laat je bent ingecheckt? Moeten ze dan een menu in of staat dat direct op hun display? Ivm te vroeg inchecken icm een DalVrij abonnement.
Ik had daar een vraag over aan NS en blijkbaar mag je maar max een half uur voordat je trein gaat inchecken m.a.w. 15.30 inchecken, trein van 16.00.

Raar verhaal want ik kan dat nergens terugvinden en als je iets wil eten zou datook niet meer kunnen. Volgens NS kon ik eerst eten en daarna inchecken, maar als de poortjes dichtgaan kan dat dus meer.
pi_131551013
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:02 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik had daar een vraag over aan NS en blijkbaar mag je maar max een half uur voordat je trein gaat inchecken m.a.w. 15.30 inchecken, trein van 16.00.

Raar verhaal want ik kan dat nergens terugvinden en als je iets wil eten zou datook niet meer kunnen. Volgens NS kon ik eerst eten en daarna inchecken, maar als de poortjes dichtgaan kan dat dus meer.
Als ik voor 4en incheck reis ik gratis, na 4en betaal ik vol tarief.

Raar verhaal is het dus niet, want nu check ik om 2 uur al in, in mijn pauze, en dan ga ik tussendoor nog werken en pas na 4en reizen. Snap dat ze dat niet willen, maar vroeg me af in hoeverre ze daar ook op controleren.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_131551420
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:12 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Als ik voor 4en incheck reis ik gratis, na 4en betaal ik vol tarief.

Raar verhaal is het dus niet, want nu check ik om 2 uur al in, in mijn pauze, en dan ga ik tussendoor nog werken en pas na 4en reizen. Snap dat ze dat niet willen, maar vroeg me af in hoeverre ze daar ook op controleren.
En in hoeverre dat mag als het niet in hun reisvoorwaarden staat. Tijdstip zullen ze wel zien staan.

EDIT oh het staat wel vermeld, blijft een raar verhaal, omdat mensen best een goede reden kunnen hebben om 45 min te wachten, bv eten, wachten op iemand etc.

[ Bericht 9% gewijzigd door macca728 op 25-09-2013 14:32:13 ]
pi_131552734
Vertraging... ;)
Tap tap tap
  woensdag 25 september 2013 @ 16:39:55 #231
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_131556123
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:26 schreef macca728 het volgende:

EDIT oh het staat wel vermeld, blijft een raar verhaal, omdat mensen best een goede reden kunnen hebben om 45 min te wachten, bv eten, wachten op iemand etc.
Het belang van de reiziger doet er bij de OV-chipkaart toch niet toe.
pi_131556371
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 16:39 schreef Zelva het volgende:

[..]

Het belang van de reiziger doet er bij de OV-chipkaart toch niet toe.
Nee dat blijkt maar weer.
pi_131621954
Owja, mag ik ook nog eens 11 euro betalen aan TLS omdat zij van die kutkwaliteit producten maken.
PWBF
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:20:48 #234
67174 Dos37
Come on Twente
pi_131826109
Okee iemand ervaring met declaraties van papieren kaartjes omdat je OV-chipkaart kapot is gegaan?

Situatie: heb altijd vrij maand abonnement.
Gloednieuwe kaart moest ik aanvragen omdat ik al een ander abonnement op mijn huidige chipkaart (niet echt relevant maar om aan te geven dat ie echt nieuw is 29 september).
Nu moet ik morgen gewoon weer van Almelo - Amsterdam Zuid, retourtje van 40 euro in de spits.

Dit staat op de site en geeft wel antwoord.

quote:
Wat te doen bij een defecte OV-chipkaart:

Laat uw kaart bij de NS-balie controleren >> gedaan, hij was kapot
De baliemedewerker vertelt u wat u moet doen om weer te kunnen reizen >> Nieuwe aanvragen
NS-vervoerbewijzen die zijn gekocht in afwachting van uw vervangende kaart, kunt u vanaf dag 1 bij NS declareren >> Akkoord en duidelijk
Vraag dus niet echt of het wel wordt gedeclareerd maar of er iemand ervaring mee heeft en hoe lang het dan duurt, kan namelijk zowat echt geen 15 werkdagen 40 euro voorschieten.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_132060074
Hallo, ik wou zonet inchecken bij het station maar het apparaat gaf geen gehoor en ook op de display verscheen niets. Ik ging naar zon OVchipkaart oplaadding en die zei dat mijn kaart onleesbaar is. Kan ik hieruit opmaken dat mijn OV kapot is? Ik las op internet dat hij ook geblokkeerd kan worden na te vaak vergeten om uit te checken, dat overkomt me ook vaak genoeg namelijk. Maar nu is de vraag, geblokkeerd of kapot? Want hij ziet er nog gewoon normaal uit.
pi_132061669
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:01 schreef Seconde het volgende:
Hallo, ik wou zonet inchecken bij het station maar het apparaat gaf geen gehoor en ook op de display verscheen niets. Ik ging naar zon OVchipkaart oplaadding en die zei dat mijn kaart onleesbaar is. Kan ik hieruit opmaken dat mijn OV kapot is? Ik las op internet dat hij ook geblokkeerd kan worden na te vaak vergeten om uit te checken, dat overkomt me ook vaak genoeg namelijk. Maar nu is de vraag, geblokkeerd of kapot? Want hij ziet er nog gewoon normaal uit.
als de apparaten niet reageren zou ik denken aan een defecte kaart
pi_132061868
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 09:01 schreef Seconde het volgende:
Welkom. Dit gebeurd om de haverklap volgens een medewerkers van de NS-servicedesk. Lekker 11 euro overharken naar TLS voor een vervangende kaart. Nazi's.
PWBF
pi_132061971
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Welkom. Dit gebeurd om de haverklap volgens een medewerkers van de NS-servicedesk. Lekker 11 euro overharken naar TLS voor een vervangende kaart. Nazi's.
En hoe zal ik moeten reizen in de tussentijd, moet heel wat afstanden maken per dag. Heb me vandaag al ziek gemeld, kan dat niet weer doen .
pi_132061982
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:36 schreef Seconde het volgende:

[..]

En hoe zal ik moeten reizen in de tussentijd, moet heel wat afstanden maken per dag. Heb me vandaag al ziek gemeld, kan dat niet weer doen .
Kaartjes kopen in de automaat.
PWBF
pi_132061990
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:36 schreef Seconde het volgende:

[..]

Kaartjes kopen en die bewaren om te declareren.
'And I called your name,
pi_132061996
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Kaartjes kopen in de automaat.
Word dat vergoed? Leuk zon studentenov

[ Bericht 1% gewijzigd door Seconde op 11-10-2013 10:42:56 ]
pi_132062185
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:37 schreef Seconde het volgende:

[..]

Word dat vergoed? Leuk zon studentenov
Ja, tenzij er zichtbare schade is.
'And I called your name,
pi_132062224
Men OV ziet er gewoon nog als normaal uit. Waar kan ik een nieuwe OV aanvragen?
pi_132062270
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 10:46 schreef Seconde het volgende:
Men OV ziet er gewoon nog als normaal uit. Waar kan ik een nieuwe OV aanvragen?
Dan kan je de 11 euro en je reiskosten gewoon declareren.
Aanvragen kan online of bij een balie.
'And I called your name,
pi_132110610
Voorheen reed ik altijd op een papieren kaartje maar ik wou de chipkaart eens uitproberen. Ik had hem al een tijdje voor de bus maar nog nooit gedaan met de trein.

Dus ik scannen, geeft die opeens een belachelijke prijs aan :') Papieren kaartje was ruim 10 euro goedkoper.

Had geen tijd verder om na te vragen bij de balie, ik moest de trein nog halen enzo.

Wat is deze? :')

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2013 22:52:34 ]
pi_132111235
quote:
2s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 22:49 schreef d4v1d het volgende:
Had geen tijd verder om na te vragen bij de balie, ik moest de trein nog halen enzo.
NA uitchecken moest je nog een trein halen?
pi_132111718
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 23:12 schreef mschol het volgende:

[..]

NA uitchecken moest je nog een trein halen?
Ik was voor een papieren kaartje gegaan.

En was het toen verder vergeten :P
pi_133154008
RET introduceert OVMiles
De Rotterdamse vervoerder RET introduceert als eerste vervoerder van Nederland een loyaliteitsprogramma gekoppeld aan de ov-chipkaart. Vanaf dinsdag kunnen duizend testreizigers OVMiles gaan sparen. Vanaf medio januari 2014 zal OVMiles de testfase verlaten en kan iedereen deelnemen.

Reizigers die deelnemen aan OVMiles sparen voor iedere afgelegde kilometer één OVMile. Die miles zijn vervolgens in te wisselen bij op dit moment 24 bedrijven in de regio Rotterdam. Bijvoorbeeld bij de Rotterdamse patatkraan Bram Ladage, waar een reiziger bij 25 miles gratis een kroket krijgt als hij een patatje besteld. Maar ook Blijdorp, Spido, Pathé (Schouwburg en de Kuip), Feyenoord en de Euromast doen mee.

Meer reizigers
De RET hoopt dat het nieuwe loyaliteitsprogramma bijdraagt om een reizigersgroei te realiseren. "We hopen dat bestaande reizigers ons vaker gaan gebruiken en twijfelende potentiële reizigers met de OVMiles aan ons te binden" zegt RET directeur Pedro Peters.

Andere vervoerders
De naam OVMiles is door de Rotterdamse vervoerder vastgelegd. "Maar ook andere vervoerders kunnen hierop aanhaken" zegt Peters. "Het GVB heeft bijvoorbeeld ook interesse in het concept. Als ze willen meedoen zullen ze wel moeten bijdragen in de ontwikkelingskosten. Wij hebben hier meer dan een miljoen euro in geïnvesteerd".

30.000 spaarders
De RET mikt op 30.000 spaarders in het eerste jaar. Dat lijkt een gemakkelijke opgave. Eerder dit jaar wist de Rotterdamse vervoerder al 30.000 reizigers te trekken door een kortingsactie voor de fastferry in het AD. Dagelijks vervoert het bedrijf zo'n 600.000 reizigers. De vervoerder heeft bewust voor een realistische doelstelling gekozen, zodat de business case haalbaar is.

Account
OVMiles gebruikers moeten zich registreren op de website ovmiles.nl, die vanaf 18 november live gaat voor testgebruikers. Aan een account kunnen er maximaal zes ov-chipkaarten gekoppeld worden. Op die manier kunnen vrienden of gezinsleden gezamelijk sparen. Nadat een ov-chipkaart is aangemeld, moet deze nog wel geactiveerd worden voor het spaarprogramma. Dat kan bij de deelnemende bedrijven en bij 13 servicezuilen in het RET vervoersgebied.

Wachten
Het idee van OVMiles is overigens niet nieuw. In 2011 lanceerde GroenLinks politica Ineke van Gent het plan voor het eerst. NS reageerde toen positief. Ook nu zegt het spoorbedrijf positief te zijn over het idee. De vervoerder wil echter wachten totdat het papieren treinkaartje volledig is afgeschaft. Een opmerkelijke keuze, want juist een spaarprogramma zou het ov-chipkaartgebruik kunnen bevorderen. De RET heeft gelukkig niet willen wachten totdat alle vervoerders zijn overgehaald. Anders had het initiatief waarschijnlijk nog een paar jaar op zich laten wachten.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 12 november 2013 @ 22:53:19 #249
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_133201783
Allo,

Vast dat dit al vaker is langsgekomen, maar mijn vriend heeft een persoonlijke ov-kaart en gebruikt deze strikt voor zijn werk. Nu willen we een overzicht hebben van alle reis-transacties. Enkel hebben we de ov-kaart niet meteen geregistreerd en dat houd in dat reizen van voor de registratie niet op het overzicht staan. (Persoonlijk vind ik dit echt een cluster-fuck van jewelste want waarom bewaren ze die reisgegevens dan?!? :') )

Anyhoe, is het toch op één of andere manier mogelijk om alle gemaakte reis-transacties op een overzicht te krijgen van die ov-kaart club?
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_133202660
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 november 2013 22:53 schreef Semisane het volgende:
Allo,

Vast dat dit al vaker is langsgekomen, maar mijn vriend heeft een persoonlijke ov-kaart en gebruikt deze strikt voor zijn werk. Nu willen we een overzicht hebben van alle reis-transacties. Enkel hebben we de ov-kaart niet meteen geregistreerd en dat houd in dat reizen van voor de registratie niet op het overzicht staan. (Persoonlijk vind ik dit echt een cluster-fuck van jewelste want waarom bewaren ze die reisgegevens dan?!? :') )

Anyhoe, is het toch op één of andere manier mogelijk om alle gemaakte reis-transacties op een overzicht te krijgen van die ov-kaart club?
Volgens mij niet nee, alleen de laatste 20 kan je bij een automaat uitdraaien. Misschien bij de vervoerder ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')