Ik had daar een vraag over aan NS en blijkbaar mag je maar max een half uur voordat je trein gaat inchecken m.a.w. 15.30 inchecken, trein van 16.00.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 06:34 schreef Me_Wesley het volgende:
In hoeverre is het voor NS personeel die je OV scannen te zien hoe laat je bent ingecheckt? Moeten ze dan een menu in of staat dat direct op hun display? Ivm te vroeg inchecken icm een DalVrij abonnement.
Als ik voor 4en incheck reis ik gratis, na 4en betaal ik vol tarief.quote:Op woensdag 25 september 2013 14:02 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik had daar een vraag over aan NS en blijkbaar mag je maar max een half uur voordat je trein gaat inchecken m.a.w. 15.30 inchecken, trein van 16.00.
Raar verhaal want ik kan dat nergens terugvinden en als je iets wil eten zou datook niet meer kunnen. Volgens NS kon ik eerst eten en daarna inchecken, maar als de poortjes dichtgaan kan dat dus meer.
En in hoeverre dat mag als het niet in hun reisvoorwaarden staat. Tijdstip zullen ze wel zien staan.quote:Op woensdag 25 september 2013 14:12 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als ik voor 4en incheck reis ik gratis, na 4en betaal ik vol tarief.
Raar verhaal is het dus niet, want nu check ik om 2 uur al in, in mijn pauze, en dan ga ik tussendoor nog werken en pas na 4en reizen. Snap dat ze dat niet willen, maar vroeg me af in hoeverre ze daar ook op controleren.
Het belang van de reiziger doet er bij de OV-chipkaart toch niet toe.quote:Op woensdag 25 september 2013 14:26 schreef macca728 het volgende:
EDIT oh het staat wel vermeld, blijft een raar verhaal, omdat mensen best een goede reden kunnen hebben om 45 min te wachten, bv eten, wachten op iemand etc.
Nee dat blijkt maar weer.quote:Op woensdag 25 september 2013 16:39 schreef Zelva het volgende:
[..]
Het belang van de reiziger doet er bij de OV-chipkaart toch niet toe.
Vraag dus niet echt of het wel wordt gedeclareerd maar of er iemand ervaring mee heeft en hoe lang het dan duurt, kan namelijk zowat echt geen 15 werkdagen 40 euro voorschieten.quote:Wat te doen bij een defecte OV-chipkaart:
Laat uw kaart bij de NS-balie controleren >> gedaan, hij was kapot
De baliemedewerker vertelt u wat u moet doen om weer te kunnen reizen >> Nieuwe aanvragen
NS-vervoerbewijzen die zijn gekocht in afwachting van uw vervangende kaart, kunt u vanaf dag 1 bij NS declareren >> Akkoord en duidelijk
als de apparaten niet reageren zou ik denken aan een defecte kaartquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:01 schreef Seconde het volgende:
Hallo, ik wou zonet inchecken bij het station maar het apparaat gaf geen gehoor en ook op de display verscheen niets. Ik ging naar zon OVchipkaart oplaadding en die zei dat mijn kaart onleesbaar is. Kan ik hieruit opmaken dat mijn OV kapot is? Ik las op internet dat hij ook geblokkeerd kan worden na te vaak vergeten om uit te checken, dat overkomt me ook vaak genoeg namelijk. Maar nu is de vraag, geblokkeerd of kapot? Want hij ziet er nog gewoon normaal uit.
Welkom. Dit gebeurd om de haverklap volgens een medewerkers van de NS-servicedesk. Lekker 11 euro overharken naar TLS voor een vervangende kaart. Nazi's.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 09:01 schreef Seconde het volgende:
Hallo, ik wou zonet inchecken bij het station maar het apparaat gaf geen gehoor en ook op de display verscheen niets. Ik ging naar zon OVchipkaart oplaadding en die zei dat mijn kaart onleesbaar is. Kan ik hieruit opmaken dat mijn OV kapot is? Ik las op internet dat hij ook geblokkeerd kan worden na te vaak vergeten om uit te checken, dat overkomt me ook vaak genoeg namelijk. Maar nu is de vraag, geblokkeerd of kapot? Want hij ziet er nog gewoon normaal uit.
En hoe zal ik moeten reizen in de tussentijd, moet heel wat afstanden maken per dag. Heb me vandaag al ziek gemeld, kan dat niet weer doen .quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Welkom. Dit gebeurd om de haverklap volgens een medewerkers van de NS-servicedesk. Lekker 11 euro overharken naar TLS voor een vervangende kaart. Nazi's.
Kaartjes kopen in de automaat.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:36 schreef Seconde het volgende:
[..]
En hoe zal ik moeten reizen in de tussentijd, moet heel wat afstanden maken per dag. Heb me vandaag al ziek gemeld, kan dat niet weer doen .
Kaartjes kopen en die bewaren om te declareren.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:36 schreef Seconde het volgende:
[..]
En hoe zal ik moeten reizen in de tussentijd, moet heel wat afstanden maken per dag. Heb me vandaag al ziek gemeld, kan dat niet weer doen .
Word dat vergoed? Leuk zon studentenovquote:
Ja, tenzij er zichtbare schade is.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:37 schreef Seconde het volgende:
[..]
Word dat vergoed? Leuk zon studentenov
Dan kan je de 11 euro en je reiskosten gewoon declareren.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 10:46 schreef Seconde het volgende:
Men OV ziet er gewoon nog als normaal uit. Waar kan ik een nieuwe OV aanvragen?
NA uitchecken moest je nog een trein halen?quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 22:49 schreef d4v1d het volgende:
Had geen tijd verder om na te vragen bij de balie, ik moest de trein nog halen enzo.
Ik was voor een papieren kaartje gegaan.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:12 schreef mschol het volgende:
[..]
NA uitchecken moest je nog een trein halen?
Volgens mij niet nee, alleen de laatste 20 kan je bij een automaat uitdraaien. Misschien bij de vervoerder ?quote:Op dinsdag 12 november 2013 22:53 schreef Semisane het volgende:
Allo,
Vast dat dit al vaker is langsgekomen, maar mijn vriend heeft een persoonlijke ov-kaart en gebruikt deze strikt voor zijn werk. Nu willen we een overzicht hebben van alle reis-transacties. Enkel hebben we de ov-kaart niet meteen geregistreerd en dat houd in dat reizen van voor de registratie niet op het overzicht staan. (Persoonlijk vind ik dit echt een cluster-fuck van jewelste want waarom bewaren ze die reisgegevens dan?!?)
Anyhoe, is het toch op één of andere manier mogelijk om alle gemaakte reis-transacties op een overzicht te krijgen van die ov-kaart club?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |