abonnement Unibet Coolblue
pi_118990865
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:49 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Oké leuk stukje wel. Ik woonde ietsje richting centrum, schuin boven Café Trillend en Zwetend.
Ik hoorde de muziek wel in het weekeinde in huis maar sliep op de 3e, en daar had je er amper last van.
Same here, raam dicht en het is alsof ik op het platteland woon, zo stil...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_118990896
quote:
17s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:47 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik woon nu op de Nieuwe Binnenweg, vlakbij Dizzy's.
Jij woont echt zo dichtbij :')
pi_118990963
Ik vind eigenlijk ook dat je niet moet piepen over wat geluid wanneer je in de (/een) binnenstad gaat wonen. Das een beetje als piepen over vliegtuigen wanneer je bewust naast Schiphol gaat wonen.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_118990980
quote:
10s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:51 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Jij woont echt zo dichtbij :')
Misschien ben je wel mijn buuf. :P
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_118991038
quote:
6s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:53 schreef teknomist het volgende:

[..]

Misschien ben je wel mijn buuf. :P
Nee ik woon op de 's Gravendijkwal. Aan de kant van Dizzy, maar bij het kruispunt van met Rochussenstraat
  donderdag 8 november 2012 @ 19:56:05 #231
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_118991106
Vroeger had je waar jij woont Teknomist, een frietzaak naast die coffeeshop op de hoek. Piet Patat heette het en ik ging er destijds regelmatig een frietje halen, leuke vent was dat ook.
Toen verkocht die frietpiet z'n zaak aan een Aziaat en die warmde oudbakken friet al snel op als hij het nog liggen had. Hij had ook niks aan het exterieur gedaan noch interieur dus er prijkte nog altijd Piet Patat op de gevel.

Toen stond ik daar een keer 's nachts met een paar zatte cafégangers naast me, die hadden 'm al flink zitten en hadden die Aziaat als grollenonderwerp gekozen.
Bloodje Flikandel, zeiden ze dan, en nog van dat soort dingen.

Ik bestelde een frietje oorlog en zeg tegen 'm doe er maar sambal bij. Toen herhaalde hij keihard "Sambalbij???"en die gasten helemaal dubbel natuurlijk.
  donderdag 8 november 2012 @ 19:56:41 #232
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_118991138
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:54 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Nee ik woon op de 's Gravendijkwal. Aan de kant van Dizzy, maar bij het kruispunt van met Rochussenstraat
Je woont naast het erasmus?
pi_118991557
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:56 schreef kaasplankje het volgende:
Vroeger had je waar jij woont Teknomist, een frietzaak naast die coffeeshop op de hoek. Piet Patat heette het en ik ging er destijds regelmatig een frietje halen, leuke vent was dat ook.
Toen verkocht die frietpiet z'n zaak aan een Aziaat en die warmde oudbakken friet al snel op als hij het nog liggen had. Hij had ook niks aan het exterieur gedaan noch interieur dus er prijkte nog altijd Piet Patat op de gevel.

Toen stond ik daar een keer 's nachts met een paar zatte cafégangers naast me, die hadden 'm al flink zitten en hadden die Aziaat als grollenonderwerp gekozen.
Bloodje Flikandel, zeiden ze dan, en nog van dat soort dingen.

Ik bestelde een frietje oorlog en zeg tegen 'm doe er maar sambal bij. Toen herhaalde hij keihard "Sambalbij???"en die gasten helemaal dubbel natuurlijk.
Die gasten horen die grappen duizend keer per week natuurlijk. _O- Mijn ervaring met Aziaten die snacksbars overnemen is trouwens positief, maar ik kom dan ook van beneden de rivieren, daar ligt de standaard sowieso een stuk hoger. :P
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 8 november 2012 @ 20:30:56 #234
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_118992896
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:54 schreef WHATSHESAID het volgende:

Nee ik woon op de 's Gravendijkwal. Aan de kant van Dizzy, maar bij het kruispunt van met Rochussenstraat
Daar is toch een paar jaar geleden dat hele hoekblok gesloopt en herbouwd? Lijkt me wel een druk punt om te wonen met al dat verkeer door de tunneltraverse. De astmagoot, zo mag je ze ook noemen.

[ Bericht 1% gewijzigd door kaasplankje op 08-11-2012 20:36:24 ]
pi_118993315
Heeft iemand ooit het oorspronkelijk ontwerp voor het nieuwe Rotterdam CS gezien, dat later is afgeschoten is wegens te duur? Met die wijnglazen?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 8 november 2012 @ 20:42:42 #236
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_118993638
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:37 schreef teknomist het volgende:
Heeft iemand ooit het oorspronkelijk ontwerp voor het nieuwe Rotterdam CS gezien, dat later is afgeschoten is wegens te duur? Met die wijnglazen?
Die champagneglazen, dat was een te gek idee, maar veel te kostbaar dacht ik.
  donderdag 8 november 2012 @ 20:46:49 #237
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_118993856




http://www.trouw.nl/tr/nl(...)w-Rotterdam-CS.dhtml

quote:
'Champagneglazen' blikvanger van nieuw Rotterdam CS
van onze verslaggeefster − 10/04/01, 00:00

ROTTERDAM - Het huidige Rotterdamse CS wordt in de toekomst een vervoersknooppunt, waar (hsl-)treinen, metro, trams, bussen en randstad-rail letterlijk onder één dak worden gebracht. Gisteren heeft de Engelse architect William Alsop zijn ontwerp gepresenteerd voor dit miljardenproject, dat tussen 2003 en 2018 moet worden gerealiseerd.

Het opvallendste onderdeel wordt de entree van het nieuwe vervoersknooppunt. Boven het huidige Stationsplein wil de architect een aantal reusachtige 'champagneglazen' plaatsen als blikvanger. In deze glazen bokalen zouden culturele activiteiten moeten plaatsvinden.

Voor reizigers moet het nieuwe Rotterdam CS meer zijn dan alleen een doorgangshuis. Het moet ook een plek worden met allerlei faciliteiten, variërend van vergaderzalen tot winkels en culturele voorzieningen.

Het huidige stationsgebouw, een ontwerp van Sybold van Ravesteyn, wordt gesloopt. Alleen de letters 'Rotterdam-Centraal' worden verwerkt in de nieuwbouw. Ook het station Hofplein gaat tegen de vlakte. Het naast Rotterdam CS gelegen postkantoor van de gebroeders Kraayvanger staat op de gemeentelijke monumentenlijst en wordt gespaard. Het nieuwe vervoersknooppunt wordt op een verlaagd 'reizigersplein' gerealiseerd, dat doorloopt van het Proveniersplein, onder de sporen en het Weena door, tot op het Kruisplein. Boven dit plein komt een overkapping (het Balkon), die zich zal uitstrekken tot op het Kruisplein.

Behalve het stationsgebied zelf, waar naast het vervoersknooppunt ook kantoren, winkels en 700 woningen komen, wordt ook het omliggende gebied op de schop genomen. Evenwijdig aan het spoor komt van oost naar west een nieuwe laan te liggen, de Delftselaan, die een parkachtige allure zal krijgen in tegenstelling tot de drukke stadsboulevard Weena. Deze laan loopt door tot in het Hofpleinkwartier, voor de oorlog een levendig uitgaansgebied, tegenwoordig een troosteloos deel van de stad. De buurt zal in oude glorie worden hersteld.

Het plan, waarmee 4,7 miljard gulden is gemoeid, voorziet verder in 6500 nieuwe parkeerplaatsen. De aanleg van een viaduct om het autoverkeer vanaf het Kleinpolderplein naar de grote parkeergarage bij het station te leiden, is geschrapt. Volgens de dienst stadsontwikkeling is die voorlopig niet nodig.
pi_118994075
quote:
Ik vond het een geniaal idee, jammer dat het niet te financieren was...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 8 november 2012 @ 20:58:55 #239
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_118994568
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:50 schreef teknomist het volgende:

Ik vond het een geniaal idee, jammer dat het niet te financieren was...
Ik denk dat Stadsontwikkeling achteraf blij is met deze keuze, het geplande culturele centrum in die glazen had ws. toch voor 80% leeg gestaan nu.
pi_118994640
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 20:58 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik denk dat Stadsontwikkeling achteraf blij is met deze keuze, het geplande culturele centrum in die glazen had ws. toch voor 80% leeg gestaan nu.
Klopt, maar had een leuke anti-kraak-locatie geweest. En als het vol was geraakt, dan was die leegstand wel ergens anders in de stad geweest...
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_118994918
quote:
14s.gif Op donderdag 8 november 2012 19:54 schreef WHATSHESAID het volgende:

[..]

Nee ik woon op de 's Gravendijkwal. Aan de kant van Dizzy, maar bij het kruispunt van met Rochussenstraat
Grappig das vlak bij mij. Woon op de Rochussenstraat zelf tegenover de HRO
pi_118994983
Dr is trouwens in het foto museum een expositie over de bouw van De Rotterdam.
Misschien leuk voor de geintresseerde.
pi_118995003
Tijd voor een apart STA-topic voor westerlingen? Of zitten hier ook mensen uit Noord, Zuid of Kralingen/Alexanderpolder?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  donderdag 8 november 2012 @ 21:09:02 #244
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_118995121
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:06 schreef teknomist het volgende:
Tijd voor een apart STA-topic voor westerlingen? Of zitten hier ook mensen uit Noord, Zuid of Kralingen/Alexanderpolder?
Zuid *O*
pi_118995163
Dr staat een plattegrond in de OP :P

Maar Centrum/noord hier.
pi_118995361
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:06 schreef teknomist het volgende:
Tijd voor een apart STA-topic voor westerlingen? Of zitten hier ook mensen uit Noord, Zuid of Kralingen/Alexanderpolder?
Zuid *O*
Op vrijdag 19 december 2014 13:42 schreef SilentChaos het volgende:
CG O+ Louter kwaliteitsposts _O_
Op dinsdag 8 september 2015 14:08 schreef ieniminimuis het volgende:
Jij bent de allerleukste van dit topic, hiep hé hoera hoezee *O*
pi_118995638
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:09 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Dr staat een plattegrond in de OP :P

Maar Centrum/noord hier.
Hoe kom ik daarin?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_118996066
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:19 schreef teknomist het volgende:

[..]

Hoe kom ik daarin?
Breuls vragen of hij zo aardig is de OP te editten :P
pi_118996076
Of zelf het volgende topic openen :)
pi_118996120
quote:
2s.gif Op donderdag 8 november 2012 21:28 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Breuls vragen of hij zo aardig is de OP te editten :P
Bij deze.

@Breuls, wanneer kun je users taggen zoals op FB? :P
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')