abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer maandag 10 september 2012 @ 16:22:18 #1
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_116605089

Welkom bij het grote Fok! Datingsite-ervaringen topic!
Heb je altijd al eens willen proberen om via internet de liefde van je leven te vinden? Of heb je de liefde al gevonden via een datingsite? Of sta je al tijdenlang ingeschreven, maar wil het maar niet lukken? Dan is dit het topic voor al je vragen, tips, (succes)verhalen en anderssoortige ervaringen!

Datingsites
Alternatief Daten
Badoo
E-Matching
FOK! Fotoboek
Friendscout24
Knuz
Lexa
next·lover
OKcupid
Pepper
Paiq
Parship
Relatieplanet
Yellowdate
• En tot slot wordt er in dit topic ook flink gedate

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er is inmiddels een besloten Facebook-pagina geopend: koken met hosselkoningen, waarvoor je je bij Eef of Perzephone kan aanmelden ;) Heb je geen Facebook of wil je je gewoon aanmelden dan is dat ook helemaal prima.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

In september komt de langverwachte kookmeet. Dan gaan we met een clubje lekker met zijn allen eten bij iemand thuis.

De Daters
rush.jpg fokkerstman.jpg avatar.jpg 3tDdv.gif light-beam.jpg stanger_img.jpg middelvinger.jpg fok2.jpg Jemaineintense.jpg spnsmall.jpg DOTT2_small.gif X39.jpg naamloos1.JPG burn-out1.jpg IanUI.jpg Untitled-1.jpgbill.JPGmorera.jpgsilentchaos1.jpg
  maandag 10 september 2012 @ 16:22:44 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_116605110
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:20 schreef zalkc het volgende:

Och, ik gun iedereen een tweede kans, heb ik ook al mijn hele leven zo gedaan. Als je een beetje door de facade heen kijkt merkte ik wel dat ze absoluut niet wist wat ze moest zeggen. Maar ik vermoed dat het ook een kwestie van gewenning is. Niet iedereen komt direct over als dat hij/zij is
Klopt, maar ik zou dan zo opkijken tegen de tweede date, dan weet je gewoon dat het enorm saai kan zijn. Zou ik echt geen zin in hebben :N

quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 16:21 schreef Kreator het volgende:

Dan moet je leren om er beter doorheen te prikken.
Nouja het gaat beter, maar spreek dan ook zelden meer af met iemand die ik via internet heb ontmoet. Voorkom ik hoop ellende mee :')
pi_116605324
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:22 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Klopt, maar ik zou dan zo opkijken tegen de tweede date, dan weet je gewoon dat het enorm saai kan zijn. Zou ik echt geen zin in hebben :N
Dat weet je dan toch al, ga dan ook iets doen wat je sowieso leuk vind om te gaan doen :) misschien valt het mee, en anders gewoon op naar de volgende.

Ik snap je punt heel goed, maar ik zit nu eenmaal zo in elkaar dat ik niet direct op 1 keer een mening vorm. Heb jaren in het jongerenwerk gezeten en ik weet daarom redelijk goed dat mensen vaak niet hetzelfde zijn zoals ze zich de eerste keer voordoen :)

eigenlijk ben ik gewoon een linkse boomknuffelaar
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 10 september 2012 @ 16:39:41 #4
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_116605882
quote:
15s.gif Op maandag 10 september 2012 16:19 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nigga what? Ik mag toch hopen dat iemand IRL wel wat interessanter is dan online.
Tuurlijk hoop je dat. Maar er zijn meerdere factoren natuurlijk. Mensen willen graag zo voordelig mogelijk overkomen en daardoor kan iemand best eens tegenvallen in het echt. Je kunt nog zo kritisch zijn vooraf, dat voorkom je echt niet. En dat geeft ook helemaal niets.

Ben jij ook aan het daten?
  maandag 10 september 2012 @ 16:41:19 #5
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_116605965
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:28 schreef zalkc het volgende:

[..]

Dat weet je dan toch al, ga dan ook iets doen wat je sowieso leuk vind om te gaan doen :) misschien valt het mee, en anders gewoon op naar de volgende.

Ik snap je punt heel goed, maar ik zit nu eenmaal zo in elkaar dat ik niet direct op 1 keer een mening vorm. Heb jaren in het jongerenwerk gezeten en ik weet daarom redelijk goed dat mensen vaak niet hetzelfde zijn zoals ze zich de eerste keer voordoen :)

eigenlijk ben ik gewoon een linkse boomknuffelaar
Herken dit wel, eerste indruk is vaak belangrijk maar bijvoorbeeld als je een nerveuze man hebt die je oren van je kop lult maar wel leuk overkomt verder dan ga ik dat echt niet meteen afkappen om zoiets. Dan wacht ik even af hoe het gaat als hij zich meer op zijn gemak voelt.
pi_116606144
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:41 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Herken dit wel, eerste indruk is vaak belangrijk maar bijvoorbeeld als je een nerveuze man hebt die je oren van je kop lult maar wel leuk overkomt verder dan ga ik dat echt niet meteen afkappen om zoiets. Dan wacht ik even af hoe het gaat als hij zich meer op zijn gemak voelt.
O+

Ik irriteer me zelf vaak aan hoe achterlijk snel mensen aan de kant worden gezet op datingsites, dan moet je dat ook niet zelf doen. Heb serieus meegemaakt dat ik een avondje met iemand chatte, de vraag kreeg of ik een koophuis(!) had, en na het antwoord direct werd verwijderd :D
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  maandag 10 september 2012 @ 16:47:12 #7
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_116606268
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:44 schreef zalkc het volgende:

[..]

O+

Ik irriteer me zelf vaak aan hoe achterlijk snel mensen aan de kant worden gezet op datingsites, dan moet je dat ook niet zelf doen. Heb serieus meegemaakt dat ik een avondje met iemand chatte, de vraag kreeg of ik een koophuis(!) had, en na het antwoord direct werd verwijderd :D
Wees blij dat dat soort mensen zichzelf filteren...
Ik bedoel: wil jij iemand voor wie het zo belangrijk is dat je wel of geen koophuis hebt? (je weet natuurlijk nooit welk antwoord die persoon wil horen :P).

Wees blij dat je dat soort mensen niet meer spreekt :)
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
  Official ESF Kreviewer maandag 10 september 2012 @ 16:49:46 #8
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_116606397
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:44 schreef zalkc het volgende:

[..]

O+

....nee, dan kun je beter met iemand die geen boe of bah zegt blijven daten. Geen klik is namelijk een teken van zenuwen.
pi_116606714
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 16:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

....nee, dan kun je beter met iemand die geen boe of bah zegt blijven daten. Geen klik is namelijk een teken van zenuwen.
Ja, dat vind ik van wel. Ik ga er nooit van uit dat er direct een klik is op de eerste date, wederzijds is al helemaal lastig. Als alles direct goed moet zijn kan ik nu wel stoppen, dat gaat toch niet lukken. Maar ik weet dat zij het leuk heeft gehad en nog een keer wil afspreken, waarom is mij ook een raadsel. Maar ik kan bevooroordeeld zijn, of gewoon een ongelukkige eerste indruk hebben gekregen.

Gewoon nog 1 keer afspreken is een minne moeite lijkt me :)
  maandag 10 september 2012 @ 16:57:54 #10
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_116606789
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:56 schreef zalkc het volgende:

Gewoon nog 1 keer afspreken is een minne moeite lijkt me :)
Je kijkt er al met plezier naar uit?
pi_116606895
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:57 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je kijkt er al met plezier naar uit?
Ik woon op de Veluwe en sta met 3 stappen in het bos, ik ga praktisch elke zaterdag een paar kilometer lopen. Zij gaf aan dat ze ook graag door het bos loopt. Wat is dan voor mij het probleem om iemand er bij te hebben als ik ga wandelen?
  maandag 10 september 2012 @ 17:02:14 #12
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_116606995
Je kan ook gewoon die zak uien meenemen zo te horen. Maakt jou toch niets uit :')
pi_116607045
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:00 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik woon op de Veluwe en sta met 3 stappen in het bos, ik ga praktisch elke zaterdag een paar kilometer lopen. Zij gaf aan dat ze ook graag door het bos loopt. Wat is dan voor mij het probleem om iemand er bij te hebben als ik ga wandelen?
Omdat je dan een nikszeggende truttebol naast je hebt lopen waar geen klik mee is.

En zenuwen of niet, een klik merk je direct. Dit is duidelijk geen klik. Ik zou het lekker laten zitten.
pi_116607160
Ik hoop trouwens deze week na een weekend van ziek zijn en andere omstandigheden weer met mijn date af te kunnen spreken. Alleen we zijn allebei heel druk, dus in het weekend wordt al een uitdaging. Dus wordt nog even kijken of we het op een ander moment in de agenda's kunnen passen.

De eerste twee dates waren leuk (en dat is wel wederzijds) dus zo lang niet af kunnen spreken is wel een beetje jammer.
  maandag 10 september 2012 @ 17:12:56 #15
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_116607452
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 16:49 schreef Kreator het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar dat is echt onzin. Als ik iemand echt leuk vind sla ik juist een beetje dicht en ben ik wat minder spraakzaam.
pi_116607553
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:02 schreef Cue_ het volgende:
Je kan ook gewoon die zak uien meenemen zo te horen. Maakt jou toch niets uit :')
Ah gossie, moet het nu weer zo :')

Hoewel het natuurlijk veel normaler is om hopeloos verliefd te worden en je als een wanhopige kwijlende puppie te gedragen, kan het nooit zo zijn dat je niet direct een goed gevoel bij iemand hebt. Het komt ook nooit voor dat mensen niet zo goed uit de verf komen in een situatie die onbekend is.

Wat ik doe en ga doen zijn voor mij dingen die ik ook in mijn eentje zou doen, als iemand dat ook leuk vind om te doen heb ik er nooit moeite mee om het dan samen te gaan doen. Maar het is dus beter volgens jullie om direct iemand te ditchen omdat het de eerste keer niet zo rap ging? Tweede kansen zijn not done?

Ik begrijp het al, ik ben een klojo ;)
  maandag 10 september 2012 @ 17:21:06 #17
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_116607758
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:15 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ah gossie, moet het nu weer zo :')

Hoewel het natuurlijk veel normaler is om hopeloos verliefd te worden en je als een wanhopige kwijlende puppie te gedragen, kan het nooit zo zijn dat je niet direct een goed gevoel bij iemand hebt. Het komt ook nooit voor dat mensen niet zo goed uit de verf komen in een situatie die onbekend is.

Wat ik doe en ga doen zijn voor mij dingen die ik ook in mijn eentje zou doen, als iemand dat ook leuk vind om te doen heb ik er nooit moeite mee om het dan samen te gaan doen. Maar het is dus beter volgens jullie om direct iemand te ditchen omdat het de eerste keer niet zo rap ging? Tweede kansen zijn not done?

Ik begrijp het al, ik ben een klojo ;)
Overdrijven is ook een kunst O+

Waar ik (en nog wat anderen) op doelen is dat je niet gelijk verliefd hoeft te worden op date 1, maar er is een verschil tussen 'het klikt gewoon leuk, we voelen ons prettig bij elkaar' en 'ze zei geen woord, het was gewoon saai' en er zijn nog wel wat mogelijkheden.

En natuurlijk kan je haar uitnodigen, maar als die eerste date onder een 'het was best saai, want ze zei weinig en het was soms gewoon ongemakkelijk hierdoor' viel dan kijk ik niet uit naar een tweede date. Om weer een uur of twee of hoe lang dat wandelen gaat duren iemand om mij heen te hebben waarmee het gewoon niet goed klikt.

Natuurlijk kan ze in haar schulp zitten, zenuwachtig zijn en daardoor zich niet helemaal open kunnen stellen etc. En als het op zo'n eerste date dan ondanks alles wel klikt (dus niet saai / ongemakkelijk of wat dan ook) kan je uitkijken naar een tweede date en zien of er dan meer uit komt.

Maar jij zegt enkel "tja ik ga toch al lopen, dan kan ze, als zij wil, gewoon mee"
Klinkt niet alsof je er dan enthousiast over bent, over haar.

zoiets..
  maandag 10 september 2012 @ 17:22:59 #18
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_116607824
Zo bezien kan je elke debiel waar je mee afspreekt nog wel een tweede kans geven.

Er is een verschil tussen een beetje nerveus zijn en totaal niks zeggen. Ik moet er echt niet aan denken in ieder geval. :')
Gourmetten of steengrillen?
pi_116607859
denk alleen wel dat bij kontakt via internet het ijs wat dikker is dan dat je elkaar in de kroeg tegenkomt oid.
als de aantrekkings kracht er is waarom zou je iemand dan niet een tweede kans geven.

als je dat beiden wil. als je denkt dat het niks wordt probeer dat dan ook maar bespreekbaar te maken. desnoods via het internet want daar is nooit iemand zenuwachtig...
pi_116607990
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:23 schreef vinnie1980 het volgende:
denk alleen wel dat bij kontakt via internet het ijs wat dikker is dan dat je elkaar in de kroeg tegenkomt oid.

Hoeft niet. Via internet kan je inderdaad niet inschatten of die persoon ook iemand is op wie je in de kroeg af zou stappen, maar ik heb wel zeker internetdates gehad waarmee het direct goed klikte. Geen enkel awkward moment.
pi_116608131
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:21 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een kunst O+

Waar ik (en nog wat anderen) op doelen is dat je niet gelijk verliefd hoeft te worden op date 1, maar er is een verschil tussen 'het klikt gewoon leuk, we voelen ons prettig bij elkaar' en 'ze zei geen woord, het was gewoon saai' en er zijn nog wel wat mogelijkheden.

En natuurlijk kan je haar uitnodigen, maar als die eerste date onder een 'het was best saai, want ze zei weinig en het was soms gewoon ongemakkelijk hierdoor' viel dan kijk ik niet uit naar een tweede date. Om weer een uur of twee of hoe lang dat wandelen gaat duren iemand om mij heen te hebben waarmee het gewoon niet goed klikt.

Natuurlijk kan ze in haar schulp zitten, zenuwachtig zijn en daardoor zich niet helemaal open kunnen stellen etc. En als het op zo'n eerste date dan ondanks alles wel klikt (dus niet saai / ongemakkelijk of wat dan ook) kan je uitkijken naar een tweede date en zien of er dan meer uit komt.

Maar jij zegt enkel "tja ik ga toch al lopen, dan kan ze, als zij wil, gewoon mee"
Klinkt niet alsof je er dan enthousiast over bent, over haar.

zoiets..
Als ze wat spraakzamer zou zijn geweest was het wel leuker geweest gewoon erg leuk geweest, maar dat is dan ook het enige punt waarover ik struikelde. Ik hoop gewoon dat ze wat "los" komt.

Dat ik er een beetje laconiek over doe is ook deels omdat ik er niet al te veel hoop op wil hebben. Want het kan zeker zo zijn dat ze nog steeds erg introvert is. Maar het kan ook meevallen.

En dat wandelen kan natuurlijk zo lang duren als dat ik zelf wil, ken de weg wel enigszins ;)

[ Bericht 1% gewijzigd door zalkc op 10-09-2012 17:32:56 (Altijd weer proberen te bagatelliseren) ]
  maandag 10 september 2012 @ 17:33:36 #22
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_116608224
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:27 schreef Mystikvm het volgende:

Geen enkel awkward moment.
Zelfs niet als je trein uitstapt en t 'is ze t nu wel of niet' moment? :P
pi_116608986
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 17:33 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Zelfs niet als je trein uitstapt en t 'is ze t nu wel of niet' moment? :P
Nee, als ze zorgen dat ze iets herkenbaars aanhebben dan lukt dat altijd wel :P

Ik heb trouwens nooit iemand niet herkend bij een date. Wel eens gedacht 'dit gaat hem sowieso niet worden' na alleen al de begroeting, maar gelukkig meerdere ervaringen waar ik prettig verrast werd.
  maandag 10 september 2012 @ 17:57:22 #24
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_116609170
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:53 schreef Mystikvm het volgende:

Nee, als ze zorgen dat ze iets herkenbaars aanhebben dan lukt dat altijd wel :P

Ik heb trouwens nooit iemand niet herkend bij een date. Wel eens gedacht 'dit gaat hem sowieso niet worden' na alleen al de begroeting, maar gelukkig meerdere ervaringen waar ik prettig verrast werd.
Zelfs dan twijfel ik nog wel eens :')

Leukste is natuurlijk als ze er beter uitzien dan op foto O+
Maar de 'dit wordt niks' bij de eerste begroeting heb ik ook iets te vaak meegemaakt..
  maandag 10 september 2012 @ 18:02:15 #25
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_116609398
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 17:27 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Hoeft niet. Via internet kan je inderdaad niet inschatten of die persoon ook iemand is op wie je in de kroeg af zou stappen, maar ik heb wel zeker internetdates gehad waarmee het direct goed klikte. Geen enkel awkward moment.
Ok, da's waar maar heb ook wel dates gehad met wie het qua gesprekken erg klikte en die er verder in de volksmond prima uitzagen maar met wie ik geen enkele chemie had. Dan heb je na een uurtje ook wel zoiets van: hmm..qua vriendschap kan het leuk zijn maar heb ik echt meer vrienden nodig? Het is gewoon heel relatief.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')