Wat zei je moeder toen de langstudeerboete niets met DUO te maken had?quote:
En met welke overheidsinstelling die het onderwijs bekostigd zou het dan wel te maken moeten hebben?quote:Op maandag 10 september 2012 14:26 schreef eleusis het volgende:
Wat zei je moeder toen de langstudeerboete niets met DUO te maken had?
quote:Op maandag 10 september 2012 14:24 schreef FredvZ het volgende:
Je studeert toch niet meer? waarom zou je dan een langstudeerboete moeten krijgen?
Tnxquote:Op maandag 10 september 2012 14:57 schreef rhubarbje het volgende:
Langstudeerboete is vanuit de overheid dus niet iets wat instellingen zelf kunnen betalen
en ja helaas geld hij ook voor deeltijd studies en staat hij los van stufi (en dus je recht daar op etc)
ik gok dat hij wel word afgeschaft maar dat is natuurlijk een beetje koffiedik kijken
als ik je verhaal lees is hij zeker op jou van toepassing
verder verschilt het bedrag dat je betaald voor deeltijd/voltijd en boeken etc per opleiding
bij mij is het 100 euro goedkoper om deeltijd te doen (of 150 maar zoiets)
aan boeken ben ik per periode nu iets tussen de 75 en de 150 euro kwijt (maar niet iedereen koopt ze en de ene keer kun je tweede hands wel zoeken wat je wil en de andere niet) en dan kom ik dus op zo'n 300 tot 600 per jaar, maar ook dit verschilt per studie
Verder moet je alleen nog rekening houden met bezine/trein kosten om naar school te gaan geloof ik
welke studie wil je gaan doen?
Dat users die dat soort posts in topics plaatsen al een tijdje niet meer gewenst zijn, hier.(zeker als 'ie dan keihard terugkomt, zoals nu, staat het vrij dom...)quote:
3 jaar lang 3000 euro mits je nominaal gaat studeren.quote:Op maandag 10 september 2012 18:32 schreef bulbjes het volgende:
[..]
TnxHm das balen dat dat kreng ook voor mij geldt, maar was te verwachten. Tis balen dat ik niet kan aantonen toen wegens gezondheidsredenen gestopt te zijn met studie, anders was het hele verhaal misschien anders geweest, met een doktersverklaring enzo.
Hopelijk wordt ie afgeschaft maar dat is idd koffiedik kijken.
Ik heb nog geen idee welke studie ik zou willen doen. Ben me nu vooral eerst aan het orienteren of een studie uberhaupt wel mogelijk is, financieel gezien. Op dit moment heb ik een uitkering dus dan wordt het lastig als ik het allemaal zelf moet betalen, en zeker als er een langstudeerboete bijkomt.
Wil vooral een studie doen omdat ik nu geen afgeronde HBO-opleiding heb (wel n MBO diploma nog gehaald met een korte cursus), en uiteindelijk wil ik toch wel meer dan alleen maar callcenterwerk of kassiere zijn.
T zal dan iets in de sociaal-wetenschappelijke richting of iets met media of talen o.i.d. worden.
Komt die boete er trouwens meteen het 1e jaar bij of pas in het 2e jaar, aangezien ik 'pas' 4 jaar heb gestudeerd en je een jaar 'mag uitlopen' dacht ik?? (dit is dan wel een compleet nieuwe studie als ik nu gaan studeren, maargoed).
Omdat ik al vier jaar heb 'opgebruikt' zonder diploma te halen, en die jaren tellen volgens mij mee als ik nu start met een nieuwe opleiding (ook al heb ik geen recht meer op stufi). Maar zal morgen of overmorgen voor de zekerheid het DUO eens bellen.quote:Op maandag 10 september 2012 14:24 schreef FredvZ het volgende:
En wat zei duo toen je hen belde?
Je studeert toch niet meer? waarom zou je dan een langstudeerboete moeten krijgen?
ik gok pas in jaar 2 maar dat zou ik toch even checkenquote:Op maandag 10 september 2012 18:32 schreef bulbjes het volgende:
[..]
TnxHm das balen dat dat kreng ook voor mij geldt, maar was te verwachten. Tis balen dat ik niet kan aantonen toen wegens gezondheidsredenen gestopt te zijn met studie, anders was het hele verhaal misschien anders geweest, met een doktersverklaring enzo.
Hopelijk wordt ie afgeschaft maar dat is idd koffiedik kijken.
Ik heb nog geen idee welke studie ik zou willen doen. Ben me nu vooral eerst aan het orienteren of een studie uberhaupt wel mogelijk is, financieel gezien. Op dit moment heb ik een uitkering dus dan wordt het lastig als ik het allemaal zelf moet betalen, en zeker als er een langstudeerboete bijkomt.
Wil vooral een studie doen omdat ik nu geen afgeronde HBO-opleiding heb (wel n MBO diploma nog gehaald met een korte cursus), en uiteindelijk wil ik toch wel meer dan alleen maar callcenterwerk of kassiere zijn.
T zal dan iets in de sociaal-wetenschappelijke richting of iets met media of talen o.i.d. worden.
Komt die boete er trouwens meteen het 1e jaar bij of pas in het 2e jaar, aangezien ik 'pas' 4 jaar heb gestudeerd en je een jaar 'mag uitlopen' dacht ik?? (dit is dan wel een compleet nieuwe studie als ik nu gaan studeren, maargoed).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |