abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 september 2012 @ 12:39:59 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_116597948
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 10 september 2012 @ 12:40:47 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_116597974
Op de opvang van Jochem weet ik niet of ze aan leidstersdag doen, vorig jaar zat hij op die dag in IJsselstein :)
Ik heb geen idee of ze op school iets aan die dag doen, als Ruben een tekening zou willen maken, mag hij van mij, maar ik ga niet pushen ofzo :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116598069
Docent...jup
Docentendag ? NOG NOOIT WAT VAN GEMERKT
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  maandag 10 september 2012 @ 12:52:24 #4
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_116598310
Wat zou je willen merken, Muks? Ik neem aan dat je er niet op zit te wachten dat alle leerlingen ineens met cadeautjes en frutseltjes aan komen zetten?
Een gebakje van de directeur is dan nog wel leuk vind ik. Dat soort dingen maakt inderdaad dat je je gewaardeerd voelt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 10 september 2012 @ 12:55:38 #5
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_116598374
Voor scholen is er de dag van de leraar, die is ergens in oktober. Dit heet volgens mij officieel 'dag van de leidster (of leider)'. Ik vind het wel leuk ok op zon dag de leidster te laten dat het werk dat ze doen gewaardeerd wordt. En hoe, dat kan op heel veel manieren zonder dat het echt geld hoeft te kosten, toch?
  maandag 10 september 2012 @ 12:58:05 #6
35189 Troel
scherp en bot
pi_116598434
quote:
Iedere 3e donderdag in september is het "Leidsterdag". In het jaar 2002 is de 'Dag van de Leid(st)er en Gastouder' in het leven geroepen door de Landelijke Wervingscampagne voor de Kinderopvang, om het werk van kinderleid(st)er te promoten.

De Dag van de Leidster wordt altijd gehouden op de derde donderdag van september.
quote:
De Dag van de Leraar is de Nederlandse variant van de internationale World Teachers’ Day. De Dag van de Leraar valt in de Nationale Onderwijsweek en is bedoeld als een feestdag voor alle leraren in Nederland. Op deze dag wordt wereldwijd stilgestaan bij het belang van onderwijs. In Nederland wordt op deze dag de docent van het jaar bekend gemaakt.

"Onderwijs is zowel een mensenrecht op zich als een onontbeerlijk middel om andere mensenrechten te realiseren. Als een hefboomrecht is onderwijs immers het voornaamste hulpmiddel dat economisch en sociaal gemarginaliseerde volwassenen en kinderen in staat stelt om zichzelf uit de armoede te halen en de middelen te verwerven om ten volle deel te nemen aan het leven van hun gemeenschap. Onderwijs is essentieel om vrouwen in staat te stellen voor zichzelf op te komen, kinderen te beschermen tegen uitbuiting, gevaarlijk werk en seksuele uitbuiting, mensenrechten en democratie te bevorderen, het milieu te beschermen en de bevolkingsaangroei onder controle te houden. Meer en meer wordt onderwijs erkend als een van de beste investeringen die een overheid kan doen. Maar het belang van onderwijs ligt niet enkel op praktisch vlak: een goed opgeleide, verlichte en actieve geest, in staat vrij en op vele gebieden rond te dwalen, is een van de vreugden en beloningen van het menselijk bestaan."

(Het recht op onderwijs (art.13), 08/12/99. E/C.12/1999/10, CESCR.)

Zie ook: www.deleraarvanhetjaar.nl en www.dagvandeleraar.nl
Het zijn dus wel echt twee aparte dagen :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116598894
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:52 schreef livelink het volgende:
Wat zou je willen merken, Muks? Ik neem aan dat je er niet op zit te wachten dat alle leerlingen ineens met cadeautjes en frutseltjes aan komen zetten?
Een gebakje van de directeur is dan nog wel leuk vind ik. Dat soort dingen maakt inderdaad dat je je gewaardeerd voelt.
Wij (ik) heb al twee keer een omlijst gedicht gekregen van de directeur. En een stempelset van de adjunct.
Soms nemen kinderen iets mee, maar dat is echt nergens voor nodig.
Waardering van je leidinggevende is wel fijn, al zou ik het prettiger vinden om die waardering juist ook op andere momenten te krijgen. Iets waar onze directeur erg slecht in kan zijn.
pi_116599091
sorry, niet gezien dat ik hem sloot :@
  maandag 10 september 2012 @ 13:49:26 #9
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_116599793
Wij hebben "Wai Khru", een heel traditioneel eerbetoon aan de leraren. De school kan kiezen wanneer ze het viert, maar doet dat meestal aan het begin van het jaar, en als ik het me goed herinner altijd op donderdag. Meestal reciteren oudere Thaise leerlingen eerst een 'chant', en daarna mogen een paar kinderen van iedere klas een - al dan niet traditioneel - bloemstuk aanbieden.

Het is leuk, want ook een stukje niet-godsdienst-gebonden cultuur. Altijd lastig, op een internationale school.

Leraren krijgen hier trouwens ook vaak met kerst kadootjes.
pi_116616068
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:52 schreef livelink het volgende:
Precies dat laatste, gewoon een kleine blijk van waardering
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_116616120
karin hoe is het met Meike ?
  maandag 10 september 2012 @ 20:28:41 #12
35189 Troel
scherp en bot
pi_116616819
Inderdaad, hoe is het afgelopen? Hopelijk heeft ze weinig pijn en voelt ze zich goed :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_116626436
Ik ben toch wel zo trots op mijn meissie! Ze heeft het allemaal zo rustig doorstaan, geen traan gelaten. En,dat terwijl het infuus prikken 2 keer mislukte waardoor ze toch met het kapje onder narcose moest. Lekker op schoot, en terwijl ik haar vertelde over flip die een salto maakte van de glijbaan viel ze heel rustig in slaap. Na de operatie wel wat misselijk, overgeven check. En een zere wond, maar nog steeds even dapper. Flip was mee, ze hadden hem een muts opgedaan, schoenen, pleister, plakkers op de borst, prachtig hoe ze daarin meegingen. We hebben het gehad.... Pfieuw. Ben wel 10 jaar ouder in een dag... Want och wat is dat moeilijk om achter te laten en haar te zien
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_116627427
wat goed van jullie karin!
:*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 september 2012 @ 07:02:17 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_116632942
Gelukkig dat het weer achter de rug is, en wat is ze dapper geweest zeg! ^O^ Flip heeft zich goed van zijn taak gekweten zo te lezen O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 11 september 2012 @ 07:08:09 #16
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_116632965
Karin, wat lijkt me dat inderdaad moeilijk zeg. Is Meike nu thuis? Verwen haar maar lekker.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_116633011
Karin, wat een gedoe voor zo'n kleintje..
Hebben jullie een goede nacht gehad?
Wel fijn dat het voorbij is!
pi_116633146
Meike is gistermiddag weer met ons meegegaan naar huis. De nacht is goed verlopen, ze heeft heel rustig geslapen. Ze wil geen pcm nu, heeft geen pijn zegt ze.
Deze mama heeft geen oog dichtgedaan.....de film bleef maar voorbij komen.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  † In Memoriam † dinsdag 11 september 2012 @ 07:43:15 #19
37843 lady-wrb
kortaf
pi_116633562
Wat fijn dat het zo goed is gegaan !!
Hoe is het met Flip ;) die ook geen PCM nodig ?

pi_116633829
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Ben wel 10 jaar ouder in een dag... Want och wat is dat moeilijk om achter te laten en haar te zien
Phoe, nou! Dat lijkt me ook erg naar....
Fijn dat het allemaal goed gaat!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:05:36 #22
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_116634258
Fijn dat het achter de rug is. Hopelijk knapt ze snel weer op van de operatie! En probeer zelf maar even lekker uit te rusten ;).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_116634521
Een dikke :* voor mama en :* voor meike. Fijn dat het goed is gegaan!
Fake it till you make it...
pi_116634582
Fijn dat het goed is gegaan met Meike!
pi_116635088
Mijn Kleuter gaat volgende week voor het eerst met een klasgenootje spelen die ik eigenlijk niet zo goed ken en ik vind het best wel spannend... ;)
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')