Klopt ook wel hoor. ik reageer ook de hele tijd op hele sterke aantijgingen jegens de VVD. Zijn ook totaal bullshit, net als dat "links" alleen voor de armen etc opkomt.quote:Op maandag 10 september 2012 12:40 schreef Re het volgende:
Ach we zijn het land geworden van zwart wit, zie FOK! Nuance en compassie zijn lelijke eigenachappen
Soms zitten we even in lelijke tijden. Maar ook daarin draait de wereld door, met alles en iedereen erin.quote:Op maandag 10 september 2012 12:42 schreef paddy het volgende:
[..]
Vreemd genoeg begrijp ik de werkgevers wel. Het is meer dat ik niet begrijp dat mensen niet zien dat met deze regeling enorm veel banen op het spel komen te staan. Bijna elk werk is vervangbaar voor iemand die een wajong ontvangt. Gehandicapten hebben echt niet altijd een achterstand...zijn alleen door handicap minder productief...Alleen dat verschil ziet de PVDA en VVD niet. Denken ook niet na over de gevolgen wanneer subsidie stopt of mijnder gaat worden voor werkgevers, want bedrijven moeten zichzelf maar redden.
Ik maak mij dus enorm zorgen en zou nu zelfs nog op extreem links of rechts stemmen wanneer ik mijn kind in de toekomst vertrouwd kan achterlaten op deze aardkloot.
Ik weet alleen niet meer welke partij.
Dat compassie, inlevingsvermogen, etcetera verkeerd worden begrepen door die mensen. Ze kennen de termen wel, maar de bijbehorende realiteit nog niet. Derhalve beschimpen ze die bewuste termen, of doen ze die af als onzin, onnodig, whatever.quote:
Ik had gehoopt van wel. Het is dat een waas rood is maar anders...quote:Op maandag 10 september 2012 12:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt ook wel hoor. ik reageer ook de hele tijd op hele sterke aantijgingen jegens de VVD. Zijn ook totaal bullshit, net als dat "links" alleen voor de armen etc opkomt.
Maar goed, dit is FOK! al 10+ jaar, je kan niet verwachten dat het in VKZ opeens heel anders gaat toch?.
Je praat nog steeds poep, ik acht de gemiddelde mens wel iets slimmer om dat te begrijpenquote:Op maandag 10 september 2012 12:45 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Dat compassie, inlevingsvermogen, etcetera verkeerd worden begrepen door die mensen. Ze kennen de termen wel, maar de bijbehorende realiteit nog niet. Derhalve beschimpen ze die bewuste termen, of doen ze die af als onzin, onnodig, whatever.
Dat lul ik nou
Ik vrees dat ik de poep regelrecht je ogen ingepraat heb dan, want je moet stekeblind zijn om niet te zien dat veel mensen het dus absoluut NIET begrijpenquote:Op maandag 10 september 2012 12:47 schreef Re het volgende:
[..]
Je praat nog steeds poep, ik acht de gemiddelde mens wel iets slimmer om dat te begrijpen
Ik snap je wel, alleen werkt het niet zo simpel met deze mensen. Wat ik zie......Of ze werken zichzelf dood (mijn dochter vind pauze onzin bijvoorbeeld) Of ze lopen gewoon weg omdat ze het even geestelijk niet meer zien zitten.quote:Op maandag 10 september 2012 12:38 schreef Ziba het volgende:
[..]
Aha. En de mensen in de Wajong die dus nog redelijk 'normaal' zijn - om het zo maar te zeggen want die kunnen dus wel werken met begeleiding - kunnen écht niet ergens alleen werken? Er moet perse begeleiding zijn. Maar waarom is dat? Om te stimuleren of omdat het niet begrepen wordt?
Wat je misschien kunt doen is zulke jongeren werk geven waarbij je niet veel hoeft na te denken en waar je dus ook geen begeleiding voor nodig hebt (lijkt mij?). Schoonmaken ofzo (maar dat is ook weer kut om te doen). Of in de zorg: dat is weer nodig en volgens mij hoef je daar ook niet super intelligent voor te zijn. En dan doel ik niet op de verzorgende taken want daar heb je weer diploma's voor nodig maar meer de activiteiten, individuele aandacht voor de cliënt, etc. Ja, je moet goed met mensen om kunnen gaan. Dat is ook wel weer zo. Maar als je lief bent van jezelf lijkt mij dat ook weer geen probleem.
Maar misschien is het wel fucking dom wat ik nu zeg.
Mij verbaast het niet zoveel hoor, het zijn grotendeels dezelfde mensen, alleen gaat het nu opeens over politiek.quote:Op maandag 10 september 2012 12:45 schreef Re het volgende:
[..]
Ik had gehoopt van wel. Het is dat een waas rood is maar anders...
Het is nu eenmaal hoe een forum werkt.quote:Op maandag 10 september 2012 12:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mij verbaast het niet zoveel hoor, het zijn grotendeels dezelfde mensen, alleen gaat het nu opeens over politiek.
Ik vind het wel vermakelijk eigenlijk.
Ik ben dan ook een relmod van hier tot Kievquote:Op maandag 10 september 2012 12:49 schreef Re het volgende:
Ik vind het niet echt vermakelijk nee maar goed
Ook dat, ik heb niet de illusie (en velen volgens mij hier wel) dat wat ze zeggen ook iets gaat beinvloeden, hooguit dat er 1 iemand van stem verandert, maar zelfs dat niet denk ik.quote:Op maandag 10 september 2012 12:52 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Het is nu eenmaal hoe een forum werkt.
Jij reageert op A. Je zet je er tegen af.
Ik lees je reactie en associeer me juist met A en voel me geroepen vanuit dat standpunt te reageren op jouw afkeer van A.
Een andere reageert vervolgens weer op mijn afkeer van jouw afkeer van A, want hij heeft A hoog zitten.
Het enige wat er gebeurt is dat met elke nieuwe reactie de verschillen worden uitvergroot. Hoe meer we "discussieren", hoe verder we uit elkaar raken.
Niet zo heel gek, want wij hoeven niet met een tastbaar eindoordeel te komen. Geen enkele noodzaak om ergens heen te werken dus.
Ik snap deze voorstellen al überhaupt niet in deze tijden. Ten eerste zullen er banen worden vervangen door mensen waar een werkgever minder voor hoeft te betalen (steeds meer mensen met behoud van uitkering aan het werk (is al gaande) Uiteindelijk zullen nog vele reguliere banen verdwijnen (ontslag van werknemer zonder handicap) Dus nog veel meer werkeloosheid in Nederland.quote:Op maandag 10 september 2012 12:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik ga het nog één keer zeggen oké?
MAAR DAT WERK KRIJGEN ZE NIET!
Ik leef al jaren niet meer op een roze wolk. Ik ben blij dat er instanties zijn waar mijn dochter kan werken.quote:Op maandag 10 september 2012 12:42 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
-edit- woordgebrek.
ik zeg net toch dat ik alleen maar even meega in een utopische voorstelling van zaken?
Die is er wel degelijk.quote:Op maandag 10 september 2012 13:10 schreef paddy het volgende:
[..]
De regering heeft mijn vertrouwen in het beschermen van de zwakkeren volledig te grabbel gegooid en er is geen partij die wel om deze mensen denkt.
In datzelfde topic staat een onderbouwde reactie die je stelling volledig neersabelt. Maar aangezien je die reactie volledig hebt genegeerd kan het zijn dat je er overheen hebt gelezen?quote:Op maandag 10 september 2012 09:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je moet voor de aardigheid dat topic eens opzoeken over D66 dat steeds rechtser is geworden. Daarin staat een plaatje van het politieke landschap. Je ziet dan hoe radicaal-rechtse de VVD inmiddels is. Dat is zo rechts dat ik hun koers gevaarlijker vind voor Nederland dan de koers die de SP heeft.
Die dus volledig over het hoofd gezien. Zooals ik eerder al ergens zei; Ik ben niet in hokjes te plaatsen en de meeste partijen hebben voor mij onoverkomelijke standpunten. Ik heb besloten om oogkleppen op te doen, en alleen nog maar in het belang van mijn gehandicapte kind te stemmen.quote:
Ik weet niet of het zo slim is op SP te stemmen puur vanwege dat ene standpunt. En dan heb je nog kans dat ze op hun standpunt terugkomen. En daar zit je dan met al hun andere standpunten waar jij je niet in kan vinden.quote:Op maandag 10 september 2012 13:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Die dus volledig over het hoofd gezien. Zooals ik eerder al ergens zei; Ik ben niet in hokjes te plaatsen en de meeste partijen hebben voor mij onoverkomelijke standpunten. Ik heb besloten om oogkleppen op te doen, en alleen nog maar in het belang van mijn gehandicapte kind te stemmen.
Waarschijnlijk gaat het dan SP worden, ook al kan ik mij in heel veel van hun standpunten niet vinden. (waaronder buitenlands beleid)
Ik denk dat dit toch echt niet waar is.quote:Op maandag 10 september 2012 09:52 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ik ben tegen elke vorm van gesubsidieerde arbeid en nog meer tegen overheidssubsidie die mensen stimuleert om thuis op hun kont te zitten. Ik durf te wedden dat het gros van de ''arbeidsongeschikten'' plots weer kunnen werken als dergelijke regelingen maar genoeg versoberd worden. Maar nee, men wilt niet in kassen of de schoonmaak werken.
Uiteraard is er een groep die echt niet kan werken en gewoon het recht op zo'n uitkering moeten behouden. Helaas is het huidige systeem veel te gevoelig voor misbruik. Ik ken verschillende mensen die van diverse soorten uitkeringen misbruik maken terwijl ik vind dat alleen de echt zwakke hier recht op hebben.
Veel mensen zien zichzelf alleen te graag als zwak en daar moet zo spoedig mogelijk een einde aankomen. Ontopic: Wajong moet afhankelijk gemaakt worden van de woonsituatie net als bij de stufi.
En elke werkgever is zo natuurlijk. Hoe is het nou, zo bij de SP lekker fulmineren op alles wat geld verdient?quote:Op maandag 10 september 2012 12:26 schreef kaatje50 het volgende:
ik kan ook nog wel een voorbeeldje noemen over het misbruiken van subsidies aan bedrijven.
Zo'n 12 jaar geleden wilde ik graag (opnieuw) gaan werken. De kinderen waren oud genoeg.
Er was echter één probleem, ik was een zogenaamde arbeidsgehandicapte. Nu bestond daar een mooie regeling voor. Een werkgever kreeg 5 jaar lang subsidie en de garantie dat bij ziekte van die arbeidsgehandicapte hij 100% vergoeding kreeg. Bovendien was ik ook nog eens een herintreder, wat ook weer subsidie opleverde. Werkgever zei letterlijk tegen mij, zonder die subsidies had ik het niet aangedurfd. Mooi deal toch!!
Ik blij dat ik weer kon/mocht gaan werken. Werkgever blij met iemand die wist wat het werk inhield![]()
Alleen, die werkgever heeft nooit iets van die subsidie aan mij besteed. Die gingen gewoon lekker in zijn zak. Hij heeft nog geprobeerd mijn ziektewetuitkering (operatie was helaas toch weer nodig) te korten, maar daar heb ik tegen geprotesteerd omdat hij die 100% vergoed kreeg.
Ik heb het bij dat bedrijf 11 jaar volgehouden, omdat ik het werk zelf ontzettend graag deed. Het heeft me wel geleerd dat werkgever zakkenvullers zijn. Zolang je 300% inzet kunt laten zien, is het goed. Val je terug naar 200% dan beginnen de problemen al
Terecht dat je voor je eigen portemonnee stemt als je ziek/zwak/misselijk bent, zou ik ook doen in jouw geval.quote:Op maandag 10 september 2012 13:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Die dus volledig over het hoofd gezien. Zooals ik eerder al ergens zei; Ik ben niet in hokjes te plaatsen en de meeste partijen hebben voor mij onoverkomelijke standpunten. Ik heb besloten om oogkleppen op te doen, en alleen nog maar in het belang van mijn gehandicapte kind te stemmen.
Waarschijnlijk gaat het dan SP worden, ook al kan ik mij in heel veel van hun standpunten niet vinden. (waaronder buitenlands beleid)
Niet elke wernemer zal zo zijn, zoals ook niet elke uitkerings gerechtigde werklui tuig isquote:Op maandag 10 september 2012 13:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En elke werkgever is zo natuurlijk. Hoe is het nou, zo bij de SP lekker fulmineren op alles wat geld verdient?
Ik denk niet aan mijn geld. Ik denk aan het behouden van de werkplekken met begeleiding (waar tientallen jaren opbouwen in heeft gezeten)die deze mensen nodig hebben. Qua mijn geld maken deze besluiten geen verschil voor mij. Ze richten alleen dit soort mensen de grond in. Zorgen dat ze zich nog nuttelozer gaan voelen wanneer ze niet de juiste begeleiding krijgen, dus depressief worden. Ik ben totaal niet belangrijk in dit geval. Het gaat mij om mijn dochter en haar gelijken.quote:Op maandag 10 september 2012 13:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Terecht dat je voor je eigen portemonnee stemt als je ziek/zwak/misselijk bent, zou ik ook doen in jouw geval.
Oh is dat zo? Waar dan precies?quote:Op maandag 10 september 2012 13:35 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Niet elke wernemer zal zo zijn, zoals ook niet elke uitkerings gerechtigde werklui tuig is![]()
ik ga niet tekeer tegen iedereen die geld verdient.. Jij gaat wel tekeer tegen iedereen die om wat voor reden dan ook, (tijdelijk) niet kan werken, zonder dat je daar achtergronden van kent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |