abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116595106
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 10:58 schreef Scorpie het volgende:
Welke lusten? Subsidies? Daar staat gewoon wat tegenover hoor.
Algemeen gesproken: bijna alles om je heen.

De gedachte dat geld dat anderen voor je verdienen jou toekomt, en de schade die je berokkent voor rekening van derden komt.

Toegegeven, we dumpen de schaduwzijde van ons fraai kapitalistische medaillon vooral tussen de zwartjes, maar toch....
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116595124
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:00 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Hoeveel bedrijven zijn netto-ontvangers, dus dat ze meer ontvangen van de overheid dan dat ze bijdragen?
Ik weet niet of een dergelijk overzicht beschikbaar is.

Maar kijkend naar de infrastructuur in Nederland zou ik maar niet al al te hard zitten kwispelen om je geniale vondst :P
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116595196
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:01 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Maar kijkend naar de infrastructuur in Nederland zou ik maar niet al al te hard zitten kwispelen om je geniale vondst :P
Nou ja het een welbekend feit dat bedrijven in Nederland verdomde weinig hoeft af te dragen.
Dus een overzicht is niet persé nodig dunkt me zo.
pi_116595351
quote:
5s.gif Op maandag 10 september 2012 09:09 schreef Doodloper het volgende:
[knip]
Wat is het probleem precies?
Met jouw post? Nou, je reageert op elk zinnetje uit de OP. Leest volkomen kut. Niemand neemt dan ook de moeite erop te reageren (of heeft hem gelezen). Plaats liever 1 inhoudelijke reactie, al dan niet met alinea's.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
pi_116595840
Eerst staan politici toe dat de regeling wordt misbruikt en er mensen in komen die er niet in thuis horen. Dan gaan ze om die reden de hele regeling uitkleden waarbij ook de mensen die het wel nodig hebben de dupe zijn.

Overigens zijn de PvdA plannen helemaal niet zo slecht tenzij ze Wajong en bijstand samenvoegen op een manier dat inkomens van partners gaan meetellen bij de Wajong. Ook jong gehandicapten willen wel eens samenwonen en dan wordt de financiele drempel erg groot.
pi_116596346
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:50 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Verrassing, dat is zo.
Loop is een dagje op het voortgezet speciaal onderwijs rond.
Daar werken speciaal mensen om wajong uitkeringen te regelen voor mensen met AD(H)D, PDD-NOS enzulks.

Dat jij iemand kent die hem niet krijgt en dat als voorbeeld neemt is al erg genoeg.
Enig idee wat het voor die mensen betekent te moeten leven met dit soort aandoeningen?
Heb je ook maar enig idee wat het betekent voor een werkgever en collega's om met mensen met deze stoornissen te moeten samenwerken??
Denk het niet. Laat ik je zeggen dat dat geen pretje zal zijn. Veel ruzie en onrust op de werkvloer hoor.
Is dat wat je wil :?
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_116596454
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:50 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Verrassing, dat is zo.
Loop is een dagje op het voortgezet speciaal onderwijs rond.
Daar werken speciaal mensen om wajong uitkeringen te regelen voor mensen met AD(H)D, PDD-NOS enzulks.

Dat jij iemand kent die hem niet krijgt en dat als voorbeeld neemt is al erg genoeg.
Niemand krijgt een uitkering omdat hij/zij een ADHD diagnose heeft hoor.
  maandag 10 september 2012 @ 11:50:32 #133
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_116596488
De Wajong is een gedrocht. Gemeentes pleuren het liefst zo veel mogelijk mensen in de regeling.

Enkele jaren geleden waren ze ook bezig een vriend van me erin te duwen. Die vond gelukkig op tijd een baan en is nu gewoon full-time aan het werk. Maar er zijn er ook tienduizenden die niet snel genoeg een baan vinden en die zullen voor eeuwig een stickertje mentaal gehandicapt houden.
  maandag 10 september 2012 @ 11:54:01 #134
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_116596595
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:01 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Je weet het niet, maar je denkt het niet.
Juist.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_116596628
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:54 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Je weet het niet, maar je denkt het niet.
Juist.
En nu een reactie waarmee je werkelijk iets zegt?
pi_116596689
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:50 schreef TweeGrolsch het volgende:
De Wajong is een gedrocht. Gemeentes pleuren het liefst zo veel mogelijk mensen in de regeling.

Enkele jaren geleden waren ze ook bezig een vriend van me erin te duwen. Die vond gelukkig op tijd een baan en is nu gewoon full-time aan het werk. Maar er zijn er ook tienduizenden die niet snel genoeg een baan vinden en die zullen voor eeuwig een stickertje mentaal gehandicapt houden.
Ik geloof er helemaal niets van dat je zomaar in de Wajong terecht komt. Daar heb je volgens mij toch echt wel wat labels voor nodig - die je ook niet zomaar krijgt want daar moet je dan weer specifiek gedrag voor vertonen.
pi_116596854
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:09 schreef AldoTheApache het volgende:
Wajong :')

Mensen die in de Wajong hebben per maand meer geld over, dan een student die alles bijleent :')
Veel gehandicapten/mensen met achterstand (en dat zijn echt de meeste die een wajong hebben) werken keihard voor hun geld. Hebben geen tijd om op internet te zitten tijdens werk.

Mijn dochter is daar 1 van. Voor de tijd Havo/VWO niveau. Na operatie/bestraling/chemo van kwaadaardig blastoom in hersenen naar moeilijk lerend gezakt en daarbij verschillende handicaps want emotie gedeelte kapot bestraald/gehoor/evenwichtsstoornis etc etc. Werkt dus keihard voor haar geld en komt hoogstens in aanmerking voor huursubsidie.

De meesten met een wajong werken dus gewoon onder begeleiding/aangepast. Werkgevers krijgen subsidie om deze mensen aan het werk te houden. Nog beter..wanneer iemand niet werkt (reden waarom boeit ze niet)....Geen werk...aangepaste wajong ..dus veel minder wajong....dat is in de nieuwe regeling zo. Die regeling is al minimaal een jaar oud.

Grootste waanzin dit. En ik weet waar ik over praat dus.
quote:
•Werkgevers krijgen groot gemak van de nieuwe regeling. Een reguliere werknemer zal niet minder kosten dan een arbeidsgehandicapte die minder productief is en extra begeleiding nodig heeft. Het verschil in productiviteit krijgt de werkgever vergoed. Papierwerk wordt ze uit handen genomen.
TPG heeft al aardig wat mensen vervangen door deze mensen met een wajong. Uiteraard geen begeleiding....Dat is echt een leugen wanneer ze dat zeggen. Uiteraard pakken ze (werkgevers) de subsidie gretig aan.

En er zijn ook mensen met een wajong die lichamelijk gehandicapt zijn, maar wel een hoog IQ hebben. Deze mensen zullen dus de banen gaan vervullen....misschien wel die van jou...want werkgevers krijgen echt wel genoeg subsidie daarvoor. Het is een wassen neus om te stellen dat ze het verschil in arbeidskracht gaan berekenen.

Weer een partij die werknemers wil vervangen door werknemers waar werkgevers veel minder geld aan kwijt zijn...en het personeel niet meer (en dat is echt minder dan nettoloon) genoeg verdienen zodat ze afhankelijk worden, en de mensen die wel geschoold zijn en gezond zijn niet meer van die buitenzinnige (volgens werkgever dan) lonen vragen
quote:
•Grote en middelgrote bedrijven moeten 5% arbeidsgehandicapten en langdurige werklozen in dienst te hebben. Wie dat niet haalt, krijgt een boete. De overheid gaat alleen in zee met bedrijven die dit percentage halen.
Tot het subsidie potje uiteraard op is en de meeste jeugd die nu nog onder begeleiding (bij instanties) werken maar ook bij een werkgever moeten werken....achter de geraniums komen te zitten, want een werkgever gaat echt geen geld uitgeven (terecht) aan iemand die niet productief genoeg is, wanneer die er geen subsidie (vervangend bedrag) voor krijgt.
quote:
Arbeidsgehandicapten zijn mensen die vanwege een functionele beperking op korte termijn niet in staat zijn zelfstandig, zonder intensieve begeleiding, te werken in een reguliere omgeving.
Al die tientallen jaren voor werkplekken onder begeleiding ...personeel...voor veel mensen zijn dan opgeheven, dus achter de geraniums, want wat in tientallen jaren is opgebouwd wil nu de PVDA als ook de VVD gewoon weggooien. Wat in tientallen jaren is opgebouwd, en in een wip is afgebroken....bouw je echt niet in een wip weer op.

Heb echt getwijfeld om de PVDA te stemmen, maar ook die streep ik van mijn lijst. Kan ik niet maken tegenover de jeugd die deze zomer gewoon door heeft zitten werken met 30 graden omdat ze willen werken maar zonder deze begeleiding doodongelukkig gaan worden.

Is het verhaal te lang, lees je elk uur maar een alinea. De meesten op FOK! zijn immers hoogbegaafd volgens eigen zeggen dus moet heel simpel voor ze zijn om meer dan twee regels te kunnen lezen

En een hersentumor kiest zelf zijn slachtoffers uit. Niemand is van die keuze gevrijwaard.

[ Bericht 1% gewijzigd door paddy op 10-09-2012 12:12:33 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  † In Memoriam † maandag 10 september 2012 @ 12:03:56 #138
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_116596888
Ze gaan sowieso wat veranderen aan de huidige WAJONG nu de wet werken naar vermogen niet ingevoerd is.
pi_116596900
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 10:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is geen oplossing ze maar simpelweg bij een bedrijf met een werkethiek te dumpen onder het mom van een boete. Zulke mensen zijn sociale outcasts die niet mee kunnen op de werkvloer. Start een aantal begeleid-werken projecten op waarbij ze bijvoorbeeld in de basale zorgbehoeftes of infrastructuurklussen kunnen voldoen. Zet hiervoor speciale werkbedrijven op die ervaring hebben met de begeleiding van zulke mensen, dan kom je een heel stuk verder dan het bedrijfsleven maar deelgenoot te maken van dit probleem.
Dat bestaat er toch al. De sociale werkplaatsen. Hier heet dat de Weenergroep. Daar werken mensen met beperkingen. Een deel daarvan werkt gewoon bij een bedrijf, maar worden daarin begeleid door een medewerker van de Weenergroep. Ik had begrepen dat juist de VVD deze werkplekken weg wil hebben
pi_116597027
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:04 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

Dat bestaat er toch al. De sociale werkplaatsen. Hier heet dat de Weenergroep. Daar werken mensen met beperkingen. Een deel daarvan werkt gewoon bij een bedrijf, maar worden daarin begeleid door een medewerker van de Weenergroep. Ik had begrepen dat juist de VVD deze werkplekken weg wil hebben
Ja, en PVDA dus blijkbaar ook
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_116597076
Maar wat zijn nou de consequenties voor de mensen die (terecht) in de Wajong zitten?
  † In Memoriam † maandag 10 september 2012 @ 12:11:27 #142
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_116597090
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:10 schreef Ziba het volgende:
Maar wat zijn nou de consequenties voor de mensen die (terecht) in de Wajong zitten?
Die zijn de dupe.
pi_116597100
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:11 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Die zijn de dupe.
Dat zal. Maar wat gaat er gebeuren met die mensen?
  maandag 10 september 2012 @ 12:12:30 #144
104871 remlof
Europees federalist
pi_116597120
Prima plannen zoals die in de OP staan, letterlijk gekopieerd uit het PvdA-programma: http://www.pvda.nl/standpunten/sociale+zekerheid%2FWajong
  † In Memoriam † maandag 10 september 2012 @ 12:13:18 #145
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_116597151
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:11 schreef Ziba het volgende:

[..]

Dat zal. Maar wat gaat er gebeuren met die mensen?
Dat kan pas gezegd worden als de plannen duidelijk zijn. Maar duurzaam en volledig arbeidsongeschikten blijven vermoedelijk buiten schot. Dat waren ze ook in het concept voorstel van de wet werken naar vermogen.
pi_116597266
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:09 schreef paddy het volgende:

[..]

Ja, en PVDA dus blijkbaar ook
schandalig. :(

wat ik ook niet begrijp. Het gaat hier al weken over dat "werkluie tuig". (die zitten maar ziek thuis te wezen, volgens sommige). Die moeten maar gaan werken. Alleen, niet bij hen in het bedrijf, want daar kunnen ze niets mee. :X . Nu komt zelfs het idee daar speciale plekken voor te vormen. Plekken, welke er al heel lang zijn, maar door hun partij(en) nu weg moeten.
Weten die "harde werkers" wel wat ze willen?
pi_116597281
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:10 schreef Ziba het volgende:
Nog meer onzekerheid. Wanneer je nl de werkplekken weghaalt (gaat om tientallenjaren opbouwen) is er geen weg terug. Zoals ik eerder al zei....stopt de subsidie aan werkgevers, stopt ook de welwillendheid van de meeste werkgevers (terecht) en belanden deze mensen met behoud van wajong weer zoals vroeger achter de geraniums of in dagopvang bij de zwaardere gehandicapten.

Ik was juist enorm blij dat mijn dochter bij een bedrijf aan de slag kon waar de begeleiding bij aanwezig was.
pi_116597334
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:17 schreef paddy het volgende:

[..]

Nog meer onzekerheid. Wanneer je nl de werkplekken weghaalt (gaat om tientallenjaren opbouwen) is er geen weg terug. Zoals ik eerder al zei....stopt de subsidie aan werkgevers, stopt ook de welwillendheid van de meeste werkgevers (terecht) en belanden deze mensen met behoud van wajong weer zoals vroeger achter de geraniums of in dagopvang bij de zwaardere gehandicapten.

Ik was juist enorm blij dat mijn dochter bij een bedrijf aan de slag kon waar de begeleiding bij aanwezig was.
Had je maar rendabel moeten zijn :(

Ach, je moet het veel mensen hier niet kwalijk nemen. Geloof dat een aanzienlijk deel van de fanatieke VVD'ers hier nog student is zonder enig recht van spreken of al te diepgaande kennis van het werkelijke leven en al wat het een mens schenken kan.
pi_116597385
quote:
14s.gif Op maandag 10 september 2012 12:12 schreef remlof het volgende:
Prima plannen zoals die in de OP staan, letterlijk gekopieerd uit het PvdA-programma: http://www.pvda.nl/standpunten/sociale+zekerheid%2FWajong
Het is een partij die niet op wil draaien voor de gevolgen die het kan hebben. En in deze tijden dewerknemer die wel kan werken vervangen gaat worden door een gehandicapte werknemer ...want werkgever strijkt subsidie op. Roze wolk politiek dus...ten koste van werknemer en deze mensen
pi_116597474
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:16 schreef kaatje50 het volgende:

[..]

schandalig. :(

wat ik ook niet begrijp. Het gaat hier al weken over dat "werkluie tuig". (die zitten maar ziek thuis te wezen, volgens sommige). Die moeten maar gaan werken. Alleen, niet bij hen in het bedrijf, want daar kunnen ze niets mee. :X . Nu komt zelfs het idee daar speciale plekken voor te vormen. Plekken, welke er al heel lang zijn, maar door hun partij(en) nu weg moeten.
Weten die "harde werkers" wel wat ze willen?
Het gaat hier NIET over werklui volk, maar gehandicapten die al ergens werken (zien ze als niet-werkenden/patiënten) , maar die worden dus van hun werkplekken met begeleiding weggehaald om als slaaf te dienen voor werkgever. Uiteraard is het veel goedkoper naar verhouding voor werkgever in deze tijd waar bedrijven hun hoofd al moeilijk boven water kunnen houden. En de begeleiding is niet tot nauwelijks aanwezig, want moet door (normale) collega;s gedaan worden (TPG voorbeeld)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')