Algemeen gesproken: bijna alles om je heen.quote:Op maandag 10 september 2012 10:58 schreef Scorpie het volgende:
Welke lusten? Subsidies? Daar staat gewoon wat tegenover hoor.
Ik weet niet of een dergelijk overzicht beschikbaar is.quote:Op maandag 10 september 2012 11:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoeveel bedrijven zijn netto-ontvangers, dus dat ze meer ontvangen van de overheid dan dat ze bijdragen?
Nou ja het een welbekend feit dat bedrijven in Nederland verdomde weinig hoeft af te dragen.quote:Op maandag 10 september 2012 11:01 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ik weet niet of een dergelijk overzicht beschikbaar is.
Maar kijkend naar de infrastructuur in Nederland zou ik maar niet al al te hard zitten kwispelen om je geniale vondst
Met jouw post? Nou, je reageert op elk zinnetje uit de OP. Leest volkomen kut. Niemand neemt dan ook de moeite erop te reageren (of heeft hem gelezen). Plaats liever 1 inhoudelijke reactie, al dan niet met alinea's.quote:Op maandag 10 september 2012 09:09 schreef Doodloper het volgende:
[knip]
Wat is het probleem precies?
Enig idee wat het voor die mensen betekent te moeten leven met dit soort aandoeningen?quote:Op maandag 10 september 2012 09:50 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Verrassing, dat is zo.
Loop is een dagje op het voortgezet speciaal onderwijs rond.
Daar werken speciaal mensen om wajong uitkeringen te regelen voor mensen met AD(H)D, PDD-NOS enzulks.
Dat jij iemand kent die hem niet krijgt en dat als voorbeeld neemt is al erg genoeg.
Niemand krijgt een uitkering omdat hij/zij een ADHD diagnose heeft hoor.quote:Op maandag 10 september 2012 09:50 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Verrassing, dat is zo.
Loop is een dagje op het voortgezet speciaal onderwijs rond.
Daar werken speciaal mensen om wajong uitkeringen te regelen voor mensen met AD(H)D, PDD-NOS enzulks.
Dat jij iemand kent die hem niet krijgt en dat als voorbeeld neemt is al erg genoeg.
Je weet het niet, maar je denkt het niet.quote:Op maandag 10 september 2012 11:01 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Ik weet niet of een dergelijk overzicht beschikbaar is.
Maar kijkend naar de infrastructuur in Nederland zou ik maar niet al al te hard zitten kwispelen om je geniale vondst
En nu een reactie waarmee je werkelijk iets zegt?quote:Op maandag 10 september 2012 11:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je weet het niet, maar je denkt het niet.
Juist.
Ik geloof er helemaal niets van dat je zomaar in de Wajong terecht komt. Daar heb je volgens mij toch echt wel wat labels voor nodig - die je ook niet zomaar krijgt want daar moet je dan weer specifiek gedrag voor vertonen.quote:Op maandag 10 september 2012 11:50 schreef TweeGrolsch het volgende:
De Wajong is een gedrocht. Gemeentes pleuren het liefst zo veel mogelijk mensen in de regeling.
Enkele jaren geleden waren ze ook bezig een vriend van me erin te duwen. Die vond gelukkig op tijd een baan en is nu gewoon full-time aan het werk. Maar er zijn er ook tienduizenden die niet snel genoeg een baan vinden en die zullen voor eeuwig een stickertje mentaal gehandicapt houden.
Veel gehandicapten/mensen met achterstand (en dat zijn echt de meeste die een wajong hebben) werken keihard voor hun geld. Hebben geen tijd om op internet te zitten tijdens werk.quote:Op maandag 10 september 2012 09:09 schreef AldoTheApache het volgende:
Wajong
Mensen die in de Wajong hebben per maand meer geld over, dan een student die alles bijleent
TPG heeft al aardig wat mensen vervangen door deze mensen met een wajong. Uiteraard geen begeleiding....Dat is echt een leugen wanneer ze dat zeggen. Uiteraard pakken ze (werkgevers) de subsidie gretig aan.quote:•Werkgevers krijgen groot gemak van de nieuwe regeling. Een reguliere werknemer zal niet minder kosten dan een arbeidsgehandicapte die minder productief is en extra begeleiding nodig heeft. Het verschil in productiviteit krijgt de werkgever vergoed. Papierwerk wordt ze uit handen genomen.
Tot het subsidie potje uiteraard op is en de meeste jeugd die nu nog onder begeleiding (bij instanties) werken maar ook bij een werkgever moeten werken....achter de geraniums komen te zitten, want een werkgever gaat echt geen geld uitgeven (terecht) aan iemand die niet productief genoeg is, wanneer die er geen subsidie (vervangend bedrag) voor krijgt.quote:•Grote en middelgrote bedrijven moeten 5% arbeidsgehandicapten en langdurige werklozen in dienst te hebben. Wie dat niet haalt, krijgt een boete. De overheid gaat alleen in zee met bedrijven die dit percentage halen.
Al die tientallen jaren voor werkplekken onder begeleiding ...personeel...voor veel mensen zijn dan opgeheven, dus achter de geraniums, want wat in tientallen jaren is opgebouwd wil nu de PVDA als ook de VVD gewoon weggooien. Wat in tientallen jaren is opgebouwd, en in een wip is afgebroken....bouw je echt niet in een wip weer op.quote:Arbeidsgehandicapten zijn mensen die vanwege een functionele beperking op korte termijn niet in staat zijn zelfstandig, zonder intensieve begeleiding, te werken in een reguliere omgeving.
Dat bestaat er toch al. De sociale werkplaatsen. Hier heet dat de Weenergroep. Daar werken mensen met beperkingen. Een deel daarvan werkt gewoon bij een bedrijf, maar worden daarin begeleid door een medewerker van de Weenergroep. Ik had begrepen dat juist de VVD deze werkplekken weg wil hebbenquote:Op maandag 10 september 2012 10:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is geen oplossing ze maar simpelweg bij een bedrijf met een werkethiek te dumpen onder het mom van een boete. Zulke mensen zijn sociale outcasts die niet mee kunnen op de werkvloer. Start een aantal begeleid-werken projecten op waarbij ze bijvoorbeeld in de basale zorgbehoeftes of infrastructuurklussen kunnen voldoen. Zet hiervoor speciale werkbedrijven op die ervaring hebben met de begeleiding van zulke mensen, dan kom je een heel stuk verder dan het bedrijfsleven maar deelgenoot te maken van dit probleem.
Ja, en PVDA dus blijkbaar ookquote:Op maandag 10 september 2012 12:04 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
Dat bestaat er toch al. De sociale werkplaatsen. Hier heet dat de Weenergroep. Daar werken mensen met beperkingen. Een deel daarvan werkt gewoon bij een bedrijf, maar worden daarin begeleid door een medewerker van de Weenergroep. Ik had begrepen dat juist de VVD deze werkplekken weg wil hebben
Die zijn de dupe.quote:Op maandag 10 september 2012 12:10 schreef Ziba het volgende:
Maar wat zijn nou de consequenties voor de mensen die (terecht) in de Wajong zitten?
Dat kan pas gezegd worden als de plannen duidelijk zijn. Maar duurzaam en volledig arbeidsongeschikten blijven vermoedelijk buiten schot. Dat waren ze ook in het concept voorstel van de wet werken naar vermogen.quote:Op maandag 10 september 2012 12:11 schreef Ziba het volgende:
[..]
Dat zal. Maar wat gaat er gebeuren met die mensen?
schandalig.quote:
Nog meer onzekerheid. Wanneer je nl de werkplekken weghaalt (gaat om tientallenjaren opbouwen) is er geen weg terug. Zoals ik eerder al zei....stopt de subsidie aan werkgevers, stopt ook de welwillendheid van de meeste werkgevers (terecht) en belanden deze mensen met behoud van wajong weer zoals vroeger achter de geraniums of in dagopvang bij de zwaardere gehandicapten.quote:Op maandag 10 september 2012 12:10 schreef Ziba het volgende:
Maar wat zijn nou de consequenties voor de mensen die (terecht) in de Wajong zitten?
Had je maar rendabel moeten zijnquote:Op maandag 10 september 2012 12:17 schreef paddy het volgende:
[..]
Nog meer onzekerheid. Wanneer je nl de werkplekken weghaalt (gaat om tientallenjaren opbouwen) is er geen weg terug. Zoals ik eerder al zei....stopt de subsidie aan werkgevers, stopt ook de welwillendheid van de meeste werkgevers (terecht) en belanden deze mensen met behoud van wajong weer zoals vroeger achter de geraniums of in dagopvang bij de zwaardere gehandicapten.
Ik was juist enorm blij dat mijn dochter bij een bedrijf aan de slag kon waar de begeleiding bij aanwezig was.
Het is een partij die niet op wil draaien voor de gevolgen die het kan hebben. En in deze tijden dewerknemer die wel kan werken vervangen gaat worden door een gehandicapte werknemer ...want werkgever strijkt subsidie op. Roze wolk politiek dus...ten koste van werknemer en deze mensenquote:Op maandag 10 september 2012 12:12 schreef remlof het volgende:
Prima plannen zoals die in de OP staan, letterlijk gekopieerd uit het PvdA-programma: http://www.pvda.nl/standpunten/sociale+zekerheid%2FWajong
Het gaat hier NIET over werklui volk, maar gehandicapten die al ergens werken (zien ze als niet-werkenden/patiënten) , maar die worden dus van hun werkplekken met begeleiding weggehaald om als slaaf te dienen voor werkgever. Uiteraard is het veel goedkoper naar verhouding voor werkgever in deze tijd waar bedrijven hun hoofd al moeilijk boven water kunnen houden. En de begeleiding is niet tot nauwelijks aanwezig, want moet door (normale) collega;s gedaan worden (TPG voorbeeld)quote:Op maandag 10 september 2012 12:16 schreef kaatje50 het volgende:
[..]
schandalig.![]()
wat ik ook niet begrijp. Het gaat hier al weken over dat "werkluie tuig". (die zitten maar ziek thuis te wezen, volgens sommige). Die moeten maar gaan werken. Alleen, niet bij hen in het bedrijf, want daar kunnen ze niets mee.. Nu komt zelfs het idee daar speciale plekken voor te vormen. Plekken, welke er al heel lang zijn, maar door hun partij(en) nu weg moeten.
Weten die "harde werkers" wel wat ze willen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |