abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116593095
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Fijn dat je meer pro-PvdA wordt. Nu nog even snappen dat de VVD juist mensen een uitkering in helpt met hun beleid. En dat de VVD mensen met een arbeidshandicap genadeloos in de steek laat door draconische bezuinigingen op speciaal onderwijs, sociale werkplaatsen, etc. De VVD creëert een nieuwe generatie kansloze arbeidsgehandicapten, de PvdA probeert juist om die groep weer aan het werk te krijgen.
_O-
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 10 september 2012 @ 09:33:29 #27
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_116593110
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 09:20 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Een kennis van me zit in de wajong en woont gewoon bij papa en mama (hij is 20 ofzo), en bulkt van het geld wat hij van de staat krijgt en nergens aan uitgeeft.
(heb hem een tijdje niet gesproken dus misschien zijn de regels sindsdien al veranderd, maar toch)
Zulke vrienden ken ik ook, dat bulken van geld valt wel mee, tuurlijk omdat hij thuis zit. Daar valt verder weinig aan te doen (tenzij een korting wordt ingesteld omdat hij thuisinwonende is). Stel hij moet nu een appartement gaan huren + eten + g/w/l + verzekeringen etc, dan is die bulk geld ineens heeeel weinig wat je overhoud.
To doom or not to doom
pi_116593117
quote:

[..]

Fijn dat je meer pro-PvdA wordt. Nu nog even snappen dat de VVD juist mensen een uitkering in helpt met hun beleid. En dat de VVD mensen met een arbeidshandicap genadeloos in de steek laat door draconische bezuinigingen op speciaal onderwijs, sociale werkplaatsen, etc. De VVD creëert een nieuwe generatie kansloze arbeidsgehandicapten, de PvdA probeert juist om die groep weer aan het werk te krijgen.
Neuh, maar laten we daar nou maar niet tegen elkaar over beginnen, we moeten de echte vijand, de SP eerst maar eens bevechten. Daarna kijken we wel weer.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Redactie Frontpage maandag 10 september 2012 @ 09:34:47 #29
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_116593136
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:33 schreef A-mineur het volgende:

[..]

Zulke vrienden ken ik ook, dat bulken van geld valt wel mee, tuurlijk omdat hij thuis zit. Daar valt verder weinig aan te doen (tenzij een korting wordt ingesteld omdat hij thuisinwonende is). Stel hij moet nu een appartement gaan huren + eten + g/w/l + verzekeringen etc, dan is die bulk geld ineens heeeel weinig wat je overhoud.
Dat klopt, maar hier zou met het toekennen van de HOOGTE van de uitkering dan ook rekening mee gehouden moeten worden. Woon je thuis, dan minder uitkering.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_116593137
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:09 schreef AldoTheApache het volgende:
Wajong :')

Mensen die in de Wajong hebben per maand meer geld over, dan een student die alles bijleent :')
Studenten houden minder dan 50 euro per maand over?
Hmm goed om te weten.
  maandag 10 september 2012 @ 09:34:50 #31
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_116593138
Aan de postgeschiedenis van TS te zien is het ook een typische uitkeringstrekker. Typisch links. Het moet socialer, maar dan moet het wel van de (iets) rijkere nederlanders komen.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
pi_116593193
Ik kan me zo voorstellen dat voor sommige Wajongers niet ieder baanaanbod een redelijk aanbod is. In hoeverre houdt men hier rekening mee?

Want als het idee is "je gaat maar werken", dan kun je net zo goed de hele Wajong opheffen natuurlijk. Kun je die sneaky motherfuckers vanuit de bijstand verplicht laten schoffelen. Wat denkt dat schorem wel nie?
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116593212
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Want ik met een wajong spreek niet vanuit ervaring?

:')
Ga eens werken }:|.
Get woke, go broke!
pi_116593222
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:32 schreef AldoTheApache het volgende:

[..]

_O-
Je komt niet verder dan wat lachen? Sorry, maar het is gewoon VVD-beleid om fors te bezuinigen op speciaal onderwijs en sociale werkplaatsen. De VVD verkleint gewoon de kansen van arbeidsgehandicapten en maakt die keuze bewust. Dat jij dat weglacht, is eigenlijk intens triest.

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Neuh, maar laten we daar nou maar niet tegen elkaar over beginnen, we moeten de echte vijand, de SP eerst maar eens bevechten. Daarna kijken we wel weer.
De plannen van de VVD vormen op dit moment een grotere bedreiging voor Nederland dan de plannen van de SP. We hebben net twee jaar VVD-beleid achter de rug en de resultaten zijn diep bedroevend. Geef de VVD macht en ze gaan verder met draconische, doorgeslagen bezuinigingen; bij voorkeur over de ruggen van zwakkeren. De economische schade die VVD-beleid aanricht, is fors. Zo fors dat een avontuur over links met de SP zelfs valt te prefereren.
pi_116593244
quote:
6s.gif Op maandag 10 september 2012 09:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ga eens werken }:|.
Ik mag het letterlijk niet eens van de UVW, zo ernstig is het helaas.

Kan typen, wil best werken, kom niet aan de bak mede door het tegenadvies vanuit de UWV.
Daar komt bij ik ben niet erg mobiel en kom dus niet verder dan dit.
pi_116593247
quote:

[..]

Ja, die gesponsorde Melkert-baantjes waren echt zinvol en effectief!
pi_116593256
In de VVD zie ik ook helemaal niets. Beetje infantiel clubje is dat geworden.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116593261
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 09:20 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Een kennis van me zit in de wajong en woont gewoon bij papa en mama (hij is 20 ofzo), en bulkt van het geld wat hij van de staat krijgt en nergens aan uitgeeft.
(heb hem een tijdje niet gesproken dus misschien zijn de regels sindsdien al veranderd, maar toch)
Dus dan is iedereen die Wajong ontvangt net zoals die jongen?

Ga toch weg man, ik woon op begeleid wonen, moet boodschappen doen, bijdrage betalen voor de zorg, kan niet werken, ik ga naar school, en moet gewoon dingen betalen die iedereen moet betalen.

En nee, ik ben geen uitzondering. Zo zijn er nog zat mensen die terecht een Wajong uitkering ontvangen en ook niet meer alles betaald krijgen van pappa en mamma.
Twiddel
pi_116593274
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:39 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Gingen arbeidsgehandicapten Melkertbanen in destijds?
pi_116593296
quote:
15s.gif Op maandag 10 september 2012 09:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Je komt niet verder dan wat lachen? Sorry, maar het is gewoon VVD-beleid om fors te bezuinigen op speciaal onderwijs en sociale werkplaatsen. De VVD verkleint gewoon de kansen van arbeidsgehandicapten en maakt die keuze bewust. Dat jij dat weglacht, is eigenlijk intens triest.

[..]

De plannen van de VVD vormen op dit moment een grotere bedreiging voor Nederland dan de plannen van de SP. We hebben net twee jaar VVD-beleid achter de rug en de resultaten zijn diep bedroevend. Geef de VVD macht en ze gaan verder met draconische, doorgeslagen bezuinigingen; bij voorkeur over de ruggen van zwakkeren. De economische schade die VVD-beleid aanricht, is fors. Zo fors dat een avontuur over links met de SP zelfs valt te prefereren.
Jammer, dacht dat je nog best voor rede vatbaar was :P. Maar links heeft je in de greep.
Get woke, go broke!
pi_116593330
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:39 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Ja, die waren zinvol. Ik zal ze niet effectief noemen, maar ze waren wel zinvol. Ze zorgden ervoor dat mensen niet doelloos thuis zaten. Ze verkleinden de afstand tot de arbeidsmarkt voor mensen met een arbeidshandicap. En ze vergrootten dus ook de kans om uiteindelijk door te groeien naar een reguliere baan.

Ja, je moet dan inderdaad investeren in een groep mensen. En niet iedereen binnen die groep zal uiteindelijk regulier werk vinden en aankunnen. Maar alles beter dan die groep compleet afschrijven en aan de kant schuiven.
pi_116593334
Prima van de PVDA _O_
Moet de eerste nog tegenkomen die echt niet kan werken en in de wajong zit.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_116593377
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:41 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Jammer, dacht dat je nog best voor rede vatbaar was :P. Maar links heeft je in de greep.
Je moet voor de aardigheid dat topic eens opzoeken over D66 dat steeds rechtser is geworden. Daarin staat een plaatje van het politieke landschap. Je ziet dan hoe radicaal-rechtse de VVD inmiddels is. Dat is zo rechts dat ik hun koers gevaarlijker vind voor Nederland dan de koers die de SP heeft.

Voor de goede orde: de VVD is rechtser dan dat de SP links is. Ik zit niet in de greep van links; ik bevind me rond het politieke midden. En de SP staat daar inmiddels dichter bij dan de VVD, die daar mijlenver van af staat.
  maandag 10 september 2012 @ 09:45:36 #44
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_116593383
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 09:39 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Dus dan is iedereen die Wajong ontvangt net zoals die jongen?
Waar zeg ik dat?

Ik zeg alleen dat hij geld overhoudt. Geld wat hij verder niet nodig heeft, en daar zou, zoals eerder hier door iemand anders gezegd, best rekening mee gehouden kunnen worden door de uitkering af te stemmen op degene die het ontvangt.
We zullen zien, zei de blinde.
  maandag 10 september 2012 @ 09:46:17 #45
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_116593397
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:34 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat klopt, maar hier zou met het toekennen van de HOOGTE van de uitkering dan ook rekening mee gehouden moeten worden. Woon je thuis, dan minder uitkering.
Dat vind ik zeker goed. Je moet krijgen naar wat je nodig hebt (als basis). Het is niet eerlijk om een werkloze jongere die thuis zit lekker te laten cashen met een uitkering (die evenhoog is als dat van iemand die wel een hoop kosten heeft). Waarbij bijv. een bijstandsmoeder of een alleenstaande 40-er met een huis, en alle kosten die daarbij komen kijken nog maar net kan rondkomen.
To doom or not to doom
  maandag 10 september 2012 @ 09:46:26 #46
24652 tisauch
Don't mention the war
pi_116593401
Ik voel weer veel genegenheid in dit topic. Thank god dat het Fok! is. :O
Qui habet aures audiendi audiat
pi_116593414
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:46 schreef tisauch het volgende:
Ik voel weer veel genegenheid in dit topic. Thank god dat het Fok! is. :O
Klik voor de grap even op de username van TS en je snapt het ;).
Get woke, go broke!
  maandag 10 september 2012 @ 09:47:38 #48
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_116593425
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:17 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Ook typisch vvd antwoord ook weer ja; Ze hebben geld over :')
Ik vind het juist een SP-antwoord: mensen met een inkomen boven de 150k kunnen best 75 % belasting betalen; ze houden genoeg over!
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_116593434
Ik vind het jammer dat wanneer het over een artikel over uitkeringen gaat, zoals de bijstand en Wajong, ineens een paar voorbeelden worden aangehaald van mensen die in andermans ogen onterecht een uitkering ontvangen.
En de groep die echt niet kan werken? Die wordt nauwelijks aangehaald.
Terwijl die ook bestaat. Men denkt vaak dat voor een uitkering je maar adhd moet hebben, en pats, die uitkering is er.

Zo ken ik iemand die niet kan werken (hij woont in een psychiatrisch ziekenhuis), de diagnose autisme heeft en zelfs geweigerd is voor een wajong uitkering.
Terwijl hij ook eigen bijdrage moet betalen, zijn boodschappen moet doen en ect.

Er wordt vaak veel te licht gedenkt over moeilijke zaken zoals uitkeringen voor mensen met een verstandelijke stoornis waarbij het zo erg is dat het als een handicap beschouwd kan worden.
Twiddel
pi_116593443
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:47 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik vind het juist een SP-antwoord: mensen met een inkomen boven de 150k kunnen best 75 % belasting betalen; ze houden genoeg over!
Ik ga voor de 80%
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')