quote:Op maandag 10 september 2012 09:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Fijn dat je meer pro-PvdA wordt. Nu nog even snappen dat de VVD juist mensen een uitkering in helpt met hun beleid. En dat de VVD mensen met een arbeidshandicap genadeloos in de steek laat door draconische bezuinigingen op speciaal onderwijs, sociale werkplaatsen, etc. De VVD creëert een nieuwe generatie kansloze arbeidsgehandicapten, de PvdA probeert juist om die groep weer aan het werk te krijgen.
Zulke vrienden ken ik ook, dat bulken van geld valt wel mee, tuurlijk omdat hij thuis zit. Daar valt verder weinig aan te doen (tenzij een korting wordt ingesteld omdat hij thuisinwonende is). Stel hij moet nu een appartement gaan huren + eten + g/w/l + verzekeringen etc, dan is die bulk geld ineens heeeel weinig wat je overhoud.quote:Op maandag 10 september 2012 09:20 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Een kennis van me zit in de wajong en woont gewoon bij papa en mama (hij is 20 ofzo), en bulkt van het geld wat hij van de staat krijgt en nergens aan uitgeeft.
(heb hem een tijdje niet gesproken dus misschien zijn de regels sindsdien al veranderd, maar toch)
Neuh, maar laten we daar nou maar niet tegen elkaar over beginnen, we moeten de echte vijand, de SP eerst maar eens bevechten. Daarna kijken we wel weer.quote:Op maandag 10 september 2012 09:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Fijn dat je meer pro-PvdA wordt. Nu nog even snappen dat de VVD juist mensen een uitkering in helpt met hun beleid. En dat de VVD mensen met een arbeidshandicap genadeloos in de steek laat door draconische bezuinigingen op speciaal onderwijs, sociale werkplaatsen, etc. De VVD creëert een nieuwe generatie kansloze arbeidsgehandicapten, de PvdA probeert juist om die groep weer aan het werk te krijgen.
Dat klopt, maar hier zou met het toekennen van de HOOGTE van de uitkering dan ook rekening mee gehouden moeten worden. Woon je thuis, dan minder uitkering.quote:Op maandag 10 september 2012 09:33 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Zulke vrienden ken ik ook, dat bulken van geld valt wel mee, tuurlijk omdat hij thuis zit. Daar valt verder weinig aan te doen (tenzij een korting wordt ingesteld omdat hij thuisinwonende is). Stel hij moet nu een appartement gaan huren + eten + g/w/l + verzekeringen etc, dan is die bulk geld ineens heeeel weinig wat je overhoud.
Studenten houden minder dan 50 euro per maand over?quote:Op maandag 10 september 2012 09:09 schreef AldoTheApache het volgende:
Wajong
Mensen die in de Wajong hebben per maand meer geld over, dan een student die alles bijleent
Ga eens werkenquote:Op maandag 10 september 2012 09:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Want ik met een wajong spreek niet vanuit ervaring?
Je komt niet verder dan wat lachen? Sorry, maar het is gewoon VVD-beleid om fors te bezuinigen op speciaal onderwijs en sociale werkplaatsen. De VVD verkleint gewoon de kansen van arbeidsgehandicapten en maakt die keuze bewust. Dat jij dat weglacht, is eigenlijk intens triest.quote:
De plannen van de VVD vormen op dit moment een grotere bedreiging voor Nederland dan de plannen van de SP. We hebben net twee jaar VVD-beleid achter de rug en de resultaten zijn diep bedroevend. Geef de VVD macht en ze gaan verder met draconische, doorgeslagen bezuinigingen; bij voorkeur over de ruggen van zwakkeren. De economische schade die VVD-beleid aanricht, is fors. Zo fors dat een avontuur over links met de SP zelfs valt te prefereren.quote:Op maandag 10 september 2012 09:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Neuh, maar laten we daar nou maar niet tegen elkaar over beginnen, we moeten de echte vijand, de SP eerst maar eens bevechten. Daarna kijken we wel weer.
Ik mag het letterlijk niet eens van de UVW, zo ernstig is het helaas.quote:
Ja, die gesponsorde Melkert-baantjes waren echt zinvol en effectief!quote:Op maandag 10 september 2012 09:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dus dan is iedereen die Wajong ontvangt net zoals die jongen?quote:Op maandag 10 september 2012 09:20 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Een kennis van me zit in de wajong en woont gewoon bij papa en mama (hij is 20 ofzo), en bulkt van het geld wat hij van de staat krijgt en nergens aan uitgeeft.
(heb hem een tijdje niet gesproken dus misschien zijn de regels sindsdien al veranderd, maar toch)
Gingen arbeidsgehandicapten Melkertbanen in destijds?quote:Op maandag 10 september 2012 09:39 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ja, die gesponsorde Melkert-baantjes waren echt zinvol en effectief!
Jammer, dacht dat je nog best voor rede vatbaar wasquote:Op maandag 10 september 2012 09:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je komt niet verder dan wat lachen? Sorry, maar het is gewoon VVD-beleid om fors te bezuinigen op speciaal onderwijs en sociale werkplaatsen. De VVD verkleint gewoon de kansen van arbeidsgehandicapten en maakt die keuze bewust. Dat jij dat weglacht, is eigenlijk intens triest.
[..]
De plannen van de VVD vormen op dit moment een grotere bedreiging voor Nederland dan de plannen van de SP. We hebben net twee jaar VVD-beleid achter de rug en de resultaten zijn diep bedroevend. Geef de VVD macht en ze gaan verder met draconische, doorgeslagen bezuinigingen; bij voorkeur over de ruggen van zwakkeren. De economische schade die VVD-beleid aanricht, is fors. Zo fors dat een avontuur over links met de SP zelfs valt te prefereren.
Ja, die waren zinvol. Ik zal ze niet effectief noemen, maar ze waren wel zinvol. Ze zorgden ervoor dat mensen niet doelloos thuis zaten. Ze verkleinden de afstand tot de arbeidsmarkt voor mensen met een arbeidshandicap. En ze vergrootten dus ook de kans om uiteindelijk door te groeien naar een reguliere baan.quote:Op maandag 10 september 2012 09:39 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ja, die gesponsorde Melkert-baantjes waren echt zinvol en effectief!
Je moet voor de aardigheid dat topic eens opzoeken over D66 dat steeds rechtser is geworden. Daarin staat een plaatje van het politieke landschap. Je ziet dan hoe radicaal-rechtse de VVD inmiddels is. Dat is zo rechts dat ik hun koers gevaarlijker vind voor Nederland dan de koers die de SP heeft.quote:Op maandag 10 september 2012 09:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jammer, dacht dat je nog best voor rede vatbaar was. Maar links heeft je in de greep.
Waar zeg ik dat?quote:Op maandag 10 september 2012 09:39 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dus dan is iedereen die Wajong ontvangt net zoals die jongen?
Dat vind ik zeker goed. Je moet krijgen naar wat je nodig hebt (als basis). Het is niet eerlijk om een werkloze jongere die thuis zit lekker te laten cashen met een uitkering (die evenhoog is als dat van iemand die wel een hoop kosten heeft). Waarbij bijv. een bijstandsmoeder of een alleenstaande 40-er met een huis, en alle kosten die daarbij komen kijken nog maar net kan rondkomen.quote:Op maandag 10 september 2012 09:34 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat klopt, maar hier zou met het toekennen van de HOOGTE van de uitkering dan ook rekening mee gehouden moeten worden. Woon je thuis, dan minder uitkering.
Klik voor de grap even op de username van TS en je snapt hetquote:Op maandag 10 september 2012 09:46 schreef tisauch het volgende:
Ik voel weer veel genegenheid in dit topic. Thank god dat het Fok! is.
Ik vind het juist een SP-antwoord: mensen met een inkomen boven de 150k kunnen best 75 % belasting betalen; ze houden genoeg over!quote:Op maandag 10 september 2012 09:17 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ook typisch vvd antwoord ook weer ja; Ze hebben geld over
Ik ga voor de 80%quote:Op maandag 10 september 2012 09:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind het juist een SP-antwoord: mensen met een inkomen boven de 150k kunnen best 75 % belasting betalen; ze houden genoeg over!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |