Wat is daar het nadeel van dan?quote:Op maandag 10 september 2012 09:03 schreef MMXMMX het volgende:
•De PvdA is voorstander van het samenvoegen van de Wajong, de sociale werkvoorziening en de bijstand tot één regeling. De gemeenten moeten deze regeling uitvoeren.
Er verandert niks, dus lijkt me prima.quote:•Er wordt niet getornd aan het wettelijk minimumloon: dit is de ondergrens. Dat geldt ook voor werknemers met een arbeidshandicap.
Dan gan de wajong'ers er dus op vooruit?quote:•Om het voor mensen met een arbeidshandicap mogelijk te maken om werk te vinden op de reguliere arbeidsmarkt, streven we naar een combinatie van loonkostensubsidie, scholing en voldoende begeleiding op de werkvloer. Ook gedeeltelijk arbeidsongeschikten mogen niet terugvallen op een inkomensniveau onder de bijstand.
= meer baankansen voor wajong'ersquote:•Werkgevers krijgen groot gemak van de nieuwe regeling. Een reguliere werknemer zal niet minder kosten dan een arbeidsgehandicapte die minder productief is en extra begeleiding nodig heeft. Het verschil in productiviteit krijgt de werkgever vergoed. Papierwerk wordt ze uit handen genomen.
Ok, dat vind ik verwerpelijk, maar heeft geen nadeel voor de wajong'ers.quote:•Grote en middelgrote bedrijven moeten 5% arbeidsgehandicapten en langdurige werklozen in dienst te hebben. Wie dat niet haalt, krijgt een boete. De overheid gaat alleen in zee met bedrijven die dit percentage halen.
Geen concrete verandering.quote:•Het onderscheid tussen arbeidsgehandicapten en niet-arbeidsg ehandicapten blijft in de nieuwe regeling van groot belang. Arbeidsgehandicapten zijn mensen die vanwege een functionele beperking op korte termijn niet in staat zijn zelfstandig, zonder intensieve begeleiding, te werken in een reguliere omgeving. Het gaat om de groep Wajong’ers en mensen voor wie de sociale werkvoorziening is bedoeld. Maar ook om de groep meerderjarige jongeren die tijdens de eerste zes maanden van hun studie gehandicapt raken, of op een ander moment vóór of na hun studie, als ze nog niet zijn begonnen op de arbeidsmarkt. En om de groep ZZP’ers die te maken krijgen met een arbeidshandicap.
Lijkt me prima; als je kan werken dan ga je maar werken.quote:•Wie een fatsoenlijk werkaanbod weigert, krijgt een korting op zijn uitkering. Dit kan ook gebeuren als iemand afspraken over het volgen van scholing, re-integratie of werk willens en wetens niet nakomt.
Ook typisch vvd antwoord ook weer ja; Ze hebben geld overquote:Op maandag 10 september 2012 09:09 schreef AldoTheApache het volgende:
Wajong
Mensen die in de Wajong hebben per maand meer geld over, dan een student die alles bijleent
Een kennis van me zit in de wajong en woont gewoon bij papa en mama (hij is 20 ofzo), en bulkt van het geld wat hij van de staat krijgt en nergens aan uitgeeft.quote:Op maandag 10 september 2012 09:17 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ook typisch vvd antwoord ook weer ja; Ze hebben geld over
TS ziet zijn toekomstplannen van in de tuin schultenbrau zuipen op de kosten van de werkenden in rook opgaan...quote:Op maandag 10 september 2012 09:20 schreef StarGazer het volgende:
TS poneert slechts de plannen in de OP. Kan TS ook onderbouwen waarom hij dit ziet als het slopen van de WAJONG?
Gelukkig breng je het subtiel.quote:Op maandag 10 september 2012 09:18 schreef HeatWave het volgende:
De PvdA is opeens allerlei goeie dingen aan het verzinnen, weg Wajong, weg kinderbijslag.
Eindelijk een beetje richting VVD, dus straks lekker VVD+PVDA+CDA, die maoisten kunnen lekker optieven.
Subtiel is blijkbaar niet de manier he? TS heeft een mooie postgeschiedenisquote:Op maandag 10 september 2012 09:21 schreef tisauch het volgende:
[..]
Gelukkig breng je het subtiel.
Nu weer serieus: VVD+PVDA+CDA is de meest voor hand liggende keuze maar of dat lekker gaat worden. Het wordt er niet makkelijker op, maar dat zal met elke andere partij ook het geval zijn.
De pijn wordt alleen wat anders gespreid.
Als dat het geval is dan is subtiel reageren parels voor de ....quote:Op maandag 10 september 2012 09:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Subtiel is blijkbaar niet de manier he? TS heeft een mooie postgeschiedenis.
Dat is ook gewoon zo. Een Wajong'er ontvangt zo'n ¤1000,- per maand een student zo'n ¤100,-quote:Op maandag 10 september 2012 09:17 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Ook typisch vvd antwoord ook weer ja; Ze hebben geld over
Ik begin steeds meer pro-pvda te worden door debielen als TSquote:Op maandag 10 september 2012 09:28 schreef Elfletterig het volgende:
De TT slaat nergens op. Het is een conclusie van een topicstarter met een kennelijk nogal verknipt wereldbeeld. Wat de PvdA wil - en wat Samsom herhaaldelijk stelt - is dat arbeidsgehandicapten volwaardig kunnen meedoen. De PvdA wil zorgen dat die mensen aan de bak komen, daar waar de VVD vooral beleid voert waardoor die groep werkloos en kansloos thuis komt te zitten.
Dream on.quote:Op maandag 10 september 2012 09:09 schreef AldoTheApache het volgende:
Wajong
Mensen die in de Wajong hebben per maand meer geld over, dan een student die alles bijleent
Fijn dat je meer pro-PvdA wordt. Nu nog even snappen dat de VVD juist mensen een uitkering in helpt met hun beleid. En dat de VVD mensen met een arbeidshandicap genadeloos in de steek laat door draconische bezuinigingen op speciaal onderwijs, sociale werkplaatsen, etc. De VVD creëert een nieuwe generatie kansloze arbeidsgehandicapten, de PvdA probeert juist om die groep weer aan het werk te krijgen.quote:Op maandag 10 september 2012 09:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik begin steeds meer pro-pvda te worden door debielen als TS.
PVDA+VVD alleen zou wel lekker zijn, mooi evenwicht tussen rechts en nog te pruimen links.
Wat is dit nou weer voor kolder. Jij hebt liever dat al die mensen maar gewoon thuis zitten met een arbeidsongeschiktheidsuitkering of bijstandsuitkering?quote:Op maandag 10 september 2012 09:19 schreef HyperViper het volgende:
Wajong moet ook afgebroken worden.
Nee, de tijd van dromen en nietsdoen voor je geld is voorbijquote:
Ik heb nog nooit niets gedaan voor mijn geld.quote:Op maandag 10 september 2012 09:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, de tijd van dromen en nietsdoen voor je geld is voorbij.
Deal with it.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |