abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? maandag 10 september 2012 @ 08:22:12 #1
70532 loveli
N
pi_116592135
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieÃĢn die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
pi_116592161
Goedemorgen!
Worry is a misuse of imagination
pi_116592185
Goedemorgen!

Vandaag al een grafiek in elkaar gezet waar ik heel lang problemen mee had. Vanmiddag m'n eerste college geven, vind het wel een beetje spannend, maar komt vast goed.
pi_116592199
:O
Life is what happens while you are busy making other plans...
  maandag 10 september 2012 @ 08:29:49 #5
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116592212
Irritant als iemand kritiek heeft op iets wat ik doe en dat ik dan allemaal excuses ga zoeken voor mijn keuze, terwijl het enige juiste antwoord is: omdat ik dat nu eenmaal wil! :').
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? maandag 10 september 2012 @ 08:30:10 #6
70532 loveli
N
pi_116592217
Mogge Skoap, ben je al vrij?
crap in = crap out
pi_116592223
planning:

O: havermout met banaan
T: appel
L: broodje kipburger (Volkorenbrood, zelfgemaakte hamburger van kipgehakt) met 2 reepjes bacon, komkommer en sla, daarnaast 5 wortels.
T: 2 boterhammen met jam
D: ?
pi_116592244
Mogge!

Lange reisdag vandaag :o

Weet alleen ontbijt, en dat is wat spelt-/rogge-/volkorenbrood :')
Ja doei.
pi_116592258
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 08:30 schreef loveli het volgende:
Mogge Skoap, ben je al vrij?
yep! Sinds vandaag! Mijn man heeft deze week ook vrij (onze eerste vrije week van dit jaar) Mijn pa komt vandaag helpen klussen, wat laatste dingetjes en dan is alles zo goed als klaar O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_116592265
:W

Planning

O: bakje magere kwark met muesli
T: volk. boterham pindakaas, mineola
L: 2 volk. boterhammen cervelaat, tomatensoep
T: volk. boterham pindakaas, appel
S: uurtje fitness
D: ? - iets met groente iig
T: bakje vruchtenyoghurt
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_116592374
Morning!

Eindstand gisteren:
O: 2 bth (1x tomaat, 1x basterdsuiker)
S: buikspieren + bodypump
T: shake met eiwitpoeder en amandelmelk en cantaloupe
L: 2 eieren en een bak sla met dressing, beker vers sinaasappelsap
T: klein softijsje
S: slapen :')
D: hete kip met half ciabattabroodje, kom verse tomatensoep
T: 3 krakelingkoekjes

Niet zo slecht als ik dacht, eigenlijk kan alleen dat softijsje niet echt maar goed, was zo lekker! Planning vandaag:
O: 250 ml optimel kwark
T: 70 gr gerookte kip
L: salade en ... iets
T: 250 gr cherrytomaatjes
D: ik denk parelcouscous met kikkererwten in tomatensaus en zoetzure komkommer
S: eens proberen 8 km hardlopen... :@ hopelijk regent het niet. Doeltijd < 1 uur voor de eerste keer.
T: eiwitshake en meloen
  maandag 10 september 2012 @ 08:58:46 #12
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_116592506
Buongiorno! Zometeen maar eens ff verse pane halen bij het lokale bakkertje :z.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_116592559
Goedemorgen! Heb een heel lekker weekend gehad, dus heb wat moeite om er weer in te komen.

Lijstje van gisteren:

O: zelfgebakken rogge-tarwebrood met gekookt ei
L: meer van dat brood, met abrikozenjam, kaas en honing
T: appel, 1 zout stokje :'), glas aanmaaklimonade
D: risotto met gerookte kip, mango en rookkaas
T: glas aanmaaklimonade

Planning voor vandaag:
O: muesli met yoghurt
L: 3 bth kaas
D: iets met paprika en courgette
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_116592561
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 08:58 schreef XcUZ_Me het volgende:
Buongiorno! Zometeen maar eens ff verse pane halen bij het lokale bakkertje :z.
O+

Hoe lang blijf je eigenlijk nog?
pi_116592780
Het is echt weer maandagmorgen. Ik ben mijn oordopjes vergeten. Ik kan me hier niet concentreren zonder muziek. Ik zit in een ruimte met andere mensen, die ongetwijfeld niet mijn muzieksmaak hebben. En als het had gekund, had ik mijn laptop gewoon heel zacht gezet, maar dat kan hij niet. Dus, is het al 5 uur ;(,
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_116592812
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 08:34 schreef Skoap het volgende:

[..]

yep! Sinds vandaag! Mijn man heeft deze week ook vrij (onze eerste vrije week van dit jaar) Mijn pa komt vandaag helpen klussen, wat laatste dingetjes en dan is alles zo goed als klaar O+
Eindelijk ;) Geniet er van!

Beetje slecht geslapen hier. Beetje te laat aan yoga gedaan denk ik :O
pi_116592886
Komt heus goed Jagar :)

En heerlijk XM!! Ik mis de verse broodjes van de bakker op de hoek best wel ;)

Hier ook een ONTZETTENDE maandagochtend..

Ik dacht, ik bel de revalidatie eens hoe het met mijn doorverwijzing van begin mei staat.. want nu gaat het best goed en het zou nu een mooi moment zijn om te kijken of er nog meer resultaat te behalen valt..
Is er niets bekend van een doorverwijzing ARGH |:(

Dus arts die zou doorverwijzen gebeld (althans, secretariaat dan) brief was netjes verstuurd.. Nu gaat het nog een keer op de fax met een begeleidend schrijven erbij en maar duimen dat ze het oppikken voor mijn reserves weer verdwenen zijn.. Ik begin namelijk al te merken dat het echt geen zomer meer is helaas.
  maandag 10 september 2012 @ 09:31:29 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_116593058
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:04 schreef Perruche het volgende:

[..]

O+

Hoe lang blijf je eigenlijk nog?
Nog maar drie daagjes... Donderdag gaan we rijden.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 10 september 2012 @ 09:32:44 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_116593089
Maar, dan zijn we wel in Duitsland, Tsjechië, Slovenië, Kroatië, Italië, Oostenrijk en Zwitserland geweest :').
pi_116593216
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 09:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Maar, dan zijn we wel in Duitsland, Tsjechië, Slovenië, Kroatië, Italië, Oostenrijk en Zwitserland geweest :').
:D lekker bezig!
pi_116593356
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 09:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat is daar nu weer :') aan :D? Leuk toch! Lekker vakantie, en onze vakantieplanning lijkt ineens een stuk minder ambitieus ;)
pi_116593976
mogguh! De mijne begon vanmorgen al om 0400 :X Dus mijn wallen hebben weer eens wallen :D

En ik wil vanaaf nog een rondje hardlopen, dus dat wordt een powernap op de bank vanmiddag :Y)
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_116593981
Net thuis, was zo moe dat een tankstationstop weer noodzakelijk was.
Conclusie van afgelopen week: ijskoffie van illy is lekkerder en veel minder vadsig dan die van DE.
pi_116594238
Op de weegschaal gestaan en ik moet toch ook weer strenger met het eten gaan doen, alleen sporten is niet genoeg.

Dus ontbijt yoghurt, lunch een paar boterhammen met mager beleg, avondeten net wat er is maar in kleinere porties. En verder fruit en groente als tussendoortjes (2 a 3 keer per dag).
pi_116594449
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:14 schreef MevrouwPuff het volgende:
Net thuis, was zo moe dat een tankstationstop weer noodzakelijk was.
Conclusie van afgelopen week: ijskoffie van illy is lekkerder en veel minder vadsig dan die van DE.
Slaap lekker :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')