abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116635309
Yep, eerlijk zullen we alles stelen.
pi_116635424
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
Yep, eerlijk zullen we alles stelen.
Ikke lekker meer als jij (Herfkens gedachte)
pi_116636013
Denken jullie dat het gedoe rondom de ZZP-boete doorslaggevend kan zijn (in negatieve zin) voor de PvdA, of valt dat in jullie ogen wel mee?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 11 september 2012 @ 10:30:15 #154
862 Arcee
Look closer
pi_116636038
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:29 schreef HeavenSmiles het volgende:
Denken jullie dat het gedoe rondom de ZZP-boete doorslaggevend kan zijn (in negatieve zin) voor de PvdA, of valt dat in jullie ogen wel mee?
Zal wel meevallen.

Ik ga er nu ook vanuit dat de PvdA de grootste partij gaat worden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_116638953
PvdA of VVD levert de premier. Het verschil is beleid zal niet veel schelen, want ze zullen toch met elkaar in zee moeten gaan. Belangrijker is wie de twee aan een meerderheid helpt. Wordt dat conservatief met het CDA, of progressief met D66?
pi_116643058
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 07:31 schreef Devv het volgende:
Het enige mooie aan de opkomst van de PvdA vind ik al die gefrustreerde rechtsmenschen op GS. Irritant kutvolk.
Amper een half jaar geleden werd de PvdA nog samen met het CDA doodverklaard en zijn ze in een debatcentrum symbolisch ten grave gedragen: http://www.debalie.nl/artikel.jsp?articleid=419601

Die mensen staan nu mooi voor gek.
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:43:25 #157
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_116643173
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:29 schreef HeavenSmiles het volgende:
ik hoop het zo....

en het gaat regenen! Dat betekent dat alle uitkeringtrekkers en subsidielurkers lekker thuis blijven ipv te stemmen *O*
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_116643207
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 07:41 schreef lexgauw007 het volgende:

[..]

De VVD heeft de PvdA twee jaar geleden buiten spel gezet dus waarom zou de VVD dit keer wel met de PvdA willen samenwerken?
Omdat ze wellicht helemaal niet anders kunnen ?

Een meerderheid van VVD-PVV-CDA is mijlenver weg. Bovendien wil niemand nog met de PVV samenwerken. FC Kunduz kan volgens de peilingen ook niet op een meerderheid rekenen. De teller staat op 68-69 zetels, dus dat zijn er 7 tot 8 te weinig.

De VVD wordt dan automatisch tot de PvdA veroordeeld, aangezien regeren met de SP sowieso geen optie voor ze is. De vraag is dan alleen nog wie de derde (en eventueel vierde) coalitiepartner wordt.

Voor de PvdA geldt min of meer het omgekeerde, maar (en deze maar is belangrijk) er zijn mogelijk ook nog andere opties, namelijk een samenwerking met SP, aangevuld met een centrum-rechts blok van CDA en D66, eventueel met ChristenUnie en/of GroenLinks erbij. Als je naar het politieke landschap kijkt, is de SP minder links dan dat de VVD rechts is...

Kortom: de PvdA heeft meer opties en daardoor een sterkere onderhandelingspositie.
pi_116650910
Eerdmans twitterde op dinsdag 11-09-2012 om 17:45:28 Samsom schuift zijn leermeester Wouter Bos naar voren als premierskandidaat #hoorik reageer retweet
Ehhh :?
Geloof het niet zo, maar post het maar voor de 'zekerheid'...
pi_116650950
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 14:44 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Omdat ze wellicht helemaal niet anders kunnen ?

.
Waarom zouden ze niet anders kunnen? Rutte heeft 2 jaar geleden gedemonstreerd dat hij bereid is gekke bokkensprongen te maken.
De PvdA werd buitengesloten en er werd een constructie (nota bene een minderheidscoalitie) in elkaar getimmerd met het CDA en de PVV.

Je weet het nooit met Rutte, dat is in ieder geval een feit. :D
pi_116651033
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:04 schreef lexgauw007 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze niet anders kunnen? Rutte heeft 2 jaar geleden gedemonstreerd dat hij bereid is gekke bokkensprongen te maken.
De PvdA werd buitengesloten en er werd een constructie (nota bene een minderheidscoalitie) in elkaar getimmerd met het CDA en de PVV.

Je weet het nooit met Rutte, dat is in ieder geval een feit. :D
Des te meer reden om hem morgen NIET de regie te geven. Twee jaar een VVD-premier is voor de komende honderd jaar wel weer genoeg....
pi_116651037
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:02 schreef ItaloDancer het volgende:
Eerdmans twitterde op dinsdag 11-09-2012 om 17:45:28 Samsom schuift zijn leermeester Wouter Bos naar voren als premierskandidaat #hoorik reageer retweet
Ik geloof er ook niks van, maar de gedachte schoot me toevallig gisteren door het hoofd. Ik denk echter dat mensen Samsom premierwaardig genoeg vinden.
pi_116651080
quote:
En die inside-information komt dan via de rechtse Joost Eerdmans naar buiten? Lijkt me stug... Overigens heeft Bos bewust de politiek verlaten en heeft Samsom zichzelf nadrukkelijk gekandideerd als premier. Ook zei: "Ik stap alleen in een kabinet als dat mijn naam draagt." Ook die opmerking onderstreept zijn ambitie.
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:09:23 #164
104871 remlof
Europees federalist
pi_116651106
quote:
Ik geloof er ook niets van, maar ook Bos zou ik een prima MP vinden.
pi_116651165
Bos is veel beter dan Samsom naar mijn mening, maar het gaat gewoon Rutte worden 8-)
  dinsdag 11 september 2012 @ 18:11:41 #166
104871 remlof
Europees federalist
pi_116651169
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

En die inside-information komt dan via de rechtse Joost Eerdmans naar buiten? Lijkt me stug... Overigens heeft Bos bewust de politiek verlaten en heeft Samsom zichzelf nadrukkelijk gekandideerd als premier. Ook zei: "Ik stap alleen in een kabinet als dat mijn naam draagt." Ook die opmerking onderstreept zijn ambitie.
Dat is waar. En je gaat ook niet op de vooravond van de verkiezingen iemand anders naar voren schuiven als premierskandidaat.

Ik denk dat Eerdmans inderdaad al een beetje klamme ballen krijgt bij het idee dat de PvdA de grootste wordt morgen :D
pi_116651214
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 september 2012 18:11 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat is waar. En je gaat ook niet op de vooravond van de verkiezingen iemand anders naar voren schuiven als premierskandidaat.

Ik denk dat Eerdmans inderdaad al een beetje klamme ballen krijgt bij het idee dat de PvdA de grootste wordt morgen :D
Denk het ook. Speciaal voor Eerdmans:

pi_116651215
Met Bos als premier en Samsom als fractievoorzitter houd je de PvdA wel heel "sterk", ook na 12 september. Maar ik ga er ook vanuit dat het gerucht niet waar is, het lijkt me een onnodig riskante onderneming.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 11 september 2012 @ 19:11:51 #169
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_116653899
Ik heb geen idee of het al eerder gevraagd is, zo ja; excuus.

Waarom wordt overal de naam uitgesproken als 'PvandeA'?
Wat is dat voor krankzinnigheid :'). Het is toch ook niet 'PvoorVrijheid'?

Zeg gewoon 'PVDA' ipv dat 'van de' helemaal uit te spreken.

Zo.
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:16:09 #170
305104 Rickazio
Stad en Lande
pi_116657360
zomaar wat standpunten van de PVDA onder de loep

Aantal opleidingen en diploma’s binnen mbo en hbo moet drastisch omlaag.
,,Studiekeuze moet goed aansluiten bij leerling, minder keuzes -> minder goede aansluiting

Geen uitzetting van in Nederland gewortelde kinderen van asielzoekers en alleenstaande minderjarige asielzoekers.
,,Dus asielzoekers moeten als ze hier zijn snel gemeenschap hebben, zo maak je er wel een raar spelletje van

Grote en middelgrote bedrijven hebben verplicht 5% arbeidsgehandicapten of (voorheen) langdurig werklozen in dienst.
,,Hoe kun je nou met zo'n kunstmatig voorstel komen, net zo onnatuurlijk zoals de gemixte kiezerslijst met gelijke verhouding vrouw/man. Beoordeel mensen op hun kwaliteiten en kom bedrijven financieel tegemoet met extra kosten die ze voor gehandicapten moeten maken.

Kinderbijslag wordt inkomensafhankelijk.
Slecht idee, modale- tot hoge klasse krijgen verhoudingsgewijs al weinig kinderen. Dit zal er waarschijnlijk op neerkomen dat het financiėle plaatje nog minder aangenaam wordt en hooguit die voor de arbeidersklasse iets gunstiger.

Werkgevers betalen de eerste zes maanden van de WW het loon door; hoogte en duur van WW blijven gelijk.
,,In principe prima, alhoewel voor sommige werkgevers 6 maanden wel erg lang is. Daarom zie je ook steeds meer mensen niet op de vaste loonlijst, maar laten zich laten inhuren. En waarom doen ze niks aan misbruik van sociale voorzieningen, wat je veel en vaak ziet in de randstad onder (procentueel) vele allochtonen.

Stemgerechtigde leeftijd naar 16 jaar
,,Waarom? gem. niveau / kennis politiek van de stemmer is al laag genoeg.
Daarnaast houdt dat dan in zekere zin in dat je eigen stem minder waard wordt (huidige situatie)

Gemeenten bepalen zelf of winkels op zondag open mogen zijn.
,,Dan gaan sommige gemeenten lastig doen waar men de bijbel nog hoog heeft zitten, waarom niet landelijk bepalen om conflicten te verkomen
♔ KoningenUitGroningen ♔
pi_116663415
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:16 schreef Rickazio het volgende:
Gemeenten bepalen zelf of winkels op zondag open mogen zijn.
,,Dan gaan sommige gemeenten lastig doen waar men de bijbel nog hoog heeft zitten, waarom niet landelijk bepalen om conflicten te verkomen
Een beetje een rare redenering, als een gemeente van mening is dat het niet wenselijk is om de winkels op zondag open te hebben, bijvoorbeeld vanwege een grote christelijke gemeenschap, dan kunnen ze het toch juist zelf bepalen met dit voorstel?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_116665165
Het hele idee van een winkeltijdenwet. 8)7
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 11 september 2012 @ 23:23:51 #173
305104 Rickazio
Stad en Lande
pi_116670591
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:46 schreef Felagund het volgende:

[..]

Een beetje een rare redenering, als een gemeente van mening is dat het niet wenselijk is om de winkels op zondag open te hebben, bijvoorbeeld vanwege een grote christelijke gemeenschap, dan kunnen ze het toch juist zelf bepalen met dit voorstel?
En de rest van de gemeenschap moet daar dan maar voor wijken?
Naast dat is die christelijke gemeenschap niet 50% of meer van de totale gemeenschap in het algemeen
♔ KoningenUitGroningen ♔
pi_116670766
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:23 schreef Rickazio het volgende:

[..]

En de rest van de gemeenschap moet daar dan maar voor wijken?
Naast dat is die christelijke gemeenschap is niet 50% of meer
Hoe minder decentraal je het regelt, hoe minder mensen er last van hebben. Het liefst zie ik overigens dat de winkelier het zelf mag bepalen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  dinsdag 11 september 2012 @ 23:29:11 #175
305104 Rickazio
Stad en Lande
pi_116670916
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:26 schreef Felagund het volgende:

[..]
Het liefst zie ik overigens dat de winkelier het zelf mag bepalen.
Precies, enige punt is dan alleen dat particulieren dan wel extra lijden ten opzicht van franchisers / landelijke opererende bedrijven. Hier zou de overheid dan wel wat aan moeten doen
♔ KoningenUitGroningen ♔
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')