Gedaan.quote:Op zondag 9 september 2012 19:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Het is al jaren geleden dat ik dit arrest moest leren, en toch blijft ie hangen![]()
TS: zou je mij kunnen toevoegen aan de OP? Bij de UvA aub
quote:
Daniel heeft zijn plekje verdiendquote:Op zondag 9 september 2012 21:00 schreef H-D het volgende:
Sinds wanneer hebben we een speciale scholierencategorie![]()
Da's waarquote:Op zondag 9 september 2012 21:05 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Daniel heeft zijn plekje verdiendDie is zo enthousiast.
Want? Het is toch handig om te zien waar iedereen studeert ivm vragen e.d.quote:Op zondag 9 september 2012 21:13 schreef Tchock het volgende:
Ik vond de namen in de OP sowieso al onzinnig, maar als er dan ook nog mensen bij komen die helemaal geen juridische opleiding doen ...
Bedanktquote:Op zondag 9 september 2012 21:05 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Daniel heeft zijn plekje verdiendDie is zo enthousiast.
Op misschien tien na komen de users uit de OP hier helemaal niet.quote:Op zondag 9 september 2012 21:28 schreef H-D het volgende:
[..]
Want? Het is toch handig om te zien waar iedereen studeert ivm vragen e.d.
Ach het is toch leuk dat je een beetje een beeld hebt.quote:Op zondag 9 september 2012 21:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Op misschien tien na komen de users uit de OP hier helemaal niet.
Een penquote:Op zondag 9 september 2012 21:36 schreef DanielBackward het volgende:
Moet een betoog of beschouwing over een potentieel prostitutie-verbod schrijven, wat raden jullie mij aan?
't moet op de tekstverwerker.quote:
Niet schrijven en dan inscannen?quote:Op zondag 9 september 2012 21:38 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
't moet op de tekstverwerker.
Word.quote:Op zondag 9 september 2012 21:38 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
't moet op de tekstverwerker.
Handhaving is wel handig om mee te beginnen.quote:Op zondag 9 september 2012 21:36 schreef DanielBackward het volgende:
Moet een betoog of beschouwing over een potentieel prostitutie-verbod schrijven, wat raden jullie mij aan?
Ik dacht dat die scholier HBO recht deed....quote:Op zondag 9 september 2012 21:13 schreef Tchock het volgende:
Ik vond de namen in de OP sowieso al onzinnig, maar als er dan ook nog mensen bij komen die helemaal geen juridische opleiding doen ...
En iets met APV ofzoquote:Op zondag 9 september 2012 21:40 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Handhaving is wel handig om mee te beginnen.
Je staat erin.quote:Op zondag 9 september 2012 21:42 schreef Snax het volgende:
Wie Academische Vaardigheden heeft uitgevonden mag wat mij betreft een pijnlijke dood sterven. Mag ik trouwens bij de OP als UvA-student?
niet zo elitair doenquote:Op zondag 9 september 2012 21:13 schreef Tchock het volgende:
Met welke insteek wil je geen schrijven?quote:Op zondag 9 september 2012 21:36 schreef DanielBackward het volgende:
Vorig jaar was dat vak zo rete simpelquote:Op zondag 9 september 2012 21:42 schreef Snax het volgende:
Wie Academische Vaardigheden heeft uitgevonden mag wat mij betreft een pijnlijke dood sterven. Mag ik trouwens bij de OP als UvA-student?
Ik vind het prima hoor, des te glorieuzer kom ik er zelf uitquote:Op zondag 9 september 2012 21:13 schreef Tchock het volgende:
Dat is juist erg vaak. Kost heel veel tijd enzo. Voor zo'n vakjequote:Op zondag 9 september 2012 21:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Vorig jaar was dat vak zo rete simpel![]()
Enkel een onderzoeksproject als cijfer toch?
Ik doe een betoog, kom er eigenlijk zelf wel uit denk ik.quote:Op zondag 9 september 2012 21:49 schreef Yreal het volgende:
[..]
Met welke insteek wil je geen schrijven?
voor of tegen?quote:Op zondag 9 september 2012 21:57 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Ik doe een betoog, kom er eigenlijk zelf wel uit denk ik.
Eigenlijk zouden we een ballotagecie moeten hebben.quote:Op zondag 9 september 2012 22:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik doe helemaal niet elitair, dat heeft er niets mee te maken.
eigenlijk 4x een uurtje. Dan de week daarop feedback en dan nog half uurtje bijwerken, makkelijke 5 puntenquote:Op zondag 9 september 2012 21:54 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat is juist erg vaak. Kost heel veel tijd enzo. Voor zo'n vakje
ik moest googlen wat het betekent..quote:Op zondag 9 september 2012 22:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden we een ballotagecie moeten hebben.
Is ook een heel leuk arrest over. HR Domburgsche Golfclubquote:
Ik had misschien een spatie moeten doenquote:Op zondag 9 september 2012 22:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik moest even nadenken, maar dat was meer om dat ik cie niet herkende als afkorting
Tegen een verbod, wel voor strenger toezicht e.d. even heel beknopt; ik vind dat je de vrijheid moet hebben om elk willekeurig beroep te kunnen beoefenen.quote:
Ieder beroep?quote:Op zondag 9 september 2012 22:18 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Tegen een verbod, wel voor strenger toezicht e.d. even heel beknopt; ik vind dat je de vrijheid moet hebben om ieder beroep te kunnen beoefenen.
Hmm, wat versta je onder beroep? Kan je alle kanten mee opgaanquote:Op zondag 9 september 2012 22:18 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Tegen een verbod, wel voor strenger toezicht e.d. even heel beknopt; ik vind dat je de vrijheid moet hebben om ieder beroep te kunnen beoefenen.
Maar, wat dan als we 3:40 lid 1 bw daarin betrekken.quote:Op zondag 9 september 2012 22:18 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Drugs handelen is ook een beroep toch?quote:Op zondag 9 september 2012 22:21 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Hmm, wat versta je onder beroep? Kan je alle kanten mee opgaan
Bijna niks wordt geacht in strijd met de goede zeden te zijn tegenwoordig...:Pquote:Op zondag 9 september 2012 22:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar, wat dan als we 3:40 lid 1 bw daarin betrekken.
Een rechtshandeling die door inhoud of strekking in strijd is met de goede zeden of de openbare orde, is nietig.
is prostitutie dan niet in strijdt met de goede zeden?
Ik zie niet in hoe prostitueren wel een beroep zou kunnen zijn en drugs dealen of huurmoordenaar zijn niet.quote:Op zondag 9 september 2012 22:22 schreef H-D het volgende:
[..]
Drugs handelen is ook een beroep toch?
Je zou evt kunnen betogen dat drugs dealen en huurmoordenaar zijn in strijd is met de openbare orde ( strafbaar feit enzo) èn van huurmoord zou je ook wel strijd met de goede zeden kunnen volhouden denk ik.quote:Op zondag 9 september 2012 22:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe prostitueren wel een beroep zou kunnen zijn en drugs dealen of huurmoordenaar zijn niet.
Dat is nogal een cirkelredenering, want dat strafbare feit was nou juist onderwerp van discussie bij prostitutie.quote:Op zondag 9 september 2012 22:25 schreef H-D het volgende:
[..]
Je zou evt kunnen betogen dat drugs dealen en huurmoordenaar zijn in strijd is met de openbare orde ( strafbaar feit enzo) èn van huurmoord zou je ook wel strijd met de goede zeden kunnen volhouden denk ik.
Goede zeden weet ik niet zeker, maar zeker in strijd met de openbare orde en veiligheid.quote:Of drugs dealen in strijd is met de goede zeden...who knows. Dan zou je prostitutie ook in strijd met de goede zeden kunnen achten.
Strafbaar feit is niet hetzelfde als strijd met openbare orde imo. Ik zou zeggen dat als iets een strafbaar feit is dat een aanwijzing is dat iets tevens in strijd met de openbare orde kan zijn. Ik kan mij echter indenken dat er ook situaties/rechtshandelingen zijn die op grond van 3:40 nietig zijn maar an sich geen strafbaar feit opleveren. Zo kan je denk ik,afhankelijk van je politieke kleur, betogen dat prostitutie in strijd is met de openbare orde en/of de goede zeden terwijl het dus geen strafbaar feit zou opleveren.quote:Op zondag 9 september 2012 22:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is nogal een cirkelredenering, want dat strafbare feit was nou juist onderwerp van discussie bij prostitutie.
[..]
Goede zeden weet ik niet zeker, maar zeker in strijd met de openbare orde en veiligheid.
Gaat hard met die blokken van 8 wekenquote:Op maandag 10 september 2012 11:11 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Ik heb over drie weken mijn eerste deeltentamen staan.
Voor welk vak? Tentamenperiode voor de UvA is toch pas in oktober?quote:Op maandag 10 september 2012 11:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
over 17 dagen alweer de eerste toets
Minorvakquote:Op maandag 10 september 2012 11:47 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Voor welk vak? Tentamenperiode voor de UvA is toch pas in oktober?
Februari weer, tenzij ik hertentamens heb, dan kan ik bikkelen tot meiquote:
Succes alvast !quote:Op maandag 10 september 2012 11:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
over 17 dagen alweer de eerste toets
gastquote:Op maandag 10 september 2012 12:11 schreef Yreal het volgende:
Iedereen maar zeiken op rechten, maar economie stelt nou ook niet echt iets voor
[ afbeelding ]
Ik wil echt nooit meer iemand horen dat rechten simpel is![]()
![]()
Parlementariër in het kabinet?quote:Op maandag 10 september 2012 15:59 schreef Monerd het volgende:
Iemand van de UvA al bezig geweest met de voorbereiding voor academische vaardigheden voor morgen waarbij een column uit de NRC geanalyseerd moet worden?
Er wordt gevraagd wat het probleem is wat wordt aangekaart en waarom dit een probleem is.
Het feit dat een parlementariër te weinig kennis heeft van het Nederlands staatsrecht.
Waarom is dit een probleem? omdat hij wordt geacht kennis te hebben van het staatsrecht aangezien hij in het kabinet zit van ons land.
(Maar dan iets uitgebreider geformuleerd)
Ik heb het idee dat ik iets te simpel denk dus ik vroeg me af wat 'jullie' perspectief is?
Het gaat overigens om deze column:
http://www.nrc.nl/rechten(...)echt-voor-beginners/
Technisch gezien zitten in het kabinet alleen maar parlementariërs, maar zoals Monerd het zegt klopt het inderdaad nietquote:
omdat je nu van dat stompzinnige geblaat hebt van pvv'rs, sopn'rs en andere kneuzen partijen over dingen die helemaal niet kunnen.quote:Op maandag 10 september 2012 15:59 schreef Monerd het volgende:
Iemand van de UvA al bezig geweest met de voorbereiding voor academische vaardigheden voor morgen waarbij een column uit de NRC geanalyseerd moet worden?
Er wordt gevraagd wat het probleem is wat wordt aangekaart en waarom dit een probleem is.
Het feit dat een parlementariër te weinig kennis heeft van het Nederlands staatsrecht.
Waarom is dit een probleem? omdat hij wordt geacht kennis te hebben van het staatsrecht aangezien hij in het kabinet zit van ons land.
Ik heb het idee dat ik iets te simpel denk dus ik vroeg me af wat 'jullie' perspectief is?
Nee dat klopt niet. In het kabinet zitten juist geen parlementariërs! Het kabinet is een onderdeel van de regering en het parlement is de volksvertegenwoordiging die de regering controleert. Men neemt dus geen zitting in beide delen.quote:Op maandag 10 september 2012 16:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Technisch gezien zitten in het kabinet alleen maar parlementariërs, maar zoals Monerd het zegt klopt het inderdaad niet
Ik zou er nogmaals naar kijken en ditmaal iets kritischer zijn.quote:Op maandag 10 september 2012 15:59 schreef Monerd het volgende:
quote:Op maandag 10 september 2012 19:41 schreef Tchock het volgende:
[SC] WO Rechten #82 Waar het huiswerktopictijd is
graagquote:Op maandag 10 september 2012 21:20 schreef Yreal het volgende:
Iemand die mijn huiswerk voor mij wil maken?
Combobreaker.quote:Op maandag 10 september 2012 21:20 schreef Yreal het volgende:
Iemand die mijn huiswerk voor mij wil maken?
oke. Moet je even inloggen op bb, zal je mijn pass pm'en. Huiswerk voor week 2 goederenrecht. Kan je een biertje komen halen als het af isquote:
Is het de eerste keer dat je goederenrecht hebt? of had je dat vorig jaar ook al? (ivm niveau)quote:Op maandag 10 september 2012 21:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
oke. Moet je even inloggen op bb, zal je mijn pass pm'en. Huiswerk voor week 2 goederenrecht. Kan je een biertje komen halen als het af is
is een 2de jaars vak, komt slechts 1x voor.quote:Op maandag 10 september 2012 21:26 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
Is het de eerste keer dat je goederenrecht hebt? of had je dat vorig jaar ook al? (ivm niveau)
oké, lastig? 't klinkt wel interessantquote:Op maandag 10 september 2012 21:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
is een 2de jaars vak, komt slechts 1x voor.
Erg leuk, maar moeilijk. Maar moeilijk maakt het ook weer leuk.quote:Op maandag 10 september 2012 21:31 schreef DanielBackward het volgende:
[..]
oké, lastig? 't klinkt wel interessant
Moeilijk? Wat is het onderwerp?quote:Op maandag 10 september 2012 21:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Erg leuk, maar moeilijk. Maar moeilijk maakt het ook weer leuk.
Dat was wel geinig. Vooral vreemd dat daar nog zulke gaten inzitten die niet rechtvaardig op te lossen zijnquote:Op maandag 10 september 2012 21:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vorige week eigendom, dat vond ik echt pittig.
Hmm wel aardig geinig onderwerp. En zeker ook niet zo moeilijk vond ik. Maar ik had dan ook een fenomenale docent.quote:Op maandag 10 september 2012 21:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vorige week eigendom, dat vond ik echt pittig.
Zoals?quote:Op maandag 10 september 2012 21:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat was wel geinig. Vooral vreemd dat daar nog zulke gaten inzitten die niet rechtvaardig op te lossen zijn
Ik geloof dat ik één van de weinigen ben die goederenrecht best te doen vond. Althans, ik hoor er nooit iets positiefs overquote:Op maandag 10 september 2012 21:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Erg leuk, maar moeilijk. Maar moeilijk maakt het ook weer leuk.
ik juist nog nooit iets negatiefquote:Op maandag 10 september 2012 21:42 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik één van de weinigen ben die goederenrecht best te doen vond. Althans, ik hoor er nooit iets positiefs over
Ik denk dat ik het heel makkelijk zou vinden als ik er genoeg tijd in stak, maar dat kon vorige week niet echtquote:Op maandag 10 september 2012 21:42 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik één van de weinigen ben die goederenrecht best te doen vond. Althans, ik hoor er nooit iets positiefs over
weet even niet meer wat, maar het was iets met natrekking. HC wordt nog gezegd dat er binnen het goederenrecht geen antwoord op die vraag was.quote:
Ik vond het ook goed te doen. Was een van mn beste vakken.quote:Op maandag 10 september 2012 21:42 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Opmerkelijkquote:
Ik was bij het HC en niets gehoord.quote:Op maandag 10 september 2012 21:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
weet even niet meer wat, maar het was iets met natrekking. HC wordt nog gezegd dat er binnen het goederenrecht geen antwoord op die vraag was.
Nu moet ik het één en ander gaan bijstellenquote:Op maandag 10 september 2012 21:43 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vond het ook goed te doen. Was een van mn beste vakken.
ik zit bij de avondclub hequote:Op maandag 10 september 2012 21:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik was bij het HC en niets gehoord.
Waar studeerde jij ook alweer?quote:Op maandag 10 september 2012 21:44 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Nu moet ik het één en ander gaan bijstellen
quote:Op maandag 10 september 2012 21:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, ik niet. Ik was ook helemaal niet bij het HC bedenk ik me nu.
UvAquote:
in het algemeenquote:Op maandag 10 september 2012 21:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Grapjas, jij zei net dat het onderwerp moeilijk was terwijl je niet wist wat het was.
Laat die mensen ook evenquote:Op maandag 10 september 2012 23:06 schreef Paxcon het volgende:
Hoogleraren die opscheppen dat ze in de 19e salarisschaal zitten
Hier ergerde ik me ook al aanquote:Op maandag 10 september 2012 23:06 schreef Paxcon het volgende:
Hoogleraren die opscheppen dat ze in de 19e salarisschaal zitten
neu, als er al meerdere locaties zijn gaat dat altijd op naam (=examennummer)quote:Op maandag 10 september 2012 23:24 schreef Snax het volgende:
Is het eigenlijk met tentamenaanmelding (UvA) zo dat je je in principe ook aanmeldt voor de locatie of dat niet?
quote:
quote:Vier Nederlandse universiteiten staan dit jaar in de wereldwijde top 100 van de prestigieuze ranglijst van onderzoeksbureau QS. De Universiteit van Amsterdam (UvA) is volgens het Britse instituut de beste universiteit van het land. De UvA staat op de 62e plaats, één positie hoger dan vorig jaar.
De Universiteit Leiden steeg het sterkst op de dinsdag gepubliceerde ranglijst: van plaats 88 naar plaats 75. Daarna volgen de de Universiteit Utrecht op plaats 85 en de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) op plaats 99. Vorig jaar viel de EUR nog net buiten de top 100. Datzelfde geldt dit jaar voor de universiteiten van Delft (103), Maastricht (107) en Groningen (109).
QS stelt de ranglijst jaarlijks samen. Dat gebeurt onder meer op basis van de mening van academici en studenten, het aantal keren dat onderzoeken geciteerd worden door andere wetenschappers en de internationale oriëntatie van een universiteit.
Dont know, heb mn nieuwe collegepas nog niet (quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:52 schreef Tchock het volgende:
UvA-lingen, die nieuwe collegekaart is toch vijf jaar geldig?Waarom staat er Exp.dat. AUG 2013 op?
Eigenlijk slaan die lijstjes helemaal nergens op. Er worden er verschillende gepubliceerd elk jaar en overal zijn de resultaten anders. Bij de één staat Utrecht op één, de ander de UvA. Dan heb je ook weer onderscheid tussen kwaliteit van de faculteiten.quote:
En jouw verhuizing is het probleem van je tutor? En je motivatie is afhankelijk van de gemoedstoestand van je tutor?quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:35 schreef Morera het volgende:
Ik heb 1 onderwijsgroepsbijeenkomst gemist. Ik zit midden in een verhuizing en heb dit vorige week en de dag van mij afwezigheid ook gemeld. Ik moest de oude woning inleveren en dat liep helemaal uit. Verder tot nu toe goed mee gedaan en alles af gehad. Nu loop ik door omstandigheden 1 bijeenkomst achter en doet mijn tutor alsof de wereld vergaat. Meteen vervangende opdracht en een toon erbij alsof het nooit meer goed komt.Lekker voor m'n motivatie. Het is als klote genoeg om midden in een verhuizing te zitten als je net met een nieuwe studie begint.
Nu staat er in de notulen ook nog eens niet wat we extra moeten lezen. Ik loop sowieso een week leeswerk achter, iets van 4 hoofdstukken. Iemand tips? Ik ben niet zo een hele snelle lezer en moet veel opzoeken. Hoe werk ik dit het snelst en meest effectief bij? Ik moet wat ik lees daarna ook nog gebruiken om leerdoelen uit te werken.
Borrel van porta?quote:Op woensdag 12 september 2012 01:42 schreef Yreal het volgende:
nog uva mensen die morgen gaan borrelen in de heren van amstel? Mensen waarmee ik optrek gaan niet...
wil er nou toch wel een keertje heen..
Haal je matties over !quote:Op woensdag 12 september 2012 01:42 schreef Yreal het volgende:
nog uva mensen die morgen gaan borrelen in de heren van amstel? Mensen waarmee ik optrek gaan niet...
Tegelen/Limburg had ik met Staatsrecht gehad en volgens mij kreeg de gemeente Tegelen nul op het rekest omdat de rechter op grond van artikel 120 Grondwet zich niet mocht inmengen in het besluitvormingsproces.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:16 schreef Monerd het volgende:
Ik heb hulp nodig met de Rechtsvraag bij het Tegelen arrest
Blijf het tot nu toe lastig vinden! Het is uiteraard niet voor niets zulke belangrijke jurisprudentie en het heeft waarschijnlijk te maken met dat ze de definitie van de wet iets 'opgerekt' hebben maar gek genoeg kan ik dat nergens in het arrest echt duidelijk vinden..
Dit. Heb het even snel opgezocht en de HR spreekt daarover in r.o. 3.4quote:Op woensdag 12 september 2012 17:20 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Tegelen/Limburg had ik met Staatsrecht gehad en volgens mij kreeg de gemeente Tegelen nul op het rekest omdat de rechter op grond van artikel 120 Grondwet zich niet mocht inmengen in het besluitvormingsproces.
In Rotterdam werden beide arresten gebruikt.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:48 schreef Ryon het volgende:
Dat is grappig. Op de UvA gebruiken wij voor dat beginsel het van den Bergh / Staat der Nederlanden arrest: http://www.arresten.com/s(...)rof-van-den-bergh-2/ i.p.v Tegelen/Limburg arrest.
Zal wel helemaal niets te maken hebben met dat dhr. G van den Berg een prominent politicus en hoogleraar aan de UvA was.
quote:Op woensdag 12 september 2012 17:46 schreef DanielBackward het volgende:
Zoveel nieuwkomers hier![]()
vervolgens nog 36 zetels voor VVD PvdA en dag is compleet.
Is er een bijeenkomst voor de VVD in A'dam? Nee toch?quote:Op woensdag 12 september 2012 12:56 schreef Ryon het volgende:
Misschien ben ik vanavond ook in de buurt van de heren van amstel. Verkiezingavond speelt zich daar ergens ook af. Hopelijk is de stemming dan euforisch.
Nee, voor het grote feest daar moet je volgens mij weer in Scheveningen zijn. Alleen doen als je het niet erg vindt om met je zatte kop vier uur lang op Ned 1 te zien zijn. Maar in Amsterdam zijn er wel meerdere studentikoze algemene avonden georganiseerd. Als het goed is kan daar veilig bier gedronken worden.quote:Op woensdag 12 september 2012 17:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Is er een bijeenkomst voor de VVD in A'dam? Nee toch?
Hmmmm.. ik zit op de UvAquote:Op woensdag 12 september 2012 17:48 schreef Ryon het volgende:
Dat is grappig. Op de UvA gebruiken wij voor dat beginsel het van den Bergh / Staat der Nederlanden arrest: http://www.arresten.com/s(...)rof-van-den-bergh-2/ i.p.v Tegelen/Limburg arrest.
Zal wel helemaal niets te maken hebben met dat dhr. G van den Berg een prominent politicus en hoogleraar aan de UvA was.
Ik ben in het centrum aanwezig.quote:Op woensdag 12 september 2012 18:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, voor het grote feest daar moet je volgens mij weer in Scheveningen zijn. Alleen doen als je het niet erg vindt om met je zatte kop vier uur lang op Ned 1 te zien zijn. Maar in Amsterdam zijn er wel meerdere studentikoze algemene avonden georganiseerd. Als het goed is kan daar veilig bier gedronken worden.
Gezien inderdaad! Ik dacht dat we dit arrest moesten analyseren omdat de definities wat werden opgerekt dus daar was ik naar opzoekquote:Op woensdag 12 september 2012 17:29 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dit. Heb het even snel opgezocht en de HR spreekt daarover in r.o. 3.4
Bijna Apple keynote he mensen, iPhone 5en vervolgens nog 36 zetels voor VVD en dag is compleet.
Bijna Apple keynote he mensen, iPhone 5en vervolgens nog 36 zetels voor VVD en dag is compleet.
En terecht dat het feest is. Van mij mogen ze voor de Paradiso staan.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:25 schreef DanielBackward het volgende:
Is wel een feest van de JOVD op de Prinsengracht (Amsterdam) voor de verkiezingen
Dibi heeft natuurlijk zijn aandeel in het geheel qua falen, maar de partijleiding heeft zich zodanig gediskwalificeerd dat zij ook verdienen om op te stappen. Verder moet organisatorisch het een het ander bij GroenLinks veranderen. Nu is het een club van verzuurde feministen en voormalige RaRa-leden.quote:Op donderdag 13 september 2012 14:35 schreef Snax het volgende:
Naja, op zich heeft GroenLinks dat niet echt zelf gedaan... meer dankzij Tofik Dibi- hoe kom je op het idee dat die stunt een goed idee is?
Dat dus.quote:Op donderdag 13 september 2012 14:37 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dibi heeft natuurlijk zijn aandeel in het geheel qua falen, maar de partijleiding heeft zich zodanig gediskwalificeerd dat zij ook verdienen om op te stappen. Verder moet organisatorisch het een het ander bij GroenLinks veranderen. Nu is het een club van verzuurde feministen en voormalige RaRa-leden.
Ja VVD PVDA D66 CDAquote:
Was het nog wat of niet? Ik ben toch maar niet gegaan.quote:Op woensdag 12 september 2012 01:42 schreef Yreal het volgende:
Nee, CDA moet zich nu gaan terugtrekken in het belang van de partij en in de oppositie plaatsnemen.quote:
En dat is meteen de schuld van de opdrachten?quote:Op donderdag 13 september 2012 22:29 schreef Pascaltjuh het volgende:
Overigens vind ik dat ze die opdrachten bij de UvA voor de werkgroepen wel wat duidelijker mogen formuleren zeg. Elke werkgroep zegt de docent, als de helft het weer fout heeft gedaan natuurlijk, de woorden:'' ja, dat is heel vervelend, op maandag zal ik het even aanstippen in de vergadering.'' .....
Het gebruik van termen als essay en analyse, terwijl je bepaalde stof alleen hoeft samen te vatten. Het is maar een voorbeeld.quote:Op donderdag 13 september 2012 22:36 schreef H-D het volgende:
[..]
En dat is meteen de schuld van de opdrachten?
Ik bedoel...wat is 'onduidelijk'.
Ah op die manier. Al doorgrond je de stof natuurlijk wel goed als je er een kleine analyse over maakt. Verschillende standpunten in kaart brengen, kritische kanttekeningen daarbij plaatsen voor jezelf en je afvragen/realiseren waarom een bepaalde bepaling nou zo geredigeerd is of waarom de Hoge Raad nou juist iets op een bepaalde manier beslist en opschrijft. En wat de gevolgen van die keuzes zijn.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:30 schreef Pascaltjuh het volgende:
[..]
Het gebruik van termen als essay en analyse, terwijl je bepaalde stof alleen hoeft samen te vatten. Het is maar een voorbeeld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doei
Ga jij je eerst maar eens inlezen in de OP voordat je met dat soort domme vragen komt...quote:Op vrijdag 14 september 2012 22:40 schreef KOG het volgende:
Is er geen actieve lid van Leiden? Het zou wel lekker zijn, als ik iets over mijn eigen faculteit kan lezen.
Ik zag daar wel een aantal leden, maar die zijn zelden tot niet actief. Althans, zo heb ik het ervaren. Leuk dat er toch iemand is. Welk jaar zit je?quote:Op vrijdag 14 september 2012 22:50 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ga jij je eerst maar eens inlezen in de OP voordat je met dat soort domme vragen komt...
Je moet sowieso alles uit het boek lerenquote:Op zaterdag 15 september 2012 14:27 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Ik vroeg me af of jullie voor het tentamen leerstukken die niet op de sheets staan of in de werkcollege worden besproken uit het boek leren.
Maar je hebt wel gelijk, er zijn weinig mensen uit Leiden over. Vroeger waren hier nog mensen zoals Kimochi enzo, maar ik weet niet waarom ze hier niet meer posten. Voelen zich waarschijnlijk te groot of zo, ik weet niet..quote:Op vrijdag 14 september 2012 22:40 schreef KOG het volgende:
Is er geen actieve lid van Leiden? Het zou wel lekker zijn, als ik iets over mijn eigen faculteit kan lezen.
Waar denk je zelf dat zo'n boek voor is dan?quote:Op zaterdag 15 september 2012 14:27 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Ik vroeg me af of jullie voor het tentamen leerstukken die niet op de sheets staan of in de werkcollege worden besproken uit het boek leren.
Laatst sprak ik een student uit het derde jaar die mij vertelde dat ze in het eerste jaar vrijwel nooit het boek heeft gebruikt. Vooral focussen op hoor- en werkcolleges. Dat is wat ze me heeft verteld. Ik vroeg me af of dat daadwerkelijk waar was; het antwoord is blijkbaar ''nee''quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:42 schreef H-D het volgende:
[..]
Waar denk je zelf dat zo'n boek voor is dan?
Oooh op die manier. Ik vond het al een enigszins vreemde vraagquote:Op zaterdag 15 september 2012 15:46 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Laatst sprak ik een student uit het derde jaar die mij vertelde dat ze in het eerste jaar vrijwel nooit het boek heeft gebruikt. Vooral focussen op hoor- en werkcolleges. Dat is wat ze me heeft verteld. Ik vroeg me af of dat daadwerkelijk waar was; het antwoord is blijkbaar ''nee''
Ik gebruik rechtspraal.nl bijna nooitquote:Op zaterdag 15 september 2012 17:55 schreef GlowMouse het volgende:
Bij rechtspraak.nl kun je al een tijdje niet meer terug naar de zoekresultaten als je één resultaat bekeken hebt. Ben ik de enige die daar last van heeft?
als je thuiszit is rechtspraak.nl wel sneller, scheelt het opzetten van een vpn-verbindingquote:Op zaterdag 15 september 2012 17:57 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik gebruik rechtspraal.nl bijna nooitzoek liever arresten op in jurisprudentie-tijdschriften eigenlijk.
Klopt maar meestal weet ik het LJN nummer ook nooit maar nog heb nog wel ergens het NJ/BNB etc nummerquote:Op zaterdag 15 september 2012 18:01 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
als je thuiszit is rechtspraak.nl wel sneller, scheelt het opzetten van een vpn-verbinding
Kwestie van voorkeur denk ikquote:Op zaterdag 15 september 2012 22:59 schreef GlowMouse het volgende:
Een NJ/BNB nummer gooi ik meestal in Google Books, tenzij ik heel specifiek iets wil weten.
Ongetwijfeld wel iemand, ik zou zelf ook nog wel wat moeten weten.quote:Op zaterdag 15 september 2012 23:56 schreef Tchock het volgende:
Ik heb een vraag over arbeidsrecht maar kan niets vinden met Google. En aangezien ik geen arbeidsrecht heb heb ik ook geen boeken ofzo. Iemand hier die er meer van weet?
Ik doe de master Arbeidsrecht, dus ik zou als het goed is iets moeten wetenquote:Op zaterdag 15 september 2012 23:56 schreef Tchock het volgende:
Ik heb een vraag over arbeidsrecht maar kan niets vinden met Google. En aangezien ik geen arbeidsrecht heb heb ik ook geen boeken ofzo. Iemand hier die er meer van weet?
Ik denk dat ze dan iig ook de samenvattingen gelezen heeft. En dat zou op zich wel kunnen, maar:quote:Op zaterdag 15 september 2012 15:46 schreef ErikHoevenaars het volgende:
[..]
Laatst sprak ik een student uit het derde jaar die mij vertelde dat ze in het eerste jaar vrijwel nooit het boek heeft gebruikt. Vooral focussen op hoor- en werkcolleges. Dat is wat ze me heeft verteld. Ik vroeg me af of dat daadwerkelijk waar was; het antwoord is blijkbaar ''nee''
Lid 2 geeft aan dat de rechter geen feiten mag aanvullen die niet door 1 der partijen zijn ingebracht, tenzij het dus (bijv.) feiten van algemene kennis zijn. Hij mag deze dan van rechtswege aanvullen.quote:Op zondag 16 september 2012 12:10 schreef Paxcon het volgende:
Kan iemand uitleggen wat er in Art. 149 lid 2 van het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering bedoeld wordt? In lid 1 staat dat niet door de tegenpartij betwiste feiten door de rechter als waarheid moeten worden aangenomen. Geeft lid 2 aan dat wanneer hij weet dat iets niet zo is (feiten van algemene bekendheid) hij dit mag laten meetellen, ook al is dit niet op de zitting door een der beide partijen duidelijk geworden?
En met feiten van algemene kennis worden dan dingen bedoeld die iedereen weet/logisch worden gevonden of zo?quote:Op zondag 16 september 2012 12:17 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Lid 2 geeft aan dat de rechter geen feiten mag aanvullen die niet door 1 der partijen zijn ingebracht, tenzij het dus (bijv.) feiten van algemene kennis zijn. Hij mag deze dan van rechtswege aanvullen.
notoire feiten die een ieder normaal ontwikkeld mens kent of uit voor ieder toegankelijke bronnenquote:Op zondag 16 september 2012 12:18 schreef Paxcon het volgende:
[..]
En met feiten van algemene kennis worden dan dingen bedoeld die iedereen weet/logisch worden gevonden of zo?
Jep. Feiten die niet betwistbaar zijn. Bijv. dat van elke 4 jaar, er 1 jaar schrikkeljaar is.quote:Op zondag 16 september 2012 12:18 schreef Paxcon het volgende:
[..]
En met feiten van algemene kennis worden dan dingen bedoeld die iedereen weet/logisch worden gevonden of zo?
En dan ben je echt academisch bezig inderdaad. Die 'tiental niet boeiende arresten en zeikverhaal' is een verdieping. Een verrijking. En dus aan te raden. Wat heb je nou aan een bepaling als je de finesses niet weet. Daarbij is het een verrijking als je verschillende visies leest over een bepaald standpunt en zo je eigen gedachtes kan vormen. Dat je ook gewoon zelf een keer nadenkt waarom een bepaalde bepaling zo is als ie is. Of waarom de Hoge Raad een bepaalde term zo uitlegt of in het ene arrest dit en het andere arrest dat beslist.quote:Op zondag 16 september 2012 10:52 schreef Ryon het volgende:
Tijdens de bachelor wordt er door zoveel studenten resultaatgericht geleerd. Ik kan het om eerlijk te zijn ook iedereen aanraden, en alleen de boeken erbij te pakken als je twijfelt over een passage in de samenvatting.
Grootste nadeel van een boek is dat in een boek veel en veel meer ' verduidelijking' staat. Wat in de praktijk neerkomt op het noemen van een tiental niet boeiende arresten en een lang zeikverhaal om een simpele term uit te leggen. Je ziet door de bomen het bos niet meer. In een samenvatting wordt alleen de term, kerngedachte en het relevante arrest/uitspraak genoemd. Precies wat je in je kop moet stampen. Dankzij het modelantwoord van een oud tentamen weet je ook hoe het antwoord op papier er uit moet zien en welke ' valkuilen' er zijn.
Jij neemt ook elke dag de toeristische route naar de universiteit omdat de omgeving zo mooi is? Ik studeer om uiteindelijk mijn master rechten te halen en daarbij gaat het resultaat boven alles. De stof onnodig ingewikkeld maken door tien arresten te lezen die slechts in de nuance verschillend zijn gaat me de spreekwoordelijke brug te ver.quote:Op zondag 16 september 2012 15:40 schreef H-D het volgende:
[..]
En dan ben je echt academisch bezig inderdaad. Die 'tiental niet boeiende arresten en zeikverhaal' is een verdieping. Een verrijking. En dus aan te raden. Wat heb je nou aan een bepaling als je de finesses niet weet. Daarbij is het een verrijking als je verschillende visies leest over een bepaald standpunt en zo je eigen gedachtes kan vormen. Dat je ook gewoon zelf een keer nadenkt waarom een bepaalde bepaling zo is als ie is. Of waarom de Hoge Raad een bepaalde term zo uitlegt of in het ene arrest dit en het andere arrest dat beslist.
En dat vind jij een vergelijking?quote:Op zondag 16 september 2012 20:38 schreef tonyfaileronie het volgende:
[..]
Jij neemt ook elke dag de toeristische route naar de universiteit omdat de omgeving zo mooi is? Ik studeer om uiteindelijk mijn master rechten te halen en daarbij gaat het resultaat boven alles. De stof onnodig ingewikkeld maken door tien arresten te lezen die slechts in de nuance verschillend zijn gaat me de spreekwoordelijke brug te ver.
Natuurlijk moet je alle kennis mee pakken die je mee kunt pakken maar eerst de vereiste stof opnemen die nodig is om op het tentamen een goed resultaat te halen en dan pas, als er nog tijd over is, de extra's.
Persoonlijk heb ik lang niet altijd de motivatie om naast de verplichte arresten ook nog extra arresten te gaan lezen en mijn resultaten zijn tot dusver goed. Dus de stelling dat je nooit een (zeer) goed cijfer zal halen als je niet de extra's meepikt kan ik niet onderschrijven.
Heel goed.quote:Op zondag 16 september 2012 21:48 schreef Speedy_T het volgende:
Ik doe dat overigens wel, ookal scheelt het misschien 30 seconden.
De Amsterdamse grachten
De toeristische route in Amsterdamquote:Op zondag 16 september 2012 21:48 schreef Speedy_T het volgende:
Ik doe dat overigens wel, ookal scheelt het misschien 30 seconden.
De Amsterdamse grachten
quote:Op maandag 17 september 2012 12:15 schreef Maharbal het volgende:
Hoe is de rechtenfaculteit van de UvA eigenlijk? Beetje mooie omgeving? Ben er nooit geweest.
Alhoewel, ik was laatst erg dichtbij maar geen tijd om een kijkje te nemen.
Zit midden in het centrum bij het Rokin en de Nieuwmarkt. Ben er zelf erg tevreden over alhoewel het gebouw zelf wel erg oud van binnen aanvoelt en uit ziet. De omgeving daarentegen is wel erg mooi, aan beide kanten grachten en makkelijk bereikbaar met OVquote:Op maandag 17 september 2012 12:15 schreef Maharbal het volgende:
Hoe is de rechtenfaculteit van de UvA eigenlijk? Beetje mooie omgeving? Ben er nooit geweest.
Alhoewel, ik was laatst erg dichtbij maar geen tijd om een kijkje te nemen.
Oud als in mooi historisch oud of oud als in verlopen en uitgeleefd oud?quote:Op maandag 17 september 2012 12:19 schreef dreamzk het volgende:
[..]
Zit midden in het centrum bij het Rokin en de Nieuwmarkt. Ben er zelf erg tevreden over alhoewel het gebouw zelf wel erg oud van binnen aanvoelt en uit ziet. De omgeving daarentegen is wel erg mooi, aan beide kanten grachten en makkelijk bereikbaar met OV
Ja ik ben ook zeer tevreden over mijn keuze. Moet zeggen dat ik eerst mijn twijfels had vanwege het nieuwe onderwijssysteem. Maar ik denk dat PGO eerder in mijn voordeel werkt dan andersom.. Ik ben noodgedwongen om mijn boeken open te slaan en de stof tot mij te nemen (terwijl ik normaliter een luie nietsnut ben die pas vlak voor de tentamens alles snel in haar kop stampt) vanwege het beantwoorden van de leerdoelen en ik vind het nog leuk ook..quote:Op maandag 17 september 2012 15:13 schreef Keyos het volgende:
Ik vind het jammer dat de EUR in nieuwbouw panden zit, maar nadat ik wat foto's zag van de collegezalen in het historische pand in Leiden maakt het mij niet zoveel meer uit. Ik weet niet of het in Amsterdam ook zo is, maar ik kan écht geen uren in een houten bankje zitten (mijn rug laat dat niet toe). Leuk en aardig die oude panden, maar het is het oncomfortabel zitten mij niet waard.
Ben nu overigens al bijna 3 weken bezig op de EUR en ben zeer tevreden met mijn studiekeuze tot nu toe. Voor het eerst in mijn leven doe ik alles wat opgedragen wordt en ik heb er best veel plezier en interesse in (ik doe liever wat anders dan studeren natuurlijk maar het is zodanig interessant en belangrijk voor mij dat ik alles doe).Deze week een artikel van Fuller moeten lezen over het natuurrecht, zeer interessant.
Nee, belangrijkste is dat je op een tentamen instaat bent om zo kernachtig en duidelijk mogelijk aan te geven wat de basis is en welke kennis wel en niet relevant is. De verdieping waar jij het over hebt helpt zeker tijdens de bachelor gewoon erg weinig. De tentaminator is helemaal niet geïnteresseerd in een lang en niet boeiend zeikverhaal over tien verschillende arresten. Die wil gewoon weten of jij het enige relevante arrest + rechtsoverweging + procedure op papier kan pennen. Gewoon om te zien of jij het snapt. Als je braaf de voorgeschreven stof uit samenvattingen en oefententamens leert en de collegesheets doorwerkt dan heb je al snel de essentie van de getentamineerde stof te pakken, wat met relatief weinig studeren tot hele mooie cijfers en veel studiepunten leidt.quote:Op zondag 16 september 2012 15:40 schreef H-D het volgende:
[..]
En dan ben je echt academisch bezig inderdaad. Die 'tiental niet boeiende arresten en zeikverhaal' is een verdieping. Een verrijking. En dus aan te raden. Wat heb je nou aan een bepaling als je de finesses niet weet. Daarbij is het een verrijking als je verschillende visies leest over een bepaald standpunt en zo je eigen gedachtes kan vormen. Dat je ook gewoon zelf een keer nadenkt waarom een bepaalde bepaling zo is als ie is. Of waarom de Hoge Raad een bepaalde term zo uitlegt of in het ene arrest dit en het andere arrest dat beslist.
Niet eens je moet gewoon goed hoofd en bijzaken uit elkaar houden. Dat mag je gewoon verwachten van een academische student. Dat je op het tentamen gewoon goed de basis reproduceert maar daarbuiten om nog veel meer weet door zelf je enigzins te verdiepen en ook kritische vragen stelt lijkt mij inherent aan een academische opleiding. Het is gewoon goed om een kritische denkwijze aan te leren en beetje zelf na te denken ipv klakkeloos de wet/gezaghebbende auteur/Hoge Raad over te schrijven. Leer zelf nadenken en een standpunt innemen.quote:Op maandag 17 september 2012 15:19 schreef Ryon het volgende:
Volgend jaar gaat de rechten faculteit richting roeters eiland. Qua faciliteiten wel een hele verbetering.
[..]
Nee, belangrijkste is dat je op een tentamen instaat bent om zo kernachtig en duidelijk mogelijk aan te geven wat de basis is en welke kennis wel en niet relevant is. De verdieping waar jij het over hebt helpt zeker tijdens de bachelor gewoon erg weinig. De tentaminator is helemaal niet geïnteresseerd in een lang en niet boeiend zeikverhaal over tien verschillende arresten. Die wil gewoon weten of jij het enige relevante arrest + rechtsoverweging + procedure op papier kan pennen. Gewoon om te zien of jij het snapt. Als je braaf de voorgeschreven stof uit samenvattingen en oefententamens leert en de collegesheets doorwerkt dan heb je al snel de essentie van de getentamineerde stof te pakken, wat met relatief weinig studeren tot hele mooie cijfers en veel studiepunten leidt.
Veel ambitieuze studenten vallen in de valkuil door teveel te willen leren, vervolgens door de bomen het bos niet meer kunnen zien en vervolgens stomme fouten te lopen maken (of te langdradige verhalen neer te pennen) op het tentamen. Dood en doodzonde.
Natuurlijk is het schitterend om een beetje de verdieping in te duiken, maar doe dat lekker buiten de tentamens om. Bijvoorbeeld bij essay opdrachten, of als werkstudent die gespecialiseerd is een bepaald vakgebied of als je een artikel publiceert in het lokale juridische blaadje. Zeker tijdens de bachelor valt het aan te raden om het niet te moeilijk voor jezelf te willen maken. Dat werkt alleen maar tegen je.
Ik heb hem compleet gelezen en samengevat, heeft er echter wel voor gezorgd dat ik er niet aan ben toegekomen de stof uit het boek goed te behandelen, vond het stuk van Fuller interessanterquote:Op maandag 17 september 2012 15:19 schreef N0rah het volgende:
Heb jij trouwens het artikel van Fuller al gelezen? Best wel lang, zo in het Engels..![]()
Vind het onderwerp niettemin wel erg interessant.
Hoe bedoel je? Bij mij doet ie het gewoon.quote:Op maandag 17 september 2012 16:02 schreef Speedy_T het volgende:
Kan iemand mij vertellen waar de uva studentenmail is gebleven?
Mijnuva open ik nauwelijks, heb gewoon een bladwijzer voor de mail. Link: email.student.uva.nlquote:Op maandag 17 september 2012 16:05 schreef Speedy_T het volgende:
Waar open je hem dan? Hij stond eerst gewoon bij mijnva toch
Ook als je je studentnummer en ww invult?quote:Op maandag 17 september 2012 16:08 schreef Speedy_T het volgende:
Ja die had ik ook al gevonden maar dan krijg ik een foutmelding van Google. Heb ik soms iets gemist? Ik heb hem denk ik al dik een jaar niet meer geopend
Doodzonequote:Op maandag 17 september 2012 15:19 schreef Ryon het volgende:
Volgend jaar gaat de rechten faculteit richting roeters eiland. Qua faciliteiten wel een hele verbetering.
En de locatie (of dat is in mijn geval iig zo)quote:Op maandag 17 september 2012 16:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Doodzone.
Maarja, zoals de decaan ookal zei : we waarderen met zijn alle eigenlijk enkel de binnenplaats.
Niet mee eensquote:Op maandag 17 september 2012 16:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Doodzone.
Maarja, zoals de decaan ookal zei : we waarderen met zijn alle eigenlijk enkel de binnenplaats.
Sommige stukken zijn wel kut. Anderen zijn prima.quote:Op maandag 17 september 2012 16:58 schreef Speedy_T het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel meevallen hoe de poort eraan toe is
Vooral op de 2de verdiepingquote:Op maandag 17 september 2012 17:02 schreef Tchock het volgende:
In veel A-ruimtes kun je niet om de tafels heen lopen. Maar dat is ook overgewaardeerd
En die helse trappen omhoog met als doel Algemene Rechtsleer.quote:Op maandag 17 september 2012 17:00 schreef Tchock het volgende:
Vooral het bouwdeel FHet is er altijd warm
Ik heb strafprocesrecht in F2.01Cquote:Op maandag 17 september 2012 17:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
En die helse trappen omhoog met als doel Algemene Rechtsleer.
Precies, het gebouw heeft z'n nadelen, maar ook zo z'n charmesquote:Op maandag 17 september 2012 17:06 schreef Tchock het volgende:
Maar stiekem hou ik heel erg van de poort en is het verreweg het fijnste gebouw waar ik ooit onderwijs heb gevolgd
Huh? Naar mijn weten pas in 2016.quote:Op maandag 17 september 2012 15:19 schreef Ryon het volgende:
[..]
De transfer gaat als het goed is gefaseerd en is mede afhankelijk van de oplevering van de nieuwe complexen. Aantal studies zijn nu al aan het overgaan en volgend jaar moet de rest als alles goed gaat ook langzamerhand opschuiven.quote:Op maandag 17 september 2012 17:39 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Huh? Naar mijn weten pas in 2016.
Dan zou ik eens goed kijken naar het E en F deelquote:Op maandag 17 september 2012 17:00 schreef Speedy_T het volgende:
Dan zal ik wel geluk hebben maar ik heb in de 4 jaar dat ik er rondloop nog nooit in een 'verpauperd' lokaal gezeten. Maar misschien dat ik ook andere eisen stel
Ik begrijp best wat je bedoelt, maar de bachelor stelt gewoon andere verwachtingen. Natuurlijk ben je een held als je wel alles helemaal doorpluist, maar dat wil de universiteit je, grappig genoeg, op dat gebied niet aanleren. Er zijn letterlijk honderdduizenden arresten en uitspraken te vinden. De universiteit wil juist dat je aangeleerd krijgt om jezelf te beperken tot de essentiële uitspraken, alleen als je iets niet begrijpt of verduidelijking nodig hebt kan je verder zoeken. Je beperkt jezelf of maakt het jezelf zelfs onmogelijk als je in dat moeras stapt en vervolgens verzuipt omdat je teveel onzin meekrijgt.quote:Op maandag 17 september 2012 15:32 schreef H-D het volgende:
[..]
Niet eens je moet gewoon goed hoofd en bijzaken uit elkaar houden. Dat mag je gewoon verwachten van een academische student. Dat je op het tentamen gewoon goed de basis reproduceert maar daarbuiten om nog veel meer weet door zelf je enigzins te verdiepen en ook kritische vragen stelt lijkt mij inherent aan een academische opleiding. Het is gewoon goed om een kritische denkwijze aan te leren en beetje zelf na te denken ipv klakkeloos de wet/gezaghebbende auteur/Hoge Raad over te schrijven. Leer zelf nadenken en een standpunt innemen.
Maar we zullen het zoals met ongeveer alles in het leven het hier ook wel weer niet over eens worden.
En de praktijk is heilig? Ik bedoel denk ook gewoon even aan je eigen ontwikkeling ofzo. En ik ga ervan uit dat je als student prima hoofd van bijzaken kan scheiden. Ik ben het gewoon niet met je eens. Alsof alleen de praktijk leidend is voor wat je moet doen tijdens je studie.quote:Op maandag 17 september 2012 18:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
De transfer gaat als het goed is gefaseerd en is mede afhankelijk van de oplevering van de nieuwe complexen. Aantal studies zijn nu al aan het overgaan en volgend jaar moet de rest als alles goed gaat ook langzamerhand opschuiven.
De OMHP heeft natuurlijk een bepaalde sfeer, maar ook eentje van krakkemikkigheid. In mijn eerste jaar vond ik het mooi om er college te volgen, maar daarna ben je blasé en merk je dat het op andere locaties beter is geregeld en dat er veel meer ruimte is.
[..]
Dan zou ik eens goed kijken naar het E en F deel
[..]
Ik begrijp best wat je bedoelt, maar de bachelor stelt gewoon andere verwachtingen. Natuurlijk ben je een held als je wel alles helemaal doorpluist, maar dat wil de universiteit je, grappig genoeg, op dat gebied niet aanleren. Er zijn letterlijk honderdduizenden arresten en uitspraken te vinden. De universiteit wil juist dat je aangeleerd krijgt om jezelf te beperken tot de essentiële uitspraken, alleen als je iets niet begrijpt of verduidelijking nodig hebt kan je verder zoeken. Je beperkt jezelf of maakt het jezelf zelfs onmogelijk als je in dat moeras stapt en vervolgens verzuipt omdat je teveel onzin meekrijgt.
Het klinkt misschien walgelijk dat je nu andere mensen laat betalen om voor jou relevante rechtsoverwegingen op te zoeken uit belangrijke arresten/uitspraken i.p.v dat je het zelf doet, maar dat gebeurt in de praktijk ook. Daar worden peperdure abonnementen voor afgesloten zodat zaken effectief en op een hoog tempo behandeld kan worden. De academische vorming zit erin dat je inzicht genoeg hebt om daarmee zo succesvol mogelijk om te gaan. Dat moet je aangeleerd krijgen, en daar zijn de tentamens dan ook voor.
Wil je meer dan heb je daarvoor essays en het publiceren van artikelen, waar meer van jou verwacht wordt. Maar voor tentamens zou ik het, net zoals in de praktijk, zo resultaat gericht mogelijk houden.
Klopt. Maar ik heb eigenlijk nu alleen nog maar vakken die me interesseren dus dat scheeltquote:Op dinsdag 18 september 2012 00:26 schreef Giku het volgende:
Interessante discussie, ik zelf kies een middenweg.
Ik lees vaak wel het boek (en ná het boek de samenvatting, omdat het soms wel lastig gemaakt wordt om hoofdzaken te onderscheiden van de bijzaken) maar lees extra arresten alleen als iets niet duidelijk is. Sla ook vaak toekomst- en historische perspectieven over van vakgebieden die me totaal niet interesseren, daar had Damen nogal een handje van. Ik denk dat het met name nuttig is om voor vakken waar je dus wel interesse in hebt die verdieping mee te nemen.
Die praktische toepassing maakt sommige gebieden een stuk minder abstract, zo was het eerste werkcollege Handelsrecht(inleiding in Boek 2 BW zeg maar) een verademing ten opzichte van de hoorcolleges.
Ken ook mensen die alleen leren uit samenvattingen en hoorcolleges, maar ik zie mijn studie niet meer als school waar ik dingen moet doen om maar dat papiertje te halen, denk dat je dan de verkeerde instelling hebt. En dat geldt dubbel zo hard in de Masterfase lijkt me.
Ik werk ook niet om te werken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat moet je er anders mee?quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:18 schreef deman13 het volgende:
Wetsartikelen ontleden..
Maarja, wel van essentieel belang
Ja, duidelijk.. Maar, ik doelde meer op het feit dat het echt als een vak gegeven wordt. (juridische vaardigeheden ;p )quote:
Ooooh dat. Al lang verdrongenquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:20 schreef deman13 het volgende:
[..]
Ja, duidelijk.. Maar, ik doelde meer op het feit dat het echt als een vak gegeven wordt. (juridische vaardigeheden ;p )
Ik heb wel een tamelijk schone vrouw voor dat vak.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:22 schreef H-D het volgende:
[..]
Ooooh dat. Al lang verdrongenik had zo'n debiele docent voor dat vak. Althans voor deel I deel II werd wel door een baas gegeven.
Is ze ook goed?quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:23 schreef deman13 het volgende:
[..]
Ik heb wel een tamelijk schone vrouw voor dat vak.
Ja true. Opzich zijn die inleidende vak allemaal redelijk voor zichzelf sprekendquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:47 schreef deman13 het volgende:
[..]
Mwua, wel redelijk. Het is veel voor zichzelf sprekend vind ik..
Zeg, over verdieping gesproken: hoor jij niet de Miljoenennota door te nemen?!quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja true. Opzich zijn die inleidende vak allemaal redelijk voor zichzelf sprekend
Nee ik ben net thuis eigenlijkquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:55 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zeg, over verdieping gesproken: hoor jij niet de Miljoenennota door te nemen?!
Nouja zeg!quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:57 schreef H-D het volgende:
[..]
Nee ik ben net thuis eigenlijken ik ben bezig met scriptieonderwerp enzo even.
Topquote:Op dinsdag 18 september 2012 23:04 schreef H-D het volgende:
[..]
Ben blij dat ik thuis ben nu
Ik heb trouwens m'n essay bijna af!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zal wel even kijken als ik 'm af hebSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik ben wel voor in theorie onbeperkte verliesverrekening. Enige inbreuk daarop is acceptabel maar dan moeten wel stille reserves gerealiseerd kunnen worden om verliesverrekening mogelijk te maken.
Ik heb er in het stuk zelf dan een wel een theoretisch kader omheen gebouwd natuurlijk. Ook natuurlijk nog wat over goedkoopmansgebruik en stelselwijziging e.d. en ik wil ook nog enige aandacht schenken aan fraus legis leerstuk in deze context.
Nou, ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:23 schreef H-D het volgende:
[..]
Zal wel even kijken als ik 'm af heb
Maar ik ben wel voor in theorie onbeperkte verliesverrekening. Enige inbreuk daarop is acceptabel maar dan moeten wel stille reserves gerealiseerd kunnen worden om verliesverrekening mogelijk te maken.
Ik heb er in het stuk zelf dan een wel een theoretisch kader omheen gebouwd natuurlijk. Ook natuurlijk nog wat over goedkoopmansgebruik en stelselwijziging e.d. en ik wil ook nog enige aandacht schenken aan fraus legis leerstuk in deze context.
quote:Op woensdag 19 september 2012 09:59 schreef eriksd het volgende:
Jongens, vandaag bestaat de :-) 30 jaar!
Zoiets. Uit m'n hoofd hadden ze het vorig jaar al aangekondigd in verband met 13L, deelnemingsrente etc. Budgettair wordt het dus wel gecompenseerd.quote:Op woensdag 19 september 2012 10:39 schreef eriksd het volgende:
Viel te verwachten. Ging om 60 miljoen toch ofzo?
Dat was toch dat je niet te veel vreemd vermogen mag gebruiken om de onderneming te financieren?quote:Op woensdag 19 september 2012 10:38 schreef Maharbal het volgende:
O, en voor de luie mensen die nog niet naar de miljoenennota hebben gekeken (goed, vooral de fiscalisten onder ons): Thincapregeling wordt afgeschaft. Is dat niet schattig?
10d: Vaste Ratio / Concern Ratio. Dus de ratio tussen EV en VV, ja.quote:Op woensdag 19 september 2012 10:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat was toch dat je niet te veel vreemd vermogen mag gebruiken om de onderneming te financieren?
Maarja, wat was het nut ook nog? 13L is de overtreffende trap in feite, alleen kan je dan gaan lopen etteren met tegenbewijs (uitbreiding operationele activiteiten). Ik zie alweer een aardige hoeveelheid extra werk opdoemen.quote:Op woensdag 19 september 2012 10:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Zoiets. Uit m'n hoofd hadden ze het vorig jaar al aangekondigd in verband met 13L, deelnemingsrente etc. Budgettair wordt het dus wel gecompenseerd.
Ach, scheelt weer rekenen. Nu kijken wanneer de vennootschappen weer worden volgepropt met VV
Straks 2x zo veel rekenen, but who's counting.
Lijkt mij een goede ontwikkeling?quote:Op woensdag 19 september 2012 10:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
10d: Vaste Ratio / Concern Ratio. Dus de ratio tussen EV en VV, ja.
Het was al een beetje overkill en - zie Erik hierboven - wordt het ruimschoots gecompenseerd.quote:Op woensdag 19 september 2012 10:46 schreef Yreal het volgende:
[..]
Lijkt mij een goede ontwikkeling?
Nay.quote:Op woensdag 19 september 2012 11:02 schreef Yreal het volgende:
Vind trouwens dat we dit topic maar moeten omdopen naar Fiscaal recht, met rechtsgeleerdheid is ook welkom
Ik hoop niet dat dit iets zegt over de arbeidsmarkt straksquote:Op woensdag 19 september 2012 14:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
merendeel hier is inmiddels fiscaal joh
quote:Op woensdag 19 september 2012 14:17 schreef eriksd het volgende:
http://www.quotenet.nl/bi(...)-bram-moszkowicz.php
Maar dan nogquote:Op woensdag 19 september 2012 14:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
merendeel hier is inmiddels fiscaal joh
Uiteindelijk gaat het om je eindresultaat toch? Dus ik zou zeggen je lijst met prachtige cijfersquote:Op woensdag 19 september 2012 16:05 schreef Speedy_T het volgende:
Als kantoren en dergelijke vragen om een cijferlijst bedoelen ze dan over het algemeen alleen de positieve resultaten of de gehele 'vuile' lijst inclusief je onvoldoendes?
Ze kunnen natuurlijk wel een gewaarmerkte kopie vragen.quote:Op woensdag 19 september 2012 16:26 schreef Yreal het volgende:
en zelfs dan, ze kunnen toch niet controleren wat jij met de lijst heb gedaan
quote:Op woensdag 19 september 2012 16:26 schreef Yreal het volgende:
en zelfs dan, ze kunnen toch niet controleren wat jij met de lijst heb gedaan
Ik moest deze zin 3x lezen.quote:Op woensdag 19 september 2012 21:42 schreef Yreal het volgende:
altijd mooi om als enige in de zaal van de 30 het goede antwoord geeft omdat je de smartass uithangt.
Uitslover.quote:Op woensdag 19 september 2012 21:42 schreef Yreal het volgende:
altijd mooi om als enige in de zaal van de 30 het goede antwoord geeft omdat je de smartass uithangt.
In het wetboek staat toch zoiets als ''blabla of op welke grond dan ook''?quote:Op woensdag 19 september 2012 23:38 schreef Yreal het volgende:
hoofd van het discriminatiemeldpunt: Pedo's kunnen niet worden gediscrimineerd omdat ze nergens expliciet genoemd staan?
Ben ik nou zo dom, of is zij het?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |