quote:Op zondag 9 september 2012 18:14 schreef Smoofie het volgende:
Wat een bullshit dit. Als je echt serieus bent TS, ben je nog dommer dan ik had verwacht van een SP stemmer. Zach en zecht zijn trouwens verkeerd gespeld.
Kom eens met een bron dan i.p.v. de bewering "dat iets wetenschappelijk is aangetoond".quote:Op zondag 9 september 2012 19:56 schreef HeavenSmiles het volgende:
Verder is het gewoon wetenschappelijk aangetoond dat mensen dichter bij hun werk gaan wonen als daar financiële stimulansen voor bestaan.
Ik zal Keynes niet zo snel quoten, maar ik doe het toch:quote:Op zondag 9 september 2012 22:37 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Toverwoorden, die ik al drie keer heb gezegd en hierna niet meer zal herhalen: LANGE TERMIJN.
Helaas is niet al het wetenschappelijk onderzoek niet toegankelijk. Die bewering kan ik alleen indirect funderen door te verwijzen naar dit artikel in Trouw: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-voordelig-uit.dhtmlquote:Op zondag 9 september 2012 23:12 schreef teknomist het volgende:
[..]
Kom eens met een bron dan i.p.v. de bewering "dat iets wetenschappelijk is aangetoond".
Wat een gelul zeg.quote:Op zondag 9 september 2012 22:51 schreef HeavenSmiles het volgende:
Jij zegt dat ik aannames heb over het OV. Dat je onderweg kunt werken is geen aanname, maar een feit. Wat jij noemt zijn daarentegen wel aannames. Veevervoer? De gemiddelde trein is voor nog geen derde gevuld. In de spits is het drukker, inderdaad. Ook met storingen. Het gaat inderdaad wel eens mis. Da's op de weg niet anders: filerijden en continu vervuilde lucht inademen van alle auto's om je heen. Da's wel prettig? Verder geldt wat ik ook eerder heb gezegd: meer investeren in spoor, capaciteit vergroten en flexwerken bevorderen. Dat laatste heeft zowel positieve effecten voor het spoor als voor de weg. Het reistijdverschil is overigens gemiddeld gezien niet zo groot als je zegt. Automobilisten overschatten dat enorm.
Een opinieartikel.quote:Op zondag 9 september 2012 23:19 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Helaas is niet al het wetenschappelijk onderzoek niet toegankelijk. Die bewering kan ik alleen indirect funderen door te verwijzen naar dit artikel in Trouw: http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-voordelig-uit.dhtml
(geschreven door verschillende hoofdleraren op het betreffende terrein, die daarbij verwijzen naar onderzoek)
Zeker, ik beantwoord je vragen graag.quote:Op zondag 9 september 2012 23:24 schreef teknomist het volgende:
[..]
Wat een gelul zeg.Ik vraag me af of jij überhaupt wel eens met de trein gaat?!
- De gemiddelde trein is minder dan 30% gevuld? En in de spits is het hooguit iets drukker? Kom op zeg. Hebben we het nu wel over Nederland?
- Vervuilde lucht inademen? Terwijl jij een voorstander bent van urbanisatie?!
- De capaciteit van het spoor vergroten? Kun je concreet aangeven hoe je dat gaat doen?
Jawel:quote:Op zondag 9 september 2012 23:27 schreef teknomist het volgende:
[..]
Een opinieartikel.Ja, geschreven door hoogleraren maar dat is een autoriteitsargument he (drogredenering). Daarnaast gaat dit artikel niet in het op het dichterbij wonen, wat jij beweert.
Als je het betreffende onderzoek wilt lezen kun je de wetenschappers aanschrijven.quote:Onderzoek toont aan dat een deel van de automobilisten en treinreizigers reageert op hogere reiskosten door de auto en het openbaar vervoer minder te gebruiken. Ze gaan vaker thuis werken en op de langere termijn gaan mensen dichter bij hun werk wonen.
Waar haal je dat cijfer van 30% vandaan?quote:Op zondag 9 september 2012 23:31 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Zeker, ik beantwoord je vragen graag.
- Het gaat om de gemiddelde trein, dus alle treinen die op één dag rijden. De gemiddelde bezettingsgraad ligt dan rond de 30%. Ik zei dat het in de spits inderdaad drukker is (niet dat het slechts "een beetje" drukker zou zijn): daarmee bedoel ik dat op sommige trajecten het huidige maximum is bereikt, op anderen overigens nog niet.
Is dat een aanname of kun je dat ook staven?quote:- Ik ben voorstander van urbanisatie omdat dat autogebruik terugdringt.
Als je een voorstander bent van urbanisatie, waarom woon je dan op het platteland?quote:Ik heb zelf drie jaar in de stad gewoond en woon nu weer in een klein dorp. Hier heb ik vaker last van autoverkeer dan in de stad, simpelweg omdat het procentueel gebruik hoger is.
Denk je niet dat deze vervuiling juist toeneemt als je mensen dwingt om in agglomeraties te gaan wonen? Immers, niet iedereen kan binnen de ring van een stad gaan wonen?! Ook binnen een agglomeratie zullen mensen de auto gebruiken om naar hun plek van bestemming te komen.quote:De grootste vervuilingsbron zijn vooral de snelwegen rondom de stad. De vervuilde lucht "vervliegt" gelukkig snel en kan ook worden tegengehouden met luchtkwaliteitsschermen. Zolang er binnen de stad niet al teveel auto wordt gereden of op een beperkt aantal wegen, blijft de kwaliteit goed genoeg.
Kom eens met een kaartje dan? Ik ga jou huiswerk niet zitten doen.quote:Op het platteland heb je te maken met vervuilde lucht door bv. de agrarische sector. Het verschilt niet zoveel. Zoek maar luchtkwaliteitkaartjes op. Alleen in Noordoost-Nederland is het minder. Belangrijk is vooral dat het algemene autogebruik wordt teruggdringen waardoor de uitstoot afneemt. Dat lukt niet als iedereen in afgelegen gebieden woont en overal met de auto naartoe rijdt.
En denk je nu serieus dat dit afdoende is wanneer je de automobilist het OV injaagt? Sporen kun je ten eerste niet zomaar verdubbelen. Neem bijvoorbeeld het zeer drukke traject rondom Delft, hoe wil je daar het spoor verdubbelen? Ook buiten de toekomstige tunnel moet je huizen/fabrieken gaan slopen om het spoor te verdubbelen. Daarnaast gaat verdubbeling ook ten koste van natuur: meer lawaai, verstoring van de rust van dieren, lijkt me niet dat je daar voorstander van bent?quote:- Er leiden vele wegen naar Rome:
* Nieuw beveiligingssysteem waardoor treinen dichter op elkaar kunnen rijden en sneller (= meer capaciteit). De regering heeft zich hiervoor uitgesproken.
* Elektrificatie van sporen die nog niet geëlektrificeerd zijn. Biedt meer capaciteit omdat elektrische treinen sneller kunnen rijden en sneller zijn met optrekken/afremmen.
* Verdubbelen van sporen.
* Verlengen van treinen door aanschaf van meer treinstellen.
* Aanleg nieuwe spoorlijnen (Hanzelijn opent bv. in december, verder kan gedacht worden aan Utrecht-Breda en wie weet over de Afsluitdijk).
Ja, zo werkt dat niet. Dit is omgekeerde bewijslast. Jij maakt een stevige bewering, het is niet aan mij om dit te onderbouwen.quote:Op zondag 9 september 2012 23:32 schreef HeavenSmiles het volgende:
Als je het betreffende onderzoek wilt lezen kun je de wetenschappers aanschrijven.
http://www.treinreiziger.(...)s:_ns_in_2010-143388, onderaan. Kun je ook vinden als je de Jaarverslagen van NS gaat doorspitten.quote:Op zondag 9 september 2012 23:45 schreef teknomist het volgende:
[..]
Waar haal je dat cijfer van 30% vandaan?
Tal van bronnen.quote:Is dat een aanname of kun je dat ook staven?
Ik woon tijdelijk bij mijn ouders omdat ik mijn studie bijna heb afgerond en eerst een baan wil vinden. Daarna ga ik dicht bij mijn werk wonen.quote:Als je een voorstander bent van urbanisatie, waarom woon je dan op het platteland?
In agglomeraties neemt het gebruik af. Zie daarvoor bv. de bovenstaande genoemde bronnen. Bij CBS kun je nog veel meer vinden in de vorm van infographics, statistieken, kaarten, etc., mocht je met bovenstaande nog niet tevreden zijnquote:Denk je niet dat deze vervuiling juist toeneemt als je mensen dwingt om in agglomeraties te gaan wonen? Immers, niet iedereen kan binnen de ring van een stad gaan wonen?! Ook binnen een agglomeratie zullen mensen de auto gebruiken om naar hun plek van bestemming te komen.
Zie bv. http://www.gezondelucht.info/docu/no2-vervuiling.jpgquote:Kom eens met een kaartje dan? Ik ga jou huiswerk niet zitten doen.
Nee, maar op de lange termijn kan er zeker een verschuiving plaatsvinden - zeker als je ook de overige indirect gerelateerde maatregelen daadwerkelijk zou doorvoeren.quote:En denk je nu serieus dat dit afdoende is wanneer je de automobilist het OV injaagt? Sporen kun je ten eerste niet zomaar verdubbelen. Neem bijvoorbeeld het zeer drukke traject rondom Delft, hoe wil je daar het spoor verdubbelen? Ook buiten de toekomstige tunnel moet je huizen/fabrieken gaan slopen om het spoor te verdubbelen. Daarnaast gaat verdubbeling ook ten koste van natuur: meer lawaai, verstoring van de rust van dieren, lijkt me niet dat je daar voorstander van bent?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |