Dit dus..quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:02 schreef bioloogje het volgende:
Ik denk dat er 1 iemand is die hem echt geweldig vind. Beetje jammer voor hem is dat ie het zelf is.
Dan ben je meteen mislukt? Nogal kort door de bocht. Ik ken wel een paar mensen die netjes in vier jaar een mastergraad hebben behaald, maar die een stuk minder ontwikkeld zijn dan Sywert van Lienden. Ik zie in de politieke sferen liever iemand met bagage die vaak switcht of lang over zijn studie doet/heeft gedaan dan een of andere onboeiende aap die puur op discipline en werklust zijn studie heeft afgemaakt.quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:00 schreef sjorsie1982 het volgende:
Hij is de grootste faalhaas die er is. Aan tig studies begonnen, maakt niks af
Ben je bekend met het idee achter die G500? Het slagen ervan staat of valt niet alleen met de inzet van Sywert van Lienden zelf.quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:03 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dit dus..
Hij is nog groen achter zijn oren en heeft een grote mond dat die alles wel gaat veranderen, maar tot nu toe heeft die nog niks bereikt.
Nee hoor maar hij heeft niks afgemaakt en hij heeft geen bagage. Nog niks wat die gedaan heeft is echt gelukt. Hij kan alleen goed praten en af en toe wat mooie one-liners zeggen. Zoals ik al schreef: bedrijven geilen op dit soort mannetjes, daar kan die het nog ver schoppen. Ik zie hem over 10 jaar wel in het nieuws dat die ook zo'n faal-CEO is, die alles heeft verkloot en met miljarden aan ontslagvergoedingen een villa heeft gekocht op de bahama's.quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:12 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Dan ben je meteen mislukt? Nogal kort door de bocht. Ik ken wel een paar mensen die netjes in vier jaar een mastergraad hebben behaald, maar die een stuk minder bagage hebben dan Sywert van Lienden. Ik zie in de politieke sferen liever iemand die vaak switcht of lang over zijn studie doet/heeft gedaan dan een of andere onboeiende aap die puur op discipline en werklust zijn studie heeft afgemaakt.
Ja ik ken het en vond het op zich een goed idee, maar het werkt niet en zal nooit werken ook.quote:[..]
Ben je bekend met het idee achter die G500? Het slagen ervan staat of valt niet alleen met de inzet van Sywert van Lienden zelf.
En alle huidige politici hebben wel van alles bereikt?quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
Nee hoor maar hij heeft niks afgemaakt en hij heeft geen bagage. Nog niks wat die gedaan heeft is echt gelukt.
Weer een mening zonder argumentatie.quote:Ja ik ken het en vond het op zich een goed idee, maar het werkt niet en zal nooit werken ook.
Und? Wat zou het dat iemand zijn studie niet heeft afgemaakt? Nogmaals, het gaat om wat iemand te bieden heeft, niet om het papiertje.quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nee hoor maar hij heeft niks afgemaakt en hij heeft geen bagage. Nog niks wat die gedaan heeft is echt gelukt. Hij kan alleen goed praten en af en toe wat mooie one-liners zeggen. Zoals ik al schreef: bedrijven geilen op dit soort mannetjes, daar kan die het nog ver schoppen.
Waarom? En als het niet werkt, ligt dat dan enkel aan Sywert van Lienden?quote:Ja ik ken het en vond het op zich een goed idee, maar het werkt niet en zal nooit werken ook.
Meer dan hem. Samsam is bv een kernfysicus, Bos was geloof ik een politicoloog en veel oud ministers zijn universiteit opgeleid. Niet allemaal, maar die faalden dan ook grandioos.quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
En alle huidige politici hebben wel van alles bereikt?
Ja, daar ben ik goed in.quote:[..]
Weer een mening zonder argumentatie.
Nee, maar als je al zo'n faalhaas bent, en je maakt dan ook niks af, dan laat dat wel wat zien.quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:19 schreef Leevancleef het volgende:
[..]
Und? Wat zou het dat iemand zijn studie niet heeft afgemaakt? Nogmaals, het gaat om wat iemand te bieden heeft, niet om het papiertje.
Nee hoor, maar hij is wel de voorzitter en het gezicht. Niemand kent leden van zijn beweging behalve hem.quote:[..]
Waarom? En als het niet werkt, ligt dat dan enkel aan Sywert van Lienden?
Inhoudelijk ken ik hem enkel van de G500. Dat idee (als ik het goed begrepen heb) vond ik wel geinig.quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Allemaal korte ongenuanceerde meningen zie ik al. Dat is een teken dat ik dus een punt heb.
Nee voor nu is het zeker geen optiequote:Op vrijdag 7 september 2012 23:26 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Inhoudelijk ken ik hem enkel van de G500. Dat idee (als ik het goed begrepen heb) vond ik wel geinig.
Maar je vraagt of hij een goede premier zou zijn in mijn ogen, daarvoor kijk ik dan niet naar de argumenten die hij nu gebruikt in bepaalde kwesties maar eerder naar hoe hij overkomt, zijn stageperformance, mag ik hem, kan hij nu plaatsnemen tussen Merkel en Hollande. En dat vind ik niet, zo komt hij niet over. Wellicht krijgt hij als hij 40+ is een wat betere uitstraling (Samsom had eerst ook haar), maar nu zie ik enkel een jong ventje die wel geinig tot zijn recht komt in een programma als DWDD.
Dan schuif jij toch aan op televisie. Eens kijken of jij het er beter af brengt.quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:04 schreef Boomeister het volgende:
Die gozer bakt er helemaal niks van, denk dat die alles weet. Vind het echt beschamend.
Waarom? Ik heb helemaal geen politieke ambities. Maar het is meestal hetzelfde met die type gasten, denken dat ze het wiel opnieuw hebben uitgevonden. Ik heb die gozer tot nu toe niks origineels horen zeggen of een standpunt horen onderbouwen. Nog erger vind ik het het beeld wat hiermee word geschept t.a.v. jongeren/studenten met dat hele g500 gedoe.quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dan schuif jij toch aan op televisie. Eens kijken of jij het er beter af brengt.
Hij pretendeert toch ook niet dat hij het beter kan? TS vraagt of mensen hem een Minister President vinden (Subjectief). Je krijgt niet meteen de instemmende reactie die je wil en dan is elke negatieve mening maar stom.quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dan schuif jij toch aan op televisie. Eens kijken of jij het er beter af brengt.
Hoeveel mensen van die leeftijd ken jij die mee kunnen doen zoals hem?quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:04 schreef Boomeister het volgende:
Die gozer bakt er helemaal niks van, denk dat die alles weet. Vind het echt beschamend.
you are not just on pcp.quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Allemaal korte ongenuanceerde meningen zie ik al. Dat is een teken dat ik dus een punt heb.
Tuurlijk, hij heeft een vlotte babbel, charisma en een goede kop, maar daar draait het uiteindelijk niet om. Ik zie namelijk niet op welke manier hij iets heeft bijgedragen aan de politiek. Ik hoor bijvoorbeeld nog weinig over de een paar maanden geleden nog met veel bombarie aangekondigde G500. Veel praatjes, maar weinig daden.quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:49 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Deze Sywert vind ik vergeleken met dat soort jongeren er met kop en schouders boven uitsteken.
De mensen met de grootste succesverhalen, kunnen je bijna allemaal een verhaal vertellen over hoe ze voor hun succes meerdere malen hebben gefaaldquote:Op zaterdag 8 september 2012 00:59 schreef Fomalhaut het volgende:
[..]
Tuurlijk, hij heeft een vlotte babbel, charisma en een goede kop, maar daar draait het uiteindelijk niet om. Ik zie namelijk niet op welke manier hij iets heeft bijgedragen aan de politiek. Ik hoor bijvoorbeeld nog weinig over de een paar maanden geleden nog met veel bombarie aangekondigde G500. Veel praatjes, maar weinig daden.
Nee ik voelde me een beetje alleen met mn meningquote:Op zaterdag 8 september 2012 00:52 schreef Furacao86 het volgende:
[..]
Fanboy gehalte ligt beetje hoog
Precies wat een politicus nodig heeft.quote:
Ik heb ook zeker bewondering voor Sywert en hoop op die leeftijd ook al aardig aan de weg te hebben getimmerd, maar voor een "toekomstig minister-president" vind ik 'm eigenlijk vrij inhoudsloos. Verder is 'ie ook wel erg vol van zichzelf volgens mij.quote:Op zaterdag 8 september 2012 01:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
De mensen met de grootste succesverhalen, kunnen je bijna allemaal een verhaal vertellen over hoe ze voor hun succes meerdere malen hebben gefaald
Ja ik vond hem eigenlijk ook wel een D66er. Vraag me niet waarom. Maar ik zeg ook niet dat ik achter zijn gedachtegoed sta (weet niet eens wat dat precies is), maar als ik hem voorbij zie komen met een groep andere mensen aan tafel dan luister ik het liefst even naar hem. Hij lijkt dan het meest echt en oprecht. Maar goed hij is nog jong, dus heeft nog alle kans om zijn persoonlijkheid te laten verpesten door het politieke circusquote:Op zaterdag 8 september 2012 01:05 schreef Senor__Chang het volgende:
Ik ben eigenlijk wel verbaasd dat juist jij hiermee komt. Die Sywert lijkt me namelijk een D66'er en wanneer ik jouw topics volg, kom jij op mij totaal niet over als een D66'er.
Vreemde redenering.quote:Op zaterdag 8 september 2012 01:06 schreef SuperHarregarre het volgende:
Mensen met de ambitie om politicus te worden moet je sowieso wantrouwen. Technocratie FTW.
Ik heb een ander beeld van deze jongeman. Hij komt zo vol van zichzelf over en lijkt me tevens iemand zonder idealen die enkel macht nastreeft.quote:Op zaterdag 8 september 2012 01:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ja ik vond hem eigenlijk ook wel een D66er. Vraag me niet waarom. Maar ik zeg ook niet dat ik achter zijn gedachtegoed sta (weet niet eens wat dat precies is), maar als ik hem voorbij zie komen met een groep andere mensen aan tafel dan luister ik het liefst even naar hem. Hij lijkt dan het meest echt en oprecht. Maar goed hij is nog jong, dus heeft nog alle kans om zijn persoonlijk te laten verpesten door het politieke circus![]()
Politiek interesseert me weinig, maar ik vind mensen en psychologie interessant dus soms volg ik eens wat dingen. Zeker nu met de verkiezingen.
En aangezien ik de rechtse neo-liberale stroming spuugzat ben, wil ik graag een proteststem uitbrengen op de SP. Maar echt heel veel kan ik niet vertellen over de partijen, dat interesseert me niet.
Maar op basis van mijn topics, welke partij zou jij mij onder scharen?
dank jequote:Op zaterdag 8 september 2012 01:14 schreef Senor__Chang het volgende:
Ik zou jou onder geen enkel partij scharen denk ikEr is geen partij die een langetermijnvisie heeft en jij hebt dat dus wel.
Komt goedquote:Op zaterdag 8 september 2012 01:16 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Maar een proteststem op den SP klinkt wel goed
Ik mis eigenlijk een visionair ingestelde sociaal-liberale partij. Ik stem zelf D66, maar kan me ook wel vinden in sommige standpunten van de linkse partijen. Als jongere gooi je je eigen ruiten echter in als je op de SP stemt, vind ik. Ze zijn te weinig hervormingsgezind en dus ook te weinig toekomstgericht.quote:Op zaterdag 8 september 2012 01:14 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik zou jou onder geen enkel partij scharen denk ikEr is geen partij die een langetermijnvisie heeft en jij hebt dat dus wel.
Ik ben ook niet tevreden met de huidige partijen. We kunnen al zoveel en gaan alleen nog maar meer kunnen en het enige wat lijkt te tellen, zijn standpunten als AOW en HRA. We moeten naar een nieuw systeem toe, maar niemand die daarover een discussie start. Zelfs de SP niet, jammer genoeg. Ik ben wel benieuwd hoe de Piraten zich de komende jaren gaan ontwikkelen. Dat lijkt me een partij die daar open voor staat via liquidfeedback.quote:Op zaterdag 8 september 2012 01:21 schreef Fomalhaut het volgende:
[..]
Ik mis eigenlijk een visionair ingestelde sociaal-liberale partij. Ik stem zelf D66, maar kan me ook wel vinden in sommige standpunten van de linkse partijen. Als jongere gooi je je eigen ruiten echter in als je op de SP stemt, vind ik. Ze zijn te weinig hervormingsgezind en dus ook te weinig toekomstgericht.
Ach ja, laten we ook niet doen alsof we de waarheid in pacht hebben, daarvoor heb je als 18-jarige nog veel te weinig van de wereld gezien. Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om als jongere kritisch te zijn. Ik denk niet dat er op dit moment ook maar één partij is die tegen het establishment in kan gaan, maar misschien moet je je afvragen of dat ook eigenlijk wel nodig is.quote:Op zaterdag 8 september 2012 01:25 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik ben ook niet tevreden met de huidige partijen. We kunnen al zoveel en gaan alleen nog maar meer kunnen en het enige wat lijkt te tellen, zijn standpunten als AOW en HRA. We moeten naar een nieuw systeem toe, maar niemand die daarover een discussie start. Zelfs de SP niet, jammer genoeg. Ik ben wel benieuwd hoe de Piraten zich de komende jaren gaan ontwikkelen. Dat lijkt me een partij die daar open voor staat via liquidfeedback.
Als je van dat soort mensen moet leren dan is het slecht gesteld met je. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen zaakjes en moet het zelf oplossen, dit is algemeen bekend. Als dit niet lukt dan hebben wij hier in Nederland een sociaal vangnet, iets waar ik trots op ben. Helaas wordt er veel fraude mee gepleegd maar dat is een andere zaak.quote:Op zaterdag 8 september 2012 06:56 schreef Steward het volgende:
Ministerpresident wordt hij nooit daar is hij te scherp voor. Een ministerpresident moet coalitirs sluiten en handje klap doen om zaken geregeld te krijgen. Dit geld voor elke politicus. Maar Sywert is geen politicus en dus kan hij roepen wat hij wil. De mensen waar hij mee in discussie gaat hebben die vrijheid niet omdat het later in onderhandelingen tegen ze gebruikt kan worden. Ik denk dus niet dat Sywert beter op de hoogte is dan anderen.
Vind het overigens wel mooi om te zien hoe hij met x aantal anderen de G500 bij elkaar krijgt en toch een best aantal mensen op de been weet te krijgen in korte tijd. Om uitgenodigd te worden in buitenhof ed moet je toch enige kwaliteiten bezitten en daarnaast hebben de mensen achter de G500 waarschijnlijk ook de juiste contacten in Den Haag om eea voor elkaar te krijgen.
Maar wat ik vooral van hem/g500 leer is dat je zelf verantwoordelijk bent om je zaakjes te fiksen. Vele mensen lopen te zeiken over van alles en nog wat maar doen er zelf helemaal niets aan. Het lijkt wel een ziekte. Als je wat te zeiken hebt zoek dan een oplossing voor jezelf en anderen en probeer die in iedergeval uit te voeren. Ipv alleen maar roepen dat het niet goed is.
Niemand, en dat heeft te maken met leeftijd. Dat hoort ook niet. Van een politici moet je verwachten dat die enige levenservaring heeft om goed te kunnen leiden. Jonge mensen hebben dat niet.quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:49 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Hoeveel mensen van die leeftijd ken jij die mee kunnen doen zoals hem?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |