Dit spreek ik niet tegenquote:Op vrijdag 7 september 2012 03:27 schreef Shivo het volgende:
Ik denk dat je hypochondry onder de leden hebt. Even langs de huisarts.
Zelf heb ik tussen mijn 18e en 30e altijd een hartslag gehad van 40-45. Maar goed toen werkte ik nog fysiek en was de hele dag buiten bezig.quote:Op vrijdag 7 september 2012 03:45 schreef Tanin het volgende:
M'n vader had jarenlang 40, en die heeft de afgelopen 10 jaar ook niet noemenswaardig gesport.
Tenzij je andere symptomen hebt als hartklopping, pijn in je borstkas/arm, kortademigheid, duizeligheid, etc. zou ik me geen zorgen maken. Het gemiddelde is ook maar het gemiddelde, en dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Bovendien hebben veel mensen het "white coat syndrome" = hartslag gaat omhoog op het moment dat het officieel gemeten wordt, vooral als het door een dokter gedaan wordt. Daar gaat het gemiddelde ook van omhoog.
Prima lage rustpols. Ik heb ook rond de 55 (30 jaar, en sport wel iets vaker dan 2 keer per week mild)quote:Op vrijdag 7 september 2012 03:25 schreef hearmeout het volgende:
Ik zit hier nu een aantal uur in mijn relaxte stoel achter de computer, dus ik kan spreken van een 'rust-toestand'
Als ik nu mijn hartslag opneem dan zit ie zo tussen de 54 en 56 slagen per minuut. Lager dan de 'normale' 60-100 slagen per minuut. Volgens de officiele definitie valt dit zelfs onder de categorie 'bradycardia'... (lage hartslag)
Op internet is te vinden dat 'atleten' vaak wel een lagere hartslag kunnen hebben... Sommigen professionele wielrenners zelfs rond de 34 slagen per minuut. Maar goed, ik ben geen atleet. Verre van.
Ik doe 2 keer per week aan milde sport, maar ik ga zelden echt 'kapot'. Het is natuurlijk wel sport en beter dan niks, maar geen topcardio te noemen.
Verder ben ik 26 jaar, man en eet ik niet echt ongezond maar ook niet heel gezond. Ik heb geen symptomen (zoals flauwvallen of duizeligheid).
Is het verstandig om hier naar te laten kijken? Of is dit de moeite niet waard? Of ben ik gewoon gezond en is dit een er een teken van?
Wat is jullie hartslag op dit moment zo achter de PC?
ik heb, toen ik 19 was, op de hartbewaking gelegen met een hartslag van 214 bpm in rust..quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:48 schreef Augurks het volgende:
Is prima normaal - alleen als je je inspant en hij gaat niet mee omhoog (of niet meer omlaag) dan zou ik ff langs de dokter gaan. Je maximale hartslag zou ergens rond de 195 moeten zitten (220 - leeftijd) dus boven de 170 moet makkelijk te halen zijn met ff stevig cardio-en.
Wat heb jij een ongelofelijke kut-UI. Als dat logo van kleur verandert verschuift hij iets, maar ik weet het niet zekerquote:Op vrijdag 7 september 2012 08:37 schreef BrandX het volgende:
kan best hoor, als je verder helemaal nergens last van hebt is er helemaal niets aan de hand.
heb je wel (af en toe) ergens last van:
[..]
Zelf heb ik tussen mijn 18e en 30e altijd een hartslag gehad van 40-45. Maar goed toen werkte ik nog fysiek en was de hele dag buiten bezig.
tegenwoordig ligt het zo rond de 60-70.
quote:Op woensdag 12 september 2012 03:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat heb jij een ongelofelijke kut-UI. Als dat logo van kleur verandert verschuift hij iets, maar ik weet het niet zekerWat een mindfuck
Het is echt niet leuk, iedere keer als ik je tegenkom in een topic kijk ik tien minuten scheel daarnaquote:
Zolang dat ding blijft kloppen en je voelt je ok, niet zeiken.quote:Op woensdag 12 september 2012 03:00 schreef hearmeout het volgende:
Bedankt voor de reacties allen.
Het vervelende is dat het een beetje een obsessie voor me is geworden. Ik meet mijn hartslag nu meerdere malen per dag om te kijken of het nog 'erger' geworden is. Zo had ik bv net toen ik op bed lag na een luie avond een hartslag van 52. Zo laag is het nog nooit geweest.
Er zijn 2 opties:
Ofwel mijn hart is kerngezond, zelfs gezonder dan gemiddeld, ofwel er is iets mis.
Hoewel ik zelf neig naar het 1ste ben ik toch een beetje ongerust. Maar om nou naar het ziekenhuis te gaan om allemaal testen te doorlopen voor dit lijkt me ook overdreven en onnodig.
Als ik sport gaat mijn hartslag netjes mee omhoog, overdag is het zo'n 60-70 en als ik 's avonds in mijn luie stoel zit zo'n 54-58. Heb verder ook geen symptomen en geen rare storingen in het ritme ofzo. Klinkt op zich prima als ik het zo opsom, maar toch is het hart niet iets waar je risico's mee kunt lopen.
Een rusthartslag van 52, is dat niet iets wat alleen bij echte sporters voor komt?
Zou mijn gewicht (vrij mager) of iets anders van die aard een lagere hartslag kunnen veroorzaken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, even serieus. Het is natuurlijk volslagen onzin om jezelf druk te maken over jouw hartslag. Dat is helemaal nergens voor nodig, je hebt een prima hartslag.
[ Bericht 7% gewijzigd door CakeAway op 12-09-2012 11:41:45 ]Bake away, cake away!
Tijdje geleden door omstandigheden mijn hartslag gemeten op 130. Dat was ook niet normaal.quote:Op vrijdag 7 september 2012 12:28 schreef Bahamut0503 het volgende:
[..]
ik heb, toen ik 19 was, op de hartbewaking gelegen met een hartslag van 214 bpm in rust..
was een cafeïne allergieik was wel een van de snelste
in rust? das ook niet normaal nee hahaquote:Op woensdag 12 september 2012 12:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Tijdje geleden door omstandigheden mijn hartslag gemeten op 130. Dat was ook niet normaal.
Gelukkig nu hersteld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |